Er schiet mij nog niets te binnenquote:Op maandag 18 augustus 2014 21:16 schreef Lavenderr het volgende:
Ik kan wel iemand bedenken die hier mee aan de gang zou kunnen gaan Het begint met een L en eindigt op een D
Een grappenmaker. Je zou betitelen troll als hem toch ook weer maar niet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:21 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Er schiet mij nog niets te binnen
Wat is dat dan? L.......d?
Er gaat geen lampje branden?quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:21 schreef 00ll0l0l het volgende:
Er schiet mij nog niets te binnen
Wat is dat dan? L.......d?
Inderdaad, niets is off-topic. Heerlijk af en toequote:Op maandag 18 augustus 2014 21:25 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Er gaat geen lampje branden?![]()
Oh, oh, kijk, dit krijg je nou.
Geen fatsoenlijk, duidelijk, onderwerp om de discussie richting te geven en ...
Niets is off-topic
Ik heb niet zo'n doel. Ik zat even te kijken ook wat schofferen betreft. Ik denk dat er is mis is met het onderwerp in de OP-post en dat er iets aan gedaan moet worden. Zoals ik ook een paar keer zei in Filosofie en levensbeschouwing zou dat weleens aan ,,ons normale mensen kunnen zijn''. Dit klinkt wat vergaand, maar ik denk dat het wel meevalt. Dat feitelijk gedaan. Zeg/ stel goed aangepakt en zonder van die zweverige dingen?quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:11 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Potentieel interessante topics die reeds bij de TT danwel OP strande en die nergens op uitkwamen wegens het weigeren om normale antwoorden te geven. Met een zelfgenoegzaam toontje. (en mensen aan de lopende band schofferen)
Zeer storend![]()
(maar ook een hype, veel views enz.)
Jezus vastte voor 40 dagen in de woestijn, dat was ook een professional. Die maria geesten zijn gewoon demonen imho.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:43 schreef 00ll0l0l het volgende:
Trouwens, dit schreef ik ergens anders eerder. Ik vind het een beetje een gevaar daarom
Trouwens de video Marian apparitions in the 20th century die ook bij deze
http://forum.fok.nl/topic/2115328/1/999#142964064 link te vinden is, noemt ''vasten''. Dit is een stuk gereedschap. Niet iets waar je een beetje gek van wordt, of waar je je aan zou kunnen storen dat het gezegd wordt.
De waarde van ''vasten'' is nu meteen zelf uit te proberen binnen een half uur. Het kan heel klein zijn en is een heel flexibel iets. Het is een soort van geestelijke oefening, practice*, hoe ook te zeggen. Echt grotere vasten zou meer aan professionals over gelaten kunnen/ moeten worden. Iedereen is natuurlijk vrij om te doen wat hij/zij wil, maar echt dat z w a r e vasten dat je meteen niet meer overziet hoe diep het gaat, en ook bidden op bepaalde manieren, is volgens mij echt meer iets waar iemand zich als gedachte niet van overstuur zou moeten laten maken, maar dit zou als handeling of instructie als het gewenst is meer aan echt professionele mensen overgelaten moeten worden ziet het ernaar uit. Of bepaalde andere zaken die te wezenloos onrealistisch overkomen, dat een onschuldige kijker zich er helemaal aan over zou moeten geven.
*We beginnen een beetje Engels van begrip te worden met al die Engelse video's
Ik ken die mening. En ik denk dat dit deel van het gevaar is dat ik noemde in de OP-post. De katholieke kerk is toch ook christus' kerk? Hoe kan het dan dat dit op plaatsen zó bekend staat?quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:07 schreef Manke het volgende:
[..]
Jezus vastte voor 40 dagen in de woestijn, dat was ook een professional. Die maria geesten zijn gewoon demonen imho.
Volgens mij bedoelde je de richting van het onderwerp ''het geestelijke''. Niet anders dan genoemd. Bijvoorbeeld niet één organisatie daarin.quote:
Ik ken dit type discussie wel. Maar ik zou die zelf niet snel voeren. Ik ben ook niet iemand die (daarom) openheid of vriendelijkheid ooit zou verliezen ivm wat voor discussies dan ook. Zeker als het over het geestelijke gaat. Dit onderwerp zit namelijk al heel vast. Ik zou dat te ver vinden gaan.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:07 schreef Manke het volgende:
[..]
Jezus vastte voor 40 dagen in de woestijn, dat was ook een professional. Die maria geesten zijn gewoon demonen imho.
Zo gevoelig dat je het vermijdt te noemenquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:49 schreef 00ll0l0l het volgende:
Maar het is toch waar wat ik schreef over het geestelijke? Ik wil het er hier verder wel even goed over hebben. Maar ik bedoel zonder dwang uit het onderwerp omdat ik dat zou willen. (Het blijft een gevoelig onderwerp) Daar is niets aan.
Het is wel handig om dat erbij te zeggen, want de gangbare definitie van 'het geestelijke' is iets anders / kan vanalles betekenen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
(Ook meer helderheid door PB)
De communicatie loopt ''lekker''. Dit is aan de ene kant niet zo en aan de andere kant valt het mee. Dit komt ook een beetje doordat er in het begin vooral posts waren die zeiden dat iets niet begrijpelijk is zonder er verder iets over te zeggen. Ik zet dit erbij om dit wat prettiger te maken.
Voor mij is duidelijk dat het hier om het geestelijke gaat in de zin van bijvoorbeeld spoken, engelen, God. En wat daar aan organisaties in bestaat. En niet het veel beperktere: alleen het menselijke vermogen om te denken. Of detectie of ontvangstmogelijkheden te hebben. Of ziektes, of het denken op zich.
Het is je wellicht ontgaan... maar helemaal niemand in dit topic heeft de OP begrepen. (Als er mensen zijn die weten waar dit topic over gaat, steek je hand op.)quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:44 schreef 00ll0l0l het volgende:
En dat er uit de OP-post geen enkele sprake kan zijn van alleen dat veel beperktere deel.
Door jou, welteverstaan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:59 schreef 00ll0l0l het volgende:
Met iets meer toelichting zou eruit te komen kunnen zijn..
Wat je bedoelt is ongetwijfeld in een paar zinnen samen te vatten op zo'n manier dat de mensen die dit topic lezen het begrijpen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:59 schreef 00ll0l0l het volgende:
Misschien is het idd tijd om wat meer te vertellen over wat je precies bedoelt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:59 schreef 00ll0l0l het volgende:
Tja, hoe kan het dat Coca-Cola bij zoveel mensen bekend staat als "de enige echte"?quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:18 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Ik ken die mening. En ik denk dat dit deel van het gevaar is dat ik noemde in de OP-post. De katholieke kerk is toch ook christus' kerk? Hoe kan het dan dat dit op plaatsen zó bekend staat?
Wederom: het gebakkelei over wat goede en foute geestelijke activiteiten en wezens zijn, al dan niet nep, zit ingebakken in het mogen geloven wat je wilt. Kerken hebben lang geprobeerd om dat van bovenaf op te leggen, maar het is nooit helemaal gelukt. En anno 2014 is het futiel om het nog te blijven proberen.quote:Volgens mij is heel snel en simpel te doorzien dat het om dezelfde geest gaat.
Het gevolg van dat de echt extreem onzedelijke fout gemaakt wordt dit fout te zien heeft ertoe geleid dat sommige mensen zo genoeg hebben van de hele zaak dat het hele geestelijke als een soort van tinfoil hat afgedaan wordt.
Ik denk eerder, dat hij de draak steekt met een paar soorten paranoia, waaronder voedselparanoia.quote:
Ik vind het trouwens wel interessant, deze video. Tinfoil hat is een Engelse bekende term. Ze gaan daar ook anders met zaken om. Zou ie bedoelen dat slecht eten ook een beetje paranoia enz. maakt?
Je kunt dat hoogstens voor jezelf op orde hebben. Als jij die maria-geesten ziet als van god gegeven, en een zwartkous-kerkganger als van de duivel (of omgekeerd), kun je het nooit door discussie "op orde brengen".quote:Volgens mij ligt de hele zaak erg simpel en bevattelijk, maar is het zo zwaar gemaakt dat er bijna niet meer uit te komen is. Het geestelijke is toch als uitzondering een soort van extern deel van het menselijke lichaam. Volgens mij wil iedereen het gewoon op orde hebben.
Op welke vraag is dit een antwoord? Op welk bericht is dit een reactie? Zo snap ik er niks van.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
Mede omdat zoiets als dit gewoon ook gezellig moet zijn en wat ik hiervoor zei net ook een reden is waarom ik dit onderwerp plaatste toch graag een antwoord daarop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |