Ook raar. Ik kan me best op vrijdag ziek voelen en op zaterdag weer beter zijn. Wat een onzin weerquote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:15 schreef herdiq het volgende:
Ik had ook ooit zo een leidinggevende. Werknemer had zich ziekgemeld en ging een dag later stappen. Leidinggevende zag een snapshot op de site van de desbetreffende club en stuurde hem de laan uit. Hij vond namelijk raar dat je jezwlf een dag niet lekker voelt en de dag daarna gewoon gaat stappen
Het is gewoon te triest voor woorden dat een leidinggevende tegenwoordig in het priveleven van een werknemer probeert te kijken.
Het gaat er alleen om dat je goed functioneer tijdens werktijden. De rest hoort een leidinggevende geen fuck iit te maken
We hoeven niet opgesloten te zitten in big brother house
* neuriet Kortjakjequote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:15 schreef herdiq het volgende:
Ik had ook ooit zo een leidinggevende. Werknemer had zich ziekgemeld en ging een dag later stappen. Leidinggevende zag een snapshot op de site van de desbetreffende club en stuurde hem de laan uit. Hij vond namelijk raar dat je jezwlf een dag niet lekker voelt en de dag daarna gewoon gaat stappen
Het is gewoon te triest voor woorden dat een leidinggevende tegenwoordig in het priveleven van een werknemer probeert te kijken.
Het gaat er alleen om dat je goed functioneer tijdens werktijden. De rest hoort een leidinggevende geen fuck iit te maken
Dat lijkt me juridisch ook niet houdbaar. Zeker niet als het een dag later is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:15 schreef herdiq het volgende:
Als je geen hoogopgeleide mensen aanneemt, maar dit soort prutswerknemers, dan verdien je de laatkom gedoe.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:24 schreef MarioBalotelli het volgende:
Hallo iedereen, mijn vraag gaat over iets wat op werk is gebeurt.
Op werk heb ik een leidinggevende functie. Gisteren was er iets voorgevallen, en ik wil weten of jullie hier meer kennis van hebben. Het gaat om Facebook chat.
Een meisje zou gister om 10 uur moeten werken bij ons. Ze had zich verslapen zei ze, en kwam pas om 12 uur. Nou kan dat op zich wel, helaas screenen we tegenwoordig soms ook mensen op Facebook.
Ik keek rond 10:30 op haar Facebook, en ik zag in de chat balk staan: 5m (5 minuten geleden actief).
Ik wil weten of dit als waterdicht kan worden gezien? Hoe is jullie ervaring hier mee? Want als ze daadwerkelijk heeft gelogen, en dus wel al wakker was (reistijd is 15 minuten) dan zou ik haar helaas moeten ontslaan, zo zijn de regels, zo wil mijn leidinggevende het.
Dus hopelijk kunnen jullie mij informeren voordat ik overhaaste beslissingen neem.
10.25 is later dan 10 uur, dus je hebt alleen aangetoond dat ze zich inderdaad verslapen had. Verder zit je echt bij een ultiem kutbedrijf als je de facebook van je werknemers zo in de gaten houdt, offence intended.quote:Ik keek rond 10:30 op haar Facebook, en ik zag in de chat balk staan: 5m (5 minuten geleden actief).
Wat een ongein, bij ons in het hotel zijn de meesten niet of laagopgeleid. Maar er komen zelden mensen te laat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Als je geen hoogopgeleide mensen aanneemt, maar dit soort prutswerknemers, dan verdien je de laatkom gedoe.
Voor een Albert Heijn vakkenvullerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Als je geen hoogopgeleide mensen aanneemt, maar dit soort prutswerknemers, dan verdien je de laatkom gedoe.
En hoe verklaar je dan je veronderstelling dat de werknemer echt geen zin heeft? Immers, de opgegeven reden was dat ze zich had verslapen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:38 schreef raptorix het volgende:
zeg tegen haar dat als ze een dag echt geen zin heeft ze gewoon een snipperdag kan nemen en daar eerlijk over zijn
Hahaha. Dit is duidelijk gevalletje. Schandknaapje van filiaalmanager.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Zolder het volgende:
Ik doe op het MBO geen medische opleiding maar marketing. Ik zou graag willen weten welke stap je eigenlijk zou kunnen zetten naar psychiatrie en hoe lang dat duurt. of het uberhaupt wel mogelijk is
Conclusie: TS heeft net een nietszeggend MBO marketing diplomaatje en moet niet zo uit de hoogte doen
If you pay peanuts you get monkeys.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wat een ongein, bij ons in het hotel zijn de meesten niet of laagopgeleid. Maar er komen zelden mensen te laat.
Dit heeft te maken met betrokkenheid en er samen staan als een team. Niet de achterliggende opleiding.
We betalen geen peanuts en opleiding zegt weinig over benodigde vaardigheden. Hotelschool is een leuke opleiding maar minder waardevol dan de juiste houding en touch met gasten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 02:25 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
If you pay peanuts you get monkeys.
Ik vind horeca dan ook een uniek vak. En zodra je werkzaam bent in een betere establishment is eer ook zeker een drijfveer, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring. Desalniettemin vind ik horeca een baan bij uitstek waar veel voldoening in valt te behalen. Het is altijd nog een grote liefde van mij.quote:Op maandag 25 augustus 2014 02:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
We betalen geen peanuts en opleiding zegt weinig over benodigde vaardigheden. Hotelschool is een leuke opleiding maar minder waardevol dan de juiste houding en touch met gasten.
Daarnaast is ervaring in de horeca goud waard omdat het niet iedereen goed onder druk kan werken.
Yups, nergens zo' n teamgeest te vinden als in de horeca. Mensen komen niet (alleen) voor het geld melden zich zelden ziek en komen vrijwel nooit te laat. Niet vanwege eventuele consequenties, maar omdat we altijd een team zijn, omdat je je collega niet wilt nakken, omdat je de beste service voor je gasten wilt. Zo'n teamgeest vind je niet snel buiten de horecaquote:Op maandag 25 augustus 2014 02:46 schreef TheBurnerMan het volgende:
[..]
Ik vind horeca dan ook een uniek vak. En zodra je werkzaam bent in een betere establishment is eer ook zeker een drijfveer, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring. Desalniettemin vind ik horeca een baan bij uitstek waar veel voldoening in valt te behalen. Het is altijd nog een grote liefde van mij.
Ik kan mij ook uitstekend vinden in jouw mening.
En uiteindelijk nog steeds niet erkennen dat hij die persoon heeft ontslagen om zijn grote bek en niet persé om het maar 5 minuten te laat zijn. Want dat zal geen enkele werknemer moeten accepteren dat je om die reden ontslagen word.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:36 schreef BlueMage het volgende:
Swets laat zich wel kennen hoor.Hij begint in twee topics over het feit dat hij wel eens 'n keer iemand ontslagen heeft die 5 minuten te laat kwam en in beide topics werd ie belachelijk gemaakt en daar kan ie niet tegen.
Ik denk dat dat wel voor meer beroepen geldt waar 'mensen' je core business is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 03:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Zo'n teamgeest vind je niet snel buiten de horeca![]()
![]()
De werkverhoudingen zijn al dusdanig verziekt als je via de rechter een dergelijk geschil gaat uitvechten, dat het een kwestie van tijd is dat de werknemer alsnog vertrekt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:07 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed. Gaat dit nog over de oorspronkelijke vraag nl. Kan een werkgever een werknemer op deze gronden ontslaan? M.a.w is het bespioneren via social media toegestaan?
Toegestaan ja, accepteert een rechter dit altijd? Nee,geheel afhankelijk van de situatie.
Stel... werknemer zegt dat hij ziek is maar is gespot via social media middels selfies e.d. nl. dat ze bv.heeft lopen shoppen, dan wel. Dit is te mager omdat we het hier over "verslapen"hebben en het tijdstip is te mager als 'hard' bewijs jegens de werknemer. Als dit nu al e 3de keer was dat je dit bemerkt dat had de grondslag voor een ontslag meer waarde.
Daarom zeg ik juist dat je als werkgever hier open in moet zijn, en dat een werknemer niet hoeft te liegen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:26 schreef r_one het volgende:
[..]
En hoe verklaar je dan je veronderstelling dat de werknemer echt geen zin heeft? Immers, de opgegeven reden was dat ze zich had verslapen.
Supermarkt, callcenter of andersoortig werk waarbij je werknemers volstrekt inwisselbaar zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |