In chili con carne zitten in principe geen bonen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:16 schreef Myraela het volgende:
Ik wil ook chili con carne.Maar mijn vriend heeft echt iets tegen de structuur van bonen en erwten.
Sterktequote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:59 schreef golfer het volgende:
Mogguh!![]()
Voor de tweede (en hopelijk laatste) keer naar het ziekenhuis voor nog een behandeling van de bcc-plekken op mijn benen.
Hopelijk valt het mee.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:59 schreef golfer het volgende:
Mogguh!![]()
Voor de tweede (en hopelijk laatste) keer naar het ziekenhuis voor nog een behandeling van de bcc-plekken op mijn benen.
Dit keer maar van te voren een paar paracetamols erin douwen tegen de vervelende pijn.quote:
Sterkte ermee G!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:59 schreef golfer het volgende:
Mogguh!![]()
Sterkte en succes!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:59 schreef golfer het volgende:
Mogguh!![]()
Niet?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In chili con carne zitten in principe geen bonen.
Niet als je een Texaan bent. Van wiki:quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet?ik dacht dat er altijd standaard kitneybonen inzaten. En als vervanging soms andere soorten peulvruchten.
quote:Beans, a staple of Tex-Mex cuisine, have been associated with chili as far back as the early 20th century. The question of whether beans "belong" in chili has been a matter of contention among chili cooks for a long time.
"Texas-style chili" does not contain beans and may even be made without other vegetables whatsoever besides chili peppers.
Ik zie het probleem ook niet hoor. Hoe moeilijk is het om het zonder bonen te maken en eventueel, als jij ze er wel graag in hebt, wat bonen er naast te verwarmen en op je bord er door te donderen??quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet?ik dacht dat er altijd standaard kitneybonen inzaten. En als vervanging soms andere soorten peulvruchten.
quote:,,We dachten dat de belangstelling wel snel zou afnemen'', zegt dominee G. Kruijmer van de Stulpkerk. ,,Maar dat gebeurt niet. Dat is vervelend voor andere nabestaanden die een dierbare op de begraafplaats hebben liggen. Zij kunnen dat graf niet meer rustig bezoeken of verzorgen.'' Bezoekers van het graf van Friso lopen volgens de dominee soms over andere graven. Ondernemers in Lage Vuursche zeggen dat er ook wordt gegeten, gedronken en gegild op het kerkhof.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat zullen we vandaag eens gaan doen?
Laten we het graf van Friso eens bezoeken!
Ja leuk, nemen we de picknickmand en de kleinkinderen mee!
http://www.dichtbij.nl/ee(...)prins-friso-aan.aspx
[..]
Ongelofelijk, mensen die gaan picknicken en barbecueën op een begraafplaatsquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:17 schreef Sunnythesun het volgende:
vertel me alsjeblieft dat dit een slechte grap is..
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]vertel me alsjeblieft dat dit een slechte grap is..
http://www.welingelichtek(...)-graf-van-friso.htmlquote:Een jaar geleden stierf prins Friso na zijn lange coma. Hij werd begraven op het kerkhof van de Lage Vuursche en daar is het sindsdien buitengewoon druk en rumoerig, meldt het AD.
De prins die tijdens zijn leven zo’n uitgesproken hekel had aan camera’s, heeft er nu constant twee op zich gericht.
Het is nodig, zegt Hein van Oosterom, een dorpsbewoner tegen het AD. ,,Eén keer heb ik gezien dat de marechaussee in actie moest komen bij het graf,” zegt de eigenaar van restaurant De Lage Vuursche. ,,Een groepje Japanse toeristen danste op het graf. Nou ja, dat overdrijf ik, maar ze gedroegen zich in elk geval niet waardig. Er reden drie busjes met marechaussees voor. Toen was het zo opgelost.”
Elke dag, weer of geen weer, trekken tientallen, maar meestal honderden bezoekers langs het eenvoudige graf van de prins, in een hoek van de begraafplaats. Een grijze grafsteen met zijn volledige namen, geboorte- en sterfdatum, wat witte bloemen, een hortensia, een rode lantaarn.
Sommigen komen voor de tweede, derde of vierde keer. Vaak combineren ze het bezoek aan de begraafplaats met iets anders in de buurt. Fiets huren, graf bezoeken, pannenkoek eten bij een van de vele restaurants in het dorp.
Een andere dorpsbewoner:,,Het zijn waanzinnige taferelen, meneer, de mensen weten zich niet te gedragen. Gisteren nog, kwam er een groepje racefietsers langs die gewoon de begraafplaats opreden, wat ik u brom. Mensen laten honden loslopen tussen de graven, gillen naar elkaar: ‘Joehoe, ik sta hier, bij Friso. Kom je ook?’.
Hoe verzin je hetquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:19 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ongelofelijk, mensen die gaan picknicken en barbecueën op een begraafplaats
Tijdens het toffe Día de Muertos doen de Mexicanen dat wel:quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:19 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ongelofelijk, mensen die gaan picknicken en barbecueën op een begraafplaats
Manny Calaveraquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Tijdens het toffe Día de Muertos doen de Mexicanen dat wel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Day_of_the_Dead
[ afbeelding ]
![]()
Ja das nogal een ander verhaal..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:21 schreef minilot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Maar goed, da's inderdaad heel iets anders dan dit Hollandse dagjestoerisme.![]()
Oh, dat ga ik dan wel eens proberen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:17 schreef Lienekien het volgende:
CUL / Chili con carne
Staat een recept in gepost door MaximusTG. Was erg lekker.
Grim Fandangoquote:
Wat gaaf!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat was echt een geweldig spel. Wist jij dat er een remake van is aangekondigd? Door Tim Schaffer zelf, dus dat zal vast wel goed worden
Jup dat had ik meegekregen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Grim Fandango.
[ afbeelding ]
Dat was echt een geweldig spel. Wist jij dat er een remake van is aangekondigd? Door Tim Schaffer zelf, dus dat zal vast wel goed worden.
http://www.joystiq.com/20(...)to-pc-mac-and-linux/
Ik vertelde Ross dat het graf van de overleden prins een soort toeristische attractie was geworden en heb hem zelden zo stomverbaasd zien kijkenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:17 schreef Sunnythesun het volgende:
vertel me alsjeblieft dat dit een slechte grap is..
Dat is een dag waarop je de doden van je familie bezoekt en samen met hun "wat leuks doet" toch?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:21 schreef minilot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Maar goed, da's inderdaad heel iets anders dan dit Hollandse dagjestoerisme.![]()
Helaas. Moet dus na nu weer tot 12 uur wachten op lichttherapie toch voor 1 plekje in oktober nog een keer terug voor nog een extra behandeling.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:59 schreef golfer het volgende:
Mogguh!![]()
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:32 schreef golfer het volgende:
Helaas. Moet dus na nu weer tot 12 uur wachten op lichttherapie toch voor 1 plekje in oktober nog een keer terug voor nog een extra behandeling.
Balenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:32 schreef golfer het volgende:
Helaas. Moet dus na nu weer tot 12 uur wachten op lichttherapie toch voor 1 plekje in oktober nog een keer terug voor nog een extra behandeling.
Snap ik ook niet..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:33 schreef minilot het volgende:
Aan de andere kant.. De Cimetičre du Pčre-Lachaise trekt nog immer blowende altootjes die een flesje whiskey komen leeglurken bij het graf van Jim Morrisson..
Meisje! Jemig!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:41 schreef Selestha het volgende:
Goedemorgen
Baanbrekend nieuws hier: ik kom terug naar NL voor onbepaalde tijd.
We zijn niet uit elkaar, maar we houden het niet meer vol samen met de schoonouders te leven, daarom zoek ik weer een kamer in NL. We hopen dat we het op lange afstand vol kunnen houden en het dan opnieuw kunnen proberen als er een realistisch perspectief komt om samen te wonen..
Oh...wat balen zegquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:41 schreef Selestha het volgende:
Goedemorgen
We zijn niet uit elkaar, maar we houden het niet meer vol samen met de schoonouders te leven, daarom zoek ik weer een kamer in NL. We hopen dat we het op lange afstand vol kunnen houden en het dan opnieuw kunnen proberen als er een realistisch perspectief komt om samen te wonen..
Ik kom ergens in september terug, vandaag maar eens een ticket boeken.
Nee, de strijd om de gluten is de druppel. De dokter heeft uiteindelijk de diagnose ''coeliakie'' gesteld op onorthodoxe wijze (de tests zijn negatief, maar ik heb alle symptomen en ze worden erger) en schoonmoeders weigert te accepteren dat ik coeliakie heb en dus alles aan moet passen qua eten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Meisje! Jemig!
Was de strijd om de keuken de druppel?
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee, de strijd om de gluten is de druppel. De dokter heeft uiteindelijk de diagnose ''coeliakie'' gesteld op onorthodoxe wijze (de tests zijn negatief, maar ik heb alle symptomen en ze worden erger) en schoonmoeders weigert te accepteren dat ik coeliakie heb en dus alles aan moet passen qua eten.
En overal graffiti op graven, jim, die kant op...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:33 schreef minilot het volgende:
Aan de andere kant.. De Cimetičre du Pčre-Lachaise trekt nog immer blowende altootjes die een flesje whiskey komen leeglurken bij het graf van Jim Morrisson..
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:41 schreef Selestha het volgende:
Goedemorgen
Ik kom ergens in september terug, vandaag maar eens een ticket boeken.
Wat vervelend dat ze dat niet konden accepteren. De afstand zal wel weer wennen zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee, de strijd om de gluten is de druppel. De dokter heeft uiteindelijk de diagnose ''coeliakie'' gesteld op onorthodoxe wijze (de tests zijn negatief, maar ik heb alle symptomen en ze worden erger) en schoonmoeders weigert te accepteren dat ik coeliakie heb en dus alles aan moet passen qua eten.
Het is enorm jammer, maar gelukkig steunt mijn Lief me en helpt hij me om weer een (tijdelijk) leven op te bouwen in NL.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |