In je broek. Als je een sollicitatie zou doen waar over de broek beter bij de stijl van het bedrijf zou passen, dan geen jasje.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:22 schreef fyah het volgende:
Zoals de titel stelt. Het is mijn eerste pak en normaal stop ik mijn overhemd altijd in. Echter werd ik door de verkopers geadviseerd mijn overhemd op de sollicitatie niet in te stoppen, maar onder het jasje te laten uitsteken.
Is dit gebruikelijk, of iets dom hips? Wat staat professioneler volgens jullie?
Hoe durft iequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Had tijdje terug een solicitant, zijn eerste baantje, hij was zo zenuwachtig. Zijn overhemd en pak hiervoor gekocht en de vouwen zaten nog in het overhemd.
Vond het wel schattig eigenlijk, hij deed zijn werk prima trouwensquote:
Je overhemd uit je broek is niet dom hip, maar gewoon dom. Hip is een goed passend pak dragen zoals een pak gedragen hoort te worden. Overhemd in de broek. Riem matchen met schoenen. Das van een andere stof en ander patroon dan het pak en overhemd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:22 schreef fyah het volgende:
Welke zaak was dat? Doorgaans is het dragen van een pak not done om je overhemd niet in te stoppen. Je overhemd niet instoppen kan als geen colbert draagt (of in een casual setting) maar als je een pak draagt hoor je em keurig in te stoppen. Tenzij het een rare vacature is waarbij je bewust etiquettes moet negeren, lijkt het me een raar advies... Dus niet je overhemd onder je jasje laten uitsteken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:22 schreef fyah het volgende:
Zoals de titel stelt. Het is mijn eerste pak en normaal stop ik mijn overhemd altijd in. Echter werd ik door de verkopers geadviseerd mijn overhemd op de sollicitatie niet in te stoppen, maar onder het jasje te laten uitsteken.
ja hoorquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:31 schreef ADQ het volgende:
Uit de broek? Niet aangenomen, punt.
Simpel, als je jezelf niet eens kan aankleden gaat het mis.
Ik had eerder een wel-niet vraag verwacht over een das. (Bij sollicitatie wel!)
Zijn dit jouw adviespunten of die van het uitzendbureau?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik ben toevallig ook aan het zoeken voor een baan. En kom de gekste dingen tegen bij uitzendbureau's.
1: foto op je cv? Zou ik niet doen.
2: spijkerbroek? Dat kan echt niet op je sollicitatie.
3: kledingsadvied voor sollicitaties pak met stropdas
Pantelonquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
In de pantelon, die verkoper is gek
Waar werk jij?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:23 schreef Ixnay het volgende:
Nooit in de broek.
Onderaan het hemd/blouse/hoe je het ook noemt, is altijd losser dan de bovenkant van de broek bij de heup.
Je propt het er dan als het ware in waardoor je altijd kreukels krijgt.
Daarnaast staat het veel nonchalanter en is het stijlvoller om je kont en kruis voor een deel te bedekken.
En pak altijd getailleerde hemden. Want anders lijkt het alsof je naar onder doe breder/wordt en dat is natuurlijk niet mannelijk en al zeker niet als je die hemden dan ook nog eens in je broek propt zoals de meerderheid dat doet.
Stropdas al zeker niet, is ouderwets en rechts.
Fucking moronquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:23 schreef Ixnay het volgende:
Nooit in de broek.
Onderaan het hemd/blouse/hoe je het ook noemt, is altijd losser dan de bovenkant van de broek bij de heup.
Je propt het er dan als het ware in waardoor je altijd kreukels krijgt.
Daarnaast staat het veel nonchalanter en is het stijlvoller om je kont en kruis voor een deel te bedekken.
En pak altijd getailleerde hemden. Want anders lijkt het alsof je naar onder doe breder/wordt en dat is natuurlijk niet mannelijk en al zeker niet als je die hemden dan ook nog eens in je broek propt zoals de meerderheid dat doet.
Stropdas al zeker niet, is ouderwets en rechts.
Kledingadvies van iemand die het verschil tussen een hemd en blouse niet eens weetquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:23 schreef Ixnay het volgende:
Nooit in de broek.
Onderaan het hemd/blouse/hoe je het ook noemt, ..
Als iemand roept dat stropdassen rechts zijn en zijn hemd niet in de broek heeft, neem ik zijn advies over welke kleur ik de plee moet verven nog niet serieusquote:
Het interesseert mij niet hoe iets heet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kledingadvies van iemand die het verschil tussen een hemd en blouse niet eens weet.
En dat wordt geroepen door iemand die vakbekwaamheid meet op basis van een stropdas en een hemd in de broek.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als iemand roept dat stropdassen rechts zijn en zijn hemd niet in de broek heeft, neem ik zijn advies over welke kleur ik de plee moet verven nog niet serieus
Skatepunkertjes neem ik iig niet serieus waar het kledingadvies aangaat.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:34 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En dat wordt geroepen door iemand die vakbekwaamheid meet op basis van een stropdas en een hemd in de broek.
Ik adviseer dan ook niet op het gebied van kleding. En als je mijn adviezen als adviesbureau niet serieus neemt dan doe je jezelf meer tekort dan mij,quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Skatepunkertjes neem ik iig niet serieus waar het kledingadvies aangaat.
Dat maakt niet ook niet uit. Het toont gewoon aan dat je geen verstand hebt van kleding en wel de laatste persoon bent die hier dan ook advies over kan geven. Je bent net zo geloofwaardig als een Chinese chefkok die het verschil tussen bami en nasi niet weet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:33 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het interesseert mij niet hoe iets heet.
Dat ik mijn reet afveeg aan jou burgerlijke, kneuterige etiquette wil niets zeggen over hoeveel verstand ik van kleding heb.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat maakt niet ook niet uit. Het toont gewoon aan dat je geen verstand hebt van kleding en wel de laatste persoon bent die hier dan ook advies over kan geven. Je bent net zo geloofwaardig als een Chinese chefkok die het verschil tussen bami en nasi niet weet.
Dat je het verschil niet weet tussen een hemd en een blouse, toont aan dat je letterlijk niet weet waar je over praat.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat ik mijn reet afveeg aan jou burgerlijke, kneuterige etiquette wil niets zeggen over hoeveel verstand ik van kleding heb.
Als het wel/niet dragen van een stropdas en het wel/niet proppen van je overhemd in je broek bepaald of iemand je in dienst wil nemen dan hoef ik er niet eens te werken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:40 schreef SugeLucky het volgende:
het ligt er nog al aan waar je gaat solliciteren, als je voor een ongeschoold baantje gaat solliciteren kan je het beste helemaal geen pak aan doen. dan ben je overdressed.
als je een serieuze sollicitatie hebt dan doe je natuurlijk je overhemd in je broek als je een pak aan hebt. sowieso draag je nooit een overhemd uit je broek als je een pak aan hebt, dat is echt belachelijk.
Het zegt in ieder geval iets over je ontbrekende kennis hoe, volgens de huidige norm, op een representatieve wijze op een sollicitatiegesprek te verschijnen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat ik mijn reet afveeg aan jou burgerlijke, kneuterige etiquette wil niets zeggen over hoeveel verstand ik van kleding heb.
Dus de allergrootste modeontwerpers die geen Nederlands spreken, weten niet waar ze over praten volgens jou.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat je het verschil niet weet tussen een hemd en een blouse, toont aan dat je letterlijk niet weet waar je over praat.
Ik betwijfel dat er ook maar één modeontwerper is die het verschil tussen een shirt en een blouse niet weet. Of ga je me wijsmaken dat het met die Engelse termen opeens helemaal duidelijk voor je wordt? Schei toch uit, die wanhoop van je om iets kroms recht te lullen begint sneu te worden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dus de allergrootste modeontwerpers die geen Nederlands spreken, weten niet waar ze over praten volgens jou.Want die zijn niet geïnteresseerd wat de Nederlandse naam is voor iets.
Als je in 2 auto's rijdt, kun je daarna toch ook wel aangeven welke het beste beviel zonder dat je de naam weet?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat er ook maar één modeontwerper is die het verschil tussen een shirt en een blouse niet weet. Of ga je me wijsmaken dat het met die Engelse termen opeens helemaal duidelijk voor je wordt? Schei toch uit, die wanhoop van je om iets kroms recht te lullen begint sneu te worden.
Als je op je sollicitatiegesprek al onaangepast gedrag vertoont wil ik niet weten wat je doet als je eenmaal aangenomen bent.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:45 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als het wel/niet dragen van een stropdas en het wel/niet proppen van je overhemd in je broek bepaald of iemand je in dienst wil nemen dan hoef ik er niet eens te werken.
Dan zoek ik wel een baan waar ik wordt aangenomen op mijn kwaliteiten incl verzorgde/representatieve voorkomen ZONDER stropdas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |