Gasten van 2014quote:Zomergasten is een Nederlands televisieprogramma van de VPRO dat elk jaar in de zomer, meer bepaald rond augustus, op zondagavond rechtstreeks uitgezonden wordt. Het programma bestaat sinds 1988 en werd bedacht door Krijn ter Braak. In een avondvullend programma mag iedere zondag een bekende of interessante Nederlander, Vlaming of Nederlandssprekende buitenlander zijn of haar favoriete televisieavond samenstellen. De gast komt meestal uit de literatuur, wetenschap, televisie, de politiek of het bedrijfsleven. De gekozen fragmenten worden getoond en aan de hand daarvan wordt de gast geïnterviewd door een interviewer/presentator. Het programma is in zijn anno 2013 25-jarig bestaan uitgegroeid tot een van de bekendste programma's van de Nederlandse publieke omroep. Na elke aflevering van het programma wordt sinds een aantal jaren een film uitgezonden die door de zomergast van de avond werd uitgekozen.
Ik vind ze gewoon niet interessant. Met wat ze doet al helemaal niet. Je kan er zo weinig mee.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar je kunt het, al trollend, niet benoemen?
Pak je eigen dvd er bij anders.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:53 schreef Apostrof het volgende:
Jammer dat er geen fragment uit Moonrise Kingdom wordt getoond.
Gaat te snel deze avond!
Je kan ook gewoon je bek houden als je niks te melden hebt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vind ze gewoon niet interessant. Met wat ze doet al helemaal niet. Je kan er zo weinig mee.
Ik ga het ook doen met zoonlief, hoor. Ons stille verzet tegen de knutselwerkjes.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, ja, waarom niet? Ik voel me geïnspireerd om mijn eigen uitleg/ verhaal meer met beeldmateriaal te gaan ondersteunen.
Ik stelde niet dat eea nutteloos is, maar dat eea wordt overschat. Dat is heel wat anders.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je dat via je computer even aan ons meldt.
Op zich niets mis met schrijvers. Wel met Saskia Noort.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:54 schreef Parafernalia het volgende:
Leuke aflevering, leuk, enthousiast mens._O_ van mij mogen er veel vaker wetenschappers komen. Veel interessanter dan schrijvers enzo
Wie kan daar nog voor in aanmerking komen die nog niet is geweest?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:53 schreef Mainport het volgende:
Ik zou wel eens wat meer Dionysische gasten willen zien in plaats van al die Appolonische. Hans Teeuwen was een goede.
Ik doel meer op fragmenten op de beamer. Ik vind het zo ontspannend en boeiend tegelijkertijd, haar verhaal gecombineerd met de fragmenten die ze gekozen heeft.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga het ook doen met zoonlief, hoor. Ons stille verzet tegen de knutselwerkjes.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vind ze gewoon niet interessant. Met wat ze doet al helemaal niet. Je kan er zo weinig mee.
En wat voor type presentator?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:53 schreef Mainport het volgende:
Ik zou wel eens wat meer Dionysische gasten willen zien in plaats van al die Appolonische. Hans Teeuwen was een goede.
En waarom zou dat onzin zijn?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Met onzin dingen als getallen reeksen, inderdaad.
Berry van Aerle.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Wie kan daar nog voor in aanmerking komen die nog niet is geweest?
Daar zit ook schoonheid in.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Anderen kunnen daar wel wat mee, dat heeft ze ook al uitgelegd.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Wat moet je ermee? Je moet het ver zoeken.quote:
Zoals?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:59 schreef Webschip het volgende:
Dan kan je je energie beter aan iets anders vergooien.
Ah.. daar is het antwoord.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:57 schreef Tinkepink het volgende:
Snap dit stukje documentaire niet in relatie tot de eerdere fragmenten.
Wat ze heeft onderzocht heeft wel degelijk praktische toepassingen. Maar waarom zou onmiddelijke toepasbaarheid een verreiste moeten zijn? De meeste wiskundige ontdekkingen kunnen pas decennia later worden toegepast, maar kunnen wel een enorme impact hebben in ons leven.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar ook: uiteindelijk doet alleen de liefde er werkelijk toe. (Zoiets zei ze eraan voorafgaand.)quote:
Ja, dermate leuk dat ik nog wakker ben terwijl ik erg vroeg op moet morgen en bekaf ben.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef speknek het volgende:
Uitgerekend vanavond had ik een verjaardag. Maar dit is een leuke zomergast dus?
Yup.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef speknek het volgende:
Uitgerekend vanavond had ik een verjaardag. Maar dit is een leuke zomergast dus?
Ja. En nog mooi ook.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef speknek het volgende:
Encryptie is ook onzin?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Mijn vrouw geniet ook met volle teugen over dit onderwerp. Ik ben meer de filosofische kant en toepassing en veel van wat ze zegt snap ik dan ook niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dermate leuk dat ik nog wakker ben terwijl ik erg vroeg op moet morgen en bekaf ben.
Laat gaan. Getallen, taal, muziek, schilderijen.... allemaal (on)zinnig.quote:
Ten eerste was de essentie van daar fragment helemaal niet de getallenreeks an sich, maar goed.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Wat moet je ermee? Je moet het ver zoeken.
Dan kan je je energie beter aan iets anders vergooien.
Best een interessante opmerking. Voor mijn gevoel legt ze alles heel eenvoudig uit en ik vind het een intrigerend idee dat schijnbaar niet iedereen haar verhaal goed kan volgen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:03 schreef waxmask het volgende:
[..]
Mijn vrouw geniet ook met volle teugen over dit onderwerp. Ik ben meer de filosofische kant en toepassing en veel van wat ze zegt snap ik dan ook niet.
Wat oppervlakkig, het uiterlijk van vrouwen interesseert mij helemaal niks.quote:
Begon mij ook al op te vallenquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:03 schreef Targhor het volgende:
Waarom knippert ze zoveel met haar ogen?
quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:05 schreef speknek het volgende:
Wat oppervlakkig, het uiterlijk van vrouwen interesseert mij helemaal niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |