abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143494833
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:58 schreef YazooW het volgende:

[..]

Een mening hebben en hoe je vervolgens je mening te kennen geeft zijn 2 totaal verschillende dingen. Iemand die een hekel heeft aan Joden is nog niet meteen een Hitler bijvoorbeeld. Hoeveel mensen kunnen zich wel niet vinden in de beweegredenen van Al-Qaida toen zij de aanslagen pleegden in de VS op 9/11. Betekent nog niet meteen dat al die mensen dan ook meteen het geweld goedkeuren dat is gebruikt.
De vergelijkingen die je maakt zijn niet zuiver.

Als een politicus zegt: "ik snap de angst van Hitler voor Joden wel" en "Als je de angst voor Joden niet snapt, dan kijk je weg", dan ga ik dat niet zitten nuanceren.

Net als: "Ik snap de angst van Mohammed Atta wel", "Als je de angst van Mohammed Atta voor het Westen niet snapt, dan kijk je weg.".

Door en door foute opmerkingen.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:05:40 #102
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_143494958
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De vergelijkingen die je maakt zijn niet zuiver.

Als een politicus zegt: "ik snap de angst van Hitler voor Joden wel" en "Als je de angst voor Joden niet snapt, dan kijk je weg", dan ga ik dat niet zitten nuanceren.

Net als: "Ik snap de angst van Mohammed Atta wel", "Als je de angst van Mohammed Atta voor het Westen niet snapt, dan kijk je weg.".

Door en door foute opmerkingen.
Ik dacht ik geef even 2 extreme voorbeelden ;)
  Eindredactie Games zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:06:34 #103
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_143495004
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Even een mailtje gestuurd naar de VVD. Kijken hoe en of ze reageren.
quote:
het tonen van begrip voor een moordenaar
Dit klopt niet, het ging om begrip voor angst voor de Islam. Als je begrip hebt voor Breivik's voorkeur voor hamkaastosti's betekent dat niet dat je automatisch ook graag kinderen afslacht.

Voorts snap ik wel dat hier ophef over gemaakt wordt, het is gewoon volslagen achterlijk om A. Breivik, in wat voor context dan ook, te gebruiken in een scenario waar je over 'begrip' spreekt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_143495084
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:06 schreef 2dope het volgende:

[..]

[..]

Dit klopt niet, het ging om begrip voor angst voor de Islam. Als je begrip hebt voor Breivik's voorkeur voor hamkaastosti's betekent dat niet dat je automatisch ook graag kinderen afslacht.
Ben ik niet met je eens. Het gaat overduidelijk niet zomaar om "algemene" angst voor de islam, maar om de specifieke angst die Breivik had. De link met Breivik is door de auteur van de tweet bewust gelegd en gekozen.

Wat is anders de toegevoegde waarde om Breivik te noemen als voorbeeld?
pi_143495150
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zie zo weinig verstandige reacties van moslims/palestina steuners/ linksige types. Allemaal wijzen met je vingertje. Maar even kijken naar de eigen hoek... ho maar.
Ik steun het idee van een eigen staat voor de Palestijnen en ik ben een linksig typetje.
Zeker wijs ik met het vingertje.. doe jij toch ook ? Links, rechts.. allemaal met vingers wijzen en zwaaien.
Als jij 'mijn eigen hoek' ziet als iedereen die een Palestijnse staat wil.... dan zie ik daar idd veel foute fuguren tussen. Ook bij degenen die een Joodse staat willen.

quote:
En als het dan niet jouw hoek is: geef dat dan eens duidelijk aan. Maar nee, men distantieert zich maar zelden, zijn tenslotte toch broeders eh..
religieusheid is niet mijn hoek... ik ben atheist.
terreur is ook niet mijn hoek. niet van Hamas ISIS, Israel of Amerika.

quote:
Overigens is breivik natuurlijk ene complote idioot, dat hij 77 onschuldigen afknalt op een eiland, vooral kinderen. Hopen dat hij nooit meer het daglicht ziet.

Hij is geen idioot. Ook niet compleet. Hij is een terrorist. Nazi-achtig.. monocultureel... en vermoedelijk ook een racist , maar dat laatste heeft hij vermoedelijk verborgen in zijn manifest.
pi_143495213
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij is geen idioot. Ook niet compleet. Hij is een terrorist. Nazi-achtig.. monocultureel... en vermoedelijk ook een racist , maar dat laatste heeft hij vermoedelijk verborgen in zijn manifest.
Ik bedoel dat in overdrachtelijke zin. Oftewel: ik vind zijn daden idioot en kan ze ook niet begrijpen.

Nee, hij is best slim, anders was dit hem niet gelukt. Eigenlijk lijkt hij nogal op die ISIS lui, echter hij was alleen, IS(IS) zijn met een stuk meer.
Whatever...
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:14:25 #107
430880 mig72
De Professional
pi_143495275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Het gaat overduidelijk niet zomaar om "algemene" angst voor de islam, maar om de specifieke angst die Breivik had. De link met Breivik is door de auteur van de tweet bewust gelegd en gekozen.

Je bent sowieso niet betrouwbaar als je een opiniecolumn als nieuwsbron neemt in de OP. Alsof jouw eigen mening niet voldoende ons door de strot geduwd wordt, je gaat ook te koop met andermans meningen.

Get a life gewoon.
pi_143495386
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:14 schreef mig72 het volgende:

[..]

Je bent sowieso niet betrouwbaar als je een opiniecolumn als nieuwsbron neemt in de OP. Alsof jouw eigen mening niet voldoende ons door de strot geduwd wordt, je gaat ook te koop met andermans meningen.

Get a life gewoon.
Je hebt nog altijd de keuze om dit topic niet te lezen hoor, ik verplicht je tot niets.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:21:15 #109
430880 mig72
De Professional
pi_143495495
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je hebt nog altijd de keuze om dit topic niet te lezen hoor, ik verplicht je tot niets.
Dit topic moet niet over jou gaan maar over Nieuws en achtergronden. Je poneert meningen als feiten, dan ontspoort het topic vrij zeker.
pi_143495560
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:46 schreef YazooW het volgende:
Hij kan zich vinden in de angst die Breivik heeft/had. Dat staat helemaal los van het vermoorden van 77 onschuldige mensen. Zijn tweets worden door sommigen hier bewust verkeerd geïnterpreteerd.
Maar het noemen van breivik is natuurlijk wel vragen om gezeik. Zal ook wel provocatie zijn, maar niet echt heel slim.

Dit ook omdat de baggatellisten en appeasers hard op zoek zijn naar 'tu quoques'.
Whatever...
pi_143495613
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:21 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dit topic moet niet over jou gaan maar over Nieuws en achtergronden. Je poneert meningen als feiten, dan ontspoort het topic vrij zeker.
De tweets zijn van feitelijke aard. Alles eromheen is een opinie. Duidelijk?
pi_143495718
Ik snap ook de angst die hitler had wel, als je die angst niet snapt kijk je duidelijk weg.

Groeten partij en raadslid uit adam.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:29:17 #113
430880 mig72
De Professional
pi_143495756
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:25 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De tweets zijn van feitelijke aard. Alles eromheen is een opinie. Duidelijk?
Ik snap nog steeds niet waar je heen wilt met dit topic. Je snijdt een erg gevoelig onderwerp aan, waarbij meningen flink zijn verdeeld en vervolgens wil je de ene kant tegen de andere opzetten? En dit als nieuws dumpen? :?
pi_143495767
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bizar inderdaad, wanneer GeenStijl/Telegraaf een hele historie hebben van feitelijke onjuistheden en verhalen (met behulp van PR-bureaus a la Hill&Knowlton) opkloppen.
Cut the crap. Een tweet is een tweet.
-- <br />Pinpoint
pi_143495794
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:23 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

De tweets zeggen genoeg.
Genoeg wat? Hij zegt niks verkeerds.
pi_143495850
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:29 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet waar je heen wilt met dit topic. Je snijdt een erg gevoelig onderwerp aan, waarbij meningen flink zijn verdeeld en vervolgens wil je de ene kant tegen de andere opzetten? En dit als nieuws dumpen? :?
Oh, nu begin je weer over het bestaansrecht van dit topic?

Nogmaals het doel van dit topic is om meningen te delen over dit onderwerp. Als jij daar niet in geïnteresseerd bent, laat het topic dan aan diegenen die er wel interesse in hebben. Mocht er geen interesse zijn, dan bloedt het dood.

Dit is trouwens de laatste offtopic reactie die ik met jou wissel hierover. Verder mag je je gezeur in Feedback houden.
pi_143495887
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:30 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ik kan zijn originele tweet niet meer terugvinden, enkel de screenshots. Waarom zou hij die verwijderd hebben als hij vond dat hij niks verkeerds zei?
pi_143495973
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:30 schreef oksel12 het volgende:

[..]

En als er nou gestaan had "Ik begrijp de aversie van ISIS tegen de Joden wel"? Had hij dan wel iets verkeerds gezegd?
-- <br />Pinpoint
  Eindredactie Games zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:34:51 #119
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_143495987
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Soit, laat ik het dan zo zeggen: ik vermoed dat deze VVD'ert zelf wel doelt op algemene angst voor de Islam en dat Breivik een bijzonder ongelukkig (lees: dom) voorbeeld was om daarmee het begrip daarvoor uit te spreken.
quote:
Omdat hij iemand citeert die het over Breivik heeft. Ja, nog steeds vrij dom.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_143496030
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik kan zijn originele tweet niet meer terugvinden, enkel de screenshots. Waarom zou hij die verwijderd hebben als hij vond dat hij niks verkeerds zei?
Omdat het niet verstand is om te zeggen.
pi_143496049
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:36 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Omdat het niet verstand is om te zeggen.
Het is niet verstandig om te zeggen? Maar hij zei toch niets verkeerds volgens jou?
pi_143496134
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:34 schreef 2dope het volgende:

[..]

Soit, laat ik het dan zo zeggen: ik vermoed dat deze VVD'ert zelf wel doelt op algemene angst voor de Islam en dat Breivik een bijzonder ongelukkig (lees: dom) voorbeeld was om daarmee het begrip daarvoor uit te spreken.

[..]

Omdat hij iemand citeert die het over Breivik heeft. Ja, nog steeds vrij dom.
Dom, vanwege het effect. Maar dom bedoeld? Ik denk dat de man zichzelf juist slim vond: een beetje aanschurken tegen Breivik, zonder openlijk steun te betuigen aan zijn massamoord. w/
Nou ja, sluw dan. Maar helaas... :|W
-- <br />Pinpoint
pi_143496192
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:34 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

En als er nou gestaan had "Ik begrijp de aversie van ISIS tegen de Joden wel"? Had hij dan wel iets verkeerds gezegd?
Niet vergelijkbaar.
'Ik kan me vinden in de angst van ISIS voor het jodendom.' Is dat wel. Niks verkeerds mee maar dan ben je wel een grote idioot.
pi_143496223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is niet verstandig om te zeggen? Maar hij zei toch niets verkeerds volgens jou?
De nuance gaat verloren in de media.
pi_143496259
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Pardon? Dat staat er 'helemaal' los van? Dat dacht ik niet. Het was voor Breivik juist de reden om die moorden te plegen.

Sommigen doen er wel veel moeite voor om dit goed te praten.
Inderdaad, het is niet alsof Breivik veel anders noemenswaardigs op zijn CV heeft staan, wat het de moeite waard maakt om hem te citeren. Of heeft dit raadslid zijn 1500 paginas tellend werk doorgenomen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')