Klinkt interessant. We hebben in Rotterdam de Kaapse Brouwers, misschien eens een mailtje sturen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:20 schreef kenosis het volgende:
Denk ook eens aan bierbostelbrood. Er zijn veel (kleine) lokale brouwerijen die het bostel nu afvoeren als veevoer maar je kunt er lekker brood van maken door een deel van het meel te vervangen door bostel.
Ik zie helemaal een mooie link met zuurdesem. Veel bierbrouwers zijn tegenwoordig aan het experimenteren met allerlei wilde gisten. Daar past een zuurdesembierbostelbroodje prima bij. Ook voor de betere restaurants.
Zo te zien een geschikte brouwerij met een link naar new food (Fenix Food Factory)quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Klinkt interessant. We hebben in Rotterdam de Kaapse Brouwers, misschien eens een mailtje sturen.
Zoals het nu is kan niet echt nee.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:43 schreef Zo-is-dat het volgende:
Iehhdat word wel een hele grote metamorfose!!
Zo lang je onder de 2.500 kg meel / week blijft is er weinig aan de hand.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:00 schreef golfer het volgende:
Daar is wel het nodige opknapwerk aan te verrichten inderdaad.
Trouwens, kan je zo maar in elk pand een bakkerij beginnen of is daar een vergunning voor nodig?
Dus geen mileuvergunningen/verzekeringen/bestemmingsplan en zo nodig of andere regels waar je je aan te houden hebt?quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:03 schreef Isegrim het volgende:
Zo lang je onder de 2.500 kg meel / week blijft is er weinig aan de hand.
Geen milieuvergunningen. Qua regels HACCP (of eigen plan), afzuiging, vetafscheider, ongediertebestrijdingsplan.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus geen mileuvergunningen/verzekeringen/bestemmingsplan en zo nodig of andere regels waar je je aan te houden hebt?
Enig idee hoe lang zoiets zou moeten staan? Het is 50m2.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:10 schreef Erasmo het volgende:
Wat een grafhok zo.
Tip tegen de rookgeur, een ozongenerator: https://www.borent.nl/mat(...)urneutralisator_230v
Het is een mooie rechttoe-rechtaan-ruimte, geen rare hoeken e.d. We willen net vóór die 'inham' (daar zitten de plee en de meterkast) een balie maken (van steigerhout / afvalhout) over de volle breedte. En dan waarschijnlijk een grote tafel midden in het winkeldeel met grote manden erop waar we het brood in presenteren. Aan de wanden plankjes met dingen als jam (we hebben een buurman die een hobbybedrijfje heeft in het maken van jamquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:23 schreef loecje het volgende:
opzich vind ik het er nog helemaal niet zo slecht uit zien
voorkant vind ik al leukdat is toch het eerste wat mensen zien.
binnen vooral vuil (en dus stank) maar mooie ruimte om iets van te maken.
achterkant ziet er wel erg verpaupert uit. wel weer een leuke tuinruimte.
Ik verwacht dat het wegslopen van alle gore zooi en het overschilderen en betegelen enzo het grootste deel van de lucht wel gaat wegnemen. Even kijken hoe dat gaat en anders is het altijd nog mogelijk om een week of twee zo'n ding neer te zetten.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:27 schreef sirdanilot het volgende:
Je kunt zo'n ozongenerator ook kopen, en dan later weer op marktplaats zetten. Maar bedenk dat je niet de ruimte in mag terwijl dat ding werkt, dus misschien had je eerder moeten wezen. Hoe lang hij bezig is weet ik niet.
En veel brood bakken doet de geur ook wel goedquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het wegslopen van alle gore zooi en het overschilderen en betegelen enzo het grootste deel van de lucht wel gaat wegnemen. Even kijken hoe dat gaat en anders is het altijd nog mogelijk om een week of twee zo'n ding neer te zetten.
Oh, en alles open zetten tijdens het klussen.
Bij mij in de buurt zijn mensen gaan klagen toen de kleine buurt AH zelf brood ging afbakkenquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En veel brood bakken doet de geur ook wel goedIk zou wel willen dat ik zo'n bakker in de straat had zeg, pfff
Ligt ook aan het vermogen. Maar bij de Bo-rent hebben ze vast wel een tabelletje liggen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:27 schreef sirdanilot het volgende:
Je kunt zo'n ozongenerator ook kopen, en dan later weer op marktplaats zetten. Maar bedenk dat je niet de ruimte in mag terwijl dat ding werkt, dus misschien had je eerder moeten wezen. Hoe lang hij bezig is weet ik niet.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:09 schreef junkiexp het volgende:
Het gedeelte ''witte'' in de naam van het koffiehuis sloeg op coke neem ik aan?
We halen onze grondstoffen nu nog overal en nergens. We zijn nog zoekende naar een vaste leverancier. Er is wel een biologische groothandel, maar daar moet je voor minimaal ¤ 400 per keer bestellen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:56 schreef applemoose het volgende:
Als je je grondstoffen bij Aeolus haalt, kun je ook kijken bij Vulcaan bier. Ze zitten om het hoekje als je de Hoogstraat afloopt. Zijn niet altijd open.
Ik denk persoonlijk dat je daar beter gelijk mee kunt beginnen... Ik verwacht dat daar echt best wel wat geld mee te verdienen valt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In eerste instantie niet. Mogelijk wel broodmaaltijden op uitnodiging.
Heel erg veel meer regelgeving en investeringen waar je dan tegen aan loopt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:17 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat je daar beter gelijk mee kunt beginnen... Ik verwacht dat daar echt best wel wat geld mee te verdienen valt.
Yep, gewoon maar eens beginnen met waar jullie toch al goed in zijn. Workshops zijn natuurlijk wél een tof idee, ga je daar qua inrichting ook al een beetje rekening mee houden? Ik schrijf me bij deze alvast graag in voor de eerste cursus in de winkel!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heel erg veel meer regelgeving en investeringen waar je dan tegen aan loopt.
Kwartiertje, 20min lopen als je een beetje doorstapt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:48 schreef Reya het volgende:
Topidee, veel succes gewenst. Als het niet ver van CS is kom ik wel eens langs op doorreis.
Vandaar het idee van een grote tafel midden in de winkel voor de presentatie. Die is ook geschikt voor workshops en voor maaltijden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Yep, gewoon maar eens beginnen met waar jullie toch al goed in zijn. Workshops zijn natuurlijk wél een tof idee, ga je daar qua inrichting ook al een beetje rekening mee houden? Ik schrijf me bij deze alvast graag in voor de eerste cursus in de winkel!
Je moet aardig wat kilootjes kunnen draaien natuurlijk. Maar die dingen zijn er in vele soorten en maten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:15 schreef applemoose het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoe groot zo'n molen zou moeten zijn. Mijn schoonmoeder verkoopt dit :
Link naar meelmolen
maar dat is natuurlijk maar voor kleine hoeveelheden.
Hoeveel broden zijn dat ongeveer? Succes iig!quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo lang je onder de 2.500 kg meel / week blijft is er weinig aan de hand.
6.000-8.000 schat ikquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:46 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Hoeveel broden zijn dat ongeveer? Succes iig!
Te veel!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:46 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Hoeveel broden zijn dat ongeveer? Succes iig!
Zal ik zo ff doen jaquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:16 schreef Isegrim het volgende:
Ik moet maar een lijst gaan aanleggen! For real - als je serieuze interesse hebt, PM je mailadres en ik zet je op een mailinglijst voor als de workshops een feit worden!
als je deze optie overweegt.... is het dan wel handig om het woord biologisch in je logo te verwerken?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:13 schreef Isegrim het volgende:
Nog mooier zou zijn als wij zelf een kleine maalmolen aanschaffen en het graan gebruiken van de boer waar ons paard staat. Niet biologisch, maar dan wel een volledig lokale keten en dat is ook wat waard.
Wil zelfs liever helemaal geen tekst in het logo anders dan de naam.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:08 schreef loecje het volgende:
[..]
als je deze optie overweegt.... is het dan wel handig om het woord biologisch in je logo te verwerken?
dan verwachten mensen ook echt biologisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |