abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:22:29 #51
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143475386
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Joop gaat daar dan ook niet prat op.
Dat is toch wat ik vaak genoeg lees anders. Telegraaf is rechts en populistisch en een slechte bron en dan zouden dit soort linkse websites wel een goede bron zijn?

Dat staat zoals je kan lezen trouwens volledig los van m'n mening over de tweet.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143475397
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie in dit topic:

Ah, gemist.

quote:
Ik ben van mening dat je niet helemaal goed in je hoofd moet zijn om Breivik aan te halen, gezien dat een massamoordenaar is :'). In hoeverre hij dit echt meent en of het meer provocatief bedoeld was kan onderzocht worden. Het is uiteraard totaal ongehoord dat een volksvertegenwoordiger dit soort tweets de wereld in stuurt.
Ik zou nog als tegenargument inbrengen dat het misschien bij de PVV wel OK zou zijn, maar zelfs in die partij denk ik dat Wilders er een stokje voor zou steken om een uitspraak op basis van Breivik te doen.
pi_143475411
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
De beste man ziet er ook niet heel intelligent uit.
Soort van Dion Graus zonder haar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143475435
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:22 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat is toch wat ik vaak genoeg lees anders. Telegraaf is rechts en populistisch en een slechte bron en dan zouden dit soort linkse websites wel een goede bron zijn?

Dat staat zoals je kan lezen trouwens volledig los van m'n mening over de tweet.
Joop is dan ook geen goede bron. Maar ik negeer dan ook al het gelul eromheen en richt mijn aandacht puur op de Tweet.

Vaststaat in ieder geval dat Joop dit niet heeft verzonnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:25:49 #55
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143475472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ah, gemist.

[..]

Ik zou nog als tegenargument inbrengen dat het misschien bij de PVV wel OK zou zijn, maar zelfs in die partij denk ik dat Wilders er een stokje voor zou steken om een uitspraak op basis van Breivik te doen.
Als hij 'angst voor de islam' had willen aanhalen, dan had hij ook op Wilders of het Vlaams Belang ofzo kunnen wijzen. Of een andere rechtse partij ergens in Europa.

Hij zal het wel niet zo bedoeld hebben als 'wat Breivik deed was begrijpelijk', maar zo kun je het wel makkelijk opvatten & het komt sowieso heel erg fout op me over. Mensen zouden eens moeten nadenken voor ze wat de wereld insturen op Twitter, zeker als je een voorbeeldrol heb, zoals deze VVD'er.
- Charlton Heston
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:27:10 #56
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143475515
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Joop is dan ook geen goede bron. Maar ik negeer dan ook al het gelul eromheen en richt mijn aandacht puur op de Tweet.

Vaststaat in ieder geval dat Joop dit niet heeft verzonnen.
Nee, dat is waar. Heb er nooit zo op gelet wat er allemaal op Twitter gezet wordt maar het is blijkbaar wel de moeite om het allemaal wat te volgen.
- Charlton Heston
pi_143475591
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik weet even niet waar je op doelt. Van Baalen heeft vaker excentrieke acties. Heeft Van Baalen ook begrip voor Breivik getoond? Dat zou ik niet bij hem vinden passen, dus lijkt mij onwaarschijnlijk.
quote:
Het is niet de eerste keer dat Van Baalen botst met de media. In 1998 - Van Baalen was al gekozen in de Tweede Kamer - dook via Vrij Nederland een brief op die Van Baalen als 16-jarige aan de Nederlandse fascist Joop Glimmerveen geschreven zou hebben. Er waren ook verhalen op over zijn voorzitterschap van de Studenten Weerbaarheid in Leiden, Pro Patria. Hij zou in beschonken toestand de Hitlergroet gebracht hebben. Van Baalen werd door Frits Bolkestein gedwongen van het Kamerlidmaatschap af te zien. Als gevolg daarvan kwam de onbekende fractiemedewerker Geert Wilders in de Kamer.

http://www.volkskrant.nl/(...)t-altijd-terug.dhtml
pi_143475647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

[..]

We hebben de PVV dus aan Van Baalen te danken.
pi_143475670
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders was al een matig kamerlid, met zijn deeltijdcertificaat belastingen.
pi_143475760
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wilders was al een matig kamerlid, met zijn deeltijdcertificaat belastingen.
En z'n mavo-diploma.
pi_143475809
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eerder aan Vrij Nederland.
http://www.groene.nl/artikel/karaktermoord
pi_143475890
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

[..]

Gekheid natuurlijk. Dat ie als 16 jarige iets heeft geschreven, ga ik niet nu aan hem toerekenen. Ook een Hitlergroet in dronken bui maakt niet dat ik hem af serveer. Het is in ieder geval geen type die in de openbaarheid bewust Hitler aanhangt o.i.d.
pi_143476019
Ik kan me nog herinneren dat Theodor Holman zei zich verwant te voelen met Breivik. Zo gek is die uitspraak toch niet. Holman is zich gaan verdiepen in het manifest van Breivik en is het op veel punten met hem eens.

In mijn ogen is Holman ook extremer dan gemiddeld. Hij heeft, net als Hans Teeuwen, meegemaakt hoe een goede vriend is vermoord door iemand die handelde uit naam van de Islam. Ik vind deze VVD'er trouwens minder intelligent op mij overkomen dan Theodor Holman.
pi_143476134
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:50 schreef luxerobots het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat Theodor Holman zei zich verwant te voelen met Breivik. Zo gek is die uitspraak toch niet. Holman is zich gaan verdiepen in het manifest van Breivik en is het op veel punten met hem eens.

In mijn ogen is Holman ook extremer dan gemiddeld. Hij heeft, net als Hans Teeuwen, meegemaakt hoe een goede vriend is vermoord door iemand die handelde uit naam van de Islam. Ik vind deze VVD'er trouwens minder intelligent op mij overkomen dan Theodor Holman.
Typische gevallen waarbij de ratio het van de emotie verliest.
pi_143476198
Alle weldenkende mensen hebben neem ik aan zo hun bedenkingen wbt een geweldadige totalitaire ideologie als de islam die zich rap aan het verspreiden is in Europa, geweld goedkeuren lees ik niet in zijn tweet.
pi_143476240
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Typische gevallen waarbij de ratio het van de emotie verliest.
In de ratio kan je het met veel dingen eens zijn met Breivik.

Breivik trok de conclusie om sociaaldemocraten en vooral kinderen dood te schieten, dat keur ik, en ik neem aan Theodor Holman ook, helemaal af.
pi_143476260
Het is natuurlijk ook erg simpel om een selectief puntje uit de ideologie van een geschift persoon te pakken en zeggen dat je het wel kunt begrijpen. Als er een of andere linkse extremist een boom laat ontploffen in het hoofdkantoor van shell vanwege wanpraktijken in Nigeria, dan zijn er vast ook genoeg mensen die zich kunnen vinden in zijn ideeën over multinationals.
pi_143476356
De ideeën van Breivik hebben niets met een gezonde afkeer van islamitisch extremisme te maken. Die man is knettergek.
pi_143476443
Denk dat het nu zo'n beetje wel tijd is om de Godwin in te zetten. Destijds zag men ook de ratio in, in de angst jegens de Joden.

Wereldvreemd om ratio in woorden van gestoorden als Breivik te gaan zoeken.
pi_143476448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:01 schreef Monolith het volgende:
Het is natuurlijk ook erg simpel om een selectief puntje uit de ideologie van een geschift persoon te pakken en zeggen dat je het wel kunt begrijpen. Als er een of andere linkse extremist een boom laat ontploffen in het hoofdkantoor van shell vanwege wanpraktijken in Nigeria, dan zijn er vast ook genoeg mensen die zich kunnen vinden in zijn ideeën over multinationals.
Simpel om een selectief puntje te pakken? Ik heb het manifest van Breivik niet gelezen, 1500 pagina's. Maar je verwant voelen met Breivik is iets anders dan het op een puntje ermee eens zijn.

Vind je vergelijking van Shell wel sterk, maar een boom laten ontploffen?
pi_143476554
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Simpel om een selectief puntje te pakken? Ik heb het manifest van Breivik niet gelezen, 1500 pagina's. Maar je verwant voelen met Breivik is iets anders dan het op een puntje ermee eens zijn.

Vind je vergelijking van Shell wel sterk, maar een boom laten ontploffen?
Wat ik bedoel is dat er in elke gestoorde ideologie wel punten zitten waar mensen het mee eens zijn, maar dat je die punten niet los kunt trekken uit de context. Nou heb ik het broddelwerkje van Breivik uiteraard ook niet gelezen, maar volgens mij stond het redelijk vol met allerhande samenzweringsidioterie.
pi_143476699
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er in elke gestoorde ideologie wel punten zitten waar mensen het mee eens zijn, maar dat je die punten niet los kunt trekken uit de context. Nou heb ik het broddelwerkje van Breivik uiteraard ook niet gelezen, maar volgens mij stond het redelijk vol met allerhande samenzweringsidioterie.
Waarom zou je ze niet los kunnen trekken uit de context, misschien moet je dat juist wel doen als de context zo extreem en verschrikkelijk is als bij Hitler of Brevik.

Wat voor samenzweringsidioterie dan?
pi_143476807
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom zou je ze niet los kunnen trekken uit de context, misschien moet je dat juist wel doen als de context zo extreem en verschrikkelijk is als bij Hitler of Brevik.
Maar zoals iemand dus aan afgeeft is het het als dat iemand zegt zich wel te kunnen inleven in de ideeën van Hitler over joden. Dat kun je niet los zien van de consequenties.

quote:
Wat voor samenzweringsidioterie dan?
quote:
The introductory chapter of the manifesto defining "Cultural Marxism" in the Frankfurt School conspiracy theory sense is a copy of Political Correctness: A Short History of an Ideology by the Free Congress Foundation.[142][143][144] Major parts of the compendium are attributed to the pseudonymous Norwegian blogger Fjordman.[145] The text also copies sections of the Unabomber manifesto, without giving credit, while replacing the words "leftists" with "cultural Marxists" and "black people" with "muslims".[146] The New York Times described American influences in the writings, noting that the compendium mentions the anti-Islamist American Robert Spencer 64 times and cites Spencer's works at great length.[147] The work of Bat Ye'or is frequently cited.[148] Neoconservative blogger Pamela Geller,[149] Neo-pagan writer Koenraad Elst[150] and Daniel Pipes are also mentioned as sources of inspiration.[151] The manifesto further contains quotes from Thomas Jefferson and George Orwell,[152] as well as from Jeremy Clarkson's Sunday Times column and Melanie Phillips' Daily Mail column.[153] The publication speaks in admiration of Ayaan Hirsi Ali, Geert Wilders, Bruce Bawer, Srđa Trifković,[154] and Henryk M. Broder.[155] Breivik blames feminism for allowing the erosion of the fabric of European society.[15] The compendium advocates a restoration of patriarchy which it claims would save European culture.
Wiki stukje over zijn 'manifest'.
pi_143476976
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar zoals iemand dus aan afgeeft is het het als dat iemand zegt zich wel te kunnen inleven in de ideeën van Hitler over joden. Dat kun je niet los zien van de consequenties.

[..]

[..]

Wiki stukje over zijn 'manifest'.
Als je iets van Breivik wil begrijpen lijkt het me nuttig om het los te halen van de context. Het denkpatroon achterhalen, natuurlijk is Breivik, door zijn daden, niet goed bij zijn hoofd.

Bij Hitler is het nog interessanter, als je zijn opkomst wil begrijpen, en iets wil leren uit het verleden. Dan is het goed te kijken naar zijn standpunten voordat de verschrikkingen uit de oorlog en holocaust plaatsvonden. Zo kan je begrijpen waarom hij een grote aantrekkingskracht had op de gewone man en aan de macht kon komen.
pi_143477057
Dus als je iemand wil begrijpen, dan pak je gewoon een geïsoleerd puntje uit hun ideologie zonder enige context? Bijzondere opvatting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')