abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143905286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt ja er zijn 3 toegangs paden naar Pianista trail - bij 1 ervan (bij een bruggetje) zit een stalen hekwerk en zit op slot - je moet je dan eerst melden en betalen geloof ik
Wauw. Stelde deze vraag al een hele lange tijd geleden. Kreeg daar geen antwoord op en dacht dus dat er idd maar 1 weg was. Heb jouw stukje dus niet gelezen Stacey.
Ik vroeg me dit dus idd af hoe het kon dat ze niet gezien waren door iemand.
En eerlijk is eerlijk ik vroeg het me ook af of kwaadwillende die het gebied kennen een weggetje zouden kunnen nemen met een grote kans daar niemand tegen te komen.
pi_143905976
Zou Poekie nog terugkomen?

[ Bericht 96% gewijzigd door Za op 28-08-2014 02:15:01 ]
pi_143906243
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:56 schreef Za het volgende:
Zou Poekie nog terugkomen?

I hope so!!
Veel informatie gekregen via hem/haar

En wat duurt het lang met het NFI
  donderdag 28 augustus 2014 @ 02:22:22 #154
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143906259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:27 schreef Gorraay het volgende:
Nee, dat kaartje van Perico klopt niet. Om maar iets te noemen: Alto Romero, van cruciaal belang in deze zaak, staat daarop veel en veel te noordelijk.
Ik heb me hierbij gebaseerd op de Bing Map van El Matador, die dat zorgvuldig had samengesteld naar aanleiding van terreinkennis van Baru.

Hier, ik heb die twee kaartjes naast elkaar gelegd. Links de Bing Map, rechts mijn kaartje. Ze zijn precies eender:

no. 4 links = Bridge Rio Velorio / Alto Romero
no. 5 links = Rio Romero / Alto Romero

Nu kan het natuurlijk nog steeds dat het dan nog niet klopt, maar ik heb geen kadasterkaarten van Boquete.

Kun je ook uitleggen waarom Alto Romero van cruciaal belang is?

Het werd plots belangrijk in dit topic omdat Baru had gezegd:
quote:
dat F en zijn broer JD sinds vele jaren een terrein bezitten in Culebra, ze zijn meer als alleen een gids, ze zijn 'meester van de berg'. Het terrein ligt voor de Velorio rivier (alto Romero)

[ Bericht 5% gewijzigd door Perico op 28-08-2014 02:29:15 ]
pi_143906342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:22 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb me hierbij gebaseerd op de Bing Map van El Matador, die dat zorgvuldig had samengesteld naar aanleiding van terreinkennis van Baru.

Hier, ik heb die twee kaartjes naast elkaar gelegd. Links de Bing Map, rechts mijn kaartje. Ze zijn precies eender:
[ afbeelding ]

no. 4 links = Bridge Rio Velorio / Alto Romero
no. 5 links = Rio Romero / Alto Romero

Nu kan het natuurlijk nog steeds dat het dan nog niet klopt, maar ik heb geen kadasterkaarten van Boquete.

Kun je ook uitleggen waarom Alto Romero van cruciaal belang is?

Het werd plots belangrijk in dit topic omdat Baru had gezegd:

[..]

Ik denk dat ie zo goed is.
Ik liet vandaag een kaartje zien waar de finca van F zowat op t strand stond! en dat klopte niet. Denk niet dat jij dat kaartje maakte
pi_143906366
Vraagje: Hoe vaak moet een boer naar zijn koeien toe?
iedere dag of een paar keer in de week?
En natuurlijk weten jullie over welke koeien ik het heb.
Maar zijn dit koeien voor de melk of voor de slacht? En zit daar verschil van verzorging in? (melk lijkt me iedere dag meerdere keren)
pi_143906417
Jackie ik denk dat een boer hoe dan ook elke dag naar zijn koeien moet.
pi_143906447

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 28-08-2014 02:48:19 ]
pi_143906452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:42 schreef Za het volgende:
Bij melkkoeien sowieso. (denk niet dat dit melkkoeien zijn!) maar bij vleeskoeien ook (of heb je ook nog andere koeien??)
Hij hield die koeien met zijn broer las ik.
Kan me niet voorstellen dat ie vanaf zijn huis de keren dat ie naar zijn koeien ging iedere keer daar lopend 3 a 4 uur naar toe ging.

Perico volgende vervelende vraag: Kun jij in je kaartje ook het spookkasteel aangeven en eventueel ook waar de weg die daar loopt waar die naartoe loopt?

thanx!
pi_143906469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:47 schreef jackie12 het volgende:

Bij melkkoeien sowieso. (denk niet dat dit melkkoeien zijn!) maar bij vleeskoeien ook (of heb je ook nog andere koeien??)
Hij hield die koeien met zijn broer las ik.
Kan me niet voorstellen dat ie vanaf zijn huis de keren dat ie naar zijn koeien ging iedere keer daar lopend 3 a 4 uur naar toe ging.
Op het kaartje van Perico kun je zien dat er vlakbij een weg loopt, dat stukje rijd hij makkelijk even heen en weer vanaf zijn huis.

Aan de andere kant, ze gaan er heen via de rivieren, dat zou dan niet nodig zijn als ze er met de auto kunnen komen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 03:04:06 #161
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143906543
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:50 schreef Za het volgende:
Op het kaartje van Perico kun je zien dat er vlakbij een weg loopt, dat stukje rijd hij makkelijk even heen en weer vanaf zijn huis.

Aan de andere kant, ze gaan er heen via de rivieren, dat zou dan niet nodig zijn als ze er met de auto kunnen komen.
Ja dat klopt, er loopt een grote weg van Boquete een stukje zuidelijk naar David en Chirique en daarna ga je noordelijk door de jungle.. zeg maar, rechts van de Pianista.. en die weg loopt dan verder langs de kust.

Zo kan hij redelijk in de buurt, zeker omdat hij een terreinwagen heeft, door de velden aan de rand van de jungle parkeren en dan lopend over de kabelbrug gaan.
pi_143906556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 03:04 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja dat klopt, er loopt een grote weg van Boquete een stukje zuidelijk naar David en Chirique en daarna ga je noordelijk door de jungle.. zeg maar, rechts van de Pianista.. en die weg loopt dan verder langs de kust.

Zo kan hij redelijk in de buurt, zeker omdat hij een terreinwagen heeft, door de velden aan de rand van de jungle parkeren en dan lopend over de kabelbrug gaan.
Zou jij dat in een kaartje kunnen weergeven? Of is dat moeilijk.
Ik ga naar bed trouwens omg tis alweer 3 uur geweest
pi_143906571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 03:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zou jij dat in een kaartje kunnen weergeven? Of is dat moeilijk.
Ik ga naar bed trouwens omg tis alweer 3 uur geweest
Hmm oke. maar t spookkasteel staat ten westen van de Mirador (links) daar loopt ook een weg
  donderdag 28 augustus 2014 @ 04:16:10 #164
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143906787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 03:07 schreef jackie12 het volgende:
Zou jij dat in een kaartje kunnen weergeven?
Het is een flink eind rijden. Dat ziet er ongeveer zo uit. Het laatste stuk zul je dan door de velden moeten crossen.

pi_143906808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:25 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Jackie, meerdere gidsen hebben gezegd dat je daar kan verdwalen. Ik heb de citaten al eens voor je opgezocht. Dat ga ik niet opnieuw doen ;)
Amen, is door meerdere mensen inderdaad meermaals benoemd, maar heeft blijkbaar geen zin om te vermelden want er wordt af en toe nogal selectief gelezen heb ik het idee. Ik ga het ook niet nog eens voor je opzoeken, heb het namelijk ook al eens benoemd hier.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 05:47:41 #166
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143906878
Er zal best wel selectief worden gelezen, maar ik merk zelf dat ik ook wel eea vergeet.
pi_143907357
Wat ik vreemd blijf vinden in het verdwalingsscenario zijn de noodoproep ver voor de rivier en het broekje bij de tweede oversteek.
Als het echt puur en alleen verdwalen is dan hebben ze het pad dus wel terug gevonden.
pi_143910617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 08:05 schreef Ouder1 het volgende:
Wat ik vreemd blijf vinden in het verdwalingsscenario zijn de noodoproep ver voor de rivier en het broekje bij de tweede oversteek.
Als het echt puur en alleen verdwalen is dan hebben ze het pad dus wel terug gevonden.
Amen
pi_143910694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 08:05 schreef Ouder1 het volgende:
Klopt als een bus. Ook al zouden ze verdwaald zijn vanaf de quebrada, op een gegeven moment zijn ze toch bij de 1e kabelbrug terecht gekomen. En als ze uiteindelijk toch bij de 1 kabelbrug zijn terecht gekomen waren ze op dat moment dus niet meer verdwaald en konden ze zo weer terug naar de Mirador.
pi_143911019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 04:34 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Amen, is door meerdere mensen inderdaad meermaals benoemd, maar heeft blijkbaar geen zin om te vermelden want er wordt af en toe nogal selectief gelezen heb ik het idee. Ik ga het ook niet nog eens voor je opzoeken, heb het namelijk ook al eens benoemd hier.
Hoe kun jij mij verwijten selectief te lezen terwijl ik vannacht om 1.18 uur al gezegd had tegen Domnivoor dat ie gelijk had??
En nee je hoeft het niet voor me op te zoeken had Domnivoor al voor me gedaan.
pi_143911236
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:21 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Klopt als een bus. Ook al zouden ze verdwaald zijn vanaf de quebrada, op een gegeven moment zijn ze toch bij de 1e kabelbrug terecht gekomen. En als ze uiteindelijk toch bij de 1 kabelbrug zijn terecht gekomen waren ze op dat moment dus niet meer verdwaald en konden ze zo weer terug naar de Mirador.
Wat wel mogelijk is dat ze echt niet wisten dat ze dezelfde weg terug moesten gaan. In de info over el pianista stond niet duidelijk aangegeven (is inmiddels aangepast) dat de trail steeds dieper de jungle in gaat en het 2 tot 6 dagen lopen is. De eerste noodoproep kan gedaan zijn toen ze beseften dat er iets niet klopte en dat ze voor donker niet terug konden lopen. Wellicht hebben ze advies willen vragen wat te doen. Door geen bereik met de telefoon toch besloten verder te lopen, de kabelbrug kan de verwarring groter hebben gemaakt. Want in verschillende verslagen van mensen die el pianista liepen, zie je die brug op de foto staan. Dat kan ze het idee gegeven hebben op de goede weg te zijn. Omdat ze zeer dun gekleed waren zou het kunnen dat ze geprobeerd hebben door te lopen in het donker en dat dat bij de kabelbrug is mis gegaan. Gezien het telefoongebruik zou iig een van beiden een ongeval overleefd hebben maar wel zo gewond zijn dat verder lopen (of terug) niet kon.
pi_143911450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:21 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je gaat er hierbij vanuit dat K&L wisten dat het pad bij de 1e kabelbrug het 'oorspronkelijke' en 'goede' pad was wat rechtstreeks naar de Mirador gaat. Kans is ook zeer aannemelijk dat ze dit helemaal niet wisten natuurlijk. De conclusie trekken dat ze op dat punt niet meer verdwaalt waren en dus gewoon het pad weer terug naar Mirador hadden kunnen gaan is te makkelijk.
pi_143911936
Deze site is zeker weten eerder gelinked maar aangezien veel logica van het eerste uur naar de achtergrond is geraakt plaats ik het nog een keer. Heel interessant!

I wanted to keep going, but my gut feeling told me that the sludgy path was endless. Finally, I decided to turn back.
Part of my intuition stemmed from what my friend Señor Palacios had said about the path never ending.

http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 28-08-2014 12:14:32 ]
pi_143911953
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:50 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Je gaat er hierbij vanuit dat K&L wisten dat het pad bij de 1e kabelbrug het 'oorspronkelijke' en 'goede' pad was wat rechtstreeks naar de Mirador gaat. Kans is ook zeer aannemelijk dat ze dit helemaal niet wisten natuurlijk. De conclusie trekken dat ze op dat punt niet meer verdwaalt waren en dus gewoon het pad weer terug naar Mirador hadden kunnen gaan is te makkelijk.
Ik vind het aannemelijker dat ze daar aan gekomen, de weg terug hadden gevonden dan dat ze in het donker de kabelbrug zouden oversteken.

Maar eigenlijk herhalen we eerder gemaakte discussies.
Je hebt mensen die nog steeds geloven in verdwalen, je hebt mensen die twijfelen en je heb mensen die er van overtuigd zijn dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
pi_143912129
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik vind het aannemelijker dat ze daar aan gekomen, de weg terug hadden gevonden dan dat ze in het donker de kabelbrug zouden oversteken.

Je hebt mensen die nog steeds geloven in verdwalen, je hebt mensen die twijfelen en je heb mensen die er van overtuigd zijn dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
Nogmaals, ik sluit een misdrijf niet uit. Alleen vind ik dat de meest voor de hand liggende oorzaak nu als onwaarschijnlijk wordt neergezet. nl dat ze zoals ook andere toeristen overkwam, niet wisten dat het pad eindeloos doorging en uiteindelijk minstens enkele dagen lopen was. Dat ze dachten dat het pad net als alle andere paden daar in een lus liep Dat verklaard dan waarom ze niet omkeerden, simpel omdat ze de overtuiging hadden dat teruglopen langer moest duren dan doorlopen. Dit, in combinatie met een ongeval in de eerste 2 dagen vind ik heel aannemelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grijzemassa op 28-08-2014 12:23:51 ]
pi_143912405
foutje, dubbel
pi_143912448
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ging mij erom even een tegengeluid te laten horen tegen de te makkelijke conclusie die je trok. That's all.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:24:44 #178
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143912456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:43 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat wel mogelijk is dat ze echt niet wisten dat ze dezelfde weg terug moesten gaan. In de info over el pianista stond niet duidelijk aangegeven (is inmiddels aangepast) dat de trail steeds dieper de jungle in gaat [knip]
De zin "The path winds deep into the forest, though you can turn back at any time" staat al vele jaren in de Panamagids van Lonely Planet.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143912540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:24 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De zin "The path winds deep into the forest, though you can turn back at any time" staat al vele jaren in de Panamagids van Lonely Planet.
Klopt maar het punt is dat niet iedereen hier uit op maakt dat je ook daadwerkelijk terug moet keren.
Je kan het ook opvatten als; mocht de trail je te zwaar worden, kun je altijd nog omkeren en terug lopen. Dit is precies de omstreden zin waar in het begin veel over te doen is geweest. De beschrijving van de trail is toen enige tijd verwijderd geweest van de site en later aangepast teruggeplaatst. Met toen duidelijk vermeld dat de trail doorloopt tot in Bocas del Toro en uiteidelijk dagen lopen is.
pi_143912703
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:24 schreef Gorraay het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtml
pi_143912763
Grijzermassa, ik begrijp heel goed wat jij en anderen zeggen.
Dat het volgens jullie wel mogelijk is om daar te verdwalen.En het klopt, jullie halen er dan ook uitspraken bij van mensen die dat beamen.
En het klopt ook,sommige mensen verdwalen al in de V&D
Aan de andere kant zijn er ook uitspraken van anderen die anders zeggen.
Maar goed laten we aannemen dat je daar wel kunt verdwalen.
Het is voor mij dan nog steeds totaal niet logisch dat je daarna 3 of 4 x een kabelbrug gaat oversteken, wel naar 911 en 112 belt maar niet naar huis, niet smst en zeer waarschijnlijk ook geen bericht achter laat voor de achterblijvers.Verder geloof ik ook niet dat ze in al die 11 dagen dat ze dan nog sowieso geleefd zouden hebben de weg niet terug hadden gevonden, niemand waren tegen gekomen of idd niet bij een indianen nederzetting terecht waren gekomen.

Maar eigenlijk herhalen we al eerder gemaakte discussies.
Hoop dat het NFI snel met DE informatie (via het OM) naar buiten komt
pi_143912874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:35 schreef jackie12 het volgende:
Grijzermassa, ik begrijp heel goed wat jij en anderen zeggen.
Dat het volgens jullie wel mogelijk is om daar te verdwalen.En het klopt, jullie halen er dan ook uitspraken bij van mensen die dat beamen.
En het klopt ook,sommige mensen verdwalen al in de V&D
Aan de andere kant zijn er ook uitspraken van anderen die anders zeggen.
Maar goed laten we aannemen dat je daar wel kunt verdwalen.
Het is voor mij dan nog steeds totaal niet logisch dat je daarna 3 of 4 x een kabelbrug gaat oversteken, wel naar 911 en 112 belt maar niet naar huis, niet smst en zeer waarschijnlijk ook geen bericht achter laat voor de achterblijvers.Verder geloof ik ook niet dat ze in al die 11 dagen dat ze dan nog sowieso geleefd zouden hebben de weg niet terug hadden gevonden, niemand waren tegen gekomen of idd niet bij een indianen nederzetting terecht waren gekomen.

Maar eigenlijk herhalen we al eerder gemaakte discussies.
Hoop dat het NFI snel met DE informatie (via het OM) naar buiten komt
Oke maar je gaat ook niet serieus in op mijn verklaringen die ik voor die dingen geef. Zoals hierboven,
je stelt steeds op nieuw dezelfde vragen. Een ongeluk kort na de verdwaling zou een belemmering zijn om terug te lopen. Alleen de belgegevens mbt de alarmoproepen zijn bekend gemaakt. We weten niet of er ook andere nr geprobeerd zijn, is simpelweg nog niet bekend gemaakt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:53:52 #183
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143913217
quote:
Los van het feit dat Lonely Planet dus wel degelijk vermeldt a) dat het pad doorloopt tot ver in het oerwoud en b) dat je moet omkeren (dat het dus geen rondgang is), vind ik de kritiek die in Nederland op Lonely Planet is geuit ("op dwaalspoor gebracht" e.d.) volkomen misplaatst. Zo'n landengids beschrijft een heel land in een paar honderd bladzijden, en de vermelding van een tocht mag dus niet als een routebeschrijving worden opgevat. De gids geeft een korte typering, zodat de lezer kan zien of het iets voor hem is. In ons georganiseerde Nederlandje haal je vervolgens de echte routebeschrijving bij VVV of ANWB of van het internet. Maar tot nu toe heb ik van geen enkele sendero in Panama een kaartje, hoe schematisch ook, kunnen ontdekken. Ander land. :)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143913312
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:43 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat wel mogelijk is dat ze echt niet wisten dat ze dezelfde weg terug moesten gaan. In de info over el pianista stond niet duidelijk aangegeven (is inmiddels aangepast) dat de trail steeds dieper de jungle in gaat en het 2 tot 6 dagen lopen is. De eerste noodoproep kan gedaan zijn toen ze beseften dat er iets niet klopte en dat ze voor donker niet terug konden lopen. Wellicht hebben ze advies willen vragen wat te doen. Door geen bereik met de telefoon toch besloten verder te lopen, de kabelbrug kan de verwarring groter hebben gemaakt. Want in verschillende verslagen van mensen die el pianista liepen, zie je die brug op de foto staan. Dat kan ze het idee gegeven hebben op de goede weg te zijn. Omdat ze zeer dun gekleed waren zou het kunnen dat ze geprobeerd hebben door te lopen in het donker en dat dat bij de kabelbrug is mis gegaan. Gezien het telefoongebruik zou iig een van beiden een ongeval overleefd hebben maar wel zo gewond zijn dat verder lopen (of terug) niet kon.
Ok ik ga met je mee.
Meiden verdwalen na de quebrada.Uiteindelijk komen ze bij de kabelbrug en steken die over. 1 van hen valt en verdrinkt. De ander valt ook maar breekt een been.Kan ook niet verder.
Probeert 11 dagen lang naar 911 te bellen.

verklaart voor mij niet
1- dat ze door niemand zijn gezien vanaf hun hostel tot aan hun dood
2-dat 1 van de 2 niet verder kan maar daarna nog wel in staat is om 3 x een kabelbrug over te steken
3-dat de rugzak helemaal in tact is gevonden
4-dat de resten bij elkaar zijn gevonden
en 5 - het is geen feit maar voor mij wel bijna. Er is geen bericht achter gelaten en er is niet naar huis gebeld. Heb t al veel vaker gezegd. Als ze dat wel hadden gedaan dan had Hans Kremers wel geloofd dat ze verdwaald waren.
pi_143913807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ok ik ga met je mee.
Meiden verdwalen na de quebrada.Uiteindelijk komen ze bij de kabelbrug en steken die over. 1 van hen valt en verdrinkt. De ander valt ook maar breekt een been.Kan ook niet verder.
Probeert 11 dagen lang naar 911 te bellen.

verklaart voor mij niet
1- dat ze door niemand zijn gezien vanaf hun hostel tot aan hun dood
2-dat 1 van de 2 niet verder kan maar daarna nog wel in staat is om 3 x een kabelbrug over te steken
3-dat de rugzak helemaal in tact is gevonden
4-dat de resten bij elkaar zijn gevonden
en 5 - het is geen feit maar voor mij wel bijna. Er is geen bericht achter gelaten en er is niet naar huis gebeld. Heb t al veel vaker gezegd. Als ze dat wel hadden gedaan dan had Hans Kremers wel geloofd dat ze verdwaald waren.
Er waren maanden verstreken voordat de eerste resten gevonden werden. Het regenseizoen was inmiddels in volle gang. De kans dat de resten dan precies op de plaats gevonden worden waar iemand overleden is, is juist erg klein dan. De rivier treedt buiten zijn oevers en sleept van alles mee, wat dan weer afgezet wordt op bepaalde punten maar dat is ook al eerder uitgelegd door mata meen ik.

Ook Hans Kremers heeft die gegevens nog niet! Daar wacht iedereen nu juist op, alleen het OM heeft die gegevens!
pi_143914875
Interessant artikel over subjectiviteit in moordzaken: http://www.misdaadjournal(...)id-van-no-surrender/ gaat o.a over Mariska Mast, die zaak kan ik me ook nog herinneren, dat spannende drieluik van Peter.

Even over alle commotie laatste dagen: ik persoonlijk vind, hoe dan ook, dat die Henry ondervraagd moet worden in deze zaak, al is het alleen maar om hem erop te wijzen dat het zéér ongepast is om zomaar allerlei sexuele verdachte uitspraken te plaatsen terwijl net 2 meiden zijn verdwenen/dood zijn gevonden. Eigenlijk moet die info doorgespeeld worden, want volgens mij weet de politie überhaupt niet eens van Henry z'n bestaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jezus9 op 28-08-2014 13:58:17 ]
pi_143915191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:52 schreef Jezus9 het volgende:
Interessant artikel over subjectiviteit in moordzaken: http://www.misdaadjournal(...)id-van-no-surrender/ gaat o.a over Mariska Mast, die zaak kan ik me ook nog herinneren, dat spannende drieluik van Peter.

Even over alle commotie laatste dagen: ik persoonlijk vind, hoe dan ook, dat die Henry ondervraagd moet worden in deze zaak, al is het alleen maar om hem erop te wijzen dat het zéér ongepast is om zomaar allerlei sexuele verdachte uitspraken te plaatsen terwijl net 2 meiden zijn verdwenen/dood zijn gevonden. Eigenlijk moet die info doorgespeeld worden, want volgens mij weet de politie überhaupt niet eens van Henry z'n bestaan.
Misschien naar oud-rechercheur Erik Westra
pi_143915268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:03 schreef vronie het volgende: Misschien naar oud-rechercheur Erik Westra
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, inderdaad goed idee, wie wil dat doen? Kunnen we ook gezamelijk als collectief doen trouwens. Daarbij absoluut gezegd dat de melding niet bedoeld is om hem als verdachte door te geven maar puur dat z'n pagina even gecheckt moet worden en met de vraag of ze überhaupt van z'n bestaan weten etc. Altijd beter dan tot dingen over het hoofd worden gezien. Evenals die blog van die Franse touristen (die van een bewaker hoorde dat hij een val had gehoord en toen 3 mannen van het pad zag komen) gemeldt moet worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jezus9 op 28-08-2014 14:18:22 ]
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:27:34 #189
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143915798
Wie weet waren ze al overleden toen ze bij de eerste kabelbrug waren.
pi_143915876
Ik denk dat de tas door de daders gewoon later is neergezet, kijk hoe schoon die uitzag:

Als een tas normaal maanden in zo'n jungle heeft gelegen weet je hoe vies dat ding dan is? Maar deze ziet volstrekt schoon uit:

pi_143916671
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe kun jij mij verwijten selectief te lezen terwijl ik vannacht om 1.18 uur al gezegd had tegen Domnivoor dat ie gelijk had??
En nee je hoeft het niet voor me op te zoeken had Domnivoor al voor me gedaan.
Ik verwijt het je niet, ik wou gewoon even melden dat ik het ook merk. Er worden hier af en toe dingen gevraagd en als je dan een uitgebreide reactie geeft wordt ie gewoonweg genegeerd. Is best irritant als je ergens moeite in hebt gestoken, vandaar dat ik het even meld. No hard feelings verder, misschien kwam mijn post persoonlijk over, if so, niet de bedoeling, excuus.
pi_143916712
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:30 schreef Jezus9 het volgende:
Ik denk dat de tas door de daders gewoon later is neergezet, kijk hoe schoon die uitzag:

Als een tas normaal maanden in zo'n jungle heeft gelegen weet je hoe vies dat ding dan is? Maar deze ziet volstrekt schoon uit:

[ afbeelding ]
Die ziet er inderdaad onverwacht schoon uit, zeker als men zegt dat het nogal heeft lopen regenen etc.
pi_143917232
Ik begrijp de kaartjes niet altijd 100%, dus misschien is dit een domme vraag.

Maar waarom is het "zeker" dat ze 3 keer een kabelbrug zijn overgestoken?
1. Kunnen ze niet gewoon de rivier langs de ene kant gevolgd zijn en dus nooit zijn overgestoken? (Omdat ik niet goed 'mee' ben met de geografie, kan het zijn dat dit niet mogelijk is omwille van de vindplaats van de botten)
2. Het was toen geen regenseizoen, dus ALS ze de rivier (meermaals) hebben overgestoken, kunnen ze dan niet gewoon door de rivier gegaan zijn, op een plaats waar die rustig stroomde?

Als één van beide scenario's mogelijk is, hebben ze het pad misschien helemaal nooit teruggevonden.
pi_143917269
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:30 schreef Jezus9 het volgende:

[ afbeelding ]
Je weet natuurlijk niet wat er met de tas is gebeurd nadat die gevonden is. Misschien heeft degene die de tas gevonden heeft, die voor een groot deel schoongemaakt (modder eraf, even in schoon water, laten opdrogen, ...).
pi_143917287
Iedereen zegt wel steeds dat die kabel en touw bruggen zo gevaarlijk zijn maar dan is het toch wel erg raar dat de rest van de gehele wandelaars die over die kabel bruggen gaan het allen per definitie wél redden? Het lijkt wel alsof de gidsen heel graag een verdwaling willen neerzetten, een misdrijf zou immers kunnen betekenen dat minder mensen dat gebied willen bewandelen = minder werk voor hun.
pi_143918251
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:16 schreef Saarah het volgende:

1. Kunnen ze niet gewoon de rivier langs de ene kant gevolgd zijn en dus nooit zijn overgestoken? (Omdat ik niet goed 'mee' ben met de geografie, kan het zijn dat dit niet mogelijk is omwille van de vindplaats van de botten)
2. Het was toen geen regenseizoen, dus ALS ze de rivier (meermaals) hebben overgestoken, kunnen ze dan niet gewoon door de rivier gegaan zijn, op een plaats waar die rustig stroomde?

Als één van beide scenario's mogelijk is, hebben ze het pad misschien helemaal nooit teruggevonden.
Dat is ook helemaal niet zeker - het was toen al 2 weken extreem droog en er stond nauwelijks water in die rivier.
Waarom zou je dan zo'n kabelbrug nemen als je via de enorme keien zo naar de overkant kan lopen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143918369
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:53 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Los van het feit dat Lonely Planet dus wel degelijk vermeldt a) dat het pad doorloopt tot ver in het oerwoud en b) dat je moet omkeren (dat het dus geen rondgang is), vind ik de kritiek die in Nederland op Lonely Planet is geuit ("op dwaalspoor gebracht" e.d.) volkomen misplaatst. Zo'n landengids beschrijft een heel land in een paar honderd bladzijden, en de vermelding van een tocht mag dus niet als een routebeschrijving worden opgevat. De gids geeft een korte typering, zodat de lezer kan zien of het iets voor hem is. In ons georganiseerde Nederlandje haal je vervolgens de echte routebeschrijving bij VVV of ANWB of van het internet. Maar tot nu toe heb ik van geen enkele sendero in Panama een kaartje, hoe schematisch ook, kunnen ontdekken. Ander land. :)
Vergeet niet dat de tekst na de kritiek is aangepast, dus zoals hij nu te lezen is, is niet exact hetzelfde als daarvoor. Ook de moeilijkheidsgraad is aangepast (hoger ingeschaald) dan daarvoor.
pi_143918591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:42 schreef Za het volgende:
Nee hoor.
pi_143918693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:18 schreef Jezus9 het volgende:
Iedereen zegt wel steeds dat die kabel en touw bruggen zo gevaarlijk zijn maar dan is het toch wel erg raar dat de rest van de gehele wandelaars die over die kabel bruggen gaan het allen per definitie wél redden? Het lijkt wel alsof de gidsen heel graag een verdwaling willen neerzetten, een misdrijf zou immers kunnen betekenen dat minder mensen dat gebied willen bewandelen = minder werk voor hun.
Plus dat het nu verplicht is om de trail met een gids te lopen. Er komen steeds meer rugzaktoeristen naar Boquete, met een low-budget. El Pianista stond bekend als een eenvoudige trail die goed zonder gids te doen was. Nu moet je een gids nemen, dus meer werk voor de gidsen.

Een zelfde effect als het verhaal van de heldhaftige gids die twee argeloze toeristen redde van een
(zijn eigen?) razende stier en daarna zijn inkomen zag verdubbelen :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Grijzemassa op 28-08-2014 16:17:40 ]
pi_143918718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee hoor.
Idd. Alleen als het melkkoeien zijn.
pi_143918772
Deze vraag zal wel niet gesteld mogen worden maar: hebben jullie nooit dromen (of doorgekregen informatie) gehad over de zaak? Zoja wat werd er bij jullie zoal getoond?
pi_143918898
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet zeker - het was toen al 2 weken extreem droog en er stond nauwelijks water in die rivier.
Waarom zou je dan zo'n kabelbrug nemen als je via de enorme keien zo naar de overkant kan lopen ?
Aha oké. Want soms wordt hier gezegd "als je verdwaalt, waarom zou je dan 3 kabelbruggen oversteken?"
Of: "als ze die kabelbrug hebben overgestoken, waren ze terug aan het pad en konden ze dus makkelijk teruglopen".

Maar dat is dus allemaal niet zeker.
pi_143918983
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:08 schreef Jezus9 het volgende:
Deze vraag zal wel niet gesteld mogen worden maar: hebben jullie nooit dromen (of doorgekregen informatie) gehad over de zaak? Zoja wat werd er bij jullie zoal getoond?
Ben je serieus?
pi_143919134
quote:
11s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:15 schreef Lavenderr het volgende: Ben je serieus?
Nou, bepaalde dromen erover bleken achteraf te kloppen, Jackie heeft het bewijs gezien dat ik al schreef in Mei dat ik tijdens mijn slaap een beeld kreeg van een schoen, dat was ver voordat die schoen werd gevonden.
pi_143919183
Maar laat maar dus bij nader inzien, dat is hier duidelijk niet de plek voor :{w
pi_143919657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:20 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Nou, bepaalde dromen erover bleken achteraf te kloppen, Jackie heeft het bewijs gezien dat ik al schreef in Mei dat ik tijdens mijn slaap een beeld kreeg van een schoen, dat was ver voordat die schoen werd gevonden.
Heel vervelend dat je er zelfs over droomt, dat lijkt me geen pretje.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 16:40:14 #207
430880 mig72
De Professional
pi_143919760
Ik ben terug. De laatste dagen waren chaos ivm een uitzetting, hopelijk kan ik straks weer bijdragen.

gr
pi_143919781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:37 schreef Lavenderr het volgende: Heel vervelend dat je er zelfs over droomt, dat lijkt me geen pretje.
Oh zo ervaar ik het totaal niet, ik word er niet bang van ofzo, alleen soms nogal wat lugubere details. In beginsel kijk ik altijd naar de aanwijzingen, feiten en onderzoeksresultaten, dat is hetgeen waar je je op moet baseren, de dromen echter houdt ik altijd op de achtergrond. Alleen wel bizar dat veelal in de dromen bleek te kloppen, althans tot nu toe.
pi_143920706
Hier een artikel uit 2010, het gaat over dat toeristen soms met een onervaren gids op pad gaan zonder dat te beseffen. En hoe dat helemaal mis kan gaan. In dit geval was de gids zelf het slachtoffer en heeft het niet na kunnen vertellen.

Ulpiano Gaitan, 26, who was a tour guide, was found dead Thursday at 10: 00 am, in the waters of the Caldera, Boquete, Chiriqui.

A few days ago this disaster happened. An independent guide took some guests on the Quetzal Trail and was washed away by the river that had swollen due to the Bajareque Rains (a light mist in the mountains that can accumulate a good deal of water). A very sad and avoidable situation.

http://boquetesafaritours(...)ma-closed-again.html
pi_143920807
Ik volg al een tijdje en tengevolge van de nieuwe info omtrent H heb ik hem ook opgezocht op fbook en hij heeft daar een video gepost eind april waarin de tip van een penis wordt afgesneden?! Zit ik op de juiste fbook? Gestoord!
pi_143920821
quote:
11s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:14 schreef yoh het volgende: Ik volg al een tijdje en tengevolge van de nieuwe info omtrent H heb ik hem ook opgezocht op fbook en hij heeft daar een video gepost eind april waarin de tip van een penis wordt afgesneden?! Zit ik op de juiste fbook? Gestoord!
Klopt, het is niet voor niks dat ik vind dat ze hem moeten ondervragen/wijzen op z'n absurde gedrag. Iemand die gestoord genoeg is om zoiets te plaatsen is ook gestoord genoeg om zoiets in het echt te doen, anders heeft hij dat soort uitspattingen niet. Zieke gozer.
pi_143920875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:15 schreef Jezus9 het volgende:
Dus er is nog één dood!? De dode komen er elke dag bij daar lijkt het wel, om de paar weken komt er weer een nieuw geval. En dat terwijl Boquete een relatief klein dorp/stadje is.

[..]

Klopt, het is niet voor niks dat ik vind dat ze hem moeten ondervragen/wijzen op z'n absurde gedrag. Iemand die gestoord genoeg is om zoiets te plaatsen is ook gestoord genoeg om zoiets in het echt te doen, anders heb je dat soort uitspattingen niet. Zieke gozer.
Je had toch wel gezien dat het in 2010 gebeurde, met die gids?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:18:17 #213
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143920886
quote:
Alleen dromen van een eventuele verdachte zijn interessant.
pi_143920897
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:18 schreef Grijzemassa het volgende: Je had toch wel gezien dat het in 2010 gebeurde, met die gids?
Excuses, klopt. Maar dan alsnog: de mysterieuze gevallen aan verdwijningen, vermissingen, misdrijven en dode gevallen komen in die gehele provincie wel erg vaak voor.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:19:37 #215
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143920914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:20 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ik heb vannacht gedroomd over koffie. Want denk je? Kom ik 's ochtends beneden, zit mijn vrouw daar nota bene koffie te drinken.
pi_143920924
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:18 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Excuses, klopt. Maar dan alsnog: de mysterieuze gevallen aan verdwijningen, vermissingen, misdrijven en dode gevallen komen in die gehele provincie wel erg vaak voor.
Ja en was wel een gringo, die gids. Een Zweed dacht ik.
Zal toch niet iemand met een katapult tussen de struiken hebben gezeten? ~O>

[ Bericht 12% gewijzigd door Grijzemassa op 28-08-2014 17:28:08 ]
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:20:22 #217
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143920938
quote:
11s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:14 schreef yoh het volgende:
Ik volg al een tijdje en tengevolge van de nieuwe info omtrent H heb ik hem ook opgezocht op fbook en hij heeft daar een video gepost eind april waarin de tip van een penis wordt afgesneden?! Zit ik op de juiste fbook? Gestoord!
Dat schijnt een bekende liefhebberij te zijn in Panama.
pi_143920939
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende: Ik heb vannacht gedroomd over koffie. Want denk je? Kom ik 's ochtends beneden, zit mijn vrouw daar nota bene koffie te drinken.
Dan doe je iets niet goed als vent, als vrouwen koffie gaan drinken 8)7

Kom, en nu weer serieus!
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:23:39 #219
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143921025
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:20 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dan doe je iets niet goed als vent, als vrouwen koffie gaan drinken 8)7

Kom, en nu weer serieus!
Dat is goed, als jij tenminste eerst hiervan een paar artikelen tot je neemt:

http://www.skepsis.nl/s-frames.html

Dit is een goed bedoeld advies.
pi_143921100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:15 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Klopt, het is niet voor niks dat ik vind dat ze hem moeten ondervragen/wijzen op z'n absurde gedrag. Iemand die gestoord genoeg is om zoiets te plaatsen is ook gestoord genoeg om zoiets in het echt te doen, anders heeft hij dat soort uitspattingen niet. Zieke gozer.
Bedankt nu weet ik dat ik op de juiste fbook zit! Inderdaad gestoord filmpje en zou zelf nooit zoiets opzoeken maar vrees dat meer mensen dan ik hoop toch zulke shit zoeken op het internet, dus niet perse uitzonderlijk gestoord, maar ziek niettemin!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat schijnt een bekende liefhebberij te zijn in Panama.
zieke lol
pi_143921287
Ik blijf het toch raar vinden dat er steeds nieuwe aanmeldingen komen in dit topic, die dan een paar berichten posten, dan nooit meer terugkeren en er zich vervolgens weer een nieuwe aanmelding voordoet onder een andere naam. Het kan uiteraard puur toeval zijn hoor maar het lijkt soms eerder op cloons. En waar is Poekje01 opeens heen?

Weet Henry trouwens eigenlijk al dat hij in dat Osman-scenario benoemd word?
pi_143921587
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:31 schreef Jezus9 het volgende:
Ik blijf het toch raar vinden dat er steeds nieuwe aanmeldingen komen in dit topic, die dan een paar berichten posten, dan nooit meer terugkeren en er zich vervolgens weer een nieuwe aanmelding voordoet onder een andere naam. Het kan uiteraard puur toeval zijn hoor maar het lijkt soms eerder op cloons. En waar is Poekje01 opeens heen?

Weet Henry trouwens eigenlijk al dat hij in dat Osman-scenario benoemd word?
Ik ga ook niet blijven posten hier, heb geen bijdrage maar lees gewoon graag mee, wou enkel even melden van dat penisfilmpje omdat ik nogal gechoqueerd was hierdoor. Ik geloofde eerst ook gewoon in de verdwalingstheorie maar dit topic op FOK! doet mij hier serieus aan twijfelen. Weet niet echt waarom ik hierin geinteresseerd ben maar het houdt me bezig, maar niet zozeer dat ik hier actief aan wil deelnemen, dit omdat ik niet echt een bijdrage heb. Ik ben dus geen vreemde kloon ofzo wil ik maar even zeggen. Maar vind het leuk dat er mensen zijn die zich hiermee bezig houden, alleen heb ik wel een beetje schrik voor mensen die hier té geobsedeerd mee bezig zijn..

Maar ik vind het dus niet vreemd dat mensen zomaar even een paar x posten en dan niet meer, dat wou ik even zeggen. Maar snap dat er ook in de richting van trolls ed gedacht wordt, dat is nu eenmaal een mogelijkheid
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:45:00 #223
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143921709
quote:
nee, maar ben wel nieuwsgierig naar die van jou.
Dat van die schoen is wel bijzonder. Dat van die 3 mannen interessant.
pi_143921726
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:42 schreef yoh het volgende:

[..]

Ik ga ook niet blijven posten hier, heb geen bijdrage maar lees gewoon graag mee, wou enkel even melden van dat penisfilmpje omdat ik nogal gechoqueerd was hierdoor. Ik geloofde eerst ook gewoon in de verdwalingstheorie maar dit topic op FOK! doet mij hier serieus aan twijfelen. Weet niet echt waarom ik hierin geinteresseerd ben maar het houdt me bezig, maar niet zozeer dat ik hier actief aan wil deelnemen, dit omdat ik niet echt een bijdrage heb. Ik ben dus geen vreemde kloon ofzo wil ik maar even zeggen. Maar vind het leuk dat er mensen zijn die zich hiermee bezig houden, alleen heb ik wel een beetje schrik voor mensen die hier té geobsedeerd mee bezig zijn..

Maar ik vind het dus niet vreemd dat mensen zomaar even een paar x posten en dan niet meer, dat wou ik even zeggen. Maar snap dat er ook in de richting van trolls ed gedacht wordt, dat is nu eenmaal een mogelijkheid
Niemand heeft hier echt een zinnige bijdrage want we weten allemaal niets ;)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:47:18 #225
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143921786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:16 schreef Saarah het volgende:

Ik ben het eens met de strekking van een paar posts terug, dat de gidsen vanwege beroepsdeformatie alles gevaarlijk vinden, want anders zijn zij misschien overbodig.

Ik kan ook hier voor de ondiepe maar snelstromende rivier de Geul in Zuid-Limburg een lijstje met verdrinkingsdoden opstellen. Maar feit is, dat nu niemand meer erin verdrinkt. Toch kun je het nooit uitsluiten.

Het zou Kris en Lisannes redding kunnen zijn geweest als je gewoon de Rio Changuinola stroomopwaarts blijft volgen en niet gaat oversteken. Al was het natuurlijk het best geweest om terug naar de Mirador te lopen.

Na zo'n 10 km. voorbij de eerste kabelbrug wordt het terrein open, met grasland.. aan de rechteroever komen er dan ook nederzettingen.

Plus het Pianista pad is daar beter onderhouden en nog duidelijker. Maar als er geen pad langs de rivier loopt, dan schiet je nog slechter op dan de 1,5 km. per uur die mensen doorgaans daar vorderen.

Ook zie je op de video's bij de bruggen steeds zeer veel stapstenen en hele brede keien. Ja die zullen ook glad zijn, maar lijken soms nog veiliger, om te gebruiken als oversteekmiddel.

Maar de rode draad in iedere discussie blijft: als je gelooft in een verdwaling, kun je de theorie van een misdrijf ook niet van de hand doen als: geen bewijs voor. En andersom geldt hetzelfde.

Was er een noodoproep vanwege verdwaling, een ongeluk, ongure derden of was het een dwaalspoor? Enkel die 1000 pagina's die het NFI aan telefoonanalyse heeft geproduceerd, kunnen nog enkele harde feiten toevoegen, lijkt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')