abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:30:22 #1
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143791591
Hallo jongens, graag jullie mening/ advies/ tips over het volgende:

ik heb 4 maanden geleden een motor gekocht met 6 maanden BOVAG garantie.
Nadat ik mijn motor 2 weken in bezit had begon deze gebreken te vertonen. haperen en stotteren.

Ik heb de motor terug gebracht, enkele weken later mocht ik de motor weer ophalen.
Het probleem bleek thuis nog steeds te bestaan.

Ik ben zelf redelijk technisch en heb ivm de afstand zelf de bougies vervangen en filters en slangen á 225,-

het probleem leek weg te zijn, enkele dagen kwam het probleem weer opdagen.
Motorzaak gebeld, probleem voorgelegd en kon de motor opnieuw terug brengen.

Een week later zou de fiets weer klaar zijn. fiets opgehaald en hij reed inderdaad goed.
enkele dagen later begon dat zelfde probleem weer terug te komen... stotteren haperen.

Ik heb zelf weer even gekeken of dat bedrijf wel had gedaan wat ze telefonisch zeiden: nieuwe carbs o.a. Dus ik gekeken en dat klopte. Echter hadden zij verscheidene onderdelen: luchtslang en afwateringsslang vergeten terug te zetten.

Ik weer gebeld situatie uitgelegd etc: ik moest de motor maar weer brengen.
motor gebracht week later klaar, en nu moest ie echt goed zijn aldus de verkoper.

ja hoor motror liep een week / enkele dagen goed... en wéér dat probleem.

Ik ben het dus een beetje zat om de fiets terug te brengen naar die dealer en wil de motor bij een specialist laten repareren/ afstellen op hun kosten. of de motor terug verkopen voor het aankoop bedrag:

wat zijn mijn kansen?

onderstaand vind je de mail zoals ik die ongeveer naar het bedrijf wil sturen.

bedankt voor het meedenken!

Goede dag,

17-04-14 Heb ik bij jullie de motorfiets Honda CBR600f4 met kenteken MD-TP-40 gekocht.
De motor is op korte termijn en binnen de garantie periode gebreken gaan vertonen welke zich uitten in het inhouden/haperen onderin de toeren.

De motor is netjes door jullie meermaals nagekeken en terugggegeven als zijnde gerepareert. Helaas is ook de laatse keer het tegendeel gebleken. Momenteel loopt de motor nog steeds niet zoals hij hoort te lopen.

Ik heb hierom praktisch het gehele motor seizoen niet kunnen rijden.
Om bovenstaand probleem in de toekomst te voorkomen ben ik voornemens mijn motor te laten repareren/ afstellen bij een erkent bedrijf waar de diagnose gesteld kan worden en tevens gerepareert en of afgesteld. Dit bedrijf heet Spierings motorservice te Heesch.

Zij doen een dyno en stellen de motor naar behoren af. De kosten hiervan bedragen 150,- Excl eventuele bijkomende kosten.

Ik wil, in overleg met u deze kosten op u verhalen. Bent u het niet eens met mijn voorstel, dan wil ik de motor aan u terug verkopen voor de koopprijs van 2790,-

Bent u het hier ook niet mee eens, voel ik mij genoodzaakt gebruik te maken van mijn rechtsbijstandverzekering.

In afwachting van een schriftelijke reactie

Met vriendelijke groet
pi_143791838
Ik zou niet gelijk met je rechtsbijstand beginnen te schermen. Verder is het een goede brief.
Die rbv kan je later altijd nog inschakelen en benoemen.
pi_143791894
Brief lijkt mij prima. Verder vind ik het vooral bizar dat reparatie steeds een week duurt.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:40:04 #4
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_143792390
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:30 schreef scoober het volgende:

Goede dag,

17-04-14 Heb ik bij jullie de motorfiets Honda CBR600f4 met kenteken MD-TP-40 gekocht.
De motor is op korte termijn en binnen de garantie periode gebreken gaan vertonen welke zich uitten in het inhouden/haperen onderin de toeren.

De motor is netjes door jullie meermaals nagekeken en terugggegeven als zijnde gerepareert. Helaas is ook de laatse keer het tegendeel gebleken. Momenteel loopt de motor nog steeds niet zoals hij hoort te lopen.

Ik heb hierom praktisch het gehele motor seizoen niet kunnen rijden.
Om bovenstaand probleem in de toekomst te voorkomen ben ik voornemens mijn motor te laten repareren/ afstellen bij een erkent bedrijf waar de diagnose gesteld kan worden en tevens gerepareert en of afgesteld. Dit bedrijf heet Spierings motorservice te Heesch.

Zij doen een dyno en stellen de motor naar behoren af. De kosten hiervan bedragen 150,- Excl eventuele bijkomende kosten.

Ik wil, in overleg met u deze kosten op u verhalen. Bent u het niet eens met mijn voorstel, dan wil ik de motor aan u terug verkopen voor de koopprijs van 2790,-

Bent u het hier ook niet mee eens, voel ik mij genoodzaakt gebruik te maken van mijn rechtsbijstandverzekering.

In afwachting van een schriftelijke reactie

Met vriendelijke groet

Ik wil geen taalnazi zijn.. maar de fouten springen er nogal uit.. ;)
(ik zou ipv "terug verkopen" het hebben over "de koop ongedaan maken" )

Verder denk ik niet dat je veel kans maakt..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:44:11 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_143792671
Kun je niet beter nog een keer teruggaan en met de bedrijfsleider man-tot-man overleggen? Vragen wat hij gaat doen, en wat zijn voorstel is als het wederom niet goed gaat?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:57:48 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143793669
bobine-probleem ?

heb je wel een brandstoffiltertje er op gezet ?

nieuwe carbs zijn echt duur.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143794647
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:30 schreef scoober het volgende:
Hallo jongens, graag jullie mening/ advies/ tips over het volgende:

ik heb 4 maanden geleden een motor gekocht met 6 maanden BOVAG garantie.
Nadat ik mijn motor 2 weken in bezit had begon deze gebreken te vertonen. haperen en stotteren.

1x Ik heb de motor terug gebracht, enkele weken later mocht ik de motor weer ophalen.
Het probleem bleek thuis nog steeds te bestaan.

Ik ben zelf redelijk technisch en heb ivm de afstand zelf de bougies vervangen en filters en slangen á 225,-

het probleem leek weg te zijn, enkele dagen kwam het probleem weer opdagen.
Motorzaak gebeld, probleem voorgelegd en 2x kon de motor opnieuw terug brengen.

Een week later zou de fiets weer klaar zijn. fiets opgehaald en hij reed inderdaad goed.
enkele dagen later begon dat zelfde probleem weer terug te komen... stotteren haperen.

Ik heb zelf weer even gekeken of dat bedrijf wel had gedaan wat ze telefonisch zeiden: nieuwe carbs o.a. Dus ik gekeken en dat klopte. Echter hadden zij verscheidene onderdelen: luchtslang en afwateringsslang vergeten terug te zetten.

Ik weer gebeld situatie uitgelegd etc: ik moest de motor maar weer brengen.
3xmotor gebracht week later klaar, en nu moest ie echt goed zijn aldus de verkoper.

ja hoor motor liep een week / enkele dagen goed... en 4x wéér dat probleem.
Je schrijft een verkeerde brief naar mijn mening.

Mij staat een bepaalde wetgeving bij omtrent de 4e reparatie. De verkoper heeft 3x de kans gehad om jou een product zoals afgesproken te leveren, het houd een keer op.

Dit zou de 4e keer worden, dan kun je gewoon een vervangend product of je geld terug eisen. Ook mogen er geen gebruikskosten in rekening gebracht worden. Die 225,- die je er zelf aan gespendeerd hebt is natuurlijk voor eigen rekening.

Het juiste wetsartikel weet ik zo even niet, maar die gaat iemand vast nog voor je posten.

[ Bericht 0% gewijzigd door hottentot op 24-08-2014 22:19:15 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143799938
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:10 schreef hottentot het volgende:
Mij staat een bepaalde wetgeving bij omtrent de 4e reparatie.

[..]

Het juiste wetsartikel weet ik zo even niet, maar die gaat iemand vast nog voor je posten.
Vol verwachting klopt mijn hart ... :s)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143801562
BW 7:21
1
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a
aflevering van het ontbrekende;
b
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
3
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
4
Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
5
Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.
6
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.

Is dit van nut?
pi_143805898
Als garage zou ik dit meteen accepteren, ik betaal 150 euro en ben van jouw 'gezeur' af. Als de motor namelijk daarna nog steeds problemen heeft kan ik je gewoon wegwuiven en door verwijzen naar de reparateur.

Slecht plan om een derde partij hier bij te betrekken en/of daar te laten repareren. Als de motor het daarna nog niet goed doet gaan ze naar elkaar wijzen. En jij zelf hebt geen poot meer om op te staan.

Er lijkt iets structureel mis met de motor, hoe leuk je deze ook vindt, je zal de koop moeten (laten) ontbinden.
pi_143809090
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:33 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is dit van nut?
Wel voor TS, niet als bron voor hottentots stelling.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:23:17 #12
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143809444
quote:
14s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik wil geen taalnazi zijn.. maar de fouten springen er nogal uit.. ;)
(ik zou ipv "terug verkopen" het hebben over "de koop ongedaan maken" )

Verder denk ik niet dat je veel kans maakt..
thanks voor de fouten :) zijn aangepast
waarom denk je dat overigens? ik sta toch gewoon in mijn recht?
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:23:32 #13
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143809451
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:44 schreef Hallmark het volgende:
Kun je niet beter nog een keer teruggaan en met de bedrijfsleider man-tot-man overleggen? Vragen wat hij gaat doen, en wat zijn voorstel is als het wederom niet goed gaat?
dit heb ik al 2 x gedaan zonder resultaat
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:24:07 #14
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143809470
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef sturmpie het volgende:
bobine-probleem ?

heb je wel een brandstoffiltertje er op gezet ?

nieuwe carbs zijn echt duur.
zij zouden de bobines vervangen hebben al twijfel ik, zien er nl niet bepaald nieuw uit

de rest is vervangen
pi_143809493
Je moet ook nooit iets kopen bij een dealer in gebreken.
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:26:15 #16
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_143809541
Je kan gaan voor herstel door hun [BW 7:21.1.b], herstel door jou [BW 7:21.6] of ontbinding. Ga je dingen mixen dan loopt het fout.

Herstel
Spierings bestaat niet als partij tenzij je deze opvoert bijvoorbeeld als mediator voor een onafhankelijke diagnose. De garage heeft dan nog steeds de mogelijkheid heeft om de reparatie zelf uit te voeren.

Herstel door jou

Wil je dat niet, geef dan aan dat je voor "herstel door jou" wilt gaan [en dat de brief als maning geldt].
Voeg toe dat je bij verzet van hun kant ontbinding eist omdat je al 4 keer bent geweest en daarmee voldoende mogelijkheid tot reparatie hebt geboden.

Dan heb je je formele positie ingenomen en is er ruimte om te praten.

Mochten ze roepen dat er eigenlijk niets aan de hand is, dan kun je verwijzen naar de reparaties: die geven aan dat ze onderkenden dat er wat was.

De rechtsbijstand noemen is niet nodig.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:26:26 #17
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143809546
Ik heb besloten de mail toch te sturen.... in afwachting dus.
pi_143809551
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:23 schreef scoober het volgende:

[..]

dit heb ik al 2 x gedaan zonder resultaat
Dan is het nu tijd om de BOVAG in te schakelen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143809585
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan is het nu tijd om de BOVAG in te schakelen.
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:26 schreef scoober het volgende:
Ik heb besloten de mail toch te sturen.... in afwachting dus.
Hij heeft zn kruit al verschoten...
pi_143809605
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:27 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

[..]

Hij heeft zn kruit al verschoten...
En dat in 6 seconden ;(
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:28:14 #21
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143809606
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:26 schreef MetalMessiah het volgende:
Je kan gaan voor herstel door hun [BW 7:21.1.b], herstel door jou [BW 7:21.6] of ontbinding. Ga je dingen mixen dan loopt het fout.

Herstel
Spierings bestaat niet als partij tenzij je deze opvoert bijvoorbeeld als mediator voor een onafhankelijke diagnose. De garage heeft dan nog steeds de mogelijkheid heeft om de reparatie zelf uit te voeren.

Herstel door jou

Wil je dat niet, geef dan aan dat je voor "herstel door jou" wilt gaan [en dat de brief als maning geldt].
Voeg toe dat je bij verzet van hun kant ontbinding eist omdat je al 4 keer bent geweest en daarmee voldoende mogelijkheid tot reparatie hebt geboden.

Dan heb je je formele positie ingenomen en is er ruimte om te praten.

Mochten ze roepen dat er eigenlijk niets aan de hand is, dan kun je verwijzen naar de reparaties: die geven aan dat ze onderkenden dat er wat was.

De rechtsbijstand noemen is niet nodig.
na het lezen van jouw reactie toch nog even niet versturen :) dankje zeer nuttig.

straks even kijken hoe ik optie b ten uitvoer kan gaan brengen
pi_143809638
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:28 schreef scoober het volgende:

[..]

na het lezen van jouw reactie toch nog even niet versturen :) dankje zeer nuttig.

straks even kijken hoe ik optie b ten uitvoer kan gaan brengen
Hij heeft hem nog niet verstuurd :D
pi_143809699
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:29 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Hij heeft hem nog niet verstuurd :D
Waarvan is-ie dan nu ...
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:26 schreef scoober het volgende:
in afwachting
?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143809911
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Vol verwachting klopt mijn hart ... :s)
Is ook meer dat je de verkoper de gelegenheid moet geven om het defect te verhelpen, na 3x kun je concluderen dat hij hiertoe niet in staat is, en aldus kun je ontbinding eisen. Hierover is genoeg te vinden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143810099
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:40 schreef hottentot het volgende:

[..]

Is ook meer dat je de verkoper de gelegenheid moet geven om het defect te verhelpen, na 3x kun je concluderen dat hij hiertoe niet in staat is, en aldus kun je ontbinding eisen. Hierover is genoeg te vinden.
Waarom niet na 2x?

Flauw maar wel realistisch, 3x is subjectief en arbitrair. En al helemaal niet wettelijk vastgelegd.

Het komt een beetje door de telco- en consumentenelectronica-winkels, die klanten willen doen geloven dat ze:
1. 3x 'mogen' repareren voordat ze
2. bij de 4e keer een apparaat 'mogen' vervangen

Leuk dat ze zelf deze beleidsregels hebben maar het is volkomen bezijden je rechten als consument. En daarover zijn jij en ik het wel eens.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143810129
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom niet na 2x?

Flauw maar wel realistisch, 3x is subjectief en arbitrair. En al helemaal niet wettelijk vastgelegd.

Het komt een beetje door de telco- en consumentenelectronica-winkels, die klanten willen doen geloven dat ze:
1. 3x 'mogen' repareren voordat ze
2. bij de 4e keer een apparaat 'mogen' vervangen

Leuk dat ze zelf deze beleidsregels hebben maar het is volkomen bezijden je rechten als consument. En daarover zijn jij en ik het wel eens.
3x is inderdaad wat je steeds tegenkomt in andere zaken, en los van onze rechten vind ik het ook wel een reëel aantal, niet te vaak, niet te weinig.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143810209
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:50 schreef hottentot het volgende:

[..]

3x is inderdaad wat je steeds tegenkomt in andere zaken, en los van onze rechten vind ik het ook wel een reëel aantal, niet te vaak, niet te weinig.
Dan moet je de verkoper wel bij de derde keer (dus al na 2x repareren/vervangen) in gebreke stellen en hem een fatale termijn stellen.

Anders wordt het 4x :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143810246
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan moet je de verkoper wel bij de derde keer (dus al na 2x repareren/vervangen) in gebreke stellen en hem een fatale termijn stellen.

Anders wordt het 4x :P
Waarom zou je na de 3e keer niet mogen concluderen dat hij niet in staat is het probleem op te lossen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143810364
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Waarom zou je na de 3e keer niet mogen concluderen dat hij niet in staat is het probleem op te lossen?
Dat mag je wel proberen maar zolang je hem niet in gebreke hebt gesteld, kun je niet ontbinden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143810390
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat mag je wel proberen maar zolang je hem niet in gebreke hebt gesteld, kun je niet ontbinden.
Dat kan toch gewoon na de 3e keer.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:03:08 #31
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143810536
OKe, de volgende brief wil ik verzenden:
Kunnen jullie waar nodig de brief aanpassen? of tips en tricks geven?

of is het voldoende zo om hen in gebreke te stellen

ik ben iig erg blij met jullie tips!

Goede dag,

17-04-14 Heb ik bij jullie de motorfiets Honda CBR600f4 met kenteken MD-TP-40 gekocht.
De motor is op korte termijn en binnen de garantie periode gebreken gaan vertonen welke zich uitten in het inhouden/haperen onderin de toeren.

De motor is netjes door jullie meermaals nagekeken en terugggegeven als zijnde gerepareerd. Helaas is ook de laatste keer het tegendeel gebleken. Momenteel loopt de motor nog steeds niet zoals hij hoort te lopen.

Ik heb hierdoor praktisch het gehele motor seizoen niet kunnen rijden.
Om bovenstaand probleem in de toekomst te voorkomen zijn er 3 opties zijnde:

1. Herstel door jullie [BW 7:21.1.b]
2. Herstel door mij [BW 7:21.6]
3. Ontbinding van de koop

Gezien ik jullie voldoende in de gelegenheid heb gesteld het probleem te verhelpen gaat mijn keuze uit naar optie 2 [BW 7:21.6] .

Zijn jullie niet akkoord, voel ik mij genoodzaakt ontbinding van de koop te eisen.

Bij akkoord breng ik mijn motor naar motor service te Heesch. Zij zijn een erkend bedrijf welke gespecialiseerd is in met name de reparatie/ afstelling van motoren.
Zij zijn op de hoogte van het probleem en zullen een dyno uitvoeren met daaruit voortvloeiend een afstelling. Kosten hiervan zijn exclusief eventuele bijkomende kosten 150,-

Deze brief kunt u beschouwen als maning,

ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,
pi_143810585
Wat kan ik het beste doen?

Spreek de garagehouder aan en verzoek hem het defect kosteloos te herstellen.
Kom je er samen niet uit? Stuur de garagehouder dan een brief met daarin jouw klacht. Schrijf in je brief wat je van de garagehouder verlangt en geef aan dat je binnen 3 weken een reactie wilt. Je kunt de brief het beste aangetekend versturen.
Heb je na 4 weken geen reactie ontvangen of reageert de garagehouder niet naar tevredenheid op jouw brief dan kun je, als de garage is aangesloten bij de geschillencommissie voertuigen of als de garage is aangesloten bij de brancheorganisatie BOVAG, je klacht voorleggen bij de geschillencommissie voertuigen. Let op: je kunt pas naar de geschillencommissie nadat je schriftelijk bij de garagehouder hebt geklaagd.
Als de garagehouder niet is aangesloten bij een geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies (070) 445 45 45.

Tips

De verkoper is verplicht mededelingen te doen over het schadeverleden van de auto. De verkoper moet onderzoek doen bij de Nationale Autopas (NAP) naar de kilometerstand en is aansprakelijk als de aan jou verstrekte informatie achteraf niet blijkt te kloppen.
De koper heeft een onderzoeksplicht. Laat daarom een gebruikte auto voor aankoop uitgebreid keuren. Een aankoopkeuring gaat verder dan een APK-keuring en kun je regelen via een autobedrijf of bijvoorbeeld de ANWB.
Als de verkoper iets aangeeft over de auto, dan vervalt daarmee jouw onderzoeksplicht op het gebied waarover de mededeling is gedaan.
Als je uitdrukkelijk met de verkoper hebt afgesproken dat de auto bepaalde eigenschappen moet bezitten, dan vervalt jouw onderzoeksplicht op dit gebied.
pi_143810638
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:59 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat kan toch gewoon na de 3e keer.
Dat zeg ik. Na 3x is hij dan in gebreke, na 4x in verzuim. En dan kun je ontbinden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143810872
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:03 schreef scoober het volgende:
OKe, de volgende brief wil ik verzenden:
Kunnen jullie waar nodig de brief aanpassen? of tips en tricks geven?

of is het voldoende zo om hen in gebreke te stellen

ik ben iig erg blij met jullie tips!

Goede dag,

17-04-14 Heb ik bij jullie de motorfiets Honda CBR600f4 met kenteken MD-TP-40 gekocht.
De motor is op korte termijn en binnen de garantieperiode gebreken gaan vertonen welke zich uitten in het inhouden/haperen onderinbij lage de toeren.

De motor is netjes door jullie meermaals nagekeken en terugggegeven als zijnde gerepareerd. Helaas is ook de laatste keer het tegendeel gebleken. Momenteel loopt de motor nog steeds niet zoals hij hoort te lopen.

Ik heb hierdoor praktisch het gehele motorseizoen niet kunnen rijden.
Om bovenstaand probleem in de toekomst te voorkomen zijn er 3 opties, zijnde:

1. Herstel door jullie [BW 7:21.1.b]
2. Herstel door mij [BW 7:21.6]
3. Ontbinding van de koop

Gezien ik jullie voldoende in de gelegenheid heb gesteld het probleem te verhelpen, gaat mijn keuze uit naar optie 2 [BW 7:21.6] .

Zijn jullie niet akkoord, voel ik mij genoodzaakt ontbinding van de koop te eisen.

Bij akkoord breng ik mijn motor naar motor service te Heesch. Zij zijn een erkend bedrijf welke gespecialiseerd is in met name de reparatie/ afstelling van motoren.
Zij zijn op de hoogte van het probleem en zullen een dyno uitvoeren met daaruit voortvloeiend een afstelling. Kosten hiervan zijn, exclusief eventuele bijkomende kosten, ¤150,-.

Deze brief kunt u beschouwen als maning,

Ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,
Alleen een suggestie en wat innieminniefoutjes, niks inhoudelijks. :)
pi_143811011
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:03 schreef scoober het volgende:
2. Herstel door mij [BW 7:21.6]
Wat nu als blijkt dat dit ook geen soelaas biedt en/of dat je voor onverwachte torenhoge kosten komt te staan?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:25:03 #36
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143811189
Herstel door mij.. Zou dat maar veranderen in herstel door een derde.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:48:39 #37
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143817632
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat nu als blijkt dat dit ook geen soelaas biedt en/of dat je voor onverwachte torenhoge kosten komt te staan?
OP kosten van de verkoper bedoel ik dan he...
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:48:49 #38
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143817638
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:25 schreef BloedendeVagina het volgende:
Herstel door mij.. Zou dat maar veranderen in herstel door een derde.
goede tip
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:01:54 #39
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143817984
Persoonlijk zou ik denk ik de koop proberen ongedaan te maken.. zou geen vertrouwen meer in die dealer en motor hebben.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:09:10 #40
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143818167
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:24 schreef scoober het volgende:

[..]

zij zouden de bobines vervangen hebben al twijfel ik, zien er nl niet bepaald nieuw uit

de rest is vervangen
beetje lullig als straks zou blijken dat het alleen de bobines zijn.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143823880
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:48 schreef scoober het volgende:

[..]

OP kosten van de verkoper bedoel ik dan he...
Ja dat snap ik. Maar dan nog ... wat als ...?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:49:54 #42
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143828658
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar dan nog ... wat als ...?
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:55:11 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143828885
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:09 schreef sturmpie het volgende:

[..]

beetje lullig als straks zou blijken dat het alleen de bobines zijn.
dan zou het probleem blijven bestaan, na vervanging van wat dan ook maar danwel de eerste 30seconden wel goed en daarna niet meer
pi_143834284
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:

[..]

Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
Reparatie kosten moeten redelijk zijn. Ik zou er niet zomaar een ander blok onder laten zetten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143834729
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:

[..]

Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
Dat is geen 2e, het maakt nogal verschil of het gaat om onderzoekskosten van 150 euro of een nieuw blok. Als ze met het eerste akkoord gaan, kun je er niet even op hun kosten een nieuw blok in lepelen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:15:12 #46
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143836068
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:30 schreef scoober het volgende:
haperen en stotteren.
dit is doorgaans een probleem met ontsteking of brandstof.

omdat het probleem steeds weer terug komt vraag ik mij af. hoe veilig is jouw motor gestald ?
kan iemand bij jouw motor komen en bijvoorbeeld de olie of benzine moedwillig met water vervuilen ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143837448
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:

[..]

Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.

Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
pi_143839178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:

[..]

Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.

Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
TS heeft er alle vertrouwen in dat de motor prima gemaakt kan worden omdat hij zelf ook enige technische kennis heeft.
pi_143846567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:

Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
Dan heb je een defect blok gekocht ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:01:44 #50
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143855534
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:15 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dit is doorgaans een probleem met ontsteking of brandstof.

omdat het probleem steeds weer terug komt vraag ik mij af. hoe veilig is jouw motor gestald ?
kan iemand bij jouw motor komen en bijvoorbeeld de olie of benzine moedwillig met water vervuilen ?
Onveilig, dus gewoon op de oprit in de regen... ( diefstal & weerschade verzekerd) heb geen andere optie.

Water bij de benzine dacht ik eerst ook aan maar met droog weer en na leegrijden bleef het probleem bestaan
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:02:12 #51
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143855553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:

[..]

Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.

Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
Ik wil hem ook niet meer, maar zij nemen hetm niet terug dus ik heb geen andere keus
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:04:45 #52
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143855654
Het betreffende bedrijf heeft als volgt gereageert op mijn brief:

Beste Nick,

Hierbij een schrijven op uw aanmaning.
Tot dusver hebben wij telkens adequaat op de storing van uw motor ( Honda
CBR600 MD-TP-40) gereageerd.
Hebt u nog problemen met de motor dan kunt u hem voor garantie aanmelden en
wij gaan kijken wat we kunnen repareren onder de noemer garantie en zullen
eventuele kosten die niet onder de garantie vallen vooraf aan u doorgeven.
Neem even contact op met de werkplaatplanning voor een afspraak.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Graag dit voor
17-10-2014 omdat dit einde garantie periode betreft.

met vriendelijke groet

vervolgens stuur ik dit:

Bedankt voor de snelle reactie,

Graag ontvang ik op papier \ digitaal wat én wanneer aan mijn motor is gedaan qua reparatie\afstellen\nieuwe onderdelen.

Mvg,

zij sturen weer terug:

Nick,

Dit zijn interne facturen en die worden niet vrijgegeven.

met vriendelijke groet,
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:06:01 #53
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143855702
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:01 schreef scoober het volgende:

[..]

Onveilig, dus gewoon op de oprit in de regen... ( diefstal & weerschade verzekerd) heb geen andere optie.

Water bij de benzine dacht ik eerst ook aan maar met droog weer en na leegrijden bleef het probleem bestaan
dan bestaat er de kans dat er iemand soms een glaasje water bij je olie doet. en dat leidt ook tot je genoemde problemen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:06:53 #54
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143855741
Interne facturen die niet vrijgegeven worden op verzoek.. Geen idee of dat gebruikelijk is, maar het lijkt me dat ze niet echt serieus met je klacht omgaan.

Lijkt me ook dat je wel mag weten wat er aan jouw motor gedaan is door hen eigenlijk?
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:07:18 #55
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143855752
interne facturen klinkt een beetje raar.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:07:24 #56
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143855755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:06 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dan bestaat er de kans dat er iemand soms een glaasje water bij je olie doet. en dat leidt ook tot je genoemde problemen.
Dan moet die persoon wel de sleutel hebben van zn tankdop.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:07:55 #57
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143855774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:07 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Dan moet die persoon wel de sleutel hebben van zn tankdop.
tankdop = benzine

olie kan je gewoon bij.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:09:02 #58
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143855816
er zijn wel oliedoppen met sleutel op de markt maar die zijn voornamelijk voor BMW en de nieuwere modellen van de bekende merken.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143856528
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:06 schreef BloedendeVagina het volgende:
Lijkt me ook dat je wel mag weten wat er aan jouw motor gedaan is door hen eigenlijk?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik krijg het altijd te horen als ik wat inlever voor reparatie, maar ik heb werkelijk geen idee of je het recht hebt om te weten wat ze doen bij garantiewerkzaamheden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143856600
Ze hoeven je op zich ook niet te vertellen wat ze gedaan hebben. Ze moeten het probleem oplossen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:32:36 #61
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143856748
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:29 schreef CafeRoker het volgende:
Ze hoeven je op zich ook niet te vertellen wat ze gedaan hebben. Ze moeten het probleem oplossen.
de motor is gekocht incl. 6 maanden garantie.
die garantie zit in de verkoopprijs. die garantie is betaald.
zodoende mag je weten waar je voor hebt betaald, en mag je een gespecificeerde rekening vragen.
als ze die niet kunnen geven onder het mom van "interne factuur" dan is er kans dat wat ze zeggen en doen niet gelijk is.
bijvoorbeeld: zeggen dat er nieuwe bobines zijn geplaatst. terwijl de bobines gebruikt zijn, of helemaal niet zijn vervangen, etc...
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:33:19 #62
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143856773
Heeft TS de olie al eens ververst incl. nieuw oliefilter ?
dat is het eerste wat ik doe bij het aanschaffen van een motor.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:53:33 #63
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143857488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:33 schreef sturmpie het volgende:
Heeft TS de olie al eens ververst incl. nieuw oliefilter ?
dat is het eerste wat ik doe bij het aanschaffen van een motor.
Dat is allemaal gedaan bij aflevering, nja of dat ook echt gedaan is is ook maar de vraag he.
Maar van water bij de olie/ oude olie of vervuilde oliefilter gaat een motor m.i. niet sputteren onderin de toeren.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:54:34 #64
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143857531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:32 schreef sturmpie het volgende:

[..]

de motor is gekocht incl. 6 maanden garantie.
die garantie zit in de verkoopprijs. die garantie is betaald.
zodoende mag je weten waar je voor hebt betaald, en mag je een gespecificeerde rekening vragen.
als ze die niet kunnen geven onder het mom van "interne factuur" dan is er kans dat wat ze zeggen en doen niet gelijk is.
bijvoorbeeld: zeggen dat er nieuwe bobines zijn geplaatst. terwijl de bobines gebruikt zijn, of helemaal niet zijn vervangen, etc...
iid beetje vreemd he.... beetje heel erg. Het lijkt alsof ze wat te verbergen hebben.
pi_143857553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:32 schreef sturmpie het volgende:

[..]

de motor is gekocht incl. 6 maanden garantie.
die garantie zit in de verkoopprijs. die garantie is betaald.
zodoende mag je weten waar je voor hebt betaald, en mag je een gespecificeerde rekening vragen.
als ze die niet kunnen geven onder het mom van "interne factuur" dan is er kans dat wat ze zeggen en doen niet gelijk is.
bijvoorbeeld: zeggen dat er nieuwe bobines zijn geplaatst. terwijl de bobines gebruikt zijn, of helemaal niet zijn vervangen, etc...
Ik zie niet in waarom ze geen gebruikte bobines mogen gebruiken. De hele motor is gebruikt en de aanwezige bobines, die het gewoon hadden moeten doen, waren ook gebruikt.

edit: overigens blijf ik het schimmig vinden, vooral vanwege het schermen met het einde van de garantie.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:58:33 #66
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143857663
iemand nog tips over de eventueel te nemen vervolg stappen?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:59:05 #67
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143857684
Zou voor de laatste keer een afspraak maken en de volgende keer dat het probleem optreedt rechtbijstand inschakelen voor het ongedaan maken van de koop en dan ook echt doorzetten tot de rechter..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_143857823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zou voor de laatste keer een afspraak maken en de volgende keer dat het probleem optreedt rechtbijstand inschakelen voor het ongedaan maken van de koop en dan ook echt doorzetten tot de rechter..
Eens, met de kanttekening dat rechtsbijstand een avontuur op zich kan zijn bij tweedehands voertuigen waar vooraf geen aankoopkeuring uitgevoerd is. Dat moet TS zich goed realiseren of nog beter: vooraf even overleggen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:03:05 #69
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143857832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zou voor de laatste keer een afspraak maken en de volgende keer dat het probleem optreedt rechtbijstand inschakelen voor het ongedaan maken van de koop en dan ook echt doorzetten tot de rechter..
Ik wil eigenlijk niets meer te maken hebben met dat bedrijf... dus dat is mijn laatste keus...
pi_143857881
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:03 schreef scoober het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk niets meer te maken hebben met dat bedrijf... dus dat is mijn laatste keus...
Heb je bovenstaande brief uiteindelijk verstuurd? Dan heb je niet veel te willen aangezien je de keus bij hun gelegd hebt.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:07:14 #71
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143857994
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:53 schreef scoober het volgende:
Maar van water bij de olie/ oude olie of vervuilde oliefilter gaat een motor m.i. niet sputteren onderin de toeren.
ik heb ervaring met water in de olie. dat deden ze bij mij regelmatig in mijn vorige woonplaats. het gevolg is dan wel dat de motor niet goed loopt. inhouden, sputteren e.d.
maar goed. ik hoop voor jou dat het probleem daar niet ligt en dat ze snel het probleem oplossen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143858597
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:07 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik heb ervaring met water in de olie. dat deden ze bij mij regelmatig in mijn vorige woonplaats. het gevolg is dan wel dat de motor niet goed loopt. inhouden, sputteren e.d.
maar goed. ik hoop voor jou dat het probleem daar niet ligt en dat ze snel het probleem oplossen.
Wat een eikels :{
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:25:33 #73
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143858745
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:22 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Wat een eikels :{
ja
was ook pijnlijk om mee te maken.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:37:26 #74
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143884382
niemand? :)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:13:46 #75
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143885544
ik vind het een vreemd verhaal mbt de klachten.
je genoemde klachten zijn doorgaans problemen met ontsteking of brandstof (carbs).
als alles al vervangen is, bougies, kabels, bobines, carbs, olie, filters. dan kan je nog denken aan de cdi-unit. maar dan heb je volgens mij alles wel gehad.
als jij de motor terug krijgt.
en je kunt er normaal mee rijden.
maar na twee weken of enkele dagen is het probleem er weer.
wat is er dan in !@#$ naam aan de hand.

daarbij, een Honda CBR 600, is bekend als betrouwbaar. met dat blok is niet snel iets mis, en als er iets mis mee is, dan hoor je of merk je dat. dat sputteren is geen blok probleem. hoogstens vervuiling ergens in het blok. daar heb je van die flesjes voor. system-cleaners. best kans dat ze iedere x als jij de motor brengt er zo'n flesje in gooien en dan rijdt hij opeens wel goed. maar als het uitgewerkt is komt het probleem weer terug. vieze kleppen, aanslag. zulke verhalen hoor je wel eens, en dat komt de motorprestaties niet ten goede.

ik ben geen monteur, maar een cbr 600, daar kan toch niet veel mis mee zijn.

misschien verstandig als je de motor terug krijgt, bij iedere tankbeurt een flesje erbij gooien. als het probleem niet terug komt, dan weet je waar het aan ligt. kost een beetje, maar er zijn ook goedkopere alternatieven, bijvoorbeeld een beetje diesel, of paraffine bij de benzine doen. dat werkt ook als cleaner heb ik begrepen.

heb je er al eens 200 km non stop mee gereden, goed warm rijden, en het gas open gooien als het kan.
bij het tanken flesje er bij. flink peuren, dan rijdt ie zichzelf schoon.

[ Bericht 24% gewijzigd door sturmpie op 27-08-2014 16:25:23 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')