Jackie, meerdere gidsen hebben gezegd dat je daar kan verdwalen. Ik heb de citaten al eens voor je opgezocht. Dat ga ik niet opnieuw doenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Weet je wat me keer op keer weer opvalt.
Iedere keer als er foto's, plattegronden of filmpjes naar buiten komen van het gebied waar ze gebeld zouden hebben, dan ziet het er gewoon nooit uit als ondoordringbare jungle. Ik zie zowat meer weilanden dan bomen. Op de foto's op H zijn FB zie je dat helemaal duidelijk.
De vraag die ik gisteren stelde heeft nog niemand op geantwoord:
Zijn er locals of gidsen uit dat gebied die hebben gezegd dat Kris en Lisanne zijn verdwaald?
Ik ken ze namelijk niet.
Bij ieder interview zeggen die mensen dat ze wellicht een ongeluk hebben gehad maar heb niemand horen zeggen "ja in dat gebied na de Mirador verdwaal je heel makkelijk"
En weet je waarom niet? omdat je daar niet kunt verdwalen.
Niet zo erg dat je 11 dagen lang de weg niet terug vindt
Waarom denken dan meer dan de helft van de Fokkers dat ze wel verdwaald zijn, gebaseerd op wat?

Sterker nog: dat ze er zelf wel eens (of vaker) verdwaald zijn..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Jackie, meerdere gidsen hebben gezegd dat je daar kan verdwalen. Ik heb de citaten al eens voor je opgezocht. Dat ga ik niet opnieuw doen

Dat heb je al een keer voor me opgezocht?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:25 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Jackie, meerdere gidsen hebben gezegd dat je daar kan verdwalen. Ik heb de citaten al eens voor je opgezocht. Dat ga ik niet opnieuw doen

Indien waar: zij vonden dus wel de weg terugquote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sterker nog: dat ze er zelf wel eens (of vaker) verdwaald zijn..

Precies en ik denk daarbij aan het volgende:quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:42 schreef jackie12 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rk-van-derde-n.dhtml

Nou vooruit:quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:36 schreef jackie12 het volgende:
Dat heb je al een keer voor me opgezocht?
Kan me daar niks van herinneren.
En ik meen het oprecht, kan me ook geen interview met een local of gids herinneren die dat wel zeggen.
Dat mevr Pitti dat wel zegt vind ik niet zo raar
Ik heb het niet over NA de rivier maar over het stuk vanaf de Mirador tot aan de rivier
quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:22 schreef Domnivoor het volgende:
Jackie, welke gidsen zeggen dat je niet kan verdwalen?
In het Volkskrant-artikel staat: 'volgens lokale gidsen kunnen reizigers gemakkelijk verdwalen tijdens de tocht en is dat levensgevaarlijk.'
Feliciano was er in het begin al van overtuigd dat ze verdwaald waren. Hij zegt verder dat je op de Pianista bijna niet kan verdwalen, maar dat sommigen op de top de verkeerde kant op lopen.
Baru zegt dat het pad duidelijk is tot aan de paddock maar dat je het daar kwijt kan raken, inderdaad door de koeien die daar paden maken, zoals Grijzemassa hierboven schrijft.
Plinio Montenegro zegt zelfs dat het geen echt wandelpad is maar een lange route dwars door de jungle.
Britta Sanders schrijft dat er een keer zes(!) gidsen samen zijn verdwaald.
Overigens ga ik er in mijn scenario niet vanuit dat ze verdwaald zijn, ik wil alleen aangeven dat het volgens de direct betrokken gidsen wel kan.

ga je ook weer mensen beschuldigen zonder enig bewijs en aan stemmingmakerij doen ?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:54 schreef gynaika het volgende:
[..]
Precies en ik denk daarbij aan het volgende:
- Op 31 maart of 1 april zijn K&L benaderd door twee jongemannen. Hierover zijn evenwel tegenstrijdige berichten.
- H, zoon van F.
- Paddock en finca van F in het gebied waar de twee vrouwen verdwenen.

Geen idee. had t ook niet eerder van je gelezen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:34 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik had dit vannacht ook geplaatst maar was erg laat dus ik denk dat niet veel t gelezen hebben.
Maar ik vraag me af waar dit is, heb in een andere blog hetzelfde gelezen nl. dat mensen die el pianista liepen ergens niet verder konden omdat ze bij een hek met een bord Private Property komen. Ik vermoed dat ze ergens een verkeerde afslag hebben genomen maar is wel interessant waar. Weet iemand dat?
Is dit als je het verkeerde pad neemt vanaf de paddock? Ik heb dit vaker in verslagen gelezen, kan iemand zeggen waar dat is?
the next morning, we took another small local bus to the trail head for the Sendero El Pianista. The farm track path went through dairy country interspersed with more small farms, alongside the Rio Pianista. We crossed the river several times, the most interesting bridge made from a concrete filled metal wall stud, with two bits of wire strung across for hand holds (one bare, the other barbed wire with the barbs mostly removed). Again, very pretty countryside, steadily climbing, the cloud forest getting closer and closer. Right at the tree line entrance to the cloud forest there was a fence, a locked gate and a sign ~ Private Property No Admittance. Curses!!! A little disappointed, we walked back to town.
bron: http://waddalog.wordpress(...)of-the-cloud-forest/

klopt ja er zijn 3 toegangs paden naar Pianista trail - bij 1 ervan (bij een bruggetje) zit een stalen hekwerk en zit op slot - je moet je dan eerst melden en betalen geloof ikquote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:34 schreef Grijzemassa het volgende:
Right at the tree line entrance to the cloud forest there was a fence, a locked gate and a sign ~ Private Property No Admittance. Curses!!! A little disappointed, we walked back to town

Dat heb ik nog niet eerder gelezen, waar heb je dat vandaan?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt ja er zijn 3 toegangs paden naar Pianista trail - bij 1 ervan (bij een bruggetje) zit een stalen hekwerk en zit op slot - je moet je dan eerst melden en betalen geloof ik

Een foto van dat hek staat zelfs op een website ,waar een man het pianista pad beschrijft.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:06 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eerder gelezen, waar heb je dat vandaan?

Ja dit ken ik maar is niet wat ik bedoel Het gaat om een hoog hek met een bord verboden toegang er op.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:09 schreef Gorraay het volgende:
Ik herinnerde me dit:
Here’s where everybody freaks out: there is a bridge to the left, farm to the right. Cross the bridge. That’s it.
http://www.boquetegardeninn.com/archives/1797

bedoel je dan dezelfde website als de link van gorraay of een andere? heb je een link?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:09 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Een foto van dat hek staat zelfs op een website ,waar een man het pianista pad beschrijft.

pfft moet ik echt spitten -heb dat 25 topics geleden al gepostquote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
bedoel je dan dezelfde website als de link van gorraay of een andere? heb je een link?

Is dus niet de zelfde link als gorraay net plaatste? Ik heb nog nergens gelezen over verschillende toegangen op el pianista en ben daar wel benieuwd naar Alvast bedankt!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
pfft moet ik echt spitten -heb dat 25 topics geleden al gepost

ik denk het wel en die foto is er nu afquote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:21 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is dus niet de zelfde link als gorraay net plaatste? Ik heb nog nergens gelezen over verschillende toegangen op el pianista en ben daar wel benieuwd naar Alvast bedankt!

Vind ik ook vreemd. Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat ze 10 dagen niet opgemerkt zijn door locals.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:21 schreef StaceySinger het volgende:
wat ook vreemd is dat er geen getuigen zijn die de dames hebben zien lopen
terwijl :
The Il Pianista trail was the primary walking route for coffee pickers travelling between Almirante and Boquete

je hebt gelijk je had het al eerder geschreven. Denk dat ik dit niet gelezen had want kan me ook niet herinneren dat ik daar op gereageerd heb.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |