Jemig FFT!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Roomijs in een dikke laag Belgische chocolade, tussen 2 Jules de Strooper botergalettes
Wauw dat klinkt lekkerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Roomijs in een dikke laag Belgische chocolade, tussen 2 Jules de Strooper botergalettes
Mhe beetje standaard toch? Niet dat het niet lekker is !!!!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan naar een steakhouse/pizzaria...
Dus ik weet het echt helemaal niet wat ik moet kiezen
deze ga ik proberen te onthouden. Ik weet nooit wat ik met venkel moet doen, maar dit ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond hadden we spaghetti met venkel, tomaat, crème fraiche en grote grijze gamba's.
Erg lekker.
Nomnomnom, gekozen voor de soft Shel crab en het buikspek en het was allebei heel lekker. De kok weet duidelijk wat het recept voor momofuku's buikspek isquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
Zo lekker eten bij piet Hein eek en daarna een filmpje![]()
http://www.pietheineek.nl/nl/restaurantzaal/avondkaart
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:24 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Mietje!
Had shaslikk, shoarma en kebab met extra warme groente, frietjes enzooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog de helft vd aardappeltjes van lief opgegetenDie patat moet je niet eten, ook al is het wel lekker., wel knap dat je het weg krijgt daar heb ik 2 weken genoeg aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo nog maar wat kwark, karamelvla en peerIk zwaai naar dieren.
Kweet niet, was bij de kruidvat voor 99 cent.. dat was ruim 1 euro teveelquote:Op zondag 24 augustus 2014 01:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Die zijn inderdaad smerig! Waarom koop je geen echte chips? Al die gezonde light dingen zijn allemaal een stuk minder dan de gewone Lay's.
En je hebt je eetplaatjes verwijderd
Ik had vanavond biefstuk en gamba's in mosterdjus (surf n turf) met patatjes en aardbeiengebakje toe. Eerder nachos met guacamole en salsa
Spekkoek, wat is dat eigenlijk? Pils, vanavond soepje met varkenssate ofzoquote:
Heel erg lekkerquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Spekkoek, wat is dat eigenlijk? Pils, vanavond soepje met varkenssate ofzo
Klopt, bij de biologische slager hier verkopen ze het ook. Maar wat is het?quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:47 schreef drakin het volgende:
[..]
Heel erg lekker
Ik dacht dat het al aardig bekent was maar vanmiddag was hier ook al iemand die het niet kende.
Het is een indische koek die uit lichte en donkere laagjes bestaat. Lijkt op opgestapelde pannenkoeken vind ik zelf.
Een gekruide koek. Gewoon eens proberen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Klopt, bij de biologische slager hier verkopen ze het ook. Maar wat is het?
Het ziet er uit als 1 grote suikerbom vind ik.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een gekruide koek. Gewoon eens proberen.
Dat geld voor elke koek zo'n beetjequote:Op zondag 24 augustus 2014 17:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Het ziet er uit als 1 grote suikerbom vind ik.
Tis heerlijk en heel machtig.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Het ziet er uit als 1 grote suikerbom vind ik.
Ohw dat vraagt om pics!!!quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een kip gekocht die langer heeft mogen eten (leven) en alleen granen heeft gehad, 50% mais.
Die gaat aan de grill.
Als je de kans hebt: zeker eens proberen. Het is ook in de supermarkt vaak wel te koop.quote:
Hee, hasselback-aardappels. Die zien er altijd leuk uit, vind ikquote:Op zondag 24 augustus 2014 18:59 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
En nog wat groentjes enzo
Smaak was ook goedquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, hasselback-aardappels. Die zien er altijd leuk uit, vind ik
Hoe laat ga je dan eten? Als ik dat zou eten om dit tijdstip hoef ik voorlopig echt geen avondeten!quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:41 schreef gcjoel het volgende:
Zojuist; plakje kipfilet, kwart ei (over van mijn lunch) halve banaan. frambozen en een plak ontbijtkoek met noten met een laagje roomboter.
Vanavond: spaghetti met gehakt, tomatensaus en doperwten met geraspte oude kaas op de planning
Zoveel is het toch niet? hahaquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:52 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Hoe laat ga je dan eten? Als ik dat zou eten om dit tijdstip hoef ik voorlopig echt geen avondeten!
Anyway, wij eten penne met een spinazie roomsausje en geraspte kaas!
Oe...jaquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:44 schreef minilot het volgende:
Het is GBBO-dag, dus ik bak iets voor het avondeten.
Dat wordt Paul Hollywoods Shallot, onion and chive tart.
spinaziesalade smaakt er ook goed bij.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:17 schreef Skeletor. het volgende:
Tosti fricandeau/kaas met gebruikelijke groente-entourage.
Vanavond pangasiusfilet in een polentajasje, worteltjes, peultjes, gebakken aardappeltjes. De salade erbij weet ik nog niet. Of veldsla, of Hongaarse kovászos uborka, augurken op zuur, maar dan net iets anders.
Done!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:44 schreef minilot het volgende:
Het is GBBO-dag, dus ik bak iets voor het avondeten.
Dat wordt Paul Hollywoods Shallot, onion and chive tart.
Oe....looking good. Wat voor bakvorm heb je gebruikt?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Done!
[ afbeelding ]
Is helemaal opgegaan + wat salade.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Done!
[ afbeelding ]
Is helemaal opgegaan + wat salade.
Eh.. een langwerpige rechthoekige?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oe....looking good. Wat voor bakvorm heb je gebruikt?
Logischquote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Eh.. een langwerpige rechthoekige?
Wacht, misschien bedoelde je het wat concreter!quote:
Met kaas en gefruitte uitjes;quote:
die 2equote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:29 schreef niels0 het volgende:
[..]
Met kaas en gefruitte uitjes;
Met plakjes appel met kaneel (en een dot slagroom);
Gevuld met gesmolten chocoladevlokken icm mandarijn.
Dit is volgens mij de 5e keer dat ik dezelfde foto's zie of niet?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:27 schreef Iwanius het volgende:
Gisteren na lange tijd restaurant De Engel aangedaan en het was prima allemaal.
Vandaag de welbekende lunch - zonder pekingeend! - die weer prima smaakte. en afsluitend binnen (vanwege het slechte weer) wat lopen paffen en acclimatiseren.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door uniekhoorn op 28-08-2014 21:06:00 ]Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
gaafquote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Alphen Culinair!
Tot nu toe pizza parmaham en risotto met peer, gorgonzola, eendenborst en balsamicostroop.
En de avond is nog niet voorbij
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
gaaf
Wij hebben zaterdag ditte : http://www.de-midweek.nl/(...)t-bourgondisch-leek/
Denk niet dat ik heen ga of een leuke fokster moet mee willen
Is (veel) te ver voor mij helaas.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
gaaf
Wij hebben zaterdag ditte : http://www.de-midweek.nl/(...)t-bourgondisch-leek/
Denk niet dat ik heen ga of een leuke fokster moet mee willen
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu wat lays paprikachips
Wij hadden: broccoli, zilvervliesrijst, tonijn, saus, ijsberslasalade, gegrilde groente
Is dit een flespompoen ? Of een 1 of ander sierpompoen? M.a.w. Kan ik dit eten???
Kon het meenemen bij de weg, gratisDaar weten de Hongaren goed raad mee! In plakjes snijden, wat zout erop en even laten intrekken. Vervolgens door bloem/meel en geklopt ei halen en bakken. Rántott tök heet het (rántott is gebakken met jasje, tök is pompoen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het Nederlands 4 stokjes sate met wat rijst alleen dan 50x duurder?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:53 schreef JaqenHghar het volgende:
[ afbeelding ]
Tofuschotel met pindakaas, scheutje ketjap, bosui, sesamzaadjes, en wat kokosvlokken! Lekkahhhh.
Nee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
In het Nederlands 4 stokjes sate met wat rijst alleen dan 50x duurder?
Tofu heeft een andere structuur dan vlees, is wat zachter. De pindakaas en de ketjap trekken daar in. Vervolgens zorgt de gember voor een ietswat scherp randje en de bos uit voor wat frissigheid. En dan nog wat zoetigheid van de kokos door de rijst. Heerlijke combinatie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nou vertel, wat is er zo speciaal aan?
Nog nooit goede hachee gehad dusquote:
Ohwja van die vleesvervangers, dacht al dat ik het ergens van herkende daarom zei ik sate, ben je vegetarisch?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:18 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Tofu heeft een andere structuur dan vlees, is wat zachter. De pindakaas en de ketjap trekken daar in. Vervolgens zorgt de gember voor een ietswat scherp randje en de bos uit voor wat frissigheid. En dan nog wat zoetigheid van de kokos door de rijst. Heerlijke combinatie.
Dus nee het niet gewoon stokjes sate met patat wat rijst.
Nee hoor. Ik wou het gewoon proberen en was aangenaam verrast.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ohwja van die vleesvervangers, dacht al dat ik het ergens van herkende daarom zei ik sate, ben je vegetarisch?
OKe danquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:27 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik wou het gewoon proberen en was aangenaam verrast.
Trouw met mijquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zit vol! Maar het was werkelijk heerlijk, de Chinese tapas. Ongeveer gegeten:
Garnalensate
Gestoomde oesters
Zeer pittige kip
Lat tsa siu
Babi pangang spek
Mihoen met kerrie
Gefrituurde tong
Wan tan soep
Siu mai
Gebakken champignons
Ossenhaas in flensjes
Je bedoelt dat ik vaak als lunch hetzelfde nuttig? Ja,dat klopt wel omdat:quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:30 schreef Jiang153 het volgende:
Dit is volgens mij de 5e keer dat ik dezelfde foto's zie of niet?
Chinese tapas?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zit vol! Maar het was werkelijk heerlijk, de Chinese tapas. Ongeveer gegeten:
Garnalensate
Gestoomde oesters
Zeer pittige kip
Lat tsa siu
Babi pangang spek
Mihoen met kerrie
Gefrituurde tong
Wan tan soep
Siu mai
Gebakken champignons
Ossenhaas in flensjes
Zohee, je familie is vast blij met je!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 08:37 schreef Zo-is-dat het volgende:
Op familie weekend, heb voor t ontbijt heel veel cinnamon Rolls gemaakt![]()
Voor bij de koffie een appel cheesecake
En voor bij de bier proeverij kleine Turkse pizza's en hapjes met verse vijg en geitenkaas
Ik wel ook wel langskomenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 08:37 schreef Zo-is-dat het volgende:
Op familie weekend, heb voor t ontbijt heel veel cinnamon Rolls gemaakt![]()
Voor bij de koffie een appel cheesecake
En voor bij de bier proeverij kleine Turkse pizza's en hapjes met verse vijg en geitenkaas
Dat eet ik in 3 dagen of zo tering man.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:45 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ochtend:
2 bananen
3 gekookte eieren
Middag:
500 gram kibbeling
1 bord nasi met groenten en kip
1 pringels can
2 pakjes noodle soep
Avond:
1 Groot kapsalon mix kip/kalf
1 dorum doner mix kip/kalf
Volgens mij is Coertjens overgestapt op nieuwe etiketten Geerd, ik was me laatst een kreuk aan het zoeken naar het bovenste blik, maar das inmiddels het onderste geworden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:48 schreef Geerd het volgende:
Had nog 2 blikken stoofvlees staan,
Deze 2 dus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen dacht ik verhip allebei 425 gram(blikken zijn ook even groot op de foto niet echt te zien), allebei stoofvlees. Wat is het verschil?
De bovenste met dat patatbakje, is dus paardenvlees, en die andere rund
Nee denk het niet, 1 een is echt rund dus duurder per blik het andere paard.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:52 schreef Scriptascripta het volgende:
[..]
Volgens mij is Coertjens overgestapt op nieuwe etiketten Geerd, ik was me laatst een kreuk aan het zoeken naar het bovenste blik, maar das inmiddels het onderste geworden.
Dan heb ik scheel gekeken in het schap en de duurdere meegenomen. Ze hebben bij onze super nogal eens de nare gewoonte dingen te verplaatsen en als ik dan graai op het vertrouwde plek en er staat dan die duurdere dan hebben ze me te pakken gehad. Ik dacht echt dat ze nieuwe etiketten hadden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee denk het niet, 1 een is echt rund dus duurder per blik het andere paard.
Dat mogen ze volgens mij niet onder het zelfde verkopen.
Maar of het paard is of rund, maakt jou niks uit?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:00 schreef Scriptascripta het volgende:
[..]
Dan heb ik scheel gekeken in het schap en de duurdere meegenomen. Ze hebben bij onze super nogal eens de nare gewoonte dingen te verplaatsen en als ik dan graai op het vertrouwde plek en er staat dan die duurdere dan hebben ze me te pakken gehad. Ik dacht echt dat ze nieuwe etiketten hadden.
Maarre...Coertjens Stoofvlees![]()
*heeft nu zin in een grote friet/patat met stoofvlees*
Mij maakt het niks uit. En ik heb zelf een paard. Maar ik dacht juist dat paard lekkerder was en van betere kwaliteit?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar of het paard is of rund, maakt jou niks uit?
Als ik het niet had gelezen had ik het gewoon opgevreten, maar ik weet niet.
NU is het anders, pfff ik ga vanaf nu geen etiketten meer lezen![]()
![]()
Paarden voor de slacht/blikvoer zijn vaak paarden die wat gebroken hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mij maakt het niks uit. En ik heb zelf een paard. Maar ik dacht juist dat paard lekkerder was en van betere kwaliteit?
Het is door alle commotie gekomen dat ze het er tegenwoordig op zetten.
Altijd goed !!quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:58 schreef Bienelientjee het volgende:
Zelfs beter, moeders besloot Chinees te halen!![]()
De meeste recreatiepaarden in Nederland hebben wel eens medicijnen ergens voor gehad in hun leven, dat wordt aangetekend in hun paspoort en dan mogen ze niet meer naar de slacht.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Paarden voor de slacht/blikvoer zijn vaak paarden die wat gebroken hebben.
Die worden dan afgemaakt, weet je zelf wel denk ik.
Vlees is erg mager, dus ook al zou je het zelf stoven het gewoon taai blijft.
Daarbij paard is een edeldier, paard heeft voeten.
Misschien cultuur?
Volgens mij is er in Nederland geen boerderij die veulens fokt voor de slacht?
En de smaak is anders, alleen zal der wel zoveel zout en kruiden in zitten dat je dat niet proeft.
Dat vind ikquote:Op maandag 1 september 2014 00:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De meeste recreatiepaarden in Nederland hebben wel eens medicijnen ergens voor gehad in hun leven, dat wordt aangetekend in hun paspoort en dan mogen ze niet meer naar de slacht.
Het meeste paardenvlees komt uit Frankrijk, daar heb je vleesfokkerijen.
Mager vlees is juist heel geschikt om te stoven, met magere runderlappen gaat het ook heel goed.
Coertjens stoofvlees is Belgisch, Belgie is het land van stoofvlees en daar wordt heel veel paardenvlees gegeten en stoofvlees is van oorsprong ook van paardenvlees.
Ik vind het echt onzin dat je een paard niet zou eten omdat het een edeldier zou zijn. Waarom wel koeien, varkens, schapen, kippen en eenden eten en geen paarden?
Ik kom bij jou eten!quote:Op maandag 1 september 2014 14:11 schreef Diconnected het volgende:
Ik ga vanavond pannekoeken bakken
Moet je bij m'n vriendin zijn.Maar het smaakte verder wel dus niets te klagen.quote:
Beetje melk erbij. Lekker hoor. Zelf geen ervaring met prakjes maken. M'n broer en m'n pa zijn er goed in. Daar eet ik dat.quote:Op maandag 1 september 2014 18:13 schreef Zo-is-dat het volgende:
Andijvie stamppot met spek en rookworst
quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Met gegrilde Heek op een bedje van een chineze koolblad ((bakpapier is ook op)
Oh nice! Ik ben fan van Kayotic, dit klinkt als een gerecht waar ik mijn ouders heel blij mee kan maken. Vanmiddag nog cocosmelk gescoordquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:18 schreef minilot het volgende:
Ik hou het simpel vanavond:
http://www.kayotic.nl/blog/egg-curry
Net klaar met eten. Het was goed te doen, snel klaar, best lekker, maar niet heel bijzonder verder. Maar ik had alles er toevallig voor in huis en ik had geen tijd voor boodschappen vandaag, dus dat kwam wel erg goed uitquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:59 schreef Skaai het volgende:
[..]
Oh nice! Ik ben fan van Kayotic, dit klinkt als een gerecht waar ik mijn ouders heel blij mee kan maken. Vanmiddag nog cocosmelk gescoord
Wat scheelt eraan?quote:Op woensdag 3 september 2014 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Een ibuprofen 400mg, een omeprazol 40mg en een Peniciline 1M, glas water, kop koffie
Sterkte man! Kiespijn is echt zo akelig!quote:Op woensdag 3 september 2014 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Een ibuprofen 400mg, een omeprazol 40mg en een Peniciline 1M, glas water, kop koffie
Wortelkanaalbehandeling en fikse ontstekingquote:
Goede grill? Dan grillen met ui, paprika, champignons en knoflookquote:Op woensdag 3 september 2014 15:46 schreef Moass het volgende:
Iemand nog tips voor iets simpels met gemarineerde kipfilet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |