quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:51 schreef Karina het volgende:
Als je hobbies hebt ben je niet saai. Dan doe je tenminste wat. Ik doe helemaal niks.
Een systeemcamera, wilde altijd een spiegelreflex, maar die dingen zijn eigenlijk heel lomp en zwaar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:55 schreef YokiKater het volgende:
Wat voor camera ga je kopen, Uccie?
Mjah, lomp en zwaar... met een dikke telelens wel ja, maar voor jou is het wellicht fijner om een compactere camera te hebbenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:00 schreef Uccie het volgende:
[..]
Een systeemcamera, wilde altijd een spiegelreflex, maar die dingen zijn eigenlijk heel lomp en zwaar.
En tegenwoordig zijn die kleinere net zo goed, was eigenlijk een tip van iemand op FOK!
En dan 3 foto's van je 'vogel' maken om hem vervolgens nooit meer aan te raken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:00 schreef Uccie het volgende:
[..]
Een systeemcamera, wilde altijd een spiegelreflex, maar die dingen zijn eigenlijk heel lomp en zwaar.
En tegenwoordig zijn die kleinere net zo goed, was eigenlijk een tip van iemand op FOK!
Nope, cursus en alles.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
En dan 3 foto's van je 'vogel' maken om hem vervolgens nooit meer aan te raken.
quote:
Straatfotografie lijkt me het leukst, maar wel moeilijk om een verhaal op beeld te krijgen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:13 schreef YokiKater het volgende:
[..]Maar je kan ook verslaafd raken heh, dat je het inene te pakken hebt en dan wil je stiekum toch wel die spiegelreflex camera met lenskit en alles
![]()
Wil je er iets speciaals mee gaan doen? (Macro/portretten/landschappen, etc)
Dat is al een goede gedachte en dus een goed begin.. Want iedereen kan "fotograaf" zijn door duizenden foto's per dag te klikken en dan maar een selectie te maken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:16 schreef Uccie het volgende:
[..]
Straatfotografie lijkt me het leukst, maar wel moeilijk om een verhaal op beeld te krijgen.
Ik fotografeer sowieso nog altijd alsof ik een rolletje met 48 foto's hebquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:18 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dat is al een goede gedachte en dus een goed begin.. Want iedereen kan "fotograaf" zijn door duizenden foto's per dag te klikken en dan maar een selectie te maken.
Gewoon je geest en gevoel gebruiken ipv lukraak klikken
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik fotografeer sowieso nog altijd alsof ik een rolletje met 48 foto's heb
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:00 schreef Uccie het volgende:
Oh...ff zappen dan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:22 schreef YokiKater het volgende:
[..]![]()
//
Straks op NPO2 een programma over angst/paniekstoornis (waar ik momenteel last van heb).
Nee, maar ik bedoel dat ik het niet ga kopen om in de kast te laten liggen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat zegt ook niet zo veel natuurlijk.
Ook in die mate?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:32 schreef YokiKater het volgende:
Ik heb dus wat dat meisje op NPO2 heeft/had.
Nee dat snap ik, maar je moet wel ergens die klik hebben om het leuk te blijven vinden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:32 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel dat ik het niet ga kopen om in de kast te laten liggen.
Spelenderwijs leren hoe je fluit werktquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:34 schreef Specularium het volgende:
Muziekles vond ik ook altijd vrij overbodig. Leuk voor wat handvatten maar dan houdt het wel op.
En bier gaan drinken lijkt je dan een goed idee?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:22 schreef YokiKater het volgende:
[..]![]()
//
Straks op NPO2 een programma over angst/paniekstoornis (waar ik momenteel last van heb).
Soms binnenhuis, dan ga ik op bed liggen en op mijn ademhaling concentreren. Maar ik heb het voornamelijk met naar buiten gaan en als ik onder, vreemde, mensen ben. Maar ik heb dus serieus al problemen om mijn vuilnisbak buiten te zetten en dat is 30 meter heen en 30 meter terug. En ik kan momenteel geen winkels in en in rijen staan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:33 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ook in die mate?
Dat je binnenshuis al angst hebt?
Dumpvalve voor de stress...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
En bier gaan drinken lijkt je dan een goed idee?
Ohzo, nou als kind vond ik fotograferen geweldig. Alleen was dat echt point and shoot.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar je moet wel ergens die klik hebben om het leuk te blijven vinden.
Daarom zegt een cursus niet veel.
Muziekles vond ik ook altijd vrij overbodig. Leuk voor wat handvatten maar dan houdt het wel op.
Nu niet, in de toekomst wel.. want ik wil welquote:
Dat klinkt best eng, en wat ze net ook zeiden, ik kan me niet voorstellen hoe dat voelt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:37 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Soms binnenhuis, dan ga ik op bed liggen en op mijn ademhaling concentreren. Maar ik heb het voornamelijk met naar buiten gaan en als ik onder, vreemde, mensen ben. Maar ik heb dus serieus al problemen om mijn vuilnisbak buiten te zetten en dat is 30 meter heen en 30 meter terug. En ik kan momenteel geen winkels in en in rijen staan.
Maar ik krijg er nu behandeling voor. Ik kom er wel weer bovenop, want dit is totaal niet mij.. ik heb nooit angst gekend.. dat is het gekke..
Maar dat was ook supercool omdat je een half jaar moest wachten op je foto's.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:38 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ohzo, nou als kind vond ik fotograferen geweldig. Alleen was dat echt point and shoot.
Toen was dat nog met een rolletje en goed kijken voor je afdrukt, want mislukte foto is zonde.
Ik kan zeggen dat ik het niemand toewens, en ik snap zelf ook niet hoe het precies gebeurt is of waar het nu helemaal vandaan komt.. Maar het zit tussen je oren en het is te behandelen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:40 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat klinkt best eng, en wat ze net ook zeiden, ik kan me niet voorstellen hoe dat voelt.
Ja, en dan in een album plakken, met allerlei dingen erbij.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar dat was ook supercool omdat je een half jaar moest wachten op je foto's.
Ja, daar zou ik ook wegrennen.. schreeuwend dat ik thuis ook een computer hebquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:44 schreef Uccie het volgende:
Ik weet niet hoor....maar van die virtual reality behandeling zou ik pas fobieën krijgen
Maar moet je dan juist de dingen doen, die paniekaanvallen opwekkenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:48 schreef YokiKater het volgende:
Mijn therapie bestaat uit kennis/inzicht vergaren over de stoornis. Het bewust oproepen van lichamelijke sensaties die bij een aanval komen kijken, en dan ervaren dat er niets gebeurt.. dus niet flauwvallen of een insult krijgen.. en begeleid naar buiten gaan.
Oh daar kan ik heel goed in zijnquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:49 schreef Specularium het volgende:
Gewoon zorgen in de rij van de supermarkt dat mensen jou vervelender vinden dan andersom.
Ik heb altijd hele gesprekken in de rij, met andere mensen hè, niet mijn eigen boodschappen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:51 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Oh daar kan ik heel goed in zijnIk heb toch wel eens dat verhaal gepost over een oude hommel die mij lastig viel in de rij bij de kassa.
Situaties oefenen die voor kunnen komen lijkt me.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:50 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar moet je dan juist de dingen doen, die paniekaanvallen opwekken
Dingen die de lichamelijke sensaties, zo noemen ze dat, die gelijk staan aan een paniekaanval oproepen. Dus bewust gaan zorgen dat je adem tekort komt, dat je hartslag omhoog gaat, dat je duizelig wordt.. En dan ervaar je die gevoelens maar er gebeurt niets.. en dan is het dus de bedoeling dat je hersens in een autonome functie dat registreren en koppelen aan "er is niets aan de hand en er gaat niets gebeuren".. want de "error" is dus dat je hersens die sensaties koppelen aan bijvoorbeeld flauwvallen.. Dus het is een kwestie van opnieuw programmeren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:50 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar moet je dan juist de dingen doen, die paniekaanvallen opwekken
Ohzo, ik dacht echt in de praktijk met begeleiding.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Situaties oefenen die voor kunnen komen lijkt me.
Sta jij dan de hele tijd naar achteren te kijken ofzo?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:53 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb altijd hele gesprekken in de rij, met andere mensen hè, niet mijn eigen boodschappen.
Oh nu snap ik het, denk ik.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:54 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dingen die de lichamelijke sensaties, zo noemen ze dat, die gelijk staan aan een paniekaanval oproepen. Dus bewust gaan zorgen dat je adem tekort komt, dat je hartslag omhoog gaat, dat je duizelig wordt.. En dan ervaar je die gevoelens maar er gebeurt niets.. en dan is het dus de bedoeling dat je hersens in een autonome functie dat registreren en koppelen aan "er is niets aan de hand en er gaat niets gebeuren".. want de "error" is dus dat je hersens die sensaties koppelen aan bijvoorbeeld flauwvallen.. Dus het is een kwestie van opnieuw programmeren.
Als ik in de rij bij de kassa sta dan ben ik klaar met winkelen en dan wil ik zo snel mogelijk die winkel weer uit. Als ik een bekende tegenkom is het een ander verhaal, maar ik heb altijd al een hekel aan winkels en rijen gehad hoor. Hoewel ik dingen kopen helemaal te gek vind, en shoppen dus in principe ook.. maar het is mij vaak te druk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:53 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb altijd hele gesprekken in de rij, met andere mensen hè, niet mijn eigen boodschappen.
Nee, ik weet niet, ik doe het niet echt bewust.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Sta jij dan de hele tijd naar achteren te kijken ofzo?
Zoiets.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:55 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh nu snap ik het, denk ik.
Dus dat je een aanval krijgt en je dan realiseert dat er niets ergs is in plaats van nog meer in paniek raken van de paniek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |