Ik wil geen taalnazi zijn.. maar de fouten springen er nogal uit..quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:30 schreef scoober het volgende:
Goede dag,
17-04-14 Heb ik bij jullie de motorfiets Honda CBR600f4 met kenteken MD-TP-40 gekocht.
De motor is op korte termijn en binnen de garantie periode gebreken gaan vertonen welke zich uitten in het inhouden/haperen onderin de toeren.
De motor is netjes door jullie meermaals nagekeken en terugggegeven als zijnde gerepareert. Helaas is ook de laatse keer het tegendeel gebleken. Momenteel loopt de motor nog steeds niet zoals hij hoort te lopen.
Ik heb hierom praktisch het gehele motor seizoen niet kunnen rijden.
Om bovenstaand probleem in de toekomst te voorkomen ben ik voornemens mijn motor te laten repareren/ afstellen bij een erkent bedrijf waar de diagnose gesteld kan worden en tevens gerepareert en of afgesteld. Dit bedrijf heet Spierings motorservice te Heesch.
Zij doen een dyno en stellen de motor naar behoren af. De kosten hiervan bedragen 150,- Excl eventuele bijkomende kosten.
Ik wil, in overleg met u deze kosten op u verhalen. Bent u het niet eens met mijn voorstel, dan wil ik de motor aan u terug verkopen voor de koopprijs van 2790,-
Bent u het hier ook niet mee eens, voel ik mij genoodzaakt gebruik te maken van mijn rechtsbijstandverzekering.
In afwachting van een schriftelijke reactie
Met vriendelijke groet
Je schrijft een verkeerde brief naar mijn mening.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:30 schreef scoober het volgende:
Hallo jongens, graag jullie mening/ advies/ tips over het volgende:
ik heb 4 maanden geleden een motor gekocht met 6 maanden BOVAG garantie.
Nadat ik mijn motor 2 weken in bezit had begon deze gebreken te vertonen. haperen en stotteren.
1x Ik heb de motor terug gebracht, enkele weken later mocht ik de motor weer ophalen.
Het probleem bleek thuis nog steeds te bestaan.
Ik ben zelf redelijk technisch en heb ivm de afstand zelf de bougies vervangen en filters en slangen á 225,-
het probleem leek weg te zijn, enkele dagen kwam het probleem weer opdagen.
Motorzaak gebeld, probleem voorgelegd en 2x kon de motor opnieuw terug brengen.
Een week later zou de fiets weer klaar zijn. fiets opgehaald en hij reed inderdaad goed.
enkele dagen later begon dat zelfde probleem weer terug te komen... stotteren haperen.
Ik heb zelf weer even gekeken of dat bedrijf wel had gedaan wat ze telefonisch zeiden: nieuwe carbs o.a. Dus ik gekeken en dat klopte. Echter hadden zij verscheidene onderdelen: luchtslang en afwateringsslang vergeten terug te zetten.
Ik weer gebeld situatie uitgelegd etc: ik moest de motor maar weer brengen.
3xmotor gebracht week later klaar, en nu moest ie echt goed zijn aldus de verkoper.
ja hoor motor liep een week / enkele dagen goed... en 4x wéér dat probleem.
Vol verwachting klopt mijn hart ...quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:10 schreef hottentot het volgende:
Mij staat een bepaalde wetgeving bij omtrent de 4e reparatie.
[..]
Het juiste wetsartikel weet ik zo even niet, maar die gaat iemand vast nog voor je posten.
Wel voor TS, niet als bron voor hottentots stelling.quote:
thanks voor de foutenquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik wil geen taalnazi zijn.. maar de fouten springen er nogal uit..![]()
(ik zou ipv "terug verkopen" het hebben over "de koop ongedaan maken" )
Verder denk ik niet dat je veel kans maakt..
dit heb ik al 2 x gedaan zonder resultaatquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:44 schreef Hallmark het volgende:
Kun je niet beter nog een keer teruggaan en met de bedrijfsleider man-tot-man overleggen? Vragen wat hij gaat doen, en wat zijn voorstel is als het wederom niet goed gaat?
zij zouden de bobines vervangen hebben al twijfel ik, zien er nl niet bepaald nieuw uitquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:57 schreef sturmpie het volgende:
bobine-probleem ?
heb je wel een brandstoffiltertje er op gezet ?
nieuwe carbs zijn echt duur.
Dan is het nu tijd om de BOVAG in te schakelen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:23 schreef scoober het volgende:
[..]
dit heb ik al 2 x gedaan zonder resultaat
quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan is het nu tijd om de BOVAG in te schakelen.
Hij heeft zn kruit al verschoten...quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:26 schreef scoober het volgende:
Ik heb besloten de mail toch te sturen.... in afwachting dus.
En dat in 6 secondenquote:Op maandag 25 augustus 2014 12:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft zn kruit al verschoten...
na het lezen van jouw reactie toch nog even niet versturenquote:Op maandag 25 augustus 2014 12:26 schreef MetalMessiah het volgende:
Je kan gaan voor herstel door hun [BW 7:21.1.b], herstel door jou [BW 7:21.6] of ontbinding. Ga je dingen mixen dan loopt het fout.
Herstel
Spierings bestaat niet als partij tenzij je deze opvoert bijvoorbeeld als mediator voor een onafhankelijke diagnose. De garage heeft dan nog steeds de mogelijkheid heeft om de reparatie zelf uit te voeren.
Herstel door jou
Wil je dat niet, geef dan aan dat je voor "herstel door jou" wilt gaan [en dat de brief als maning geldt].
Voeg toe dat je bij verzet van hun kant ontbinding eist omdat je al 4 keer bent geweest en daarmee voldoende mogelijkheid tot reparatie hebt geboden.
Dan heb je je formele positie ingenomen en is er ruimte om te praten.
Mochten ze roepen dat er eigenlijk niets aan de hand is, dan kun je verwijzen naar de reparaties: die geven aan dat ze onderkenden dat er wat was.
De rechtsbijstand noemen is niet nodig.
Hij heeft hem nog niet verstuurdquote:Op maandag 25 augustus 2014 12:28 schreef scoober het volgende:
[..]
na het lezen van jouw reactie toch nog even niet versturendankje zeer nuttig.
straks even kijken hoe ik optie b ten uitvoer kan gaan brengen
Waarvan is-ie dan nu ...quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:29 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Hij heeft hem nog niet verstuurd![]()
?quote:
Is ook meer dat je de verkoper de gelegenheid moet geven om het defect te verhelpen, na 3x kun je concluderen dat hij hiertoe niet in staat is, en aldus kun je ontbinding eisen. Hierover is genoeg te vinden.quote:
Waarom niet na 2x?quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is ook meer dat je de verkoper de gelegenheid moet geven om het defect te verhelpen, na 3x kun je concluderen dat hij hiertoe niet in staat is, en aldus kun je ontbinding eisen. Hierover is genoeg te vinden.
3x is inderdaad wat je steeds tegenkomt in andere zaken, en los van onze rechten vind ik het ook wel een reëel aantal, niet te vaak, niet te weinig.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom niet na 2x?
Flauw maar wel realistisch, 3x is subjectief en arbitrair. En al helemaal niet wettelijk vastgelegd.
Het komt een beetje door de telco- en consumentenelectronica-winkels, die klanten willen doen geloven dat ze:
1. 3x 'mogen' repareren voordat ze
2. bij de 4e keer een apparaat 'mogen' vervangen
Leuk dat ze zelf deze beleidsregels hebben maar het is volkomen bezijden je rechten als consument. En daarover zijn jij en ik het wel eens.
Dan moet je de verkoper wel bij de derde keer (dus al na 2x repareren/vervangen) in gebreke stellen en hem een fatale termijn stellen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
3x is inderdaad wat je steeds tegenkomt in andere zaken, en los van onze rechten vind ik het ook wel een reëel aantal, niet te vaak, niet te weinig.
Waarom zou je na de 3e keer niet mogen concluderen dat hij niet in staat is het probleem op te lossen?quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan moet je de verkoper wel bij de derde keer (dus al na 2x repareren/vervangen) in gebreke stellen en hem een fatale termijn stellen.
Anders wordt het 4x![]()
Dat mag je wel proberen maar zolang je hem niet in gebreke hebt gesteld, kun je niet ontbinden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom zou je na de 3e keer niet mogen concluderen dat hij niet in staat is het probleem op te lossen?
Dat kan toch gewoon na de 3e keer.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat mag je wel proberen maar zolang je hem niet in gebreke hebt gesteld, kun je niet ontbinden.
Dat zeg ik. Na 3x is hij dan in gebreke, na 4x in verzuim. En dan kun je ontbinden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat kan toch gewoon na de 3e keer.
Alleen een suggestie en wat innieminniefoutjes, niks inhoudelijks.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:03 schreef scoober het volgende:
OKe, de volgende brief wil ik verzenden:
Kunnen jullie waar nodig de brief aanpassen? of tips en tricks geven?
of is het voldoende zo om hen in gebreke te stellen
ik ben iig erg blij met jullie tips!
Goede dag,
17-04-14 Heb ik bij jullie de motorfiets Honda CBR600f4 met kenteken MD-TP-40 gekocht.
De motor is op korte termijn en binnen de garantieperiode gebreken gaan vertonen welke zich uitten in het inhouden/haperen onderinbij lage de toeren.
De motor is netjes door jullie meermaals nagekeken en terugggegeven als zijnde gerepareerd. Helaas is ook de laatste keer het tegendeel gebleken. Momenteel loopt de motor nog steeds niet zoals hij hoort te lopen.
Ik heb hierdoor praktisch het gehele motorseizoen niet kunnen rijden.
Om bovenstaand probleem in de toekomst te voorkomen zijn er 3 opties, zijnde:
1. Herstel door jullie [BW 7:21.1.b]
2. Herstel door mij [BW 7:21.6]
3. Ontbinding van de koop
Gezien ik jullie voldoende in de gelegenheid heb gesteld het probleem te verhelpen, gaat mijn keuze uit naar optie 2 [BW 7:21.6] .
Zijn jullie niet akkoord, voel ik mij genoodzaakt ontbinding van de koop te eisen.
Bij akkoord breng ik mijn motor naar motor service te Heesch. Zij zijn een erkend bedrijf welke gespecialiseerd is in met name de reparatie/ afstelling van motoren.
Zij zijn op de hoogte van het probleem en zullen een dyno uitvoeren met daaruit voortvloeiend een afstelling. Kosten hiervan zijn, exclusief eventuele bijkomende kosten, ¤150,-.
Deze brief kunt u beschouwen als maning,
Ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke reactie.
Met vriendelijke groet,
Wat nu als blijkt dat dit ook geen soelaas biedt en/of dat je voor onverwachte torenhoge kosten komt te staan?quote:
OP kosten van de verkoper bedoel ik dan he...quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat nu als blijkt dat dit ook geen soelaas biedt en/of dat je voor onverwachte torenhoge kosten komt te staan?
goede tipquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:25 schreef BloedendeVagina het volgende:
Herstel door mij.. Zou dat maar veranderen in herstel door een derde.
beetje lullig als straks zou blijken dat het alleen de bobines zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:24 schreef scoober het volgende:
[..]
zij zouden de bobines vervangen hebben al twijfel ik, zien er nl niet bepaald nieuw uit
de rest is vervangen
Ja dat snap ik. Maar dan nog ... wat als ...?quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:48 schreef scoober het volgende:
[..]
OP kosten van de verkoper bedoel ik dan he...
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar dan nog ... wat als ...?
dan zou het probleem blijven bestaan, na vervanging van wat dan ook maar danwel de eerste 30seconden wel goed en daarna niet meerquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:09 schreef sturmpie het volgende:
[..]
beetje lullig als straks zou blijken dat het alleen de bobines zijn.
Reparatie kosten moeten redelijk zijn. Ik zou er niet zomaar een ander blok onder laten zetten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:
[..]
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
Dat is geen 2e, het maakt nogal verschil of het gaat om onderzoekskosten van 150 euro of een nieuw blok. Als ze met het eerste akkoord gaan, kun je er niet even op hun kosten een nieuw blok in lepelen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:
[..]
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
dit is doorgaans een probleem met ontsteking of brandstof.quote:
Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:
[..]
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
TS heeft er alle vertrouwen in dat de motor prima gemaakt kan worden omdat hij zelf ook enige technische kennis heeft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:
[..]
Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.
Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
Dan heb je een defect blok gekochtquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:
Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
Onveilig, dus gewoon op de oprit in de regen... ( diefstal & weerschade verzekerd) heb geen andere optie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dit is doorgaans een probleem met ontsteking of brandstof.
omdat het probleem steeds weer terug komt vraag ik mij af. hoe veilig is jouw motor gestald ?
kan iemand bij jouw motor komen en bijvoorbeeld de olie of benzine moedwillig met water vervuilen ?
Ik wil hem ook niet meer, maar zij nemen hetm niet terug dus ik heb geen andere keusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:
[..]
Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.
Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
dan bestaat er de kans dat er iemand soms een glaasje water bij je olie doet. en dat leidt ook tot je genoemde problemen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:01 schreef scoober het volgende:
[..]
Onveilig, dus gewoon op de oprit in de regen... ( diefstal & weerschade verzekerd) heb geen andere optie.
Water bij de benzine dacht ik eerst ook aan maar met droog weer en na leegrijden bleef het probleem bestaan
Dan moet die persoon wel de sleutel hebben van zn tankdop.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dan bestaat er de kans dat er iemand soms een glaasje water bij je olie doet. en dat leidt ook tot je genoemde problemen.
tankdop = benzinequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:07 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dan moet die persoon wel de sleutel hebben van zn tankdop.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik krijg het altijd te horen als ik wat inlever voor reparatie, maar ik heb werkelijk geen idee of je het recht hebt om te weten wat ze doen bij garantiewerkzaamheden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:06 schreef BloedendeVagina het volgende:
Lijkt me ook dat je wel mag weten wat er aan jouw motor gedaan is door hen eigenlijk?
de motor is gekocht incl. 6 maanden garantie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:29 schreef CafeRoker het volgende:
Ze hoeven je op zich ook niet te vertellen wat ze gedaan hebben. Ze moeten het probleem oplossen.
Dat is allemaal gedaan bij aflevering, nja of dat ook echt gedaan is is ook maar de vraag he.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:33 schreef sturmpie het volgende:
Heeft TS de olie al eens ververst incl. nieuw oliefilter ?
dat is het eerste wat ik doe bij het aanschaffen van een motor.
iid beetje vreemd he.... beetje heel erg. Het lijkt alsof ze wat te verbergen hebben.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de motor is gekocht incl. 6 maanden garantie.
die garantie zit in de verkoopprijs. die garantie is betaald.
zodoende mag je weten waar je voor hebt betaald, en mag je een gespecificeerde rekening vragen.
als ze die niet kunnen geven onder het mom van "interne factuur" dan is er kans dat wat ze zeggen en doen niet gelijk is.
bijvoorbeeld: zeggen dat er nieuwe bobines zijn geplaatst. terwijl de bobines gebruikt zijn, of helemaal niet zijn vervangen, etc...
Ik zie niet in waarom ze geen gebruikte bobines mogen gebruiken. De hele motor is gebruikt en de aanwezige bobines, die het gewoon hadden moeten doen, waren ook gebruikt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de motor is gekocht incl. 6 maanden garantie.
die garantie zit in de verkoopprijs. die garantie is betaald.
zodoende mag je weten waar je voor hebt betaald, en mag je een gespecificeerde rekening vragen.
als ze die niet kunnen geven onder het mom van "interne factuur" dan is er kans dat wat ze zeggen en doen niet gelijk is.
bijvoorbeeld: zeggen dat er nieuwe bobines zijn geplaatst. terwijl de bobines gebruikt zijn, of helemaal niet zijn vervangen, etc...
Eens, met de kanttekening dat rechtsbijstand een avontuur op zich kan zijn bij tweedehands voertuigen waar vooraf geen aankoopkeuring uitgevoerd is. Dat moet TS zich goed realiseren of nog beter: vooraf even overleggen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zou voor de laatste keer een afspraak maken en de volgende keer dat het probleem optreedt rechtbijstand inschakelen voor het ongedaan maken van de koop en dan ook echt doorzetten tot de rechter..
Ik wil eigenlijk niets meer te maken hebben met dat bedrijf... dus dat is mijn laatste keus...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zou voor de laatste keer een afspraak maken en de volgende keer dat het probleem optreedt rechtbijstand inschakelen voor het ongedaan maken van de koop en dan ook echt doorzetten tot de rechter..
Heb je bovenstaande brief uiteindelijk verstuurd? Dan heb je niet veel te willen aangezien je de keus bij hun gelegd hebt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:03 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk niets meer te maken hebben met dat bedrijf... dus dat is mijn laatste keus...
ik heb ervaring met water in de olie. dat deden ze bij mij regelmatig in mijn vorige woonplaats. het gevolg is dan wel dat de motor niet goed loopt. inhouden, sputteren e.d.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:53 schreef scoober het volgende:
Maar van water bij de olie/ oude olie of vervuilde oliefilter gaat een motor m.i. niet sputteren onderin de toeren.
Wat een eikelsquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb ervaring met water in de olie. dat deden ze bij mij regelmatig in mijn vorige woonplaats. het gevolg is dan wel dat de motor niet goed loopt. inhouden, sputteren e.d.
maar goed. ik hoop voor jou dat het probleem daar niet ligt en dat ze snel het probleem oplossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |