Journalisten onthoofden. Toe maar.quote:De Islamitische Staat (IS) heeft een video vrijgegeven waarin het schijnbaar de Amerikaanse journalist James Wright Foley onthoofdt.
De video van de extremistische groepering is gericht tegen het optreden van de Verenigde Staten tegen IS.
Foley raakte in november 2012 vermist in Syrië. In de video spreekt Foley zich uit tegen de luchtaanvallen door de VS in Irak. De gemaskerde beul met een mes naast Foley spreekt Engels en zegt tegen de Amerikaanse president Barack Obama dat de agressie tegen de Islamitische Staat zal resulteren in bloedvergieten onder Amerikanen.
Nadat hij Foley naar het zich laat aanzien heeft onthoofd, komt hij in beeld met een man die volgens IS een Amerikaan is, met de naam Steven Joel Sotloff. ''Het leven van deze Amerikaanse burger, Obama, hangt af van je volgende beslissing'', dreigt de beul.
Verdwenen
James Foley verdween op 22 november 2012 in het noordwesten van Syrië. Volgens nieuwssite GlobalPost, waar Foley eerder voor werkte, werd hij gedwongen uit zijn auto te stappen toen hij op weg was naar de Syrische grens met Turkije door gewapende mannen.
De fotojournalist maakte als onafhankelijk verslaggever voor die tijd reportages in het Midden-Oosten. Foley was een ervaren buitenlandcorrespondent die vooral werkte in Syrië, Afghanistan en Libië. In april 2011 werd hij in Libië door regeringstroepen gevangen genomen en na 44 dagen vrijgelaten. Zijn familie heeft al die tijd gestreden voor zijn vrijlating.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)ournalist-foley.html
Meer oorlog.quote:
Nou, dat was wel duidelijk hoor.quote:Nadat hij Foley naar het zich laat aanzien heeft onthoofd
Heb het niet gezien. Ook niet zo'n behoefte aan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nou, dat was wel duidelijk hoor.
Ja ik bedoel gewoon full on pief paf poef door het amerikaanse legerquote:
Ze bedrijven pure terreur, ook met hun publiciteit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Publieke opinie op een positieve manier bespelen is niet het sterkste punt van IS, he?
is niet het doel bedoel je.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Publieke opinie op een positieve manier bespelen is niet het sterkste punt van IS, he?
Staat ook in de OP...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:03 schreef marcodej het volgende:
Slachtoffer was al eens eerder ontvoerd in Libië.
Ik pas.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor de liefhebbers.
http://www.liveleak.com/view?i=bc1_1408481278
Als je daar een 'liefhebber' van bent en dat vrijwillig gaat bekijken, dan ben je goed ziek in je hoofd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor de liefhebbers.
Precies. En het dan ook nog eens uit wraak doen naar aanleiding van de criminele daden van de VS in Irak. Ze houden zelf als beesten huis daar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:58 schreef Nintex het volgende:
Verwacht nu nog geen 'boots on the ground' getuige het feit dat deze meneer was opgepakt in Syrie in 2012. Lijkt me ook een teken dat IS nog niet veel manieren heeft gewonnen om de VS in 'bloed te verdrinken', zoals ze hadden aangekondigd. Het onthoofden van iemand die je 2 jaar gevangen hebt is een domme en laffe actie, maar van extremistische moslims hoef je niet anders te verwachten.
Ook op youtubequote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor de liefhebbers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paul! Doe er eens wat aan!quote:
Ik heb juist geleerd alle culturen te respecteren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Hoe meer van dit soort video's en berichten verschijnen, des te minder respect, zo ik dat al had, heb ik voor die idioten.
Het is wel slim om een grootmacht met atoombommen tegen je in het harnas te jagen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:10 schreef richolio het volgende:
Is is de druppel van de spanning met Amerika en daar denk ik.
Ik hoorde dat hun ledenwerfactie alweer 6000 nieuwe leden had opgeleverd, waaronder 1000 uit Europa. Blijkbaar werken deze filmpjes toch wel. Ik snap de mensen uit de Schilderswijk ook niet, dat ze zulke filmpjes zien (waren er al genoeg voor deze) en denken: kom, laat ik uit dankbaarheid voor mijn huisvesting (waarvoor een Nederlander geen woning gekregen heeft) en mijn uitkering (die betaald wordt door een Nederlander), eens ISIS-aanhanger worden. Die jongens betekenen zoveel voor mij!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:09 schreef Smoofie het volgende:
IS, zoveel praatjes terwijl ze 1 voor 1 worden afgeslacht door drones.
Nee ik ga hem niet kijken. Gaat het heel snel ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:12 schreef LXIV het volgende:
Als je het filmpje gaat bekijken dan valt me op hoe heel rustig deze man is. Hij verteld zijn verhaal maar begint niet te snotteren of te gillen. Hij ziet er toch niet gedrogeerd uit. Hij knijpt zijn ogen dicht als het kelen begint, verder niks. Onvoorstelbaar. Ik zou toch wel in zo'n status van totale paniek zijn!!
Ze laten het niet zien.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ik ga hem niet kijken. Gaat het heel snel ?
Je ziet niet zo veel. Ze laten niet het hele onthoofden zien, maar een klein stukje in het begin. Volgens mij gebeurt het wel 'professioneel'. Ik denk dat iemand op deze manier minder lijdt dan wanneer hij door een granaatscherf getroffen wordt en veel langzamer doodgaat.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ik ga hem niet kijken. Gaat het heel snel ?
Als er een republikein president is wel.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:13 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is wel slim om een grootmacht met atoombommen tegen je in het harnas te jagen.
Ik zie het nu nog niet gebeuren, maar stel over 2 jaar zitten de Amerikanen weer vast in een uitzichtloze oorlog in Irak en is er weer een 'keuze' tussen een 'surge' meer troepen/meer slachtoffers of een grote bom erop dan denk ik dat ze in de toekomst toch echt voor die bom gaan.
Ik heb 'm ook net gekeken en dat viel mij ook op maar na zijn 'anti-America-speech' (waarom doet hij die, omdat ze hem anders langzamer en pijnlijker hebben gedreigd te vermoorden?) zie je wel die doodsangst. Tijdens die speech leeft hij nog natuurlijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:12 schreef LXIV het volgende:
Als je het filmpje gaat bekijken dan valt me op hoe heel rustig deze man is. Hij verteld zijn verhaal maar begint niet te snotteren of te gillen. Hij ziet er toch niet gedrogeerd uit. Hij knijpt zijn ogen dicht als het kelen begint, verder niks. Onvoorstelbaar. Ik zou toch wel in zo'n status van totale paniek zijn!!
Echt, opruimen dat volk...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor de liefhebbers.
Je ziet dat hij gaat snijden voor 1 seconde en dan gaat het zwart.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh dus je ziet wat die zegt en dan daarna alleen het hoofd los van het lichaam ?
Ligt aan het mes en de manier. Je hebt filmpjes waarin men het met botte messen doet en heel langzaam. Zoals in Tjetjenië destijds en in Mexico bij de cartels.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je ziet niet zo veel. Ze laten niet het hele onthoofden zien, maar een klein stukje in het begin. Volgens mij gebeurt het wel 'professioneel'. Ik denk dat iemand op deze manier minder lijdt dan wanneer hij door een granaatscherf getroffen wordt en veel langzamer doodgaat.
Ja, dat idee daarvoor.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Pffff ik vind onthoofdingen zo gruwelijk. En hoe moet het zijn als je weet dat het zo gaat gebeuren.. Niet te beseffen dit..
Je ziet 1 seconde onthoofding, daarna een shot van zijn lichaam plus hoofd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan betwijfel ik dat het echt is.
Camera was ook nog van de journalist wrs......quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:18 schreef Grunge. het volgende:
Het viel mij ook op hoe HD het beeld was. Dat ben ik niet gewend van dit soort filmpjes. Het hoort natuurlijk bij deze tijd, maar toch.
Je ziet hem wel zagen in zijn strot, dan gaat het op zwart.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is de vooruitgang.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:18 schreef Grunge. het volgende:
Het viel mij ook op hoe HD het beeld was. Dat ben ik niet gewend van dit soort filmpjes. Het hoort natuurlijk bij deze tijd, maar toch.
Je ziet erna wel het hoofd op zijn lichaam, dus het is echt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan moet je eens naar de mexicanen en russen kijken die werden onthoofd met een bot mes, heel langzaam. Die russen waren net 20 ofzo. Waren er 6 en 1 voor 1 werden ze gepakt en de rest keek toe. Dan zou ik proberen weg te rennen en dan maar neergeschoten te worden of alles doen om snel dood te gaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kan mij echt niet voorstellen wat er dan door je hoofd gaat. (beetje stomme woordkeuze)
Het maakt je ook kwaad dat die beesten gewoon hun gang kunnen gaan.. het liefste zou je hen minstens hetzelfde gunnen maar je bent machteloos tegen die waanzin..quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Pffff ik vind onthoofdingen zo gruwelijk. En hoe moet het zijn als je weet dat het zo gaat gebeuren.. Niet te beseffen dit..
Atoombommen zijn onbruikbaar. Dan dood je 1000 isis-gasten en laat je 10.000 onschuldige mensen op een totaal gruwelijke manier levend verbranden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:13 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is wel slim om een grootmacht met atoombommen tegen je in het harnas te jagen.
En zodra die atoombommen rondvliegen gaan andere landen die ook atoombommen hebben niet wachten waar ze gaan landen. Dan vliegen ze alle kanten opquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Atoombommen zijn onbruikbaar. Dan dood je 1000 isis-gasten en laat je 10.000 onschuldige mensen op een totaal gruwelijke manier levend verbranden.
Photoshop? Stil beeld is niet echt overtuigend.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Je ziet erna wel het hoofd op zijn lichaam, dus het is echt.
20% is buitenlandse strijder. Als je daar zo ruim de beschikking over hebt dan pak je natuurlijk iemand die goed Engels spreekt. Het filmpje is duidelijk bedoeld voor een Westers publiek.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:17 schreef Specularium het volgende:
Die dader heeft een Brits accent.
Ja, die Mexicaanse filmpjes zijn veel gruwelijker. Zeker als het met een bot mes gebeurt en ze gaan zo'n heel rijtje af. Of die ene film met die kettingzaag. Gruwelijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ligt aan het mes en de manier. Je hebt filmpjes waarin men het met botte messen doet en heel langzaam. Zoals in Tjetjenië destijds en in Mexico bij de cartels.
Nah kijk liever niet ... Vind het echt zo naar.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dan moet je eens naar de mexicanen en russen kijken die werden onthoofd met een bot mes, heel langzaam. Die russen waren net 20 ofzo. Waren er 6 en 1 voor 1 werden ze gepakt en de rest keek toe. Dan zou ik proberen weg te rennen en dan maar neergeschoten te worden of alles doen om snel dood te gaan.
Ik denk niet dat IS dit soort dingen gaat faken, gezien ze wel vaker mensen onthoofden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:22 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Photoshop? Stil beeld is niet echt overtuigend.
Tja, en die camera hebben ze dan weer wél uit het Westen. Hypocriete honden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:18 schreef Grunge. het volgende:
We worden bespeeld en in de zeik genomen, maar door wie?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:24 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb eigenlijk best twijfels bij dit filmpje... ISIS die niet alles laat zien??
1 meer of minder boeit die gekken ook niet....quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat IS dit soort dingen gaat faken, gezien ze wel vaker mensen onthoofden.
Die andere filmpjes waren duidelijk bedoeld voor het Irakese/Syrische publiek. Dit filmpje is voor ons bedoeldquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
De echte onthoofding ontbreekt. Dat vond IS te bruut? Nu ineens wel?
Niet logisch eigenlijk.
Nou, de VS hebben de afgelopen jaren er ook honderdduizenden gedood. Direct of indirect.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:26 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, dat filmpje zegt ook genoeg. Zeggen dat de US muslims dood terwijl ze zelf meer muslims hebben gedood dan de US in 10 jaar.
Zal wel te lang hebben geduurd met zo'n klein bot mes.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
De echte onthoofding ontbreekt. Dat vond IS te bruut? Nu ineens wel?
Niet logisch eigenlijk.
Ja, maar je kunt niet goed zien of hij echt zaagt. Hans Klok kan jou dat ook laten denken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je ziet hem wel zagen in zijn strot, dan gaat het op zwart.
Nooit van dat verhaal gehoord en hoef het ook niet te zien, maar dat zal deze wel zijn danquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dan moet je eens naar de mexicanen en russen kijken die werden onthoofd met een bot mes, heel langzaam. Die russen waren net 20 ofzo. Waren er 6 en 1 voor 1 werden ze gepakt en de rest keek toe. Dan zou ik proberen weg te rennen en dan maar neergeschoten te worden of alles doen om snel dood te gaan.
Indirect vind ik deels onzin. Om de US nou de schuld te geven dat Shi en Sunni elkaar aan het uitmoorden waren... De instabiliteit is veroorzaakt door de VS, maar het feit dat ze elkaar doden is niet echt de schuld van de US.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, de VS hebben de afgelopen jaren er ook honderdduizenden gedood. Direct of indirect.
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zal wel te lang hebben geduurd met zo'n klein bot mes.
Dus dan krijg je de samenvatting.
Okay, je weigert wat dan? Dan komt er een marteling achteraan die je liever ook overslaat. Je hebt geen keuze. Ja een iets beter of een nog veel slechtere...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:24 schreef Verbodsbord het volgende:
Inderdaad appart die speech die hij geeft. Misschien dat er iets van een dubbel bericht in zit, want kan me niet voorstellen dat je zoiets zou zeggen op het moment dat toch al duidelijk is dat je dood gaat.
Dat is die inderdaadquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nooit van dat verhaal gehoord en hoef het ook niet te zien, maar dat zal deze wel zijn dan
http://www.liveleak.com/view?i=f86_1314856001
Ze vechten daar al jaren. Alsof interventie iets gaat helpen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:28 schreef GoodGawd het volgende:
Ik snap trouwens nooit waarom buurlanden geen snars doen, Turkijke, Saudie, Iran....die kunnen dit toch niet acceptern zo naast te deur. Dan hebben wij het allemaal maar goed geregeld met de NAVO. Tell Oekraïne about it
Mwau, als ISIS dat eerste echt boeit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zal wel te lang hebben geduurd met zo'n klein bot mes.
Dus dan krijg je de samenvatting.
Ik snap NATO deels. Een oorlog met Rusland riskeren over oost-Oekraïne zou ik ook niet doen. Maar beetje meer militaire machtsvertoon van NATO mag wel. Turkije is helemaalquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:28 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Okay, je weigert wat dan? Dan komt er een marteling achteraan die je liever ook overslaat. Je hebt geen keuze. Ja een iets beter of een nog veel slechtere...
Het is maar triest allemaal, die volgende man gaat er natuurlijk ook aan. Wat moet Obama doen, nu stoppen en dan vervolgens duizenden meer aan Irakeze, Syrische etc. doden laten vallen.
Ik snap trouwens nooit waarom buurlanden geen snars doen, Turkijke, Saudie, Iran....die kunnen dit toch niet acceptern zo naast te deur. Dan hebben wij het allemaal maar goed geregeld met de NAVO. Tell Oekraïne about it
Ja.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is de hele langzame bloederige super nare onthoofding video waar je net over vertelde ?
Ik zou hem niet kijken als je een zwakke maag hebt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Arg die nieuwsgierigheid is zo irritant.
fucking creepy. Ook die hele toespraak van hem.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor de liefhebbers.
Ja omdat het 1 grote wetteloze bende is. Maar het gross van de mensen dat in die landen woont wilt deze bs natuurlijk ook niet. Het zijn die achterlijke extremisten minderheden die de boel verzieken, die vaak nog gewoon in de regering zitten ook. Ik vind het niet zo vreemd dat het westen zich er mee bemoeid. Maar bombarderen alleen heeft natuurlijk geen zin. Ahum Bush kuch kuch.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze vechten daar al jaren. Alsof interventie iets gaat helpen.
Ik had mezelf nog zo voorgenomen er niet naar te gaan zoeken en nu klik ik er alsnog op.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:00 schreef Mani89 het volgende:
Voor de liefhebbers.
Ik kijk hem niet.. die van de journalist ook niet. Enough is enough.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Arg die nieuwsgierigheid is zo irritant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |