abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:10:40 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143694242
Wat me eigenlijk het meest stoort aan de OP vs TT is dat het helemaal niet om een chat gaat, en dus niets inhoudelijks is, maar dat het hele verhaal puur gebaseerd is op een aanwezigheidsmelding van Facebook.

En dat is natuurlijk dunner dan ijs na één nacht vorst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143694250
Waar gaan we heen met de wereld echt :')
pi_143694367
Jammer dat ts weg is. Wat een draak zeg. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143694833
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143694961
Sowiesow die pohi, als je een uurtje wil lachen zeker een aanrader.
pi_143774969
quote:
Ik keek rond 10:30 op haar Facebook, en ik zag in de chat balk staan: 5m (5 minuten geleden actief).
10.25 is later dan 10 uur, dus je hebt alleen aangetoond dat ze zich inderdaad verslapen had. Verder zit je echt bij een ultiem kutbedrijf als je de facebook van je werknemers zo in de gaten houdt, offence intended.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_143776166
Sowieso je werknemers screenen op Facebook :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_143778738
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef ComputerNerd268 het volgende:

[..]

Als je geen hoogopgeleide mensen aanneemt, maar dit soort prutswerknemers, dan verdien je de laatkom gedoe.
Wat een ongein, bij ons in het hotel zijn de meesten niet of laagopgeleid. Maar er komen zelden mensen te laat.

Dit heeft te maken met betrokkenheid en er samen staan als een team. Niet de achterliggende opleiding.
pi_143788150
Als je echt een goede leider bent, dan neem je werknemer even apart en zegt waar het op staat, en daarmee over, zeg tegen haar dat als ze een dag echt geen zin heeft ze gewoon een snipperdag kan nemen en daar eerlijk over zijn, zo dwing je stuk meer respect af als sneaky iemand zijn facebook te gaan lopen checken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 24 augustus 2014 @ 20:49:27 #285
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_143788789
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef ComputerNerd268 het volgende:

[..]

Als je geen hoogopgeleide mensen aanneemt, maar dit soort prutswerknemers, dan verdien je de laatkom gedoe.
Voor een Albert Heijn vakkenvuller :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_143791291
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:38 schreef raptorix het volgende:
zeg tegen haar dat als ze een dag echt geen zin heeft ze gewoon een snipperdag kan nemen en daar eerlijk over zijn
En hoe verklaar je dan je veronderstelling dat de werknemer echt geen zin heeft? Immers, de opgegeven reden was dat ze zich had verslapen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 25 augustus 2014 @ 02:23:50 #287
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_143803640
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Zolder het volgende:
Ik doe op het MBO geen medische opleiding maar marketing. Ik zou graag willen weten welke stap je eigenlijk zou kunnen zetten naar psychiatrie en hoe lang dat duurt. of het uberhaupt wel mogelijk is

Conclusie: TS heeft net een nietszeggend MBO marketing diplomaatje en moet niet zo uit de hoogte doen
Hahaha. Dit is duidelijk gevalletje. Schandknaapje van filiaalmanager. :') Het type: Likken naar boven, trappen naar onder.

Mensen als TS moet je verafschuwen. TS, een heel lang van 8 tot 5 kromliggen voor je hypotheek en pensioentje leven toegewenst. :W
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
  maandag 25 augustus 2014 @ 02:25:38 #288
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_143803664
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:22 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat een ongein, bij ons in het hotel zijn de meesten niet of laagopgeleid. Maar er komen zelden mensen te laat.

Dit heeft te maken met betrokkenheid en er samen staan als een team. Niet de achterliggende opleiding.
If you pay peanuts you get monkeys.
pi_143803776
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:25 schreef TheBurnerMan het volgende:

[..]

If you pay peanuts you get monkeys.
We betalen geen peanuts en opleiding zegt weinig over benodigde vaardigheden. Hotelschool is een leuke opleiding maar minder waardevol dan de juiste houding en touch met gasten.

Daarnaast is ervaring in de horeca goud waard omdat het niet iedereen goed onder druk kan werken.
  maandag 25 augustus 2014 @ 02:46:04 #290
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_143803852
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

We betalen geen peanuts en opleiding zegt weinig over benodigde vaardigheden. Hotelschool is een leuke opleiding maar minder waardevol dan de juiste houding en touch met gasten.

Daarnaast is ervaring in de horeca goud waard omdat het niet iedereen goed onder druk kan werken.
Ik vind horeca dan ook een uniek vak. En zodra je werkzaam bent in een betere establishment is eer ook zeker een drijfveer, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring. Desalniettemin vind ik horeca een baan bij uitstek waar veel voldoening in valt te behalen. Het is altijd nog een grote liefde van mij.

Ik kan mij ook uitstekend vinden in jouw mening.
pi_143804034
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:46 schreef TheBurnerMan het volgende:

[..]

Ik vind horeca dan ook een uniek vak. En zodra je werkzaam bent in een betere establishment is eer ook zeker een drijfveer, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring. Desalniettemin vind ik horeca een baan bij uitstek waar veel voldoening in valt te behalen. Het is altijd nog een grote liefde van mij.

Ik kan mij ook uitstekend vinden in jouw mening.
Yups, nergens zo' n teamgeest te vinden als in de horeca. Mensen komen niet (alleen) voor het geld melden zich zelden ziek en komen vrijwel nooit te laat. Niet vanwege eventuele consequenties, maar omdat we altijd een team zijn, omdat je je collega niet wilt nakken, omdat je de beste service voor je gasten wilt. Zo'n teamgeest vind je niet snel buiten de horeca ;( O+

Te laat komen of ziek zijn benadeeld direct de gasten de reputatie van je establishment en jouw persoonlijke eer.

Als er bij ons iemand te laat is bel ik hem op. Neemt hij zij de telefoon niet op stuur waarschijnlijk iemand langs zijn huis omdat ik mij oprecht zorgen maak. Dat zou de reactie van een leidinggevende moeten zijn. I.p.v. maffe technieken die TS opnoemt.
  maandag 25 augustus 2014 @ 03:25:03 #292
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_143804205
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:36 schreef BlueMage het volgende:
Swets laat zich wel kennen hoor. :') Hij begint in twee topics over het feit dat hij wel eens 'n keer iemand ontslagen heeft die 5 minuten te laat kwam en in beide topics werd ie belachelijk gemaakt en daar kan ie niet tegen. :')
En uiteindelijk nog steeds niet erkennen dat hij die persoon heeft ontslagen om zijn grote bek en niet persé om het maar 5 minuten te laat zijn. Want dat zal geen enkele werknemer moeten accepteren dat je om die reden ontslagen word.
  maandag 25 augustus 2014 @ 10:46:45 #293
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_143807132
Dat verhaal is inderdaad een stuk genuanceerder dan hij deed overkomen. Maar ja, anders is het niet indrukwekkend genoeg natuurlijk.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_143809222
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 03:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Zo'n teamgeest vind je niet snel buiten de horeca ;( O+
Ik denk dat dat wel voor meer beroepen geldt waar 'mensen' je core business is.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_143812577
Maar goed. Gaat dit nog over de oorspronkelijke vraag nl. Kan een werkgever een werknemer op deze gronden ontslaan? M.a.w is het bespioneren via social media toegestaan?

Toegestaan ja, accepteert een rechter dit altijd? Nee,geheel afhankelijk van de situatie.

Stel... werknemer zegt dat hij ziek is maar is gespot via social media middels selfies e.d. nl. dat ze bv.heeft lopen shoppen, dan wel. Dit is te mager omdat we het hier over "verslapen"hebben en het tijdstip is te mager als 'hard' bewijs jegens de werknemer. Als dit nu al e 3de keer was dat je dit bemerkt dat had de grondslag voor een ontslag meer waarde.
pi_143812764
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:07 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed. Gaat dit nog over de oorspronkelijke vraag nl. Kan een werkgever een werknemer op deze gronden ontslaan? M.a.w is het bespioneren via social media toegestaan?

Toegestaan ja, accepteert een rechter dit altijd? Nee,geheel afhankelijk van de situatie.

Stel... werknemer zegt dat hij ziek is maar is gespot via social media middels selfies e.d. nl. dat ze bv.heeft lopen shoppen, dan wel. Dit is te mager omdat we het hier over "verslapen"hebben en het tijdstip is te mager als 'hard' bewijs jegens de werknemer. Als dit nu al e 3de keer was dat je dit bemerkt dat had de grondslag voor een ontslag meer waarde.
De werkverhoudingen zijn al dusdanig verziekt als je via de rechter een dergelijk geschil gaat uitvechten, dat het een kwestie van tijd is dat de werknemer alsnog vertrekt.
pi_143817375
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:26 schreef r_one het volgende:

[..]

En hoe verklaar je dan je veronderstelling dat de werknemer echt geen zin heeft? Immers, de opgegeven reden was dat ze zich had verslapen.
Daarom zeg ik juist dat je als werkgever hier open in moet zijn, en dat een werknemer niet hoeft te liegen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143820913
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:36 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

waar werk je eigenlijk?
Ik gok een supermarkt.
pi_143821012
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:44 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik gok een supermarkt.
Supermarkt, callcenter of andersoortig werk waarbij je werknemers volstrekt inwisselbaar zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143821144
TS en Swets zijn ontslagen. Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')