Dat zeg ik. Na 3x is hij dan in gebreke, na 4x in verzuim. En dan kun je ontbinden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat kan toch gewoon na de 3e keer.
Alleen een suggestie en wat innieminniefoutjes, niks inhoudelijks.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:03 schreef scoober het volgende:
OKe, de volgende brief wil ik verzenden:
Kunnen jullie waar nodig de brief aanpassen? of tips en tricks geven?
of is het voldoende zo om hen in gebreke te stellen
ik ben iig erg blij met jullie tips!
Goede dag,
17-04-14 Heb ik bij jullie de motorfiets Honda CBR600f4 met kenteken MD-TP-40 gekocht.
De motor is op korte termijn en binnen de garantieperiode gebreken gaan vertonen welke zich uitten in het inhouden/haperen onderinbij lage de toeren.
De motor is netjes door jullie meermaals nagekeken en terugggegeven als zijnde gerepareerd. Helaas is ook de laatste keer het tegendeel gebleken. Momenteel loopt de motor nog steeds niet zoals hij hoort te lopen.
Ik heb hierdoor praktisch het gehele motorseizoen niet kunnen rijden.
Om bovenstaand probleem in de toekomst te voorkomen zijn er 3 opties, zijnde:
1. Herstel door jullie [BW 7:21.1.b]
2. Herstel door mij [BW 7:21.6]
3. Ontbinding van de koop
Gezien ik jullie voldoende in de gelegenheid heb gesteld het probleem te verhelpen, gaat mijn keuze uit naar optie 2 [BW 7:21.6] .
Zijn jullie niet akkoord, voel ik mij genoodzaakt ontbinding van de koop te eisen.
Bij akkoord breng ik mijn motor naar motor service te Heesch. Zij zijn een erkend bedrijf welke gespecialiseerd is in met name de reparatie/ afstelling van motoren.
Zij zijn op de hoogte van het probleem en zullen een dyno uitvoeren met daaruit voortvloeiend een afstelling. Kosten hiervan zijn, exclusief eventuele bijkomende kosten, ¤150,-.
Deze brief kunt u beschouwen als maning,
Ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke reactie.
Met vriendelijke groet,
Wat nu als blijkt dat dit ook geen soelaas biedt en/of dat je voor onverwachte torenhoge kosten komt te staan?quote:
OP kosten van de verkoper bedoel ik dan he...quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat nu als blijkt dat dit ook geen soelaas biedt en/of dat je voor onverwachte torenhoge kosten komt te staan?
goede tipquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:25 schreef BloedendeVagina het volgende:
Herstel door mij.. Zou dat maar veranderen in herstel door een derde.
beetje lullig als straks zou blijken dat het alleen de bobines zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:24 schreef scoober het volgende:
[..]
zij zouden de bobines vervangen hebben al twijfel ik, zien er nl niet bepaald nieuw uit
de rest is vervangen
Ja dat snap ik. Maar dan nog ... wat als ...?quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:48 schreef scoober het volgende:
[..]
OP kosten van de verkoper bedoel ik dan he...
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar dan nog ... wat als ...?
dan zou het probleem blijven bestaan, na vervanging van wat dan ook maar danwel de eerste 30seconden wel goed en daarna niet meerquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:09 schreef sturmpie het volgende:
[..]
beetje lullig als straks zou blijken dat het alleen de bobines zijn.
Reparatie kosten moeten redelijk zijn. Ik zou er niet zomaar een ander blok onder laten zetten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:
[..]
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
Dat is geen 2e, het maakt nogal verschil of het gaat om onderzoekskosten van 150 euro of een nieuw blok. Als ze met het eerste akkoord gaan, kun je er niet even op hun kosten een nieuw blok in lepelen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:
[..]
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
dit is doorgaans een probleem met ontsteking of brandstof.quote:
Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:
[..]
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
TS heeft er alle vertrouwen in dat de motor prima gemaakt kan worden omdat hij zelf ook enige technische kennis heeft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:
[..]
Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.
Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
Dan heb je een defect blok gekochtquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:
Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
Onveilig, dus gewoon op de oprit in de regen... ( diefstal & weerschade verzekerd) heb geen andere optie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dit is doorgaans een probleem met ontsteking of brandstof.
omdat het probleem steeds weer terug komt vraag ik mij af. hoe veilig is jouw motor gestald ?
kan iemand bij jouw motor komen en bijvoorbeeld de olie of benzine moedwillig met water vervuilen ?
Ik wil hem ook niet meer, maar zij nemen hetm niet terug dus ik heb geen andere keusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:
[..]
Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.
Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
dan bestaat er de kans dat er iemand soms een glaasje water bij je olie doet. en dat leidt ook tot je genoemde problemen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:01 schreef scoober het volgende:
[..]
Onveilig, dus gewoon op de oprit in de regen... ( diefstal & weerschade verzekerd) heb geen andere optie.
Water bij de benzine dacht ik eerst ook aan maar met droog weer en na leegrijden bleef het probleem bestaan
Dan moet die persoon wel de sleutel hebben van zn tankdop.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dan bestaat er de kans dat er iemand soms een glaasje water bij je olie doet. en dat leidt ook tot je genoemde problemen.
tankdop = benzinequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:07 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dan moet die persoon wel de sleutel hebben van zn tankdop.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik krijg het altijd te horen als ik wat inlever voor reparatie, maar ik heb werkelijk geen idee of je het recht hebt om te weten wat ze doen bij garantiewerkzaamheden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:06 schreef BloedendeVagina het volgende:
Lijkt me ook dat je wel mag weten wat er aan jouw motor gedaan is door hen eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |