Ja.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:05 schreef Dunnevandale het volgende:
Brrrrrr de gedachte alleen al,mensen in een pak......denken jullie dat dat pak iemand een beter
mens maakt ofzo?Keuren jullie mensen af die gewoon in spijkerbroek met t-shirt lopen?
(dit is een serieuze vraag)
Ja ja. Dus jij hebt een pak nodig om je mannelijk te voelen?quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:07 schreef Ireyon het volgende:
Sowieso mensen die haten op pak en das.
99% zijn van die types die het óóit eens aangehad hebben, zichzelf er zo onzeker in voelden dat ze aan hun mannelijkheid gingen twijfelen en vervolgens pretenderen er een aversie tegen te hebben, terwijl ze in werkelijkheid niet kunnen accepteren dat mannen in pak de überbazen zijn en zij niet bij die groep horen.
Zeg dat maar face to face tegen iemand die (zonder pak) in een verzorgingsziekenhuis werkt. Ik verwacht het filmpje van deze ontmoeting op Youtube.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:30 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ja.
Mensen die geen moeite voor anderen willen doen en alleen voor hun eigen gemak gaan
Inderdaad. Iedereen met een beetje verantwoordelijkheid draagt gewoon een pak.quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen met een beetje verantwoordelijkheid draagt gewoon een pak.
Dat is niet hoe het werkt. Ook zonder pak voel ik me mannelijk. Wanneer ik een pak draag, wordt die mannelijkheid enkel bevestigd. Bij andere mensen die zich mannelijk voelen, wordt die mannelijkheid juist ontkracht wanneer zij een pak dragen en zodoende ontpoppen ze zich tot fundamentalistische das- en pakkenhaters.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja ja. Dus jij hebt een pak nodig om je mannelijk te voelen?
Hoe kan je mannelijkheid ontkrscht worden door het dragen van een pak?:')quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt. Ook zonder pak voel ik me mannelijk. Wanneer ik een pak draag, wordt die mannelijkheid enkel bevestigd. Bij andere mensen die zich mannelijk voelen, wordt die mannelijkheid juist ontkracht wanneer zij een pak dragen en zodoende ontpoppen ze zich tot fundamentalistische das- en pakkenhaters.
Heb je zelf onderzoek verricht om tot deze conclusie te komen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt. Ook zonder pak voel ik me mannelijk. Wanneer ik een pak draag, wordt die mannelijkheid enkel bevestigd. Bij andere mensen die zich mannelijk voelen, wordt die mannelijkheid juist ontkracht wanneer zij een pak dragen en zodoende ontpoppen ze zich tot fundamentalistische das- en pakkenhaters.
Tenzijquote:Op zondag 24 augustus 2014 20:08 schreef Dominusquinonolet het volgende:
In.
En geen stropdas mits pvda achtig instituut. Anders wel.
Als hulpverlener ben je natuurlijk een uitzondering. Die verplegers kunnen ook moeilijk compleet in pak die mensen met alles helpen. Maar stel je bent het visitekaartje van het bedrijf en je hoeft alleen maar te praten en wat te schrijven, dan vind ik dat je een pak aan moet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Zeg dat maar face to face tegen iemand die (zonder pak) in een verzorgingsziekenhuis werkt. Ik verwacht het filmpje van deze ontmoeting op Youtube.
Ah je bent stylist of kapper!? Goede instelling wel!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:31 schreef ADQ het volgende:
Uit de broek? Niet aangenomen, punt.
Simpel, als je jezelf niet eens kan aankleden gaat het mis.
Ik had eerder een wel-niet vraag verwacht over een das. (Bij sollicitatie wel!)
Onzin, maar op sommige plekken is het de cultuur. En als je daar wilt werken... Tsja. Dan hoort het erbij.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik vind dat dat volledig afhangt van het bedrijf en de cultuur binnen dat bedrijf. Als ik een bedrijf zou hebben dan is het zeer onwaarschijnlijk dat ik het type bedrijf wil waarin mensen een pak nodig hebben.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:15 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Als hulpverlener ben je natuurlijk een uitzondering. Die verplegers kunnen ook moeilijk compleet in pak die mensen met alles helpen. Maar stel je bent het visitekaartje van het bedrijf en je hoeft alleen maar te praten en wat te schrijven, dan vind ik dat je een pak aan moet.
En wat voor een bedrijf zou dat dan zijn?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind dat dat volledig afhangt van het bedrijf en de cultuur binnen dat bedrijf. Als ik een bedrijf zou hebben dan is het zeer onwaarschijnlijk dat ik het type bedrijf wil waarin mensen een pak nodig hebben.
Ik ben overigens niet tegen pakken. Ieder z'n meug. Maar die oordelen van beide partijen in deze discussie zijn veel te extreem, arrogant en ongenuanceerd.
Er zijn genoeg voorbeelden van bedrijven waar de sfeer over het algemeen informeler is. Ik neem aan dat ik niet daadwerkelijk een lijstje moet opnoemen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat voor een bedrijf zou dat dan zijn?
Wij zijn casual gekleed, afhankelijk van functie of agenda in redelijk nette kleding of pak.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:19 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ah je bent stylist of kapper!? Goede instelling wel!
Nee beetje jammer, iemand afwijzen op kledingkeuze is wel een beetje matig. Zal wel een gezellige bende zijn daar bij jou op kantoor.
Ik had het over banken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Onzin, maar op sommige plekken is het de cultuur. En als je daar wilt werken... Tsja. Dan hoort het erbij.
"Mits gebruikt u in de betekenis 'op voorwaarde dat'...."quote:
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:14 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
"Mits gebruikt u in de betekenis 'op voorwaarde dat'...."
Dus niks tenzij
Dit, mits de werkzaamheden dit toelaten. En UITERAARD met het overhemd binnen de broek.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
daar heb ik thuis ook 2 paar vanquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ook mensen gehad met twee verschillende schoenen. Erg grappig
Nee maar in sommige branches/gelegen kom je er gewoon niet onderuit. Of ga je ook in spijkerbroek en ouwe gympen naar een uitvaart?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:05 schreef Dunnevandale het volgende:
Brrrrrr de gedachte alleen al,mensen in een pak......denken jullie dat dat pak iemand een beter
mens maakt ofzo?Keuren jullie mensen af die gewoon in spijkerbroek met t-shirt lopen?
(dit is een serieuze vraag)
En ik maar denken dat ik de raspauper ben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:28 schreef Dunnevandale het volgende:
Naar een uitvaart / trouwerij ga ik gewoon in spijkerbroek met een net shirt , maar dan wel met nette schoenen ( geen lakschoenen ofzo ) eronder...
Alsof ik een andere persoon word met een pak aan?Denk eens niet zo in hokjes man.quote:En ik maar denken dat ik de raspauper ben.
Het is teveel gevraagd om je netjes aan te kleden als je iemand de laatste eer komt bewijzen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:39 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Alsof ik een andere persoon word met een pak aan?Denk eens niet zo in hokjes man.
Alles buiten jouw verheven kringen is gelijk een pauper,dat zegt meer over jou dan over
mij als mens,ik beoordeel iemand niet op kleding .
Een spijkerbroek valt voor een uitvaart bij jou onder een 'nette broek' ? Oke, dat kan, denk ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:42 schreef Dunnevandale het volgende:
Neehoor dat is niet teveel gevraagd,ik kleed me juist heel netjes aan maar dat is niet met een pak.
Wel een net overhemd uiteraard en nette broek.
Ik werk wel bij een grote verzekeraar en geloof me, niet iedereen draagt een das. Groot deel op de back office draagt juist een spijkerbroek met shirt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:47 schreef KeesBromfiets het volgende:
Tot nu toe al mijn sollicitaties gedaan met een leren motorbroek en laarzen. Behalve mijn huidige werkgever, die belde mij op na aanleiding van mijn eerdere stage+half jaar gewerkt. Waar ik op gesprek was gekomen met een schakelbrommer zelfs.
Blij dat ik niet bij de bank of een verzekeraar werk. Als ik al denk aan een Stropdas en een linnen broek krijg ik kots neigingen.
Logisch. Klantcontact = pak, geen klantcontact = doe wat je zelf wilt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik werk wel bij een grote verzekeraar en geloof me, niet iedereen draagt een das. Groot deel op de back office draagt juist een spijkerbroek met shirt.
Back office ja. Daar kun je nog in korte broek + slippers aan komen kakkenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik werk wel bij een grote verzekeraar en geloof me, niet iedereen draagt een das. Groot deel op de back office draagt juist een spijkerbroek met shirt.
Maar zodra je naar de bank zou gaan om een lening van het bedrijf te krijgen, dan zou je wel degelijk in pak met das daar verschijnen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind dat dat volledig afhangt van het bedrijf en de cultuur binnen dat bedrijf. Als ik een bedrijf zou hebben dan is het zeer onwaarschijnlijk dat ik het type bedrijf wil waarin mensen een pak nodig hebben.
Ik denk het eigenlijk niet. Wel gewoon goed gekleed natuurlijk maar verder moet het business plan het werk doen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:41 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Maar zodra je naar de bank zou gaan om een lening van het bedrijf te krijgen, dan zou je wel degelijk in pak met das daar verschijnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |