abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143810129
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom niet na 2x?

Flauw maar wel realistisch, 3x is subjectief en arbitrair. En al helemaal niet wettelijk vastgelegd.

Het komt een beetje door de telco- en consumentenelectronica-winkels, die klanten willen doen geloven dat ze:
1. 3x 'mogen' repareren voordat ze
2. bij de 4e keer een apparaat 'mogen' vervangen

Leuk dat ze zelf deze beleidsregels hebben maar het is volkomen bezijden je rechten als consument. En daarover zijn jij en ik het wel eens.
3x is inderdaad wat je steeds tegenkomt in andere zaken, en los van onze rechten vind ik het ook wel een reëel aantal, niet te vaak, niet te weinig.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143810209
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:50 schreef hottentot het volgende:

[..]

3x is inderdaad wat je steeds tegenkomt in andere zaken, en los van onze rechten vind ik het ook wel een reëel aantal, niet te vaak, niet te weinig.
Dan moet je de verkoper wel bij de derde keer (dus al na 2x repareren/vervangen) in gebreke stellen en hem een fatale termijn stellen.

Anders wordt het 4x :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143810246
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan moet je de verkoper wel bij de derde keer (dus al na 2x repareren/vervangen) in gebreke stellen en hem een fatale termijn stellen.

Anders wordt het 4x :P
Waarom zou je na de 3e keer niet mogen concluderen dat hij niet in staat is het probleem op te lossen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143810364
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Waarom zou je na de 3e keer niet mogen concluderen dat hij niet in staat is het probleem op te lossen?
Dat mag je wel proberen maar zolang je hem niet in gebreke hebt gesteld, kun je niet ontbinden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143810390
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat mag je wel proberen maar zolang je hem niet in gebreke hebt gesteld, kun je niet ontbinden.
Dat kan toch gewoon na de 3e keer.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:03:08 #31
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143810536
OKe, de volgende brief wil ik verzenden:
Kunnen jullie waar nodig de brief aanpassen? of tips en tricks geven?

of is het voldoende zo om hen in gebreke te stellen

ik ben iig erg blij met jullie tips!

Goede dag,

17-04-14 Heb ik bij jullie de motorfiets Honda CBR600f4 met kenteken MD-TP-40 gekocht.
De motor is op korte termijn en binnen de garantie periode gebreken gaan vertonen welke zich uitten in het inhouden/haperen onderin de toeren.

De motor is netjes door jullie meermaals nagekeken en terugggegeven als zijnde gerepareerd. Helaas is ook de laatste keer het tegendeel gebleken. Momenteel loopt de motor nog steeds niet zoals hij hoort te lopen.

Ik heb hierdoor praktisch het gehele motor seizoen niet kunnen rijden.
Om bovenstaand probleem in de toekomst te voorkomen zijn er 3 opties zijnde:

1. Herstel door jullie [BW 7:21.1.b]
2. Herstel door mij [BW 7:21.6]
3. Ontbinding van de koop

Gezien ik jullie voldoende in de gelegenheid heb gesteld het probleem te verhelpen gaat mijn keuze uit naar optie 2 [BW 7:21.6] .

Zijn jullie niet akkoord, voel ik mij genoodzaakt ontbinding van de koop te eisen.

Bij akkoord breng ik mijn motor naar motor service te Heesch. Zij zijn een erkend bedrijf welke gespecialiseerd is in met name de reparatie/ afstelling van motoren.
Zij zijn op de hoogte van het probleem en zullen een dyno uitvoeren met daaruit voortvloeiend een afstelling. Kosten hiervan zijn exclusief eventuele bijkomende kosten 150,-

Deze brief kunt u beschouwen als maning,

ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,
pi_143810585
Wat kan ik het beste doen?

Spreek de garagehouder aan en verzoek hem het defect kosteloos te herstellen.
Kom je er samen niet uit? Stuur de garagehouder dan een brief met daarin jouw klacht. Schrijf in je brief wat je van de garagehouder verlangt en geef aan dat je binnen 3 weken een reactie wilt. Je kunt de brief het beste aangetekend versturen.
Heb je na 4 weken geen reactie ontvangen of reageert de garagehouder niet naar tevredenheid op jouw brief dan kun je, als de garage is aangesloten bij de geschillencommissie voertuigen of als de garage is aangesloten bij de brancheorganisatie BOVAG, je klacht voorleggen bij de geschillencommissie voertuigen. Let op: je kunt pas naar de geschillencommissie nadat je schriftelijk bij de garagehouder hebt geklaagd.
Als de garagehouder niet is aangesloten bij een geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies (070) 445 45 45.

Tips

De verkoper is verplicht mededelingen te doen over het schadeverleden van de auto. De verkoper moet onderzoek doen bij de Nationale Autopas (NAP) naar de kilometerstand en is aansprakelijk als de aan jou verstrekte informatie achteraf niet blijkt te kloppen.
De koper heeft een onderzoeksplicht. Laat daarom een gebruikte auto voor aankoop uitgebreid keuren. Een aankoopkeuring gaat verder dan een APK-keuring en kun je regelen via een autobedrijf of bijvoorbeeld de ANWB.
Als de verkoper iets aangeeft over de auto, dan vervalt daarmee jouw onderzoeksplicht op het gebied waarover de mededeling is gedaan.
Als je uitdrukkelijk met de verkoper hebt afgesproken dat de auto bepaalde eigenschappen moet bezitten, dan vervalt jouw onderzoeksplicht op dit gebied.
pi_143810638
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:59 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat kan toch gewoon na de 3e keer.
Dat zeg ik. Na 3x is hij dan in gebreke, na 4x in verzuim. En dan kun je ontbinden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143810872
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:03 schreef scoober het volgende:
OKe, de volgende brief wil ik verzenden:
Kunnen jullie waar nodig de brief aanpassen? of tips en tricks geven?

of is het voldoende zo om hen in gebreke te stellen

ik ben iig erg blij met jullie tips!

Goede dag,

17-04-14 Heb ik bij jullie de motorfiets Honda CBR600f4 met kenteken MD-TP-40 gekocht.
De motor is op korte termijn en binnen de garantieperiode gebreken gaan vertonen welke zich uitten in het inhouden/haperen onderinbij lage de toeren.

De motor is netjes door jullie meermaals nagekeken en terugggegeven als zijnde gerepareerd. Helaas is ook de laatste keer het tegendeel gebleken. Momenteel loopt de motor nog steeds niet zoals hij hoort te lopen.

Ik heb hierdoor praktisch het gehele motorseizoen niet kunnen rijden.
Om bovenstaand probleem in de toekomst te voorkomen zijn er 3 opties, zijnde:

1. Herstel door jullie [BW 7:21.1.b]
2. Herstel door mij [BW 7:21.6]
3. Ontbinding van de koop

Gezien ik jullie voldoende in de gelegenheid heb gesteld het probleem te verhelpen, gaat mijn keuze uit naar optie 2 [BW 7:21.6] .

Zijn jullie niet akkoord, voel ik mij genoodzaakt ontbinding van de koop te eisen.

Bij akkoord breng ik mijn motor naar motor service te Heesch. Zij zijn een erkend bedrijf welke gespecialiseerd is in met name de reparatie/ afstelling van motoren.
Zij zijn op de hoogte van het probleem en zullen een dyno uitvoeren met daaruit voortvloeiend een afstelling. Kosten hiervan zijn, exclusief eventuele bijkomende kosten, ¤150,-.

Deze brief kunt u beschouwen als maning,

Ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,
Alleen een suggestie en wat innieminniefoutjes, niks inhoudelijks. :)
pi_143811011
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:03 schreef scoober het volgende:
2. Herstel door mij [BW 7:21.6]
Wat nu als blijkt dat dit ook geen soelaas biedt en/of dat je voor onverwachte torenhoge kosten komt te staan?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:25:03 #36
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143811189
Herstel door mij.. Zou dat maar veranderen in herstel door een derde.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:48:39 #37
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143817632
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat nu als blijkt dat dit ook geen soelaas biedt en/of dat je voor onverwachte torenhoge kosten komt te staan?
OP kosten van de verkoper bedoel ik dan he...
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:48:49 #38
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143817638
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:25 schreef BloedendeVagina het volgende:
Herstel door mij.. Zou dat maar veranderen in herstel door een derde.
goede tip
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:01:54 #39
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_143817984
Persoonlijk zou ik denk ik de koop proberen ongedaan te maken.. zou geen vertrouwen meer in die dealer en motor hebben.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:09:10 #40
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143818167
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:24 schreef scoober het volgende:

[..]

zij zouden de bobines vervangen hebben al twijfel ik, zien er nl niet bepaald nieuw uit

de rest is vervangen
beetje lullig als straks zou blijken dat het alleen de bobines zijn.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143823880
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:48 schreef scoober het volgende:

[..]

OP kosten van de verkoper bedoel ik dan he...
Ja dat snap ik. Maar dan nog ... wat als ...?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:49:54 #42
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143828658
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar dan nog ... wat als ...?
Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:55:11 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143828885
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:09 schreef sturmpie het volgende:

[..]

beetje lullig als straks zou blijken dat het alleen de bobines zijn.
dan zou het probleem blijven bestaan, na vervanging van wat dan ook maar danwel de eerste 30seconden wel goed en daarna niet meer
pi_143834284
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:

[..]

Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
Reparatie kosten moeten redelijk zijn. Ik zou er niet zomaar een ander blok onder laten zetten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143834729
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:

[..]

Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
Dat is geen 2e, het maakt nogal verschil of het gaat om onderzoekskosten van 150 euro of een nieuw blok. Als ze met het eerste akkoord gaan, kun je er niet even op hun kosten een nieuw blok in lepelen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:15:12 #46
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143836068
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:30 schreef scoober het volgende:
haperen en stotteren.
dit is doorgaans een probleem met ontsteking of brandstof.

omdat het probleem steeds weer terug komt vraag ik mij af. hoe veilig is jouw motor gestald ?
kan iemand bij jouw motor komen en bijvoorbeeld de olie of benzine moedwillig met water vervuilen ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143837448
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:49 schreef scoober het volgende:

[..]

Er is geen wat als, want de motor is gewoon te repareren, desnoods een nieuw blok. Echter niet door de verkoper maar door een door mij gekozen specialist... of ze ermee akkoord gaan is een 2e Ik heb de mail al verzonden zoals hij bovenin staat.
Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.

Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
pi_143839178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:

[..]

Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.

Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
TS heeft er alle vertrouwen in dat de motor prima gemaakt kan worden omdat hij zelf ook enige technische kennis heeft.
pi_143846567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:

Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
Dan heb je een defect blok gekocht ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:01:44 #50
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143855534
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:15 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dit is doorgaans een probleem met ontsteking of brandstof.

omdat het probleem steeds weer terug komt vraag ik mij af. hoe veilig is jouw motor gestald ?
kan iemand bij jouw motor komen en bijvoorbeeld de olie of benzine moedwillig met water vervuilen ?
Onveilig, dus gewoon op de oprit in de regen... ( diefstal & weerschade verzekerd) heb geen andere optie.

Water bij de benzine dacht ik eerst ook aan maar met droog weer en na leegrijden bleef het probleem bestaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')