abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143475437
Hallo iedereen, mijn vraag gaat over iets wat op werk is gebeurt.

Op werk heb ik een leidinggevende functie. Gisteren was er iets voorgevallen, en ik wil weten of jullie hier meer kennis van hebben. Het gaat om Facebook chat.

Een meisje zou gister om 10 uur moeten werken bij ons. Ze had zich verslapen zei ze, en kwam pas om 12 uur. Nou kan dat op zich wel, helaas screenen we tegenwoordig soms ook mensen op Facebook.

Ik keek rond 10:30 op haar Facebook, en ik zag in de chat balk staan: 5m (5 minuten geleden actief).

Ik wil weten of dit als waterdicht kan worden gezien? Hoe is jullie ervaring hier mee? Want als ze daadwerkelijk heeft gelogen, en dus wel al wakker was (reistijd is 15 minuten) dan zou ik haar helaas moeten ontslaan, zo zijn de regels, zo wil mijn leidinggevende het.

Dus hopelijk kunnen jullie mij informeren voordat ik overhaaste beslissingen neem.
pi_143475470
Dat lijkt me niet een geldige reden om iemand te ontslaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:26:13 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143475483
Misschien is ze wakker geworden, bericht verstuurd en meteen weer in slaap gevallen?

En ga je iemand om zoiets ontslaan? _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:26:31 #4
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_143475494
Ik ben volgens dat ding ook om de meest rare tijden online terwijl ik dan gewoon werk of slaap en geen pc in de buurt heb dus ik zou er zelf niet blind op vertrouwen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:26:34 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143475495
Dat je dan nog advies vraagt op een forum over zoiets. Bespreek dit intern :')
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:27:19 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143475518
Moet je trouwens zelf niet werken ipv facebooken? En misschien stond ze wel ingelogd op de gemeenschappelijke laptop thuis, en dat iemand anders er op zat?
  Forum Admin zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:27:44 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_143475535
Een betere vraag zou zijn waarom ze zo'n figuur als jij een leidinggevende functie hebben gegeven.
Flikker toch op met je Facebook stalk gedoe man. Beetje de jonge vakkenvullers onder druk zetten met je stropdasje aan in de AH. Om zoiets al aankomen met ontslag. Wat een treurnis.
pi_143475541
Je kan ook met haar in gesprek gaan waarom ze te laat komt, heeft ze nog wel plezier in haar werk en moeten jullie misschien wel op zoek gaan naar een meer uitdagendere positie. Maar ja, dat vraagt wel veel meer leidingsschapskwaliteiten dan simpelweg iemand ontslaan.
pi_143475557
Het is vandaag Zaterdag. Ik ben vrij. En ik wist niet dat ik gelijk haterige reacties kreeg. Ik ben net nieuw in deze functie, en wil niet gelijk iemand er uit schoppen om dit. Maar de baas is duidelijk; zat ze er op? Dan was ze wakker, dan loog ze, dan had ze er 11 uur kunnen zijn ipv 12 uur pas en dan zeggen dat ze pas 11:45 wakker was.

Dus daarom wil ik nogmaals niet zo hard zijn om gelijk iemand te onslaan.
pi_143475565
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:24 schreef MarioBalotelli het volgende:
helaas screenen we tegenwoordig soms ook mensen op Facebook.
Hoezo helaas? Dat doe je toch vrijwillig? Zit niet de moralist uit te hangen, maar neem verantwoordelijkheid voor wat je doet. Want dát is wat leidinggevenden doen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143475567
Mijn mening is, dat je als werkgever niks te zoeken hebt op iemand zijn facebook.
Maargoed misschien ben ik ouderwets.
Do what you love, love what you do!
pi_143475584
Op FB zitten is per definitie een terechte reden voor ontslag.
pi_143475585
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:28 schreef kree het volgende:
Mijn mening is, dat je als werkgever niks te zoeken hebt op iemand zijn facebook.
Maargoed misschien ben ik ouderwets.
Als werknemer zou ik sowieso mijn werkgever niet op mijn FB laten. Hebben ze niks mee te maken.
pi_143475593
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:28 schreef MarioBalotelli het volgende:
Het is vandaag Zaterdag. Ik ben vrij. En ik wist niet dat ik gelijk haterige reacties kreeg. Ik ben net nieuw in deze functie, en wil niet gelijk iemand er uit schoppen om dit. Maar de baas is duidelijk; zat ze er op? Dan was ze wakker, dan loog ze, dan had ze er 11 uur kunnen zijn ipv 12 uur pas en dan zeggen dat ze pas 11:45 wakker was.

Dus daarom wil ik nogmaals niet zo hard zijn om gelijk iemand te onslaan.
Je baas laat je medewerkers hun facebook checken?
Best triest, niet eens zozeer van jou dan, maar van je baas.
Do what you love, love what you do!
pi_143475596
Wat zou ik het vre-se-lijk vinden om onder iemand als jou te werken. Smeerlap.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:32:05 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_143475650
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:29 schreef kree het volgende:

[..]

Je baas laat je medewerkers hun facebook checken?
Best triest, niet eens zozeer van jou dan, maar van je baas.
Ja, dat zijn echt taken die leidinggevende functies typeren :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_143475659
Goed, TS zien we dus niet meer terug.
pi_143475662
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Een betere vraag zou zijn waarom ze zo'n figuur als jij een leidinggevende functie hebben gegeven.
Flikker toch op met je Facebook stalk gedoe man. Beetje de jonge vakkenvullers onder druk zetten met je stropdasje aan in de AH. Om zoiets al aankomen met ontslag. Wat een treurnis.
:D ^O^
pi_143475672
Dat je dit uberhaupt vraagt. Nee, natuurlijk kun je hieraan geen conclusies verbinden. :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_143475678
Niet op vertrouwen, niet ontslaan. Gebeurt het vervolgens nog 2 keer dan heb je een reden.
pi_143475689
Buiten het feit dat je voor zoiets kleins iemand dus echt niet kan ontslaan. Maar TS is in zijn hoofd een bigshot zakentijger.
pi_143475693
Een keer te laat nou poepoe :')

Gewoon vertellen dat dat niet de bedoeling is en daarna weer motiveren om lekker te werken.
pi_143475702
Helaas weten jullie niet dat dit vaker gebeurt dan je denkt.

Tijd is geld, geld is weer vooruitgang, en vooruit gang is wat het bedrijf wil.
We betalen werknemers goed, geven ze veel verantwoordelijkheid en geven ze een goed klimaat.

Het probleem is niet zo zeer of ze online was. Het probleem is: Is ze eerlijk? Zomaar wegblijven, en dan zeggen dat je je versliep is niet volgens de afspraken. En wij betalen haar nu 20 euro uit voor deze 2 uur die ze er niet was (wel op Facebook zat). Dus het is logisch denk ik dat ik dit vraag. Ik ga er geen issue van maken tegen haar wanneer ik hoor dat FB chat niet waterdicht is. Maar als ik hoor dat het het wel is, dan weet ik dat ik daar met haar over moet praten.

Vandaar dat ik hier kom, al wordt ik wel erg aangevallen merk ik.
pi_143475708
TS: ontsla die werknemer maar.
En dan hopen we maar dat ze er tegen in beroep gaat. :)
pi_143475756
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:33 schreef MarioBalotelli het volgende:
Helaas weten jullie niet dat dit vaker gebeurt dan je denkt.

Tijd is geld, geld is weer vooruitgang, en vooruit gang is wat het bedrijf wil.
We betalen werknemers goed, geven ze veel verantwoordelijkheid en geven ze een goed klimaat.

Het probleem is niet zo zeer of ze online was. Het probleem is: Is ze eerlijk? Zomaar wegblijven, en dan zeggen dat je je versliep is niet volgens de afspraken. En wij betalen haar nu 20 euro uit voor deze 2 uur die ze er niet was (wel op Facebook zat). Dus het is logisch denk ik dat ik dit vraag. Ik ga er geen issue van maken tegen haar wanneer ik hoor dat FB chat niet waterdicht is. Maar als ik hoor dat het het wel is, dan weet ik dat ik daar met haar over moet praten.

Vandaar dat ik hier kom, al wordt ik wel erg aangevallen merk ik.
waar werk je eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')