Je weet dat er maar maximaal 5 inbouwdozen onder één afdekraam afgewerkt kunnen worden ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen dat ik dan al sinds de start van mijn verbouwing op zoek ben naar een zaag he? Ik weet zeker dat ik hem heb, maar geen idee waar![]()
"maar 12" en ik heb me 4x moeten verantwoorden richting mijn moeder & stiefmoeder waarom ik er zo veel wilde. En dan twijfel ik dus nog om er 4 bij te zetten
Anderhalve meter met inbouwdozenquote:Op zondag 28 september 2014 10:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je weet dat er maar maximaal 5 inbouwdozen onder één afdekraam afgewerkt kunnen worden ?
En dan moet je sowieso voldoende ruimte laten tussen de inbouwdozen onderling; anders gaat dat niet passen.
Dan vraag ik mij nog in godsnaam af wat je met 12 inbouwdozen naast elkaar wilt !
Ik denk dat wij hier ook zo'n 9 stopcontacten in gebruik hebben rondom de televisiequote:Op zondag 28 september 2014 10:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je weet dat er maar maximaal 5 inbouwdozen onder één afdekraam afgewerkt kunnen worden ?
En dan moet je sowieso voldoende ruimte laten tussen de inbouwdozen onderling; anders gaat dat niet passen.
Dan vraag ik mij nog in godsnaam af wat je met 12 inbouwdozen naast elkaar wilt !
Uiteindelijk zit bij mij achter de televisie maar twee wandcontactdozen, een tv aansluiting en een ethernet aansluiting. In één van die twee wandcontactdozen zit een 8voudige Brennenstuhl tafelcontactdoos met bliksembeveiliging.quote:Op zondag 28 september 2014 11:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik denk dat wij hier ook zo'n 9 stopcontacten in gebruik hebben rondom de televisie.
Daar moet ik nog naar kijken. Want ik heb ze via het systeem van de inbouwdozen aan elkaar geklikt. En ik wil 3x 4 afmonteren.quote:Op zondag 28 september 2014 10:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
8 stopcontacten, 2x2 UTP, 1x CAI, 1x loos.quote:Dan vraag ik mij nog in godsnaam af wat je met 12 inbouwdozen naast elkaar wilt !
Ik zou maximaal vier wandcontactdozen plaatsen; de rest is toch meer dan prima met een stekkerblok in het meubel te doen ? Daar zijn die dingen ook voor uitgevondenquote:Op zondag 28 september 2014 12:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Daar moet ik nog naar kijken. Want ik heb ze via het systeem van de inbouwdozen aan elkaar geklikt. En ik wil 3x 4 afmonteren.
[..]
8 stopcontacten, 2x2 UTP, 1x CAI, 1x loos.
Neuh, hart op hart van t hout is 60-61 cm.quote:Op zondag 28 september 2014 11:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Anderhalve meter met inbouwdozen![]()
Mijn tv meubel heb ik altijd met stekkerblok gehad, maar ik heb een expedit van ikea (meubel met die vierkante blokjes naast elkaar) met in totaal 34 cm ruimte tussen de vakken in (lxbxh). En dat betekend dat zo'n bliksembeveiligd blok er nooit in gaat passen. En dan heb ik liever zo'n rij stopcontacten er onder zodat ik zeker weet dat mijn apparatuur veilig is aangeslotenquote:Op zondag 28 september 2014 12:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik zou maximaal vier wandcontactdozen plaatsen; de rest is toch meer dan prima met een stekkerblok in het meubel te doen ? Daar zijn die dingen ook voor uitgevonden![]()
Dus alle 12 componenten zitten op de muur ook nog eens in het zicht; dus niet achter het tv meubel ?quote:Op zondag 28 september 2014 12:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Mijn tv meubel heb ik altijd met stekkerblok gehad, maar ik heb een expedit van ikea (meubel met die vierkante blokjes naast elkaar) met in totaal 34 cm ruimte tussen de vakken in (lxbxh). En dat betekend dat zo'n bliksembeveiligd blok er nooit in gaat passen. En dan heb ik liever zo'n rij stopcontacten er onder zodat ik zeker weet dat mijn apparatuur veilig is aangesloten
Ze zitten er direct onder. Gezien de diepte van het meubel zie je ze vanaf de bank niet zitten.quote:Op zondag 28 september 2014 13:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dus alle 12 componenten zitten op de muur ook nog eens in het zicht; dus niet achter het tv meubel ?
Aan de onderkant van het meubel monteren is geen realistische optie ? Hebben ze bij Brehnnenstuhl wel mooie exemplaren van met bliksembeveiliging.quote:Op zondag 28 september 2014 13:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Ze zitten er direct onder. Gezien de diepte van het meubel zie je ze vanaf de bank niet zitten.
Dit. Na die 5 heb je altijd nog wat losse ruimte nodig omdat een afdekraam uitsteekt. Hierdoor zul je een paar van je geplaatste inbouwdozen niet kunnen gebruiken.quote:Op zondag 28 september 2014 10:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ga wat raampjes halen zodat ik het bekijken of het pastquote:Op zondag 28 september 2014 20:21 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dit. Na die 5 heb je altijd nog wat losse ruimte nodig omdat een afdekraam uitsteekt. Hierdoor zul je een paar van je geplaatste inbouwdozen niet kunnen gebruiken.
De dozen het meeste links zitten 30 cm van de vloer.quote:En dan vraag ik mij ook af, waarom zitten alle inbouwdozen op een verschillende hoogte? Zie nu al drie verschillende hoogtes voor stopcontacten, lijkt mij niet erg mooi. Beter neem je één hoogtemaat (meestal 30 of 40 cm vanaf de vloer voor stopcontacten, 105cm voor lichtknoppen).
Je kunt ook het tussenschotje bewerkenquote:Op zondag 28 september 2014 20:41 schreef Puala het volgende:
Het komt zo slecht uit als er meer ruimte tussen moet, want dan krijg je een raampje, 20 cm niets, weer een raampje, weer 20 cm niets en weer een raampjeOf 2x5. Dat kan op zich wel, er is toch 1tje loos en 1 stopcontact minder kan wel.
En ik begin weer opnieuw te twijfelen of ik ze dan niet direct achter mn tvmeubel wil maken. Maar dan heb ik het risico dat er precies 1 aansluiting achter een tussenschotje van mijn tvmeubel komt te zitten. En dat zou wel zuur zijn.
Al zou het wel een goeie reden zijn om dan zelf een tvmeubel te maken. Want dat speelt al langer in mijn hoofd
Mijn tv meubel komt daar te hangen en hoger op de muur de tv. Ik weet niet of het dan slim is. Tussenschotje verplaatsen. Ik weet niet. Het zit goed vast, het word wel een gepiel. Morgen met daglicht nog maar eens kijkenquote:Op zondag 28 september 2014 21:03 schreef nikky het volgende:
[..]
Je kunt ook het tussenschotje bewerken.
Ik zou ze sowieso dan wel allemaal op de zelfde hoogte maken.quote:Op zondag 28 september 2014 20:41 schreef Puala het volgende:
Het komt zo slecht uit als er meer ruimte tussen moet, want dan krijg je een raampje, 20 cm niets, weer een raampje, weer 20 cm niets en weer een raampjeOf 2x5. Dat kan op zich wel, er is toch 1tje loos en 1 stopcontact minder kan wel.
En ik begin weer opnieuw te twijfelen of ik ze dan niet direct achter mn tvmeubel wil maken. Maar dan heb ik het risico dat er precies 1 aansluiting achter een tussenschotje van mijn tvmeubel komt te zitten. En dat zou wel zuur zijn.
Al zou het wel een goeie reden zijn om dan zelf een tvmeubel te maken. Want dat speelt al langer in mijn hoofd
Dat zeggen ze allemaalquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:56 schreef Puala het volgende:
En dat heb ik dus niet gedaan he, maar de vorige bewoner
Houdt is het ook niet weg netjes, maar dat bij jou slaat alles!quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:56 schreef Puala het volgende:
Wisten jullie dat je zelfs op 1m2 het als klusser aardig kan verprutsen?
[ link | afbeelding ]
Links heb ik op de rand een opstaande rand:
[ link | afbeelding ]
Waar ik rechts een schuin aflopend randje heb:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Waarom een pot afkitten als je ook kan afvoegen?![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En dat heb ik dus niet gedaan he, maar de vorige bewoner![]()
Noooh dat dat in je op kwamquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:00 schreef innepin het volgende:
Oh ik schrok joh, dacht dat iets was dat jij net had gedaan![]()
Ik verbaas me elke keer vooral over de licht knop. Dat je die zo kan plaatsenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:35 schreef R2R het volgende:
Wat lelijk gedaan die plee
Ik zou me doodergeren aan die lelijk geplaatste tegels elke keer als ik er zat.
Omg. Hahahahahahahah.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:38 schreef Puala het volgende:
Ik heb nog wel een foto van de vorige eigenaar dat ie heel blij poseert bij zijn prutswerk?![]()
[ afbeelding ]
Wel uiteraard even onherkenbaar gemaakt
Ik vind hem ook echt prachtig nog steedsquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:38 schreef Tamashii het volgende:
Wat een prachtige vloer heb je gekocht! Ik denk dat het wel een toevoeging geeft als je hem in visgraat plaatst, maar je moet er van houden natuurlijk. Echt heel erg mooi!
Zeker wetenquote:En wat jammer van die wc. Ga je dat overnieuw doen?
Het raam klopt, de hoogte van tegelen, de man is 100% zeker de verkoper, de trap bovenaan heb ik ook.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:41 schreef DarkE het volgende:
Zeker weten dat die foto met die man in dat toilet in jou toilet staat? Ik denk nogal wat verschillen te zien...
misschien heb je wel gelijk, en heeft hij over de tegels en z'n (op de foto nog te omtimmeren) toilet een nieuwe laag tegels gemozaiekdquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 07:08 schreef DarkE het volgende:
Formaat tegels lijkt af te wijken, lichtknopje zie ik niet en het lijkt toch redelijk recht te zijn...
Maar misschien moet ik 's avonds laat (of 's morgens vroeg) niet posten! 😄
Hij heeft ook gewoon gelijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:08 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
misschien heb je wel gelijk, en heeft hij over de tegels en z'n (op de foto nog te omtimmeren) toilet een nieuwe laag tegels gemozaiekd
Omdat z'n tegelwerk waarschijnlijk representatief is voor z'n andere klusskillsquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:23 schreef Puala het volgende:
Gister heb ik trouwens een gesprekje gehad met mijn buren over het klussen, de stand van zaken etc. En ik was zo verbaasd dat ze vol bleven houden dat ze het geen overlast vonden geven en dat ze het zelf wel fijn vonden. Tot ik dus hoorde dat de vorige bewoners het liefst op zaterdag/zondag avond om 22.00 uur begonnen met klussen en door gingen tot een uurtje of 2-3 's nachts. Toen snapte ik ook ineens dat mijn klussen geen probleem was![]()
![]()
En ze vertelde ook dat hij afgelopen herfst/winter zelf de CV boven aan heeft gelegd. En ik weet niet exact hoe ik kan zien hoe oud een radiator is, maar hell no dat dit nieuwe spullen zijn. En als je dan zelf je CV aan legt. Waarom in hemelsnaam dan op sommige plekken 10 cm vanaf de muur
Ik neem aan dat het allang dicht is, maar je kan achter de voorzetmuur geluidsisolatie plaatsen. Dan hoor je de buren nooit. Al ligt dat ook wel aan de verder constructie van het huis.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:23 schreef Puala het volgende:
Gister heb ik trouwens een gesprekje gehad met mijn buren over het klussen, de stand van zaken etc. En ik was zo verbaasd dat ze vol bleven houden dat ze het geen overlast vonden geven en dat ze het zelf wel fijn vonden. Tot ik dus hoorde dat de vorige bewoners het liefst op zaterdag/zondag avond om 22.00 uur begonnen met klussen en door gingen tot een uurtje of 2-3 's nachts. Toen snapte ik ook ineens dat mijn klussen geen probleem was![]()
![]()
En ze vertelde ook dat hij afgelopen herfst/winter zelf de CV boven aan heeft gelegd. En ik weet niet exact hoe ik kan zien hoe oud een radiator is, maar hell no dat dit nieuwe spullen zijn. En als je dan zelf je CV aan legt. Waarom in hemelsnaam dan op sommige plekken 10 cm vanaf de muur
Lieverd, waarom denk je dat ik voorzetmuren plaats?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:15 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het allang dicht is, maar je kan achter de voorzetmuur geluidsisolatie plaatsen. Dan hoor je de buren nooit. Al ligt dat ook wel aan de verder constructie van het huis.
Prachtig mooi geïntegreerde lichtknop!quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:56 schreef Puala het volgende:
Wisten jullie dat je zelfs op 1m2 het als klusser aardig kan verprutsen?
[ link | afbeelding ]
Willen ze niet een keertje bezorgen aan hun grootafneemster?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:12 schreef Puala het volgende:
Ik had verwacht dat 100 meter buis wel genoeg zou zijn, maar blijkbaar niet100 meter klinkt al als zo veel
![]()
En 4 meter krijg ik zelf niet vervoerd, dus dat is ook gelijk de reden dat ik dacht genoeg mee te nemen![]()
Tegen geld willen ze allesquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:17 schreef nikky het volgende:
[..]
Willen ze niet een keertje bezorgen aan hun grootafneemster?
Grootafneemster? Ze gebruikt genoeg voor een wijkquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:17 schreef nikky het volgende:
[..]
Willen ze niet een keertje bezorgen aan hun grootafneemster?
Dan is ze toch een grootafneemster?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Grootafneemster? Ze gebruikt genoeg voor een wijk
Die pvc buizen kun je in een lus draaien, dan krijg je ze in elke auto of zelfs op de fiets nog makkelijk meequote:Op zondag 5 oktober 2014 16:12 schreef Puala het volgende:
Ik had verwacht dat 100 meter buis wel genoeg zou zijn, maar blijkbaar niet100 meter klinkt al als zo veel
![]()
En 4 meter krijg ik zelf niet vervoerd, dus dat is ook gelijk de reden dat ik dacht genoeg mee te nemen![]()
Het moet wel heel raar gaan wil je geen 100 meter buis in een beetje auto passen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:05 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Na 5 bosjes pvc (ja deze knutselidioot heeft 500m pvc in zijn huis) kan ik je vertellen dat het in bijna elke auto wel past.
Als je je bos lossnijdt (dus losse buizen) steek je ze per 2 eerst langs de passagiersstoel, dan in de kofferbak een bocht en terug langs de bestuurdersstoel.
(Niet doen als je beige leren bekleding hebt, heb een middag staan poetsen in het weer netjes te maken).
Of steek ze door het dakraam als je die hebt.
Ehm.. ik doe helemaal geen draad aan de buigveer (zijn weinig elektriciens die dat uberhaupt doen); even stevig stoten met de buis op de grond en de veer komt vanzelf te voorschijn; doet ie dat niet dan heb je de buis vaak al veelste strak gebogen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:27 schreef Gieliovd het volgende:
Gewoon altijd gewerkt met 2 meter buizen, makkelijk vervoeren. Koop je bij de Hornbach een zak van paar honderd verbinders voor een paar ¤ en klaar.
Is ook makkelijker werken met een buigveer, dan hoeft er maar een meter of 2 draad aan om hem eruit te trekken. Ik heb er een paar meter schakeldraad aan zitten.
Meeste stemmen gelden toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef Puala het volgende:
Waar ik na de posts met op/aanmerkingen wel benieuwd naar ben hé..
Denken jullie nou echt dat ik het nog aan ga passen?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef Puala het volgende:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:51 schreef Puala het volgende:
Stel je altijd vragen waar je zelf het antwoord op kan weten? Ik ben een vrouw, do i need to say more?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:52 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Meeste stemmen gelden toch?
Of doe je toch gewoon je eigen zin?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |