Ja, bij sommige mailtjes wil je juist graag een antwoord op een vraag of dat de ontvanger een bepaalde actie onderneemt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:22 schreef outcast_within het volgende:
Elke zakelijke mail is toch ter info?
Waarom gooien mensen dat er toch iedere keer doorheen? Schrijven ze zo vaak onnuttige mailtjes? Of zijn sommige mailtjes Ter Bevel?
Dit dusquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:24 schreef Lienekien het volgende:
Je vermeldt toch alleen 'ter info' als je verder geen actie of reactie verwacht, maar de informatie wel nuttig kan zijn voor de ontvanger?
Lijkt me gewoon een functionele toevoeging.
quote:
Dit.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:24 schreef Lienekien het volgende:
Je vermeldt toch alleen 'ter info' als je verder geen actie of reactie verwacht, maar de informatie wel nuttig kan zijn voor de ontvanger?
Lijkt me gewoon een functionele toevoeging.
Ook op inhoud van de mail?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:32 schreef Deetch het volgende:
Ik heb een mail filter die alle cc's, ter info en FYI in een map flikkert die ik aan het eind van de week eens door lees.
Dat hebben mijn collega's inmiddels afgeleerd na de cursus mail efficientie.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook op inhoud van de mail?
Lijkt me "gevaarlijk".
"Ik wil graag vandaag nog rapport X van je.
Ter info: paintballen was super gisteren!"
Dom voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel: er kan iets in de mail staan dat aandacht behoeft, en daarbij kan er een 'ter info' in staan over iets waarvoor geen (re)actie vereist is.
Genant?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:40 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat hebben mijn collega's inmiddels afgeleerd na de cursus mail efficientie.
• 1 onderwerp per mail
• heb je meerdere vragen noem dat in de opdrachtregel of eerste zin en nummer ze
• is iets ter info? Doe dan CC FYI of ter info en verwacht dan geen actie
• spoedje? Loop even langs of bel
• probleem met collega? Ga niet de hele conversatie naar zijn baas sturen, dat is chanant.
geintje tochquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:48 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Genant?
En idd. Ik stel vaak meerdere vragen, maar ik krijg er vaak maar op 1 antwoord.
Dat soort tips staan ook allemaal in The 4 Hour Work Week. Best een verhelderend boek hier en daarquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:40 schreef Deetch het volgende:
• 1 onderwerp per mail
• heb je meerdere vragen noem dat in de opdrachtregel of eerste zin en nummer ze
Het voordeel als je het als afdeling/bedrijf als "cursus" volgt is dat je er dan ook mee afspreekt om je aan die regels te houden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:23 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dat soort tips staan ook allemaal in The 4 Hour Work Week. Best een verhelderend boek hier en daar
Aan de ene kant hebben 'cursussen' met je werk altijd een hoogquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:24 schreef Deetch het volgende:
[..]
Het voordeel als je het als afdeling/bedrijf als "cursus" volgt is dat je er dan ook mee afspreekt om je aan die regels te houden.
En contacten buiten je collega's? Loop je dan niet alsnog dat risico?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:40 schreef Deetch het volgende:
Contacten van buiten sturen zelden iets ter info.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:44 schreef Mark het volgende:
[..]
En contacten buiten je collega's? Loop je dan niet alsnog dat risico?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |