Hehe, ja, mede op verzoek van Qwea in het hondentopicquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:52 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Je heb toch een topic geopend![]()
Tegen de tijd dat de pups er daadwerkelijk zijn, wordt het al Deel 10 of zo
Thanks! Dat hoor ik graag natuurlijkquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:10 schreef LittleLady het volgende:
Wauw!!! Deden meer mensen het maar zo goed!!
*meepost*quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:24 schreef Miss_Isis het volgende:
Maar zo hard zal het niet lopen denk ik. Al is het hier met zwangere katten vaak wel traditie dat er minstens één topic vol moet voor er kittens zijn
Ja, Bowie heeft ook HD-A en 40quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:36 schreef Qwea het volgende:
Ha! Bowienorberg 40 is erg mooi! Heeft bowie ook a en 40?
Heb je al in je hoofd waar je iig wilt dat je pupkopers aan voldoen? Ik mocht bv geen fulltime baan hebben want dan zouden we beiden werken en was Link teveel alleen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat betreft de pupkopers, ik heb nog niet echt een 'eisenlijstje' eigenlijk. Ik denk dat ik voornamelijk een goed gevoel moet hebben bij mensen, dat ik het idee heb dat ze goed hebben nagedacht over het nemen van een hond en zo. Fulltime werken heeft niet mijn voorkeur, maar stel dat een stel beide 4x9 werken en goede opvang voor de hond hebben op de andere dagen dan is het al weer anders.
Wat ik wel graag wil is zelf beslissen welke pup naar welke koper gaat. Wat mij betreft kunnen kopers hun wensen voor geslacht doorgeven en uitleggen wat zij zoeken in een hond. Dan kunnen we samen bespreken welke pup daar het beste bij past. Ik zou het jammer vinden als mensen vallen op een bepaald hondje maar dat die pup qua energielevel of karakter verder totaal niet bij ze past. Ik denk dat ik wel zou willen werken met een soort voorkeurslijstje, dat kopers bv hun top 2 of 3 pups aan mij doorgeven en ik kijk welke daarvan het best bij ze past. Dat zou wel betekenen dat de uiteindelijke match pas met een week of 6/7 gemaakt wordt, als het karakter van de pups duidelijker wordt, maar die manier heeft wel mijn voorkeur. Ik zou het namelijk echt vreselijk vinden als 'mijn' pups na een jaar op marktplaats komen omdat ze toch te druk zijn of zo
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:49 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, Bowie heeft ook HD-A en 40En ED-vrij, vrij van oogaandoeningen (ECVO onderzoek is up-to-date) en daarnaast heeft hij nog wat DNA uitslagen van (oog)aandoeningen waar hij vrij van is.
Voor de geïnteresseerden die zich misschien afvragen hoe zoiets er uit ziet en wat de uitslagen zo'n beetje betekenen, in de spoiler Nori's uitslagen met uitleg:Je kunt eventueel in het koop contract zetten dat de pups altijd terug naar jou moeten mochten ze niet meer voor de hond kunnen zorgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat betreft de pupkopers, ik heb nog niet echt een 'eisenlijstje' eigenlijk. Ik denk dat ik voornamelijk een goed gevoel moet hebben bij mensen, dat ik het idee heb dat ze goed hebben nagedacht over het nemen van een hond en zo. Fulltime werken heeft niet mijn voorkeur, maar stel dat een stel beide 4x9 werken en goede opvang voor de hond hebben op de andere dagen dan is het al weer anders.
Wat ik wel graag wil is zelf beslissen welke pup naar welke koper gaat. Wat mij betreft kunnen kopers hun wensen voor geslacht doorgeven en uitleggen wat zij zoeken in een hond. Dan kunnen we samen bespreken welke pup daar het beste bij past. Ik zou het jammer vinden als mensen vallen op een bepaald hondje maar dat die pup qua energielevel of karakter verder totaal niet bij ze past. Ik denk dat ik wel zou willen werken met een soort voorkeurslijstje, dat kopers bv hun top 2 of 3 pups aan mij doorgeven en ik kijk welke daarvan het best bij ze past. Dat zou wel betekenen dat de uiteindelijke match pas met een week of 6/7 gemaakt wordt, als het karakter van de pups duidelijker wordt, maar die manier heeft wel mijn voorkeur. Ik zou het namelijk echt vreselijk vinden als 'mijn' pups na een jaar op marktplaats komen omdat ze toch te druk zijn of zoI solemnly swear i'm up to no good
Klopt, misschien dat ik zoiets wel doe. Al wil ik ze dat niet verplichten, stel dat ze de hond in vrienden/familiekring kunnen plaatsen als dat nodig mocht zijn dan is dat misschien fijner. Ik wil kopers iig aanraden dat eventuele herplaatsing via de NLV zou moeten lopen, en als dat niet lukt dat de hond dan hier terug komt (er van uitgaand dat dat kan met de andere dieren hier). Maar het liefst zorg ik natuurlijk voor zo'n goede match dat dat allemaal niet nodig isquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je kunt eventueel in het koop contract zetten dat de pups altijd terug naar jou moeten mochten ze niet meer voor de hond kunnen zorgen.
Thanksquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:14 schreef erodome het volgende:
Wat een mooi hondje en wat fijn dat je het allemaal zo goed doet. Ook een hele leuke plek om pups groot(nou ja, een stukje ervan dan) te brengen, lekker veel verschillende dieren. Een perfecte start voor de pups!
Dat zou dan in overleg altijd bog kunnen naar familie of vrienden hequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:24 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Klopt, misschien dat ik zoiets wel doe. Al wil ik ze dat niet verplichten, stel dat ze de hond in vrienden/familiekring kunnen plaatsen als dat nodig mocht zijn dan is dat misschien fijner. Ik wil kopers iig aanraden dat eventuele herplaatsing via de NLV zou moeten lopen, en als dat niet lukt dat de hond dan hier terug komt (er van uitgaand dat dat kan met de andere dieren hier). Maar het liefst zorg ik natuurlijk voor zo'n goede match dat dat allemaal niet nodig is
[..]
Thanks
Mijn ouders hebben hier vroeger ook een paar nestjes labradors gefokt met ons toenmalige teefje (ook via de NLV, en met alle tests e.d.), dus ik ben er zelf zo'n beetje mee opgegroeid. Dat lijkt me ook leuk voor mijn dochtertje.
Idd, het belangrijkste is wat mij betreft dat het niet zo'n marktplaats-doorgeefhond wordtquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat zou dan in overleg altijd bog kunnen naar familie of vrienden hehet gaat er maar om dat je weet wat er met de hond gebeurt en idd niet zomaar op marktplaats gezet wordt
![]()
Is bij de nieuwe pup van mijn schoonouders ook. Maar stel die zou naar mij kunnen is dat ook geen probleem
Ja precies dat moet je niet willen. Dacht deel mijn ervaring met dit soort constructisch even. Mensen die echt het beste met hun hond voor hebben zullen dat ook niet erg vinden en het helemaal begrijpen. Ik kan het ook alleen maar toejuichen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:39 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Idd, het belangrijkste is wat mij betreft dat het niet zo'n marktplaats-doorgeefhond wordt
Nice!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:49 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, Bowie heeft ook HD-A en 40En ED-vrij, vrij van oogaandoeningen (ECVO onderzoek is up-to-date) en daarnaast heeft hij nog wat DNA uitslagen van (oog)aandoeningen waar hij vrij van is.
Dat is sowieso altijd een must. Want hoe goed iemand zich ook presenteerd... als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het ook echt niet doen.quote:Wat betreft de pupkopers, ik heb nog niet echt een 'eisenlijstje' eigenlijk. Ik denk dat ik voornamelijk een goed gevoel moet hebben bij mensen, dat ik het idee heb dat ze goed hebben nagedacht over het nemen van een hond en zo.
Ja precies. Maar ik bedoelde meer dat mijn fokker dus niet wilde dat Link de hele dag voor de kachel lag niks te doen omdat we moesten werkenquote:Fulltime werken heeft niet mijn voorkeur, maar stel dat een stel beide 4x9 werken en goede opvang voor de hond hebben op de andere dagen dan is het al weer anders.
Uiteindelijk is dat IMHO de beste oplossing. Ik had gewild dat mijn fokker mij wat meer had ge-adviseerd. Niet omdat Link niet bij me past hoor, we barsten beide van de energie... maar gewoon, als fokker zie je de pups 24/7, dus als ik bv aankom en ik kan niet kiezen en ik vraag aan de fokker welke hond hij/zij het beste bij mij vind passen, dan had ik idd wel wat meer advies willen hebben ipv "Ja, welke jij wilt"quote:Wat ik wel graag wil is zelf beslissen welke pup naar welke koper gaat. Wat mij betreft kunnen kopers hun wensen voor geslacht doorgeven en uitleggen wat zij zoeken in een hond. Dan kunnen we samen bespreken welke pup daar het beste bij past. Ik zou het jammer vinden als mensen vallen op een bepaald hondje maar dat die pup qua energielevel of karakter verder totaal niet bij ze past.
Maar waarom is dat erg als dat pas met 6/7 weken bekend wordt? Net wat je zegt, dan is het karakter meer ontwikkeld en dan kun je ook beter kijken hoe en wat. Ik vind het serieus een heel goed idee.quote:Ik denk dat ik wel zou willen werken met een soort voorkeurslijstje, dat kopers bv hun top 2 of 3 pups aan mij doorgeven en ik kijk welke daarvan het best bij ze past. Dat zou wel betekenen dat de uiteindelijke match pas met een week of 6/7 gemaakt wordt, als het karakter van de pups duidelijker wordt, maar die manier heeft wel mijn voorkeur. Ik zou het namelijk echt vreselijk vinden als 'mijn' pups na een jaar op marktplaats komen omdat ze toch te druk zijn of zo
Weet wel zeker dat dat leuk is voor je dochter, ik was als kind echt in de 7de hemel geweestquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:24 schreef Miss_Isis het volgende:
Thanks
Mijn ouders hebben hier vroeger ook een paar nestjes labradors gefokt met ons toenmalige teefje (ook via de NLV, en met alle tests e.d.), dus ik ben er zelf zo'n beetje mee opgegroeid. Dat lijkt me ook leuk voor mijn dochtertje.
Nori is daar niet op getest, maar heeft daar gelukkig ook nog nooit symptomen van vertoond, net als haar ouders. Bowie is wel getest en hij is 'normal', dus pups zullen, zelfs als Nori het toevallig wel zou hebben, sowieso geen lijders kunnen wordenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:10 schreef Qwea het volgende:
Laat je ze ook testen op EIC eigk, Miss_isis?
Ik wil kopers dus ook graag meer bieden dan 'kies maar'quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nice!
[..]
Dat is sowieso altijd een must. Want hoe goed iemand zich ook presenteerd... als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het ook echt niet doen.
[..]
Ja precies. Maar ik bedoelde meer dat mijn fokker dus niet wilde dat Link de hele dag voor de kachel lag niks te doen omdat we moesten werken
[..]
Uiteindelijk is dat IMHO de beste oplossing. Ik had gewild dat mijn fokker mij wat meer had ge-adviseerd. Niet omdat Link niet bij me past hoor, we barsten beide van de energie... maar gewoon, als fokker zie je de pups 24/7, dus als ik bv aankom en ik kan niet kiezen en ik vraag aan de fokker welke hond hij/zij het beste bij mij vind passen, dan had ik idd wel wat meer advies willen hebben ipv "Ja, welke jij wilt"
[..]
Maar waarom is dat erg als dat pas met 6/7 weken bekend wordt? Net wat je zegt, dan is het karakter meer ontwikkeld en dan kun je ook beter kijken hoe en wat. Ik vind het serieus een heel goed idee.
Ik vond het zelf vroeger ook geweldig, dus zij vast ook (hoop ik voor d'rquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet wel zeker dat dat leuk is voor je dochter, ik was als kind echt in de 7de hemel geweest
Ik weet ook niet of mensen er in de praktijk echt een probleem van gaan maken natuurlijk; de hond is nog niet eens gedekt, voor ik de eerste pupkoper spreek en het keuzesysteem uitleg zijn we nog wel even verderquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het raar dat kopers daar een probleem van zouden maken. He wilt toch een hond die het beste bij jouw persoon en situatie past?
Als ze een bruine willen en er is alleen een rustige zwarte kun je ze de keuze geven altijd natuurlijk. En willen ze echt een bruine dan zullen ze verder moeten kijken. Dat is dan niet anders. Maar dan kun je ze gewoon in het eerste gesprek vertellen natuurlijkquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:18 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of mensen er in de praktijk echt een probleem van gaan maken natuurlijk; de hond is nog niet eens gedekt, voor ik de eerste pupkoper spreek en het keuzesysteem uitleg zijn we nog wel even verder![]()
Maar goed, stel iemand wil heel graag een rustige bruine hond. En de paar bruine pups die er zijn blijken allemaal kleine stuiterballetjes, en ik match hem/haar aan een rustige zwarte. Dan moet de koper het daar natuurlijk maar net mee eens zijn. Dat soort dingen moeten we denk ik van tevoren maar heel duidelijk met de kopers bespreken, zodat we beide niet voor verrassingen zullen komen te staan
Ik vind je niet vervelend hoorquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als ze een bruine willen en er is alleen een rustige zwarte kun je ze de keuze geven altijd natuurlijk. En willen ze echt een bruine dan zullen ze verder moeten kijken. Dat is dan niet anders. Maar dan kun je ze gewoon in het eerste gesprek vertellen natuurlijk![]()
Oh en ik wil niet vervelend zijn trouwens hoorprobeer gewoon mee te denken
Mijn schoonouders wouden een rustige bruine teef dat is een "rustige" zwarte teef geworden. Want er was maar een bruine teef en rustig stond niet in haar woordenboek lol.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:38 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik vind je niet vervelend hoorMeedenken is juist nuttig, want ik moet zelf ook goed in beeld hebben wat handig is en hoe en wanneer je dingen het best kunt regelen.
Maar ik denk dat zoiets inderdaad gewoon in het eerste gesprek benoemd moet wordenWant anders zit je dan met 7 weken ineens met een rustige zwarte pup die geen beoogd baasje meer heeft, omdat dat baasje toch per sé een bruine wilde en naar een andere fokker is gegaan.
Aan de andere kant kun je mensen natuurlijk ook een voorkeur voor geslacht én voor kleur door laten geven. Dus dan zou het de rustigste van de bruine stuiterballetjes worden voor die hypothetische pupkoper. Maar het (kleine?) risico daarbij is dus dat de match misschien niet ideaal is.
Ik denk dat het best zou zijn om in het eerste gesprek met elke pupkoper te informeren naar een eventuele voorkeur voor geslacht en kleur, de de mogelijkheid benoemen dat de pup met de gewenste kleur misschien niet de beste match is. En dan kijken of mensen open staan voor een andere kleur mocht dat beter passen. Of dat ze bereid zijn hun eisen/verwachtingen omtrent de hond iets bij te stellen omdat ze toch per sé een bepaalde kleur willen. Alleen dan weet ik nog niet wat ik het juiste antwoord op die vraag zou vindenzal wel weer een kwestie van 'een goed gevoel er bij hebben' worden
![]()
Zelf willen we ook graag een rustig bruin teefje, als er één tussen zit. We hebben zelf dus wel degelijk een voorkeur voor kleur. Nog een zwarte willen we namelijk niet, dan houden we er gewoon geen (zeg ik nu heel stoerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn schoonouders wouden een rustige bruine teef dat is een "rustige" zwarte teef geworden. Want er was maar een bruine teef en rustig stond niet in haar woordenboek lol.
Komt vast wel goed. Het zou niet handig zijn van de kopers om dan te zeggen doe die drukke maar want ze wilde niet voor niets een rustige.
Ik wil ook een rustige bruine.. Reu? Teef? Geslacht zou me niet zoveel uitmaken denk in.
Maargoed geniet hier wel gewoon mee en bij de pup van mijn schoonouders.
Kun je ket een blonde reu geen blonde pups krijgen? If kan dat alleen als moeder blond is en vader zwart?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:57 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Zelf willen we ook graag een rustig bruin teefje, als er één tussen zit. We hebben zelf dus wel degelijk een voorkeur voor kleur. Nog een zwarte willen we namelijk niet, dan houden we er gewoon geen (zeg ik nu heel stoer). Ik weet niet of we zelf concessies zouden doen aan karakter, een echte druktemaker zou hier niet passen maar stel er zit een geweldig leuk bruin teefje bij die toch ietsje drukker dan wenselijk is... Dan kan het maar zo zijn dat we toch overstag gaan natuurlijk
Ooit wil ik er van elke kleur één, zodat we (hopelijk) met alle 3 af en toe een nestje kunnen fokken. Maar een blonde teef zal nog wel even op zich laten wachten denk ik. Aangezien Nori geen blonde puppy's kan krijgen moet die van buitenaf komen, en dan moet ik me daar eerst eens goed in gaan verdiepen van welke fokker en uit welke lijnen ik er eentje wil. Want als ik er dan eentje koop van een ander waar ik graag mee wil gaan fokken dan wil ik ook een zo gezond/leuk/lief/mooi mogelijke natuurlijk
Dat kan alleen als er al een 'blond' gen in Nori zou zitten (bv door een blonde vader/moeder/opa/oma/etc.) en dat zit er (voor zover wij weten althans, zonder DNA onderzoek) niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kun je ket een blonde reu geen blonde pups krijgen? If kan dat alleen als moeder blond is en vader zwart?
Klopt. Moeder van Link was niet getest, vader welquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:49 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
[Quote]Nori is daar niet op getest, maar heeft daar gelukkig ook nog nooit symptomen van vertoond, net als haar ouders. Bowie is wel getest en hij is 'normal', dus pups zullen, zelfs als Nori het toevallig wel zou hebben, sowieso geen lijders kunnen worden
Het is ook veel minder voorkomend dan HD en ED (en de NLV stelt het niet verplicht) dus daarom hebben we er voor gekozen Nori er niet op te testen. Veel dekreuen zijn er wel op getest, dus zo krijg je als je een vrije/normale reu kiest toch nog enige garantie.
Tjah, nou ja, dat is dan een keuze die ze maken, want dat weten ze dan immers als ze bij jou een pupje nemen, toch?quote:Ik wil kopers dus ook graag meer bieden dan 'kies maar'
Maar goed, niet iedereen is daar blij mee misschien. Normaal gesproken verwacht men toch min of meer dat je gaat kijken met een week of 3/4 en dan alvast een pupje uitkiest. Dan weet je dus al de hele tijd op welk specifiek pupje je je kan verheugen. Als je pas met 6/7 weken matcht zitten mensen vrij lang een beetje in onzekerheid.
En stel nou, je had de pup toegewezen gekregen met kleurfout of pittige karakter, wat dan? Kun je er dan nog vanaf zien?quote:De fokster van Nori hanteerde ook zo'n methode, die koos met 7 weken nadat alle pups een puppytest hadden gedaan zelf uit welk stel welke pup kreeg. Dat was best nog even spannend voor ons, want wij hadden wel 2 à 3 favorieten (van de 7 teefjes) maar ook een teefje die we liever niet wilden vanwege een kleurfout (die had een brindle aftekening op haar pootjes, dus daar kun je dan niet mee fokken) en ééntje die we niet wilden vanwege het duidelijke pittige karakter. Gelukkig kregen we Nori en die stond in onze top-2Maar dat zeg ik, het was wel even spannend.
Ja nou gelijk heb je. Dan kun je altijd jouw argumenten aandragen waarom jij denkt dat het geen match is.quote:Daarom wil ik zelf denk ik pupkopers wel hun favorieten laten noemen zodat ik daar rekening mee kan houden bij het matchen. En stel dat mensen ontzettend vallen op een hondje dat imo niet direct bij ze past, dan kunnen we het daar ook eens goed over hebben denk ik. Met goede voorlichting kom je ook een aardig eind (hoop ik).
Aan de ene kant schiet mij hier het woord "aanbetalen" binnen. Maar goed, ik weet niet of dat haalbaar is, want stel jij matcht iemand aan een pup waarvan hun zoiets hebben "no waaaaaaay", dan heb je dat weer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:38 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
[Quote]Maar ik denk dat zoiets inderdaad gewoon in het eerste gesprek benoemd moet wordenWant anders zit je dan met 7 weken ineens met een rustige zwarte pup die geen beoogd baasje meer heeft, omdat dat baasje toch per sé een bruine wilde en naar een andere fokker is gegaan.
Ik zou de kleur dus echt niet belangrijk vinden he. Tuulk, ik heb een voorkeur voor wit of zwart. Maar stel er komt een bruine langs die en reu is en qua karakter een match is, who gives a fuck. Maar ik ben me ervan bewust dat idd niet iedereen zo denkt en dat voor veel mensen de kleur wel uitmaakt. Al was Link oranje, boeiequote:Ik denk dat het best zou zijn om in het eerste gesprek met elke pupkoper te informeren naar een eventuele voorkeur voor geslacht en kleur, de de mogelijkheid benoemen dat de pup met de gewenste kleur misschien niet de beste match is. En dan kijken of mensen open staan voor een andere kleur mocht dat beter passen. Of dat ze bereid zijn hun eisen/verwachtingen omtrent de hond iets bij te stellen omdat ze toch per sé een bepaalde kleur willen. Alleen dan weet ik nog niet wat ik het juiste antwoord op die vraag zou vindenzal wel weer een kwestie van 'een goed gevoel er bij hebben' worden
![]()
Ik denk dat ik misschien wel akkoord was gegaan toentertijd met de pup met de kleurfout, als ik er ook van overtuigd was geweest dat het qua karakter zou passen. Per slot van rekening is het in de eerste plaats gewoon een huishond. Wat die pittige betreft... Dat weet ik eigenlijk niet 100% zeker. Ik zei wel steeds 'ik hoop dat het die niet wordt' maar goed, je zit er wel al weken op te wachten, elke zaterdag puppyknuffelen... Misschien was ik wel akkoord gegaan als de fokster een goed verhaal had waarom die pup geschikt zou zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt. Moeder van Link was niet getest, vader welDus idd, geen doorgeef luik.
[..]
Tjah, nou ja, dat is dan een keuze die ze maken, want dat weten ze dan immers als ze bij jou een pupje nemen, toch?
[..]
En stel nou, je had de pup toegewezen gekregen met kleurfout of pittige karakter, wat dan? Kun je er dan nog vanaf zien?
[..]
Ja nou gelijk heb je. Dan kun je altijd jouw argumenten aandragen waarom jij denkt dat het geen match is.
Precies, dat is het punt. En ik wil mensen ook niet dmv een aanbetaling 'verplichten' tot afname van een hond waar ze zelf misschien niet 100% achter staan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aan de ene kant schiet mij hier het woord "aanbetalen" binnen. Maar goed, ik weet niet of dat haalbaar is, want stel jij matcht iemand aan een pup waarvan hun zoiets hebben "no waaaaaaay", dan heb je dat weer.
Dat is makkelijk danquote:[..]
Ik zou de kleur dus echt niet belangrijk vinden he. Tuulk, ik heb een voorkeur voor wit of zwart. Maar stel er komt een bruine langs die en reu is en qua karakter een match is, who gives a fuck. Maar ik ben me ervan bewust dat idd niet iedereen zo denkt en dat voor veel mensen de kleur wel uitmaakt. Al was Link oranje, boeie
Wij hebben dat ook altijd gehad, wij gaven onze voorkeuren door qua gedrag en uiterlijk en de fokkers zeiden uiteindelijk dat pup a en b dan goed voor ons zouden zijn. Nou, prima.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:18 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of mensen er in de praktijk echt een probleem van gaan maken natuurlijk; de hond is nog niet eens gedekt, voor ik de eerste pupkoper spreek en het keuzesysteem uitleg zijn we nog wel even verder![]()
Maar goed, stel iemand wil heel graag een rustige bruine hond. En de paar bruine pups die er zijn blijken allemaal kleine stuiterballetjes, en ik match hem/haar aan een rustige zwarte. Dan moet de koper het daar natuurlijk maar net mee eens zijn. Dat soort dingen moeten we denk ik van tevoren maar heel duidelijk met de kopers bespreken, zodat we beide niet voor verrassingen zullen komen te staan
Thanks voor je uitgebreide uitleg erg interessant allemaal. Leuk dat Nori toch blond in zich draagt dan heb je toch die kans nog.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:39 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Dat kan alleen als er al een 'blond' gen in Nori zou zitten (bv door een blonde vader/moeder/opa/oma/etc.) en dat zit er (voor zover wij weten althans, zonder DNA onderzoek) niet.
Nori's vader was zwart en haar moeder bruin, net als de andere honden in haar stamboom, dus we gaan er van uit dat ze geen blond draagt. Ze draagt wel zeker weten bruin (omdat ze van haar moeder een bruin gen heeft meegekregen) dus met een bruine reu zou dat (theoretisch gezien) 50% zwarte en 50% bruine pups op moeten leveren (bruin is recessief, je hebt 2 bruin-genen nodig om bruin te zijn. De reu heeft er 2 want hij is bruin, Nori heeft er 1 van haar moeders kant. Daaruit volgt dat zij aan 50% van haar pups dat bruine gen van hun oma mee zal geven (de andere 50% krijgen het zwarte gen van hun opa), en aangezien de pups ook een bruin gen van hun vader krijgen zullen die met oma's gen bruin zijn).
Als we zelf op zeker een blonde pup willen fokken moeten we Nori kruisen met een blonde reu, daar een (zwart) teefje van houden, en die opnieuw kruisen met een blonde reu. Dan zou 50% van dat nest blond moeten zijn. Nogal een lange termijn plan dusMaar niet helemaal uitgesloten
![]()
Misschien als we nog eens geld over hebbenkunnen we een DNA onderzoek naar de E-locus (= blond gen) laten doen om te kijken of Nori toevallig toch blond draagt. Maar aangezien die kans echt heel klein is, weet ik niet of ik dat het geld waard vind.
edit: ik ben net nog eens even wat verder terug wezen kijken in Nori's stamboom en ze heeft wél blonde familie! Sowieso één over-overgrootvader van vaderskant is blond. Er is nog hoop!
Nou ja, ik moet hem wel gelijk geven, Link zie je ook echt echt echt echt echt echt echt nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:54 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Precies, dat is het punt. En ik wil mensen ook niet dmv een aanbetaling 'verplichten' tot afname van een hond waar ze zelf misschien niet 100% achter staan.
Ik ben meer van het harmoniemodelGewoon uitpraten en hopen dat iedereen tevreden is met de geboden oplossing
[..]
Dat is makkelijk dan![]()
Een kennis van mijn vader wilde misschien wel een pup, maar absoluut geen zwarte. Toen ik vroeg waarom hij zo racistisch waszei hij 'ja want die zie je niet in het donker'. Tja... soms hebben mensen gewoon vreemde voorkeuren
En een praatje over reflecterende vestjes of lichtgevende halsbanden kan daar niet altijd iets aan veranderen
Staat in mijn contract voor zover ik me kan herinneren niet trouwensquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:55 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Wij hebben dat ook altijd gehad, wij gaven onze voorkeuren door qua gedrag en uiterlijk en de fokkers zeiden uiteindelijk dat pup a en b dan goed voor ons zouden zijn. Nou, prima.
Mijn tante besloot later dat ze ook wel een pup wilde, het maakte haar verder allemaal niet zoveel uit, dus de fokker heeft toen besloten dat Lex het zou worden omdat Lex en Charlie een beetje de tweeling van de tienling waren
En dat de honden weer terug moeten naar de fokker heb ik so far ook in alle contracten gezien. Maar je kan er altijd bij zeggen dat ze natuurlijk ook in overleg met jou naar iemand anders kunnen, maar ik zou het wel in het contract zetten hoor!
Ik weet niet of ze echt blond draagt (dus: zelf een gen er voor heeft), maar omdat het dus wel voorkomt (heel ver weg) in haar stamboom is er wel een (tamelijk kleine) kans. Je kunt het alleen niet zien aan de buitenkant, dus om het zeker te weten moet ze gedekt worden door een blonde reu (en dan wel of niet een aantal blonde pups krijgen) of (om nog zekerder te zijn) een DNA test laten doen. Ik ga eens kijken wat daar de kosten van zijn, ben toch wel benieuwd namelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Thanks voor je uitgebreide uitleg erg interessant allemaal. Leuk dat Nori toch blond in zich draagt dan heb je toch die kans nog.
In welk deel van Nederland wonen jullie ergens?
Oeh puppy knuffelenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:07 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze echt blond draagt (dus: zelf een gen er voor heeft), maar omdat het dus wel voorkomt (heel ver weg) in haar stamboom is er wel een (tamelijk kleine) kans. Je kunt het alleen niet zien aan de buitenkant, dus om het zeker te weten moet ze gedekt worden door een blonde reu (en dan wel of niet een aantal blonde pups krijgen) of (om nog zekerder te zijn) een DNA test laten doen. Ik ga eens kijken wat daar de kosten van zijn, ben toch wel benieuwd namelijk.
En wij wonen in Twentehoezo, wou je tzt komen puppyknuffelen?
Dan ga je voor de bijl hoor!
Ja, die 50% is theoretisch natuurlijkquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:58 schreef oh-oh het volgende:
Leuk om te volgen. Werken die kleuren echt met percentages? Dat is gewoon kans op toch?
En een koopcontract met allemaal voorwaarden is helaas in de praktijk nooit echt uitvoerbaar, maar ik neem aan dat je daar ook wel van op de hoogte bent.
Ach, je hebt nog een paar maanden... Als ze in september gedekt wordt (en als ze dan ook echt drachtig wordt natuurlijk) kunnen de puppy's pas in januari wegquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oeh puppy knuffelen![]()
En ik wil gewoon nog erg graag een hond er bij. Maar dat huis heeft echt voorrang en ik maak het mezelf gewoon graag moeilijk enzo
God ik moet gaan opschieten met een huis kopen!!!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:21 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ach, je hebt nog een paar maanden... Als ze in september gedekt wordt (en als ze dan ook echt drachtig wordt natuurlijk) kunnen de puppy's pas in januari weg
Snel, wat doe je hier nog?? Rap naar Funda!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
God ik moet gaan opschieten met een huis kopen!!!
Ja er staat momenteel niks naar ons zin te koop in de plaats waar wij naartoe willen wat in onze prijs categorie valt haha. Waren er met 1 bezig bij het willen van een bid uitbrengen kregen we de mededeling verkocht. Dus we zoeken verderquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:24 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Snel, wat doe je hier nog?? Rap naar Funda!
Laat maar weten als je wat hebt gevonden en toe bent aan gezinsuitbreidingquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja er staat momenteel niks naar ons zin te koop in de plaats waar wij naartoe willen wat in onze prijs categorie valt haha. Waren er met 1 bezig bij het willen van een bid uitbrengen kregen we de mededeling verkocht. Dus we zoeken verder
Zal ik doen. Maar ik blijf meelezen/postenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:36 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Laat maar weten als je wat hebt gevonden en toe bent aan gezinsuitbreiding
Jij hebt straks echt wel een Nori-pupquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zal ik doen. Maar ik blijf meelezen/posten
Als het aan mij zou liggen ja. Ik vind het namelijk echt fantastisch hoe Isis met haar dieren omgaat enzo. Maar gelukkig ook voor mezelf heb ik hier nog iemand in huis die nog wel met zijn verstand kan denken haha.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:36 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Jij hebt straks echt wel een Nori-pup![]()
Te dom zijn om te poepen en dan toch je mening spuien. Het zou verboden moeten worden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:06 schreef Rode_banaan het volgende:
Je hond gebruiken als geldmachine. Het zou verboden moeten worden.![]()
![]()
![]()
![]()
Heel slim, alvast rustig in de week leggen, dan heeft hij nog even de tijd om er aan te wennen. Zo pak ik dit soort dingen ook altijd aanquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:31 schreef Qwea het volgende:
*zachtjes lacht*
Ik noemde tussen neus en lippen door dit topic en een evt labje erbij, tegen Mo... het werd niet afgeschoten vooralsnog
Preciesquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:00 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Heel slim, alvast rustig in de week leggen, dan heeft hij nog even de tijd om er aan te wennen. Zo pak ik dit soort dingen ook altijd aan
Ah, duidelijk, jullie zijn van harte welkomquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
PreciesNiet gelijk met een pup aan komen zetten. Dikke kans trouwens dat als je pups hebt, we "even komen kijken".
Ja gewoon puppyknuffelen hoor! Meer niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:19 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ah, duidelijk, jullie zijn van harte welkomKom vooral eens geheel vrijblijvend kennis maken met de puppy's als ze er zijn, wordt vast reuze gezellig
Tuurlijk. En misschien een kopje koffie drinken, meer niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja gewoon puppyknuffelen hoor! Meer niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Bedankt voor het compliment, maar ze komt niet uit een werklijn hoor, dat is me te arbeidsintensief. Ze staat hier gewoon gunstig op de fotoquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:21 schreef _Multiply86_ het volgende:
Mooi labje, tenminste niet zo'n dikke show lab.. zeker meer field trial lijnen ook?
Ben benieuwd naar de pupjes... hier nog 1,5 tot 2 jaar wachten voordat er een nestje komt als alles verder in orde is.
Leuk! Al zou ik het persoonlijk misschien wel jammer vinden als het nestje van mijn hond bij een ander thuis geboren zou worden, ook al is dat de officiële (mede) eigenaar. Aan de andere kant, het scheelt wel heel veel (schoonmaak)werk!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:00 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ze heeft ook niet zo'n zware kop zoals je weleens ziet.. showlabjes zijn tonnetjes.
Met de Weim ja, is nu net 16 maanden. Nestje niet bij mij hoor, ik heb haar samen met de fokker dus ze krijgt nestje bij haar. Is ook een vriendin van mij. Uiterlijk zit verder wel goed, ze heeft ook al een aardig lijstje met titels. HD en ED doen we als ze 18 maanden is. Hopelijk voor het nestje nog een C diploma erop en misschien veldwerk kwalificatie, zou leuk zijn
Heb je een foto?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:26 schreef Qwea het volgende:
Ooh lol, dat heeft link ook! Niet zo extreem, maar als je op zijn oren kijkt zijn ze met bruine gloed
Dit is brindle omdat het geen effen tan aftekening is op de pootjes, maar lichtgekleurde haartjes tussen de donkere haren. Je hebt ze ook wel in black&tan, dus met effen lichte plekken, dan zien ze er een beetje uit als rottweilersquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Grappig dat dat brindle heet en niet black and tan, bij brindle denk ik echt aan die getijgerde honden
Nee de kleuren zijn bij een show wel allemaal samen en door elkaar heen in dezelfde groep. Maar een zo duidelijke kleurfout is volgens mij wel diskwalificerend; ik weet in ieder geval dat je er niet mee kan showen en fokken. Dus dan neem ik aan dat je gediskwalificeerd wordt als je het probeertquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:33 schreef oh-oh het volgende:
Labjes showen net als poedel ook op kleur of niet? Volgens mij is het dan idd een disk.
Ja dat heet ook zo iddquote:Op zondag 24 augustus 2014 14:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik dacht dat brindle gewoon zo heet als de hele hond die kleur heeft en dus niet zoals bij deze overwegend zwart met wat bruine accenten, dus ik heb weer wat geleerd.
Ik moet er niet aan denken om naast mijn 4 honden nog een nestje in huis te hebben haha.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:17 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Leuk! Al zou ik het persoonlijk misschien wel jammer vinden als het nestje van mijn hond bij een ander thuis geboren zou worden, ook al is dat de officiële (mede) eigenaar. Aan de andere kant, het scheelt wel heel veel (schoonmaak)werk!
Ah, wel de lusten maar niet de lasten dus; elke week een paar keer puppyknuffelen en daarna lekker naar huis en de fokker met alle troep achter laten. Dat is helemaal slim geregeldquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:27 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om naast mijn 4 honden nog een nestje in huis te hebben haha.
Bij het vorige nestje veel opgepast, maar blij als ik weer naar huis kon gaan haha.
Ze zit dichtbij, kan zoveel langskomen als ik wil en ze is gek op de fokker dus geen probleem. Waarschijnlijk pas ik dan ook een paar dagen per week op.
Ik vind zelf blond het mooist. Blonden hebben zo'n lief koppie vaak vind ik, en een lieve zachte uitdrukking. Maar misschien is mijn voorkeur ook wel deels ingegeven doordat ons teefje vroeger toen ik klein was een blonde wasquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:28 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik vind die kleur van de pup wel mooi, jammer dat het niet mag haha. Bruin en zwart vind ik sowieso bij dit ras het mooiste.
Nori is haar roepnaam, die hebben wij bedacht. Op haar stamboom (en daarom op alle andere officiële diploma's, keurrapporten etc.) staat haar stamboom naam; Chacha.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:52 schreef computergirl het volgende:
Waarom heeft Nori niet gewoon Nori ( op haar diploma en keuringsraport)?
Ja, we hebben hem in ik geloof juni? aangevraagd. Direct betaald toen we de acceptgiro binnen hadden, en hij is toen ook vrij snel gepubliceerd op de website, facebook en doorgestuurd naar de FCI. Maar nu is hij daar dus in behandeling, en dat kan dus schijnbaar wel 6-8 maanden durenquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:01 schreef oh-oh het volgende:
Oh kennelnaam aanvragen kan echt zo lang duren, de RvB is daar echt traaaaaaaaaaag mee en dan moet het ook nog eens helemaal goedgekeurd worden, een crime, ik wou het doen voor de gein maar ik dacht laat maar
Die hou ik nog even voor mezelfquote:Op donderdag 4 september 2014 09:08 schreef Qwea het volgende:
Tof om te lezen hoe dit werkt!
Wat word de kennelnaam?? Of mogen we die nog even niet weten?
Ik zat je lijstje te lezen en ik dacht nog: dure grap, zo'n nestje fokken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:46 schreef Miss_Isis het volgende:
en we mogen wel drie nestjes fokken voor we een beetje uit de kosten zijn![]()
![]()
Tja het kan wel goedkoper natuurlijk, maar ik wil het graag zo goed mogelijk doen. Dus daarom bv twee werpkisten met twee rennen, want ik wil ze zowel in de woonkamer kunnen hebben (eerste 2/3 weken fulltime, later een aantal uur per dag, voor de socialisatie) als in de bijkeuken (daar is meer ruimte voor ze om te lopen/spelen, geen houten vloer die vies wordt en minder stuk te makenquote:Op zaterdag 6 september 2014 18:17 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik zat je lijstje te lezen en ik dacht nog: dure grap, zo'n nestje fokken.
En ik grijp meteen de kans aan om te zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om te lezen hoe het allemaal in zijn werk gaat. Ik leef al helemaal mee Nori![]()
Vriendlief wil graag een hond (ook een labrador), dus ik blijf trouw meelezenWant als ik ook overstag ga, wordt het wat mij betreft idd een labrador
quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:47 schreef LadyS het volgende:
Ik wist wel dat het prijzig was, maar niet dat er zoooooveel gekocht en geregeld moest worden. Echt leuk dat van het begin af aan nu te kunnen volgen.
We hebben vaker gegoogled om in te lezen voor een hond en de prijzen van een pup zijn niet mis inderdaad. Maar ik was al wel zover dat ik liever 900 euro betaal en dan weten wat je in huis haalt dan 300 euro betalen en dan niks weten over de ouders, aandoeningen etc.
Wij hebben ook 2 raskatten, daar speelt natuurlijk een beetje hetzelfde qua onderzoeken en stambomen
Het zijn idd mijn kinderen in mijn UI, maar de linker is al 10 en de rechter is 8(Op de foto zijn ze geloof ik 2 jaar oud en 4 weken oud... waar blijft de tijd...) en die zien het idee van een hondje ook helemaal zitten.
We zijn ook onlangs verhuisd naar een huis met een tuin en wonen nu aan de rand van een plas en een best groot wandelgebied, dus lijkt me helemaal ideaal voor een hond
Het zal ook onze eerste hond worden, en als ik het goed begrepen heb ik een labrador ook een goede beginnershond, toch?
Als we kennis komen maken, ben ik meteen overstag hoor, zeker als de pups er al zijn
Puppycursus zou ik zeker doen als je niet zo veel ervaring hebt met honden. En is ook heel erg goed voor de socialisatie van de pup om contact te hebben met andere pups, een aanrader dus! Al kan het bij labradors soms ook de andere kant op gaan, dat ze de andere honden zo ontzettend leuk vinden dat ze moeite hebben met luisteren naar hun baasjequote:Op zaterdag 6 september 2014 21:33 schreef LadyS het volgende:
Ik zit hier echt hardop te lachen (in mijn eentje) om het "instapmodel-hond", hahaha.
Ja, de omgeving is ideaal, hier. Qua tijd voor de hond zit het hier ook goed. Vriend werkt wel fulltime, maar wel in wisseldiensten, dus hij is vaak genoeg thuis. Ik ben nu nog werkzoekend, maar ik zal zeker niet fulltime gaan werken. Dat in combinatie met de wisselende diensten van mijn vriend, zorgt ervoor dat het niet vaak voor zal komen dat hij/zij een hele dag alleen thuis is.
Qua opvoeden wil ik wel een puppycursus gaan doen, in ieder geval voor de basisdingetjes. Ik zag ook dat ze een cursus hadden voor de kinderen (om met de puppy/hond te trainen. Niet voor mij om mijn kinderen op te voeden, al zou ik die soms wel willen) Dat lijkt me voor hen ook leuk.
Nee hoor, had in de gaten dat je me niet serieus een pup aan het aanpraten bent!
was zijn reactie dezelfde als die van mij: dan gaan we niet weg zonder pupquote:Kom vooral eens geheel vrijblijvend kennismaken als je zin hebt![]()
Jacht is echt heel leuk met een retrieverquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:30 schreef LadyS het volgende:
Ik zag die kind-hond cursus hier: http://www.kckennemerland.nl/kindhond.html
Die jachttraining lijkt me ook wel leuk ja! Mocht het zover komen, zal ik het zeker overwegen!
Mijn vriend komt net thuis, ik laat hem even lezen wat we hebben 'besproken' en bij
[..]
was zijn reactie dezelfde als die van mij: dan gaan we niet weg zonder pup
Haha, als jullie bang zijn voor de bijl te gaan mag je ook wel eens komen kijken voor er pupjes zijn hoorquote:Op zaterdag 6 september 2014 22:30 schreef LadyS het volgende:
Ik zag die kind-hond cursus hier: http://www.kckennemerland.nl/kindhond.html
Die jachttraining lijkt me ook wel leuk ja! Mocht het zover komen, zal ik het zeker overwegen!
Mijn vriend komt net thuis, ik laat hem even lezen wat we hebben 'besproken' en bij
[..]
was zijn reactie dezelfde als die van mij: dan gaan we niet weg zonder pup
Ja, wie weet wordt ik straks gewoon de FOK! huisfokkerquote:Op zondag 7 september 2014 11:39 schreef Valerie. het volgende:
Zou wel leuk zijn voor jou als je straks je halve nest op fok kan blijven volgen.
Haha, je hoeft dus niet eens echte pups te zien om al voor de bijl te gaan!quote:Op zondag 7 september 2014 15:00 schreef LadyS het volgende:
Allemaal FOK!-labjes
we hebben vanmorgen allemaal labrador-pup-filmpjes op Youtube zitten kijken...![]()
...
4 oktober is er een workingtest (= een jachtproef voor honden, zonder echte jagers of schieten) in Oudewater en 17 oktober een MAP (= meervoudig apporteer proef, ook voor honden die jachttraining doen) in Son (en Breugel, neem ik aan). Misschien is dat dan wat? Er zullen dan ook wel andere honden zijn (voornamelijk andere retrieverrassen waarschijnlijk) maar n.a.w. ook heel veel labradors.quote:Die show in Bennekom is ietwat te ver weg voor ons (we wonen in de omgeving van Amsterdam) én mijn vriend moet werken ook nog die dag, dus daar kunnen we helaas niet heen. Maar ik vind het wel een heel goed idee om naar iets dergelijks te gaan om meer over het ras te leren!
* LadyS gaat vast beginnen met sparen
quote:Op maandag 8 september 2014 13:58 schreef Miss_Isis het volgende:
Pfff... ik heb meer last van (plaatsvervangende) nesteldrang nu dan toen ik zwanger was. En Nori is nog niet eens gedekt![]()
Vanochtend liep ik over de markt op weg naar de opticien en heb ik in een zwak moment 20 meter stof in verschillende kleuren aangeschaft om kussenslopen/hoezen van te maken om over de dekens te doen die in de werpkist moeten gaan komen. Klein detail, we hebben die dekens zelf nog niet eens gekocht (oh, en de werpkist ook niet), en ik heb überhaupt geen flauw idee hoe de naaimachine werkt, laat staan dat ik weet hoe ik een hoes/sloop kan maken. Dus...Nou ja, voor alles is een eerste keer en zo
Ja... Toen ik weer in de auto zat had ik wel een beetje een 'wtf heb ik nou net gedaan'-momentjequote:
quote:Op maandag 8 september 2014 14:02 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja... Toen ik weer in de auto zat had ik wel een beetje een 'wtf heb ik nou net gedaan'-momentje
Maar ja, was maar een euro per meter voor al die stoffen, en het leek echt een heel goed idee![]()
Kwam trouwens een mevrouw tegen bij die kraam die zelf net een nestje chineesjes had liggen
Een hoes leek me vooral handig tegen (kleinere) vlekjes; dat je dan niet meteen zo'n hele deken in de was hoeft te mikken. Dat moet sowieso wel 1 á 2x per dag natuurlijk, maar dan kun je tussendoor misschien volstaan met alleen een hoes verwisselen. Het moet een soort kussensloop-idee worden, van gewoon dun katoen, dat lijkt me niet warmer denk ik dan alleen een deken/kussen/dekbed/sprei of waar ze dan ook maar op ligt? En het lijkt me stiekem ook gewoon gezelliger staan dan alleen een lelijke dekenquote:Op maandag 8 september 2014 14:18 schreef oh-oh het volgende:
Mijn tip zou zijn haal gewoon een berg fleecedekens bij de kringloop/Ikea, niks met hoezen of gedoe, veel te warm , dat hebben we bij de chinezen niet eens hoor
Bedoelde eigenlijk sparen voor de pup en alle spullen die we dan aan moeten schaffenquote:Op zondag 7 september 2014 20:19 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh, en volgens mij moet je als je bij de Winner wilt kijken entreegeld betalen, bij de jachtproeven kun je dacht ik zo de velden in lopen om even te gaan kijken
quote:Op maandag 8 september 2014 13:58 schreef Miss_Isis het volgende:
Pfff... ik heb meer last van (plaatsvervangende) nesteldrang nu dan toen ik zwanger was. En Nori is nog niet eens gedekt![]()
Vanochtend liep ik over de markt op weg naar de opticien en heb ik in een zwak moment 20 meter stof in verschillende kleuren aangeschaft om kussenslopen/hoezen van te maken om over de dekens te doen die in de werpkist moeten gaan komen. Klein detail, we hebben die dekens zelf nog niet eens gekocht (oh, en de werpkist ook niet), en ik heb überhaupt geen flauw idee hoe de naaimachine werkt, laat staan dat ik weet hoe ik een hoes/sloop kan maken. Dus...Nou ja, voor alles is een eerste keer en zo
Ja dat snapte ikquote:Op maandag 8 september 2014 14:47 schreef LadyS het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk sparen voor de pup en alle spullen die we dan aan moeten schaffen
En wat leuk dat je zelf zo'n nesteldrang hebtEn knap dat je zelf een poging gaat wagen, met de naaimachine
Ik heb geen idee wat en hoe met hoezen, maar vetbedden zijn inderdaad heel erg handig!quote:Op maandag 8 september 2014 14:33 schreef oh-oh het volgende:
Oh nou dan kun je beter wat vetbedden halen ergens.
Ik heb nog nooit ergens kussens met hoesjes en toestanden in werpkisten gezien, of in rennen.
Ik zou zelfs mss bang zijn dat er pups in kwijtraken![]()
Dan zou ik eerder gewoon oude dekbedden zonder hoes erbij doen.
Maar vetbedden zijn master!
Hmm, die zien er op zich ook wel handig uit ja, en heet wasbaar ook lees ik. Maar heb ze nog nooit in het echt gezien, dus geen idee hoe dik/zacht/anti-slip ze zijn. Ik zou er dan wel een stuk of 8 á 10 moeten hebben in de grootste maat.quote:Op maandag 8 september 2014 14:33 schreef oh-oh het volgende:
Oh nou dan kun je beter wat vetbedden halen ergens.
Ik heb nog nooit ergens kussens met hoesjes en toestanden in werpkisten gezien, of in rennen.
Ik zou zelfs mss bang zijn dat er pups in kwijtraken![]()
Dan zou ik eerder gewoon oude dekbedden zonder hoes erbij doen.
Maar vetbedden zijn master!
Nee, dat entreegeld zal wel lukken idd :pquote:Op maandag 8 september 2014 15:33 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja dat snapte ikDe entree voor de Winner zal ook wel niet zo veel zijn dat er lang voor gespaard moet worden gelukkig
![]()
Ik wilde het alleen nog even benoemen, omdat een clubmatch van de NLV (zoals die in Bennekom) of een jachtproef meestal gratis zijn om te gaan kijken, maar een echte grote hondenshow zoals de Winner kost wel entreegeld.
En veel succes met sparen voor een pup! je hebt nog ongeveer 4 maanden de tijd![]()
Oh hell yeah, elke mens met een hond die verhaart moet een furminatorquote:Op maandag 8 september 2014 16:19 schreef Valerie. het volgende:
En een borstel (FURminator is epic) als je daar lekker vroeg mee begint gaan ze later ook niet kutten met kammen.
Ik zeg nu stoer dat hij niet op de bank mag, maar ik ken mezelf een beetje.. dan vind ik het veel te gezellig als het pupje even er bij komt liggen.quote:Op maandag 8 september 2014 16:16 schreef oh-oh het volgende:
Bench is optioneel, voerbakken kosten niks ( bench ook niet tweedehands ), halsband en riem zijn de belangrijkste dingen. Een mand of zo wellicht? ( als ie niet op de bank mag) En dan meteen nog entingen, en eventueel een cursus.
Oh ja, flexlijnquote:Op maandag 8 september 2014 16:25 schreef oh-oh het volgende:
Oh god nee, flexlijnen, die moesten ze echt verbieden die ondingen!!!
Ja, goed punt. Mijn langharige kat is het dus niet gewend en die moet 2x per jaar onder zeil bij de trimmer, anders wordt hij ontzettend agressiefquote:Op maandag 8 september 2014 16:19 schreef Valerie. het volgende:
En een borstel (FURminator is epic) als je daar lekker vroeg mee begint gaan ze later ook niet kutten met kammen.
Je kan het echt zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wil mbt veel zaken vind ik.quote:Op maandag 8 september 2014 16:25 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik zeg nu stoer dat hij niet op de bank mag, maar ik ken mezelf een beetje.. dan vind ik het veel te gezellig als het pupje even er bij komt liggen.
Entingen idd. En een cursus wil ik ook. Al met al valt het me mee wat er verder nog bij komt kijken.
Deze twee hadden wij. Zoals je kan zien, geen enkel probleem.quote:Op maandag 8 september 2014 16:29 schreef LadyS het volgende:
Ja, dat zijn wel lekker mandjes ja. Komen ze daar wel in en uit in het begin
Heb jij dan ook van die bakken op een standaard? Als haar lab groter wordt is het wel fijn dat de bakken wat hoger kunnen.quote:Op maandag 8 september 2014 16:30 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je kan het echt zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wil mbt veel zaken vind ik.
Ik heb drink en voerbakken van de Wibra, euro per stuk of zo, rvs met zo een antisliprandje eronder. Je kan ook bakken van 20 euro kopen hoor. Halsband en lijn idem. Bench is heel makkelijk tweedehands te vinden en als je hem niet wil blijven gebruiken dan verkoop je hem gewoon weer ook.
Mand of kussen kun je ook zo duur maken als je wil natuurlijk en speeltjes zijn er ook in elke prijsklasse.
Ik heb zelfs voor Billy als pup een trapje naast het bed laten maken van hout, zodat ie daar meteen in kon zonder te vallen, scheelde ook in zindelijkheid en nachtelijk gedonder.
Hier zat het meeste geld ever denk ik in dure kalfslederen halsbanden met bling![]()
Die ze echt nooit dragen![]()
Oh wat ik ook echt een musthave vind is een naamtag met je telefoonnummer erop.
Die heb ik wel een stuk of 5 per hond zodat ik niet telkens de tag hoef te verwisselen als ik een andere halsband om doe. Meeste honden hebben maar 1 halsband dus dat is makkelijk.
quote:Op maandag 8 september 2014 16:33 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Deze twee hadden wij. Zoals je kan zien, geen enkel probleem.
[ afbeelding ]
Aanschaf en entingen en eventueel een verzekering ( ik raad altijd zelf sparen aanquote:Op maandag 8 september 2014 16:36 schreef LadyS het volgende:
[..]Ooooh, kijk nou toch..
oh-oh, je hebt wel gelijk, zijn allemaal geen dure dingen. De echte kosten zitten dus in de aanschaf en de rest is variabel. Thanks!
Joa, maar is het wel zonde als je bijvoorbeeld een leuke riem met bijpassende halsband haalt en dat je bij cursus ineens weer een andere riem nodig hebt oidquote:Op maandag 8 september 2014 16:36 schreef LadyS het volgende:
[..]Ooooh, kijk nou toch..
oh-oh, je hebt wel gelijk, zijn allemaal geen dure dingen. De echte kosten zitten dus in de aanschaf en de rest is variabel. Thanks!
Net als in KVV verdoriequote:
Ik ben niet zo'n fan van plasmatjes, en al helemaal niet van krantenquote:Op maandag 8 september 2014 15:56 schreef oh-oh het volgende:
http://www.witjesverzendhuis.com/honden/fokker-puppybenodigdheden
Ze staan zelfs bij fokkersbenodigdheden![]()
Oh en nog een tip, mocht je die plasmatten overwegen ipv vieze kranten die niet absorberen, haal dan gewoon bij de apotheek van die bedonderleggers voor incontinente mensen, veel goedkoper en groter en fijner. Billy is door de fokker al zindelijk gemaakt op die matten, heel handig voor winterpupjes als ze binnen automatisch op zo een matje plassen!
Ik kreeg er een heel pak bij in zijn puppypakket en dat is niet opgegaan, ik heb laatst de laatste matjes aan een vriendin gegeven die een pup uit Zweden ging halen voor onderweg!
Hmm, even denken....quote:Op maandag 8 september 2014 16:13 schreef LadyS het volgende:
[..]
Nee, dat entreegeld zal wel lukken idd :p
4 maanden moet lukken. Gelukkig ook nog een eindejaarsuitkering in die periode. Haha.
Even voor mijn beeldvorming en begroting, wat moet er allemaal aangeschaft gaan worden? Dingen die in mij opkomen zijn: bench, eten- en drinkbak, halsband en lijn, speeltjes.. En er zijn vast nog tig dingen waar ik dus niet aan denk..
Zelf sparen dekt lang niet altijd de lading...quote:Op maandag 8 september 2014 16:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Aanschaf en entingen en eventueel een verzekering ( ik raad altijd zelf sparen aan) en een cursus, dat zijn de grote uitgaven idd. En dan moet je bedenken wat je wil gaan voeren, ik ( en ik ben lang niet de enige hier ) heb bv wel een vriezer aangeschaft omdat ik kvv voer. Maar goed, dat is echt optioneel.
Thanksquote:
Leuk! Mede namens Nori bedankt voor het complimentquote:Op woensdag 10 september 2014 19:37 schreef nightsleeper het volgende:
Wat een ontzettend leuke hond die Nori! Ik hou dit topic ook in de gaten omdat ik en mijn vrouw ook al een tijdje zitten te denken over het nemen van een hond.
Ik heb zelf uit mijn kindertijd hele goede herinneringen aan onze hond, ook een labrador en omdat mijn vrouw nog nooit eerder huisdieren heeft gehad lijkt een labrador me wel geschikt. Ik hoop dat nog niet alle pups vergeven zijn voordat Nori überhaupt zwanger is.
Dat weet ik wel zekerquote:Op woensdag 10 september 2014 19:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Thanks
Hopelijk wordt het straks nog leuker als er daadwerkelijk puppy's zijn
Haha, nee onze poezen zijn alle 3 geholpen, en zijn maar gewone HTK-katjes. Wel heel lief en leuk natuurlijk, maar objectief gezien niks bijzonders, daar zitten de asiels al vol meequote:Op donderdag 11 september 2014 13:58 schreef computergirl het volgende:
ik hou zelf meer van kitten, ga je die ook fokken?
*noob* waarom niet?quote:Op donderdag 11 september 2014 14:06 schreef Miss_Isis het volgende:
edit: en twee van de drie komen zelf uit de opvang/asiel, dus daar mag je dan uberhaupt niet mee fokken
Thanks!quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:29 schreef Lot_1 het volgende:
ach gos, die pleister![]()
Wat een leuk topic is dit! Ik vind het vooral leuk dat je veel uitleg geeft over de keuzes die je maakt, interessant
Bij de meeste asiels of opvangen onderteken je als je een dier koopt een koopcontract waar in staat dat je niet met het dier mag fokken. Veel volwassen dieren die in het asiel komen worden ook gecastreerd/gesteriliseerd om te voorkomen dat er nieuwe zwerfdieren of ongewenste nestjes geboren worden. Bij kittens uit het asiel is het vaak zo dat je een 'tegoedbon' krijgt voor gratis castratie zodra ze een maand of 6 zijn, dat zit dan al bij de prijs in. Weet niet hoe dat bij honden uit het asiel gaat, maar bij katten werkt dat zoquote:[..]
*noob* waarom niet?
Behoorlijk ja...quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:29 schreef LadyS het volgende:
Balen zeg![]()
En nu lijkt maandag zooooo ver weg nog zeker?
Gemiddeld moet progesteron toch 2-3 x bepaald worden, dus je moet wat geduld hebben!quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:52 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Behoorlijk ja...![]()
Maar ik heb gelukkig wel enige afleiding dit weekend, ik ben zondag jarig dus ik moet dit weekend aan de bak (letterlijk) voor het bezoek. En de website moet nog af, dus daar ben ik ook nog wel even druk mee. Dan kan ik maandag wel weer opnieuw stressen (en misschien de rest van de week ook nog wel, afhankelijk van de uitkomst maandag)
Ik doe hard m'n best met geduldig zijn, maar het is niet mijn sterkste kant, zeg maarquote:Op vrijdag 12 september 2014 13:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Gemiddeld moet progesteron toch 2-3 x bepaald worden, dus je moet wat geduld hebben!
Alvast gefeliciteerd!
Haha, momenteel ben ik wel iets minder nuchter dan normaal hoorquote:Op vrijdag 12 september 2014 13:39 schreef Candaasje het volgende:
Spannend hoor!
Oh ik vind dit zo leuk om te volgen. Jij bent zo betrokken bij het welzijn van je dieren, maar ook gewoon heerlijk nuchter.
Dan moeten we de volgende loopsheid afwachten, dat zal over ongeveer 6 maand zijn (maart/april verwacht ik). Maar dat heeft niet onze voorkeur want dan begint het jachtseizoen weer (waar ze dan niet echt aan mee zal kunnen doen), zitten we waarschijnlijk in een verbouwing, en ergens in de toekomst willen we ook nog wel graag een kindje er bij waar we dan een poos druk mee zullen zijn...quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:54 schreef Valerie. het volgende:
Als het nu mislukt, wanneer kan ze dan weer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Het is een recessieve eigenschap, die erf je dus van zowel vaders- als moederskant. Door aan te geven dat Nori het waarschijnlijk draagt impliceer ik dat alle honden in haar stamboom drager (kunnen) zijn. Inclusief de hond waar het om gaat. En omdat de honden in haar stamboom met naam genoemd worden is het dus vindbaar als iemand een hond uit haar stamboom googledquote:Op maandag 15 september 2014 16:04 schreef Candaasje het volgende:
Kun/mag je ook niet gewoon benoemen dat Nori door haar afstamming mogelijk een kleurfout door kan geven? Zonder de naam van de reu te noemen, maar gewoon een beetje vager?
Natuurlijk kunnen mensen altijd verder googlen, maar waarom zou een potentiele koper dat gaan doen als je zelf er al eerlijk in bent dat een pup het mogelijk erft? (Eventueel het percentage van de kans op de afwijking er bij vermelden, als dat kan?)
Ik zou zelf misschien gaan googlen naar wat die kleurfout precies is, maar meer om uit te sluiten dat het voor de gezondheid verdere gevolgen zou kunnen hebben. De echt fanatiekelingen die alles van Nori's afstamming willen weten komen er via speurwerk toch wel achter denk ik, als ze echt willen?
Het gaat niet om de eigenaar van de reu hè, maar om een hond uit Nori's lijn. Maar idd, ik vertel het pupkopers gewoon persoonlijk dat de pups mogelijk drager zouden kunnen zijn.quote:Op maandag 15 september 2014 16:06 schreef oh-oh het volgende:
Als die eigenaar er moeilijk over doet ( slaat nergens op, openheid is veel beter maar soit ) dan zou ik even afwachten of je pups die fout ook daadwerkelijk krijgen en wel aangeven bij kopers dan het in de lijn zit.
En te vroeg naar de reu, een goede dekreu dekt niet als het te vroeg is, dus of dat zinvol is?
Dat is een stukje minder direct, maar je hebt wel een punt. Ik denk dat we maar af moeten wachten of er ooit een pup met fout gaat komen. Maar ben niet van plan die uit de foto's te knippen o.i.d.quote:Op maandag 15 september 2014 16:54 schreef Sarasi het volgende:
Wat ik me ook afvraag, gaat hij dan ook moeilijk doen als je foto's van eventuele pups met kleurfouten op de site gaat zetten? Daarmee impliceer je namelijk hetzelfde.
Mensen die niet willen fokken maakt dat toch niet uit, en mensen die wel willen fokken snappen toch dat dat voorkomt en dat niet elke pup dat dan heeft of zoquote:Op maandag 15 september 2014 18:10 schreef Miss_Isis het volgende:
Kleurspoelinkje er over, niemand die er wat van ziet![]()
Maar voor alle duidelijkheid, de situatie ligt natuurlijk nog wel iets genuanceerder, maar ik wil niet teveel in detail treden hierover ivm privacy. Ik kon het verzoek van die persoon in ieder geval wel begrijpen, en daarom ga ik er ook in mee.
Het is alleen jammer dat het zo moet en dat het hele wereldje niet iets opener is en mensen er wat neutraler in staan. Een labrador met een vlekje hier of daar is nog steeds gewoon een leuke, lieve huishond. En een afwijking in de vachtkleur heeft geen negatieve invloed op gezondheid of karakter o.i.d. En dat was de persoon in kwestie roerend met me eens. Maar goed, andere mensen wijzen een hond er misschien wel op af als ze lezen dat die hond zo'n kleurfoutje zou kunnen dragen, zonder dat ze eerst eens het gesprek aan gaan. En dat is natuurlijk jammer
Ja, maar volgens mij met als aantekening NEK (niet erkende kleur) er op. Of misschien zelfs zonder aantekening, dat weet ik niet zeker. Maar je wordt gediskwalificeerd op show, en fokken volgens de regels van de club is dan ook al niet meer mogelijk (daarvoor moet je minimaal een G hebben, en dan moet je er werkdiploma's bij hebben). Dus ze zijn gewoon als huishond geschikt, maar verder niet.quote:Op maandag 15 september 2014 19:02 schreef oh-oh het volgende:
Krijgen ze dan wel gewoon een stamboom?
Tja, toch zijn er wel mensen die zo'n hondje met kleurfout niet hoeven, bijvoorbeeld omdat hij er niet precies als een labrador uitziet. Mijn ouders bv zijn van mening dat als je er veel voor betaald dat je dan ook een hond wilt die er 100% goed uitziet, dus inclusief de goede kleur. Al zijn er vast ook mensen die het wel leuk vinden om een echte labrador te hebben die toch een beetje anders dan anders is. Of gewoon een goed gefokte pup die aan alle gezondheidsvoorwaarden voldoet en toch goedkoper dan gemiddeld isquote:Op maandag 15 september 2014 19:06 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Mensen die niet willen fokken maakt dat toch niet uit, en mensen die wel willen fokken snappen toch dat dat voorkomt en dat niet elke pup dat dan heeft of zo
Pm heb jequote:Op woensdag 10 september 2014 19:48 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Leuk! Mede namens Nori bedankt voor het complimentEn het zijn ook hele leuke, lieve honden. Heel geschikt voor beginners
![]()
Hopelijk wordt ze ergens volgende week gedekt, dan komt de dekmelding op de site van de NLV en kunnen potentiële pupkopers ons vinden en contact met ons opnemen. Als het goed is, is dan ook onze site online. Mochten er hier serieus geïnteresseerden zijn dan kunnen ze een PM sturen en krijgen ze een linkje naar de site als hij online gaat
Je bent al de tweedequote:
Oprotten, ik heb als ik een pup wil eerste keusquote:Op maandag 15 september 2014 19:43 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Je bent al de tweede![]()
Wie weet worden het inderdaad wel allemaal FOK! hondjes straks![]()
Hehe, geen ruzie maken, dan jaag je m'n andere potentiële pupkopers nog wegquote:Op maandag 15 september 2014 19:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oprotten, ik heb als ik een pup wil eerste keusIk riep het gelijk ergens al
![]()
/claim
Ik wil een labrador.quote:Op maandag 15 september 2014 20:04 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hehe, geen ruzie maken, dan jaag je m'n andere potentiële pupkopers nog weg
Hopelijk zijn er genoeg pupjes voor iedereen![]()
En er is er natuurlijk maar één die eerste keus heeft, en dat ben ikAlle andere potentiële nieuwe baasjes mogen in een uitgebreide intake hun voorkeuren en wensen uitspreken, in de weken erna mogen ze zeggen welke hondjes ze het leukst vinden, en dan rond een week of 7 kies ik wie uiteindelijk welke pup krijgt. Oh zo
Daar kunnen we wel rekening mee houden denk ikquote:Op maandag 15 september 2014 20:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wil een labrador.
Zo. Daar, heb je mijn wensen
Reu. Liefst blond, anders zwart. Als hij maar lief is!quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:46 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Daar kunnen we wel rekening mee houden denk ik![]()
Maar misschien nog iets specifiekers? Reu? Teef? Zwart of bruin? Temperament? Of misschien heeft MM nog wensen?![]()
Blond gaat bij ons niet lukken helaas, zwart (of bruin) hopelijk welquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Reu. Liefst blond, anders zwart. Als hij maar lief is!![]()
Zie, opgelost, slotjequote:Op dinsdag 16 september 2014 15:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Blond gaat bij ons niet lukken helaas, zwart (of bruin) hopelijk wel![]()
En lief zijn ze allemaal natuurlijk!
Nou volgens mij zijn het er wel iets meer dan drie, ik tel er een stuk of 20. Misschien nog eens kijken en de pagina wat langer laten laden?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:05 schreef Leonos het volgende:
Hele topic door gescrold, kom je maar 3 foto's tegen ofzo
Ach, voorpret is ook leuk hoorquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:27 schreef mikoxx het volgende:
Wachten duurt natuurlijk altijd lang ;-). As if..... graag een lief, bruin, reutje.....!! :-) Welke kleur ogen zullen de pups waarschijnlijk hebben eigenlijk? Bruin of blauw?
Doe mij maar liever een zwarte reu! Die vinden ik en mijn vrouw het mooiste.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:39 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ach, voorpret is ook leuk hoorEn ik zal zien wat ik voor jullie kan doen! Hopelijk zitten er een paar mooie bruine pupjes bij straks
En dan hebben ze nog een heel groot hoofd en waggelen ze zo lief rond.quote:Ze worden geboren met dichte oogjes, als ze net open gaan zijn de oogjes wel wat blauwig en later soms groenig volgens mij. Daarna krijgen zwarte pups (als het goed is) donkerbruine ogen en bruine pups lichtbruine ogen. Blauwe ogen zijn een fout bij labradors, dus hopelijk krijgen ze die niet
Check!quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:27 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Doe mij maar liever een zwarte reu! Die vinden ik en mijn vrouw het mooiste.
[..]
En dan hebben ze nog een heel groot hoofd en waggelen ze zo lief rond.Puppies
Is foxred niet iets voor jou dan? Gezien je voorliefde voor goudkleurig? Ik zag er laatst één en ik was prompt verliefd...quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:59 schreef Valerie. het volgende:
Als ik ooit van mijn geloof zou vallen en een lab nemen, dan zou het een bruine worden denk ik
Kan je even komen kennis maken met Charliequote:Op dinsdag 16 september 2014 18:32 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Check!
Straks blijf ik nog met allemaal teefjes zitten![]()
Maar goed, laat ik de pups maar niet verkopen voordat de hond gedekt is enzoEerst morgen weer prikken en kijken wanneer we naar het hoge noorden moeten afreizen om bij Bowie op bezoek te gaan!
Nog nooit gezien, maar volgens Google Images is dat de kleur van de Golden zoals in de jaren 80, zoals ie hoortquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:38 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Is foxred niet iets voor jou dan? Gezien je voorliefde voor goudkleurig? Ik zag er laatst één en ik was prompt verliefd...Zo mooi! Ooit gaat er hier nog wel zo één komen hoop ik...
Vindt-ie vast reuze gezellig met een loopse teef er bijquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:44 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Kan je even komen kennis maken met Charlie
Haha, kom ik er misschien toch nog afquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:02 schreef LadyS het volgende:
O wow, dat is een mooie kleur!
En hier zou de voorkeur uitgaan naar een teefje. Geen voorkeur voor kleur vacht, maar die foute blauwe ogen wil ik wel
![]()
En een rustig karakter wil ik ook.
Maar ik ben nog niet overstag, hoor :p
quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:07 schreef Miss_Isis het volgende:
Nog even een plaatje van de fotoshoot van afgelopen zondag. Is ze niet mooi?
[ link | afbeelding ]
Lief van je! Alleen ik weet niet of het verstandig is om te komen als er pups zijn, hahahaha.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:58 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha, kom ik er misschien toch nog af![]()
Maar hopelijk wel zonder blauwe ogen! De kans op blauwe ogen is sowieso trouwens echt zo goed als 0 hoor, bij een raszuivere labrador, dus verheug je daar maar niet op
En je hebt nog even de tijd, als je zo ver bent hoor ik het wel't is ook niet niks, een hond kopen is een behoorlijke commitment en daar moet je wel voor de volle 100% achter staan. En je mag ook altijd gewoon eens langskomen om Nori of Nori en de pups te zien, of als je vragen hebt of zo, ook als je (nog) geen hond wilt. Je bent van harte welkom
Er zou vanochtend om iets over 8 geprikt worden, dus lijkt me wel. Nu dus maar weer afwachten tot de uitslag.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:03 schreef LadyS het volgende:
[..]
Lief van je! Alleen ik weet niet of het verstandig is om te komen als er pups zijn, hahahaha.
En wat een mooie foto, de van de fotoshoot
Is er al geprikt?
We hebben haar niet zelf uitgezocht, de fokster heeft haar voor ons uitgezocht uit het nest (dat deed ze bij alle pupkopers). We wilden vooral een leuke, lieve, relaxte huishond die goed met de andere honden en dieren samen zou gaan, maar we hebben wel vanaf het begin aangegeven dat we er graag een nestje mee zouden willen fokken. Er waren 7 teefjes in het nest waarvan 1 sowieso niet en 1 iets minder geschikt voor de fok zouden zijn vanwege schoonheidsfoutjes, dus we hoopten dat de fokster ons niet aan die zou koppelen. En dat is ook niet gebeurd, het werd één van de andere pupsquote:Op dinsdag 16 september 2014 23:18 schreef Valerie. het volgende:
Hebben jullie haar eigenlijk uitgezocht om een nestje mee te fokken, of kwam dat idee later?
Ja mooi hè! Het is officieel geen aparte kleur, het is een vorm van blond/geel. Alles tussen bijna wit en heel donker roodgoud valt daar onder. Vroeger waren de meeste blonde labs die kleur, maar na de jaren '40 werd er steeds meer geselecteerd op heel licht blond, dus verdween deze kleur bijna. Je ziet het nog wel eens in werklijnen, dus bij de echte jachthonden (die op de foto werkt ook op behoorlijk hoog niveau). En nu het zeldzaam is komt er weer meer vraag naar die kleur, en zie je ze langzaam aan vaker.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:26 schreef Holyme het volgende:
Wauw, die foxred reu!Nog nooit gezien, wist niet dat die kleur ook bestond bij labs. En jullie dame staat er prachtig op!
Hopelijk mag je snel gaan reizen en gaat alles goed.
Nog niet, misschien wel een idee jaquote:Op woensdag 17 september 2014 09:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Heel mooi hondje!
Heb je de foto al naar de reu gestuurd?(kan hij alvast in de stemming komen
)
Je mag ook komen voor de pups er zijn, of als ze weer weg zijn hoorquote:Op woensdag 17 september 2014 10:03 schreef LadyS het volgende:
[..]
Lief van je! Alleen ik weet niet of het verstandig is om te komen als er pups zijn, hahahaha.
En wat een mooie foto, de van de fotoshoot
Is er al geprikt?
En ja, er is idd geprikt vanochtend! Mijn vader is in alle vroegte naar de kliniek gereden met Nori (man moest werken, ik moest bij kind blijven dat nog in bed lag) en prikken ging weer prima. Nu afwachten, ergens tussen 11.30 en 12.00u verwacht ik gebeld te worden met de uitslag!quote:Op woensdag 17 september 2014 10:47 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Er zou vanochtend om iets over 8 geprikt worden, dus lijkt me wel. Nu dus maar weer afwachten tot de uitslag.
quote:Op woensdag 17 september 2014 12:26 schreef Miss_Isis het volgende:
Uitslag binnen! (uiteraard pas 5 over 12, heb toen zelf maar gebeld want ik hield het niet meer)
Anyway, 9,8 ng/ml! DA zegt vandaag naar de reu en vrijdag nog een keer. Spannend!
Uitslag binnen! (uiteraard pas 5 over 12, heb toen zelf maar gebeld want ik hield het niet meer)
Anyway, 9,8 ng/ml! DA zegt vandaag naar de reu en vrijdag nog een keer. Spannend!
Laten we het hopen!quote:Op woensdag 17 september 2014 12:31 schreef nightsleeper het volgende:
[..]![]()
Dat wordt partytime voor Nori en Bowie!
Zou dat wel mogen, is dat niet een beetje NSFW?quote:
Jammer alleen van die ene bal, misschien had ze dat er bij moeten zeggenquote:Op woensdag 17 september 2014 13:31 schreef oh-oh het volgende:
Zo heb ik dus echt van de fokker een foto gekregen van Billy's ouders tijdens de making off, met tekstballonnen, waarop Billy's moeder tegen zijn vader zegt dat ie vooral niet moet vergeten om voor mij een mooie blauwe of zwarte Billy erbij te stoppen
![]()
It worked like a charm!
OMFG! Hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:38 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Is foxred niet iets voor jou dan? Gezien je voorliefde voor goudkleurig? Ik zag er laatst één en ik was prompt verliefd...Zo mooi! Ooit gaat er hier nog wel zo één komen hoop ik...
Verlaat je me dan nu voor een ander?quote:
Dan PM je ze maarquote:Op woensdag 17 september 2014 13:07 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Zou dat wel mogen, is dat niet een beetje NSFW?
Misschien kan het in een spoiler, als ik het een beetje subtiel houquote:
Weet je wat jij even moet doen? Doe MikeyMo even een prive berichtje. Die maakt websites (is zijn werk) en die kan je haske goed adviserenquote:Op woensdag 17 september 2014 13:32 schreef Miss_Isis het volgende:
Omdat ik de tijd een beetje moet doden en niet teveel na moet denken want daar word ik zenuwachtig van![]()
Een vraag aan de lezers hier:
Stel, jullie overwegen de aanschaf van een Labrador(pup) en komen op de website van een fokker terrecht. Wat vinden jullie dan nou echt belangrijk op die website? Welke informatie mag niet ontbreken?
Serieus? Omdat het fox-red is liggen de prijzen veel hoger? Wat is hoger in jouw ogen? Link was 800.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:40 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Verlaat je me dan nu voor een ander?![]()
Wel rekening houden met de vaak significant hogere prijs
checkcheckcheck! Wat je noemt staat er allemaal al opquote:Op woensdag 17 september 2014 13:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Weet je wat jij even moet doen? Doe MikeyMo even een prive berichtje. Die maakt websites (is zijn werk) en die kan je haske goed adviserenWil die vast wel even doen.
Maar ik zou toch sowieso wel graag de uitslagen van de honden op de site willen zien. Ogen, heupen, ect. Stamboom. Foto's sowieso. Info met verwachtingsdatum van het nest en hoe je te werk gaat. Dus niet 1ste keus maar koppelen zeg maar.
Wij vragen ¤900 voor een goede pup (dus zonder overbeet, met de juiste kleur, etc.). Dat is volgens de site van de NLV ook de gemiddelde prijs voor een pup. Maar omdat die rode kleur zo zeldzaam is, zullen fokkers daarvan vast nog een stuk meer vragen. En sowieso gelden er waarschijnlijk (lange...) wachttijden, zeker als je een bepaalde lijn wilt, of bv meer een showtype dan werktype oid. Maar hoeveel welke fokker voor een pup vraagt zou ik niet weten, zo ver heb ik nog niet geïnformeerdquote:Op woensdag 17 september 2014 13:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus? Omdat het fox-red is liggen de prijzen veel hoger? Wat is hoger in jouw ogen? Link was 800.
Ja link was ook 900 maar we krijgen 100 korting vanwege die overbeetquote:Op woensdag 17 september 2014 13:47 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
checkcheckcheck! Wat je noemt staat er allemaal al op
We zijn al een heel eind inmiddels, maar als hij online is kunnen mensen die de link willen misschien ook doorgeven als ze nog iets missen
Werkdiploma's komen er ook op, bekers/lintjes/etc zijn er volgens mij niet
[..]
Wij vragen ¤900 voor een goede pup (dus zonder overbeet, met de juiste kleur, etc.). Dat is volgens de site van de NLV ook de gemiddelde prijs voor een pup. Maar omdat die rode kleur zo zeldzaam is, zullen fokkers daarvan vast nog een stuk meer vragen. En sowieso gelden er waarschijnlijk (lange...) wachttijden, zeker als je een bepaalde lijn wilt, of bv meer een showtype dan werktype oid. Maar hoeveel welke fokker voor een pup vraagt zou ik niet weten, zo ver heb ik nog niet geïnformeerd![]()
En misschien zijn er ook wel fokkers die uit principe niet meer voor een rode pup vragen dan voor een gewone zwarte/bruine/blonde pup. Het is een kwestie van goed zoeken en veel rondvragen denk ik
Checkquote:Op woensdag 17 september 2014 13:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja link was ook 900 maar we krijgen 100 korting vanwege die overbeet
Kijk dat je 100 euro maar vraagt voor zo'n pup, oke. Maar als zo'n fox-red richting de 12/1300 gaat vind ik dat debiel
Ooh en misschien op je site zetten dat je ze groot brengt met versvlees? Want dat miste ik dus wel overal. En misschien ook erbij waarom?
Nou ja, ik hoef niet perse een rode hoorquote:Op woensdag 17 september 2014 13:52 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Check
En echt geen idee hoeveel een rode kost, je kan altijd even informeren, maar 1200 lijkt me niet heel gek gedacht eigenlijk....
Hehe, zal het doorgeven aan Noriquote:Op woensdag 17 september 2014 13:51 schreef Cat22 het volgende:
Ik lurk al tijden mee en wilde miss_isis vragen of ze Nori veel batsplezier wilde wensen.![]()
En voor de baasjes veel sterkte met wachten of er pupsels gaan komen.![]()
Hoe lang duurt het eigenlijk voor je dat weet?
Voel je niet verplicht hoorquote:Op woensdag 17 september 2014 13:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoef niet perse een rode hoorZwarte is prima
Ik voel me ook niet verplichtquote:Op woensdag 17 september 2014 14:00 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Voel je niet verplicht hoorMocht je toch naar een rode gaan informeren dan wil ik wel heel graag weten wat dat ongeveer kost en of/hoe lang er wachttijd is!
Thanks!quote:Op woensdag 17 september 2014 14:01 schreef Lot_1 het volgende:
Ik wil geen hond, maar ik raak erg enthousiast van je verhalen Miss_Isis! Je komt in dit topic over alsof je alles goed doordacht doet, ik zou bij jou het gevoel hebben dat ik een goede keus maakt omdat je zo weloverwogen en enthousiast overkomt. Als de toon die je in dit topic hebt ook op je website hanteert trekt dat leuke pup-kopers aan, denk ik
Hou me op de hoogte!quote:Op woensdag 17 september 2014 14:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik voel me ook niet verplicht
Ik ga wel eens even informeren for the sake of must know.
Als je nog een hoster zoekt (dus enkel een domeinnaam hebt) kun je de site wel bij mij neerzetten, ik heb zat ruimte en bandbreedte over.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:08 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Manlief is net thuis trouwens, hij gaat nu voor we weg moeten even hosting regelen en dan doen we de site misschien vanavond (laat) al wel online! Dan moet er nog wel veel info bij waar ik nog mee aan het schrijven ben/moet, maar de basics staan er dan wel.
Waar host je?quote:Op woensdag 17 september 2014 14:08 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Thanks!
Ik hoop ook op leuke pupkopersWel fijn als je een beetje een band op kunt bouwen met de mensen aan wie je een hondje gaat toevertrouwen.
Manlief is net thuis trouwens, hij gaat nu voor we weg moeten even hosting regelen en dan doen we de site misschien vanavond (laat) al wel online! Dan moet er nog wel veel info bij waar ik nog mee aan het schrijven ben/moet, maar de basics staan er dan wel.
[..]
Hou me op de hoogte!![]()
quote:Op woensdag 17 september 2014 14:16 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Als je nog een hoster zoekt (dus enkel een domeinnaam hebt) kun je de site wel bij mij neerzetten, ik heb zat ruimte en bandbreedte over.
Haha!! Jihaaa! ;-) succes!quote:Op woensdag 17 september 2014 12:26 schreef Miss_Isis het volgende:
quote:
Nu maar hopen dat ze het veilig doen! Oh nee, wacht...quote:Op woensdag 17 september 2014 16:26 schreef LadyS het volgende:
[..]
De date is over 5 minutenSpannend!
Meet Q!quote:Op woensdag 17 september 2014 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
He gatver. Je haalt ook alle romantiek uit deze gearrangeerde date
quote:Op woensdag 17 september 2014 17:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Meet Q!![]()
NINJA edit: nog niet wakker
NINJA edit 2: Of nou...misschien ook weer wel... maar laat maar![]()
Thanks voor het aanbod, aardig van jequote:Op woensdag 17 september 2014 14:16 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Als je nog een hoster zoekt (dus enkel een domeinnaam hebt) kun je de site wel bij mij neerzetten, ik heb zat ruimte en bandbreedte over.
Bedankt voor het compliment!quote:Op woensdag 17 september 2014 14:33 schreef Turbomuis het volgende:
Ooit komt er hier ook een labrador. Maar pas als ik daar meer tijd voor heb, en als ik m'n katten heb omgepraat. En m'n vriend, want die wil liever een dobermann (maar aangezien ik degene ben die er het meest voor moet gaan zorgen mag ik kiezen vinnik)
We hebben nu een logeerlab van bijna 5 maanden, en het is zooo'n scheet.
Tegen de tijd dat we er een willen aanschaffen kijk ik of jij er hebt, je bent er precies zo mee bezig als ik vind dat een goede fokker er mee bezig moet zijn (en ik heb er wat gezien, toen we op zoek waren naar onze logeerpup (die is van een vriendin van me, ik ben nauw betrokken geweest bij de aanschaf. Ik voelde me echt vereerd)
Topic moet vol voor er pups komen hè. En aan mij zal het niet liggen, ik doe m'n bestquote:Op woensdag 17 september 2014 14:39 schreef Valerie. het volgende:
Nou Miss_Isis, jij kan behoorlijk wat posts in je zak steken
Uhm, iets met een A dus...quote:
En nu maar WOHTS hequote:Op donderdag 18 september 2014 14:25 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, dan is ze nu dus mooi wel PUPO, zoals ze dat in OUD noemen.Pregnant until proven otherwise!
![]()
Tikkie voorbarig, maar och... who cares!
Het broekloeren kan beginnen!
Ja, ook OUD-speak, voor checken of je al ongesteld wordt.Slaat ook helemaal nergens op in dit geval, maar toch!
ik zou nog even wachten op het kort kapsel en de driekwart broekquote:Op donderdag 18 september 2014 15:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Ohh, het grote speculeren kan beginnen! Net was madame bijzonder rustig toen ze even op straat mocht lopen... Ze snuffelde een beetje rond maar rende niet eens het weiland door zoals normaal. Zou het iets betekenen???
quote:Op donderdag 18 september 2014 15:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zou nog even wachten op het kort kapsel en de driekwart broek
Voor:quote:Op donderdag 18 september 2014 15:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
Tja, dat zijn de moodswings natuurlijk. Dat had je kunnen verwachten!quote:Op donderdag 18 september 2014 16:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Ze ligt de hele dag op de bank of in d'r mand te walvissen, en idd steeds janken. En als ik dan vraag wat er is negeert ze me, en als ik doorvraag krijg ik een grom
Denk het ook... Net betrapte ik haar met een pot augurken in haar voerbakquote:Op donderdag 18 september 2014 16:34 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Tja, dat zijn de moodswings natuurlijk. Dat had je kunnen verwachten!
quote:Op donderdag 18 september 2014 15:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze weegt nu net 29 kilo, dat was de eerste keer dat we progesteron gingen prikken. In februari van dit jaar (voor de jachttraining weer begon en met winters speklaagjequote:Op donderdag 18 september 2014 21:18 schreef Qwea het volgende:
Mooie kop heeft Nori
Hoe zwaar is ze trouwens?
Oeh, das netjes op gewichtquote:Op donderdag 18 september 2014 21:22 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ze weegt nu net 29 kilo, dat was de eerste keer dat we progesteron gingen prikken. In februari van dit jaar (voor de jachttraining weer begon en met winters speklaagje) woog ze bijna 32 kg.
Whahaha,quote:Op donderdag 18 september 2014 18:03 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Denk het ook... Net betrapte ik haar met een pot augurken in haar voerbakWaar gaat dit heen??
Ja, als ze drachtig moet worden is het beter om een beetje aan de slanke kant te zijn, als een hond(varken/geit/konijn/etc.) wat te dik is nemen ze minder makkelijk op.quote:
Graag! Ben benieuwdquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:03 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Oh, en verder nieuws, de site (althans, een ruwe versie waar nog veel aan moet gebeuren) is online! Er staan nog wel wat foutjes in en er ontbreken nog een boel foto's en een paar stukken tekst, en de menu's worden ook nog aangepast. Maar er staat iig wat!
![]()
Wie wil kan een link krijgen per PM. Voor wie al een link heeft: wees nog niet te kritisch aubNa dit weekend is hij hopelijk beter afgewerkt.
Oh, dat ziet er al mooi uit!quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:03 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Oh, en verder nieuws, de site (althans, een ruwe versie waar nog veel aan moet gebeuren) is online! Er staan nog wel wat foutjes in en er ontbreken nog een boel foto's en een paar stukken tekst, en de menu's worden ook nog aangepast. Maar er staat iig wat!
![]()
Wie wil kan een link krijgen per PM. Voor wie al een link heeft: wees nog niet te kritisch aubNa dit weekend is hij hopelijk beter afgewerkt.
Daar gaat mijn man overquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:20 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Oh, dat ziet er al mooi uit!
Meteen wel een kleine opmerking: op de homepagina werkt de onderste foto niet, dat moet zijn DSC_2223.JPG i.p.v. DSC_2223.jpg (hoofdletters dus).
Komen idd nogquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:36 schreef Turbomuis het volgende:
Ziet er netjes uit!
Tips:
Veeeeel foto's! Waarschijnlijk spreek ik voor m'n beurt en komen die nog
Een gastenboek is ook altijd leuk denk ik
Maak je mailadres even klikbaarquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:03 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, als ze drachtig moet worden is het beter om een beetje aan de slanke kant te zijn, als een hond(varken/geit/konijn/etc.) wat te dik is nemen ze minder makkelijk op.
Wat mij betreft ligt haar ideale gewicht rond de 30 kg, met 32 was ze wel echt aan de mollige kant. Nu met 29 is ze wel behoorlijk slank en krijgt ze ook maar weinig voer (ong. 300gr kvv, plus een klein beetje groente/fruit/aardappel/brood/restjes, wat er zoal overblijft van mijn dochters eten. En soms een ei als ze die vindt). Dus een kilootje er bij moet wel kunnen vind ik. Hoeveel weegt Link inmiddels?
![]()
Link weegt 26,7 en dat weet ik omdat ik net bij de DA ben geweest want hij heeft een pannelap opgevretenquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:03 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, als ze drachtig moet worden is het beter om een beetje aan de slanke kant te zijn, als een hond(varken/geit/konijn/etc.) wat te dik is nemen ze minder makkelijk op.
Wat mij betreft ligt haar ideale gewicht rond de 30 kg, met 32 was ze wel echt aan de mollige kant. Nu met 29 is ze wel behoorlijk slank en krijgt ze ook maar weinig voer (ong. 300gr kvv, plus een klein beetje groente/fruit/aardappel/brood/restjes, wat er zoal overblijft van mijn dochters eten. En soms een ei als ze die vindt). Dus een kilootje er bij moet wel kunnen vind ik. Hoeveel weegt Link inmiddels?
![]()
Ja, dat moet met hoofdletterquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maak je mailadres even klikbaar
de foto van ton en je dochter werkt niet
Haal de enter bij je contact gegevens even wegEr staat letterlijk "enter"
De foto van Nori bij "Nori" doet niet
De hele sectie "pups" linkt nergens naar door
En je links geeft een 404
Kusjuh!
Zo, da's al een aardig gewicht! Wordt nog een grote vent straks! En nee, Nori eet gelukkig niet dat soort dingen. Ze vernield wel eens wat (tegenwoordig veel minder) maar eet het niet op.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Link weegt 26,7 en dat weet ik omdat ik net bij de DA ben geweest want hij heeft een pannelap opgevretenDoet Nori dat ook? Zoveel zooi vreten?
Maar als je hem klikbaar maakt, dan opent hij gelijk de mail applicationquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:01 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, dat moet met hoofdletter![]()
En verder moet dat idd allemaal nog gefixt worden. Alleen mail klikbaar maken weet ik niet of/hoe dat handig is, ik klik zelf ook nooit op mailadressen, gebruik altijd m'n hotmail om een mail vandaan te verzenden.
Zal het doorgeven aan de uitvoerderquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar als je hem klikbaar maakt, dan opent hij gelijk de mail applicationIs veel handiger. En als je toch via gmail wilt dan doe je alsnog ctrl + C. En gewoon klikbaar maken : <a href="mailto:info@xx.nl">info@xx.nl</a>
ik vind het heel belangrijk te weten dat er goed naar karakter van hond en nieuwe eigenaar gekeken wordt, en het is ontzettend leuk om te zien dat mensen enthousiast zijn. Alleen maar praktische informatie spreekt mij niet aan.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:32 schreef Miss_Isis het volgende:
Omdat ik de tijd een beetje moet doden en niet teveel na moet denken want daar word ik zenuwachtig van![]()
Een vraag aan de lezers hier:
Stel, jullie overwegen de aanschaf van een Labrador(pup) en komen op de website van een fokker terrecht. Wat vinden jullie dan nou echt belangrijk op die website? Welke informatie mag niet ontbreken?
Ik denk dat Link eigk niet veel groter wordt. Kan dat? Met 8 maanden?quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:01 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, dat moet met hoofdletter![]()
En verder moet dat idd allemaal nog gefixt worden. Alleen mail klikbaar maken weet ik niet of/hoe dat handig is, ik klik zelf ook nooit op mailadressen, gebruik altijd m'n hotmail om een mail vandaan te verzenden.
[..]
Zo, da's al een aardig gewicht! Wordt nog een grote vent straks! En nee, Nori eet gelukkig niet dat soort dingen. Ze vernield wel eens wat (tegenwoordig veel minder) maar eet het niet op.
Thanks voor de tipsquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind het heel belangrijk te weten dat er goed naar karakter van hond en nieuwe eigenaar gekeken wordt, en het is ontzettend leuk om te zien dat mensen enthousiast zijn. Alleen maar praktische informatie spreekt mij niet aan.
En foto's sowieso! (En ik kwam laatst op n site waarop stond: geboren 05-06 oid zonder jaartal. Dat is ook niet erg handig...)
Had nog niet gepost hier verder, maar lees wel al de hele tijd mee
Haha, nee je houdt hem maar lekkerquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik denk dat Link eigk niet veel groter wordt. Kan dat? Met 8 maanden?
En geef mij nori, krijg jij link. Stenen, pannelappen, sokken, vuilnisemmers, poep, plastic, ALLES vreet ie.
praktisch is ook goed en nodig, alleen kom je soms van die sites tegen waarop alleen maar praktische dingen staan en dat komt op mij wat ongeïnteresseerd over en meer alsof het om t geld gaatquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Thanks voor de tips![]()
En practische info heb ik wel, maar ook hééél veel enthousiast geblaatDus dat zit wel goed dan denk ik
Foto's hebben we, maar moeten nog wel op de site.
Aan puppy foto's ontbreekt het helaas nog een beetje natuurlijk, aangezien we nog geen puppy's hebben gehadDus ik denk dat de site pas echt 'af' zal zijn als de pups bij hun nieuwe baasjes zijn (ga ik er voor het gemak even vanuit dat er pups komen en dat de dame drachtig is atm
)
Check!quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
praktisch is ook goed en nodig, alleen kom je soms van die sites tegen waarop alleen maar praktische dingen staan en dat komt op mij wat ongeïnteresseerd over en meer alsof het om t geld gaat![]()
O, en rasinformatie vind ik vaak wel leuk, al weet je dat allemaal al als je echt op zoek bent... Maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |