abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:07:40 #226
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_143559823
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:33 schreef Kingstown het volgende:

Het is 1 van de redenen waarom ik idd grote delen van het jaar niet meer in Nederland woon en ook in mijn meest arbeids-intensieve jaren vooral buiten Nederland heb gewerkt bij een niet-Nederlands bedrijf. Dat gezeur van werknemers die alleen maar naar hun rechten kijken is dodelijk vermoeiend.

CAO-kuttenlikkertjes die huilend naar de vakbond lopen, omdat ze met hun middelmatige kwaliteiten weinig bereiken. Je hebt er geen zak aan. Laat die maar lekker Facebooken.
Goedzo. Nu graag een stapje verder gaan en permanent verdwijnen uit dit land. Figuren die niet de overduidelijke balans tussen werkdruk en persoonlijke omstandigheden kunnen ontwaren zijn we als beschaafd land liever kwijt dan rijk.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:08:19 #227
6941 APK
Factual, I think.
pi_143563931
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:07 schreef MissionPhailed het volgende:

Goedzo. Nu graag een stapje verder gaan en permanent verdwijnen uit dit land. Figuren die niet de overduidelijke balans tussen werkdruk en persoonlijke omstandigheden kunnen ontwaren zijn we als beschaafd land liever kwijt dan rijk.
Ach, elk land heeft een paar goede trollen nodig zodat je tijdens het werk even iets te lezen hebt :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_143564319
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:07 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Mensen die namens een heel land denken te kunnen spreken. :')
Seriously....begin eens met wat meer nederigheid en hard werken ipv te zeuren en klagen over werkdruk. Donder al die onnodige sociale media onzin uit je leven en je zult een stuk vrolijker en gelukkiger worden ipv in deze zure modus te hangen. Promise!

Kom je mss ook gewoon op tijd op je werk....succes! ^O^
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:40:47 #229
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_143565218
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mensen die namens een heel land denken te kunnen spreken. :')
Seriously....begin eens met wat meer nederigheid en hard werken ipv te zeuren en klagen over werkdruk. Donder al die onnodige sociale media onzin uit je leven en je zult een stuk vrolijker en gelukkiger worden ipv in deze zure modus te hangen. Promise!

Kom je mss ook gewoon op tijd op je werk....succes! ^O^
Nou, ik vind mijn uitzonderlijke intelligentie wel het feit rechtvaardigen dat ik spreek voor een heel land. Overigens doe ik niet aan sociale media (tenzij je FOK! hieronder schaart natuurlijk) én heb zelfs twee banen waarbij ik immer tijdig ben. Tóch breek ik graag een lans voor hen die wegens overmacht niet tijdig op het werk kunnen verschijnen, en/of bezwaren hebben tegen incompetente managers / werkgevers die het doen en laten van werknemers uitpluizen op sociale media. TS is wat dat betreft exemplarisch.
pi_143565527
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:28 schreef MarioBalotelli het volgende:
Het is vandaag Zaterdag. Ik ben vrij. En ik wist niet dat ik gelijk haterige reacties kreeg. Ik ben net nieuw in deze functie, en wil niet gelijk iemand er uit schoppen om dit. Maar de baas is duidelijk; zat ze er op? Dan was ze wakker, dan loog ze, dan had ze er 11 uur kunnen zijn ipv 12 uur pas en dan zeggen dat ze pas 11:45 wakker was.

Dus daarom wil ik nogmaals niet zo hard zijn om gelijk iemand te onslaan.
Vieze stalker.
Heb je haar alleen hierom in je facebook geaccepteerd vuile smeerlap :r

Haar zusje kan ook haar telefoon hebben gebruikt hebben hoor.
Die heeft misschien wel iemand een bericht gestuurd dat ze nog slaapt.
Of wellicht is ze HELEMAAL niet op facebook geweest en klopt die tijdsmelding niet.

Of er is iets anders gebeurd. Ja daar denk jij natuurlijk niet aan met je miezerige leventje :r
Misschien had haar familielid wel een noodgeval deze ochtend, of juist het bericht gekregen dat haar tante kanker heeft. Logisch dat je dan even moet bijkomen en wat later komt.
En logisch dat ze een 'smoesje' verzint ipv haar prive-info aan jou te vertellen.

Zo'n domme lul zijn als TS en je personeel stalken op facebook en mensen op basis hiervan ontslaan :') :')
Sorry voor mijn taalgebruik maar wat een onnozel debiel ventje ben je dan.
5 Ferrari's op videoband!
pi_143566046
Ts waar ben je? Heeft je baas je ontslagen na je rampzalige topic op FOK! ?
pi_143566150
Les van vandaag: geen leidinggevenden op je facebook toevoegen en je whatsapp blokkeren voor ze.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:06:13 #233
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_143566281
Niks zeggen en kijken of het weer gebeurt, bij de tweede keer waarschuwen. Ontslaan is wel lullig voor iemand die wel wil werken maar nog aan het karakter moet werken.
pi_143566367
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:33 schreef MarioBalotelli het volgende:
Helaas weten jullie niet dat dit vaker gebeurt dan je denkt.

Tijd is geld, geld is weer vooruitgang, en vooruit gang is wat het bedrijf wil.
We betalen werknemers goed, geven ze veel verantwoordelijkheid en geven ze een goed klimaat.

Het probleem is niet zo zeer of ze online was. Het probleem is: Is ze eerlijk? Zomaar wegblijven, en dan zeggen dat je je versliep is niet volgens de afspraken. En wij betalen haar nu 20 euro uit voor deze 2 uur die ze er niet was (wel op Facebook zat). Dus het is logisch denk ik dat ik dit vraag. Ik ga er geen issue van maken tegen haar wanneer ik hoor dat FB chat niet waterdicht is. Maar als ik hoor dat het het wel is, dan weet ik dat ik daar met haar over moet praten.

Vandaar dat ik hier kom, al wordt ik wel erg aangevallen merk ik.
Neem aan dat die 2 uur met vakantieuren of tijdvoortijd uren wordt verrekend. Zo niet, mooi dom bezig.
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:13:42 #235
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_143566586
MarioBalotelli,je doet je naam echt eer aan,ben jij net zo'n vies als hem!!
Volgens mij geniet je echt als je iemand mag ontslaan!! :r
pi_143570992
quote:

[..]

Dit is precies de truttigheid waar ik enorme kromme tenen van krijg. Vooral heel goed opletten dat je niet een minuut langer werkt dan daar waar je voor betaald krijgt. Ik kan helemaal niets met zo'n mentaliteit.

[..]

Het is 1 van de redenen waarom ik idd grote delen van het jaar niet meer in Nederland woon en ook in mijn meest arbeids-intensieve jaren vooral buiten Nederland heb gewerkt bij een niet-Nederlands bedrijf. Dat gezeur van werknemers die alleen maar naar hun rechten kijken is dodelijk vermoeiend.

CAO-kuttenlikkertjes die huilend naar de vakbond lopen, omdat ze met hun middelmatige kwaliteiten weinig bereiken. Je hebt er geen zak aan. Laat die maar lekker Facebooken.
En ik krijg kromme tenen van een werkgever die 'vooral geen minuut langer wil uitbetalen dan de werknemer heeft gewerkt'.

Gelukkig doet mijn werkgever niet zo moeilijk. Regelmatig ben ik nog tot 10-15 minuten na afloop van mijn werktijd bezig met afronden van werkzaamheden. Maar als ik tijdens mijn lunchpauze een keer een boodschap ga doen en daar toch meer tijd voor kwijt ben dan gehoopt hoor ik daar niets over. En als ik aangeef dat ik direct aansluitend aan mijn werk een prive-afspraak heb en het is rustig op de zaak word ik gewoon een kwartiertje eerder naar huis gestuurd.

De flexibiliteit moet van twee kanten komen, anders is het geen flexibiliteit maar simpelweg het dwingen tot dagelijks een paar minuten meer werken dan afgesproken.

En geloof mij maar dat als ik alle 10 minuten doorwerken en extra pauze ga optellen en tegen elkaar ga wegstrepen dat per saldo mijn werkgever er het meeste voordeel bij heeft. Maakt me niet uit, zolang hij mij niet meteen als een nazi sfstraft als het een paar keer in zijn nadeel uitpakt.

Goed werkgeverschap houdt voor mij ook in dat je op rustige momenten je werknemers hierin wat vrijheid geeft.
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:29:08 #237
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_143572942
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:33 schreef MarioBalotelli het volgende:
Helaas weten jullie niet dat dit vaker gebeurt dan je denkt.

Tijd is geld, geld is weer vooruitgang, en vooruit gang is wat het bedrijf wil.
We betalen werknemers goed, geven ze veel verantwoordelijkheid en geven ze een goed klimaat.

Het probleem is niet zo zeer of ze online was. Het probleem is: Is ze eerlijk? Zomaar wegblijven, en dan zeggen dat je je versliep is niet volgens de afspraken. En wij betalen haar nu 20 euro uit voor deze 2 uur die ze er niet was (wel op Facebook zat). Dus het is logisch denk ik dat ik dit vraag. Ik ga er geen issue van maken tegen haar wanneer ik hoor dat FB chat niet waterdicht is. Maar als ik hoor dat het het wel is, dan weet ik dat ik daar met haar over moet praten.

Vandaar dat ik hier kom, al wordt ik wel erg aangevallen merk ik.
Wat ben jij een walgelijke NSB'er zeg. En dan ook nog die 'befehl ist befehl'-mentaliteit erop nahouden. Misselijkmakend. :{
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:31:02 #238
53267 TC03
pi_143573016
quote:

[..]

Dit is precies de truttigheid waar ik enorme kromme tenen van krijg. Vooral heel goed opletten dat je niet een minuut langer werkt dan daar waar je voor betaald krijgt. Ik kan helemaal niets met zo'n mentaliteit.
Je kan het ook omdraaien, bedrijven die te truttig zijn om een paar eurotjes extra uit te betalen als iemand meer werkt. Dat vind ik nog veel zieliger eigenlijk.
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:34:15 #239
53267 TC03
pi_143573171
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Vieze stalker.
Heb je haar alleen hierom in je facebook geaccepteerd vuile smeerlap :r

Haar zusje kan ook haar telefoon hebben gebruikt hebben hoor.
Die heeft misschien wel iemand een bericht gestuurd dat ze nog slaapt.
Of wellicht is ze HELEMAAL niet op facebook geweest en klopt die tijdsmelding niet.

Of er is iets anders gebeurd. Ja daar denk jij natuurlijk niet aan met je miezerige leventje :r
Misschien had haar familielid wel een noodgeval deze ochtend, of juist het bericht gekregen dat haar tante kanker heeft. Logisch dat je dan even moet bijkomen en wat later komt.
En logisch dat ze een 'smoesje' verzint ipv haar prive-info aan jou te vertellen.

Zo'n domme lul zijn als TS en je personeel stalken op facebook en mensen op basis hiervan ontslaan :') :')
Sorry voor mijn taalgebruik maar wat een onnozel debiel ventje ben je dan.
De functie waar het om gaat is hoogstwaarschijnlijk een winkelbediende of callcentermedewerker.

Zelfs als ze gewoon haar te laat komen wat heeft overdreven, dan doe je daar toch niet moeilijk over. Kom op, zo gaat het bij dit soort baantjes, als je je verslaapt dan verslaap je je ook meteen goed en houd je het relaxed voor jezelf. Zo doet iedereen dat op die leeftijd bij dat soort baantjes. Dat moet je enigszins gedogen vind ik.
pi_143573593
Goed, jij wil dus ontslag op staande voet omdat ze zich volgens jou niet heeft verslapen.
Ik zie hier meerdere problemen.

1) Ontslag op staande voet moet onverwijld worden medegedeeld. Dat was dus zodra je de kans kreeg en je op de hoogte was van het feit. Dit heb je niet gedaan.
2) Er moet een ernstige reden zijn waarom invulling van het werk plotseling niet meer mogelijk is. Dit is ook niet het geval; ze heeft zich te laat op het werk gemeld. Een enkele keer te laat komen is toch echt geen ernstige reden.
3) Je moet bewijs hebben. Hier gaat het helemaal wringen, want zoals meer mensen al zeggen; ze kan ook ingelogd zijn geweest op een familiecomputer of wat dan ook.

Succes :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_143575630
Ik snap iedereen niet hoor TS. Kom op, wees realistisch. Ze was te laat èn was online op Facebook. Ik denk dat we allemaal kunnen tellen. 1+1 is gewoon 2. Ontslaan dus!
pi_143577594
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:26 schreef graspolder11 het volgende:
Ik snap iedereen niet hoor TS. Kom op, wees realistisch. Ze was te laat èn was online op Facebook. Ik denk dat we allemaal kunnen tellen. 1+1 is gewoon 2. Ontslaan dus!
Niet waterdicht. Een vriend van me zit in het leger (door de week geen facebook)

Laatst zag ik op een woensdag: 4 uur geleden actief. Dat systeem werkt voor geen klote.

En als dat je enige bewijs is, succes als ze in beroep gaat.
pi_143578530
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik HEB iemand ontslagen die te laat kwam ja. Is dat vreemd dan?
Een uitzendkracht is niet bij jou in dienst, dus die kun jij sowieso niet ontslaan.
Je hebt dus gewoon tegen een uitzendkracht die een keer te laat was gezegd dat hij/zij weer kon vertrekken en niet meer terug hoeft te komen. Is geen ontslag, maar gewoon weggestuurd.

Grote woorden dus, maar stelt eigenlijk geen fuck voor.
Wel bijzonder overigens dat iemand die schijnbaar dergelijke beslissingen neemt het verschil niet weet tussen ontslaan en wegsturen.
pi_143578699
Je kunt je werknemer natuurlijk wel ontslaan omdat ze zich verslapen had. Maar niet omdat je op Facebook had gezien dat ze eigenlijk wakker was, voor zover je dat al aan kunt tonen.
pi_143578774
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 00:50 schreef Tchock het volgende:
Je kunt je werknemer natuurlijk wel ontslaan omdat ze zich verslapen had.
Op basis van wat dan?
pi_143578858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 00:53 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Op basis van wat dan?
Werkverzuim? Waarschijnlijk houdt het geen stand als het de eerste keer is, maar je kunt prima een werknemer ontslaan omdat die (herhaaldelijk) niet op zijn werk verschijnt.
pi_143578974
Ja, bij structureel te laat komen wel ja. Je kan niet zomaar een werknemer ontslaan die één of twee keer te laat komt. Dat is geen gegronde reden voor ontslag.
pi_143579236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:01 schreef Accordtje het volgende:
Ja, bij structureel te laat komen wel ja. Je kan niet zomaar een werknemer ontslaan die één of twee keer te laat komt. Dat is geen gegronde reden voor ontslag.
Daar heb je gelijk in. Ik denk trouwens dat het in de praktijk bij twee keer al wel afgelopen kan zijn, zeker bij het soort baantjes waar ik denk dat de OP over gaat. En geen werknemer die dan een heel proces aan gaat spannen. :P
pi_143579553
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jij hebt niets te maken met hoe laat iemand naar bed gaat.

Als iemand zegt zich te hebben verslapen is dat heen enkele reden tot ontslag.

Natuurlijk spreek je iemand Er op aan als anderen erdoor zijn gedupeerd. Overigens is in heel veel gevallen een strakke werktijd sowieso bullshit, op kantoor bijvoorbeeld. Het maakt dan geen hol uit of iemand om 8 of 9 uur binnenkomt, zolang hij maar beschikbaar is voor nodige besprekingen en het werk goed doet.

Kortom ouderwets micromanagement. Iets wat je alleen nog maar verwacht op plekken waar fysieke arbeid nodig is en laagopgeleiden werken.
Dit dus inderdaad, als je een beetje een normale baan hebt, gaat het om productiviteit en niet of je stipt op tijd achter je bureau zit. Dat werkt compleet verstikkend op een kantoor.

Alleen als je concreet een afspraak of vergadering hebt, vind ik het wat asociaal om te laat te komen.

Ik werkte ooit ook op een swetsenegger mongolen bedrijf waar je per se iedere dag van 8 tot 17 uur aanwezig moest zijn, dat nooit weer.
٩๏̯͡๏)۶
pi_143589681
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het "kan gebeuren gehalte" ligt in dit topic anders wel erg hoog.
Inderdaad en dan met zulke slappe redenen. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')