Interveniëren om de vernietiging van een konvooi apc's is nooit een gerechtvaardigde casus belli...die hoorden daar niet te zijn, en Oekraïne heeft alle recht om ze te vernietigen zelfs...een Russische interventie komt (als hij komt) om (al of niet gerechtvaardigd) een humanitaire ramp af te wenden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is dat konvooi dus ook niet kapot geschoten en kan Rusland dus niet het land binnen vallen.
Correct. Eerst foto's en video's met duidelijkheid van de locaties i.p.v. domme tweets zomaar klakkeloos overnemen en als waarheid bestempelen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:56 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Propaganda is overal ik geloof niemand meer.
Om dan vervolgens de authenticiteit van het materiaal in twijfel te trekken?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct. Eerst foto's en video's met duidelijkheid van de locaties i.p.v. domme tweets zomaar klakkeloos overnemen en als waarheid bestempelen.
Neuh, is meestal zo ontmaskerd tegenwoordig.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:59 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Om dan vervolgens de authenticiteit van het materiaal in twijfel te trekken?
Nee, het word alleen maar bezet door Russische troepen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is niet bepaald een voldongen feit.
De Russische interventie IS de ramp.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:57 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Interveniëren om de vernietiging van een konvooi apc's is nooit een gerechtvaardigde casus belli...die hoorden daar niet te zijn, en Oekraïne heeft alle recht om ze te vernietigen zelfs...een Russische interventie komt (als hij komt) om (al of niet gerechtvaardigd) een humanitaire ramp af te wenden.
Ben ik helemaal met je eens... maar daar kunnen de Russen niks mee. Die hebben iets nodig waarmee ze tegen het Westen kunnen zeggen, wat zeuren jullie nou, in (*vul willekeurige plaats in waar de VS zich mee bemoeid heeft de afgelopen 50 jaar) deden jullie precies hetzelfde... (Vgl. Georgië in 2008).quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Russische interventie IS de ramp.
Denk jij echt dat het vernietigd is? Zou Kiev zoveel geluk hebben, dan ze dit konvooi, dat net in de pers is verschenen, opmerken en uitschakelen met artillerie? En bovendien weten dat het om hetzelfde konvooi gaat. Artillerie is niet het makkelijkste wapen om bewegende doelen uit te schakelen btw.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ooit is het genoeg natuurlijk, maar als het Kremlin nu kwaad wordt over de vernietiging van een konvooi geven ze inderdaad toe dat ze daar waren (wat ze tot nu toe ontkennen) en geven ze daarmee Oekraïne een rechtvaardiging voor die vernietiging (zelfverdediging).
Iets zegt me dat hoe stelliger de ontkenningen van de Russen zijn, hoe meer stront er aan de knikker is.
Hebben we hem weer. Jij was ook diegene die roeptoeterde dat MH17 zeker niet uit de lucht was geschoten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct. Eerst foto's en video's met duidelijkheid van de locaties i.p.v. domme tweets zomaar klakkeloos overnemen en als waarheid bestempelen.
Het kromme is ook dat de Russen alle 'slechte' acties van de afgelopen 50 jaar afschuiven op het vorige communistische regime, maar niet met twee maten meten als het gaat om de CIA vandaag de dag of in de jaren '60. Net zoals ze de Oekrainse nationalisten vergelijken met de Bandera fascisten uit de jaren '40.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:04 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens... maar daar kunnen de Russen niks mee. Die hebben iets nodig waarmee ze tegen het Westen kunnen zeggen, wat zeuren jullie nou, in (*vul willekeurige plaats in waar de VS zich mee bemoeid heeft de afgelopen 50 jaar) deden jullie precies hetzelfde... (Vgl. Georgië in 2008).
Nee? Niet dat ik me kan herinneren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:06 schreef Glencairn het volgende:
[..]
Hebben we hem weer. Jij was ook diegene die roeptoeterde dat MH17 zeker niet uit de lucht was geschoten.
Bandera fascisten? Foei! Die man is in 2010 officieel uitgeroepen tot held van de natie!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:06 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het kromme is ook dat de Russen alle 'slechte' acties van de afgelopen 50 jaar afschuiven op het vorige communistische regime, maar niet met twee maten meten als het gaat om de CIA vandaag de dag of in de jaren '60. Net zoals ze de Oekrainse nationalisten vergelijken met de Bandera fascisten uit de jaren '40.
Europa en de V.S. doen zich de moeite niet meer om vermoedelijk "bewijs" te tonen, uitspraken slikken de burgers ook wel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik volg het niet meer zo nauw als een tijd geleden en het volgende is puur speculatie maar dit denk ik momenteel:quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:06 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Denk jij echt dat het vernietigd is? Zou Kiev zoveel geluk hebben, dan ze dit konvooi, dat net in de pers is verschenen, opmerken en uitschakelen met artillerie? En bovendien weten dat het om hetzelfde konvooi gaat. Artillerie is niet het makkelijkste wapen om bewegende doelen uit te schakelen btw.
"A wise man once said nothing".quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:14 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Gisteravond wordt een konvooi gade geslagen dat van Rusland nar Oekraïne gaatdoor een aantal journos met status, dus betrouwbare info.
Oekraïne roept nu dat ze dat konvooi vernietigd hebben en wacht Ruslands reactie af. Ik denk dat Oekraïne daarbij de soep heter opdient dan dat hij gegeten werd, dus ik denk niet dat ze het konvooi vernietigd hebben. Wellicht hebben ze erop geschoten, maar weten ze niet hoe of wat.
Rusland komt dan in een lastig parket en kan alleen maar ontkennen dat er überhaupt een konvooi was. De liederlijke taal die RIA gebruikt doet mij denken dat ze boos zijn die Russen, misschien wel omdat de Oekraïners raak hebben geschoten.
Dat kunnen de Polen toch prima verkocht hebben? Of zelfs gegeven, aangezien de Polen er wel enig belang bij hebben dat Rusland's expansiedrift niet al te succesvol verloopt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:13 schreef RetepV het volgende:
Wat doet ex-Pools materieel in het Oekraïense leger?
Misschien verkocht door polen aan oekraine niet bijzonder of zo dat legerauto's doorverkocht worden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:13 schreef RetepV het volgende:
Kijk dit filmpje eens op 0:38. http://www.liveleak.com/view?i=166_1408118632
Daar zie je op de deur van de kapotgeschoten Oekraïense legerjeep dat er een insigne is overgespoten. Dat insigne lijkt wel heel sterk op het insigne van het Poolse 'Death Hussar Division' - Dywizjonu Huzarów Śmierci.
http://en.wikipedia.org/w(...)._1920_-_replika.jpg
Wat doet ex-Pools materieel in het Oekraïense leger?
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat kunnen de Polen toch prima verkocht hebben? Of zelfs gegeven, aangezien de Polen er wel enig belang bij hebben dat Rusland's expansiedrift niet al te succesvol verloopt.
Volgens mij ging het hen vooral om de Westerse reactie die heel de dag uitbleef, denk dat wat Rusland zegt hen koud laat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:14 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik volg het niet meer zo nauw als een tijd geleden en het volgende is puur speculatie maar dit denk ik momenteel:
Er gaan al maanden geruchten over het leveren van wapens/materieel en wellicht wel manschappen van Rusland aan de rebellen (zoals je weet van een aantal maanden geleden ben ik geneigd die geruchten te geloven)
Gisteravond wordt een konvooi gade geslagen dat van Rusland nar Oekraïne gaatdoor een aantal journos met status, dus betrouwbare info.
Oekraïne roept nu dat ze dat konvooi vernietigd hebben en wacht Ruslands reactie af. Ik denk dat Oekraïne daarbij de soep heter opdient dan dat hij gegeten werd, dus ik denk niet dat ze het konvooi vernietigd hebben. Wellicht hebben ze erop geschoten, maar weten ze niet hoe of wat.
Rusland komt dan in een lastig parket en kan alleen maar ontkennen dat er überhaupt een konvooi was. De liederlijke taal die RIA gebruikt doet mij denken dat ze boos zijn die Russen, misschien wel omdat de Oekraïners raak hebben geschoten.
Maar goed, dat is allemaal gut-feeling...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |