Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Vandaag niet lopen. We zijn qua nek weer terug bij af door de combi met stress. Als t goed voelt mag ik gewoon gaan, is ontspannen. Hoop dat morgen of van t weekend gaat.
@moblo, idd balen.
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Ik heb net m'n yoga-oefeningen gedaan met een aanvulling van wat losse oefeningen. Vooralsnog doet 't vooral pijn hopelijk wordt 't echt beter gaandeweg!
Op donderdag 21 augustus 2014 19:13 schreef Ynske het volgende: Vandaag niet lopen. We zijn qua nek weer terug bij af door de combi met stress. Als t goed voelt mag ik gewoon gaan, is ontspannen. Hoop dat morgen of van t weekend gaat.
@moblo, idd balen.
Stapje terug om er dalijk 2 naar voren te doen
Hoop ik dan
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Crosstrainer Maar idd niet het makkelijkste apparaat.
En wat was de diagnose? Of had je die al
Er valt weinig te diagnose te stellen. Mijn rug is scheef en door een slechte houding zijn de spieren in mijn schouders en nek verwaarloosd en nu door het lopen ietwat overbelast. Hij is dus bezig de ergste overbelasting er uit te masseren en daarnaast laat hij me oefeningen doen om die spiergroepen weer sterker te maken.
quote:
Op donderdag 21 augustus 2014 19:09 schreef Ynske het volgende: Vandaag niet lopen. We zijn qua nek weer terug bij af door de combi met stress. Als t goed voelt mag ik gewoon gaan, is ontspannen. Hoop dat morgen of van t weekend gaatm
Stomme stress
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Weer een spuit 11. Ik heb een paar jaar geleden wat meer gepost in dit topic, toen 90% nog 5-10km als doel zag, gewoon op asfalt. Nu zie ik een hele verandering, de mensen van toen zijn nu HM's, M's en trailruns aan het doen. De 10% van toen loopt nu ultra's. Op zich een natuurlijke progressie, en leuk om te zien hoe het iedereen is vergaan. Maar wat nieuwkomers vooral zal afschrikken zijn de afkortingen en de vele inside jokes, waardoor ze het gevoel hebben ergens binnen te komen waar ze niet thuishoren, en het niet snappen. En dat zou jammer zijn. Er zijn hier zoveel mensen met kennis en ervaring om te delen met de beginners.
Ik voel me eigenlijk juist heel welkom, hoe jullie meeleven na mn ongeluk en motiveren om als t gaat door te gaan. Ja jompels en vind ik leukjes op endo.
Ja als er veel gepost word dan heb je soms geen reacties. Even goede vrienden.
Door jullie heb ik t gevoel dat ook ik t kan en weer ga kunnen.
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Maar wat nieuwkomers vooral zal afschrikken zijn de afkortingen en de vele inside jokes, waardoor ze het gevoel hebben ergens binnen te komen waar ze niet thuishoren, en het niet snappen.
Ieder subforum / topicreeks op Fok! heeft inside jokes en afkortingen, daar is deze topicreeks toch echt niet uniek in. Beetje lurkend de kat uit de boom kijken en dan later lekker meeposten kan toch ook?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Ieder subforum / topicreeks op Fok! heeft inside jokes en afkortingen, daar is deze topicreeks toch echt niet uniek in. Beetje lurkend de kat uit de boom kijken en dan later lekker meeposten kan toch ook?
Vooral omdat het hier over een sport gaat, vallen er veel meer afkortingen dan elders. En ik kan me voorstellen dat lurkers ook wel afgeschrikt worden door de snelheid van dit topic. Maar ja, daar kun je weinig aan doen natuurlijk. Veel enthousiaste users hier.
Op donderdag 21 augustus 2014 19:31 schreef wyccie het volgende: Weer een spuit 11. Ik heb een paar jaar geleden wat meer gepost in dit topic, toen 90% nog 5-10km als doel zag, gewoon op asfalt. Nu zie ik een hele verandering, de mensen van toen zijn nu HM's, M's en trailruns aan het doen. De 10% van toen loopt nu ultra's. Op zich een natuurlijke progressie, en leuk om te zien hoe het iedereen is vergaan. Maar wat nieuwkomers vooral zal afschrikken zijn de afkortingen en de vele inside jokes, waardoor ze het gevoel hebben ergens binnen te komen waar ze niet thuishoren, en het niet snappen. En dat zou jammer zijn. Er zijn hier zoveel mensen met kennis en ervaring om te delen met de beginners.
tl;dr Vragen staat toch zeker vrij? Toen ik hier net kwam posten vroeg ik ook regelmatig wat een LDL of een HM in vredesnaam was.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
tl;dr Vragen staat toch zeker vrij? Toen ik hier net kwam posten vroeg ik ook regelmatig wat een LDL of een HM in vredesnaam was.
Kijk, mijn grote lap tekst nodigt jou ook niet uit om te lezen. Het schrikt af. Ik had ook gevraagd wat een LDL was, kreeg er geen serieus antwoord op.
Vooral omdat het hier over een sport gaat, vallen er veel meer afkortingen dan elders. En ik kan me voorstellen dat lurkers ook wel afgeschrikt worden door de snelheid van dit topic. Maar ja, daar kun je weinig aan doen natuurlijk. Veel enthousiaste users hier.
Ik snap hartstikke goed wat je bedoelt, ook omdat er maar één hardlooptopic voor 'beginners' is. Dit is echter geen topicreeks waar mensen zich speciaal voor aan zouden melden maar meer een topic voor Fok!kers die ook hardlopen.
Kan me voorstellen dat het afschrikt om hier te posten als je zelf amper 2km achter elkaar kan rennen en er mensen zijn die ultra's doen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels Iedereen z'n plaats aan tafel Maar ik kom wat later, ik kom wat later
Oh wat lekker om gewoon rustig te kunnen sukkelen. 9km heide hobbelde voor het gevoel inspanningsloos voorbij.
Ik heb het loopgebied trouwens wel een beetje gehad. Nog anderhalve week en dan kan ik weer in mijn eigen omgeving lopen (of heel misschien dit weekend mijn LDL).
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2014 20:04:48 ]
Singelloop Utrecht, Dam tot Dam by night, Bridge to Bridge Arnhem, Bruggenloop Nijmegen, halve marathon Eindhoven, Molenhoeks Makkie, Zevenheuvelennacht, Zevenheuvelenloop. Jij iets op de planning?
Singelloop Utrecht, Dam tot Dam by night, Bridge to Bridge Arnhem, Bruggenloop Nijmegen, halve marathon Eindhoven, Molenhoeks Makkie, Zevenheuvelennacht, Zevenheuvelenloop. Jij iets op de planning?
Volgende week zondag 6km bij de Hemmeromloop en ook de Dam tot Dam by night. Daarna ga ik eerst eens kijken hoe ik er conditie technisch voor sta en daar mijn loopjes op afstemmen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
kijken of ik na volgende week de drukte van Jero kan ontvluchten en een "dromen van de 100 miler" topic kan openen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
en net even gekeken op de Naseby website naar de startnummers....no pressure, startnummer 80-1
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op donderdag 21 augustus 2014 20:49 schreef Nanook24 het volgende: Daarna ga ik eerst eens kijken hoe ik er conditie technisch voor sta en daar mijn loopjes op afstemmen.
Grappig, ik doe het min of meer andersom. Ik krik mijn conditie op door loopjes te doen.
Grappig, ik doe het min of meer andersom. Ik krik mijn conditie op door loopjes te doen.
Dat heb ik 1 keer gedaan en ging toen genadeloos op mijn bek omdat het heel warm was op de dag van mijn 10km loopje. Sindsdien heb ik een soort van trauma opgelopen en durf ik me niet meer op voorhand op te geven voor afstanden die ik nog niet kan lopen.
maar ik denk dat het grootste probleem nog de (hardloop)wilskracht van de beginners is... oke, al het HM, M en trail-geneuzel kan wel eens intimiderend overkomen maar dat weerhield beginners er niet van om zich hier aan te sluiten rond de tijd dat YUR en ik ongeveer begonnen met het trainen voor een HM.
Op donderdag 21 augustus 2014 21:04 schreef rechtsedirecte het volgende: maar ik denk dat het grootste probleem nog de (hardloop)wilskracht van de beginners is... oke, al het HM, M en trail-geneuzel kan wel eens intimiderend overkomen maar dat weerhield beginners er niet van om zich hier aan te sluiten rond de tijd dat YUR en ik ongeveer begonnen met het trainen voor een HM.
Ik rolde hier binnen toen jij net Kepler gelopen had en Yur en Swets aan het trainen waren voor Rotterdam.
Het is wel zo, de aanhouder wint. Niet alleen loopjes posten maar ook een beetje meekletsen helpt maar toch kan ik me voorstellen dat het voor sommige mensen ook fijn is om een beginners topic te hebben. Of dat werkt kan alleen worden uitgevonden als iemand de stap zet om zo'n topic ook daadwerkelijk te openen.
Een ander probleem is ook de 'lollige' manier van het welkom heten van beginners. Als iemand een serieuze vraag komt stellen over het beginnen met hardlopen en over wat ze dan nodig hebben, hebben ze niet zoveel aan posts als "gewoon beginnen met twee keer de helft ROFL LOLOL ". Dat motiveert ook niet heel erg. Dat soort geintjes zijn leuk voor mensen die hier al langer komen, maar als beginner voel je je dan niet echt serieus genomen. Oké, het is misschien saai om wéér het verhaaltje op te dreunen over schoenen aan laten meten en Rennen met Evy, maar post dan niks. Het hoeft niet.
Was jij niet al veel verder? Of heb jij je daarna zo veel sneller ontwikkeld?
er was een tijd dat het secondenwerk was qua PR op de HM of ik me sneller ontwikkeld heb, ik denk het niet... ik heb alleen het woord hardlopen een andere invulling gegeven
Hmm, klinkt best verleidelijk. Ben nog nooit in Barcelona geweest. De halve van Lissabon lijkt me ook leuk, maar volgens mij is die in oktober. Misschien voor volgend jaar.
Ik denk dat het per merk wel verschilt maar kan me voorstellen dat het wel lastig is.
Meerdere merken geprobeerd. Maar vind veel shirtjes ook zo kort. Maar wil ook altijd alles proberen te verstoppen enzo agja goede reden om nog meer af te vallen.
Wie vroeg er laatst ook al weer naar de compressie kousen van de Lidl? Ik heb ze gekocht en gisteren geprobeerd maar vind de kous om bij de voet erg glad waardoor ze schuiven in mijn schoenen. Misschien wordt dat nog beter na een aantal keer wassen maar ik denk eigenlijk van niet.
Verder vind ik er weinig compressie aan. Ik heb sleeves van het merk Skins en die zitten prettiger (strakker) en geven daardoor meer het compressie gevoel.
Zijn er onder de hardlopers ook bloeddonoren? Heb een keer 3 dagen na donatie gelopen en het ging beter dan anders. Vraag me af of anderen dat ook ervaren.