abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143489336

quote:
Een vrouw heeft gisteravond in Sint Nicolaasga twee kinderen aangereden met haar auto. Beide kinderen zijn overgebracht naar het ziekenhuis. Een van de slachtoffertjes is zwaargewond. Er is mogelijk sprake van opzet, dat melden RTL Nieuws en De Telegraaf.

De politie heeft de vrouw aangehouden en haar auto in beslag genomen. Ook deed zij gisteravond onderzoek op de plek van het incident. De auto reed de twee jonge fietsers volgens het ANP aan op een plek waar geen auto's mogen rijden.

Tegen De Telegraaf zegt de politie een vermoeden van opzet te hebben: 'We concluderen dat op basis van getuigenverklaringen. Er zijn acht mensen die het ongeluk hebben zien gebeuren.' Het dagblad meldt op basis van een getuige dat de kinderen de honden van de vrouw treiterden waarna zij woest in haar auto stapte om de achtervolging in te zetten.

Ernstig gewond
Het ernstig gewonde fietsertje werd met een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Groningen gebracht. De ander is naar een ziekenhuis in Heerenveen vervoerd.

Volgens RTL Nieuws wordt de vrouw vanochtend verhoord door de politie.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)jk-opzettelijk.dhtml
quote:
Jongen ernstig gewond na aanrijding

Een jongen is zondagavond op de Dobbeleane in Sint Nicolaasga ernstig gewond geraakt nadat hij is aangereden door een automobiliste. De jongen maakte deel uit van een groep.

De jongens werden aangereden door de vrouw nadat ze haar honden zouden hebben getreiterd. De vrouw wist via een fietspad en een speeltuin de jongens te vinden, waarna een aanrijding volgde.

Eén van de jongens raakte dermate gewond dat hij na medische behandeling per helikopter naar het UMC in Groningen werd gevlogen. Een andere jongen raakte licht gewond.

De vrouw is door de politie aangehouden en de auto is in beslag genomen. De politie doet een uitgebreid onderzoek naar de exacte toedracht.

HVNieuws
quote:
De vrouw uit Sint Nicolaasga die zondagavond twee veertienjarige jongens uit haar dorp aanreed, mag voorlopig naar huis van de rechter-commissaris. Haar echtgenoot, jonkheer Tjalling van Eysinga, haalt haar deze morgen op uit de gevangenis.

De rechter-commissaris vindt voorlopige hechtenis niet aan de orde omdat niet is bewezen dat de vrouw de kinderen met opzet heeft aangereden. De rechter volgt met dit besluit de redenering van de advocaat van de vrouw, Tjalling van der Goot van bureau Anker en Anker. De vrouw blijft wel verdachte.

Volgens Van der Goot ontbreekt het bewijs dat zijn cliënt met de aanrijding opzet op de dood, of op zware mishandeling in de zin had. Zij heeft dit niet gewild. Over wat dan wel de precieze toedracht van de aanrijding is geweest, kan de advocaat in deze fase nog niets kwijt, zo zegt hij. Van der Goot verwijt politie onzorgvuldigheid, omdat die direct na het incident al concludeerde dat er sprake was van opzet. Heel onzorgvuldig. De politie deed die bewering terwijl er nog getuigen moesten worden gehoord. Die getuigenissen zijn daardoor mogelijk beïnvloed.

Van Eysinga reageert opgelucht dat zijn vrouw de gevangenis mag verlaten, maar zegt ook gebukt te gaan onder de toestand van de zwaargewonde jongen. Via de politie heeft hij geprobeerd in contact te komen met de ouders van de jongen, maar de familie heeft aangegeven daar geen behoefte aan te hebben. Het slachtoffer heeft diverse schedelfracturen opgelopen en is geopereerd aan een zwelling van de hersenen. Hij verkeert nog altijd in levensgevaar en wordt kunstmatig in coma gehouden door de artsen van het UMCG in Groningen.

Van Eysinga neemt zijn vrouw mee naar huis in Sint Nicolaasga, een schuiladres heeft hij niet overwogen. In het dorp ben ik de afgelopen dagen door diverse mensen aangesproken die me vertelden dat ze sterk meeleven met de familie van het slachtoffer, maar ook een beetje met ons. Dat vind ik mooi.

http://www.ouderenjournaa(...)rouw-voorlopig-vrij/

[ Bericht 6% gewijzigd door Specularium op 17-08-2014 09:31:47 ]
-- <br />Pinpoint
pi_143490079
Gedeeltelijk terecht... maar alsnog een kind ga je niet proberen dood te rijden
pi_143490506
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:55 schreef ChocoladePinda het volgende:
Maar het is wel gedeeltelijk terecht? Welk gedeelte dan?
-- <br />Pinpoint
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:56:04 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143492259
Kan iemand de OP even wat uitbreiden en/of mooier maken etc
Laffe huichelaar
pi_143492333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:56 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand de OP even wat uitbreiden en/of mooier maken etc
Is aangepast. Hoop dat dit goed genoeg is (link naar de eerste reeks)
-- <br />Pinpoint
pi_143498562
quote:
Wat is er terecht aan dat mevroj kinderen/ pubers aanreedt?
  zondag 17 augustus 2014 @ 00:50:26 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143498590
Van mij mag de OP wel geupdate worden met de latere nieuwsberichten die zijn uitgebracht. Anders gaan we sowieso al met oude informatie van start.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143499052
quote:
looool :')
Je suis Charlie Sheen
pi_143499262
NRC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Majoraan op 17-08-2014 02:02:01 ]
pi_143499528
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:18 schreef Majoraan het volgende:
Is iemand lid van NRC online en kan hij/zij hier het artikel Met haar Polo reed ze naar het dorp, op de jongens af en Soms dagen ze de honden uit. En dit keer was de maat vol posten
Had u nu maar een jonkheer getrouwd hè? Dan had u tenminste kunnen betalen voor journalistieke content die anderen nu maar wederrechtelijk vanachter een paywall voor u zouden moeten halen. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_143499799
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:30 schreef NotYou het volgende:

[..]

Had u nu maar een jonkheer getrouwd hè? Dan had u tenminste kunnen betalen voor journalistieke content die anderen nu maar wederrechtelijk vanachter een paywall voor u zouden moeten halen. :')
Tsja, dan had ik geweten hoe het eigenlijk heurt :)

Ik heb me net geregistreerd met de bedoeling de artikelen zelf te kopen.
Als u zich bezwaard voelt: vooral NIET lezen.. :P
pi_143499877
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:44 schreef Majoraan het volgende:

[..]

Tsja, dan had ik geweten hoe het eigenlijk heurt :)
Had u in ieder geval op uw 52e niet om kleingeld hoeven bedelen. ;)
Je suis Charlie Sheen
pi_143499926
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:44 schreef Majoraan het volgende:

[..]

Ik heb me net geregistreerd met de bedoeling de artikelen zelf te kopen.
Als u zich bezwaard voelt: vooral NIET lezen.. :P
Wacht even, u wilt de artikelen hier openbaar maken?
Je suis Charlie Sheen
pi_143499975
quote:
5s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:49 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wacht even, u wilt de artikelen hier openbaar maken?
Heb ik al gedaan, mag dat niet?
Ik heb 19 cent en 29 cent betaald
pi_143500055
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:51 schreef Majoraan het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, mag dat niet?
Ik heb 19 cent en 29 cent betaald
Daar zult u de overeenkomst die u met de krant gesloten heeft op na moeten slaan maar zeker voor dat bedrag lijkt het me erg sterk. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_143500202
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:54 schreef NotYou het volgende:

[..]

Daar zult u de overeenkomst die u met de krant gesloten heeft op na moeten slaan maar zeker voor dat bedrag lijkt het me erg sterk. :')
Kan dit gevolgen voor mij hebben?
potjandorie, eerst ben ik bang voor Poetin, ISIS en reageerders en nu ook nog voor NRC.
IK zal iig mijn post even ediiten en het achter een spoiler zetten, zodat ik het alleen met mijn vriendjes deel. ;)

Mijn doel is alleen zoveel mogelijk feiten en materiaal te verzamelen om de discussie te dienen.
pi_143500646
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 02:01 schreef Majoraan het volgende:

[..]

Kan dit gevolgen voor mij hebben?
potjandorie, eerst ben ik bang voor Poetin, ISIS en reageerders en nu ook nog voor NRC.
IK zal iig mijn post even ediiten en het achter een spoiler zetten, zodat ik het alleen met mijn vriendjes deel. ;)

Mijn doel is alleen zoveel mogelijk feiten en materiaal te verzamelen om de discussie te dienen.
U maakt deze content openbaar op een veelbezocht openbaar forum van een (concurrerende) commerciele partij en hoewel spoilers op de desktopversie enkel door geregistreerde gebruikers in te zien zijn, zijn er op dit moment: om 2:40 's nachts, alleen al 265 van dergelijke gebruikers online. Daarbij komt nog eens dat op de mobiele versie van het forum, spoilers ook door ongeregistreerde bezoekers, waarvan er op dit moment 466 online zijn, vrij zijn in te zien.

U wilt beweren dat al deze mensen "uw vriendjes" zijn?
Je suis Charlie Sheen
pi_143500777
Ik begrijp niet hoe Sander de lucht in kan vliegen en vervolgens onder de auto schuiven.
pi_143500834
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:18 schreef Majoraan het volgende:
NRC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ook weer artikelen die niks zeggen, topje/ijsberg.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143500924
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 03:01 schreef Physsic het volgende:
Ik begrijp niet hoe Sander de lucht in kan vliegen en vervolgens onder de auto schuiven.
Hij zit op een fiets. Wordt van achter aangereden (met enige snelheid). Vliegt door de lucht en beland voor de auto.
pi_143500934
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 03:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Hij zit op een fiets. Wordt van achter aangereden (met enige snelheid). Vliegt door de lucht en beland voor de auto.
Dan schuift hij toch niet onder de auto? Dan rijdt de auto er overheen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 04:30:50 #24
379755 ChocoladePinda
Chocolate Peanuts
pi_143501073
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:07 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Maar het is wel gedeeltelijk terecht? Welk gedeelte dan?
Nouee ik heb ook honden... en ik ben ook niet echt bepaald blij als iemand loopt te kloten met mn hond. Maar ik zou niemand aanrijden
  zondag 17 augustus 2014 @ 05:07:11 #25
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143501102
Wat mij nog niet duidelijk is, is wat zij met die honden deden. Het ene artikel spreekt over stenen gooien naar honden, bij andere artikelen blijft het bij jennen of wegjagen, wat dermate algemeen is dat ze net zo goed niets hadden kunnen schrijven. Is dit nu een maatstaaf voor de journalistieke kwaliteiten van nederland? Of ligt Friesland te ver weg en hebben ze alleen de C-rangs journalisten gestuurd?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')