abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143912405
foutje, dubbel
pi_143912448
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik vind het aannemelijker dat ze daar aan gekomen, de weg terug hadden gevonden dan dat ze in het donker de kabelbrug zouden oversteken.

Maar eigenlijk herhalen we eerder gemaakte discussies.
Je hebt mensen die nog steeds geloven in verdwalen, je hebt mensen die twijfelen en je heb mensen die er van overtuigd zijn dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
Ging mij erom even een tegengeluid te laten horen tegen de te makkelijke conclusie die je trok. That's all.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:24:44 #178
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143912456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:43 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat wel mogelijk is dat ze echt niet wisten dat ze dezelfde weg terug moesten gaan. In de info over el pianista stond niet duidelijk aangegeven (is inmiddels aangepast) dat de trail steeds dieper de jungle in gaat [knip]
De zin "The path winds deep into the forest, though you can turn back at any time" staat al vele jaren in de Panamagids van Lonely Planet.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143912540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:24 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De zin "The path winds deep into the forest, though you can turn back at any time" staat al vele jaren in de Panamagids van Lonely Planet.
Klopt maar het punt is dat niet iedereen hier uit op maakt dat je ook daadwerkelijk terug moet keren.
Je kan het ook opvatten als; mocht de trail je te zwaar worden, kun je altijd nog omkeren en terug lopen. Dit is precies de omstreden zin waar in het begin veel over te doen is geweest. De beschrijving van de trail is toen enige tijd verwijderd geweest van de site en later aangepast teruggeplaatst. Met toen duidelijk vermeld dat de trail doorloopt tot in Bocas del Toro en uiteidelijk dagen lopen is.
pi_143912703
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:24 schreef Gorraay het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtml
pi_143912763
Grijzermassa, ik begrijp heel goed wat jij en anderen zeggen.
Dat het volgens jullie wel mogelijk is om daar te verdwalen.En het klopt, jullie halen er dan ook uitspraken bij van mensen die dat beamen.
En het klopt ook,sommige mensen verdwalen al in de V&D
Aan de andere kant zijn er ook uitspraken van anderen die anders zeggen.
Maar goed laten we aannemen dat je daar wel kunt verdwalen.
Het is voor mij dan nog steeds totaal niet logisch dat je daarna 3 of 4 x een kabelbrug gaat oversteken, wel naar 911 en 112 belt maar niet naar huis, niet smst en zeer waarschijnlijk ook geen bericht achter laat voor de achterblijvers.Verder geloof ik ook niet dat ze in al die 11 dagen dat ze dan nog sowieso geleefd zouden hebben de weg niet terug hadden gevonden, niemand waren tegen gekomen of idd niet bij een indianen nederzetting terecht waren gekomen.

Maar eigenlijk herhalen we al eerder gemaakte discussies.
Hoop dat het NFI snel met DE informatie (via het OM) naar buiten komt
pi_143912874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:35 schreef jackie12 het volgende:
Grijzermassa, ik begrijp heel goed wat jij en anderen zeggen.
Dat het volgens jullie wel mogelijk is om daar te verdwalen.En het klopt, jullie halen er dan ook uitspraken bij van mensen die dat beamen.
En het klopt ook,sommige mensen verdwalen al in de V&D
Aan de andere kant zijn er ook uitspraken van anderen die anders zeggen.
Maar goed laten we aannemen dat je daar wel kunt verdwalen.
Het is voor mij dan nog steeds totaal niet logisch dat je daarna 3 of 4 x een kabelbrug gaat oversteken, wel naar 911 en 112 belt maar niet naar huis, niet smst en zeer waarschijnlijk ook geen bericht achter laat voor de achterblijvers.Verder geloof ik ook niet dat ze in al die 11 dagen dat ze dan nog sowieso geleefd zouden hebben de weg niet terug hadden gevonden, niemand waren tegen gekomen of idd niet bij een indianen nederzetting terecht waren gekomen.

Maar eigenlijk herhalen we al eerder gemaakte discussies.
Hoop dat het NFI snel met DE informatie (via het OM) naar buiten komt
Oke maar je gaat ook niet serieus in op mijn verklaringen die ik voor die dingen geef. Zoals hierboven,
je stelt steeds op nieuw dezelfde vragen. Een ongeluk kort na de verdwaling zou een belemmering zijn om terug te lopen. Alleen de belgegevens mbt de alarmoproepen zijn bekend gemaakt. We weten niet of er ook andere nr geprobeerd zijn, is simpelweg nog niet bekend gemaakt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:53:52 #183
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143913217
quote:
Los van het feit dat Lonely Planet dus wel degelijk vermeldt a) dat het pad doorloopt tot ver in het oerwoud en b) dat je moet omkeren (dat het dus geen rondgang is), vind ik de kritiek die in Nederland op Lonely Planet is geuit ("op dwaalspoor gebracht" e.d.) volkomen misplaatst. Zo'n landengids beschrijft een heel land in een paar honderd bladzijden, en de vermelding van een tocht mag dus niet als een routebeschrijving worden opgevat. De gids geeft een korte typering, zodat de lezer kan zien of het iets voor hem is. In ons georganiseerde Nederlandje haal je vervolgens de echte routebeschrijving bij VVV of ANWB of van het internet. Maar tot nu toe heb ik van geen enkele sendero in Panama een kaartje, hoe schematisch ook, kunnen ontdekken. Ander land. :)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143913312
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:43 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat wel mogelijk is dat ze echt niet wisten dat ze dezelfde weg terug moesten gaan. In de info over el pianista stond niet duidelijk aangegeven (is inmiddels aangepast) dat de trail steeds dieper de jungle in gaat en het 2 tot 6 dagen lopen is. De eerste noodoproep kan gedaan zijn toen ze beseften dat er iets niet klopte en dat ze voor donker niet terug konden lopen. Wellicht hebben ze advies willen vragen wat te doen. Door geen bereik met de telefoon toch besloten verder te lopen, de kabelbrug kan de verwarring groter hebben gemaakt. Want in verschillende verslagen van mensen die el pianista liepen, zie je die brug op de foto staan. Dat kan ze het idee gegeven hebben op de goede weg te zijn. Omdat ze zeer dun gekleed waren zou het kunnen dat ze geprobeerd hebben door te lopen in het donker en dat dat bij de kabelbrug is mis gegaan. Gezien het telefoongebruik zou iig een van beiden een ongeval overleefd hebben maar wel zo gewond zijn dat verder lopen (of terug) niet kon.
Ok ik ga met je mee.
Meiden verdwalen na de quebrada.Uiteindelijk komen ze bij de kabelbrug en steken die over. 1 van hen valt en verdrinkt. De ander valt ook maar breekt een been.Kan ook niet verder.
Probeert 11 dagen lang naar 911 te bellen.

verklaart voor mij niet
1- dat ze door niemand zijn gezien vanaf hun hostel tot aan hun dood
2-dat 1 van de 2 niet verder kan maar daarna nog wel in staat is om 3 x een kabelbrug over te steken
3-dat de rugzak helemaal in tact is gevonden
4-dat de resten bij elkaar zijn gevonden
en 5 - het is geen feit maar voor mij wel bijna. Er is geen bericht achter gelaten en er is niet naar huis gebeld. Heb t al veel vaker gezegd. Als ze dat wel hadden gedaan dan had Hans Kremers wel geloofd dat ze verdwaald waren.
pi_143913807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ok ik ga met je mee.
Meiden verdwalen na de quebrada.Uiteindelijk komen ze bij de kabelbrug en steken die over. 1 van hen valt en verdrinkt. De ander valt ook maar breekt een been.Kan ook niet verder.
Probeert 11 dagen lang naar 911 te bellen.

verklaart voor mij niet
1- dat ze door niemand zijn gezien vanaf hun hostel tot aan hun dood
2-dat 1 van de 2 niet verder kan maar daarna nog wel in staat is om 3 x een kabelbrug over te steken
3-dat de rugzak helemaal in tact is gevonden
4-dat de resten bij elkaar zijn gevonden
en 5 - het is geen feit maar voor mij wel bijna. Er is geen bericht achter gelaten en er is niet naar huis gebeld. Heb t al veel vaker gezegd. Als ze dat wel hadden gedaan dan had Hans Kremers wel geloofd dat ze verdwaald waren.
Er waren maanden verstreken voordat de eerste resten gevonden werden. Het regenseizoen was inmiddels in volle gang. De kans dat de resten dan precies op de plaats gevonden worden waar iemand overleden is, is juist erg klein dan. De rivier treedt buiten zijn oevers en sleept van alles mee, wat dan weer afgezet wordt op bepaalde punten maar dat is ook al eerder uitgelegd door mata meen ik.

Ook Hans Kremers heeft die gegevens nog niet! Daar wacht iedereen nu juist op, alleen het OM heeft die gegevens!
pi_143914875
Interessant artikel over subjectiviteit in moordzaken: http://www.misdaadjournal(...)id-van-no-surrender/ gaat o.a over Mariska Mast, die zaak kan ik me ook nog herinneren, dat spannende drieluik van Peter.

Even over alle commotie laatste dagen: ik persoonlijk vind, hoe dan ook, dat die Henry ondervraagd moet worden in deze zaak, al is het alleen maar om hem erop te wijzen dat het zéér ongepast is om zomaar allerlei sexuele verdachte uitspraken te plaatsen terwijl net 2 meiden zijn verdwenen/dood zijn gevonden. Eigenlijk moet die info doorgespeeld worden, want volgens mij weet de politie überhaupt niet eens van Henry z'n bestaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jezus9 op 28-08-2014 13:58:17 ]
pi_143915191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:52 schreef Jezus9 het volgende:
Interessant artikel over subjectiviteit in moordzaken: http://www.misdaadjournal(...)id-van-no-surrender/ gaat o.a over Mariska Mast, die zaak kan ik me ook nog herinneren, dat spannende drieluik van Peter.

Even over alle commotie laatste dagen: ik persoonlijk vind, hoe dan ook, dat die Henry ondervraagd moet worden in deze zaak, al is het alleen maar om hem erop te wijzen dat het zéér ongepast is om zomaar allerlei sexuele verdachte uitspraken te plaatsen terwijl net 2 meiden zijn verdwenen/dood zijn gevonden. Eigenlijk moet die info doorgespeeld worden, want volgens mij weet de politie überhaupt niet eens van Henry z'n bestaan.
Misschien naar oud-rechercheur Erik Westra
pi_143915268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:03 schreef vronie het volgende: Misschien naar oud-rechercheur Erik Westra
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, inderdaad goed idee, wie wil dat doen? Kunnen we ook gezamelijk als collectief doen trouwens. Daarbij absoluut gezegd dat de melding niet bedoeld is om hem als verdachte door te geven maar puur dat z'n pagina even gecheckt moet worden en met de vraag of ze überhaupt van z'n bestaan weten etc. Altijd beter dan tot dingen over het hoofd worden gezien. Evenals die blog van die Franse touristen (die van een bewaker hoorde dat hij een val had gehoord en toen 3 mannen van het pad zag komen) gemeldt moet worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jezus9 op 28-08-2014 14:18:22 ]
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:27:34 #189
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143915798
Wie weet waren ze al overleden toen ze bij de eerste kabelbrug waren.
pi_143915876
Ik denk dat de tas door de daders gewoon later is neergezet, kijk hoe schoon die uitzag:

Als een tas normaal maanden in zo'n jungle heeft gelegen weet je hoe vies dat ding dan is? Maar deze ziet volstrekt schoon uit:

pi_143916671
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe kun jij mij verwijten selectief te lezen terwijl ik vannacht om 1.18 uur al gezegd had tegen Domnivoor dat ie gelijk had??
En nee je hoeft het niet voor me op te zoeken had Domnivoor al voor me gedaan.
Ik verwijt het je niet, ik wou gewoon even melden dat ik het ook merk. Er worden hier af en toe dingen gevraagd en als je dan een uitgebreide reactie geeft wordt ie gewoonweg genegeerd. Is best irritant als je ergens moeite in hebt gestoken, vandaar dat ik het even meld. No hard feelings verder, misschien kwam mijn post persoonlijk over, if so, niet de bedoeling, excuus.
pi_143916712
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:30 schreef Jezus9 het volgende:
Ik denk dat de tas door de daders gewoon later is neergezet, kijk hoe schoon die uitzag:

Als een tas normaal maanden in zo'n jungle heeft gelegen weet je hoe vies dat ding dan is? Maar deze ziet volstrekt schoon uit:

[ afbeelding ]
Die ziet er inderdaad onverwacht schoon uit, zeker als men zegt dat het nogal heeft lopen regenen etc.
pi_143917232
Ik begrijp de kaartjes niet altijd 100%, dus misschien is dit een domme vraag.

Maar waarom is het "zeker" dat ze 3 keer een kabelbrug zijn overgestoken?
1. Kunnen ze niet gewoon de rivier langs de ene kant gevolgd zijn en dus nooit zijn overgestoken? (Omdat ik niet goed 'mee' ben met de geografie, kan het zijn dat dit niet mogelijk is omwille van de vindplaats van de botten)
2. Het was toen geen regenseizoen, dus ALS ze de rivier (meermaals) hebben overgestoken, kunnen ze dan niet gewoon door de rivier gegaan zijn, op een plaats waar die rustig stroomde?

Als één van beide scenario's mogelijk is, hebben ze het pad misschien helemaal nooit teruggevonden.
pi_143917269
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:30 schreef Jezus9 het volgende:

[ afbeelding ]
Je weet natuurlijk niet wat er met de tas is gebeurd nadat die gevonden is. Misschien heeft degene die de tas gevonden heeft, die voor een groot deel schoongemaakt (modder eraf, even in schoon water, laten opdrogen, ...).
pi_143917287
Iedereen zegt wel steeds dat die kabel en touw bruggen zo gevaarlijk zijn maar dan is het toch wel erg raar dat de rest van de gehele wandelaars die over die kabel bruggen gaan het allen per definitie wél redden? Het lijkt wel alsof de gidsen heel graag een verdwaling willen neerzetten, een misdrijf zou immers kunnen betekenen dat minder mensen dat gebied willen bewandelen = minder werk voor hun.
pi_143918251
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:16 schreef Saarah het volgende:
Ik begrijp de kaartjes niet altijd 100%, dus misschien is dit een domme vraag.

Maar waarom is het "zeker" dat ze 3 keer een kabelbrug zijn overgestoken?
1. Kunnen ze niet gewoon de rivier langs de ene kant gevolgd zijn en dus nooit zijn overgestoken? (Omdat ik niet goed 'mee' ben met de geografie, kan het zijn dat dit niet mogelijk is omwille van de vindplaats van de botten)
2. Het was toen geen regenseizoen, dus ALS ze de rivier (meermaals) hebben overgestoken, kunnen ze dan niet gewoon door de rivier gegaan zijn, op een plaats waar die rustig stroomde?

Als één van beide scenario's mogelijk is, hebben ze het pad misschien helemaal nooit teruggevonden.
Dat is ook helemaal niet zeker - het was toen al 2 weken extreem droog en er stond nauwelijks water in die rivier.
Waarom zou je dan zo'n kabelbrug nemen als je via de enorme keien zo naar de overkant kan lopen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143918369
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:53 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Los van het feit dat Lonely Planet dus wel degelijk vermeldt a) dat het pad doorloopt tot ver in het oerwoud en b) dat je moet omkeren (dat het dus geen rondgang is), vind ik de kritiek die in Nederland op Lonely Planet is geuit ("op dwaalspoor gebracht" e.d.) volkomen misplaatst. Zo'n landengids beschrijft een heel land in een paar honderd bladzijden, en de vermelding van een tocht mag dus niet als een routebeschrijving worden opgevat. De gids geeft een korte typering, zodat de lezer kan zien of het iets voor hem is. In ons georganiseerde Nederlandje haal je vervolgens de echte routebeschrijving bij VVV of ANWB of van het internet. Maar tot nu toe heb ik van geen enkele sendero in Panama een kaartje, hoe schematisch ook, kunnen ontdekken. Ander land. :)
Vergeet niet dat de tekst na de kritiek is aangepast, dus zoals hij nu te lezen is, is niet exact hetzelfde als daarvoor. Ook de moeilijkheidsgraad is aangepast (hoger ingeschaald) dan daarvoor.
pi_143918591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:42 schreef Za het volgende:
Jackie ik denk dat een boer hoe dan ook elke dag naar zijn koeien moet.
Nee hoor.
pi_143918693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:18 schreef Jezus9 het volgende:
Iedereen zegt wel steeds dat die kabel en touw bruggen zo gevaarlijk zijn maar dan is het toch wel erg raar dat de rest van de gehele wandelaars die over die kabel bruggen gaan het allen per definitie wél redden? Het lijkt wel alsof de gidsen heel graag een verdwaling willen neerzetten, een misdrijf zou immers kunnen betekenen dat minder mensen dat gebied willen bewandelen = minder werk voor hun.
Plus dat het nu verplicht is om de trail met een gids te lopen. Er komen steeds meer rugzaktoeristen naar Boquete, met een low-budget. El Pianista stond bekend als een eenvoudige trail die goed zonder gids te doen was. Nu moet je een gids nemen, dus meer werk voor de gidsen.

Een zelfde effect als het verhaal van de heldhaftige gids die twee argeloze toeristen redde van een
(zijn eigen?) razende stier en daarna zijn inkomen zag verdubbelen :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Grijzemassa op 28-08-2014 16:17:40 ]
pi_143918718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee hoor.
Idd. Alleen als het melkkoeien zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: