Je PM-box in de gaten houden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
wat moet ik doen om mod te worden
dat klopt dan ook weer. maar alleen in Amsterdam verbieden is een goed begin.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:56 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar het illegaal maken zal dat alleen maar erger maken.
Ah, jammer weerquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ander is niet altijd leuk hoor. Laten we dat maar niet doen.
Gepaste vergelijking! Zeker ook in acht genomen dat de meeste politici een gespleten persoonlijkheid lijken te hebben.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:41 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het is altijd zo. Politiek is altijd als een stoornis diagnosticeren middels het model van het DSM-V, een hoop past, een hoop past ook niet.
Ik heb er altijd moeite mee een situatie te accepteren omdat 'deze nou in eenmaal zo gegroeid is'. Dat politiek per facto naar de mond praten van je achterban is, ben ik niet met je eens. Het probleem is, in mijn ogen, dat we in een situatie zitten die politiek het meest lijkt op een middeleeuwse veldslag terwijl we in een keihard beleid interbellum zitten.quote:Er wordt gespeculeerd met geld dat er niet is. Waarom? Omdat politiek, als je het echt afbouwt tot de kern, niets meer is dan mensen naar de mond praten. Toen democratie opkwam, in Griekenland, was het de bedoeling dat je stemde op de persoon wie volgens jou het beste de polis kon leiden. Dan had je er zelf niet direct baat bij, maar als het met de polis goed ging, plukte jij daar later ook de vruchten van. Dat is vrij naïef en mensen stemmen met hun portemonnee en daar wordt op in gespeeld.
A-politiek vind ik op zich ook niet eens zo'n vreemde gedachte. Wat je ook kiest, je loopt altijd tegen hetzelfde probleem op. Uiteindelijk kiezen mensen voor zichzelf, zo ook de politici. Daarbij moet er in Nederland zo gepolderd worden dat er eigenlijk nooit wat doorheen komt. Je er niet langer druk om maken en ze het uit laten zoeken met hun pestzooitje, op zich is dat geen vreemde gedachte.
week en twee dagen. dan gaat de crew stemfies makenquote:
Precies zoals we hadden afgesproken. Wat een held ben je toch ook. Bedankt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:39 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Naar wie mijn voorkeur uitgaat houd ik voor mijzelf uiteraard.
Van wie ben jij nou eigenlijk een kloon?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:12 schreef Homijn het volgende:
[..]
Precies zoals we hadden afgesproken. Wat een held ben je toch ook. Bedankt.
HWJquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
Van wie ben jij nou eigenlijk een kloon?
hehehquote:
waar was je gister eigenlijk, je hebt fylax friday gemistquote:
Heb de hele avond Watch Dogs gespeeld.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
war was je gister eigenlijk, je hebt fylax friday gemist
ah nice tochquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:21 schreef deadprez het volgende:
[..]
Heb de hele avond Watch Dogs gespeeld.
Echt goede, capabele mods hebben dat soort dingen precies door.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
Van wie ben jij nou eigenlijk een kloon?
Ja. Is echt een fucking cool spel.quote:
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:24 schreef Homijn het volgende:
[..]
Echt goede, capabele mods hebben dat soort dingen precies door.
En juist de fanatieke posters zijn de sneusten onder ons.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:55 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Als je op de accounts klikt zie je dat de fanatieke posters juist deadprez als mod willen pik.
?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja. Is echt een fucking cool spel.
Ik ben voor deadprez als mod.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:25 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
En juist de fanatieke posters zijn de sneusten onder ons.
Maar noem eens namen dan?
wat hoofdmissies en een hele hoop side missies. En verder een beetje kloten met het hacken van stoplichten en shit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
?
wat heb je de hele tijd gedaan dan, missies of freeroam of zo?
Heb jij eigenlijk ook gesolliciteerd?quote:
Ben nu in Japan, dus niet echt tijd voor gehad.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:32 schreef deadprez het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk ook gesolliciteerd?
Hun mening telt bovendien niet. Het devies is inlikken, dat weet iedereen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:25 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
En juist de fanatieke posters zijn de sneusten onder ons.
Maar noem eens namen dan?
En variant 2 draait eigenlijk om het maken van concrete afspraken, op gezette tijdstippen en goed afgesproken locaties, ergens in het land. En daar gebeuren dan dingen die ik hier nu niet opschrijf. Er kunnen minderjarigen meelezen.quote:Op maandag 7 april 2014 00:42 schreef Homijn het volgende:
Je moet je gewoon subtiel gaan profileren () binnen het subforum van je keuze.
Als er in het feedback-topic een verhitte discussie is die niks met jou heeft te maken, plaats dan ongevraagd een korte, maar wijze opmerking waar niemand omheen kan.![]()
Ga in topics de mod uithangen zonder te overdrijven. Wijs users terecht die over de schreef gaan of topics verzieken, maar doe dit subtiel.Mensen moeten niet gaan denken dat je niks liever wilt dan mod worden. Breng discussies terug on-topic.
![]()
Plaats topic reports. Die worden achter de schermen gelezen. Wel zinnige topic reports, natuurlijk. De modjes zullen je dankbaar zijn.En al snel ben je hun oogappeltje.
![]()
Tot slot: wacht rustig op je beurt.Ga niet overal openlijk roepen dat je mod wilt worden.
Dat wordt als wanhopig gezien en verkleint je mod-kansen aanzienlijk.
Je kans komt vanzelf als één van de bestaande mods opstapt. Laat dan vooral merken hoe erg je zijn of haar vertrek vindt
(ook al meen je daar geen bal van).
Dankzij jouw subtiele inlik-gedrag ben je dan "top of mind" () bij de overgebleven mods, die vaak een grote invloed hebben op de benoeming van een nieuwe collega. Dankzij jouw subtiele aanpak zullen ze inschatten dat jij uitermate geschikt bent (
![]()
) om het team te versterken.
Succes verzekerd.
Maakt niet uit deadprezgodquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:21 schreef deadprez het volgende:
Wel jammer dat ik de show van Fylax gemist heb, was eigenlijk helemaal vergeten dat hij zou draaien.
Je hebt een topshow gemistquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:21 schreef deadprez het volgende:
Wel jammer dat ik de show van Fylax gemist heb, was eigenlijk helemaal vergeten dat hij zou draaien.
Ik heb een hoge stem? Wat zei ik danquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wie persifleerde je eigenlijk met dat hoge stemmetje?
Wat spannend.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Zou ook zomaar kunnen dat ik er op de maandagochtend ineens de pest in krijg.
Commentaar uiten op Fylax' stemquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dit is niet de beoogde reactie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:25 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik heb een hoge stem? Wat zei ik dan
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Niet geluisterd, ik gokte maar wat.
Ik denk dat je er in zekere te naïef in staat. In zekere zin ook niet. Natuurlijk gaan ze geen lijken ruimen, ik ben misschien erg cynisch, maar daar geven ze geen moer. Ze geven erom voor de camera. Maar ze zijn natuurlijk maar wat tevreden met hun huidige positie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gepaste vergelijking! Zeker ook in acht genomen dat de meeste politici een gespleten persoonlijkheid lijken te hebben.
[..]
Ik heb er altijd moeite mee een situatie te accepteren omdat 'deze nou in eenmaal zo gegroeid is'. Dat politiek per facto naar de mond praten van je achterban is, ben ik niet met je eens. Het probleem is, in mijn ogen, dat we in een situatie zitten die politiek het meest lijkt op een middeleeuwse veldslag terwijl we in een keihard beleid interbellum zitten.
Het is de vorm die beoordeeld wordt en niet te boodschap. Als er dan toch eens, bij wijze van hoge uitzondering, eens iemand met beleid op proppen komt, schrikt iedereen daar zo van dat ze met een dag het hele regeerakkoord omver gooien. Het ergste is nog, het was gewoon degelijk beleid, het was politiek die roet in het eten gooide.
We zien dus een situatie waarin er niemand naar de mond gepraat wordt, we zien een situatie waarin van de mond af gepraat wordt. Ik zou eerder zeggen dat niet politiek naar de mond praten is, maar dat burger zijn het nemen van een hele hand is.
We zijn nu pakweg 15 jaar verder met slap beleid en veel politiek. De situaties waarin politiek aan de kant geschoven werd, recentelijk MH17, werden de bewindsmannen overladen met complimenten. Timmermans was nog nooit zo goed geweest. Allemaal beleid. Wat zijn de politieke overwinningen van Timmermans? Op welke politieke grond zal Timmermans herinnerd worden?
Daarom zeg ik, a-politiek. Die hele politieke product-differentiatie moet overboord gezet worden. Het is tijd om weer eens bestuurders aan te stellen, en niet de zoveelste PR-medewerker die voor eigen parochie preekt terwijl 'ie in een voorgaand leven voor de duivel danste.
Om terug te komen op het cursief gedrukte gedeelte: geef alle politici die nu actief zijn een schop onder de kont, laat ze maar een tijdje lijken ruimen in Oekraïne, religieuze minderheden in Irak beschermen of meelopen in gay-parades in Oeganda. Daar ligt hun politieke hart, daar ligt hun ambitie, ik zou niet weten waarom we ze op wat voor een manier dan ook in de weg zouden moeten staan.
Stel vervolgens de ambtenaren die nu het daadwerkelijk beleid schrijven, en van tijd tot tijd best met mooie dingen op de planken komen, aan in een interim-regering. Laat die maar eens een tijdje puinruimen. Zodra we economisch weer de veerkracht hebben om politiek te bedrijven, mogen er best wel weer wat politici bij. Maar tot dat moment zou het gemeden moeten worden als de builenpest.
whehequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
goed gegokt welquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Niet geluisterd, ik gokte maar wat.
Ik weet wel zeker dat ik er naïef in sta, ik laat me dan ook niet beperken door enige realiteitquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik denk dat je er in zekere te naïef in staat. In zekere zin ook niet. Natuurlijk gaan ze geen lijken ruimen, ik ben misschien erg cynisch, maar daar geven ze geen moer. Ze geven erom voor de camera. Maar ze zijn natuurlijk maar wat tevreden met hun huidige positie.
Zo steekt de mens nu eenmaal in elkaar. Doe je niets aan. Om meteen a-politiek te worden, wel, dat vind ik ook zoiets. Ik probeer dan nog het minst slechte van het slechte te kiezen. Want, laten we heel eerlijk zijn, in Nederland hebben we het an sich niet slecht.
In een perfecte omgeving waren dat soort keuzes niet nodig geweest, evenals de gedachtes, maar zo is het nu eenmaal. Daar kun je je misschien moeilijk bij neerleggen, maar je verandert het nooit. Je kunt er imo beter het beste van maken.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ik er naïef in sta, ik laat me dan ook niet beperken door enige realiteit. Maar ik blijf er wel bij, politiek is een product geworden en niet het middel om beleid te maken. Het volk wil sensatie politiek en schuwt beleid aan alle kanten.
Uiteraard hebben we het goed in Nederland, we hebben denk ik een van de meer geraffineerde vormen van sociale zekerheid. Er is voor de burger, tot op dit punt, geen enkel recht van klagen. Dat neemt niet weg, dat al besluiten die uiteindelijk onze welvaart vormen, niet gebaseerd zijn op logisch beleid, maar op hapklare politiek. Zie de HRA. Ooit ingevoerd door een overwegend economisch liberaal kabinet, 13 jaar later afgeschoten door een eveneens liberaal kabinet. Waar zit hier dan de politieke lijn? De mensen die 13 jaar geleden nota bene dit beleid geschreven hebben, ver weg van de camera's, staan nu bij Pauw en Witteman vooraan om hun eigen geesteskind af te schieten.
Alle partijen zijn politiek stuurloos geraakt, het is resultaat gericht werken geworden. Het beoogde resultaat is niet een degelijk bestuur van een prachtig land, het beoogde resultaat is een tevreden achterban. In plaats van dat een burger zich aansluit bij een politiek denken, wordt de politieke gedachte aangepast op de burger. Zeker jij, die vaak schrijft over polder politiek, moet hier toch misselijk van worden? Het polderen begint immers niet bij de besluitvorming, de poldering is al lang en breed voltrokken voordat de eerste stem gegeven is.
Ik ben het ook zeker met je eens dat we er het beste van moeten maken. Ik betwijfel alleen ten zeerste of het beste er van maken in deze het volgen is van een achterhaald concept. Juist door met dit concept het concept te willen veranderen, zou mij het gevoel geven mijzelf te verloochenen. Bij de vorige verkiezingen heb ik er aan gedacht een valse stem te geven maar heb mij inderdaad gevoegd bij de gedachte dat het leven in een democratie nu eenmaal investeringen, en belangrijker nog, offers, kost. Nu op dit moment staat echter voor mij vast dat ik inderdaad een valse stem ga uitbrengen bij de volgende kiesronde. Hoewel ik hiermee ook indruis tegen mijn gevoel, stemmen is immers belangrijk, zou mijn vertrouwen uitspreken naar een van de huidige politieke partijen nog veel meer indruisen tegen waar ik voor sta.
Verwijder m'n post dan maar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:44 schreef Homijn het volgende:
Jezus wat een geneuzel. Het lijkt NWS wel.
Ja, daar is mijnquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:44 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Moeilijk heh, al die woorden.
Ik ben nog niet blauw, dus het lukt niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:44 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Verwijder m'n post dan maar.
We kennen elkaar langer dan vandaag, maak je maar niet ongerust.quote:
Dan weet je ook dat ik niet ongerust ben.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
We kennen elkaar langer dan vandaag, maak je maar niet ongerust.
Uiteraard, dit is een veilige haven voor je om vanaf de zijlijn, zonder enige inhoudelijk menging, voor te doen hoe onwijs intelligent je wel niet bent om vervolgens een pakkende zin als 'wow het is maar een forum :S: S:S' te plaatsen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:03 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat ik niet ongerust ben.
Moeilijke dag vandaag?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Uiteraard, dit is een veilige haven voor je om vanaf de zijlijn, zonder enige inhoudelijk menging, voor te doen hoe onwijs intelligent je wel niet bent om vervolgens een pakkende zin als 'wow het is maar een forum :S: S:S' te plaatsen.
Het geeft niet hoor verder, je komt er nog wel eens, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |