Is dat zo? Ik dacht je (onder andere) juist een heel nauwkeurige hartslag meekreeg wat je omslagpunt moet voorstellen, op basis van die ademhalingsanalyse tijdens de test?quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die medische onderzoeken zijn niet nodig. Dan wordt alleen gekeken of je gezond bent (voor licentie). Daarbij een korte inspanningtest en krijg je globaal je zones met de opmerking "goede conditie" ofzo. Zegt dus niks, want zo suggestief.
Ja, bij Amsterdam te ver doorgereden langs het kanaal. In Boskoop doorgereden naar Benthuizen want dan kan je chill langs de N209, zo reed ik ook altijd naart werk. Tis wel iets langer 1/2km ofzo, maar rijdt zeker beter met een grote groep. Bij Den Bosch idd andere route, ik reed toen niet vooraan dus ben gewoon gevolgd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:29 schreef Gripper het volgende:
Grappig om onze routes naast elkaar te leggen kaas
Jouw deel 1 en 2:
http://www.strava.com/activities/181348434
http://www.strava.com/activities/181348807
en mijn rit:
http://www.strava.com/activities/181388592
Jullie hebben een heel creatieve route door het Amsterdamse bos gevolgd, wij daarentegen stonden aan de verkeerde kant van het nieuwe meer en moesten terug. Verder zat je teveel oostelijk in Boskoop, wij gingen links langs Alphen.
Jullie zijn toch via Heusden gegaan, dus niet de route die wij hadden voorbereid samen. Wist iemand anders beter de weg?
En we zijn allebei in Brabant weer de fout in gegaan, door te oostelijk langs de A50 te rijden, ipv door Oss naar Ravenstein te gaan, allebei via de andere brug. Ik zei dat trouwens nog, dat we teveel oostelijk zaten maar iemand anders riep "Nee hoor, hier staat een bordje Nijmegen dus we moeten zo"
Vanaf de Brug bij Grave probeerden Gijs en nog een andere van de Utrechtse koeriers en ik te ontsnappen, maar omdat we daarna in Nijmegen fout reden bij station Dukenburg en in een woonwijk kwamen, wonnen we niks en kwam de rest van onze groep nog geen minuut na ons bij CP nijmegen aan. Gijs z'n meisje helemaal boos dat ie er vandoor was gegaan![]()
En wat heb je nou in Nijmegen Noord gedaan, al die rare kronkels? En in Arnhem-Zuid een rare omweg?
Wel jammer dat wij niet op de Posbank finishten en jullie wel. Supervet om in het donker over de Beekhuizensweg te koersen incl haarspeldbochten![]()
Gisteren toen we van de camping wegreden zijn we daarboven nog even een broodje & koffie wezen eten, en het stikte er van de wielrenners, er was ook een toertocht. Was toch wel een heroïscher finish geweest dan gewoon op de camping.
Wie ontkent het dan? Ik heb alleen gehoord door met name Kittel dat het wel gebruikt wordt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het tramadol gebruik in peloton ontkennen vind ik een beetje vreemd, is juist door een aantal renners naar buiten gebracht als een groeiend probleem waar UCI te laks mee om ging.
http://lmgtfy.com/quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tor. Of op vakantie naar Cambodja gaan.
Ik dacht Kaas, maar volgens mij heb ik t verkeerd begrepen omdat hij later zegt van niet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:39 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wie ontkent het dan? Ik heb alleen gehoord door met name Kittel dat het wel gebruikt wordt.
Oh leuk! Ik vind dat altijd zo leuk om te doen zo'n test.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:30 schreef Patroon het volgende:
Donderdag een inspanningstest. Eens kijken wat mijn progressie was tov vorig jaar. Denk iig dat mijn aerobe zone is verbeterd omdat mijn hartslag zones (vooral D1 en 2) gevoelsmatig een stuk lager zijn geworden. Ben benieuwd.
Is een test op mijn eigen fiets met lactaat en zuurstofmeting.
Hangt er wel vanaf wat voor protocol je doet. Meeste werken met 1minuut. Dan wordt elke minuut de weerstand verhoogt. Je lichaam krijgt dan niet de tijd om zich aan te passen aan hogere weerstand. Zodra lichaam eraan gewend is, gaat hij alweer hoger. Gevolg, je hart gaat in de overdrive. Met als onnauwkeurige zones als gevolg.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:20 schreef Levitas het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht je (onder andere) juist een heel nauwkeurige hartslag meekreeg wat je omslagpunt moet voorstellen, op basis van die ademhalingsanalyse tijdens de test?
Ik heb er genoeg over gezegd, lees maar terug.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik dacht Kaas, maar volgens mij heb ik t verkeerd begrepen omdat hij later zegt van niet.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:40 schreef Gripper het volgende:
omdat ik m'n meisje kussen en een blik bier belangrijker vond
quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
Er is ook nog zoiets als placebo effect. Geef P. Pakhaas een vage capsule met bietensap en hij vliegt in zn rondjes rond de kerk van Sint Heerejans Kuttekerke.
Rookie!!! Einz!!! 1111quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:40 schreef Gripper het volgende:
Ja wij kregen op CP Nijmegen te horen dat we op de camping mochten finishen. Sommigen vonden dat een opluchting, anderen vonden het maar jammer.
Ik was 28e omdat ik m'n meisje kussen en een blik bier belangrijker vond dan dat manifest (wist ik veel)
Rond 12/13u, 24u na de start.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe laat was de laatste groep/fietser eigenlijk binnen?
Pff. Hoe lang moets jij dan eigenlijk voor een bemand checkpoint zorgen in Rotterdam? Gaat ook nog veel tijd in zitten zeg.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Rond 12/13u, 24u na de start.
Er was bij verlaten van Deventer ook een rookie bij ons in de 1e groep waarvan zijn manifest uit zijn zak viel. Ik zeg tegen 'm: "Je manifest valt!" hij zei "bwah laat maar liggen." Ik was teruggegaan.
De laatse ging weg iets van 4uur smorgens bij ons. Allemaal liefdewerk-oudpapier is dat.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Pff. Hoe lang moets jij dan eigenlijk voor een bemand checkpoint zorgen in Rotterdam? Gaat ook nog veel tijd in zitten zeg.
Ik zag op facebook een post voorbij komen dat CP rotterdam om half 5 zn deuren sloot. En bij dat restaurant vegan-anarchistenbolwerk in Den bosch verwachtten ze ook een lange nacht en dat ze er zeker wel tot de zonsopgang zouden zitten. Dus die cafeinepillen die over waren hebben ze vast zelf opgesnoeptquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Pff. Hoe lang moets jij dan eigenlijk voor een bemand checkpoint zorgen in Rotterdam? Gaat ook nog veel tijd in zitten zeg.
SPT / Recreatief Wielrennen #418 Kapers op de kust al gezien?quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:08 schreef muzas het volgende:
FOTOS! (van die tocht dan, niet dat toilet)
KRAKEN GAAT DOOR!!!!!quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef Gripper het volgende:
Ik heb er maar 2 van CP Den Bosch. Helaas op de wc niks op de foto gezet. Maar ik heb er als antwoord op al die Ultra linkse kreten (Bezit is misdaad, free gaza, bont is moord, Wilders = Hitler) wel een hele lekkere linksdraaiende bolus neergelegd
quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef Gripper het volgende:
Ik heb er maar 2 van CP Den Bosch. Helaas op de wc niks op de foto gezet. Maar ik heb er als antwoord op al die Ultra linkse kreten (Bezit is misdaad, free gaza, bont is moord, Wilders = Hitler) wel een hele lekkere linksdraaiende bolus neergelegd
Net als Kaas ook een hele vieze die al de hele dag rondgemasseerd en gekneed was tijdens het rijden. Voelde me er wel schuldig over toen er na mij een meisje van cycloon (die in dat grijze snelpak Kano) moest....
Ja, want door een park met loslopenede kinderen en honden is het niet gevaarlijk of zo...quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan alleen flaggen als met een auto is of gevaarlijk.
Ja die vond ik tofquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
SPT / Recreatief Wielrennen #418 Kapers op de kust al gezien?
KWeenie of kolonel met z'n bakkes op internet wilt, anders heb ik er wel 1.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja die vond ik tofDaarom.. mééérrrrr... Ik wil die purnosnor van kaas zien
Patroon donderde 'm laatst toch ook hier neer...quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
KWeenie of kolonel met z'n bakkes op internet wilt, anders heb ik er wel 1.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:25 schreef muzas het volgende:
[..]![]()
De verloedering qua soigneeheid slaat toe. Spatborden, bellen het moet allemaal maar kunnen tegenwoordig. Belachelijk. En dan nu dit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Dat was wel met toestemming vrindquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Patroon donderde 'm laatst toch ook hier neer...
Stripje lsd?quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:25 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik die 400 ga rijden heb ik echt zo'n goed idee om mee te nemen onderweg
quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef Gripper het volgende:
Pillen!! Pillen!!! Brrr toet toet boing boing!!!
[ afbeelding ]
Ongetwijfeld, maar hij stond dus al met zn giechel in het topic, zo bedoelde ik 't.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat was wel met toestemming vrind
Ja slap klepje heeft ie he? Valt me beetje tegen van Castelli.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:30 schreef Patroon het volgende:
Grip, dat klaske is verre van soigne, wilde je een vliegtuigje vouwen?
Okequote:Op maandag 18 augustus 2014 13:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar hij stond dus al met zn giechel in het topic, zo bedoelde ik 't.
Kolonel doet 400 km met de bepakking van een marinierquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:29 schreef kaasplankje het volgende:
Heb er 1:
Kolonel nog in de kopgroep net buiten Deventer.
[ afbeelding ]
Wellicht wel 1 vd jongste finishers ooit in de 24h race.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kolonel doet 400 km met de bepakking van een marinier![]()
quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wellicht wel 1 vd jongste finishers ooit in de 24h race.
Je hebt 24 uur om te finishen?quote:
Naja tis een race over 400/500km die in maximaal 24uur gereden wordt. Zo ist begonnen mss 12 jaar geleden, ik weet dat niet exact. Verschillende clubs (bedrijven) organiseren bij toerbeurt dus er zijn geen statistieken volgens mij. Moet dat anders ff navragen.quote:
Ja toch?quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ja dat werd ook echt nageleefd natuurlijk.
Ik heb heus nergens door rood gereden. En al helemaal niet op plekken dat auto´s seinen dat je op de rijbaan rijd. Zou ik nooit doen.quote:
Teruglezen jochie! We gaan 't niet twee keer typen he?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Leonos het volgende:
Zijn jullie nog dronken kroeg mensen tegengekomen?
Waar zijn alle verhalen?
quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Teruglezen jochie! We gaan 't niet twee keer typen he?
Yeah, rightquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Iedereen tekent vooraf een disclaimer dat men zich aan de verkeersregels houdt en zulks.
Exucses hartslag is 135 ongeveer. Zit nog vrij hoog inderdaad maar deze hartslag voelt voor mij echt nog als heel 'relaxt'.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:31 schreef Patroon het volgende:
Het valt mij op dat je met veel te hoge hartslag fietst. 145 is 80% van je max. Logisch dat het zwaar wordt als je harder gaat, 15 slagen erbij en je zit rond je omslagpunt (schat ff omslagpunt op 160-165 als max 175 is).
Dat zie je idd verkeerd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Exucses hartslag is 135 ongeveer. Zit nog vrij hoog inderdaad maar deze hartslag voelt voor mij echt nog als heel 'relaxt'.
Waarin ik relaxt bedoel als een lekker tempo, totaal geen verzuring, prima in staat om een gesprek te voeren. Achteraf ben ik dan ook niet echt moe en mijn hartslag herstelt zich snel naar normale rust waarden. Binnen een paar minuten zit ik wel weer op 80-90.
Als ik op 110 ga zitten dan is dat echt zeer rustig fietstempo, zeg max 20 km/h misschien nog minder, dat voelt niet als inspannen. Gezien wat ik nu wel makkelijk weg fiets lijkt mij dat ik dan helemaal niks meer ga verbeteren. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
Maar goed misschien goed inderdaad om toch eens langs een sportarts te gaan.
Heb jij geen inkakmoment gehad Gripper?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:44 schreef Gripper het volgende:
Ik moest trouwens nog wel lachen om Gijs, dat heb je misschien niet eens meegekregen Kaas. (want je was al vroeg weg 's morgens)
Hij zou alleen tot aan Utrecht volle bak knechten voor zn meisje en de andere Utrechtse koeriers. Want deze week moet ie ook nog 2 dagen zelf koerieren, en daarna naar de Alpen om zaterdag even het Alpenbrevent (280 km / 7000 hm ) te rijden. Dus, hij ging rustig aan doen.
In Amsterdam was ie er nog steeds bij. "Ja, ik rij ook nog wel ff mee tot Rotterdam wel zo gezellig toch"
In Rotterdam ging ie ook maar niet naar de trein, maar reed toch nog maar ff "een stukje" mee, hij zou wel zien tot hoever ie nog goesting had om mee te gaan. In Gorinchem zei ik nog: als je nu linksaf gaat, ben je zo thuis, 25 km maar.
Uiteindelijk hebben we samen voor het bordje van De Steeg gesprint, en heeft ie op een geleend matje van ons nog ff 2 uur geslapen
Ja, dat kreeg ik ook nog mee. Ik liet me voor adam afzakken en kwam naast hem terecht. Dus wij even praten en ik zeg ja, ik rij voor hem (kolonel) en een ander. Van utrecht tot rotterdam. Toen zei hij dat hij ook meereed om te knechten. Toen zei hij dat hij misschien wel mee terug ging naar Utrecht.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:44 schreef Gripper het volgende:
Ik moest trouwens nog wel lachen om Gijs, dat heb je misschien niet eens meegekregen Kaas. (want je was al vroeg weg 's morgens)
Hij zou alleen tot aan Utrecht volle bak knechten voor zn meisje en de andere Utrechtse koeriers. Want deze week moet ie ook nog 2 dagen zelf koerieren, en daarna naar de Alpen om zaterdag even het Alpenbrevent (280 km / 7000 hm ) te rijden. Dus, hij ging rustig aan doen.
In Amsterdam was ie er nog steeds bij. "Ja, ik rij ook nog wel ff mee tot Rotterdam wel zo gezellig toch"
In Rotterdam ging ie ook maar niet naar de trein, maar reed toch nog maar ff "een stukje" mee, hij zou wel zien tot hoever ie nog goesting had om mee te gaan. In Gorinchem zei ik nog: als je nu linksaf gaat, ben je zo thuis, 25 km maar.
Uiteindelijk hebben we samen voor het bordje van De Steeg gesprint, en heeft ie op een geleend matje van ons nog ff 2 uur geslapen
k zou sowieso meer afwisselen in training, de training zoals jenu doet afwisselen met intervaltraining, een keer een echt langzame training, af en toe een half uurtje volle bak knallen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Exucses hartslag is 135 ongeveer. Zit nog vrij hoog inderdaad maar deze hartslag voelt voor mij echt nog als heel 'relaxt'.
Waarin ik relaxt bedoel als een lekker tempo, totaal geen verzuring, prima in staat om een gesprek te voeren. Achteraf ben ik dan ook niet echt moe en mijn hartslag herstelt zich snel naar normale rust waarden. Binnen een paar minuten zit ik wel weer op 80-90.
Als ik op 110 ga zitten dan is dat echt zeer rustig fietstempo, zeg max 20 km/h misschien nog minder, dat voelt niet als inspannen. Gezien wat ik nu wel makkelijk weg fiets lijkt mij dat ik dan helemaal niks meer ga verbeteren. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
Maar goed misschien goed inderdaad om toch eens langs een sportarts te gaan.
En toch vind het ik het hardlopend een iets fijnere stad dan fietsend. Kan natuurlijk ook aan mezelf liggen, maar ik vind het vrij lastig om fatsoenlijke en lange(re) routes uit te stippelen.quote:
Ergens herken ik dit wel.. De "langzamere" ritten gaan bij mij zonder problemen Zelfs eigenlijk nog met te hoge hartsla en raak niet buiten adem, geen verzuring, niks. Als ik er een paar versnellingen tussendoor doe, schiet m`n hartslag meteen richting de 170-175, terwijl ik in principe maar 2 á 3 km/u harder ga.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:15 schreef -0- het volgende:
Las hier eerder in het topic wat over hartslagzones en gemiddeldes en dergelijke. Heb zelf een vraagje waar hier misschien iemand wel wat mee kan.
Heb namelijk het probleem dat ik zeer snel omsla van een rustig trainingsgevoel naar te ver gaan, dan wordt ik echt misselijk en moet ik echt stoppen en gaan zitten omdat ik voor mijn gevoel anders echt om kan vallen.
Probleem is dat ik niet weet hoe hier mee om te gaan en ondertussen het fietsen wel wat verder op te kunnen bouwen qua tempo.
Een tijdje terug heb ik een fittest gedaan waaruit bleek dat mijn maximale hartslag 175 was, dat is behoorlijk laag aangezien ik 27 jaar ben en deze dus ongeveer 190-195 zou moeten zijn. Mijn hartslag in rust is prima, doorgaans 55 - 60
Een aantal jaar geleden ben ik langdurig ziek geweest waardoor mijn conditie echt 0,0 was.
Sinds 3 jaar ben ik dit weer op gaan bouwen met onder andere wielrennen. Momenteel fiets ik vrij makkelijk 70-80 km op redelijk tempo (27-28 km/h).
Als ik dit doe is mijn hartslag ±135 bpm. daarbij heb ik niet het gevoel dat ik mijzelf echt in moet spannen, verzuur ik niet en kan ik een normaal gesprek voeren.
Ten opzichte van 3 jaar geleden toen 10 km fietsen nog te ver was is dit dus een flinke verbetering
Echter als ik maar iets sneller ga fietsen dan knalt mijn hartslag direct omhoog richting 170 en krijg ik het na een km of 2 enorm zwaar en krijg ik dus eerder genoemde klachten als misselijkheid en een licht gevoel in mijn hoofd. Dit gebeurt al als ik zo'n 30 km/u fiets voor enkele minuten. 28-30 houd ik iets langer vol en dan verzuur ik eerst na een paar (2-3) minuten al behoorlijk en als ik dan niet stop dan krijg ik ook misselijkheidsklachten e.d. Echt buiten adem raken gebeurt overigens niet,
Ik heb al geprobeerd dit heel langzaam op te bouwen maar dat werkt niet, dit verbetert totaal niet.
Best vervelend omdat ik de afstanden die ik fiets wel opgebouwd krijg maar het tempo dus totaal niet, voor mijn gevoel loop ik dan ook een beetje vast in de conditieopbouw.
Iemand misschien een idee waar ik iets verkeerd doe en wat ik hieraan kan doen?
Zoiets als één middellange D2 training, een interval (D3-max?)-/ korte tempotraining (D3?) en één lange rit (D1) per week? Wat eigenlijk vrij gebruikelijk is het bij het hardlopen?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:49 schreef cafca het volgende:
[..]
k zou sowieso meer afwisselen in training, de training zoals jenu doet afwisselen met intervaltraining, een keer een echt langzame training, af en toe een half uurtje volle bak knallen.
Van altijd op dezelfde manier trainen wordt je niet snel beter....
Ok dus gewoon eens een duurtraining gaan doen op een echt rustig tempo van 15-20 km/h dan maar?quote:
Intervaltraining zou ik er inderdaad vaker bij moeten pakken misschien.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:49 schreef cafca het volgende:
k zou sowieso meer afwisselen in training, de training zoals jenu doet afwisselen met intervaltraining, een keer een echt langzame training, af en toe een half uurtje volle bak knallen.
Van altijd op dezelfde manier trainen wordt je niet snel beter....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |