We hebben er eentje!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
En dat zegt weer alles over het megalomane gedrag van veel werkgevers tegenwoordig. Ik zie ook regelmatig op Linkedin mensen voorbij komen die directeur zijn van een bedrijf van ongeveer 15 personen. Die noemen zichzelf CEO. Het is echt te gek voor woorden.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je bij mij 2 uur te laat binnenkwam had ik je sowieso ontslagen. Ongeacht wat je op facebook deed.
Nee, want ik zat vervolgens met een gat. Maar wat heb ik aan een medewerker die 2 uur te laat binnenkomt en de overige dus harder moeten lopen?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zal wel goed gevoeld hebben, je macht gebruiken
Het is geen spierballentaal hoor. Ik heb mensen daadwerkelijk verteld direct te vertrekken als ze te laat waren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuh, maar wel dito spierballentaal a la 'die had er bij mij gelijk uit gelegen'.
Is het vreemd dan om te veronderstellen dat werknemers die je betaald op tijd zijn?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:21 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nee. Maar je gedraagt je precies hetzelfde als TS.
Stoere man.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, want ik zat vervolgens met een gat. Maar wat heb ik aan een medewerker die 2 uur te laat binnenkomt en de overige dus harder moeten lopen?
Iedereen heeft een gat.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, want ik zat vervolgens met een gat. Maar wat heb ik aan een medewerker die 2 uur te laat binnenkomt en de overige dus harder moeten lopen?
Wat is daar stoer aan? Ik begrijp werkelijk niet dat mensen het blijkbaar normaal vinden dat werknemers 2 uur te laat binnenkomen.quote:
Niks natuurlijk, want tijd is geld, geld is weer vooruitgang, en vooruitgang is wat het bedrijf wil.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dan wordt het een tikkie lastiger. Maar notoire te laat komers kan je nog steeds ontslaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Iedereen heeft een gat.
Daarnaast sprak je met "als ze bij mij" (toekomende tijd) en vervolgens haal je een uitzendkracht erbij die al eens te laat is geweest.
Met vast personeel zal het je niet zo gemakkelijk afgaan, dat ontslaan.
Ja. Goed zo. Lul je er maar uit. Jij wilde iemand ontslaan als ie een keer te laat zou zijn geweest bij jou. Lekker redelijk ben je.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is geen spierballentaal hoor. Ik heb mensen daadwerkelijk verteld direct te vertrekken als ze te laat waren.
[..]
Is het vreemd dan om te veronderstellen dat werknemers die je betaald op tijd zijn?
Kan een keer gebeuren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is daar stoer aan? Ik begrijp werkelijk niet dat mensen het blijkbaar normaal vinden dat werknemers 2 uur te laat binnenkomen.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Niks natuurlijk, want tijd is geld, geld is weer vooruitgang, en vooruitgang is wat het bedrijf wil.
Je betaalt werknemers goed, geeft ze veel verantwoordelijkheid en geeft ze een goed klimaat.
Het kan een keer gebeuren, als het structureel is alle reden tot ontslag. Maar als je werkelijk iedereen die zich een keer verslaapt er uit gooit dan heeft je HR afdeling (wat waarschijnlijk je vrouw of zus is) het druk.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is daar stoer aan? Ik begrijp werkelijk niet dat mensen het blijkbaar normaal vinden dat werknemers 2 uur te laat binnenkomen.
Niemand hier zegt dat ze dat normaal vinden. Jankerd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dan wordt het een tikkie lastiger. Maar notoire te laat komers kan je nog steeds ontslaan.
Het is mij ook een keer gebeurd, wekker niet goed ingesteld en om kwart voor elf wakker geworden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik HEB iemand ontslagen die te laat kwam ja. Is dat vreemd dan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:25 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja. Goed zo. Lul je er maar uit. Jij wilde iemand ontslaan als ie een keer te laat zou zijn geweest bij jou. Lekker redelijk ben je.
Dat ze te laat is, is natuurlijk niet goed te praten, maar dat gejank over harder werken, bij de zorg knikkeren ze gewoon iedereen eruit mogen de laatsten zich overspannen werken, dus 2 uurtjes is nog te overzien, zo een kun je ook effe een waarschuwing gevenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar 2 uur?? Dat vind ik al vreemd. Dan ben je blijkbaar al behoorlijk te laat naar je nest gegaan. En daarnaast ligt het natuurlijk ook aan welke reden je opgeeft en hoe je reageert op de vraag waarom je te laat ben.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is mij ook een keer gebeurd, wekker niet goed ingesteld en om kwart voor elf wakker geworden.
Kan gebeuren.
Je kan blijven lullen maar iemand die een keer te laat komt ontsla je niet zomaar en jij claimde dat je dat wel zou doen. Vervolgens haal je er "uitzendkrachten" en "notoire laatkomers" bij om je verhaal te redden. Daar is hier echter geen sprake van.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dan wordt het een tikkie lastiger. Maar notoire te laat komers kan je nog steeds ontslaan.
VSquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je bij mij 2 uur te laat binnenkwam had ik je sowieso ontslagen. Ongeacht wat je op facebook deed.
Oh, je bouwt al wat meer nuance in, je wordt al wat zachter in je taalquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar 2 uur?? Dat vind ik al vreemd. Dan ben je blijkbaar al behoorlijk te laat naar je nest gegaan. En daarnaast ligt het natuurlijk ook aan welke reden je opgeeft en hoe je reageert op de vraag waarom je te laat ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |