quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Argument waarom jij even mag bepalen dat iets een feit is. De hele insteek van dit topic is OF het racistisch is of niet en als jij even als mod gaat bepalen dat het wel racistisch is en alle posts die dat ontkennen uit je functie als belachelijk gaat bestempelen ben je bezig met censuur.
Chinezen en Indianen zijn niet rood en geel. Daarbij, Indianen bestaan bijna niet meerquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus Zwarte Pieten mogen niet meer.
Dus donker gekleurden mensen zijn uitgesloten om zich te verkleden als Piet, want dan zien ze eruit als de oude Zwarte Piet...
En heeft iemand er wel eens over nagedacht dat Regenboog Pieten ook niet heel onschuldig zijn? Dan krijg je ook geel en rood als huidskleur. Voelen de Chinezen en Indianen zich dan niet op hun teentjes getrapt? En er zijn vast nog meer kleuren die in relatie gebracht kunnen worden met bepaalde bevolkingsgroepen...
Het is moeilijk om iets neutraals te vinden...
Beter gewoon Pieten afschaffen. Alleen nog Sinterklaas die alles alleen doet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus donker gekleurden mensen zijn uitgesloten om zich te verkleden als Piet, want dan zien ze eruit als de oude Zwarte Piet...
En heeft iemand er wel eens over nagedacht dat Regenboog Pieten ook niet heel onschuldig zijn? Dan krijg je ook geel en rood als huidskleur. Voelen de Chinezen en Indianen zich dan niet op hun teentjes getrapt? En er zijn vast nog meer kleuren die in relatie gebracht kunnen worden met bepaalde bevolkingsgroepen...
Beter gewoon heel dat feest afschaffen..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Beter gewoon Pieten afschaffen. Alleen nog Sinterklaas die alles alleen doet.
Regenboogpieten zijn allemaal pedo's.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Ggahahaha, Dan maar de Paashaas upgraden :pquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beter gewoon heel dat feest afschaffen..
Huilende kinderen..
Pasen vieren krijg je ook gezeik mee.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ggahahaha, Dan maar de Paashaas upgraden :p
Ja, Indianen voelen zich ook op hun teentjes getrapt als je je rood schildert. Zie ook de Washington Redskins.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Ook pas na tientallen jaren opeensquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, Indianen voelen zich ook op hun teentjes getrapt als je je rood schildert. Zie ook de Washington Redskins.
Waarom überhaupt iets doen voor kinderen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ggahahaha, Dan maar de Paashaas upgraden :p
Van wie ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Pasen vieren krijg je ook gezeik mee.
Daar ligt het niet aan hoor. Je kan als land er ook gewoon voor kiezen om een dikke middelvinger op te steken naar de mensen die zeiken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Pfffff. Waarom moet iedereen wat te zeiken hebben in dit land
Dat is typisch nederlands, het is pas recent dat er iemand luistert naar jankerdsquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Pfffff. Waarom moet iedereen wat te zeiken hebben in dit land
Ja dan moeten we dus naar iedereen een middelvinger opsteken..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar ligt het niet aan hoor. Je kan als land er ook gewoon voor kiezen om een dikke middelvinger op te steken naar de mensen die zeiken.
Maja... Nederland..
Zeker, zeker.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:10 schreef Specularium het volgende:
Quincy is ook een racist.
Dat blijft gewoon.
Per situatie, ja inderdaad.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dan moeten we dus naar iedereen een middelvinger opsteken..
Dus dan zijn rode geschminkte Pieten ook al uitgesloten...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, Indianen voelen zich ook op hun teentjes getrapt als je je rood schildert. Zie ook de Washington Redskins.
Gahah nee dat denk ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Per situatie, ja inderdaad.
Waarom zouden wij als land daar iets van aantrekken? Of denk jij soms dat die boze negers bommen gaan plaatsen?
Ja, ze hadden alle spullen al ingekochtquote:
Nu kunnen ze allemaal weer naar de Hemaquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ze hadden alle spullen al ingekocht.
Echt waar? OF trap ik ergens in?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En doen geen uitspraken meer over volgend jaar, behalve dan dag ZP niet verdwijnt, zo lees ik.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:24 schreef HeatWave het volgende:
Een echt politieke afweging zal niet geweest zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, twitter en FB zullen ontploft zijn idd, dan moeten ze iets op het hoofdkantoor.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
En doen geen uitspraken meer over volgend jaar, behalve dan dag ZP niet verdwijnt, zo lees ik.
Dat is een snel succes van een boycot.
Ik kan er iig wel om lachen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, twitter en FB zullen ontploft zijn idd, dan moeten ze iets op het hoofdkantoor.
Ik ook wel, PC tot het pijn doet in de marketingquote:
Nou nee, alleen als we ze een indianentooi geven. Alhoewel het ook dan niet zo heel erg zou zijn (meer gewoon vreemd), omdat wij maar een zeer beperkt aandeel hadden in de uitroeiing van de indianen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus dan zijn rode geschminkte Pieten ook al uitgesloten...
Okay maar dan moet je het wel doortrekken dat we ons ook moeten kunnen verkleden als Joden in concentratiekampoutfit, gewoon lekker gezellig, en Moslims hun feestjes moeten kunnen houden waar ze gepapiermacheede torens op kunnen blazen. En bovenal, dat de lokale overheid dit moet subsidiëren en winkels hier themadagen aan besteden.quote:Ik wil gewoon aangeven dat welke oplossing we ook bedenken er wordt altijd wel iemand op zijn teentjes getrapt. Het is aan de persoon in kwestie in hoeverre hij zich daar in mee laat gaan.
En soms vind ik dat mensen de geschiedenis maar eens met rust moeten laten en niet specifiek op zoek moeten gaan naar situaties waarin zijn zich gediscrimineerd voelen.
I guess....geld stinkt niet, ze scheten in hun broek LOL!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:42 schreef killerkip69 het volgende:
de HEMA..wat doe je nu toch? wat 'n hypocriet gedoe, als je er zo tegen bent (wat je niet bent natuurlijk) pleur je nu alles weg ivm zwarte pieten ipv die lage actie, de weg van de minste weerstand noemen ze dit, wees er maar trots op![]()
wat 'n stelletje azijnpisser in de minderheid nog wel voor elkaar krijgen..scary stuff
Hij heeft het later verwijderd. Hij is het levende bewijs van de spreuk "zo de waard is, vertrouwd hij zijn gasten" Het is een racist met paranoia.quote:
Misschien is het je ontgaan maar de hema is na de verbouwing(hema nieuwe stijl) totaal niet interresant meer, het assortiment is gehalveerd en men mikt op kleding (vrouwen en kinderen),quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Net of ook maar een iemand de Hema gaat boycotten als het puntje bij het paaltje komt.
Nederlanders hebben heel geen principes.
De schade is al aangericht , men heeft een hekel aan kontendraaiers(zie de PvdA) op naar de appie voor zwartepiet chocolaquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
HEMA gelooft nog in Zwarte Piet
In een aangepaste verklaring zegt HEMA dinsdagmiddag naar aanleiding van een stroom berichten Zwarte Piet niet in de ban te doen. „Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment”, aldus de HEMA.
Een HEMA-directeur zou in een e-mail aan een klant hebben geschreven dat voortaan vrijwel geen enkele Zwarte Piet meer op verpakkingen te zien zou zijn. Het bestaan van de mail wordt door HEMA niet tegengesproken.
Het concern, dat naar aanleiding van de berichten trending topic op Twitter werd door reacties van voor- en tegenstanders, heeft zijn standpunt bijgesteld. „We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen”, aldus HEMA
Bijna niemand zal een hele winkel bannen vanwege hun pieten standpunt. Maar een grotere groep zal wel de pepernoten en chocoladeletters elders kopen zodra ze regenboogpieten op de verpakking zien. Als maar 5% van de voorstanders van een zwarte piet dat doet, dan zullen die winkels op termijn hun beleid weer terug draaien.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Net of ook maar een iemand de Hema gaat boycotten als het puntje bij het paaltje komt.
Nederlanders hebben heel geen principes.
Dan zou ik niet naar de Appie gaanquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:07 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
De schade is al aangericht , men heeft een hekel aan kontendraaiers(zie de PvdA) op naar de appie voor zwartepiet chocola
Wand?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zou ik niet naar de Appie gaan
Lees de allereerste zin in de OP eensquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lees de allereerste zin in de OP eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is only one religion
Misschien toch maar boycotten die Hema, daar ligt alleen maar ouwe meuk!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
HEMA gelooft nog in Zwarte Piet
In een aangepaste verklaring zegt HEMA dinsdagmiddag naar aanleiding van een stroom berichten Zwarte Piet niet in de ban te doen. „Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment”, aldus de HEMA.
Een HEMA-directeur zou in een e-mail aan een klant hebben geschreven dat voortaan vrijwel geen enkele Zwarte Piet meer op verpakkingen te zien zou zijn. Het bestaan van de mail wordt door HEMA niet tegengesproken.
Het concern, dat naar aanleiding van de berichten trending topic op Twitter werd door reacties van voor- en tegenstanders, heeft zijn standpunt bijgesteld. „We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen”, aldus HEMA
D'oh. Waarom zou een bedrijf hier e.o.a. principe-kwestie van maken als ze gewoon proberen zoveel mogelijk producten te verkopen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:18 schreef Odaiba het volgende:
Jammer...
Zelfs onze Nederlandse winkels zijn er allang niet meer voor Nederlanders. Nee ook de buitenlandse consument is belangrijk(er) geworden. Waarom zouden ze anders een puur Hollandse traditie zo omzeep helpen. Ik hoop dat het Hollandse volk zelf sterk genoeg is om deze traditie in leven te houden, want kennelijk is de overheid en het bedrijfsleven niet nationalistisch genoeg.
Kan ik dit nu ook als argument gebruiken om ser_clappetello te vertellen dat de Hema zwarte piet niet racistisch vind!?quote:
quote:
HAHAHAH! De argumenten die hij geeft; sommige kwamen hier serieus voorbij. :-Dquote:
Ik ben zelf wel voor de zwarte piet omdat er een rasiscme issue om niks word gemaakt, of je er nu racisme in kunt zien of niet het is en blijft cultuur, wij gaan toch ook niet zeuren op spanje dat ze nu per direct stierenvechten moeten verbieden omdat wij die cultuur van juigen om het afslachten van een wild dier niet delen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:30 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
HAHAHAH! De argumenten die hij geeft; sommige kwamen hier serieus voorbij. :-D
Enne ''ik loop rechts, ik loop tegen een Turk, ik loop links, ik stamp op de voet van een Somaliër. ''Hahah
Dat zou hilarisch zijn, straks zwarte klaas en witte piet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:35 schreef Karina het volgende:
Maak de Sint gewoon ook zwart, de bisschop van Myra staat ook zo afgebeeld op oude plaatjes:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
WItte chocolade is wel lekkerder dan bruinequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat zou hilarisch zijn, straks zwarte klaas en witte piet.
Ach daar word je iig niet voor neergeknuppeld door militaire politie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Laat wel heerlijk zien wat Nederland écht belangrijk vindt. Enige waar spontaan een massaal protest tegen komt incluus boycot is een kinderfeestje.
Zegt veel over jouquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:37 schreef Karina het volgende:
[..]
WItte chocolade is wel lekkerder dan bruineOf mag ik dat ook niet zeggen?
Wel lekkerder maar ongezonder omdat er minder caocao en meer suiker in zit. :pquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:37 schreef Karina het volgende:
[..]
WItte chocolade is wel lekkerder dan bruineOf mag ik dat ook niet zeggen?
Wat, dat ik witte chocolade lekkerder vind? Dat laatste was natuurlijk niet serieus hequote:
Daarom heeft de Verenigde Naties niets over ons volksfeest te zeggen, of ze nu gelijk hebben of niet. En daarom mogen zwarte piet haters in Nederland wel proberen het feest aan te passen of af te laten schaffen. Of ze valide argumenten hebben is een 2e.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben zelf wel voor de zwarte piet omdat er een rasiscme issue om niks word gemaakt, of je er nu racisme in kunt zien of niet het is en blijft cultuur, wij gaan toch ook niet zeuren op spanje dat ze nu per direct stierenvechten moeten verbieden omdat wij die cultuur van juigen om het afslachten van een wild dier niet delen?
Dat kranten worden afgeluisterd door inlichtingendienst veroorzaakt zelfs bij de media nauwelijks een rimpel, laat staan politiek of bevolking, maar zwarte piet....quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ach daar word je iig niet voor neergeknuppeld door militaire politie.
We zijn een armetierig kutvolkje en dat zijn we.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat kranten worden afgeluisterd door inlichtingendienst veroorzaakt zelfs bij de media nauwelijks een rimpel, laat staan politiek of bevolking, maar zwarte piet....
Ik durf geen bruin brood meer te etenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat, dat ik witte chocolade lekkerder vind? Dat laatste was natuurlijk niet serieus heJe moet onderhand wel op je tenen lopen lijkt het.
Oh afluisteren is niet zo erg, ze zijn tenslotte allemaal lid van rupert murdochs doorgeefluik netwerk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kranten worden afgeluisterd door inlichtingendienst veroorzaakt zelfs bij de media nauwelijks een rimpel, laat staan politiek of bevolking, maar zwarte piet....
Gewoon roggebrood dan maar of Oberlender.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik durf geen bruin brood meer te eten
Dat is ook niet meer wat het ooit was.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik durf geen bruin brood meer te eten
Ik kanker hier al jaren over de kwaliteit van de pers in NL maar daar krijg ik zelden bijval opquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Oh afluisteren is niet zo erg, ze zijn tenslotte allemaal lid van rupert murdochs doorgeefluik netwerk.
Dat zag je ook meteen bij elke propaganda-fart uit kiev die de volgende ochtend op de voorpagina staat nog voordat mensen de kans krijgen te bewijzen dat het bs is. (zoals het "vernietigen van een russisch konvooi" dat nooit gebeurd is)
Oberlander is een roggebroodquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Gewoon roggebrood dan maar of Oberlender.
ik boycot de krant al jaren, ik koop er nooit 1.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kanker hier al jaren over de kwaliteit van de pers in NL maar daar krijg ik zelden bijval op
Owquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oberlander is een roggebrood
Het beste is om gewoon geen krant en geen journaal meer in te zien, en elke keer als je weer iets belachelijks in het blikveld schiet tijdens een onvermijdelijk bezoekje supermarkt (voorpaginas van de telegraaf, de meest 'populaire krant van nederland) gewoon even deze kop te trekken:quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kanker hier al jaren over de kwaliteit van de pers in NL maar daar krijg ik zelden bijval op
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:50 schreef DrDentz het volgende:
Ik koop geen pepernoten als er niet een mooie zwarte piet op de verpakking staat.
Zwarte stiften zijn racitisch!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je kunt ze er zelf ook op tekenen.
Alleen als ze niet werken.quote:
Fantastisch. Een natuurgetrouwe weergave van de gemiddelde slavernijviering-voorstander.quote:
Goed idee; laten we van alles verbieden omdat een enkeling zich eraan stoort!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:01 schreef Leafeon672 het volgende:
Kan er geen verbod komen op dit soort flamebaittopics?Er zijn wel betere dingen waar je je tijd aan kunt verspillen.
Mensen die nog steeds op een Zwarte Pietendiscussie zitten te wachtenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed idee; laten we van alles verbieden omdat een enkeling zich eraan stoort!
Het zou dan ook niet meer ter discussie gesteld moeten worden. Per direct kappen met zwarte piet. Als je desnoods iets zwarts wil hebben, maak dan Sinterklaas zwart.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:16 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Mensen die nog steeds op een Zwarte Pietendiscussie zitten te wachten....!!!
We zijn alweer een stapje dichter in de richting. Je weet hoe die dingen gaan...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:17 schreef Leafeon672 het volgende:
Als hier een derde topic voor komt word ik boos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |