quote:"Prima gozer met goede plannen" ? Dan vraag ik me af waar je je haat tegen moslimextremisten vandaan haalt, als je zelf extremisten steunt.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zelf vind ik van niet. Hoewel hij contacten had met NNP vind ik hem niet echt extreem. Als NNP al extreem is.
Vandaag even het stukje over hem gelezen in de Panorama, en dat bevestigd wat ik al over hem dacht. Prima gozer, met goede plannen.
Hij wil daadwerkelijk problemen aanpakken.
Wat vinden jullie?
quote:Ik vind hem niet extremistisch.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:04 schreef gelly het volgende:[..]
"Prima gozer met goede plannen" ? Dan vraag ik me af waar je je haat tegen moslimextremisten vandaan haalt, als je zelf extremisten steunt.
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 19:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ik vind hem niet extremistisch.
quote:http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_6/smit.html
Leefbaar Rotterdam raadslid Michiel Smit: 'Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger!'
Maar dat zal wel weer te subjectief en te links zijn. Het zijn echter wel feiten.
quote:"Fopnegers" heten ze. Ik vind dat Michiel Smit best wel wat punten heeft. Aantal van zijn punten zijn ook terug te vinden in de stadsregels van de gemeente Gouda.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:06 schreef gelly het volgende:[..]
[..]http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_6/smit.html
Maar dat zal wel weer te subjectief en te links zijn. Het zijn echter wel feiten.
quote:Op basis van het vetgedrukte stukje zou ik zeggen extreem-rechts. Zondermeer. Ik heb ook iets gehoord over het zoeken van contact met Vlaams Blok. Pleit niet voor zijn onschuld. Het schijnt ook dat zijn fractie (Leefbaar Rotterdam) niet wil dat hij nog contact met de media zoekt om zijn wilde ideeën te uiten.
Ook op een ander forum dat erg populair is bij extreemrechtse internetters, POLINCO (1), is Michiel Smit actief onder het al eerder genoemde pseudoniem "wooninrotterdam". Ook hier is zijn bijdrage opmerkelijk. POLINCO is duidelijk minder radicaal dan Stormfront, maar daarom niet minder omstreden. Met de regelmaat van de klok worden er zeer racistische, gewelddadige en extremistische berichten gepost. Is Smit op Stormfront nog een passieve deelnemer, bij POLINCO ziet hij voor zichzelf een actiever rol. Zo wil hij de beheerster van het forum structureel geld geven. Daarnaast biedt hij aan om een bijdrage te leveren aan het persbeleid van POLINCO: "Schrijf zelf regelmatig persberichten en wil graag meedenken en doen." Maar behalve de organisatorische bijdrage van Smit, laat hij zich op dit forum ook inhoudelijk kennen. Wanneer een van de meest radicale nazi's bijvoorbeeld een epistel post, waarin die pleit voor een blanke Nederlandse samenleving, zegt Smit hier volledig mee in te stemmen. Volgens Smit is daarbij zelfs dwang te rechtvaardigen, wanneer praten niet helpt.
Je had overigens in je openingspost wel even mogen vertellen wie en wat Michiel Smit is. Ik weet het toevallig wel, maar ik neem aan dat de gemiddelde poster hier nog nooit van de man gehoord heeft.
quote:Maar je kunt er in Gouda geen boete voor krijgen als je het niet doet, dan vind ik het toch van een andere orde dan mensen te verplichten om overal Nederlands te spreken.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Onder andere: Praat Nederlands, dan verstaan we elkaar tenminste.
Nog een 'aardig' artikeltje over deze Michiel Smit uit het Rotterdams Dagblad hier
Ik weet niet hoor, ik kan toch weinig sympathie opbrengen voor mensen die actief meeposten op Stormfront en andere dubieuze sites.
-edit- Smit heeft inmiddels al bij zoveel partijen gezeten (Leefbaar Rotterdam, LPF, Conservatieven.nl, Nieuw Rechts) dat dat niet allemaal in de topictitel past...
Partij "Leefbaar Rotterdam" daarom uit de titel verwijderd.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 05-08-2003 10:06]
quote:Zou je anders even (LR) achter de naam Michiel Smit kunnen zetten. Hij is overigens vrij bekend, want hij is het gemeenteraadslid wat het vaakst in het nieuws komt.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:18 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Op basis van het vetgedrukte stukje zou ik zeggen extreem-rechts. Zondermeer. Ik heb ook iets gehoord over het zoeken van contact met Vlaams Blok. Pleit niet voor zijn onschuld. Het schijnt ook dat zijn fractie (Leefbaar Rotterdam) niet wil dat hij nog contact met de media zoekt om zijn wilde ideeën te uiten.
Je had overigens in je openingspost wel even mogen vertellen wie en wat Michiel Smit is. Ik weet het toevallig wel, maar ik neem aan dat de gemiddelde poster hier nog nooit van de man gehoord heeft.
Net even die link van Gelly bekeken, en zijn acties die in de eerste alinea werden beschreven lijkt me niets mis mee.
* Hij pleitte voor uitzetting van een groepje Somaliërs die een zwangere vrouw mishandelen: Ben ik het helemaal mee eens. Als je met een groep een zwangere vrouw mishandeld dan hoor je hier niet thuis imo.
* Hij schreef een brief aan Sparta voor het royement van een aantal voetballertjes nadat ze een meisje hadden aangerand in een zwembad: Goede actie. Die jochies waren trots op hun daad. Door ze weg te sturen laat Sparta merken dit niet te toleren. Ook is hun mogelijke voetbalcarriere naar de knoppen. Best goede straf dus.
* Hij pleit er voor om meertalige folders af te schaffen: Wederom een prima idee. Doordat de folders in meer talen worden uitgegeven hoeven nieuwkomers geen Nederlands te leren. Alles wordt immers ook in andere talen vermeld. Je mag mensen best pushen om Nederlands te leren.
quote:Zie de link van Zander (opiniebijdrage in Rotterdams Dagblad van de fractievoorzitter van de PvdA in R'dam i.s.m. andere fractievoorzittersover bijdrages van Smit op de website van het Stormfront).
Op donderdag 24 oktober 2002 19:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
* Hij schreef een brief aan Sparta voor het royement van een aantal voetballertjes nadat ze een meisje hadden aangerand in een zwembad: Goede actie. Die jochies waren trots op hun daad. Door ze weg te sturen laat Sparta merken dit niet te toleren. Ook is hun mogelijke voetbalcarriere naar de knoppen. Best goede straf dus.
quote:Op basis van wat ik hier lees vind ik hem extreem-rechts. De uitspraak dus ,,anders komen er nog meer Seedorfjes en Kluivertjes'' en het waarschuwen van blanke gezinnen voor de 'evil' allochtonen. (als hij dat echt zo gezegd heeft tenminste)
Zijn verontwaardiging over het gedrag van jonge Sparta-spelertjes, hetgeen hij terecht veroordeelt, motiveert hij met de uitspraak ,,anders komen er nog meer Seedorfjes en Kluivertjes''. Hij doet zelfs de suggestie om in Nieuw Terbregge (de Vinex-locatie waar ook de jeugd van Sparta is ondergebracht) een rel uit te lokken door foto's te verspreiden van het team en jonge, gelukkige blanke gezinnetjes te laten weten welk een gevaar hun blanke kinderen kunnen lopen. Dit zijn geen spelletjes. En in de omgeving van zo'n website ook geen provocaties. Het zijn de bijdragen van iemand die wel erg ontvankelijk is voor het idee van een raszuiver Rotterdam.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-10-2002 19:37]
quote:Dat zijn wat mindere acties. Op sites als Stormfront kun je beter wegblijven. Maar de dingen die ik noemde (de dingen die hij in de gemeenteraad heeft gezegd of heeft geopperd) vind ik top. Jij niet dan?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zie de link van Zander (opiniebijdrage in Rotterdams Dagblad van de fractievoorzitter van de PvdA in R'dam i.s.m. andere fractievoorzittersover bijdrages van Smit op de website van het Stormfront).
[..]
quote:Jij bent ook voor een blank Nederland ?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:35 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ben het volkomen met die vent eens, wat daar staat over die ventjes van Sparta die zwangere vrouw etc.......
Top gewoon
quote:Dus als iemand maar een paar goede dingen roept, vergeten wie die andere maar ? Dan was Hitler ook best wel een goede knakker.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat zijn wat mindere acties. Op sites als Stormfront kun je beter wegblijven. Maar de dingen die ik noemde (de dingen die hij in de gemeenteraad heeft gezegd of heeft geopperd) vind ik top. Jij niet dan?
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 19:37 schreef golfer het volgende:
Michiel Smit is zondermeer en zonder twijfel een rechts-extremistisch mannetje.
quote:Wat vind jij van deze acties?
* Hij pleitte voor uitzetting van een groepje Somaliërs die een zwangere vrouw mishandelen: Ben ik het helemaal mee eens. Als je met een groep een zwangere vrouw mishandeld dan hoor je hier niet thuis imo.
* Hij pleit er voor om meertalige folders af te schaffen: Wederom een prima idee. Doordat de folders in meer talen worden uitgegeven hoeven nieuwkomers geen Nederlands te leren. Alles wordt immers ook in andere talen vermeld. Je mag mensen best pushen om Nederlands te leren.
Ik zelf vind ze stuk voor stuk top!
quote:Als je zulke dingen zegt als op dat forum maakt dat niet meer uit, toch? Kunnen het nog zulke goede acties zijn, je schrijft jezelf wel definitief af.
Dat zijn wat mindere acties. Op sites als Stormfront kun je beter wegblijven. Maar de dingen die ik noemde (de dingen die hij in de gemeenteraad heeft gezegd of heeft geopperd) vind ik top. Jij niet dan?
quote:Ik niet en zeker niet vanuit zijn achterliggende gedachte alleen een blank Nederland te willen hebben.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat vind jij van deze acties?Ik zelf vind ze stuk voor stuk top!
De jongen waarvan Sorenson van LR zei, dat hij liever zag dat deze jongeman zich wat minder sterk profileerde namens LR?
quote:Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:41 schreef golfer het volgende:[..]
Ik niet en zeker niet vanuit zijn achterliggende gedachte alleen een blank Nederland te willen hebben.
quote:Lees nou eens wat mensen hier schrijven !
Op donderdag 24 oktober 2002 19:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
quote:Mensen die andere mensen aanranden, verkrachten of in elkaar trimmen moeten bestraft worden. En indien ze illegaal in Nederland zijn na hun straf het land uit worden gezet en tot 'ongewenst vreemdeling' worden bestempeld. Ik heb er ook begrip voor dat Sparta of een andere voetbalclub spelers uit de selectie zet die zich misdragen hebben. Allochtonen, autochtonen, maakt niet uit. Ligt uiteraard ook een beetje aan de aard van de misdraging.
Maar ontopic, over Michiel Smit. Is hij ook wel eens in het nieuws gekomen over iets wat niet te maken heeft met allochtonen?
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-10-2002 19:47]
quote:Niets.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
Maar deze meneer gaat toch wel erg ver .
Welk punt wilt hij nu precies maken eigenlijk ?
Wat bedoelt hij in Godsnaam met blanke negers erger dan negers
Wat is dat voor een eng gedoe
quote:Het had iets met Nederlanders die naar R&B-muziek luisteren te maken, geloof ik.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:45 schreef milagro het volgende:
Wat bedoelt hij in Godsnaam met blanke negers erger dan negers
quote:zucht... niet zo flauw doen, Leefbaar Rotterdam wiltt niets te maken hebben met wat deze meneer denkt duidelijk te maken.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:45 schreef Nuoro het volgende:[..]
Wat is LR eigenlijk? "Leefbaar Rechts" of zo?
Het zal niet lang duren vooraleer ze hem vriendelijk verzoeken op te stappen , denk ik.
quote:Niet dat ik weet. Maakt me eigenlijk weinig uit. Hij wil bepaalde problemen aanpakken, en daar ben ik het mee eens.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:44 schreef Kozzmic het volgende:Maar ontopic, over Michiel Smit. Is hij ook wel eens in het nieuws gekomen over iets wat niet te maken heeft met allochtonen?
quote:Waarom ga je niet in op mijn opmerking over zijn achterliggende gedachte? Steun je die soms?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
quote:Nee. Heeft wel alles te maken met Nederlanders die zich kleden als een gangster en stoer willen doen door gebrekkig Nederlands te praten. Daar stoor ik me ook mateloos aan.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:46 schreef Zander het volgende:[..]
Het had iets met Nederlanders die naar R&B-muziek luisteren te maken, geloof ik.
quote:Oh omgekeerde bounties
Op donderdag 24 oktober 2002 19:46 schreef Zander het volgende:[..]
Het had iets met Nederlanders die naar R&B-muziek luisteren te maken, geloof ik.
Ik heb net even op Google gezocht en het is idd die man uit "de Leugen regeert".....
Beetje opgefokt mannetje, die denk ik erg veel gepest is in jongere jaren en zich nu denkt te revancheren
quote:Dan gaat ie gewoon door op Polinco onder de usernaam "wooninrotterdam"
Op donderdag 24 oktober 2002 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:.
Waar ik het niet mee eens ben is dat hij gaat lopen meelullen op sites als Stormfront. Hopen dat hij dat voortaan laat.
quote:das een contradictie he?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:45 schreef Nuoro het volgende:
leefbaar rechts
Ik vind dat ze die gozer eens ff een enkeltje groenland moeten geven.
quote:En als hij daar niet meer post, denk hij ook niet meer zo ? Of je bent enorm naďef, of enorm dom.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Niet dat ik weet. Maakt me eigenlijk weinig uit. Hij wil bepaalde problemen aanpakken, en daar ben ik het mee eens.
Waar ik het niet mee eens ben is dat hij gaat lopen meelullen op sites als Stormfront. Hopen dat hij dat voortaan laat.
quote:Nee. Maar ik vind het best dat hij criminele allochtonen weg wil hebben uit Nederland. Daar ben ik zelf ook voor. Als de ettertjes weg zijn namelijk, dan zal de relatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen ook beter worden.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:48 schreef golfer het volgende:[..]
Waarom ga je niet in op mijn opmerking over zijn achterliggende gedachte? Steun je die soms?
quote:Vrije keuze toch? Volgens het artikel ging het trouwens om Nederlanders die zich interesseerden voor de 'zwarte cultuur' in het algemeen en muziek in het bijzonder, maar goed: ik heb niet zoveel zin om de originele post zelf op Stormfront te moeten opzoeken.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heeft wel alles te maken met Nederlanders die zich kleden als een gangster en stoer willen doen door gebrekkig Nederlands te praten. Daar stoor ik me ook mateloos aan.
quote:dit vind ik ook erg fout. het is toch niet stoer om je als een derderangsburger te gedragen! En r&b is ook kutmuziek
Op donderdag 24 oktober 2002 19:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee. Heeft wel alles te maken met Nederlanders die zich kleden als een gangster en stoer willen doen door gebrekkig Nederlands te praten. Daar stoor ik me ook mateloos aan.
quote:Jan Marijnissen zegt ook dat hij het Maoďsme heeft afgezworen....
Op donderdag 24 oktober 2002 19:49 schreef gelly het volgende:[..]
En als hij daar niet meer post, denk hij ook niet meer zo ? Of je bent enorm naďef, of enorm dom.
quote:Ik stoor me daar ook aan, maar ik stoor me aan zoveel dingen.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee. Heeft wel alles te maken met Nederlanders die zich kleden als een gangster en stoer willen doen door gebrekkig Nederlands te praten. Daar stoor ik me ook mateloos aan.
Hij flipt zelf als een journalist van TV Rijnmond stigmatiserende dingen over HEM zegt en een foto publiceert van HEM met ointbloot bovenlijf, een foto van internet geplukt...
Als je zelf er niet van houdt op uiterlijk en gedrag c.q. geaardheid aangesproken te worden, doe dat dan ook een ander niet, lijkt mij
quote:Het ging om "fopnegers", niet om Nederlanders die weleens een plaatje van Nelly kopen.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:50 schreef Zander het volgende:[..]
Vrije keuze toch? Volgens het artikel ging het trouwens om Nederlanders die zich interesseerden voor de 'zwarte cultuur' in het algemeen en muziek in het bijzonder, maar goed: ik heb niet zoveel zin om de originele post zelf op Stormfront te moeten opzoeken.
quote:Hij wil niet alleen de criminele allochtonen, maar alle allochtonen en liefst alle niet blanken weg hebben.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Nee. Maar ik vind het best dat hij criminele allochtonen weg wil hebben uit Nederland. Daar ben ik zelf ook voor.
quote:Polinco zou ik niet als nazistisch willen betitelen.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:49 schreef golfer het volgende:[..]
Dan gaat ie gewoon door op Polinco onder de usernaam "wooninrotterdam"
quote:Daar ben ik het dan niet mee eens.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:52 schreef golfer het volgende:[..]
Hij wil niet alleen de criminele allochtonen, maar alle allochtonen en liefst alle niet blanken weg hebben.
quote:Had het al ge-edit, hoor. Ik reageerde op jouw post, zonder de topic-titel goed te lezen...
Op donderdag 24 oktober 2002 19:47 schreef milagro het volgende:[..]
zucht... niet zo flauw doen, Leefbaar Rotterdam wiltt niets te maken hebben met wat deze meneer denkt duidelijk te maken.
Het zal niet lang duren vooraleer ze hem vriendelijk verzoeken op te stappen , denk ik.
quote:En toch vind je het een topgozer ?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Daar ben ik het dan niet mee eens.
quote:Als ik afga op wat hij in de gemeenteraad doet zeg ik ja.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:54 schreef gelly het volgende:[..]
En toch vind je het een topgozer ?
quote:okay
Op donderdag 24 oktober 2002 19:53 schreef Nuoro het volgende:[..]
Had het al ge-edit, hoor. Ik reageerde op jouw post, zonder de topic-titel goed te lezen...
Zoals ik al zei , Sorenson is geheel niet blij met de media aandacht die de heer Smit weet te trekken.
Hij zei dat ook heel duidelijk in een uitzending van Rondom Tien>
quote:Dan ben je dus inderdaad niet goed bij je hoofd. Hitler zorgde voor werk en goede wegen, topgozer niet ?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Als ik afga op wat hij in de gemeenteraad doet zeg ik ja.
quote:Nee. Hitler vergastte tegenstanders, Smit zegt in de gemeenteraad gewoon dat hij criminele allochtonen weg wil hebben.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:58 schreef gelly het volgende:[..]
Dan ben je dus inderdaad niet goed bij je hoofd. Hitler zorgde voor werk en goede wegen, topgozer niet ?
om hem wat beter te leren kennen
quote:Je was, geloof ik, zelf nog niet stemgerechtigd toch? Soms ben ik daar wel blij mee.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Nee. Hitler vergastte tegenstanders, Smit zegt in de gemeenteraad gewoon dat hij criminele allochtonen weg wil hebben.
Wat hij verder op Stormfront allemaal zegt gaat inderdaad te ver, maar ik heb het over zijn standpunten in de gemeenteraad. Die vind ik top.
quote:Zou je op hem stemmen als je dat kon ?
Op donderdag 24 oktober 2002 20:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee. Hitler vergastte tegenstanders, Smit zegt in de gemeenteraad gewoon dat hij criminele allochtonen weg wil hebben.
Wat hij verder op Stormfront allemaal zegt gaat inderdaad te ver, maar ik heb het over zijn standpunten in de gemeenteraad. Die vind ik top.
quote:
Raadslid Smit van Leefbaar Rotterdam gewaarschuwd
Geschreven op 09-10-2002Raadslid Michiel Smit van Leefbaar Rotterdam heeft een laatste waarschuwing gekregen van fractievoorzitter Sorensen, nadat er door de fractie laaiend gereageerd is op het nieuws dat Smit opnieuw contact heeft gezocht met extreem-rechtse organisaties.
Smit heeft eerder een afspraak willen maken met Filip Dewinter, de voorman van het Vlaams Blok, maar die werd, onder druk van de fractie, toen afgezegd.
Sorensen stelt dat het maar eens afgelopen moet zijn met de ondoordachte handelswijze van Smit.
Smit zelf verklaarde dat hij aan veel discussies op het internet meedoet, ook op websites van extreem-rechtse organisaties. Volgens het raadslid is het beter in gesprek te blijven met deze organisaties dan ze te negeren.
quote:Ik weet het niet eigenlijk. Met zijn standpunten in de raad ben ik het eens, maar actieve deelname aan Stormfront vind ik te ver gaan.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:03 schreef gelly het volgende:[..]
Zou je op hem stemmen als je dat kon ?
quote:Je weet het niet ?????
Op donderdag 24 oktober 2002 20:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ik weet het niet eigenlijk. Met zijn standpunten in de raad ben ik het eens, maar actieve deelname aan Stormfront vind ik te ver gaan.
En ja, dat is een rechts-extremistische agenda. Jammer dat Sorensen en LR hier nog geen conclusies aan verbonden hebben. Ik verwacht dat het echter geen jaar duurt, voordat Smit uit de LR fractie wordt gezet.
quote:Nee. Ben het eens met zijn uitspraken in de gemeenteraad.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:05 schreef gelly het volgende:[..]
Je weet het niet ?????
Maar deelname aan Stormfront vind ik dan weer zonde. Stormfront is immers wel erg radicaal.
Als ik alles moet afwegen denk ik dat ik hem geen voorkeursstem zou geven. Jammer, aangezien hij goede dingen zegt in de gemeenteraad.
quote:Sorenson zei laatst idd dat Smit misschien er beter aan doet wat meer zijn mond te houden gezien de "ondoordachte uitspraken " die eruit plegen te komen....
Op donderdag 24 oktober 2002 20:09 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Smit heeft een verborgen politieke agenda, dat lijkt mij alleszins duidelijk.En ja, dat is een rechts-extremistische agenda. Jammer dat Sorensen en LR hier nog geen conclusies aan verbonden hebben. Ik verwacht dat het echter geen jaar duurt, voordat Smit uit de LR fractie wordt gezet.
quote:Eenmansfractie denk ik. Die Nico Kok, of hoe heet die flapdrol, zit toch ook als eenmansfractie?
Op donderdag 24 oktober 2002 20:25 schreef Zander het volgende:
Wat zijn eigenlijk de consequenties als LR hem zou royeren als partijlid? Kan hij dan als eenmansfractie (?) verder of zou hij voortaan de NNP kunnen vertegenwoordigen in de gemeenteraad?
quote:Een en dezelfde. Ik kan me die uitzending van De Leugen Regeert goed herinneren, het ging om een column inderdaad die over hem geschreven was. Hij krijste zelfs nog 'dit is gewoon...discriminatie!' in de uitzending en zat nogal koket en verkrampt te fulmineren over het schandelijke niveau van de column. Een nogal over-the-top dramaqueen vond ik toen (ik kende hem daarvoor niet). Toegegeven, die column die over hem geschreven was, was ook wel heeeeel kinderachtig. Maar ga er dan mee om als een vent in plaats van een slachtofferrol aan te nemen (tenminste ik persoonlijk zou anders met dat soort dingen omgaan).
Op donderdag 24 oktober 2002 19:41 schreef milagro het volgende:
Michiel Smit...hmm is dat die jongen die laatst bij "De leugen regeert" zo over de rooie ging over een column op TV Rijnmond aangaande zijn persoontje en een daarbij getoonde foto gevonden op een Dating Site?De jongen waarvan Sorenson van LR zei, dat hij liever zag dat deze jongeman zich wat minder sterk profileerde namens LR?
Mijn indruk van hem na die uitzending was iemand die erg gedreven was, energiek en activistisch, maar helaas ook manipulatief, aanstellerig en hypocriet.
Het feit dat hij op Stormfront weleens wat post en op polinco (saillant detail, in de wijk waar ik woon (met een zeer hoog gehalte allochtonen) zijn die polincostickers overal te vinden: op brievenbussen, fietsenrekken, vuilnisbakken, enz) vind ik heel erg stompzinnig. Polinco is een vervelende site, niet vanwege de inhoud maar vanwege de manier van discussieren; die site is gewoon 1 grote tentoonstelling van foutieve redeneringen, slechte retoriek, agressieve postings, kuddegedrag en zelfbevestiging ("zieje, ik heb gelijk hč, hč, hč"). Ook is het echt héél erg typisch dat ze zich de boeman-rol toebedelen, zichzelf marginaliseren en op basis van die marginalisatie een rechtvaardiging vinden voor hun ideëen.
Als raadslid hoor je daar niet te zitten.
Al was het alleen maar vanwege het feit dat hij blijkbaar weinig anders te zeggen heeft dan hatelijke dingen over buitenlanders.
Beetje eenzijdig, beetje sip, beetje nono.
V.
Het viel mij toen op hoe kwaad hij was, de tranen stonden hem in de ogen gewoon.
Ik wist tot dat moment niet wie hij was en wist tot nu niet van zijn op zijn zachts gezegd dubieuze uitlatingen her en der in de media.
De opmerking van Sorenson in het programma Rondom Tien (over de teloorgang van de LPF en het succes van LR) over de heer Smit vond ik opvallend. Hij distantieerde zich heel duidelijk van deze meneer en zijn uitspraken.
Ik hoop van harte dat Sorenson nog duidelijker stelling neemt tegen deze meneer Smit en hem vriendelijk doch dringend verzoekt zijn stoel vrij te maken voor een minder labiel figuur...
quote:Volgens mij kan je niet zo maar een partij gaan vertegenwoordigen die niet in de raad gekozen is. Hij zal in dat geval dus door moeten gaan als "Lijst Michiel Smit", en kan zich bij nieuwe verkiezingen bij een andere partij aansluiten.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:25 schreef Zander het volgende:
Wat zijn eigenlijk de consequenties als LR hem zou royeren als partijlid? Kan hij dan als eenmansfractie (?) verder of zou hij voortaan de NNP kunnen vertegenwoordigen in de gemeenteraad?
quote:ik heb die uitzending ook gezien.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:33 schreef zodiakk het volgende:[..]
Een en dezelfde. Ik kan me die uitzending van De Leugen Regeert goed herinneren, het ging om een column inderdaad die over hem geschreven was. Hij krijste zelfs nog 'dit is gewoon...discriminatie!' in de uitzending en zat nogal koket en verkrampt te fulmineren over het schandelijke niveau van de column. Een nogal over-the-top dramaqueen vond ik toen (ik kende hem daarvoor niet). Toegegeven, die column die over hem geschreven was, was ook wel heeeeel kinderachtig. Maar ga er dan mee om als een vent in plaats van een slachtofferrol aan te nemen (tenminste ik persoonlijk zou anders met dat soort dingen omgaan).
als hij post op dubieuze sites en contact zoekt met Dewinter, tja. Ik zou het niet doen. Ben het inhoudelijk niet eens met dit soort zaken.
Maar anderzijds, het is een democratie. Vrijheid geldt toch voor iedereen? Communisten mochten toch ook het IJzeren Gordijn verdedigen? Waren toch lyrisch over Oost Duitsland?
Blijkbaar vertolkt hij gevoelens die er leven. En als je het er niet mee eens bent, dan op basis van argumenten overtuigen.
quote:Ja, de opmerking "los" kan idd echt niet, maar ik bedoel dat die opmerkingen wellicht in een bepaalde context staan die enigsiinds verzachtend is....
Op maandag 2 december 2002 20:09 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Idd geef je dan glashard toe dat een neger het ergste is wat er is... Zeldzame plurk die vent...
Al heb je door überhaupt al aanwezig te zijn op DAT forum zowiezo al de verdenking tegen..
quote:Meen je die laatste zin, Cherrymoon? Ze zullen je er bij NNP niet dankbaar voor zijn....
Zelf vind ik van niet. Hoewel hij contacten had met NNP vind ik hem niet echt extreem. Als NNP al extreem is.
Tuurlijk is Smit niet echt extreem-rechts. Hij is gewoon een homoseksueel mannetje dat niet goed overweg kan met zijn geaardheid en zich wel thuis voelt in die kringen. Dat komt wel vaker voor.
Waarmee hij dus impliceert dat negers/surinamers vaker verkeersongelukken veroorzaken dan blanken. Op de reactie van de journalist "Vertel dan eens wat Clarence Seedorf ooit heeft misdaan (behalve 2 keer een strafschop missen op een belangrijk moment )" had hij trouwens ook geen antwoord.
Fijne knul .
Een snoepje voor de persoon die kan uitvinden of hij dit ook daadwerkelijk heeft gezegd.
quote:Klopt. Ik twijfel er niet aan dat die jongen het niet verkeerd bedoeld, maar zijn uitspraken komen idd wat onhandig over. Ook al te actief meedoen op Stormfront is natuurlijk dubieus.
Op dinsdag 3 december 2002 10:43 schreef Svart Rose het volgende:
Extreem, mwah, zo wordt hij neer gezet. Maar hij bedoeld het iets anders, al ben ik het zeker niet met hem eens. Maar wat hij iig wel is, is sociaal onhandig. ERG onhandig.
quote:Jij hebt de logs van zijn computer?
Op dinsdag 3 december 2002 11:22 schreef Parabola het volgende:
Maar ook weer niet te breed, want bij Agalev en op extreem linkse sites schijnt ie een stuk minder vaak te komen
quote:Extreem-triest?
Op dinsdag 3 december 2002 10:43 schreef Svart Rose het volgende:
Extreem, mwah, zo wordt hij neer gezet. Maar hij bedoeld het iets anders, al ben ik het zeker niet met hem eens. Maar wat hij iig wel is, is sociaal onhandig. ERG onhandig.
En ik vind Polinco behoorlijk extreem rechts. Net zo dom en ontwetend als Maroc.nl. Het is op beide sites alleen maar ik ik en nog eens ik.
Persoonlijk vind ik het feit dat hij contact zoekt met extreme groeperingen al te ver gaan. Wijlen Pim Fortuyn werd steeds racist genoemd terwijl hij problemen aankaartte en argumenteel onderbouwde waarom hij dit niet was. Volgens mij is M. Smit een te groot risico die de vooroordelen over het racist-zijn bevestigd. Ze noemen hem al de nieuwe Pim Fortuyn, sterker nog; dat doet hij zelf al. Dat getuigt van heel wat lef en brutaliteit. Vind ook NIET dat hij dat is, te extreem en hij denkt te "zwart-wit".
Kom nu niet met argumenten met P.F. want die discussie is al tig keer gevoerd. Dit is mijn bescheiden mening.
quote:Tuurlijk is Smit een extreem-rechts figuur, je komt niet bij toeval in die kringen terecht. Echt verbijsterend dat zoveel mensen het hier voor hem opnemen
Op dinsdag 3 december 2002 11:59 schreef Catya het volgende:
Als je het artikel van M. Smit over de "blanke neger" wilt lezen, staat op de site van de Jonge Fortuynisten. Weet zo niet hoe je een link maakt maar het is vast wel te vinden.Persoonlijk vind ik het feit dat hij contact zoekt met extreme groeperingen al te ver gaan. Wijlen Pim Fortuyn werd steeds racist genoemd terwijl hij problemen aankaartte en argumenteel onderbouwde waarom hij dit niet was. Volgens mij is M. Smit een te groot risico die de vooroordelen over het racist-zijn bevestigd. Ze noemen hem al de nieuwe Pim Fortuyn, sterker nog; dat doet hij zelf al. Dat getuigt van heel wat lef en brutaliteit. Vind ook NIET dat hij dat is, te extreem en hij denkt te "zwart-wit".
Kom nu niet met argumenten met P.F. want die discussie is al tig keer gevoerd. Dit is mijn bescheiden mening.
quote:En een gedeelte van de autochtonen verpest het voor een grote groep andere autochtonen, moeten die ook het land uit (en kom niet met zoiets triviaal als: "die gaan ook naar het land van herkomst").
Een gedeelte van de allochtonen verpest het namelijk voor een grote groep andere allochtonen.
Criminele asielzoekers moet worden teruggestuurd naar het land van herkomst, maar criminele allochtonen (met NL identiteit, zelfs met dubbel paspoort) zijn ons probleem.
quote:Ik vind hem een wat dommig ventje, dat op een gruwelijke manier generaliseert en daarmee m.i. onschuldige mensen schaadt.
Vandaag even het stukje over hem gelezen in de Panorama, en dat bevestigd wat ik al over hem dacht. Prima gozer, met goede plannen.
Wat vinden jullie?
Dat ie mischien niet zeer charismatisch overkomt en af en toe een beetje gepikeerd reageerd is waar, maar vergeef ik hem. Wat zou je anders doen als linkse journalisten continu doorzaniken over bepaalde zaken.
En het is gewoon waar dat surinamers/antillianen crimineler zijn. Kluivert is gewoon een crimineel die ze het land uit moeten zetten. Waarschijnlijk heeft ie zich vergist met Seedorf/Kluivert , bedoelde die iemand anders of vergistte die zich gewoon. Elke andere politicus (vooral linkse) was het vergeven, maar dat doen ze bij Michiel uiteraard niet. En wie zegt dat de slinkse media niet in het interview hebben zitten knippen?
Wat ik me trouwens ook afvraag is hoe de kafkaffers aan deze info kwamen. Volgens mij is het nog steeds een crimineel feit om bij iemand in de pc in te breken . (ach nee, het zijn natuurlijk linksen, en die staan boven de wet.)
quote:Onder het mom van: alle criminelen de deur uit?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
quote:Onder het mom van: eigen rechtertje spelen?
quote:Dat lijkt me nogal overtrokken..
Maar Michiel Smit heeft wel meer idealen toch?
quote:Nog even afgezien van al die andere nonsens die je schrijft, Kluivert is geboren in Amsterdam. Denk je dat andere landen zitten te springen om Nederlanders met een strafblad af te nemen? Denk je ooit wel eens na voordat je blaat?
Op dinsdag 3 december 2002 17:19 schreef nixtheman1980 het volgende:
En het is gewoon waar dat surinamers/antillianen crimineler zijn. Kluivert is gewoon een crimineel die ze het land uit moeten zetten.
Ja dan slaat verlangen over in rancune en zo
quote:Ja, want blanken rijden nooit te hard in een auto met een borreltje op en rijden vervolgens iemand dood.
En het is gewoon waar dat surinamers/antillianen crimineler zijn. Kluivert is gewoon een crimineel die ze het land uit moeten zetten.
quote:Van een politicus verwacht ik anders wel wat meer zorgvuldigheid, zeker als je personen beschuldigt en deze bij naam noemt.
Waarschijnlijk heeft ie zich vergist met Seedorf/Kluivert , bedoelde die iemand anders of vergistte die zich gewoon.
quote:Ja hoor...daaaar issie weer!
En wie zegt dat de slinkse media niet in het interview hebben zitten knippen?
quote:Alsof dat de enige manier is om er achter te komen wie wat post. Misschien stond z'n naam en e-mail adres wel in zijn profiel (kan ik niet zien, moet je je voor registreren op het stormfrontforum. En de behoefte daartoe is ongeveer net zo groot als mijn behoefte om een bejaarde kameel te rimmen).
Wat ik me trouwens ook afvraag is hoe de kafkaffers aan deze info kwamen. Volgens mij is het nog steeds een crimineel feit om bij iemand in de pc in te breken . (ach nee, het zijn natuurlijk linksen, en die staan boven de wet.)
quote:Is het Kafka die met deze info gekomen is? Volgens mij heeft hij gewoon nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij, het 'bekende Rotterdamse raadslid' achter de nick die hij gebruikt ("wooninrotterdam") schuilgaat. Wat uiteraard overigens te prijzen valt. En daar houdt meteen alle bewondering van mij voor hem op, want hij is gewoon een eng extreem-rechts mannetje. Als je elk probleem terugvoert op allochtonen en over niets anders kunt praten verdien je dat predikaat. Eerder de zoon van Janmaat dan van Fortuyn dus.
quote:Tjah, Michiel Smit is nogal naďef op sommige punten heb ik het idee. Internet is niet helemaal anoniem, zou hij toch moeten weten als Internet-ondernemer.
Alsof dat de enige manier is om er achter te komen wie wat post. Misschien stond z'n naam en e-mail adres wel in zijn profiel (kan ik niet zien, moet je je voor registreren op het stormfrontforum voor).
Ook zei hij dat 'ie op die extreme fora actief was omdat hij wilde discussieren met mensen die andere denkbeelden hadden dan hij, maar waarom is 'ie dan bijvoorbeeld niet actief op een extreem-links forum?
----
Politieke glorie kan snel verwelken.
Gisteren gaf Winny de Jong, nog niet zolang geleden het blinkende oogappeltje van Pim Fortuyn, in het Haagse Nieuwspoort een persconferentie om de Kamerkandidaten van haar partij, de Conservatieven.nl, voor te stellen. Er hing slechts een handjevol journalisten in het zaaltje rond, cynisch grappend over de lijsttrekker die weer eens te laat kwam op haar eigen persconferentie (ditmaal ruim vijf minuten).
Daar verscheen Winny.
Gelukkig waren er nog enkele fotografen die het gebeuren althans de schijn van een media-event konden geven. Winny was voor deze gelegenheid gehuld in een stemmig, donker mantelpakje met een lichtbruin topje eronder. Ze lachte haar bekende nerveuze lach meer een kramp dan een lach.
Ze nam achter de tafel plaats tussen twee mannen in donker pak. Links van haar, zei ze, zat kandidaat Walter Moes, nee, pardon, die zat rechts van haar, en links van haar zat Michiel Smit. Smit is haar 'running mate', voegde ze eraan toe, hij staat tweede op de kandidatenlijst.
Smit, een jonge man met een kaal hoofd en vlezige lippen, keek ons verheugd aan. Toen hij begon te spreken, kreeg hij iets van een robot die net op spraakles zat. Hij prees Winny als ,,een intelligente vrouw die in de beeldvorming veel tekort is gedaan''.
Hij bleek te popelen om Nederland eens stevig op de schop te nemen. ,,Ik woon zelf al negen jaar in die teringzooi van Rotterdam-West'', zei hij ferm, ,,ik weet wat er op straat speelt.''
Smit is raadslid van Leefbaar Rotterdam en hij kwam in het nieuws doordat hij ijverig bezoeker bleek van neonazistische internetsites. Daar konden van zijn hand slogans worden opgetekend als: ,,Er is één ding erger dan een neger: een blanke neger.'' Ook brak hij de staf over zich misdragende Sparta-junioren met de woorden: ,,Anders krijgen we nog meer Seedorfjes en Kluivertjes.''
Smit had graag op bezoek gegaan bij Filip Dewinter, de Belgische rechts-extremist, maar dat vonden ze bij Leefbaar Rotterdam niet zo'n vruchtbaar idee. Smit kreeg zelfs een fikse waarschuwing van zijn partij.
Kortom, een 'running mate' van wie je als lijsttrekker snel buiten adem raakt als je niet oppast.
Wie had Winny nog meer op haar lijstje? Hé, wat leuk! Haar verloofde, André Wisselink, was er ook bij. Elfde op de lijst, één plaatsje voor good old Cor Eberhard. ,,André's handen jeuken om de bureaucratie van de overheid aan te pakken'', vertelde Winny. André doet ook de woordvoering van de partij, wat heel handig moet zijn voor partijleider Winny.
Hoeveel leden had de vereniging achter haar partij, vroeg een journalist. ,,Drie'', antwoordde Winny met tegenzin, ,,dat zijn de bestuursleden.'' Wie waren dat, vroeg de journalist. ,,Dit zijn wel een beetje onnozele vragen'', zei Winny. Dat maak ik zelf wel uit, zei de journalist.
De persconferentie was snel afgelopen. Niemand leek daar rouwig om, want dialogen met Winny kunnen gemakkelijk uit de hand lopen. Misschien is ze wel te intelligent voor Nederland.
ik moest idd enorm lachen om dat stukje, leuk geschreven.
quote:Kluivert is in ieder geval geen autochtone Nederlander. jij bent zeker een typje die ook vind dat we criminele marokkaantjes hier moeten houden omdat ze een Nederlands paspoort hebben? Dat vind ik pas nonsens!
Op dinsdag 3 december 2002 18:54 schreef Meister het volgende:[..]
Nog even afgezien van al die andere nonsens die je schrijft, Kluivert is geboren in Amsterdam. Denk je dat andere landen zitten te springen om Nederlanders met een strafblad af te nemen? Denk je ooit wel eens na voordat je blaat?
quote:Nee. En al was dat wel zo, bij Stormfront geven ze heus de namen niet weg van de mensen die er gerigistreerd staan. Je moet daarvoor eerst de site hacken om te zien via well IP adres hij binnenkwam en met welk emailadres hij aangemeld is.
Op dinsdag 3 december 2002 19:16 schreef keeper het volgende:
Alsof dat de enige manier is om er achter te komen wie wat post. Misschien stond z'n naam en e-mail adres wel in zijn profiel (kan ik niet zien, moet je je voor registreren op het stormfrontforum. En de behoefte daartoe is ongeveer net zo groot als mijn behoefte om een bejaarde kameel te rimmen).
quote:Meer ! Meer !
Op dinsdag 3 december 2002 19:46 schreef Zander het volgende:
Zeer ammusant verhaal
quote:En dan ben ik benieuwd welke mening, welk ideaal, welke ideeën dat dan zijn. En dan uiteraard zonder die domme fouten waar je het net over had.
Op maandag 9 december 2002 14:18 schreef lindaaatje het volgende:Ik deel grotendeels wel dezelfde mening en ik denk ook dat veel mensen dat doen
quote:Een verborgen agenda?
Op donderdag 24 oktober 2002 20:09 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Smit heeft een verborgen politieke agenda, dat lijkt mij alleszins duidelijk.En ja, dat is een rechts-extremistische agenda. Jammer dat Sorensen en LR hier nog geen conclusies aan verbonden hebben. Ik verwacht dat het echter geen jaar duurt, voordat Smit uit de LR fractie wordt gezet.
De man zegt wat hij denkt.
In een democratie kan ervoor worden gekozen die denkbeelden te delen of niet. In een daadwerkelijk zorgzame samenleving wordt niet gebouwd aan het in stand houden van taboes maar worden uitspraken gewogen in een openbaar debat met oog voor de context waarin teksten geplaatst zijn. Als je weet hoe iemand aan een bepaalde werkelijkheidsbeleving komt kun je acties ondernemen om wat aan een deel van die oorzaken te doen. (Dat geldt zowel voor oorzaken buiten de persoon als oorzaken binnen de persoon die het betreft).
Voor dat neefje van Jantje of Jenita betekent dit openbare debat dat zijn kansen op een maatschappelijke carričre dalen naarmate hij vaker in beeld komt.
quote:Wat een heerlijk suggestieve vraagstelling Gelly
Op donderdag 24 oktober 2002 19:49 schreef gelly het volgende:[..]
En als hij daar niet meer post, denk hij ook niet meer zo ? Of je bent enorm naďef, of enorm dom.
Wil deze man het slechtste voor migranten of is dit een sticker die hem voor het gemak wordt opgeplakt en is de man gewoon wat simplistisch of eenkennig in het benoemen van maatschappelijke problemen, het vormen van een beredeneerde eigen mening... of het voor het gemak toeschrijven van maatschappelijke problemen aan een clubje mensen die hij nauwelijks kent? Mogelijk is jochie Smit enkel wat recalcitrant of vindt hij het wel stoer zijn ervaringen of denkbeelden wat grof te verwoorden...
Ergens komt zijn grief vandaan. Zijn die grieven voorstelbaar of niet?
Zelf vind ik het dan interessant of die grieven gevoed worden door een versimpelde werkelijkheidsbeleving, door terugkerende negatieve ervaringen, door projectie, door gebrek aan aandacht, door... of een combinatie van factoren.
Indien een man die wat om zich heenschreeuwt gelijk al een nazisticker krijgt opgeplakt werk je daarmee als stickerplakker meteen al een taboe in de hand. Gluiden gaan ondergronds en komen pas aan het licht als er al nauwelijks meer iets aan de mensen te vormen valt.
Buiten dat lost het plakken van een sticker niet het maatschappelijke probleem van antisociaal gedrag van diverse Marokkaanse en Antilliaanse jongeren op dat ik zelf ook in Amsterdam constateer.
Er kunnen slechts oplossingen voor problemen gegenereerd worden als problemen op genuanceerde wijze kunnen worden benoemd. Na bewustwording kan worden nagedacht over een aanpak in samenwerking met de mensen die al dan niet bewust een probleem veroorzaken om tegen te gaan dat zij het voor hun volksgenoten die zichzelf prima weten te redden verzieken.
Waar mensen samenleven ontstaan nu eenmaal misstanden. Indien mensen zich nergens op aan laten spreken zal moeten worden nagedacht over weloverwogen maatregelen om tegen te gaan dat de meest geweldadige de leefbaarheid van de samenleving voor de ander wel heel erg op de proef stelt. Aan de overweging van maatregelen gaan signalering en genuanceerde benoeming van misstanden vooraf.
In navolging van Balkenende denk ik dat openheid de beste remedie is om maatschappelijke misstanden tegen te gaan.
quote:Maar die heeft natuurlijk ook nog niet zoveel gezien van de wereld
Op maandag 9 december 2002 23:47 schreef CloudBox het volgende:
H. van der Linden, lijsttrekker van Leefbaar Nederland noemde hem de ergste NeoNazi van Nederland.
V.
quote:Moet dat dan? Er is toch ook zoiets als gezond verstand?
Op maandag 9 december 2002 23:49 schreef Verbal het volgende:[..]
Maar die heeft natuurlijk ook nog niet zoveel gezien van de wereld
V.
quote:Ja? Heeft zij daar iets van laten blijken dan?
Op maandag 9 december 2002 23:51 schreef CloudBox het volgende:[..]
Moet dat dan? Er is toch ook zoiets als gezond verstand?
V.
quote:Ze heeft vast een enorm referentiekader
H. van der Linden, lijsttrekker van Leefbaar Nederland noemde hem de ergste NeoNazi van Nederland.
- jongetje Smit heeft nog geen mensen verraden, laten doden of gevangen laten zetten omwille van hun politieke mening.
- er zijn mensen die meer op hun kerfstok hebben. Denk eens aan NSB, Stormfront, NVU, CP ('86),...
Je kunt natuurlijk niet volledig op de hoogte zijn na 5 maanden geschiedenisstudie....
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 10-12-2002 00:08]
quote:Nou nou. Volgens mij lopen er wel ergere rond hier in Nederland. Constant Kusters bijvoorbeeld.
quote:
Wat vinden jullie?
quote:Dabedoelik, CK1
Op dinsdag 10 december 2002 00:04 schreef Glacius het volgende:[..]
Nou nou. Volgens mij lopen er wel ergere rond hier in Nederland. Constant Kusters bijvoorbeeld.
V.
quote:Vandaar de term Neo-Nazi.
Op dinsdag 10 december 2002 00:03 schreef hoppe het volgende:
Ze heeft vast een enorm referentiekader- jongetje Smit heeft nog geen mensen verraden, laten doden of gevangen laten zetten omwille van hun politieke mening.
- er zijn mensen die meer op hun kerfstok hebben. Denk eens aan NSB, Stormfront, NVU, CP ('86),...
quote:Een Nederlandse Nazi was per definitie een Neo-Nazi.
Op dinsdag 10 december 2002 00:11 schreef CloudBox het volgende:[..]
Vandaar de term Neo-Nazi.
quote:Uhm, hij had toch op Janmaat gestemd? Denk niet dat hij hem extreem zal noemen.
Op dinsdag 10 december 2002 00:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Beste CMT..
Als DIT niet extreem-rechts is, wat beschouw jij dan wel als extreem-rechts..?
Als je redeneert zoals jij dat doet is (was) Janmaat ook niet extreem-rechts...
quote:Ik begrijp dat je graag stickers plakt.
Op dinsdag 10 december 2002 00:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Beste CMT..
Als DIT niet extreem-rechts is, wat beschouw jij dan wel als extreem-rechts..?
Als je redeneert zoals jij dat doet is (was) Janmaat ook niet extreem-rechts...
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 00:20 schreef hoppe het volgende:[..]
Ik begrijp dat je graag stickers plakt.
Heeft Janmaat lichamelijk geweld gebruikt om zjin politieke doelen te bereiken?
quote:Come again
Op dinsdag 10 december 2002 00:17 schreef hoppe het volgende:[..]
Een Nederlandse Nazi was per definitie een Neo-Nazi.
V.
quote:dan zijn we er dus uit dat je te snel met jouw oordeel kwam en dit oordeel maar wat graag tot publieke norm verheven zag
Op dinsdag 10 december 2002 00:21 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
OMFG. Hier ga ik niet eens op in..
Licht me eens toe wat jouw kriteria zijn voordat je het etiket extreem rechts gebruikt?
quote:Janmaats tegenstanders wel in ieder geval. En niet te zuinig.
Op dinsdag 10 december 2002 00:20 schreef hoppe het volgende:
Heeft Janmaat lichamelijk geweld gebruikt om zjin politieke doelen te bereiken?
quote:
Raadslid Smit van Leefbaar Rotterdam voor rechterROTTERDAM - Het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit (Leefbaar Rotterdam) moet volgende week voor de rechter verschijnen. Smit vernielde vorig jaar op koninginnedag een ruit van de Pauluskerk.
Het raadslid erkent het voorval en noemt het "heel vervelend". "Het gebeurde toen er veel spanningen waren. In de aanloop naar de verkiezingen is van alles over Fortuyn geroepen. Zelf ben ik ook bedreigd. Wat ik heb gedaan, is niet goed. Maar er wordt altijd over mij geroepen terwijl niemand dominee Visser vraagt wat hij toen heeft gezegd." R. Sörensen, fractievoorzitter van Leefbaar Rotterdam, wist niet van het incident, maar valt Smit bij. "Visser heeft Fortuyn regelmatig voor fascist uitgemaakt."
Volgens Smit is de zaak inmiddels geschikt en afgehandeld omdat hij de schade heeft vergoed. Een woordvoerster van justitie meldde maandag echter dat de zitting gewoon voor 11 februari op de rol staat. "Als hier iets bekend zou zijn geweest over een schikking, dan zou het al van de rol zijn gehaald."
"Als je in deze stad moet voorkomen omdat je een ruit hebt ingegooid, zegt dat wel heel veel over justitie", meent Sörensen. "Ik hoop bijna dat ze het zover laten komen. Dit riekt naar klassejustitie."
http://nu.nl/news.jsp?n=105443&c=13
Nee, topgozertje...
V.
quote:Da's toch het nieuwe zero tolerance-beleid?
"Als je in deze stad moet voorkomen omdat je een ruit hebt ingegooid, zegt dat wel heel veel over justitie", meent Sörensen.
quote:Ze vinden het dan ook klasse van justitie
Op dinsdag 4 februari 2003 00:08 schreef Zander het volgende:[..]
Da's toch het nieuwe zero tolerance-beleid?
V.
de smerige vuilak
nee, ik ga dit niet beargumenteren....is voor normale mensen niet nodig lijkt me.....
quote:Yep, en daar is LR een groot voorstander van...of toch niet?
Op dinsdag 4 februari 2003 00:08 schreef Zander het volgende:Da's toch het nieuwe zero tolerance-beleid?
quote:
quote:
Zo pleit hij onder andere voor het invoeren van Nederlands of Fries in Moskeeën in Nederland en Vlaanderen: "In Nederland is de officiële taal Nederlands, de tweede taal is Fries. De preken van de imams moeten daarom in het Nederlands of in 't Fries.
na een interview was het al duidelijk.......die jongen is EXTREEM dom. Ik heb het nog niet eens over de inhoud (daar begin ik niet eens over).
die gaat nooit van zijn leven stemmen trekken.
quote:Een uitkering trekken.
Op dinsdag 4 februari 2003 09:22 schreef Trainspotter het volgende:
Wat doet die jongen nu eigenlijk, nu de Conservatieven.de geheel onverwacht geen zetels heeft weten te behalen bij de afgelopen verkiezingen?
quote:Niet helemaal...hij is raadslid van de gemeenteraad te Rotterdam voor Leefbaar Rotterdam...helaas wat mij betreft.
Op dinsdag 4 februari 2003 09:26 schreef Ulx het volgende:Een uitkering trekken.
quote:En daarbij schijnt hij 'ondernemer' te zijn...
Op dinsdag 4 februari 2003 10:44 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Niet helemaal...hij is raadslid van de gemeenteraad te Rotterdam voor Leefbaar Rotterdam...helaas wat mij betreft.
quote:Zijn laatste ideetje als oplossing van het cellenprobleem..nieuwe gevangenissen bouwen in Polen
Op dinsdag 4 februari 2003 10:58 schreef Kozzmic het volgende:En daarbij schijnt hij 'ondernemer' te zijn...
http://www.leefbaarrotterdam.nl/kandidaten.htm
quote:Aaah, op die website staat zijn 'profiel'...
Op dinsdag 4 februari 2003 11:02 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Zijn laatste ideetje als oplossing van het cellenprobleem..nieuwe gevangenissen bouwen in Polen
Link: http://www.michielsmit.nl/Colums/Gevangenissen%20bouwen%20in%20Polen.htm
quote:
Michiel Smit (26) is gemeenteraadslid in Rotterdam, wat hij blijft als hij verkozen wordt als lid van de Tweede Kamer.
Tijdens zijn studie strategisch management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft hij een onderneming opgericht, waarvan hij nu adviseur is. Verder was hij geruimte tijd bestuurslid/voorzitter van de club voor ICT-ondernemers in de regio Rotterdam/Delft.
Michiel is geboren in Maasland, opgegroeid in Aalst-Waalre en woont nu ruim 8 jaar in Rotterdam-west.
quote:Een homoseksueel "relnicht"noemen, dat kan....maar als je een moslim "geiten-neuker" o.i.d. noemt dan zijn de rapen gaar: zeeer HYPOCRIET!!!!
Op dinsdag 4 februari 2003 13:24 schreef thetruth het volgende:
Ik heb een grote hekel aan de populist Michiel Smit, de gekke relnicht die zichzelf ziet als de nieuwe Pim Fortuyn en met die uitspraak meteen de naam Pim Fortuyn bezoedelt. Lijkt me een duidelijke zaak eigenlijk
quote:Volgens mij noemt ie alleen Michiel Smit een relnicht, dat zegt verder niks over homosexuelen in het algemeen. Hij zegt toch niet; 'homosexuelen zijn relnichten'?
Op dinsdag 4 februari 2003 15:26 schreef PHETEP het volgende:[..]
Een homoseksueel "relnicht"noemen, dat kan....maar als je een moslim "geiten-neuker" o.i.d. noemt dan zijn de rapen gaar: zeeer HYPOCRIET!!!!
quote:Ja, NOU!!!
Een homoseksueel "relnicht"noemen, dat kan....maar als je een moslim "geiten-neuker" o.i.d. noemt dan zijn de rapen gaar: zeeer HYPOCRIET!!!!
Is het nu werkelijk zó moeilijk om het verschil te zien tussen één persoon een kwalificatie geven, of een hele bevolkingsgroep?
Er zijn ongetwijfeld Marokkaanse klootzakken, maar als ik één bepaalde Marokkaan een klootzak noem, heb ik het niet over al die geitenn... lui...
Lighten up, will you; die Michiel Smit is gewoon een ultrawufte, huilebalkerige relnicht die te stom is om frisse lucht in te ademen. Punt.
V.
quote:Op zich niet.
Op dinsdag 4 februari 2003 16:01 schreef Tia_Tijger het volgende:
Goh, wist niet eens dat Michiel Smit homofiel was...doet dat terzake eigenlijk?
maar het is gewoon een relnicht
V.
quote:Michiel kan beter Esperanto promoten.
quote:
Raadslid Leefbaar Rotterdam plaatst anti-FortuynreclameDoor de monsterzege van Leefbaar Rotterdam komt ook de 25-jarige internetondernemer Michiel Smit in de Rotterdamse gemeenteraad. Smit - die derde stond op de lijst van Leefbaar Rotterdam - is eigenaar van de vacaturesite Arbeidsmarkt.com. Om geld te verdienen plaatst die site advertenties. Voor de Volkskrant bijvoorbeeld. En dat is een opmerkelijke advertentie - zeker gezien de politieke achtergrond van Smit. Eerst zien we alleen een foto van een saluerende Pim Fortuyn ("At your service"). Dan verschijnt een tekst in beeld: "Politiek betrokken? Of om de tuin geleid?" Is die Smit misschien zelf om de tuin geleid? Of heeft hij er gewoon alles voor over om geld te verdienen? Als dat laatste het geval is, hebben wij nog wel een voorstel voor een nieuwe advertentiebutton. Foto van Michiel Smit. Tekst: "Rechts lullen. Links zakken vullen."
quote:Zodra die man echt over de schreef gaat zal dat gelukkig niemand ontgaan. Ik heb de idee dat hij de politieke en de fatsoensgrenzen verkent en zich niet vlot door taboes laat sturen. Dom vind ik de man niet, gehaaid vind ik hem zeker niet maar hij begint net in de politiek.
Op woensdag 5 februari 2003 11:50 schreef Nyrem het volgende:
Extreem rechts.....ja zelfs...neo-nazi-achtig...
en overduidelijk 'een beetje dom'
Waarom plak je nu meteen weer het etiket Neo Nazi?
De man benoemt maatschappelijke misstanden en zou dat met meer oog voor allochtonen die een normaal burgerleven zonder problemen leiden moeten doen. Dat gebrek aan tact waarmee hij mensen stigmatiseert zou hij af moeten leren. Geen idee of dit opzettelijk of uit onwetendheid gebeurt. Het valt mij op dat sommige mensen er als de kippen bij zijn om uitspraken te vergroten, los te snijden van de context waarin ze gedaan zijn en er vervolgens een veroordeling aan vast te plakken. Ook dat vind ik weinig nastrevenswaardig.
Het onmogelijk maken van verkondiging van een andere mening dan wat de eigen club vindt en het direct negatief etiketteren van de boodschapper riekt mij echter zeker naar Nazi-praktijken.
Prima om de man kritsich te volgen en hem te bevragen op waar hij volgens jou over de schreef gaat. Bewaken van leefbaarheid hoort bij democratie en de pers heeft daar wat mij betreft een grote rol in. Als de rol van waarheidsbevinding echter verengt tot eigen-werkelijkheidsbevinding ligt de gedachtenpolitie op de stoep en ook dan is het tijd dat er alarmbellen gaan rinkelen.
Een een democratisch land is het mogelijk politici kritisch te bevragen, kritisch te belichten en ook de bevragers en hun motieven aan eenzelfde ondervraging en belichting bloot te stellen opdat mensen zoveel mogelijk krijgen belicht van wat zij krijgen voorgeschoteld.
Gebruik je eigen verstand en laat het regelmatig bijlichten opdat je niet verzuipt in de vooroordelen. Dit geldt wat mij betreft zowel voor rechtse als voor linkse politieke ideeën en idealen.
quote:Leg dat "neo-nazi-achtig" eens uit...
Op woensdag 5 februari 2003 11:50 schreef Nyrem het volgende:
Extreem rechts.....ja zelfs...neo-nazi-achtig...
en overduidelijk 'een beetje dom'
Of kun je dat niet omdat je een 'beetje dom' bent?
quote:Als je je inlaat met neo-nazi's (met ze omgaat, je in hun gezelschap laat zien enz.) dan ben je toch een beetje 'neo-nazi-achtig'? Treffend geformuleerd eigenlijk. Of wou je zeggen dat hij daar geinfrilteerd is en eigenlijk heel links is?
Op maandag 10 februari 2003 09:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Leg dat "neo-nazi-achtig" eens uit...
Of kun je dat niet omdat je een 'beetje dom' bent?
Dom blijft de beste kwalificatie voor deze volstrekt onbelangrijke figuur.
quote:Met welke neo-nazi's laat hij zich dan in? Ik denk dat je hem wel met een gerust hart extreem-rechts kunt noemen, maar neo-nazi vind ik een stapje te ver gaan. Laat staan grootste of ergste neo-nazi van Nederland ((c) Haitske van der Linde). Dan denk ik eerder aan die Freling van CP86 die een aantal jaar in de gemeenteraad van Rotterdam zat, Constant Kusters van de NVU of aan extreem-rechts godfather Glimmerveen.
Op maandag 10 februari 2003 09:35 schreef SCH het volgende:[..]
Als je je inlaat met neo-nazi's (met ze omgaat, je in hun gezelschap laat zien enz.) dan ben je toch een beetje 'neo-nazi-achtig'? Treffend geformuleerd eigenlijk. Of wou je zeggen dat hij daar geinfrilteerd is en eigenlijk heel links is?
quote:Hij verkeert regelmatig in het gezelschap van dat soort types. Wat niet wil zeggen dat hij een neo-nazi is, volgens mij gaat die ideologie te diep voor hem. Ik denk dat hij een gemakkelijk slachtoffer voor dat soort lui is, die hem het gevoel van vriendschap geven en via hem proberen invloed uit te oefenen.
Op maandag 10 februari 2003 09:40 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Met welke neo-nazi's laat hij zich dan in? Ik denk dat je hem wel met een gerust hart extreem-rechts kunt noemen, maar neo-nazi vind ik een stapje te ver gaan. Laat staan grootste of ergste neo-nazi van Nederland ((c) Haitske van der Linde). Dan denk ik eerder aan die Freling van CP86 die een aantal jaar in de gemeenteraad van Rotterdam zat, Constant Kusters van de NVU of aan extreem-rechts godfather Glimmerveen.
quote:Dus als je om zou gaan met mensen die er bepaalde gedachten op nahouden, dan ben je er automatisch ook zo eentje?
Op maandag 10 februari 2003 09:35 schreef SCH het volgende:[..]
Als je je inlaat met neo-nazi's (met ze omgaat, je in hun gezelschap laat zien enz.) dan ben je toch een beetje 'neo-nazi-achtig'? Treffend geformuleerd eigenlijk. Of wou je zeggen dat hij daar geinfrilteerd is en eigenlijk heel links is?
Als er in mijn kennissenkring dus wat Maoďsten rond zouden lopen, die ook weleens op mijn verjaardagspartijtjes komen, dan ben ik dus ook per definitie een Mao-achtig figuur?
quote:Hoezo dat nou weer? Dat neem je alleen maar aan. Volgens mij barst je van de vooroordelen....
quote:Goed lezen - Cherrymoon - tjongejonge. Ik zeg toch juist dat het niet duidelijk maakt dat hij ook zo is, maar dat hij zich wel in die hoek ophoudt dus niet helemaal onterecht 'neo-nazi-achtig' genoemd wordt.
Op maandag 10 februari 2003 10:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dus als je om zou gaan met mensen die er bepaalde gedachten op nahouden, dan ben je er automatisch ook zo eentje?
Als er in mijn kennissenkring dus wat Maoďsten rond zouden lopen, die ook weleens op mijn verjaardagspartijtjes komen, dan ben ik dus ook per definitie een Mao-achtig figuur?
Op mijn verjaardag komen nooit neo-nazi's.
quote:Dan nog vind ik het niet helemaal terecht om iemand om TV de grootste neo-nazi van de Nederlandse politiek te noemen, zeker als die uitspraak totaal niet onderbouwd wordt door mevrouw v/d Linden.
Op maandag 10 februari 2003 10:29 schreef SCH het volgende:[..]
Goed lezen - Cherrymoon - tjongejonge. Ik zeg toch juist dat het niet duidelijk maakt dat hij ook zo is, maar dat hij zich wel in die hoek ophoudt dus niet helemaal onterecht 'neo-nazi-achtig' genoemd wordt.
Op mijn verjaardag komen nooit neo-nazi's.
Op mijn verjaardag komen weleens mensen met een linkse politieke voorkeur, wat nog niet betekent dat ik ook links ben.
quote:Ik ben het ook niet eens met mejuffrouw Van de Linden. Maar het staat vast dat hij contacten heeft gelegd in die kringen, dat vind ik niet echt voor hem pleiten. Het zal trouwens vooral andersom zijn gegaan - extremisten weten maar al te goed labiele personen voor hun karretje te spannen.
Op maandag 10 februari 2003 10:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dan nog vind ik het niet helemaal terecht om iemand om TV de grootste neo-nazi van de Nederlandse politiek te noemen, zeker als die uitspraak totaal niet onderbouwd wordt door mevrouw v/d Linden.
Op mijn verjaardag komen weleens mensen met een linkse politieke voorkeur, wat nog niet betekent dat ik ook links ben.
quote:Ik zou de man eerder als opstandig dan als labiel bestempelen. Tot dusver heeft hij een consequente rechtspolitieke koers laten zien. Gezien de man op de grens van politiek fatsoen beweegt zien we hem dan ook consequent beschuldigd en beschimpt worden door links georiënteerde mensen voor wie geen werkelijkheid buiten uit het eigen evangelie bestaat. Juist deze mensen zijn in mijn optiek maximaal beďnvloedbaar door volkspredikers als Jan Marijnissen. Juist dergelijke mensen bleken in staat tot het openlijke geweld bij Kedichem dat Wil Schuurman een been kostte. Zij waren in hun ongetwijfeld goede bedoelingen alle oog voor proporties en bijwerkingen van ingezette middelen verloren en bedienden zich als voorvechters van hun eigen evangelie van fascistoďde methoden.
Op maandag 10 februari 2003 14:06 schreef SCH het volgende:[..]
Ik ben het ook niet eens met mejuffrouw Van de Linden. Maar het staat vast dat hij contacten heeft gelegd in die kringen, dat vind ik niet echt voor hem pleiten. Het zal trouwens vooral andersom zijn gegaan - extremisten weten maar al te goed labiele personen voor hun karretje te spannen.
Het was politiek niet handig van Michiel Smit om contacten tegaan zoeken met mensen als Flip de Winter. Mogelijk was Michiel Smit geďnteresseerd in de oplossingen die Flip De Winter voor stond voor de hem gesignaleerde problematiek. Mogelijk was hij slechts geďnteresseerd in het charisma dat De Winter stemmen opleverde...
Persoonlijk vind ik het goed alles te onderzoeken en het beste daarvan vast te houden. Tevoren zaken en personen verketteren biedt in ieder geval al een zwaar gemankeerd zicht op de werkelijkheid die zich aan ons allen iets anders voordoet. Niettemin ben ik er voorstander van om krom te noemen wat me krom voorkomt zonder daarbij meteen afschrikwekkende etiketten te plakken.
Een labiel mens wordt niet gekozen tot voorzitter van een plaatselijke IT-ondernemersvereniging noch richt deze zelf een onderneming op. Het etiket labiel daarom voor mij niet en het zegt voor mij meer over degene die zich ervan bedient.
Ik wil Michiel Smit net als andere politici kritisch blijven volgen zolang deze politiek actief is.
Gezien mevrouw van der Linden voorlopig verleden tijd is kan ik mijn kritische commentaar op haar 'politieke' verhalen voor me houden
quote:Gezien je het over feiten hebt is het wel zo redelijk de man zelf aan het woord te laten over de context waarin dit verhaal geplaatst kan worden opdat feiten niet door verhalen vertroebeld worden.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:06 schreef gelly het volgende:[..]
[..]http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_6/smit.html
Uit de Spits van donderdag 2 januari:
quote:en over die andere uitspraak waarover de vriendenclub KAFKA valt:
. Een deel van de hetze rond zijn persoon vindt hij de schuld van de pers. Smit: ,,Journalisten besteden te weinig aandacht aan de context waarin dingen worden gezegd. Zoals die keer dat ik gezegd heb dat je allochtonen in dure autos moet aanhouden om te kijken waar ze het geld vandaan hebben. Zon verhaal gaat een eigen leven leiden. Ik heb gezegd: in Rotterdam West, waar ongeveer het laagste inkomen van heel Nederland is, en je ziet die dure autos rondrijden. Dan is er een redelijke kans dat degene die erin rijdt, die auto niet op een helemaal normale manier heeft verdiend. Dat moet je kunnen vragen. Je moet het niet uit zijn verband trekken.
Volgens Smit zijn het de ,,criminele voorbeeldfiguren die moeten worden aangepakt. ,,Waar geen aandacht aan wordt besteed, is als een jongen zijn neef in een hele dure auto ziet rondrijden. Denk je dat hij nog zin heeft om vakken te vullen bij de Albert Heijn? Nee. Waarom zou jij heel hard voor weinig gaan werken als je je neefje met al die dure spullen ziet?
quote:--
erg optimistisch over de multiculturele samenleving is hij niet. Smit: ,,De problemen zijn eigenlijk al te ver gevorderd. Mensen leven nu al langs elkaar heen. Ik ben zeer sceptisch over de multiculturele samenleving. Het ideaal zou zijn om mensen te spreiden. Maar de vraag is hoe je dat doet. Ik denk dat er weerstand komt uit beide hoeken. Hij vervolgt: ,,Ik denk dat integratie feitelijk niet werkt. Mensen hebben niet de neiging om te integreren. Ik twijfel of het in de menselijke aard zit. Kijk maar naar buurthuizen. In de ene komen vooral Surinamers, in de andere Marokkanen. Mensen willen vasthouden aan de omgeving waar ze vandaan komen. Een veiliger samenleving bereik je niet met meer blauw op straat, meent Smit. ,,Die hele discussie is goedkoop. Ik kan ook roepen: Drieduizend agenten erbij! Maar die mensen ga je sowieso nooit vinden. Het is veel belangrijker om de aanspreekbaarheid van de politie te verbeteren. En om goed te luisteren wat er in de wijken gebeurt. Mensen moeten de wijkagent weer kennen. En de politie moet verantwoording afleggen aan de wijk. Cijfers presenteren, vertellen wat ze hebben gedaan aan de problemen.
quote:en uit de Trouw van 23 december 2002
Er wordt in de Kamer te weinig gediscussieerd over de dingen die leven. Ik ben het zelf ook zat. Ik heb het gehad met heel veel dingen. Zoals de criminaliteit, het vertrouwen dat wegraakt in de overheid. Dat kun je alleen herstellen door een duidelijk geluid te laten horen in de Kamer. Desgevraagd reageert Smit op zijn meest herhaalde uitspraak in de media, een zin die hij op een rechts-georienteerde website heeft geschreven: Er is een ding erger dan een neger, een blanke neger. Smit: ,,Ik ben geen voorgeprogrammeerd iemand, ik heb ook emoties. En soms zeg ik ongenuanceerde dingen. Maar als ik een blanke jongen zie lopen met zon panty op zijn kop, dan denk ik: waar komt dat vandaan? Ghettorap vinden ze heel normaal, maar iemand met een kale kop is gelijk een neonazi. Dat vind ik een beetje vreemd. Het is niet het grootste probleem in de samenleving, maar ik kan me er wel aan ergeren. Hij besluit: ,,Sommigen zeggen over mij dat ik er een politiek incorrecte mening op nahoud. Maar dat hoeft voor mij ook niet. Ik wil mijn eigen visie erop kunnen nahouden. Dat recht heb ik.
quote:en ergens uit een NRC waarvan ik de datum kwijt ben onder de kop: `Ik heb niks tegen een paar mensen met een kleurtje' (geschreven door Greta Pama)
. ,,Ik ben ook wel liberaal, maar met een
kanttekening: de vrijheid van het individu is belangrijk, maar die mag nooit de vrijheid van anderen beschadigen.'' Vanuit die zienswijze brengt Smit zijn onderwerpen aan. ,,Kijk als Bea Krüse (fractievoorzitter van GroenLinks in Rotterdam, red.) over de West-Kruiskade loopt, ziet ze allemaal leuke multiculturele winkeltjes. Mij valt het juist op dat er enorm veel junks lopen die er een zootje van maken. Dat is op zich
niet erg. Maar ík respecteer haar mening wel, zij de mijne niet.'' Het is
tekenend voor het fascistoďde gedachtengoed van veel linksen, zegt Smit. ,,Er zitten in die hoek een hoop lui die het kiesrecht willen beperken, omdat zij het beter weten. Wie zijn dan fascistisch? Zij of ik?''--knip--
Na de moord op Fortuyn trok Smit de aandacht. Hij, die zegt aan de kant van de mensen te staan, profileerde zich steeds meer als het rechtse geweten van Leefbaar Rotterdam. De integratie is volkomen mislukt, de verhoudingen allochtoon-autochtoon in sommige wijken volstrekt scheefgegroeid, en de 'oude' Rotterdammers zijn daarvan het voornaamste slachtoffer. ,,Vandaar dat ik ook zo vaak over buitenlanders begin. Daar liggen een hoop van de problemen. Ik ben gewoon duidelijk en dat wordt nogal eens verward met extremisme. Ik heb hele interessante ideeën over vuilcontainers in de stad, maar als ik daarover begin, leggen journalisten hun pen neer en gaan ze koffie halen.''
Leefbaar Rotterdam maakt trouwens gretig gebruik van zijn rechtse profiel.
,,Zoals laatst bij vragen over de Arabisch-Europese liga. Die stellen we met een aantal mensen op, maar ik dien ze in. Dan wordt er in ieder geval geluisterd.'' Dat fractievoorzitter Ronald Sřrensen hem af en toe afremt, vind Smit juist prettig. ,,Mijn zwakke punt is dat ik met te veel dingen tegelijk bezig ben. Dan word ik slordig en kan ik zenuwachtig overkomen. Maar dat zijn geen zenuwen, maar ongeduld. Ik signaleer soms te veel.'' Met dat signaleren wil hij doorgaan. Want, zo merkt Smit, hoewel hij vaak om zijn ideeën wordt verketterd, heeft een maand later iedereen het erover - de gevestigde orde incluis. ,,In de moskee van Elmoumni gaan ze in het Nederlands preken, de meertalige folders staan volop ter discussie. Ik bedoel maar.''
En dat Smit eerst als kop van Jut moet dienen, neemt hij voor lief.
quote:Voor wat betreft de dommige uitspraak over " er is 1 ding erger dan een neger..een blanke neger ." Heeft Smit zelf aangegeven dat hij doelde op de importcultuur van de Ghetto rap. Hij gaf aan zich te verbazen over het voorbijlopen van Hollandse jongens met een panty op hun hoofd. En kwam toen met begrip voor de negroide man die zich aan die cultuur optrekt. Tegelijkertijd gaf hij aan dat er best kritisch gekeken mocht worden naar de Gangsta rap cultuur gezien hun cynische kijk op het alledaagse leven waarin meisjes en vrouwen het etiket bitches krijgen en cop killing als heldendaad bezongen is. Er valt iets voor te zeggen om even kritisch stil te staan bij de geluiden die rolmodellen van jongeren uitkramen.
Na de moord op Fortuyn trok Smit de aandacht. Hij, die zegt aan de kant van de mensen te staan, profileerde zich steeds meer als het rechtse geweten van Leefbaar Rotterdam. De integratie is volkomen mislukt, de verhoudingen allochtoon-autochtoon in sommige wijken volstrekt scheefgegroeid, en de 'oude' Rotterdammers zijn daarvan het voornaamste slachtoffer. ,,Vandaar dat ik ook zo vaak over buitenlanders begin. Daar liggen een hoop van de problemen. Ik ben gewoon duidelijk en dat wordt nogal eens verward met extremisme. Ik heb hele interessante ideeën over vuilcontainers in de stad, maar als ik daarover begin, leggen journalisten hun pen neer en gaan ze koffie halen.''Leefbaar Rotterdam maakt trouwens gretig gebruik van zijn rechtse profiel. ,,Zoals laatst bij vragen over de Arabisch-Europese liga. Die stellen we met een aantal mensen op, maar ik dien ze in. Dan wordt er in ieder geval geluisterd.'' Dat fractievoorzitter Ronald Sřrensen hem af en toe afremt, vind Smit juist prettig. ,,Mijn zwakke punt is dat ik met te veel dingen tegelijk bezig ben. Dan word ik slordig en kan ik zenuwachtig overkomen. Maar dat zijn geen zenuwen, maar ongeduld. Ik signaleer soms te veel.'' Met dat signaleren wil hij doorgaan. Want, zo merkt Smit, hoewel hij vaak om zijn ideeën wordt verketterd, heeft een maand later iedereen het erover - de gevestigde orde incluis. ,,In de moskee van Elmoumni gaan ze in het Nederlands preken, de meertalige folders staan volop ter discussie. Ik bedoel maar.''
En dat Smit eerst als kop van Jut moet dienen, neemt hij voor lief.--knip--
U wilde Filip Dewinter van het Vlaams Blok bezoeken. Waarom ging dat uiteindelijk niet door? ,,Het wekte te veel weerstand, ook binnen de fractie. Ik overleg altijd alles binnen de fractie, het is belangrijk dat we op één lijn zitten. Dus toen heb ik het afgezegd. Maar ik wilde gewoon eens met hem praten. Dat houdt nog niet in dat ik het met hem eens ben. Ik was gewoon nieuwsgierig. Ik vind dat je niet zomaar aan moet nemen wat andere mensen over iemand zeggen. Het Vlaams Blok is een democratische partij. In de politiek mag je verschillende opvattingen hebben.''
U vindt dat mensen moeten kunnen zeggen wat ze vinden. Bent u niet bang voor verruwing van de omgangsvormen? ,,Ik draag altijd argumenten aan voor wat ik vind. Dat doen mijn tegenstanders niet steeds. Ik word uitgescholden voor rechtse lul. Dat is niet inhoudelijk. Het is meteen schelden.
Ik vind de radicale oplosingen die Smit verwoordt als bijvoorbeeld het stoppen van de immigratie niet realiseerbaar. Ik vind echter dat de laster die KAFKA over deze man uitstrooit buiten proporties.
We leven in een democratisch land waarin afwijkende meningen wat mij betreft moeten blijven doorklinken om ons allemaal scherp te houden. Dit houd ik graag zo.
quote:KAFKA is idd sterk in overdrijven, maar ook Smit zelf ziet de zaken niet meer zo in proporties, heb ik de indruk:
Op dinsdag 11 februari 2003 10:00 schreef hoppe het volgende:[..]
Gezien je het over feiten hebt is het wel zo redelijk de man zelf aan het woord te laten over de context waarin dit verhaal geplaatst kan worden opdat feiten niet door verhalen vertroebeld worden.
Uit de Spits van donderdag 2 januari:
[..]en over die andere uitspraak waarover de vriendenclub KAFKA valt:
[..]--
[..]en uit de Trouw van 23 december 2002
[..]en ergens uit een NRC waarvan ik de datum kwijt ben onder de kop: `Ik heb niks tegen een paar mensen met een kleurtje' (geschreven door Greta Pama)
[..]Voor wat betreft de dommige uitspraak over " er is 1 ding erger dan een neger..een blanke neger ." Heeft Smit zelf aangegeven dat hij doelde op de importcultuur van de Ghetto rap. Hij gaf aan zich te verbazen over het voorbijlopen van Hollandse jongens met een panty op hun hoofd. En kwam toen met begrip voor de negroide man die zich aan die cultuur optrekt. Tegelijkertijd gaf hij aan dat er best kritisch gekeken mocht worden naar de Gangsta rap cultuur gezien hun cynische kijk op het alledaagse leven waarin meisjes en vrouwen het etiket bitches krijgen en cop killing als heldendaad bezongen is. Er valt iets voor te zeggen om even kritisch stil te staan bij de geluiden die rolmodellen van jongeren uitkramen.
Ik vind de radicale oplosingen die Smit verwoordt als bijvoorbeeld het stoppen van de immigratie niet realiseerbaar. Ik vind echter dat de laster die KAFKA over deze man uitstrooit buiten proporties.
We leven in een democratisch land waarin afwijkende meningen wat mij betreft moeten blijven doorklinken om ons allemaal scherp te houden. Dit houd ik graag zo.
quote:
Maar ík respecteer haar mening wel, zij de mijne niet.'' Het is
tekenend voor het fascistoďde gedachtengoed van veel linksen, zegt Smit. ,,Er zitten in die hoek een hoop lui die het kiesrecht willen beperken, omdat zij het beter weten. Wie zijn dan fascistisch? Zij of ik?''
quote:Daar kun je gelijk in hebben gezien de nogal rigoreuze maatregelen die hij voorstelt om de problemen die hij signaleert (en hij is daarin helaas niet de enige) aan te pakken.
Op dinsdag 11 februari 2003 10:17 schreef Parabola het volgende:[..]
KAFKA is idd sterk in overdrijven, maar ook Smit zelf ziet de zaken niet meer zo in proporties, heb ik de indruk:
[..]
Ik zou het ook toejuichen als KAFKA slechts problemen signaleerde zonder meteen een hetze tegen personen te ontketenen maar zou gaan werken aan oplossingen. Ze hebben echter gekozen voor de middelen achterklap en overdrijving om HUN gelijk te onderstrepen en het daarbij te laten.
Kennelijk komen ze overtuigend genoeg over op een deel van de Nederlandse bevolking gezien ze zo nu en dan als 'nieuws'bron geciteerd worden. Niet iedereen kan het aan om zelf berichten te verifiëren en zelf na te denken over de werkelijkheid die zich aan je voordoet. Voor mensen die wat moeite hebben met gebruik van het eigen gezonde verstand is het fijn als er iemand een evangelie verkondigt dat kritiekloos gevolgd kan worden. Vooral als dat evangelie oproept een ander die er wel een eigen mening op na houdt tot ondermens, Nazi, fascist of dom te bestempelen. Dat krikt het wankele gevoel van eigenwaarde en zelfbewustzijn wat op.
quote:Ohja, we hebben het over deze rotkop:
"Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik voor de microfoon of camera woorden gebruik met een grote lading, waarvan je weet: dat knippen ze er niet uit. Je hebt maar 10, 11 seconden, dan kun je wel alles willen uitleggen maar het moet meteen knallen. Maar om het voor de media interessant te maken moet de boodschap zo ongenuanceerd en gekleurd mogelijk gebracht worden."
quote:Is wel een interessante quote. Hij zegt eigenlijk dat de pers vandaag de dag dwingt tot het gebruik van one-liners en (te) grote woorden en geeft toe dat hij zich ook laat dwingen. Dat dwingt dan wel weer respect af: velen doen het ook, maar dan zonder het toe te geven of het zelfs maar door te hebben.
Op dinsdag 11 februari 2003 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een citaatje van Jeroen Maarten Hanenbergh (een van de mensen achter Kafka, en hij treedt over het algemeen op als woordvoerder van Kafka. )
[..]Ohja, we hebben het over deze rotkop:
Overigens heb ik geen flauw idee wat het uiterlijk van de goede man ermee te maken heeft. Als hij je type niet is, open je daar toch lekker een topic in B&H over.
quote:Hij zegt in feite dat je dingen best mag overdrijven om aandacht te krijgen, sterker nog: Hij doet er zelf volop aan mee. Als hij daar bij jou respect mee afdwingt...
Op dinsdag 11 februari 2003 16:15 schreef Parabola het volgende:[..]
Is wel een interessante quote. Hij zegt eigenlijk dat de pers vandaag de dag dwingt tot het gebruik van one-liners en (te) grote woorden en geeft toe dat hij zich ook laat dwingen. Dat dwingt dan wel weer respect af: velen doen het ook, maar dan zonder het toe te geven of het zelfs maar door te hebben.
.
En over zijn kop. Tjah, hij stond niet echt vooraan bij het uitdelen van zijn gezichten, en kan me ook niet voorstellen dat hij met z'n verschijning een normale baan krijgt. Maar goed, daar gaat het hier idd niet over.
quote:Misschien is het een beroemd schilder?
Op dinsdag 11 februari 2003 16:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
..en kan me ook niet voorstellen dat hij met z'n verschijning een normale baan krijgt. Maar goed, daar gaat het hier idd niet over.
quote:Da's idd zijn schuilnaam. Echte naam is dus Jeroen Maarten Hanebergh en hij is woonachtig in Utrecht geloof ik.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:38 schreef Alcatraz het volgende:[..]
Misschien is het een beroemd schilder?
quote:Grappig dat jij iets anders leest dan ik. Grappig ook dat jij uit mijn post meent op te kunnen maken dat mijn respect uit jouw interpretatie voortkomt.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Hij zegt in feite dat je dingen best mag overdrijven om aandacht te krijgen, sterker nog: Hij doet er zelf volop aan mee. Als hij daar bij jou respect mee afdwingt...
quote:Je hebt je erin verdiept?
Op dinsdag 11 februari 2003 16:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Da's idd zijn schuilnaam. Echte naam is dus Jeroen Maarten Hanebergh en hij is woonachtig in Utrecht geloof ik.
quote:Wat lees jij dan wel niet?
Op dinsdag 11 februari 2003 17:02 schreef Parabola het volgende:[..]
Grappig dat jij iets anders leest dan ik. Grappig ook dat jij uit mijn post meent op te kunnen maken dat mijn respect uit jouw interpretatie voortkomt.
quote:Hij heeft wel ff 2 vrienden.
Op maandag 4 augustus 2003 15:10 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.gay.nl/26rugby
.
En volgens mij kan je dit niet per ongeluk tegenkomen DM....
Hier heb je naar gezocht....
Al die flame-discussies met SCH was gewoon "playing hard to get"....
Dit is niet het slowchattopic. @
Hij is misschien extreem homo.
quote:Hij heeft zich net aangemeld op die site, en staat dus bovenaan in 't lijstje met nieuwelingen. Vandaar.
Op maandag 4 augustus 2003 15:13 schreef Sidekick het volgende:Hij heeft wel ff 2 vrienden.
En volgens mij kan je dit niet per ongeluk tegenkomen DM....
Hier heb je naar gezocht....
Al die flame-discussies met SCH was gewoon "playing hard to get"....
quote:Enige naamtopic dat ik zo kon vinden...
Op maandag 4 augustus 2003 15:17 schreef Sidekick het volgende:Dit is niet het slowchattopic. @
Hij is misschien extreem homo.
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 15:10 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.gay.nl/26rugby
.
zeker door 1 van z'n vijanden geplaatst
quote:Ik heb van Michiel Smit alleen een column gelezen waarin hij zich keerde tegen zwarte én blanke jongeren die de getto-cultuur na apen. Hij haalde zelfs aan dat zwarte moeders zich ergeren aan het verheerlijken van de getto-cultuur.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:45 schreef milagro het volgende:Wat bedoelt hij in Godsnaam met blanke negers erger dan negers
Wat is dat voor een eng gedoe
Dus niets mis met Michiel Smit.
Al dat gedoe over Polinco en Stormfront postings gewoon vergeten. Zijn waarschijnlijk gewoon leugens. En waarom zou niemand op Polinco of Stormfront mogen posten. Op dit forum zijn ook moderators lid van de SP (komt voort uit de mao-istische KEN)
quote:Onzin.
Op maandag 4 augustus 2003 16:05 schreef Akkersloot het volgende:
Dus niets mis met Michiel Smit.
quote:Natuurlijk zijn het leugens van de linkse media. Kapitalistische propaganda.
Al dat gedoe over Polinco en Stormfront postings gewoon vergeten. Zijn waarschijnlijk gewoon leugens.
quote:Iemand met gezond verstand gaat niet op dat soort fora posten.
En waarom zou niemand op Polinco of Stormfront mogen posten.
quote:Heeft dat ook iets te maken met Michiel Smit?
Op dit forum zijn ook moderators lid van de SP (komt voort uit de mao-istische KEN)
quote:Het is gewoon interessant om te zien waar veel bezoekers van Polinco (en de beheerder) hun anti-amerikanisme vandaan halen ("Sinds 1938 staat het congres onder Joodse invloed"). Maakt weinig verschil met het anti-amerikanisme van "links".
Op maandag 4 augustus 2003 22:50 schreef Gil-galad het volgende:
Iemand met gezond verstand gaat niet op dat soort fora posten.
Overigens zijn er maar zat linkse en gewoon rechtse posters op Polinco.
quote:Maar niet zijn enige schuilnaam. Laatst was hij op TV als "Marc de Waard", om weer eens een ETA verdachte vrij te pleiten als woordvoerder van de ETA lobbygroep BIC. Als je het van dát soort jongens moet hebben om Smit als een extremist af te schilderen wordt het tijd je af te vragen waar je mee bezig bent.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende: Da's idd zijn schuilnaam. Echte naam is dus Jeroen Maarten Hanebergh en hij is woonachtig in Utrecht geloof ik.
quote:
Afgelopen zaterdag 2 augustus bracht het RTL Nieuws verslag uit van een pro-ETA-demonstratie op de Dam in Amsterdam. In beeld kwam de aanvoerder van het Baskenland Informatie Centrum (BIC), Jeroen Hanenbergh, compleet met zonnenbril. Wie schetst onze verbazing toen onder in beeld de naam 'Marc de Waard' verscheen?De ervaren redactie van RTL Nieuws zou Hanenbergh, die onder nóg een andere schuilnaam optreedt in de actualiteitenprogramma's Nova en Netwerk, toch moeten kennen. Ook op TV Utrecht was hij te zien. Onder het pseudoniem 'Jeroen Bosch' treedt hij namelijk op als woordvoerder van de 'antifascistische' onderzoeksgroep Kafka en de Anti-Fascistische Actie (AFA).
Jeroen Hanenbergh is de spilfiguur in de Nederlandse ETA-activiteiten. Momenteel komt hij voor de derde maal binnen drie jaar op voor een ETA-verdachte in Nederland. Mede hierdoor zetten wij de aanhalingstekens rondom 'antifascistisch'. Misschien kunnen journalisten voortaan wat beter opletten wanneer Kafka of andere met de ETA sympathiserende organisaties met 'onthullingen' komen.
Bron: "Wetenswaardigheden" van 4 augustus 2003 door (ja daar is-tie weer!) Peter Siebelt.
Lees ook: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=65175
quote:Waarom zou je mensen met extreme denkbeelden niet mogen veroordelen? Je mag een Imam toch ook verooordelen als hij niet zulke leuke dingen roept over homo's? Je mag een moslimextremist toch ook veroordelen als hij het normaal vindt om vliegtuigjes een gebouw in te vliegen? En of de man nou links of rechts is doet niet terzake. De man houdt er gewoon belachelijke ideeen op na en het is ook maar de vraag of hij het achterste van zijn tong laat zien.
Op dinsdag 11 februari 2003 01:49 schreef hoppe het volgende:[..]
Ik zou de man eerder als opstandig dan als labiel bestempelen. Tot dusver heeft hij een consequente rechtspolitieke koers laten zien. Gezien de man op de grens van politiek fatsoen beweegt zien we hem dan ook consequent beschuldigd en beschimpt worden door links georiënteerde mensen voor wie geen werkelijkheid buiten uit het eigen evangelie bestaat. Juist deze mensen zijn in mijn optiek maximaal beďnvloedbaar door volkspredikers als Jan Marijnissen.
quote:Het zijn wel totaal andere redenen waarom extreem rechts en extreem links zo anti-amerikaans zijn. Extreem Links omdat Amerika te veel invloed heeft in de wereld en extreem rechts omdat Amerika het tweede land van de joden is en natuurlijk omdat Amerika nazi-duitsland versloeg. Volgens mij zit er niet veel meer achter.
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:14 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Het is gewoon interessant om te zien waar veel bezoekers van Polinco (en de beheerder) hun anti-amerikanisme vandaan halen ("Sinds 1938 staat het congres onder Joodse invloed"). Maakt weinig verschil met het anti-amerikanisme van "links".
Overigens zijn er maar zat linkse en gewoon rechtse posters op Polinco.
quote:[Aanvulling om verwarring te voorkomen: met 'geloofsgenoot' bedoel ik natuurlijk uitdrukkelijk NIET een GroenLinkser of een pacifist in het algemeen. Ik bedoel met "geloofsgenoot van Duyvendak" iemand die bereid is - net als Duyvendak - een misdrijf te plegen "voor het goede doel" en daarmee zijn idealen boven de wet stelt.]
Inbraak kantoor Michiel Smit in stadhuis (05-08-03)
Vannacht is er in het fractiekantoor van Michiel Smit/NieuwRechts ingebroken. Het kantoor is gevestigd op de eerste verdieping van het stadskantoor aan de Rodezand. Inbrekers zijn door het forceren van het raam, wat dicht was, binnengekomen. De inbrekers hebben alle ladenkasten
geforceerd, waar vertrouwelijke informatie lag opgeslagen. Twee computers, twee beeldschermen en een digitale camera meegenomen zijn meegenomen. Er wordt nog gekeken op er ook documenten weg zijn.Bron: http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1060084872.html
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 05-08-2003 16:57]
quote:Ik had het ook niet alleen over Polinco, maar ook over het Stormfront. Dat forum wordt werkelijk bevolkt door gestoorde mensen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:14 schreef Akkersloot het volgende:
Het is gewoon interessant om te zien waar veel bezoekers van Polinco (en de beheerder) hun anti-amerikanisme vandaan halen ("Sinds 1938 staat het congres onder Joodse invloed").
quote:Daar hoorde Michiel Smit duidelijk něet bij. Zie deze post.
Maakt weinig verschil met het anti-amerikanisme van "links".Overigens zijn er maar zat linkse en gewoon rechtse posters op Polinco.
quote:Wie heeft dat stukje dat Kozzmic aanhaalt geschreven, Gil-Galad? Jeroen Bosch of Jeroen Hanenbergh of Marc de Waard? Of alledrie?
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:53 schreef Gil-galad het volgende: Daar hoorde Michiel Smit duidelijk něet bij. Zie deze post.
quote:Zoek zelf maar eens op Stormfront of Polinco op de naam wooninrotterdam.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:05 schreef rroloff het volgende:
-blaat-
quote:Ik had je iets hoger ingeschat. Kun je ook feiten aandragen voor deze verdachtmaking? Of voor de constatering dat hier meer achterzit dan een 'gewone' inbraak?
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:47 schreef rroloff het volgende:
Geloofsgenoten van Wijnand Duyvendak slaan weer toe - lijkt het:
[..]
Ik las trouwens dat Michiel Smit deze inbraak wil aangrijpen om een eigen ordedienst te formeren.
Het lijkt de AEL van Abu Jahjah wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 05-08-2003 16:29]
quote:De tekst is volgens mij van de link die in de post erboven staat. Kafka dus. Nu ben ik niet bepaald een aanhanger van Kafka, of sta ik te juichen over de methodes van de antifa-beweging in zijn algemeenheid, maar als er iets wordt aangetoond op basis van feiten maakt het dan iets uit of de boodschapper Kafka, Peter Siebelt of Jantje Pietersen heet?
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:05 schreef rroloff het volgende:[..]
Wie heeft dat stukje dat Kozzmic aanhaalt geschreven, Gil-Galad? Jeroen Bosch of Jeroen Hanenbergh of Marc de Waard? Of alledrie?
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:27 schreef Kozzmic het volgende:[..]
De tekst is volgens mij van de link die in de post erboven staat. Kafka dus. Nu ben ik niet bepaald een aanhanger van Kafka, of sta ik te juichen over de methodes van de antifa-beweging in zijn algemeenheid, maar als er iets wordt aangetoond op basis van feiten maakt het dan iets uit of de boodschapper Kafka, Peter Siebelt of Jantje Pietersen heet?
quote:Hij heeft iets teveel op pimfortuynforum.nl gezeten.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik had je iets hoger ingeschat. Kun je ook feiten aandragen voor deze verdachtmaking? Of voor de constatering dat hier meer achterzit dan een 'gewone' inbraak?
Een reactie van een user...
quote:Volgens mij zijn er toch wel belangrijkere zaken in Nederland om je over druk te maken...
Ik vind dit echt weer de slinkse arrogantie ten top. Het Land van Ooit is kennelijk een links kinderindoctrinatiepark en men is blijkbaar van mening dat Kok de kindertjes van Nederland een grote dienst heeft bewezen door 'de gevaarlijke populistische fascist' Pim Fortuyn onschadelijk te maken.Op 14 september komt Wim Kok zijn titel in ontvangst nemen. Tijd voor actie!
http://www.nieuwrechts.nl/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=1746
quote:Ik zit daar nu wat te bladeren, ben tot nu toe geen enkele bijdrage van wooninrotterdam tegengekomen die in de verste verte lijkt op wat hier boven staat. Helaas kan ik niet - zoals bij andere discussiefora - alle bijdragen van één forumlid opvragen, zodat ik niet zonder alles door te lezen kan checken of bovenstaand citaat er daadwerkelijk staat, of op één of andere manier raar uit de context gehaald is.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:07 schreef Gil-galad het volgende: Zoek zelf maar eens op Stormfront of Polinco op de naam wooninrotterdam.
quote:Vind ik niet! Groot gelijk! Dat linkse geďndoctrineer moet maar eens afgelopen zijn. Onderwijs? Ook afschaffen. Is er ook gekomen door al dat linkse en vroegere liberale tuig, puur om onschuldige kindertjes de wijze van Mao te leren!
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:34 schreef Kozzmic het volgende:
Dat forum op de site van Nieuw Rechts is trouwens wel lachen. Ik ben er een enthousiast lurker. Na de felle discussies over de te bouwen moskee in Madurodam fulmineert men momenteel tegen het Land van Ooit dat Wim Kok voor een jaar baron wil maken.Een reactie van een user...
[..]Volgens mij zijn er toch wel belangrijkere zaken in Nederland om je over druk te maken...
Warm he?
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:34 schreef Kozzmic het volgende:
Dat forum op de site van Nieuw Rechts is trouwens wel lachen. Ik ben er een enthousiast lurker. Na de felle discussies over de te bouwen moskee in Madurodam fulmineert men momenteel tegen het Land van Ooit dat Wim Kok voor een jaar baron wil maken.Een reactie van een user...
[..]Volgens mij zijn er toch wel belangrijkere zaken in Nederland om je over druk te maken...
quote:Van iemand die zichzelf RechtsLiberaal noemt.
En geduldig wacht ik op een soort van Neurenberg-tribunaal dat Wim Kok (en anderen) tot een levenslange straf veroordeeld voor de islamisering van Nederland.....
Ik zal in dit topic verder geen dingen posten meer.
Wel bedankt voor de tip, het lijkt me echt lachen.
quote:Breezer
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
We lachen er nu om, maar eigenlijk is het zielig en verontrustend, dat de jongere generatie zo denkt over politici..
quote:Google ontsluit Stormfront, dus als je daar zoekt op "wooninrotterdam" vind je daar behalve een aantal topics op Fok ook o.a. de thread waarin hij de uitspraak over witte en zwarte negers doet...
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:35 schreef rroloff het volgende:[..]
Ik zit daar nu wat te bladeren, ben tot nu toe geen enkele bijdrage van wooninrotterdam tegengekomen die in de verste verte lijkt op wat hier boven staat. Helaas kan ik niet - zoals bij andere discussiefora - alle bijdragen van één forumlid opvragen, zodat ik niet zonder alles door te lezen kan checken of bovenstaand citaat er daadwerkelijk staat, of op één of andere manier raar uit de context gehaald is.
http://www.google.nl/search?q=wooninrotterdam&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&filter=0
quote:Ja, ik lees net dat antiracisme-posters erg fout zijn. Belachelijk, die linksen die tegen racisme zijn.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
We lachen er nu om, maar eigenlijk is het zielig en verontrustend, dat de jongere generatie zo denkt over politici..
http://www.nieuwrechts.nl/forum/index.php?board=2;action=display;threadid=1714
quote:Eh, voor de duidelijkheid: met 'geloofsgenoot' bedoel ik natuurlijk uitdrukkelijk NIET een GroenLinkser of een pacifist in het algemeen - je kent me beter dan dat, Kozzmic (hoop ik).
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:24 schreef Kozzmic het volgende: Kun je ook feiten aandragen voor deze verdachtmaking?
Ik bedoel met "geloofsgenoot van Duyvendak" iemand die bereid is - net als Duyvendak - een misdrijf te plegen "voor het goede doel" en daarmee zijn idealen boven de wet stelt.
Ik heb mijn eerdere bijdrage aangepast om verdere misverstanden te voorkomen.
quote:Nee, ik ben Woodstein niet. Ik beschik niet over meer aanwijzingen dan in dat stukje. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat men gewoon op zoek is geweest electronisch spul om te verpatsen. Daarom heb ik ook spoorslags "lijkt het" toegevoegd.
Of voor de constatering dat hier meer achterzit dan een 'gewone' inbraak?
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 05-08-2003 16:58]
Polinco kan ik niet op (ligt eruit op het moment?). Het schijnt dat "wooninrotterdam" daar actiever was en wellicht ook bekend?!
quote:Het rondhangen op Stormfront in het algemeen door Smit maakt hem voor mij verdachter dan die poging grappig te zijn.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:43 schreef Kozzmic het volgende: Google ontsluit Stormfront, dus als je daar zoekt op "wooninrotterdam" vind je daar behalve een aantal topics op Fok ook o.a. de thread waarin hij de uitspraak over witte en zwarte negers doet...http://www.google.nl/search?q=wooninrotterdam&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&filter=0
quote:Hmmz, gezien het volgende (oude) nieuwsbericht heeft hij het gewoon toegegeven...
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:09 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb trouwens op Stormfront gekeken naar de posts van "wooninrotterdam", en zie daar geen onomstotelijke aanwijzing dat het inderdaad Michiel Smit betreft.
quote:
Raadslid Smit biedt excuses aanHet Rotterdamse raadslid Smit van Leefbaar Rotterdam heeft zijn excuses aangeboden aan mensen die zich beledigd voelen door uitlatingen die hij heeft gedaan op extreem-rechtse websites. Smit zegt dat hij alleen maar wilde provoceren. Het raadslid heeft gezegd dat hij de komende tijd wat meer op de achtergrond blijft binnen Leefbaar Rotterdam en dat hij geen uitlatingen meer doet in de media. Eerder zei Smit er voorstander van te zijn dat gemeentelijke brochures voortaan niet meer in vreemde talen worden uitgegeven en dat de voertaal in Rotterdamse moskeeen Nederlands is. Ook gaf hij toe dat hij heeft gechat op extreem-rechtse websites.
Maandagavond moest hij zich hiervoor verantwoorden in een uren durende vergadering van de fractie. Smit beloofde voortaan niet meer te chatten op de extreem-rechtse sites. Deze beloftes waren voor de fractie voldoende.
http://www.rijnmond.nl/index.html?pid=4&item=8407
quote:Ik heb zo straks wat rondgekeken op polinco, en het lijkt mij - uit een posting over een voorval in de Rotterdamse raad - dat het vrij zeker is dat 'wooninrotterdam' Smit is. Hij heeft het ook nooit ontkend, en heeft geprobeerd dat met die witte neger uit te leggen, wat toch wel bewijst dat hij dat is.
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:09 schreef Kozzmic het volgende: Polinco kan ik niet op (ligt eruit op het moment?). Het schijnt dat "wooninrotterdam" daar actiever was en wellicht ook bekend?!
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 05-08-2003 17:26]
quote:Er zit zelfs een taalfout in:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:38 schreef Sidekick het volgende:
Van iemand die zichzelf RechtsLiberaal noemt.
En geduldig wacht ik op een soort van Neurenberg-tribunaal dat Wim Kok (en anderen) tot een levenslange straf veroordeeldt voor de islamisering van Nederland.....
Ik zie er een wat lompe grap in, verder weinig. In tegenstelling tot de trieste bijdragen van diverse andere posters op het betreffende forum...
Gezien woontinrotterdam er verder en de draad niet op in gaat en Michiel Smit al eens in kranteninteviews aangegeven heeft wat hij daarmee bedoelde vind ik dit verhaal een storm in een glas water, alsof naar een stok is gezocht om een hond te slaan, zo'n stok vind je altijd.
Zelf zou ik me niet op Stormfront laten registreren maar ik ben dan ook niet tot op gebruikersniveau geďnteresseerd in wat er in de hoofden van deze politieke minderheid omgaat.
Gezien google verder geen enkele bijdrage van woontinrotterdam op Stormfront laat zien vind ik de reacties hier en bij Kafka overtrokken. Er wordt meer over Smit geschreven dan hij zelf schrijft. Het zal me niet verbazen als hem ook meer wordt toegeschreven dan hij heeft beweerd. Ik vind het vergelijkbaar met een te gevoelig ingesteld autoalarm. Het ding blijft maar jengelen terwijl er niets aan de hand is. Als er dan wel een keer wat aan de hand is wordt het alarm niet meer serieus genomen. Kafka is voor mij hard op weg naar deze weinig benijdenswaardige status.
* Ik vond dat Sidekick gelijk had met zijn opmerking even een waarschuwing te laten uitgaan vandaar de opmerking onder de link naar het Stormfrontforum.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 05-08-2003 22:22]
quote:Idd erg overdreven, maar wil je volgende keer een waarschuwing voor het linkje zetten.
Op dinsdag 5 augustus 2003 20:00 schreef sjun het volgende:
De uitspraak van wooninrotterdam staat op de volgende webpagina: http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=32053Ik zie er een wat lompe grap in, verder weinig. In tegenstelling tot de trieste bijdragen van diverse andere posters op het betreffende forum...
Gezien woontinrotterdam er verder en de draad niet op in gaat en Michiel Smit al eens in kranteninteviews aangegeven heeft wat hij daarmee bedoelde vind ik dit verhaal een storm in een glas water, alsof naar een stok is gezocht om een hond te slaan, zo'n stok vind je altijd.Zelf zou ik me niet op Stormfront laten registreren maar ik ben dan ook niet tot op gebruikersniveau geďnteresseerd in wat er in de hoofden van deze politieke minderheid omgaat.
Zieke gasten zeg. Damn.
quote:Ik ben nogwel nieuwsgierig naar welke opmerkingen deze mensen irl loslaten. Veilig achter de pc is he eenvoudiger horkerig gedrag te vertonen. Indien de leeftijdscategorie 30+ zou zijn zou ik me toch wat zorgen gaan maken over de invloed van deze politieke minderheid op de mogelijkheden om vreedzaam vorm te geven aan samen-leving in de Nederlandse maatschappij.
Op dinsdag 5 augustus 2003 20:12 schreef Sidekick het volgende:[..]
Idd erg overdreven, maar wil je volgende keer een waarschuwing voor het linkje zetten.
Ik had eigenlijk ook linkse kerk-berichten verwacht, maar was dat maar waar....Zieke gasten zeg. Damn.
Nu heb ik de idee dat de ene niet voor de ander niet wil onderdoen in het fabriceren van schokkende uitspraken.
quote:Natuurlijk is het een beetje stoerdoenerij, en ze zitten misschien in een isolement waardoor ze denken dat hun mening heel normaal is. Ik heb iig goed hoop dat dingen wel wat veranderen naarmate ze ouder dan 15 worden.
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:33 schreef sjun het volgende:[..]
Ik ben nogwel nieuwsgierig naar welke opmerkingen deze mensen irl loslaten. Veilig achter de pc is he eenvoudiger horkerig gedrag te vertonen. Indien de leeftijdscategorie 30+ zou zijn zou ik me toch wat zorgen gaan maken over de invloed van deze politieke minderheid op de mogelijkheden om vreedzaam vorm te geven aan samen-leving in de Nederlandse maatschappij.
Nu heb ik de idee dat de ene niet voor de ander niet wil onderdoen in het fabriceren van schokkende uitspraken.
Ghetto-lifestyle verwerpelijk (door Michiel Smit)
Als één ding vaak naar voren wordt gehaald wat mis is met de VS zijn het wel de ghettos en en de dodelijke straatcultuur die daar heerst. Er is niets rap als muziekvorm, zolang er maar geen ghettocultuur in wordt verheerlijkt. Zie de tekst van het nummer Op MTV en TMF worden echter constant video clips uitgezonden die niet anders geďnterpreteerd kunnen worden dan propaganda voor de lifestyle van de crimineel. De kwalificaties van de bekende Nederlandse DJ/VJ Mental Theo (lekker wijf, laat je doppen eens zien) zijn volkomen onschuldig in vergelijking met de teksten die ghettorappers produceren. Zie de tekst van het nummer Fuck Me van Notorious B.I.G op het album Ready to Die in de bijlage hieronder.
Wat is nu een blanke neger? Er wordt het fenomeen mee bedoeld dat jongeren zich hullen in de kleding- en gedragsstijl van zogenoemde ghettorappers uit de VS. Het is fout dat veel nederlandse negers zich aangetrokken voelen tot deze lifestyle. Hier zou je echter nog kunnen zeggen dat er sprake is van een culturele verwantschap betreffende strijd tegen onderdrukking of iets dergelijks. In het geval van blanke negers, ofwel autochtone nederlanders, die zich uitdossen als ghettowarriors houdt de symphatie volledig op. Dat allochtonen hun eigen identiteit proberen vorm te geven in Nederland is bekend, maar het is verwerpelijk dat Hollandse kinderen zich de Amerikaanse bendecultuur als voorbeeld nemen.
Rolmodellen spelen een grote rol voor kinderen en als dit soort gangsterrappers tot rolmodel worden kan dit grote maatschappelijke problemen veroorzaken.
Afro-amerikaanse moeders strijden ook tegen de verheerlijking van de ghetto-cultuur, omdat ze zich zorgen maken over de toekomst van hun kinderen. Zij krijgen steun van onder andere de bekende dominee en politicus rev. Jesse Jackson.
Ook in Nederland moeten we waken dat we niet die richting opgaan. In Amerika zijn al stations die videoclips met dit soort teksten niet meer uitzenden. Ook in Nederland moeten radio- en tv-stations hun verantwoordelijkheid nemen en de overheid moet nadenken over het opstellen van regels hiervoor.
De Engelse regering is er mee bezig, wanneer volgt de Nederlandse?
quote:Nee.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:48 schreef Akkersloot het volgende:
Alsjeblief. Hier is nu de tekst waarin Michiel Smit het begrip 'blanke neger' heeft gebruikt.
quote:Ja, maar dat bewuste topic op Stormfront ging wel over het onderwerp dat Akkersloot hier aanhaalt. Whiggers, oftewel 'white niggers'; blanke jongeren die de lifestyle van 'zwarte gangsta-rap' overnemen...
Op woensdag 6 augustus 2003 11:54 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee.
We hadden het over zijn post op het Stormfront. Daar heeft hij wel degelijk gezegd, dat het enige dat erger is dan een neger een blanke neger is.
quote:Ik snap niet wat hier erg aan is, 'blanke' jongeren die zich aangetrokken voelen tot rapmuziek, dit is toch integratie ten top? Waarom zou dit verwerpelijker moeten zijn dan jongeren die zich aangetrokken voelen tot bijvoorbeeld een extreme muziek- en levensstijl als death-metal of gothic? Wat mij betreft blijft de opmerking over 'blanke negers' enorm fout. "Er is een ding erger dan een Neger..." impliceert daarnaast dat Smit ook niet een al te positief beeld heeft van negers in het algemeen.
Wat is nu een blanke neger? Er wordt het fenomeen mee bedoeld dat jongeren zich hullen in de kleding- en gedragsstijl van zogenoemde ghettorappers uit de VS. Het is fout dat veel nederlandse negers zich aangetrokken voelen tot deze lifestyle. Hier zou je echter nog kunnen zeggen dat er sprake is van een culturele verwantschap betreffende strijd tegen onderdrukking of iets dergelijks. In het geval van blanke negers, ofwel autochtone nederlanders, die zich uitdossen als ghettowarriors houdt de symphatie volledig op. Dat allochtonen hun eigen identiteit proberen vorm te geven in Nederland is bekend, maar het is verwerpelijk dat Hollandse kinderen zich de Amerikaanse bendecultuur als voorbeeld nemen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 06-08-2003 12:04]
In zijn column 'ghetto-cultuur verwerpelijk' heeft hij alleen gezegd dat hij voor de zwarte ghetto-cultuur verheerlijkers nog wel begrip op kan brengen bezien iedereen zijn cultuur graag verheerlijkt (op zijn manier dan natuurlijk). Voor blanke 'ghetto-cultuur' verheerlijkers gaat dat argument helemaal niet op en kan hij er dus geen begrip voor op brengen.
quote:Hij heeft zijn excuses al aangeboden voor zijn uitlatingen op het internet.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:04 schreef Akkersloot het volgende:
Heeft hij gezegd dat hij als 'wooninrotterdam' geplaatst heeft op Stormfront of maken jullie dat er alleen maar van. Misschien zit het fascistische Kafka er wel zelf achter.
quote:Hij heeft het zelf toegegeven, zie bijvoorbeeld http://www.rijnmond.nl/index.html?pid=4&item=8407.
Heeft hij gezegd dat hij als 'wooninrotterdam' geplaatst heeft op Stormfront of maken jullie dat er alleen maar van. Misschien zit het fascistische Kafka er wel zelf achter.
quote:Hij kan er sowieso geen begrip voor opbrengen, zie de opmerking "Het is fout dat veel nederlandse negers zich aangetrokken voelen tot deze lifestyle". En waarom zou je eigenlijk alleen de zogenaamde 'eigen' cultuur mogen verheerlijken? En hoe 'eigen' is bijvoorbeeld death-metal of gothic? Of blues of jazz of Duitse schlagers?
In zijn column 'ghetto-cultuur verwerpelijk' heeft hij alleen gezegd dat hij voor de zwarte ghetto-cultuur verheerlijkers nog wel begrip op kan brengen bezien iedereen zijn cultuur graag verheerlijkt (op zijn manier dan natuurlijk). Voor blanke 'ghetto-cultuur' verheerlijkers gaat dat argument helemaal niet op en kan hij er dus geen begrip voor op brengen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 06-08-2003 12:09]
quote:Sloeg dat ook op de posting als 'wooninrotterdam' op Stormfront ?
Op woensdag 6 augustus 2003 12:08 schreef Gil-galad het volgende:
Hij heeft zijn excuses al aangeboden voor zijn uitlatingen op het internet.
quote:Nou als zelfs ref. Jesse Jackson er tegen is, lijkt het mij niet zo'n extreem standpunt.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:09 schreef Kozzmic het volgende:
Hij kan er sowieso geen begrip voor opbrengen, zie de opmerking "Het is fout dat veel nederlandse negers zich aangetrokken voelen tot deze lifestyle". En waarom zou je eigenlijk alleen de zogenaamde 'eigen' cultuur mogen verheerlijken? En hoe 'eigen' is bijvoorbeeld death-metal of gothic? Of blues of jazz of Duitse schlagers?
quote:Het Rotterdamse raadslid Smit van Leefbaar Rotterdam heeft zijn excuses aangeboden aan mensen die zich beledigd voelen door uitlatingen die hij heeft gedaan op extreem-rechtse websites.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:10 schreef Akkersloot het volgende:
Sloeg dat ook op de posting als 'wooninrotterdam' op Stormfront ?
quote:"Ook gaf hij toe dat hij heeft gechat op extreem-rechtse websites". Ha, ha. Staat dus niets in over het plaatsen van posts onder de naam 'wooninrotterdam' op stormfront.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:09 schreef Kozzmic het volgende:
Hij heeft het zelf toegegeven, zie bijvoorbeeld http://www.rijnmond.nl/index.html?pid=4&item=8407.
quote:Christenen hebben wel vaker censuur-achtige trekjes. Ik kijk daar niet echt van op.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:12 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Nou als zelfs ref. Jesse Jackson er tegen is, lijkt het mij niet zo'n extreem standpunt.
Waar het me bij Smit overigens om gaat is de achterliggende redenen. En zijn woordkeus. "Er is maar één ding erger dan een neger, en dat is een blanke neger" en "Dat allochtonen hun eigen identiteit proberen vorm te geven in Nederland is bekend, maar het is verwerpelijk dat Hollandse kinderen zich de Amerikaanse bendecultuur als voorbeeld nemen." duidt op een erg kortzichtig wereldbeeld. En met Cor van Hout, Sam Klepper en friends hebben we toch ook een Nederlandse bendecultuur.
quote:Welkom in de wereld.
Op maandag 4 augustus 2003 22:50 schreef Gil-galad het volgende:[Al dat gedoe over Polinco en Stormfront postings gewoon vergeten. Zijn waarschijnlijk gewoon leugens]
Natuurlijk zijn het leugens van de linkse media. Kapitalistische propaganda..
quote:Hallo. Smit constateert hiermee alleen maar iets. Dat wil nog niet zeggen dat hij het met hen eens is en het niet erg vindt.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:21 schreef Kozzmic het volgende:
"Dat allochtonen hun eigen identiteit proberen vorm te geven in Nederland is bekend, maar het is verwerpelijk dat Hollandse kinderen zich de Amerikaanse bendecultuur als voorbeeld nemen."
quote:Dat bericht verscheen naar aanleiding van de 'onthullingen' van Kafka. Als hij afstand neemt van zijn gedrag op extreem-rechtse sites dan neem ik aan dat hij het over de verdachtmakingen m.b.t. Polinco en Stormfront heeft.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:16 schreef Akkersloot het volgende:[..]
"Ook gaf hij toe dat hij heeft gechat op extreem-rechtse websites". Ha, ha. Staat dus niets in over het plaatsen van posts onder de naam 'wooninrotterdam' op stormfront.
Zie ook...
quote:
Leefbaar Rotterdam-raadslid Michiel Smit is in opspraak geraakt. Kort geleden erkende hij onder het pseudoniem 'wooninrotterdam' deel te hebben genomen aan discussies op de webfora van Polinco en Stormfront. De fractie riep Smit ter verantwoording. Hij bood excuses aan. Daarmee lijkt voor de LR-fractie de kous af.
quote:Ik heb zelf deze tekst ook al eens ergens aangedragen. Ik vind het wat zielig dat Whiggers zich verenzelvigen met een geromantiseerde zelfkant van een samenleving zoals ik het ook wat zielig vind dat mensen dwepen met een geromantiseerd beeld van Il commandante. We leven echter in een vrij land dus kan iedereen zich uiten zoals hij of zij wil.
Op woensdag 6 augustus 2003 11:48 schreef Akkersloot het volgende:
Alsjeblief. Hier is nu de tekst waarin Michiel Smit het begrip 'blanke neger' heeft gebruikt. Het artikel gaat alleen tegen de ghetto-cultuur van rap-muziek waar zelfs de bekende ref. Jesse Jackson zich tegen verzet. Blijkt maar eens duidelijk weer hier wel extreem zijn en dus met halve waarheden alles zitten te verdraaien. Oordeel zelfGhetto-lifestyle verwerpelijk (door Michiel Smit)
Als één ding vaak naar voren wordt gehaald wat mis is met de VS zijn het wel de ghettos en en de dodelijke straatcultuur die daar heerst. Er is niets rap als muziekvorm, zolang er maar geen ghettocultuur in wordt verheerlijkt. Zie de tekst van het nummer Op MTV en TMF worden echter constant video clips uitgezonden die niet anders geďnterpreteerd kunnen worden dan propaganda voor de lifestyle van de crimineel. De kwalificaties van de bekende Nederlandse DJ/VJ Mental Theo (lekker wijf, laat je doppen eens zien) zijn volkomen onschuldig in vergelijking met de teksten die ghettorappers produceren. Zie de tekst van het nummer Fuck Me van Notorious B.I.G op het album Ready to Die in de bijlage hieronder.
Rolmodellen spelen een grote rol voor kinderen en als dit soort gangsterrappers tot rolmodel worden kan dit grote maatschappelijke problemen veroorzaken.
Afro-amerikaanse moeders strijden ook tegen de verheerlijking van de ghetto-cultuur, omdat ze zich zorgen maken over de toekomst van hun kinderen. Zij krijgen steun van onder andere de bekende dominee en politicus rev. Jesse Jackson.
Ook in Nederland moeten we waken dat we niet die richting opgaan. In Amerika zijn al stations die videoclips met dit soort teksten niet meer uitzenden. Ook in Nederland moeten radio- en tv-stations hun verantwoordelijkheid nemen en de overheid moet nadenken over het opstellen van regels hiervoor.
De Engelse regering is er mee bezig, wanneer volgt de Nederlandse?
Verwerpelijk is nog weer heel wat anders dan zielig. Ik vermoed dat die vereenzelviging met ghettogangs vlot verdwijnt als de pluk-ze-teams bij de politie wat meer succes hebben bij aanpak van criminele jongeren.
quote:Nee, want niet alle autochtonen zijn blanke negers. Wel discrimineert hij met die uitspraak negers. Immers, hij heeft gepost: het enige dat erger is dan een neger, is een blanke neger.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:34 schreef pberends het volgende:
met blanke negers discrimineerdt hij toch autochtonen
quote:O.K. dat is fout. Wil nog wel graag de context zien eer ik oordeel. Zal even terug zoeken ofdat ik het kan vinden.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:54 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee, want niet alle autochtonen zijn blanke negers. Wel discrimineert hij met die uitspraak negers. Immers, hij heeft gepost: het enige dat erger is dan een neger, is een blanke neger.
quote:Lul nou niet zo ongelooflijk dom jongen. Die Michiel Smit is gewoon rasechte racist. Waarom probeer je zowiezo het gedrag van die gozer goed te praten? Als je op een internet site post "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke neger!" dan ben je gewoon een racist klaar. Geen discussie mogelijk verder.
Heeft hij gezegd dat hij als 'wooninrotterdam' geplaatst heeft op Stormfront of maken jullie dat er alleen maar van. Misschien zit het fascistische Kafka er wel zelf achter.In zijn column 'ghetto-cultuur verwerpelijk' heeft hij alleen gezegd dat hij voor de zwarte ghetto-cultuur verheerlijkers nog wel begrip op kan brengen bezien iedereen zijn cultuur graag verheerlijkt (op zijn manier dan natuurlijk). Voor blanke 'ghetto-cultuur' verheerlijkers gaat dat argument helemaal niet op en kan hij er dus geen begrip voor op brengen.
quote:http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=32053
Op woensdag 6 augustus 2003 13:00 schreef Akkersloot het volgende:
O.K. dat is fout. Wil nog wel graag de context zien eer ik oordeel.
quote:Definieer eens het woord 'fascist'?
Op woensdag 6 augustus 2003 13:41 schreef Akkersloot het volgende:Coyote-x-ee. Lul nou niet zo ongelooflijk dom jongen. De koran is gewoon fascistisch. Waarom probeer je zowiezo het gedrag van die zogenaamde "profeet" goed te praten? Als je in je zogenaamd "heilig" boek zet "ongelovigen brengen verderf" of "het staat een gelovige niet dat hij een gelovige doodt" dan ben je gewoon een fascist. Geen discussie mogelijk verder
![]()
![]()
quote:Wat een onzin. Gewoon een misplaatste grap.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:34 schreef dazzle123 het volgende: Als je op een internet site post "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke neger!" dan ben je gewoon een racist klaar. Geen discussie mogelijk verder.
"De ene etnische groep superieur aan de andere? Ik geloof er niet in. Sommige mensen hebben gewoon talent voor iets wat een ander niet niet kan. Sommige mensen hebben aanleg voor leidinggeven........ En andere mensen kunnen beter hardlopen. Of dansen"
quote:In een eerdere post als reactie op cozzzmic heb ik alleen gezegd dat iets constateren (jongeren proberen hun identiteit te zoeken) nog geen goed praten is. Het gaat dan namelijk over iets uit de context halen.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:34 schreef dazzle123 het volgende:
Lul nou niet zo ongelooflijk dom jongen. Die Michiel Smit is gewoon rasechte racist. Waarom probeer je zowiezo het gedrag van die gozer goed te praten? Als je op een internet site post "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke neger!" dan ben je gewoon een racist klaar. Geen discussie mogelijk verder.
quote:
Lul nou niet zo ongelooflijk dom jongen.
quote:Laten we dit soort oordelen svp zoveel mogelijk achterwege laten. De post van Akkersloot over Koran en islam snap ik sowieso niet zo heel erg, waar is dat een reactie op? Ontopic is in deze discussie "Michiel Smit".
Coyote-x-ee. Lul nou niet zo ongelooflijk dom jongen.
quote:Tuurlijk het is gewoon een grap
Op woensdag 6 augustus 2003 13:44 schreef rroloff het volgende:[..]
Wat een onzin. Gewoon een misplaatste grap.
"De ene etnische groep superieur aan de andere? Ik geloof er niet in. Sommige mensen hebben gewoon talent voor iets wat een ander niet niet kan. Sommige mensen hebben aanleg voor leidinggeven........ En andere mensen kunnen beter hardlopen. Of dansen"
quote:Persoon of groepering die middels geweld zijn mening of macht aan anderen wil opleggen. Daar is de koran en bijbel ("godslasteraars" worden in één adem genoemd met oplichters) duidelijk een voorbeeld van.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:42 schreef DennisMoore het volgende:
Definieer eens het woord 'fascist'?
quote:Er is niks uit de context gehaald. Het is een citaat van hem wat hij zelf heeft geplaatst op een zwaar racistisch forum. De man is gewoon extreem rechts klaar. En dat hij in het openbaar politiek correct probeert te blijven doet daar niks aan af. Iedereen die met zijn kop op de tv komt of op andere manieren in de media komt zal enigzins politiek correct blijven. Mensen laten op de tv nooit het achterste van hun tong zien. Een wolf in schaapskleren heet dat.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:46 schreef Akkersloot het volgende:[..]
In een eerdere post als reactie op cozzzmic heb ik alleen gezegd dat iets constateren (jongeren proberen hun identiteit te zoeken) nog geen goed praten is. Het gaat dan namelijk over iets uit de context halen.
quote:als je dat citaat nou even in de context plaatst valt het best mee, dan ben ik het zelfs nog met hem eens
Op woensdag 6 augustus 2003 13:51 schreef dazzle123 het volgende:
Er is niks uit de context gehaald. Het is een citaat van hem wat hij zelf heeft geplaatst op een zwaar racistisch forum.
dat topic ging over "wiggers", die de "ghetto negers" als voorbeeld namen, smit zei dus dat de "wigger" nog erger is als de echte ghetto neger
als je alleen die quote uit z'n verband trekt en nog een beetje opblaast verlaag je je tot hetzelfde niveau als kafka en soortgelijke groeperingen
quote:Lees het betreffende topic nou eens door. Hij heeft het over whiggers die erger zijn dan negers. Kortom negers deugen ook al niet.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:39 schreef Wisp het volgende:[..]
als je dat citaat nou even in de context plaatst valt het best mee, dan ben ik het zelfs nog met hem eens
dat topic ging over "wiggers", die de "ghetto negers" als voorbeeld namen, smit zei dus dat de "wigger" nog erger is als de echte ghetto neger
als je alleen die quote uit z'n verband trekt en nog een beetje opblaast verlaag je je tot hetzelfde niveau als kafka en soortgelijke groeperingen
quote:met negers bedoelde hij dus degene die wiggers immiteren, dat lijkt me toch wel duidelijk
Op woensdag 6 augustus 2003 15:15 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Lees het betreffende topic nou eens door. Hij heeft het over whiggers die erger zijn dan negers. Kortom negers deugen ook al niet.
quote:Eh met negers bedoelt hij negers en met blanke negers bedoelt hij wiggers. Kortom een blanke die zich gedraagt als neger is nog erger dan een neger zelf. Tsja als dat geen racistische opmerking is dan bestaat racisme volgens mij niet.
Op woensdag 6 augustus 2003 15:16 schreef Wisp het volgende:[..]
met negers bedoelde hij dus degene die wiggers immiteren, dat lijkt me toch wel duidelijk
quote:met negers bedoelt hij die "ghetto" negers, die de hele dag op MTV te zien zijn, daat ging dat topic over, en dat is het soort mensen wat die "wiggers" immiteren
Op woensdag 6 augustus 2003 15:26 schreef dazzle123 het volgende:
Eh met negers bedoelt hij negers en met blanke negers bedoelt hij wiggers. Kortom een blanke die zich gedraagt als neger is nog erger dan een neger zelf. Tsja als dat geen racistische opmerking is dan bestaat racisme volgens mij niet.
quote:Er zijn twee dingen nogmaals. Het stukje wat michiel smit heeft geschreven en zijn reactie op stromfront. Ik heb het dus over die reactie op stromfront. Dat is gewoon een zwaar racistische reactie op een zwaar racistisch topic op stormfront. En ik begrijp echt totaal niet waarom je dat loopt goed te praten. We gaan over El Moumdi toch ook niet lopen zeiken dat het uit zijn verband is gerukt en meer van dat soort gezeur. De man heeft gewoon willens en wetens geroepen wat hij heeft geroepen klaar. Geen exuses en geen zwak geouwehoer van ik heb het zo niet bedoeld. Als je het zo niet bedoeld dan moet je het niet roepen.
Op woensdag 6 augustus 2003 15:28 schreef Wisp het volgende:[..]
met negers bedoelt hij die "ghetto" negers, die de hele dag op MTV te zien zijn, daat ging dat topic over, en dat is het soort mensen wat die "wiggers" immiteren
Een foute mening hebben is erg maar iedere keer onkennen dat je een foute mening hebt vind ik eigenlijk nog erger. Die michiel smit is gewoon een gladde foute aal die te laf is om onder zijn eigen naam zijn ware aard te tonen.
quote:Precies. En voor wat betreft dat stukje "ghetto verheerlijking verwerpelijk" zijn de opmerkingen volledig uit hun verband gerukt. Kafkaiaans.
Op woensdag 6 augustus 2003 15:42 schreef dazzle123 het volgende:
Er zijn twee dingen nogmaals. Het stukje wat michiel smit heeft geschreven en zijn reactie op stromfront
quote:Ja maar gezien zijn reactie op stromfront zal er wel meer achter dat stukje hebben gezeten. Nogmaals het is een gladde aal die op stromfront zijn ware aard toonde. Als je een imam in het openbaar zijn mening vraagt dan zal hij ook een diplomatiek antwoord geven maar reken maar dat hij in de moskee andere dingen roept. En dat geldt exact hetzelfde voor mensen als meneer smit.
Op woensdag 6 augustus 2003 15:45 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Precies. En voor wat betreft dat stukje "ghetto verheerlijking verwerpelijk" zijn de opmerkingen volledig uit hun verband gerukt. Kafkaiaans.
quote:Het geeft in ieder geval aan dat de Nederlandse samenleving nog vol taboes zit en dat toeschrijving van karakter op basis van één of enkele gedragsuitingen bijzonder verleidelijk blijft.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:48 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Tuurlijk het is gewoon een grap
Dat schrijft de man op in een topic dat vol staat met zwaar racistische racistische reacties. Maar het is bedoeld als grap. Geloof het zelf? Het feit dat hij zowiezo op dat forum komt zegt eigenlijk al genoeg.
quote:Het lijkt er eerder op dat iedereen die wat afwijkt van de veilige bekende socialistische norm van een etiket voorzien wordt om hem als het kwaad te kunnen presenteren zodat er niet verder nagedacht hoeft te worden over de opmerkingen die deze persoon loslaat vanuit een wat andere politieke visie en levenservaring.
Op woensdag 6 augustus 2003 15:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik vind dat de mensen met een rechtse mening wel een beetje kritischer mogen zijn ten aanzien van figuren zoals Smit. Lijkt wel alsof iedereen die tegen links is gelijk in de armen gesloten wordt. Erg vaag.
Iemand in de armen sluiten is in mijn ogen iets anders dan stilstaan bij laster, etikettering en buitensluiting.
quote:Hiermee doe je m.i. de vele Imams tekort die hun Koran wat beter in de alledaagse levenspraktijk weten toe te passen dan El Moumi van de Rotterdamse Nasr Moskee die overigens niet werd veroordeeld op grond van Godsdienstvrijheid. Mensen hebben in Nederland recht op vrijheid van meningsuiting. Dat geldt voor El Moumi, dat geldt voor Michiel Smit evenzeer hoezeer sommigen hun uiterste best blijven doen om die vrijheid middels etikettering, toeschrijving en laster ook proberen te beperken.
Op woensdag 6 augustus 2003 15:48 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Ja maar gezien zijn reactie op stormfront zal er wel meer achter dat stukje hebben gezeten. Nogmaals het is een gladde aal die op stormfront zijn ware aard toonde.
[quote]
Hier begint de toeschrijving en vervolgens de etikettering.[quote]
Als je een imam in het openbaar zijn mening vraagt dan zal hij ook een diplomatiek antwoord geven maar reken maar dat hij in de moskee andere dingen roept. En dat geldt exact hetzelfde voor mensen als meneer smit.
quote:Mensen hebben dat recht ja. Ik dus ook, en dus heb ik ook het recht om de meningen van mensen als El Moumi en smit te veroordelen. Als iemand vind dat het oke is om kindertjes te verkrachten dan mag ik die mening ook veroordelen. Dat is mijn recht op mijn eigen mening.
Op woensdag 6 augustus 2003 17:38 schreef sjun het volgende:[..]
Dat geldt voor El Moumi, dat geldt voor Michiel Smit evenzeer hoezeer sommigen hun uiterste best blijven doen om die vrijheid middels etikettering, toeschrijving en laster ook proberen te beperken.
En ik word een beetje moe van het sfeertje wat steeds vaker onstaat dat alles maar goed is en dat je voor iedere mening maar respect moet hebben. Je mag best af en toe eens iets veroordelen. Taboes zijn nodig in een samenleving. Anders zou moord en geweld ook veel vaker voor komen in Nederland. (voorzover het al niet teveel voorkomt natuurlijk)
quote:Iemand die roept dat witte negers erger zijn dan negers verdient een etiket. Dan ben je gewoon een racist. Niks meer en niks minder. Net alsdat iemand die kindjes verkracht het etiket pedofiel meekrijgt. Onterecht? Ik denk het niet.
Op woensdag 6 augustus 2003 17:31 schreef sjun het volgende:[..]
Iemand in de armen sluiten is in mijn ogen iets anders dan stilstaan bij laster, etikettering en buitensluiting.
Verder zou ik niet die nazi zijn forum bezoeken noch andere fora van rechtse signatuur. Dat is namelijk strafbaar.
En iedereen die naar het gebral van een fascist luistert is zelf een fascist omdat men aandacht schenkt aan de smerigste monsters die er bestaan.
Ik wil niks horen van welke fascist dan ook behalve een gil wanneer ze een kogel door de nek krijgen.
quote:Graag even de context erbij halen voordat je je eteiketje plakt.
Op woensdag 6 augustus 2003 17:50 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Iemand die roept dat witte negers erger zijn dan negers verdient een etiket. Dan ben je gewoon een racist. Niks meer en niks minder. Net alsdat iemand die kindjes verkracht het etiket pedofiel meekrijgt. Onterecht? Ik denk het niet.
We weten echter niet of deze opmerking daar van Smit was. We weten wel dat Smit iets dergelijks gezegd heeft in een context die in deze draad al diverse malen aan de orde is gekomen.
Tevens weten we hoe verleidelijk het is om etiketten uit te delen aan alles dat van onze eigen mening afwijkt.
quote:Hoe kom je daarbij? Hoe zouden onderzoekers aan gegevens moeten komen als ze zich nergens meer mogen ophouden? Hoe zouden politici voeling met de werkelijkheid kunnen houden als ze zich niet in verschillende belevingswerelden van burgers ophouden? Hoe zoden beleidsmakers verbeteringen kunnen aandragen als ze geen kennis nemen van maatschappelijke rottingsprocessen?
Op woensdag 6 augustus 2003 17:54 schreef Maro het volgende:
Michiel Smit is een gore nazi.
[quote]
Heb je een bron voor deze beschuldiging of wil je graag scoren bij vrienden?[quote]
Verder zou ik niet die nazi zijn forum bezoeken noch andere fora van rechtse signatuur. Dat is namelijk strafbaar.
quote:Mensen met oogkleppen en oordoppen komen zelf ook niet al te intelligent over.
En iedereen die naar het gebral van een fascist luistert is zelf een fascist omdat men aandacht schenkt aan de smerigste monsters die er bestaan.
quote:En zo is de cirkel van dit beschavingsoffensief dan weer rond
Ik wil niks horen van welke fascist dan ook behalve een gil wanneer ze een kogel door de nek krijgen.
quote:Weet je dat mooie engelse gezegde gaat hier op "if it looks like a duck, acts like a duck, and sounds like a duck it must be a duck"
Op woensdag 6 augustus 2003 17:58 schreef sjun het volgende:[..]
Graag even de context erbij halen voordat je je eteiketje plakt.
Ik vind de opmerking op de site van Stormfront ook wat lomp. Je kunt hem voor mij vergelijken met fan van Feyenoord? Je houdt zeker niet van voetbal.We weten echter niet of deze opmerking daar van Smit was. We weten wel dat Smit iets dergelijks gezegd heeft in een context die in deze draad al diverse malen aan de orde is gekomen.
Tevens weten we hoe verleidelijk het is om etiketten uit te delen aan alles dat van onze eigen mening afwijkt.
Iemand die zo iets roept in een zwaar racistisch topic op een zwaar racistische site is gewoon een racist. Klaar.
quote:Ik ben geinteresseerd wat Smit te zeggen heeft. En heb wel eens naar hem geluisterd.
Op woensdag 6 augustus 2003 17:54 schreef Maro het volgende:Michiel Smit is een gore nazi.Verder zou ik niet die nazi zijn forum bezoeken noch andere fora van rechtse signatuur. Dat is namelijk strafbaar.
Dat betekent - als ik je goed begrijp - dat jij niets van mij wilt horen dan 'een gil wanneer ik een kogel door mijn nek krijg? Zou je dat willen bevestigen?
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 17:54 schreef Maro het volgende:
Michiel Smit is een gore nazi.Verder zou ik niet die nazi zijn forum bezoeken noch andere fora van rechtse signatuur. Dat is namelijk strafbaar.
En is dat het plakken van etiketten? Is het het creeren van een taboe dat je niet extreem rechts mag zijn? Dat is het zeker ja. En het is maar goed ook dat dat taboe zo lang mogelijk in stand gehouden wordt. Nu ik een tijdje op stormfront heb gelezen begrijp ik weer waarom dat taboe er ook alweer was. En voor mensen die blijven beweren dat communist zijn net zo erg is als nazi zijn geef ik het advies om eens wat topics te lezen op stormfront. En als je dan nog beweert dat communisten net zo erg zijn als nazis dan heb je een plaat voor je harsers en heb je het intelligentie niveau van een stoeptegel.
quote:ik zal nooit zeggen dat communisme net zo erg is als nazisme, het is vele malen erger
Op woensdag 6 augustus 2003 18:16 schreef dazzle123 het volgende:En is dat het plakken van etiketten? Is het het creeren van een taboe dat je niet extreem rechts mag zijn? Dat is het zeker ja. En het is maar goed ook dat dat taboe zo lang mogelijk in stand gehouden wordt. Nu ik een tijdje op stormfront heb gelezen begrijp ik weer waarom dat taboe er ook alweer was. En voor mensen die blijven beweren dat communist zijn net zo erg is als nazi zijn geef ik het advies om eens wat topics te lezen op stormfront. En als je dan nog beweert dat communisten net zo erg zijn als nazis dan heb je een plaat voor je harsers en heb je het intelligentie niveau van een stoeptegel.
quote:Ja inderdaad, roepen dat een nederlandse vrouw de gaskamer in moet omdat ze een keer met een aap (neger) heeft geneukt is net zo erg als naieve hippies die geloven in een maatschappij waarin iedereen gelijk is
Op woensdag 6 augustus 2003 18:31 schreef Wisp het volgende:[..]
ik zal nooit zeggen dat communisme net zo erg is als nazisme, het is vele malen erger
quote:Ja inderdaad, mensen in een concentratiekamp stoppen omdat ze het niet eens waren met de leider
Op woensdag 6 augustus 2003 18:43 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Ja inderdaad, roepen dat een nederlandse vrouw de gaskamer in moet omdat ze een keer met een aap (neger) heeft geneukt is net zo erg als naieve hippies die geloven in een maatschappij waarin iedereen gelijk is
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 06-08-2003 18:50]
quote:Nee, we hebben het over het nazisme. En je bent niet zo dom dat je niet weet wat dat inhoudt.
Op woensdag 6 augustus 2003 18:48 schreef Wisp het volgende:
Ja inderdaad, zeggen trots te zijn op je eigen land
quote:ik heb het over het idee achter nazisme, niet de uitwerking
Op woensdag 6 augustus 2003 18:49 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee, we hebben het over het nazisme. En je bent niet zo dom dat je niet weet wat dat inhoudt.
quote:ja Gil-galad vindt het leuk om altijd tegen de stroming in te gaan.-
Op woensdag 6 augustus 2003 18:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kan zo snel niet een evengoede vergelijking maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |