abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:35:35 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143415052
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_143415149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het gewoon normaal eten blijft toch het beste werken. Fijn al die speciale diëten enzo. Maar daar moet je maar net zin in hebben of nog erger vol kunnen houden.
Blijvend afvallen (althans voor ons denk ik) is toch echt je levensstijl aanpassen en niet een tijdelijk dieet volgen. :Y
pi_143415343
De diabetes verpleegkundige waar ik vandaag was vond mijn intake van 6 boterhammen per dag dikke prima. Ii moet zelf gaan ontdekken hoe mijn suiker reageert op wat ik eet en maatregelen nemen zoals meer spreiden als t te hoog uitkomt.

Mijn suiker na t onbtijt vandaag (eerste prik van vandaag van de dagcurves die ik tot dinsdag moet prikken) was ook goed, 5,7 waar het 7,0 als max mag zijn bij zwangeren.

Er zijn veel redenen waarom je snel en makkelijk kunt afvallen met low carb, geen daarvan betekent dat jr met koolhydraten niet af kunt vallen. Dat is geen oorzakelijk verband.
Kwak
pi_143415379
Fijn dat je suiker goed was Kwak!
pi_143415461
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:34 schreef Tink89 het volgende:
heb ik niet het gevoel dat ik dingen niet mag of juist naar binnen moet proppen als ik er niet van hou?
Dit ja, dingen eten waar je niet van houd werkt ook niet als je eenmaal op gewicht bent. Dan kun je er maar beter aan het begin aan wennen wat normale porties en verhoudingen zijn.

Overigens heb ik vanaf het begin van mijn "dieet" nog niet één dag buiten mijn dieet gegeten en ik ben toch al enkele maanden bezig. Juist door zoveel nog te mogen heb ik er ook helemaal geen behoefte aan.

Ik heb ook een koolhydraat arm dieet gedaan. En dan snakte ik uiteindelijk zo naar koolhydraten dat ik vanzelf wel weer iets slechts ging eten.
pi_143415557
Dat bedoel ik, niemand die zou willen luisteren naar wat ook werkt zonder knock-out te gaan, omdat ze hun boterham niet willen missen terwijl dat niet eens hoeft..

Misschien dat ik er thuis nog op in wil gaan :').. Quoten kan ik niet mobiel uit oude topic..
pi_143415842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:50 schreef Timmos het volgende:
Dat bedoel ik, niemand die zou willen luisteren naar wat ook werkt zonder knock-out te gaan, omdat ze hun boterham niet willen missen terwijl dat niet eens hoeft..
Nee, wat jij niet begrijpt is dat er meer wegen naar Rome zijn en dat er hier genoeg mensen zijn die bewust voor een andere weg kiezen dan de jouwe.
pi_143415885
Niemand zegt dat jouw manier niet werkt Timmos
Maar er zijn gewoon meerdere mogelijkheden om af te vallen
pi_143416013
Suiker na de lunch ook goed! 5,1!

(Ben wel ontgroend nu, moest 4x prikken voor ik een goede druppel kreeg en m ook nog goed aanbracht :') gelukkig alleen vanavond nog, dan kunnen mn vingertoppen even bijkomen tot morgen... Vind t best knap voor iemand met een naaldenfobie!)
Kwak
pi_143416048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:05 schreef kwakz0r het volgende:

(Ben wel ontgroend nu, moest 4x prikken voor ik een goede druppel kreeg en m ook nog goed aanbracht :') gelukkig alleen vanavond nog, dan kunnen mn vingertoppen even bijkomen tot morgen... Vind t best knap voor iemand met een naaldenfobie!)
^O^
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_143416155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:05 schreef kwakz0r het volgende:

Kijk dat is mooi!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143416573
Ik snap niet waarom jullie het hebben over "ik blijf maar lekker gewoon eten". Wat is "gewoon" dan?
Is het gewoon om zoveel brood te eten per dag? Wie zegt dat dat gewoon is?
En ik doe geen dieet. Ik blijf mn leven lang minder koolhydraten eten omdat mijn lichaam geen 120 gram kh per dag nodig heeft, ookal sport ik elke dag. Dus waarom zou ik die dikmakers dan wel zoveel naar binnen werken? Want volgens mij weten jullie allemaal dat koolhydraten de dikmakers zijn. En ja ook de volkoren producten als je er te veel van binnen krijgt. Dus waarom daar dan niet in minderen?
Zeg ik dat jullie allemaal lowcarb moeten eten? Nee ik zeg alleen probeer het eens te minderen. En dat was een goed bedoelde tip.
pi_143416702
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:21 schreef xuryah het volgende:
Ik snap niet waarom jullie het hebben over "ik blijf maar lekker gewoon eten". Wat is "gewoon" dan?
Is het gewoon om zoveel brood te eten per dag? Wie zegt dat dat gewoon is?
En ik doe geen dieet. Ik blijf mn leven lang minder koolhydraten eten omdat mijn lichaam geen 120 gram kh per dag nodig heeft. Dus waarom zou ik die dikmakers dan wel zoveel naar binnen werken? Want volgens mij weten jullie allemaal dat koolhydraten de dikmakers zijn. En ja ook de volkoren producten als je er te veel van binnen krijgt. Dus waarom daar dan niet in minderen?
Zeg ik dat jullie allemaal lowcarb moeten eten? Nee ik zeg alleen probeer het eens te minderen. En dat was een goed bedoelde tip.
Gewoon eten is 5-7 bth per dag, volgens diëtisten, en daar mag je Brest van afwijken als jou dat betert ligt maar hou op met anderen wijsmaken dat je er dik van wordt... Want nee, daar word je niet dik van. Ligt er maar net aan hoeveel je erop doet en of je meer kcal naar binnen werkt op en dag dan je verbruikt. Van 3000 kcal aan gekookte kipfilet word je echt net zo dik.

Dat het makkelijker is om minder kcal te eten dit minder kh te eten klopt, maar niet iedereen heeft dat nodig om binnen de lijntjes te blijven. Echt niet

Ik vind deze discussie buitengewoon vervelend worden.
Kwak
pi_143416710
Mijn grootste valkuil is dat ik naast mijn normale maaltijden ga vreten. Dus voor mij is "normaal" dat ik na een dropje (of iets dergelijks) de zak wegleg in plaats van leegvreet. En, samen met sporten, blijkt dat te werken voor mij.

En ik ben broodfan, dus waarom zou ik dat dan gaan skippen?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143416787
Maar zijn koolhydraten dan dikmakers?
Ja. je moet geen heel brood eten per dag maar gewoon met mate (net zoals met alles)
pi_143416794
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gewoon eten is 5-7 bth per dag, volgens diëtisten, en daar mag je Brest van afwijken als jou dat betert ligt maar hou op met anderen wijsmaken dat je er dik van wordt... Want nee, daar word je niet dik van. Ligt er maar net aan hoeveel je erop doet en of je meer kcal naar binnen werkt op en dag dan je verbruikt. Van 3000 kcal aan gekookte kipfilet word je echt net zo dik.

Dat het makkelijker is om minder kcal te eten dit minder kh te eten klopt, maar niet iedereen heeft dat nodig om binnen de lijntjes te blijven. Echt niet

Dat kun je wel zeggen ja.

En verder heb je gewoon gelijk.
pi_143416820
quote:

[..]

Kwak O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143416821
quote:

[..]

Same here
Maar dat komt misschien omdat wij weken/maanden/jaren die hetze tegen koolhydraten in slank hebben meegemaakt ;)
pi_143416859
Over belangrijkere dingen gesproken.
Ik heb net mijn tong verbrandt met cup a soup -O-
pi_143416895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Zeh horror!

Straks lasagne bouwen. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143416897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Je moet ook blazen... Niet op zijn Duits want dat werkt niet,.
pi_143416904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Same here
Maar dat komt misschien omdat wij weken/maanden/jaren die hetze tegen koolhydraten in slank hebben meegemaakt ;)
Is dat zo?

Koolhydraten :9~
-28 kilo
Gezond gewicht
Ik vind het wel best allemaal ^O^
pi_143416917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je moet ook blazen... Niet op zijn Duits want dat werkt niet,.
Op zijn Duits? Hoe is dat? :D
pi_143416920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Same here
Ik heb die hetze niet meegemaakt maar ik heb ook zoiets van :')
pi_143416963
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Proteïne :9~
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143416974
quote:

[..]

quote:

[..]

Uh http://www.interglot.nl/woordenboek/nl/de/vertaal/blazen

En dan even verder lezen naar pfeifen... :+
pi_143417015
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:33 schreef Sarabi het volgende:
:D oke......
Sorry :@ :D
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:47:42 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143417497
quote:

[..]

Kwak O+ :* *;

Zo, en nu ga ik naar huis en chili bouwen. Zonder rijst en zulks, want alleen chili is ook lekker. Hooguit neem ik dat laatste volkoren pitabroodje dat nog in de vriezer ligt en deel ik dat met vriendjelief.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_143417982
Heb zelfgemaakte tomatenmaaltijdsoep opstaan.. Mjummjum..
pi_143418100
Ik ga zo ook aan het eten begin. :9 Een zomer stamppot met prei en doperwten. Met een gekookt ei en een walnoten pesto (zonder olie).
pi_143418181
Hier de laatste dag van de kliekjes
Bami met groente & een hamburger :D
pi_143418831
Ik ga morgen trouwens weer een weekmenu maken
Dus als iemand zich geroepen voelt om lekkere/gezonde/makkelijke maaltijden te delen dan hoor ik het graag ^O^
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 augustus 2014 @ 17:37:26 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143418993
Rendang met sajoerboontjes (en rijst :o )? Dat eet ik vandaag :Y)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_143419209
Gister was ik bij de dokter (voelde me ineens benauwd, kon amper ademen, zere rug/borst) en toen werd m'n bloeddruk gemeten: perfect. :D

Nu ik meer ritme heb merk ik dat het 'afvallen/opletten/gezonder eten' beter gaat. Alleen nu vergeet ik steeds op de weegschaal te staan. Handig. :')

En m'n chipsverslaving is weg merk ik. Eerder liep ik er in de winkel langs met kwijl ik m'n mondhoeken en nu heb ik zoiets van.. neh, geen zin in.
pi_143419834
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Kwak O+ :* *;

Zo, en nu ga ik naar huis en chili bouwen. Zonder rijst en zulks, want alleen chili is ook lekker. Hooguit neem ik dat laatste volkoren pitabroodje dat nog in de vriezer ligt en deel ik dat met vriendjelief.
Tiptiptip: bloemkool rauw raspen en bakken in een beetje olie. Rijstachtig en zeer vullend.
Prrrrr
pi_143419846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:45 schreef Patoshik het volgende:
Gister was ik bij de dokter (voelde me ineens benauwd, kon amper ademen, zere rug/borst) en toen werd m'n bloeddruk gemeten: perfect. :D

Nu ik meer ritme heb merk ik dat het 'afvallen/opletten/gezonder eten' beter gaat. Alleen nu vergeet ik steeds op de weegschaal te staan. Handig. :')

En m'n chipsverslaving is weg merk ik. Eerder liep ik er in de winkel langs met kwijl ik m'n mondhoeken en nu heb ik zoiets van.. neh, geen zin in.
Gaat het nu weer en weet je nu wat het wel was?
pi_143420507
Eten was lekker. :D Telkens weeg ik alles van te voren af. Of nouja, de slechtere dingen, groenten maakt me niet uit als dat wat meer is. En dan maak ik dus precies genoeg voor één avond. Maar we hebben steeds vaker dat er toch gewoon nog overblijft omdat we voldoende hebben. :D
pi_143421004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:31 schreef Sarabi het volgende:
Dus als iemand zich geroepen voelt om lekkere/gezonde/makkelijke maaltijden te delen dan hoor ik het graag ^O^
http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/diner-omf-eet/healthy-pasta

Ik weet niet precies hoeveel kcal dit is, maar als je zuinig bent met de kaas is er denk ik weinig mis mee.
pi_143421047
En ik dacht vanmorgen niet zo lang op mijn werk nodig te hebben, maar toen was mijn auto later klaar dan verwacht.

Dus pas om 2 uur lunch gehad, en niet lekker in het ritme gekomen. Vanavond patat gegeten, met een kroketje. Driekwart komkommer erbij en dan morgen maar even weer strenger.
pi_143421829
O: 2 spelt pindakaas
T: oploskoffie
L: kwark met muesli
T: zelfgebakken koekje
D: maaltijdsalade kip

Het is niet erg veel maar meer krijg ik vandaag niet weg. Morgen weer een dag.
pi_143422218
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gaat het nu weer en weet je nu wat het wel was?
Ja het gaat nu wel weer gelukkig. Alleen nog een erg zere rug.. En er is niks uitgekomen. Ze wist niet wat het was. Het kwam ook zo ineens opzetten gistermorgen, heel vreemd.
pi_143422999
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:34 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ja het gaat nu wel weer gelukkig. Alleen nog een erg zere rug.. En er is niks uitgekomen. Ze wist niet wat het was. Het kwam ook zo ineens opzetten gistermorgen, heel vreemd.
Hm heel naar ja. Hopelijk komt het niet meer terug.
pi_143423462
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:31 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben toevallig ook net mijn weekplanning aan het maken. Nouja, ik plan de dagen nooit in, alleen de gerechten zodat we de juiste boodschappen in huis hebben.

Mijn gerechten:
Broodje hamburger van tartaar, met gebakken rode ui en een salade ernaast.
Ceasar salade
Witte asperges met kruidendressing met beenham ( had nog asperges in de vriezer. :@ )
Beenham met spinazie en volkoren penne
Broccoli rijst met gemarineerde kip en champignons
Rosti van zoete aardappel met forel uit de oven
Groenten "lasagne" zonder pasta
Biefstuk met chimichurri en tomatensalade
pi_143423728
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben toevallig ook net mijn weekplanning aan het maken. Nouja, ik plan de dagen nooit in, alleen de gerechten zodat we de juiste boodschappen in huis hebben.

Mijn gerechten:
Broodje hamburger van tartaar, met gebakken rode ui en een salade ernaast.
Ceasar salade
Witte asperges met kruidendressing met beenham ( had nog asperges in de vriezer. :@ )
Beenham met spinazie en volkoren penne
Broccoli rijst met gemarineerde kip en champignons
Rosti van zoete aardappel met forel uit de oven
Groenten "lasagne" zonder pasta
Biefstuk met chimichurri en tomatensalade
Wat jij eet klinkt altijd zo lekker. O+ Haal je recepten ergens vandaan, of zijn dat gerechten die je gewoon zonder problemen kunt maken door ervaring?
pi_143424044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat jij eet klinkt altijd zo lekker. O+ Haal je recepten ergens vandaan, of zijn dat gerechten die je gewoon zonder problemen kunt maken door ervaring?
Het koken doe ik zonder recept meestal, maar om op ideeën te komen zit ik wel uren andere blogs door te zoeken. Of google ik een ingrediënt om te kijken wat ik er allemaal mee zou kunnen maken. Ik vind het altijd fijn om nieuwe dingen te maken, dan blijft koken leuk. Maar mijn inspiratie werkt niet altijd mee, zonder het internet zou ik elke week hetzelfde eten. :D
  Manager PR/Moderator donderdag 14 augustus 2014 @ 22:47:37 #48
269689 crew  Viv
pi_143431169
Had vandaag een lunch (broodjes) met mijn werkgever op de planning staan. Van tevoren bedacht hoe ik dit ging oplossen: wel de yoghurt en hütenkäse, niet de volkoren crackers genomen. En van de broodjes gekozen voor 2 halve, terwijl ik voorheen met gemak 2 hele zou hebben weggewerkt.

Avondeten was volkoren penne met een tomatensaus, waarbij het rundergehakt (250g) wat we normaal gebruiken was ingewisseld voor een blikje tonijn.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:14:12 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143432328
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Rund! Helaas mogen kudu en springbok etc niet meer worden geimporteerd in de EU. Heb het besteld bij een Zuid-Afrikaan die het hier in NL maakt. 500 gram naturel en 500 gram chili/koriander. Kocht het zo nu en dan bij een Zuid-Afrikaans winkeltje hier in de stad, maar die had nooit de chilivarianten en was nog duurder. :) Zie www.boerewors.nl (daar heb ik het nu vandaan).
Mijn geliefde en ik zijn je dankbaar!
pi_143437704
Ik trok vanmorgen voor het eerst in weken weer een spijkerbroek aan. En de broek waarvan ik 4 weken geleden zoiets had dat ik hem niet meer aan kon (zakte af, doordat hij aan alle kanten uitpuilde) zit nu ineens fantastisch!

Terwijl het in kilo's misschien 2 kilo scheelt... Het sporten doet dus echt wel iets.
pi_143438004
Ik had gisteravond granola gemaakt. En toen ik de hamsters eten moest geven, bleek dat hun voer qua uiterlijk toch wel heel sterk leek op mijn granola :') Maar het is eetbaar. In het recept stond dat je het 30 - 40 min op 180 graden in de oven moest doen, maar na 15 min op 170 graden begon er al iets te verbranden. Had het tussendoor wel 2x door elkaar geschept, maar blijkbaar moet ik nog wat meer oefenen :P Heb (uiteraard) wel weer een brandwond, want ik kan nog steeds niet fatsoenlijk met die oven omgaan 8)7

Lijstje van gister is trouwens niet helemaal meer uitgekomen. Voelde me niet super (periodiek feestje, hoezee), dus mijn tussendoortjes laten liggen want had er helemaal geen zin in. Maar verder niks anders gesnaaid gelukkig, behalve dan een paar losse amandelen terwijl ik met die granola bezig was. Maar dat wordt altijd gezien als gezond tussendoortje geloof ik, dus ik ben ik dat opzicht niet ontevreden.

Gepland lijstje voor vandaag:

O: beker melk en yoghurt met aarbeien en hamstervoer granola
T: kiwi gold
L: 3 volkoren bth; 2 kipfilet en 1 pindakaas met nootjes; stuk komkommer; kom soep
T: worteltjes
D: ? manlief gaat iets verzinnen
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:43:30 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143438159
30-40 is wel heel lang idd. Dat van mij gaat 15-17 minuten op 175.
pi_143438308
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:43 schreef Brighteyes het volgende:
30-40 is wel heel lang idd. Dat van mij gaat 15-17 minuten op 175.
Dan hou ik dat aan voor de volgende keer, thnx!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:12:36 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143440615
Ik voel me belabberd en heb me nog steeds niet gewogen... Voel me een beetje onzichtbaar en zielig vandaag. Wel gewoon aan het werk, deadlinedag.

Hoop dat ik vanavond gewoon kan paardrijden. Voor morgen hebben we zomaar een keertje geen plannen. Strakjes dus maar even overleggen wat we gaan doen.
pi_143440887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:12 schreef Tink89 het volgende:
Ik voel me belabberd en heb me nog steeds niet gewogen... Voel me een beetje onzichtbaar en zielig vandaag. Wel gewoon aan het werk, deadlinedag.

Hoop dat ik vanavond gewoon kan paardrijden. Voor morgen hebben we zomaar een keertje geen plannen. Strakjes dus maar even overleggen wat we gaan doen.
Misschien dat het halen van die deadlines je uiteindelijk een beetje oppeppen. :Y

Ik ben een tijdje niet zo actief geweest hier, want ik lag in het ziekenhuis na een auto-ongeluk. :( En nu mag ik in elk geval tot oktober niet sporten.
Ik hoop enorm dat dat geen al te grote gevolgen heeft voor de lijn, want juist door veel sporten (en een stuk minder door het eten) was mijn gewicht de laatste maanden best netjes en heel stabiel.
pi_143441081
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:25 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Misschien dat het halen van die deadlines je uiteindelijk een beetje oppeppen. :Y

Ik ben een tijdje niet zo actief geweest hier, want ik lag in het ziekenhuis na een auto-ongeluk. :( En nu mag ik in elk geval tot oktober niet sporten.
Ik hoop enorm dat dat geen al te grote gevolgen heeft voor de lijn, want juist door veel sporten (en een stuk minder door het eten) was mijn gewicht de laatste maanden best netjes en heel stabiel.
Owjeej, niks ernstigs aan overgehouden hoop ik?
pi_143442048
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Owjeej, niks ernstigs aan overgehouden hoop ik?
Niks blijvends in elk geval, als ik me netjes aan de voorgeschreven rust houd. :)
pi_143442271
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:09 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Niks blijvends in elk geval, als ik me netjes aan de voorgeschreven rust houd. :)
Gelukkig maar!

Het braaf sporten lijkt weer goed te gaan, nu weer wat strenger kijken naar mijn gesnaai 's avonds. Gewoontes doorbreken is moeluk. :') (Het is niet dat ik honger heb ofzo, maar het wil er niet uit. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143443311
quote:

[..]

Gelukkig, netjes doen dan ;)
pi_143443361
Ruby, dat is kl*te zeg. Maar fijn dat je er niets blijvends aan over lijkt te houden.
pi_143444310
quote:

[..]

Gelukkig maar! Wel schrikken zeg...
pi_143444389
Pff, ben blij dat ik die periodieke ongemakken niet elke maand hoef te beleven.... Eigenlijk geen echte honger, maar alleen zin in vet. Ondertussen hoofdpijn en bleh.

Heb me bij de kantine in kunnen houden en heb gewoon mijn eigen meegebrachte lunch opgegeten. Maar ik heb toch even bij de snacktray staan kijken en dat doe ik anders nooit. :@
Heb maar tegen manlief gezegd dat we vanavond frietjes halen, dan is mijn behoefte aan zooi eten even verzadigd en dat is dit maar mijn zondigdag van deze week en eten we in het weekend wel normaal. :)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:39:44 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143444652
Tjee Ruby! Wat heftig zeg! Hopelijk heeft het idd niet al te veel effect op je gewicht.
Is wandelen een optie?
pi_143445537
Een beetje wandelen wel. En het is eigenlijk een goed teken dat ik zo baal van niet mogen sporten. Dat was een jaar geleden vast anders geweest. :)

Maar goed, aangezien ik des te meer op mijn eten moet letten maar even een lijstje:

O: Havermout
T: 2 mini-stroopwafeltjes + koffie
L: 3 volkoren boterhammen (2 kaas, 1 paté)
T: een stuk fruit (moet nog even bedenken wat)
D: ik dat ik straks een stevige linzensoep ga maken, daar heb ik nu tenslotte wel tijd voor
S: 3 km rustig wandelen of zo (naar de supermarkt en terug iig)

O! :D Het blijkt meteen dat zo'n lijstje maken een goed idee is, want een vierde boterham had ik eigenlijk al klaarliggen, maar toen ik die wilde opschrijven realiseerde ik me dat drie met weinig beweging ook wel prima is.
pi_143445741
Sterkte Ruby. En luisteren naar de dokters. Ik deed dat niet, want koppig, en nu kan ik nóg minder. Soms is gewoon staan om eten te maken al too much. :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:31 schreef Miss_Congeniality het volgende:

Heb maar tegen manlief gezegd dat we vanavond frietjes halen, dan is mijn behoefte aan zooi eten even verzadigd en dat is dit maar mijn zondigdag van deze week en eten we in het weekend wel normaal. :)
Gewoon doen, moet af en toe ook kunnen! :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_143447081
O: Yoghurt met galiameloen
T:-
L: 2 tosti's met kaas en een beetje olijvenpesto
T:-? Moet zo even wat verzinnen
D: Nasi, satesaus, het is niet zoveel nasi want uit de vriezer gehaald. denk dat ik er een kleine salade bij ga maken. Alleen nasi met salade smaakt dat?
T: Almhof griekse yoghurt met walnoot en honing.
pi_143447358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Alleen nasi met salade smaakt dat?
Jahoor, ik zou een frisse salade van komkommer met tomaat maken. Dat gaat er prima bij.
pi_143447394
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jahoor, ik zou een frisse salade van komkommer met tomaat maken. Dat gaat er prima bij.
Zonder tomaat. Maar ik doe dat wel. lekker wat sla, komkommer, feta, paprika.. mjummjum
pi_143447470
Wat balen Ruby! Sterkte met het herstel.

Ik heb vandaag heel wat afgegriend met die stomme vinger prikjes :@ tot twee keer toe moest ik drie keer prikken. Bah. Dat zij dus al zestien prikjes voor 6 waarden in totaal nu :')

Toen tip gekregen telefonisch van de vpk en hoop dat t nu zo goed blijft gaan als de laatste keer

(Sorry ik zeur er veel over maar ben ook nog allen thuis het hele weekend en heb even de behoefte tot luchten merk ik... :@ )
Kwak
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:09:45 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143447519
Zeur maar hoor, het zijn valse venijnige k*tprikjes! :Y

Ik kwam even *O* voor mezelf.
Ik kreeg net een doosje met zeer intrigerende blauwe chocolaatjes, met de binnenkant chocola en de buitenkant is door blue curacao blauw gekleurde amandelspijs. Het klinkt afschuwelijk, zo ziet het er ook uit, maar volgens collega's zijn ze wel lekker.
Ik heb ze braaf uitgedeeld en zelf niet genomen, morgen mag ik er eentje. :D

Vandaag dus een aangepaste vast-dag wegens officieel diner.
Lunch was kwark en een eitje en bij het diner vanavond skip ik de carbs en het dessert en dan vind ik dat ik een mooi compromis gevonden heb.

Oh, en gisteren zag ik een collega die me drie maanden niet gezien had en die riep: wauw, you look amazing, you have to tell me how you did it! *) :s)
pi_143447630
Die chocolaatjes klinken lekker... Nu heb ik zin in chocolaatjes :')

En kwak klaag maar raak hoor. Lijkt mij ook niet erg prettig.
pi_143447747
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en gisteren zag ik een collega die me drie maanden niet gezien had en die riep: wauw, you look amazing, you have to tell me how you did it! *) :s)
Altijd leuk. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143448002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:08 schreef kwakz0r het volgende:

Ik heb vandaag heel wat afgegriend met die stomme vinger prikjes :@ tot twee keer toe moest ik drie keer prikken. Bah. Dat zij dus al zestien prikjes voor 6 waarden in totaal nu :')

Toen tip gekregen telefonisch van de vpk en hoop dat t nu zo goed blijft gaan als de laatste keer

(Sorry ik zeur er veel over maar ben ook nog allen thuis het hele weekend en heb even de behoefte tot luchten merk ik... :@ )
Je vinger even een beetje los masseren voordat je je handen met warm water wast. Aan de zijkant van je vingertopje prikken, maar zeker niet bij je nagel, want dat is echt pijnlijk.

Anders je prikker wat dieper laten schieten, beter één keer goed dan vaak overnieuw prikken.

Ik wisselde ook elke dag van vinger, maar gebruikte wel alleen mijn wijs, middel en ringvinger.
pi_143448196
Klinkt toch nog wel als een lekker chocolaatje :D Be
pi_143448330
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
Zeur maar hoor, het zijn valse venijnige k*tprikjes! :Y

Ik kwam even *O* voor mezelf.
Ik kreeg net een doosje met zeer intrigerende blauwe chocolaatjes, met de binnenkant chocola en de buitenkant is door blue curacao blauw gekleurde amandelspijs. Het klinkt afschuwelijk, zo ziet het er ook uit, maar volgens collega's zijn ze wel lekker.
Ik heb ze braaf uitgedeeld en zelf niet genomen, morgen mag ik er eentje. :D

Vandaag dus een aangepaste vast-dag wegens officieel diner.
Lunch was kwark en een eitje en bij het diner vanavond skip ik de carbs en het dessert en dan vind ik dat ik een mooi compromis gevonden heb.

Het klinkt echt als een verschrikkelijk chocolaatje...

Maar wel gaaf van die collega! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:08 schreef kwakz0r het volgende:

Naalden en prikken :X Lijkt me ook echt verschikkelijk om dat te moeten doen... En gewoon luchten! Is ook niet fijn om met zoiets alleen te zitten en het er dan met niemand over te kunnen hebben.

Toen ik op die grinttegels was geflikkerd, moest ik een tetanusprik krijgen. En dat vrouwtje was met jodium en zooi mijn schaven aan het schoonmaken, brandde als een gek, maar ik zat heel de tijd alleen maar in de zenuwen voor die stomme prik, die uiteindelijk amper gevoeld heb. Maar toch, naalden :r
pi_143451933
Huuu, ja, naalden! :X Die kwamen in het ziekenhuis ook telkens langs en dat vond ik haast nog vervelender dan niet mogen sporten. Dus zeur het gerust van je af, Kwak! Hoe lang moet je prikken? Tot het einde van je zwangerschap, of daarna ook nog?

Hier staat intussen de soep (met linzen, ui, broccoli, selderij en wortels) te borrelen op het vuur. :)
pi_143452383
O: overnight oats met banaan
T: koffie en home-made gojikoekje
L: 3 spelt, 2 met pindakaas en 1 met hazelnoot-rozijnpasta
D: zalm, sla, eitje en aardappeltjes
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:50:38 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143452636
Ik heb ontzettende vertraging en sta vast in een stopbus en kan dus niet meer eten voor mijn paardrijles. Dat worden de geplande frietjes van zondag vanavond... Eten we zondag wel t eten van vandaag.
pi_143453113
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je vinger even een beetje los masseren voordat je je handen met warm water wast. Aan de zijkant van je vingertopje prikken, maar zeker niet bij je nagel, want dat is echt pijnlijk.

Anders je prikker wat dieper laten schieten, beter één keer goed dan vaak overnieuw prikken.

Ik wisselde ook elke dag van vinger, maar gebruikte wel alleen mijn wijs, middel en ringvinger.
Ja bloeden doet het wel, maar ik kreeg het niet goed op t stripje. Met de meter uit t hoesje ging t beter :)
Kwak
pi_143453198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:27 schreef Ruby88 het volgende:
Huuu, ja, naalden! :X Die kwamen in het ziekenhuis ook telkens langs en dat vond ik haast nog vervelender dan niet mogen sporten. Dus zeur het gerust van je af, Kwak! Hoe lang moet je prikken? Tot het einde van je zwangerschap, of daarna ook nog?

Hier staat intussen de soep (met linzen, ui, broccoli, selderij en wortels) te borrelen op het vuur. :)
Jullie zijn lief! Hopelijk blijven de waarden goed, dan hoef ik vanaf dinsdag niet meer vier keer per dag maar alleen twee dagen per week drie keer (wel de rest van de zwangerschap). Als t niet goed gaat moet ik de rest van de zwsch. 7 het per dag meten en drie of vier keer insuline spuiten. Maar ga er even vanuit dat dat niet zal hoeven. Tot nu tot niks boven de 6.3 geprikt en nuchter was steeds al onder de vijf :Y
Kwak
pi_143456867
Meisje bij de zelfscan kassa deed wat fout waardoor het allemaal wat lang duurde, kregen we een doosje merci mee. Verleidingen weerstaan, dit weekend ga ik bewijzen dat ik het kan. :7 Maandag moet mijn vriend dat spul maar meenemen naar zijn werk. :D

Lekker wat voorraad ingeslagen, hoeven we komende tijd alleen nog maar naar de markt en wat kleine boodschapjes. We hebben grote garnalen en spelt broodjes. :9 Oh en spelt pasta, quinoa en bulgur ga ik ook voor het eerst proberen. :D

Voor de rest helemaal aan de planning gehouden, en daar ben ik wel trots op. Volgende week ben ik jarig, dus ergens zat de gedachte van "op mijn verjaardag mag ik wel iets lekkers" wel in mijn hoofd. Maar 500 kcal in een Bossche bol was het me niet waard.
pi_143457223
Ik tap stiekem de wifi af in het hotel :D volgens mij ging gister wel goed qua eten.. niet echt vreetfestijn, gewoon normaal en normale porties. Vandaag mixed grill en een ijsje. En een mierzoet toetje..

Doe wel oefeningen in het zwembad als er niemand kijkt :') :@ en we lopen redelijk veel.
pi_143457906
Klinkt alsof iedereen goed bezig is!

Ik had vandaag een dag dat ik mijzelf heel zielig vond, maar na het sporten is dat gelukkig wel over. De schade ook redelijk beperkt weten te houden, eigenlijk heb ik niet buiten mijn gewone planning gegeten.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:34:39 #84
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_143458080
Fijn dat het mee lijkt te vallen Kwak. Patrique, is er geen sportzaal dan?

Ik heb net zoiets lekkers gemaakt: crackers vol eiwit en goede vetten en toverzaadjes! Men neme 80g lijnzaad en ongeveer 200g andere zaden, noten, vruchtjes (in dit baksel zitten hennepzaad, chiazaadjes, sesamzaad, pijnboompitten en een restje goijbessen). Overgiet het mengsel met water en laat het intrekken. Het 'deeg' is klaar als er een restje water over blijft dat niet meer wordt opgenomen. Dun uitsmeren in een bakblik met bakpapier, half uurtje op 175graden. Met een mesje dunne strepen maken (daar ga je je koeken straks langs afbreken), omkeren op een ander vel bakpapier en nog een half uur bakken. Zooooooo lekker. Voedingswaarden per 1/10e van het blik: 150kCal, 18 vet, 6 carbs, 12 eiwit.
Prrrrr
pi_143458268
Nee.. het is een klein hotel.. maar vind het wel prima zo :7
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:06:40 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143463946
Ik ben trots op mezelf. :@ :D
Dag 1 van vast-balansdag en dit is het resultaat:

4 kwarkjes a 44kcal each plus een ei
En toen het diner:
1 bladerdeegkaasding (fout, maar inmiddels 19.30 en HONGER)
Salade met kipterrineding
Zeebaars met ratatouille
2 kleine stukjes kaas

En that was all! *O* ik heb het dessert afgeslagen en geen stukken brood gegeten. Er zaten geen carbs bij het eten zelf, dus dat scheelde.

En toen ipv met de taxi naar huis heb ik mijn collega's uitgezwaaid en heb een citybike gehuurd en ben ik naar het hotel gefietst! :D *O*
Plus 13km gelopen volgens de fitbit (15,000 steps). *O*

I'm doin' it, I'm doin' it, I'm doin' it, yeah!
*dansje doet...
pi_143465628
Je zit echt in een vibe he, BE! Ik vind het heel knap, met dat vele reizen.
Kwak
pi_143467253
Gaat idd lekker, BE *O*

Hier al meer dan een week ziekjes, dat is op zich ook wel goed voor de lijn, want ik eet niet zoveel :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143471544
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben trots op mezelf. :@ :D
En terecht!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 07:26:23 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143471588
Tx ladies! O+

Net even twee gedroogde pruimen en een halve banaan gegeten, toen een rondje in het park hard gelopen, was 2,5km, net lekker om wakker te worden.
Nu ontbijten en dan aan het werk, vandaan komt het grootste deel van de mensen aan, dus lekker druk!
pi_143471703
BE, goed bezig zeg!!!

Ik zag vanmorgen weer een lager getalletje, komt er eigenlijk de afgelopen dagen steeds op neer dat ik een kilo lichter ben dan de week ervoor. En dat is eigenlijk ook best tof. *O*

Gisteren nog wel wat zitten snoepen, bospeen met een dipje van chilisaus. En dat kan dus ook gewoon schijnbaar.

Zijn er trouwens meer mensen die verschil merken aan hun huid? Nu ik 3 keer in de week sport heb ik een hele zachte huid gekregen ineens.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 07:58:46 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143471738
Lekker ook hoor, keurig naar beneden dan!
pi_143472293
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:35:34 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143472442
:D Heerlijk!
pi_143472683
Ik had geloof ik al een keer gezegd dat ik me eerder gedemotiveerd voelde door veel motivationals.
Deze motivationals helpen wel 8-)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:23:04 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143473012
Cool!

Mijn weegschaal vindt dat ik drie bolletje weeg... Het is dat ik weet dat het ergens rond de 88,? is :') Tijd voor een nieuwe weegschaal :P
pi_143474018
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 07:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die verschil merken aan hun huid? Nu ik 3 keer in de week sport heb ik een hele zachte huid gekregen ineens.
Jep, zeker weten. Vooral in combinatie met alleen maar water drinken. Echt zo'n baby huidje.
pi_143475161
*O* 69.8 *O*

Voor het eerst onder de 70. O+ Het gaat echt lekker.
pi_143475180
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 07:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
:Y Door het zweten misschien? Sowieso is het gezond om te bewegen, dus dan merk je dat aan alles.
pi_143476640
Ik krijg juist een slechtere huid van sporten. Mijn huid raakt geirriteerd door mijn eigen zweet, dus sinds ik drie keer per week sport is mijn voorhoofd een slagveld... :')

Maar ja, een glad voorhoofd met een dikke pens is ook niet alles, dus toch maar sporten. :+

Verder is mijn lichaam in de war. Ik had last van tussentijdse bloedingen en kreeg een of andere kuur van de dokter die ik moest beginnen de dag voor ik ongesteld moest worden. Zo gezegd, zo gedaan. Resultaat: helemaal niet ongesteld. Wel PMS en vreetweek gehad, dus heel veel chips op, en die kilo die er normaal weer af is als ik ongesteld ben geweest, die is er dus niet af natuurlijk. :(
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_143477215
Superveel nieuwe kleren, stuk leuker als alles direct past. O+ Behalve dan de BH's, daar raak ik altijd wat gefrustreerd van. :') Ik wil ook kleine borsten en de tofste BH's. Al heb ik wel een mooie gevonden.
pi_143477380
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Myraela het volgende:
Superveel nieuwe kleren, stuk leuker als alles direct past. O+ Behalve dan de BH's, daar raak ik altijd wat gefrustreerd van. :') Ik wil ook kleine borsten en de tofste BH's. Al heb ik wel een mooie gevonden.
Ik weet niet welke cup je hebt maar ik had dat ook altijd en haal nu bij de livera van 1 merk. Wil niet anders meer O+
pi_143477610
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
*O* 69.8 *O*

Nice gefeliciteerd. :D
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_143479132
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:54 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Nice gefeliciteerd. :D
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:34:20 #105
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_143480046
Ik heb bh's van freya. Gaan tot een grote maat en zijn ook nog leuk!!!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:32:20 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143481748
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
*O* 69.8 *O*

Nice, wat goed zeg!
pi_143501538
58,8 kg *O* volledig nuchter gewogen.
Werewolf
pi_143502021
Om een doos merci in huis te hebben was ik toch nog niet klaar. :') Enorme faal. Enige wat er nog goed aan was is dat we niet het hele ding op hebben en de rest gewoon hebben weggegooid.

Vanochtend wel ruim een kilo kwijt. :D
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:40:11 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143503949
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:48 schreef Myraela het volgende:
Om een doos merci in huis te hebben was ik toch nog niet klaar. :') Enorme faal. Enige wat er nog goed aan was is dat we niet het hele ding op hebben en de rest gewoon hebben weggegooid.

Vanochtend wel ruim een kilo kwijt. :D
Hey, kunnen stoppen is ook progress! :Y
Netjes van de weegschaal ook!

Jij ook Sara!

Ik ging gisteren op de fiets naar de supermarkt om zelf iets gezonds te koken.
Om 20.30...
:')

Het werd verse pasta met tomaten-mascarponesaus, een Frans kaasje (StMarcellin), cherrytomaatjes en mijn favoriete chips Barbecue.

Terug in mijn hotel, inmiddels 21.15, begon ik eerst aan een bakje Marokkaanse linzensalade die ik nog overhad v lunch.
Daarna had ik geen trek meer in de pasta. Dus het werd het kaasje en een halve zak chips. :')

Daarna heb ik water in de zak laten lopen. :+

Prima diner toch? :@

[ Bericht 31% gewijzigd door BE op 17-08-2014 11:46:29 ]
  Licht Ontvlambaar zondag 17 augustus 2014 @ 13:11:44 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143506423
St. Marcelin is zo goed :9~ En hee, je begon toch vrij goed en wist te stoppen. Ik vind het echt prima zo hoor :)

We hebben een nieuwe weegschaal, een Fitbit Aria, met WiFi :P
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:37:04 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143507163
Haha, mijn hand hing boven de *bestel nu* knop, zeker gezien mijn fitbit verslaving, maar er was iets aan het wifi gebeuren dat me tegenhield.
Ik hou te veel van het schriftje naast mijn bed geloof ik. :+
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:56:57 #112
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_143512457
Probeer eens iedere dag bonen te eten dames, bonen zorgen voor de volgende 24 uur een onderdrukt honger gevoel. Ook goed voor suiker balans.

Extra calorien hoef je niet te tellen want het honger onderdrukkend gevoel werkt automatisch en je spaart meer uit dan er in de bonen zit.

Zelf neem ik iedere dag
een 1/2-3/4 blikje bonen
met een theelepel olijf olie
en een blikje tomatenpuree
plus wat peper, curcuma en kruidnagel.
pi_143513180
En de rest van de dag eet je dan minder?
pi_143513554
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jij ook Sara!
Dank je :*

Ik snoep bijna niet meer.

Vraag: verlies je gewicht door groene thee (zonder suiker en koekje ;)) te drinken?
Werewolf
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:26:14 #115
430565 Florentius
pi_143513640
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:13 schreef Sarabi het volgende:
En de rest van de dag eet je dan minder?
Ja, het vertraagd je maaglediging.

Bonen kunnen een allergie reactie geven, pas op als je slechte ervaringen met bonen hebt.
pi_143513670
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:26 schreef Florentius het volgende:

[..]

Ja, het vertraagd je maaglediging.
Wat eet je dan de rest van de dag?
En hoeveel wil je afvallen?

@sara nee
pi_143513672
Ik mis de weegschaal.. :') maar drink veel water.. eet normaal.. volgens mij komt t wel goed!!
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:29:58 #118
430565 Florentius
pi_143513797
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat eet je dan de rest van de dag?
En hoeveel wil je afvallen?

@sara nee
Ik kom hier nooit omdat ik niet hoef af te vallen.
Dat weet ik niet.

Ik moet oppassen niet meer dan 200 gram bonen te eten want dan red ik het te vaak niet meer om te eten wat ik denk te moeten eten. Heb geen zin om mezelf te dwangvoeren. :)
pi_143513827
nou allemaal dagelijks aan de bruine bonen dames! als je er niet minder honger van hebt ga je in elk geval lekker aan de schijt!
Kwak
pi_143513835
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:29 schreef Florentius het volgende:

[..]

Ik kom hier nooit omdat ik niet hoef af te vallen.
Dat weet ik niet.

Ik moet oppassen niet meer dan 200 gram bonen te eten want dan red ik het te vaak niet meer om te eten wat ik denk te moeten eten. Heb geen zin om mezelf te dwangvoeren. :)
Nee dat lijkt me niet erg gezond inderdaad
pi_143513860
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
nou allemaal dagelijks aan de bruine bonen dames! als je er niet minder honger van hebt ga je in elk geval lekker aan de schijt!
Dat viel erg tegen de laatste keer :(
Helaas
pi_143513868
quote:
gelukkig geldt dit alleen voor de dames :D
pi_143513937
Ik eet vandaag toevallig kapucijners. Met Duitse biefstuk (tartaar met ui dus) en paprika en komkommer.
OMG nu heb ik vast morgen minder honger :Y
Kwak
pi_143513953
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik eet vandaag toevallig kapucijners. Met Duitse biefstuk (tartaar met ui dus) en paprika en komkommer.
OMG nu heb ik vast morgen minder honger :Y
_O-
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:45:36 #125
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_143514295
quote:
Dan kom ik niet meer van de pot af. :'(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Licht Ontvlambaar zondag 17 augustus 2014 @ 17:36:50 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143516257
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
Haha, mijn hand hing boven de *bestel nu* knop, zeker gezien mijn fitbit verslaving, maar er was iets aan het wifi gebeuren dat me tegenhield.
Ik hou te veel van het schriftje naast mijn bed geloof ik. :+
ik 'moet' een zip of een flex nu natuurlijk... Maar ik wacht tot oktober, dan komen nieuwe modellen :P
pi_143519137
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik 'moet' een zip of een flex nu natuurlijk... Maar ik wacht tot oktober, dan komen nieuwe modellen :P
ik wou net zeggen: ik heb nog wel een flex in de aanbieding, nauwelijks gebruikt :') zwart... prijs valt over te praten, misschien heb ik zelfs de verpakking nog...
Kwak
pi_143520071
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:56 schreef Florentius het volgende:
Probeer eens iedere dag bonen te eten dames, bonen zorgen voor de volgende 24 uur een onderdrukt honger gevoel. Ook goed voor suiker balans.

Extra calorien hoef je niet te tellen want het honger onderdrukkend gevoel werkt automatisch en je spaart meer uit dan er in de bonen zit.

Zelf neem ik iedere dag
een 1/2-3/4 blikje bonen
met een theelepel olijf olie
en een blikje tomatenpuree
plus wat peper, curcuma en kruidnagel.
Tellen doperwten ook?
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:05:03 #129
430565 Florentius
pi_143520513
quote:
11s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tellen doperwten ook?
Ik ga even kijken voor je op "die ene site", sorrie gewoon te makkelijk.

Stofje naam gevonden propionate, nu nog ff checken met welke bonen het veel gemaakt word.
(kan het niet vinden.) Beste gewoon de boon eten die je het lekkerst vind en waar je relatief veel van kan eten. Bonen komen allemaal uit de zelfde familie dus zullen wel verschillen van elkaar maar niet extreem veel.

Dit plaatje zou suggereren dat je mischien wel 4 x zoveel erwtjes moet eten als kidney beans voor het zelfde effect. De erwt is wel een eeuwenlang behoorlijk doorgefokt boon ras geselecteerd op lekkerheid en verteerbaarheid, kan best dat ze daardoor zo afwijken van gemiddelde waarden.
http://en.wikipedia.org/w(...)e:Bean_Nutrition.png

Ik vind zelf linzen (uit blik) het lekkerst maar ik begon in februari steeds 4-6 uur lang misselijk te zijn na het eten ervan. Moest stoppen met linzen, grrrr.

@ kwakz0r

Dat is dus niet zo,
bacteriën in je darmen maken stofjes van vezels die maag doet ontspannen,
en laten het eten wat je NOG moet eten zo langer in je maag zitten.
Dat stofje propionate (1 van een groep van geproduceerde stofjes) word nog getest door rectaal in te brengen volgens filmpje en sources en relaxed de maag binnen minuten.

Je investeerd dus in de toekomst en meer dan een 1 op 1 direct effect van de vezels hun directe effect op de maag.

Er is duidelijk iets extra's in bonen waardoor dit effect sterker is dan gewoon alleen maar vezels.
Anders was dat inmiddels echt wel bekend dat het niet uit maakt wat voor vezels.
Vezels zijn nog steeds zeer nuttig en totdat je op 100 gram per dag zit is meer sowiezo beter.

====================
Bang voor winderigheid dan kan je je bonen laten weken met een beetje bicarbonaat (baking soda)
Ik eet zelf uit blik, teveel planning in bonen.
http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf00062a028

[ Bericht 19% gewijzigd door Florentius op 17-08-2014 19:50:18 ]
pi_143520731
jongens, gezond verstand. peulvruchten en andere vezelrijke producten blijven langer in je maag en zorgen voor een voldaan gevoel en een stabielere bloedsuiker.

doperwten zijn wel peulvruchten maar minder vezelrijk dan de peulvruchten met dikkere velletjes.

t is geen wondermiddel en ook geen magie.
Kwak
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:18:22 #131
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143521136
Maggi :P

Kwakje hoe gaat het lieve vrouw?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:46:20 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143530154
Maar... On the bright side... Ik heb 20.000 stappen gelopen vandaag en twee stukken gefietst, eten was ook zeer gematigd dus prima dagje zo! *O*

[ Bericht 32% gewijzigd door BE op 17-08-2014 22:24:41 ]
pi_143531068
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Maggi :P

Kwakje hoe gaat het lieve vrouw?
Uniek O+

goed hoor. ik heb zwangerschapsdiabetes maar eet daardoor gezonder en koolhydraatarmer dan daarvoor... hoop dat de waardes goed blijven, ben nog maar net begonnen met bijhouden...

hoe is t met je heup?
Kwak
pi_143531666
Mooi opgepakt BE!

Mijn dag is vandaag ook wel ok verlopen denk ik. Weinig beweging, maar wel goed gegeten.

Vanaf morgen weer het ritme in, ben benieuwd of het mij ook gaat lukken om te blijven sporten.
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:23:19 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143532406
't Is trouwens maar goed ook dat ik mijn winterkilo's er weer af heb gekregen want deze prachtige Afrikaanse outfit kreeg ik vandaag van een van onze deelnemers uit Nigeria:

Bijna scary hoe goed het past. ;) Mss heeft ie naar foto's gekeken, anders kan hij het én goed onthouden, én goed overbrengen aan de tailor. :o Maar als die 10kg er niet af waren gegaan had het nooit gepast. :N
Anyway, ik ben er echt superblij mee! O+
pi_143532521
quote:
17s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:23 schreef Brighteyes het volgende:
't Is trouwens maar goed ook dat ik mijn winterkilo's er weer af heb gekregen want deze prachtige Afrikaanse outfit kreeg ik vandaag van een van onze deelnemers uit Nigeria:

[ afbeelding ]

Bijna scary hoe goed het past. ;) Mss heeft ie naar foto's gekeken, anders kan hij het én goed onthouden, én goed overbrengen aan de tailor. :o Maar als die 10kg er niet af waren gegaan had het nooit gepast. :N
Echt supermooi BE!!
En je gezicht... ik herkende je bijna niet!!

Mooie dame!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:26:35 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143532593
:@ O+
  Licht Ontvlambaar zondag 17 augustus 2014 @ 22:28:15 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143532680
Pretty lady :Y
pi_143532750
Je ziet er goed uit BE!
Kwak
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:35:17 #140
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143533086
Zo BE, wat ben je leuk!!

Kwak, vervelend van je diabetes maar volens mij doe je het heel prima. Kan niet wachten tot je kindje er is :Y

Heup is bijna weer helemaal compleet, thanks :*
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_143538183
Je ziet er goed uit, BE! En die outfit staat inderdaad mooi. Bij wat voor gelegenheden zou je 'm dragen?

Hier gaat het wel oké geloof ik. Ik had mijn porties van alle maaltijden wat verkleind (boterham minder, schepje minder avondeten) nu ik veel rust moet houden en ik merk dat dat went. Maar het voelt minder als heel-goed-bezig dan losgaan in de sportschool of waar dan ook. :P
  maandag 18 augustus 2014 @ 06:10:31 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143542417
Tx ladies! O+

Ruby, ik zou hem wrsch alleen dragen tijdens ons congress denk ik. Dat is een internationaal congress met deelnemers uit ruim 120 landen waarbij heel veel mensen in hun eigen traditionele kleding lopen en dan is het wel heel tof om zoiets te dragen.
Ik denk dat ik hem nu as donderdag draag bij onze closing ceremony want volgend jaar is ons congress in Zuid-Afrika en een van hun hotemetoten komt dan de 'official invitation' doen aan de deelnemers.
In NL zie ik het mezelf niet snel dragen.

Ben een eitje aan het koken. :+
Vandaag is normaal vast-dag, maar we gaan vanavond naar een heel sjiek restaurant, dus dan eigenlijk damage control overdag. En dan zou ik dus alleen lunchen met kwark, maar ik ben al sinds 5.15 wakker en voel me brak, dus beter nu dan een eitje met wat zout, anders ga ik het niet redden. ;)
pi_143542746
BE, wat zie je er goed uit zeg!!

Vanmorgen lichter dan aan het begin van het weekend. *O*

Nu het ritme in vandaag, en vanavond sporten.
pi_143543098
quote:
17s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:23 schreef Brighteyes het volgende:

[ afbeelding ]

Lijkt me cool om zoiets te hebben! En ziet er goed uit!
pi_143543433
Mooi Be!

Mijn laptop is kapot en mobiel posten doe ik weinig dus ik lurk nu vooral.
Mochten jullie me missen ;)
pi_143543740
Wauw BE! Wat zie je er goed uit, je straalt echt! Ik heb ooit één foto van je gezien maar wat een verschil joh!
pi_143544214
Doe je goed BE!
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:13:29 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143546060
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:34 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik heb bh's van freya. Gaan tot een grote maat en zijn ook nog leuk!!!
Maar passen bij mij voor geen meter. Veel te dunne stofjes, geen ondersteuning. Ik zweer bij Panache. Die zitten superlekker :D Primadonna ook, maar die vind ik ook erg 'dit kan m'n oma ook nog aan' en bovendien gruwelijk duur.
pi_143546690
Lijstje:

O: havermout
T: ministroopwafel bij de koffie
L: twee volkoren met een eitje ertussen, kom linzensoep
T: wat wortels
D: weet ik nog niet, bij vrienden :)
pi_143548198
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar passen bij mij voor geen meter. Veel te dunne stofjes, geen ondersteuning. Ik zweer bij Panache. Die zitten superlekker :D Primadonna ook, maar die vind ik ook erg 'dit kan m'n oma ook nog aan' en bovendien gruwelijk duur.
prima donna O+

maar dan wel de diep uitgesneden / balconette modellen. die vind ik echt niet voor mn oma.

ik koop ze meestal in de sale, tweede voor de helft, dan gaat het wel...
Kwak
pi_143548335
Wijnschade valt mee. :) Vandaag maar weer normaal doen, al staat er vanavond wel een pizza op het menu maar ze hebben ook pasta's dus misschien dat ik die gezondere optie neem...

O/L: 3 spelt, waarvan 1 kaas en 2 hazelnoot-rozijnen
T: kwark met muesli
D: pizza of pasta en eventueel een toetje
pi_143548371
Oh voor goedkopere beha's in grotere cupmaten:

http://www.bravissimo.com/

online uit Engeland. Wil ik proberen na de bevalling, goede dingen over gehoord.
Kwak
pi_143548490
Ik heb ook nog eens een enorm borst verschil. Dus ik blijf toch maar gewoon BH's passen en zoeken in winkels. Als ik nog wat meer ben afgevallen maar eens proberen of ik een borstverkleining vergoed kan krijgen. Dan ben ik van alle BH problemen af. :')
pi_143548751
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ook nog eens een enorm borst verschil. Dus ik blijf toch maar gewoon BH's passen en zoeken in winkels. Als ik nog wat meer ben afgevallen maar eens proberen of ik een borstverkleining vergoed kan krijgen. Dan ben ik van alle BH problemen af. :')
Oh dat lijkt me lastig ja. :o Het schijnt dat veel vrouwen verschil in borsten hebben.

Misschien als je nog wat afvalt dat het verschil dan kleiner wordt?
pi_143549250
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh dat lijkt me lastig ja. :o Het schijnt dat veel vrouwen verschil in borsten hebben.

Misschien als je nog wat afvalt dat het verschil dan kleiner wordt?
Ja, één maat verschil is normaal. Ik heb het nooit laten meten, maar ik heb wel meer verschil. Het valt me niet altijd op. Maar soms zie ik foto's terug of in bepaalde shirtjes dan schaam ik me wel. :')

Ik hoop het wel, daarom wil ik dat wel eerst nog afwachten. Al heb ik dit verschil altijd al gehad, ook op mijn laagste gewicht. Maar je weet het nooit.
pi_143549880
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, één maat verschil is normaal. Ik heb het nooit laten meten, maar ik heb wel meer verschil. Het valt me niet altijd op. Maar soms zie ik foto's terug of in bepaalde shirtjes dan schaam ik me wel. :')

Ik hoop het wel, daarom wil ik dat wel eerst nog afwachten. Al heb ik dit verschil altijd al gehad, ook op mijn laagste gewicht. Maar je weet het nooit.
Train je borst? Vriendin van mij is zo 2 cupmaten verloren ;)
pi_143549954
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:13 schreef Timmos het volgende:

[..]

Train je borst? Vriendin van mij is zo 2 cupmaten verloren ;)
pi_143549996
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ben geen vrouw :').. Maar dat is wat ze mij vertelde :@

Oh, of het gaat alleen om dat verschil.. Dan trek ik mij weer terug :')
pi_143550219
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:16 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ik ben geen vrouw :').. Maar dat is wat ze mij vertelde :@

Oh, of het gaat alleen om dat verschil.. Dan trek ik mij weer terug :')
1) cannot spot reduce
2) borspieren trainen doet ze hooguit groter lijken, niet kleiner
pi_143550334
Ik dacht ook altijd dat je met borsten trainen vooral grotere borsten kreeg. Van afvallen worden ze bij sommige mensen wel snel kleiner, misschien is ze bij het trainen ook direct afgevallen?

Al is dat ook bij alle vrouwen weer anders, sommige vallen veel af en verliezen niet zoveel van hun borsten. Maar dat is hetzelfde als sommige mensen altijd enorme heupen houden.
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:26:33 #161
360012 Shopaholic1984
pi_143550434
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb de voorgevormde bh's! Dus die zijn niet zo dun. Sportbh heb ik van Panache. Ook die zit goed!
pi_143553550
Werewolf
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:34:55 #163
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_143553613
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

1) cannot spot reduce
2) borspieren trainen doet ze hooguit groter lijken, niet kleiner
Doe mij nummer 2 O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:18:52 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143560230
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ik heb de voorgevormde bh's! Dus die zijn niet zo dun. Sportbh heb ik van Panache. Ook die zit goed!
Ik hou het bij Panache :)
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:29:16 #165
360012 Shopaholic1984
pi_143560553
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik hou het bij Panache :)
Groot gelijk! Ieder zijn eigen voorkeur.
Ik zweer bij Freya. Veel andere merken passen niet goed en zien er niet mooi uit bij mij. Zal ook met de vorm van je borsten te maken hebben. En aangezien niemand precies hetzelfde is.
pi_143565595
Godver, ik had het baantjes zwemmen echt eerder op moeten pakken. Zó lekker! Ik doe het nu om de dag, en op de andere dagen ben ik met de kettlebell in de weer.

Laistje.
O: havermout met kersen
L: restje pilav met kip
T: oikos yoghurtje (die dingen zijn zó goed voor de trek :o)
D: broccolisoep met een tosti

Straks nog even een galiameloen slachten :9.
pi_143566110
Vandaag in de zee gezwommen (30 graden ofzo) en in een rivier(15 graden), heerlijk!! Zwemmen is echt heerlijk! Heb er zelfs fotos van op facebook durven zetten.

Dit.
is.
eng.
pi_143566160
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Godver, ik had het baantjes zwemmen echt eerder op moeten pakken. Zó lekker! Ik doe het nu om de dag, en op de andere dagen ben ik met de kettlebell in de weer.

Laistje.
L: restje pilav met kip
T: oikos yoghurtje (die dingen zijn zó goed voor de trek :o)

Straks nog even een galiameloen slachten :9.
zoals ik net zei: zwemmen O+

Hoe zwaar is je kettlebell?
pi_143566351
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:03 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

zoals ik net zei: zwemmen O+

Hoe zwaar is je kettlebell?
Oh 8 kilo maar, ik ben onlangs pas begonnen :P. Ik denk dat ik over een maand ofzo er een 16 kilo bij neem.
pi_143566734
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:07 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oh 8 kilo maar, ik ben onlangs pas begonnen :P. Ik denk dat ik over een maand ofzo er een 16 kilo bij neem.
ik moest laatste training ook met 8 geloof ik. Mens wou me dood hebben denk ik. Moest 50 keer dat ding tussen mn benen door en weer omhoog.. bohhh
pi_143569692
Instructeurs kicken erop om je flink af te matten..

Ik heb vandaag netjes gegeten, en weer een uurtje gesport.
De instructeur zei wel dat 2-3 ons per week afvallen goed is, meer is eigenlijk al snel teveel. En ik maar blij zijn dat ik de laatste 1,5 week ook iets van 1,5 kilo ben afgevallen..

Maar aan de andere kant eet ik echt niet te weinig, snack ik ook nog wel, dus heb ik niet zoveel zin om mijn lijf tegen te gaan werken.
pi_143570365
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Instructeurs kicken erop om je flink af te matten..

klopt.. maar vraag er altijd zelf om.. afgelopen keer omdat ik baalde omdat ik in een maand tijd 0,5 kg was aangekomen.. maar dat kwam door spieropbouw :') maar t kan geen kwaad :7
pi_143575541
Zo vandaag ben ik los gegaan omdat ik vorige week na een slecht begin er toch iets van heb gemaakt en een kilo ben afgevallen.

S: 300 kettlebell swings
O: Volkoren boterham met 2 eieren
S: Zumba
L: Doperwten en een stuk kip in curry ( met kokosmelk) bakje ananas
S: Body Attack en half uurtje op de elliptical
D: Doperwten en een stuk kip in curry ( met kokosmelk) glas optimel
T: bakje kwark met lijnzaad en ananas

Ik was vanmorgen van plan pas volgende week maandag te wegen maar weet nu al dat dat hem niet gaat worden. :') Ik ben veel ste nieuwsgierig
pi_143580944
Heb je nu iets van 3 uur gesport vandaag? Is dat niet wat veel icm wat je eet?

Ik zag vanmorgen een gewicht op de weegschaal waarvan ik steil achterover viel. Een ATL voor dit jaar! Maar ik vermoed dat de weegschaal wat van slag was, toen ik er nog eens op ging staan was het een halve kilo meer. Maar het maakt ook niet uit, het ging alsnog omlaag!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:42:53 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143581038
Lekker laiv, naar beneden en die atl ook onder handbereik!

Hier kruipt de weegschaal iets omhoog ondanks alle damagecontrol. Een deel zal vocht zijn, want het eten is hier veel zouter dan ik zelf ooit kook en mijn menstruatie komt er aan.

En... Gisteren echt goddelijk lekker gegeten in een restaurant met 1 michelin ster, dus ja... Dan ga je niet zitten balanzen. ;)
Ik koos het kreeft-menu. :9 _O_

Als we de tijd zouden hebben zouden we meteen deze week nog een keer gaan. :D Zó lekker!

Vanavond een cultural evening met een buffet, dus even goed kijken wat ik ga kiezen en dan overdag gewoon rustig aan. :)
pi_143582682
Ik had hier laatst al eens gepost dat m'n fitbit zo vreemd deed. 'S morgens nadat ik wakker werd had ik dan al ineens 10.000 stappen gelopen. Alleen, daar stonden dan geen balkjes bij wat je normaal hebt. Alleen nu kijk ik die van gister:

Creepy. Ik lag al om half 10 op bed en volgens m'n fitbit heb ik om 23:00-23:15 nog 270 stappen gelopen.
Verder heb ik 'm altijd aan m'n bh hangen en die heb ik 'S nachts gewoon uit en alvast bij m'n kleren voor morgen liggen. Dus slaapwandelen ofzo kan het niet zijn. :P
pi_143582839
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:05 schreef Patoshik het volgende:
Ik had hier laatst al eens gepost dat m'n fitbit zo vreemd deed. 'S morgens nadat ik wakker werd had ik dan al ineens 10.000 stappen gelopen. Alleen, daar stonden dan geen balkjes bij wat je normaal hebt. Alleen nu kijk ik die van gister:

[ afbeelding ]

Creepy. Ik lag al om half 10 op bed en volgens m'n fitbit heb ik om 23:00-23:15 nog 270 stappen gelopen.
Verder heb ik 'm altijd aan m'n bh hangen en die heb ik 'S nachts gewoon uit en alvast bij m'n kleren voor morgen liggen. Dus slaapwandelen ofzo kan het niet zijn. :P
Het spookt :p

Of woon je in Groningen aardbevingen enzo.
pi_143582868
Vandaag ben ik jarig. O+ Maar niets speciaals in de planning dus ik ga ook mijn eten maar netjes proberen te houden.

De planning:

O: Optimel vla, rood fruit, muesli, lijnzaad.
L: 2 volkoren boterhammen met filet american en rode ui
T: Kleine gemende salade. Sla, tomaat, ui, yoghurt dressing.
A: Spelt pasta met spinazie en beenham met mosterdsaus

Ik plofte daarnet iets te enthousiast weer op mijn bed. Dus nu ben ik duizelig en misselijk. :')
pi_143582937
Gefeliciteerd Myraela *O*
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:21:50 #180
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_143582953
Gefeliciteerd Myraela! *O*

BE, je ziet er echt goed uit. En niet alleen lijftechnisch, je straalt ook. O+

Ik zit weer op een plateau. Frustrerend maar gelukkig weet ik dat ik er vanzelf weer een keer doorheen ga. Maar dat geduld he. :')
A grand adventure has begun.
pi_143583657
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:17 schreef Myraela het volgende:
Vandaag ben ik jarig. O+ Maar niets speciaals in de planning dus ik ga ook mijn eten maar netjes proberen te houden.

De planning:

O: Optimel vla, rood fruit, muesli, lijnzaad.
L: 2 volkoren boterhammen met filet american en rode ui
T: Kleine gemende salade. Sla, tomaat, ui, yoghurt dressing.
A: Spelt pasta met spinazie en beenham met mosterdsaus

Ik plofte daarnet iets te enthousiast weer op mijn bed. Dus nu ben ik duizelig en misselijk. :')
Gefeliciteerd *O*
pi_143584252
Ik heb enorm gelurkt in dit topic en via marktplaats nu een FitBit Zip gekocht voor 20 euro. Ik registreer mijn dagelijkse voedsel inname via de LiveStrong My Plate app dus die kan ik als het goed is makkelijk koppelen.

Ik heb sinds een paar maanden mijn winkel baan, waar ik veel liep, ingewisseld voor een kantoorbaan. Voor de winkelbaan moest ik fietsen + treinen + lopen, voor de kantoorbaan 10 minuutjes fietsen dus dat helpt ook niet mee. Nu was ik al te zwaar, maar omdat mij leven heel wat statischer is geworden moet ik oppassen dat ik het niet vererger. Nu heb ik mijn voedselinname gelijk aangepast dus ik ben niet aangekomen...maar ik wil wel graag afvallen.

Best gek want normaal ging ik om 7 uur van huis af en was ik om kwart voor 8 pas thuis voor het avondeten én had ik nog tijd voor iets actiefs. Nu ga ik om 10 voor 9 weg en ben ik om half zes thuis. Maar in plaats van meer tijd te reserveren voor sporten ben ik erg lui geworden en hang ik meer achter Netflix.

dus laten we eens beginnen met 10.000 stappen per dag. Ik denk dat ik al aardig ver kan komen door naar mijn werk heen en weer te lopen in plaats van fietsen.

Samenvatting : Te lui, moet actiever worden.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:30:54 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143586554
Welkom! :s)

Geficiteerd Myraela!
pi_143587077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 07:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Heb je nu iets van 3 uur gesport vandaag? Is dat niet wat veel icm wat je eet?

Ik denk het niet. De curry is heel calorierijk omdat het is gemaakt met echte kokosmelk en de kip was geen kipfilet maar kip karbonade.

Ben dan ook gelijk gebleven op de weegschaal maar ik laat dat me niet ontmoedigen. Die curry was het totaal waard :Y) Eet het vandaag weer.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:19:24 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143592831
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:47 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ik denk het niet. De curry is heel calorierijk omdat het is gemaakt met echte kokosmelk en de kip was geen kipfilet maar kip karbonade.

Ben dan ook gelijk gebleven op de weegschaal maar ik laat dat me niet ontmoedigen. Die curry was het totaal waard :Y) Eet het vandaag weer.
Oke, de curry is calorierijk. Op hoeveel kcals kom je uiteindelijk uit dan?
pi_143593422
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Oke, de curry is calorierijk. Op hoeveel kcals kom je uiteindelijk uit dan?
Geen idee :@
Ik denk dat de curry met kip en al die doperwten 500/600 kcal per portie is. Het broodje ei is waarschijnlijk 250/300 waardoor ik wel boven de 1400 kcal ben uitgekomen gisteren. Vandaag eet ik wel wat meer namelijk een volkoren tortilla met kalkoenfilet en een eiwitshake bovenop hetzelfde wat ik gisteren at.
pi_143594065
Volgens mij mag je als je 3 uur sport wel wat hoger dan 1400 kcal gaan zitten.

Ik kom net thuis, en vind mijn halve ontbijt nog op het aanrecht. En ik had het nog niet echt gemerkt qua hongergevoel.. :@

Dus nu nog maar een boterham gesmeerd en opgegeten.
pi_143594446
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:56 schreef laiveneertiekje het volgende:

Ik kom net thuis, en vind mijn halve ontbijt nog op het aanrecht. En ik had het nog niet echt gemerkt qua hongergevoel.. :@

Dus nu nog maar een boterham gesmeerd en opgegeten.
Je maag word kleiner denk ik. Wel goed dat je alsnog aan je kcal probeert te komen.
Dat had ik gisteren ook moeten doen. In principe moest ik nog die tortilla en shake eten maar ik had geen zin want ik zat te vol. -O-
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:28:01 #189
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143595240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:35 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Geen idee :@
Ik denk dat de curry met kip en al die doperwten 500/600 kcal per portie is. Het broodje ei is waarschijnlijk 250/300 waardoor ik wel boven de 1400 kcal ben uitgekomen gisteren. Vandaag eet ik wel wat meer namelijk een volkoren tortilla met kalkoenfilet en een eiwitshake bovenop hetzelfde wat ik gisteren at.
Als je zo veel sport op een dag is 1400 kcals te weinig. Je lijf krijgt dan niet alle voedingsstoffen binnen die het nodig heeft. Zal ik btw ook maar weer eens een lijstje doen?

O: 3 volkoren. 2 ardenner, 1 aardbeien. 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli.
T: Banaan.
T2: Pakje tomaatbasilicummelbatoastjes met 1/2 komkommer.
Late L: 4 volkoren, 30+kaas, kalkoenfilet.
T: Geen idee, zit nu te bedenken dat ik geen trek heb. Denk dat ik deze dus maar even oversla vandaag.
D: Zelfgemaakte kipragout van gekookte kip, champignons, roux, mosterd, bouillon en kruiden. Nomnomnom :D met een beetje overgebleven zilvervliesrijst van gisteren.
T: Als ik laat op de avond nog trek heb, mag ik een kleine beker hazelnootmelk met twee el nesquick. Mijn variant van chocolademelk c_/
pi_143595488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als je zo veel sport op een dag is 1400 kcals te weinig. Je lijf krijgt dan niet alle voedingsstoffen binnen die het nodig heeft. Zal ik btw ook maar weer eens een lijstje doen?

O: 3 volkoren. 2 ardenner, 1 aardbeien. 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli.
T: Banaan.
T2: Pakje tomaatbasilicummelbatoastjes met 1/2 komkommer.
Late L: 4 volkoren, 30+kaas, kalkoenfilet.
T: Geen idee, zit nu te bedenken dat ik geen trek heb. Denk dat ik deze dus maar even oversla vandaag.
D: Zelfgemaakte kipragout van gekookte kip, champignons, roux, mosterd, bouillon en kruiden. Nomnomnom :D met een beetje overgebleven zilvervliesrijst van gisteren.
T: Als ik laat op de avond nog trek heb, mag ik een kleine beker hazelnootmelk met twee el nesquick. Mijn variant van chocolademelk c_/
Oke jouw lijst is inderdaad veel voller dan mijn lijst. Hoeveel kcal zou ik dan moeten eten denk je? Ik ben al eerder 50 kilo afgevallen ( toen 25 aangekomen) maar eerlijk gezegd is dat niet helemaal netjes gegaan dat wil ik nu beter doen. Ik volg een voedingslijst van een meid van instagram maar dan moet ik maar op zoek naar een alternatief gezien zij maar 4x per week sportte.
pi_143595841
yay na 4 dagen kan ik weer mijn laptop gebruiken.
So I'm back :D
pi_143596005
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:30 schreef Brighteyes het volgende:
Welkom! :s)

Geficiteerd Myraela!
:D

dankjewel! ik zal gelijk mijn eerste eetlijstje spammen! Ik sta altijd open voor commentaar / aanvulling of tips.

Ontbijt : Banaan en een mineola
Tussendoor : twee boterhammen met sandwichspread
Lunch : twee boterhammen met hummus
tussendoor : een appel
avond : Gevulde rijstvellen met komkommer, avocado, wortel en omelet. Beetje sojasaus en sesamolie voor de smaak. Daarbij zalm ceviche van zalm, limoen, limoenblad en gember.
pi_143596131
Welkom applemoose

Best al een net lijstje (alleen zou ik je O een T noemen en je T een O :D)
pi_143596314
Vandaag debiel lijstje door slechte planning, hoezee!

O: oikos dingetje (verslapen)
L: 2 croissantjes :')
T: halve galiameloen

En vanavond weer een uurtje baantjes zwemmen.
pi_143597775
O: kwark met muesli, banaan, walnoten, chia en pompoenpitten
L: 2 spelt hazelnoot-rozijnenpasta
T: grote appel
D: vegetarisch, bloemkool met sausje en aardappels
T: fruitsmoothie

En heel veel thee omdat ik vocht vashoud. :9
pi_143598259
O: smoothie van magere yoghurt en een paar kersen uit pot
T: sinaasappelsap
L: zelfgemaakte tomatensoep
D: sushi

So far so good.....
pi_143599429
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Vandaag debiel lijstje door slechte planning, hoezee!

O: oikos dingetje (verslapen)
L: 2 croissantjes :')
T: halve galiameloen

En vanavond weer een uurtje baantjes zwemmen.
Als je een C1000 in de buurt heb: 2 bakjes oikos voor ¤1. :) Ik ga ze morgen ook maar eens weer ophalen want ik vind ze normaal te duur. :P
pi_143599607
Heeft iemand een handige tip om meer te gaan drinken?
Kwam er net achter dat ik tot 18 uur nog niks gedronken had.. ik vergeet het gewoon. Echt heel slecht!
pi_143599735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:52 schreef xuryah het volgende:
Kwam er net achter dat ik tot 18 uur nog niks gedronken had.. ik vergeet het gewoon. Echt heel slecht!
flesje mee nemen en in je hand houden/op je bureau zetten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143599954
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:55 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

flesje mee nemen en in je hand houden/op je bureau zetten
Ik heb vakantie nu. Ik kan wel in elke kamer een flesje water zetten dan ofzo :P
pi_143601374
Ik ga gewoon Ben & Jerry ijs eten. Ik was heel erg van het "ik ga gewoon netjes eten en me gedragen" maar ik vind mijn verjaardag toch een geldig excuus. :')

Qua kcal zit ik dan op onderhoud, want de rest van de dag wel netjes gehouden. Dus zo'n ramp is het niet eens.
pi_143601450
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:32 schreef Myraela het volgende:
Ik ga gewoon Ben & Jerry ijs eten. Ik was heel erg van het "ik ga gewoon netjes eten en me gedragen" maar ik vind mijn verjaardag toch een geldig excuus. :')

Qua kcal zit ik dan op onderhoud, want de rest van de dag wel netjes gehouden. Dus zo'n ramp is het niet eens.
Je bent jarig dan mag dat :)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:21:11 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143603350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:35 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Oke jouw lijst is inderdaad veel voller dan mijn lijst. Hoeveel kcal zou ik dan moeten eten denk je? Ik ben al eerder 50 kilo afgevallen ( toen 25 aangekomen) maar eerlijk gezegd is dat niet helemaal netjes gegaan dat wil ik nu beter doen. Ik volg een voedingslijst van een meid van instagram maar dan moet ik maar op zoek naar een alternatief gezien zij maar 4x per week sportte.
Hihi, maar 4 keer per week :D Ik sport twee keer per week en vind dat prima.

Hoe dan ook: Als je wilt weten hoeveel kcals je nodig hebt, probeer dan deze berekening eens: http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm Hier haal je uit wat je zou moeten eten als je niet wilt afvallen of bijkomen als je de hele dag in bed ligt en welke invloed jouw activiteitenniveau daarop heeft. Als je ongeveer een halve kilo per week wilt afvallen, moet je elke dag zo'n 500 kcals onder dat onderhoud eten.

In mijn geval:
75 kilo
1.73 m
vrouw
25
activiteitenniveau 2

BMR: 1569
Onderhoud: 2157.

Om een halve kilo per week af te vallen zou ik dus rond de 1650 kcals per dag moeten gaan zitten. Nu eet ik wat meer, eerder richting de 1900 en val daardoor langzamer af.

Snap je het een beetje zo?
  Manager PR/Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:21:27 #204
269689 crew  Viv
pi_143603363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:
Als je zo veel sport op een dag is 1400 kcals te weinig. Je lijf krijgt dan niet alle voedingsstoffen binnen die het nodig heeft.
Yep, de gemiddelde vrouw met een inactieve levensstijl heeft 2000 kcal nodig voor onderhoud, 1500 kcal om op een gezonde manier af te vallen. Ik mik op dat laatste, aangezien ik een inactieveling ben (zittend beroep, mijn enige beweging is lopen/sprinten van/naar bus/trein), en val daar prima mee af.

Deze mocht trouwens in de OP:
pi_143605267
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hihi, maar 4 keer per week :D Ik sport twee keer per week en vind dat prima.

Hoe dan ook: Als je wilt weten hoeveel kcals je nodig hebt, probeer dan deze berekening eens: http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm Hier haal je uit wat je zou moeten eten als je niet wilt afvallen of bijkomen als je de hele dag in bed ligt en welke invloed jouw activiteitenniveau daarop heeft. Als je ongeveer een halve kilo per week wilt afvallen, moet je elke dag zo'n 500 kcals onder dat onderhoud eten.

In mijn geval:
75 kilo
1.73 m
vrouw
25
activiteitenniveau 2

BMR: 1569
Onderhoud: 2157.

Om een halve kilo per week af te vallen zou ik dus rond de 1650 kcals per dag moeten gaan zitten. Nu eet ik wat meer, eerder richting de 1900 en val daardoor langzamer af.

Snap je het een beetje zo?
Ja, dank je wel. :D
Ik zal rond de 2000 kcal per dag moeten eten. En soms zelfs meer. :o. Nogmaals bedankt _O_
pi_143607965
Gefeliciteerd Myraela!
Kwak
pi_143608304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:52 schreef xuryah het volgende:
Gewoon voor jezelf instellen dat je minimaal 0,5 liter MOET drinken in 3 uur tijd. Geen gemekker, gewoon doen. :P

06:00-09:00
09:00-12:00
12:00-15:00
15:00-18:00
18:00-21:00
21:00-00:00

En ach, als je het dan een keertje vergeet.. je hebt toch bijna 3 liter op. :P
pi_143620051
Ik heb een tijdje een water-app gebruikt van Spa ofzo. Omdat ik echt veel te weinig dronk heb ik eerst een paar dagen bijgehouden wat er gemiddeld inging, en vervolgens besloten dat met een glas per dag, per week te verhogen. Nu voel ik me bijna naakt zonder waterfles.
En het eerste wat ik nu doe 'sochtends als ik in de keuken kom is een groot glas water drinken.

In de MyPlate app van LiveStrong en de MyFitnessPal app kun je ook aangeven hoeveel je drinkt.

O : Twee minneola's
T : Appel
L : Drie boterhammen met sandwichspread en hummus.
T : Activia cocos yoghurt, mits mijn collega's die niet hebben opgegeten.
D : Chili met veel peper en cocosrijst of zelfgemaakte tomaten creme soep met een broodje
T : dat moet ik dan nog zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door applemoose op 20-08-2014 10:07:00 ]
pi_143620680
In myfitnesspal kan je eventueel ook je water bijhouden
pi_143620701
Drie liter extra per dat is echt onzin!

Veek water drinken is echt een gedateerd dieet-idee. Tenzij het heel heet is of je uitputtend sport is anderhalve liter vocht per dag (incl koffie en thee) echt zat. Zoek straks op de computer wel bronnen voor de mensen die me niet willen geloven.
Kwak
pi_143620730
/dubbel
pi_143620753
Mijn Fitbit lijkt niet helemaal accuraat en meet meer stappen dan dat ik zet. Hebben jullie dat ook?
pi_143620763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:04 schreef kwakz0r het volgende:

Veek water drinken is echt een gedateerd dieet-idee. Tenzij het heel heet is of je uitputtend sport is anderhalve liter vocht per dag (incl koffie en thee) echt zat. Zoek straks op de computer wel bronnen voor de mensen die me niet willen geloven.
Klopt
Maar als je tot 18.00 nog helemaal niets gedronken hebt
Is er wel een kans dat je niet aan de 1,5 liter inclusief komt
pi_143620794
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:04 schreef kwakz0r het volgende:

Daarom zeg ik ook, als je dat aanhoud en dan iets vergeet.. heb je vast wel genoeg vocht binnen gekregen. Want als je het wel aanhoud heb je 3 liter.
pi_143620815
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Klopt
Maar als je tot 18.00 nog helemaal niets gedronken hebt
Is er wel een kans dat je niet aan de 1,5 liter inclusief komt
Tuurlijk, maar ik reageerde ook met op de drie liter post daarboven zeg maar.

Ik dronk overigens ook vaak overdag weinig en haalde dat s avonds in.
Kwak
pi_143620821
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:06 schreef applemoose het volgende:
Mijn Fitbit lijkt niet helemaal accuraat en meet meer stappen dan dat ik zet. Hebben jullie dat ook?
Heb je hem goed ingesteld qua lengte van jezelf? Want een klein iemand zet kleinere stappen dan een lang iemand en volgens mij berekend hij dat wel. Ik moet namelijk 10.000 stappen lopen = +/- 8 km en bij sommige (kleinere mensen) is dat maar 7 km.
pi_143620841
Wel mijn lengte, niet mijn staplengte. Ik ga eens even vogelen met de instellingen :)
pi_143620871
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik reageerde ook met op de drie liter post daarboven zeg maar.

Ik dronk overigens ook vaak overdag weinig en haalde dat s avonds in.
Had je daar overdag geen last van?

Ik weet dat het bij mij ook wel vooral gewenning is maar ik begin elke dag toch wel met een halve liter water (minstens).
pi_143620884
En Patoshik's FitBit loopt vooral snachts ;)
pi_143620900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:13 schreef Sarabi het volgende:
En Patoshik's FitBit loopt vooral snachts ;)
Inderdaad. :P Zomaar 10.000 stappen.

Maar ik mag hem terug sturen. Dus hopelijk krijg ik dan een nieuwe/gerepareerde.
pi_143620939
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:14 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Inderdaad. :P Zomaar 10.000 stappen.

Maar ik mag hem terug sturen. Dus hopelijk krijg ik dan een nieuwe/gerepareerde.
Dat is wel netjes ^O^
pi_143620948
De mijne is tweedehands dus misschien daarom wel weggedaan :P
pi_143622018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Had je daar overdag geen last van?

Ik weet dat het bij mij ook wel vooral gewenning is maar ik begin elke dag toch wel met een halve liter water (minstens).
nu wel, want baby is dorstig, dus ik drink beter. vroegah dronk ik 's ochtends een glas, ging dan aan t werk en met nauwelijks pauze kwam ik dorstig thuis ;)
Kwak
pi_143622479
ik weeg nog steeds 58,7kg *O*
Werewolf
pi_143630377
Ik dwing mezelf nu idd om in de ochtend een groot glas water te gaan drinken.
Sowieso bij elke maaltijd een.
Wat ik me ook afvroeg, telt thee ook? Want ik denk dat als ik een pot thee zet, ik sneller meer water binnenkrijg.. Maar ik lees altijd dat je écht per se water moet drinken en dat thee anders wordt gezien? :/
pi_143630425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:25 schreef xuryah het volgende:
Wat ik me ook afvroeg, telt thee ook? Want ik denk dat als ik een pot thee zet, ik sneller meer water binnenkrijg.. Maar ik lees altijd dat je écht per se water moet drinken en dat thee anders wordt gezien? :/
Neejoh.. al wil jij 1,5 liter cola drinken. Vocht is vocht.. maar je weet zelf natuurlijk wat wel beter is. Thee is ook gezond. :)
pi_143630558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:26 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Neejoh.. al wil jij 1,5 liter cola drinken. Vocht is vocht.. maar je weet zelf natuurlijk wat wel beter is. Thee is ook gezond. :)
Nee ik drink alleen nog thee en water :) Maar dat dacht ik idd ook.
Soms is het allemaal zooooo verwarrenddddd :P
pi_143630577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:25 schreef xuryah het volgende:
Thee is in feite gewoon 99% water, maar wel even opletten of je thee met caffeine drinkt want dat werkt juist weer vochtonttrekkend (of althans, niet zo hydraterend als water). Rooibos bijvoorbeeld zou een optie zijn, groene of zwarte thee niet, al zal je daar niet van uitdrogen.

Mijn lijstje vandaag:

O: overnight oats met melk, banaan en lijnzaad (beetje te veel, zat enorm vol)
L: 2 spelt hazelnoot-rozijnenpasta, 1 spelt kaas
D: bloemkool met sausje, vegetarisch en aardappels (gister was het bietjes geworden)

En ja, veel thee. :9 Ik heb vanmiddag maar mooi gefrituurde kibbeling afgeslagen.
pi_143630657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Thee is in feite gewoon 99% water, maar wel even opletten of je thee met caffeine drinkt want dat werkt juist weer vochtonttrekkend (of althans, niet zo hydraterend als water). Rooibos bijvoorbeeld zou een optie zijn, groene of zwarte thee niet, al zal je daar niet compleet van uitdrogen.

D: bloemkool met sausje, vegetarisch en aardappels (gister was het bietjes geworden)
Dat is dus ook weer zo verwarrend, er wordt altijd gezegd dat je groene of zwarte thee moet drinken :P
Hoe zit het met munt thee? Dat vind ik de lekkerste thee namelijk.
pi_143630660
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:25 schreef sararaats het volgende:
ik weeg nog steeds 58,7kg *O*
wow :) en van hoever ben je gekomen?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:14:50 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143632477
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:32 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dat is dus ook weer zo verwarrend, er wordt altijd gezegd dat je groene of zwarte thee moet drinken :P
Hoe zit het met munt thee? Dat vind ik de lekkerste thee namelijk.
Ligt eraan, als je gewoon verse munt in een kop water gooit, is er helemaal niks mis mee. Vraag me wel af wie jou adviseert zwarte thee te drinken. Daar zit inderdaad cafeïne in en dat is dus niet per se een slimme keuze voor 12 koppen per dag ofzo....

Hoe dan ook: Als je nu veeeel te weinig drinkt en je gaat bij je huidige inname een pot thee drinken, is dat helemaal prima. Niet te druk maken om het allemaal perfect doen, kleine stapjes per keer :)
pi_143632927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ligt eraan, als je gewoon verse munt in een kop water gooit, is er helemaal niks mis mee. Vraag me wel af wie jou adviseert zwarte thee te drinken. Daar zit inderdaad cafeïne in en dat is dus niet per se een slimme keuze voor 12 koppen per dag ofzo....

Hoe dan ook: Als je nu veeeel te weinig drinkt en je gaat bij je huidige inname een pot thee drinken, is dat helemaal prima. Niet te druk maken om het allemaal perfect doen, kleine stapjes per keer :)
Dit inderdaad. ^O^ Munt thee lijkt me prima en als er al caffeine in zit is het verwaarloosbaar.
pi_143632967
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk :) Ik moet sowieso meer vocht binnen krijgen.
*zet de waterkoker aan*
pi_143633166
Ik drink nu op mijn werk meer thee, maar dat is wel zwarte thee. Mijn waterflesje sleep ik wel mee in mijn tas, maar drink ik nog te weinig uit. Dat haal ik thuis dan wel weer in.

De weegschaal gaf vanmorgen hetzelfde aan als gisterochtend, dus het zal wel kloppen.

Vandaag de eerste lessen weer gegeven, en nu ben ik gaar. En vanavond gaan we lekker patatjes eten, met nog wat sperziebonen die er nog lagen.
pi_143633942
quote:

[..]

Thee is in feite gewoon 99% water, maar wel even opletten of je thee met caffeine drinkt want dat werkt juist weer vochtonttrekkend (of althans, niet zo hydraterend als water). Rooibos bijvoorbeeld zou een optie zijn, groene of zwarte thee niet, al zal je daar niet van uitdrogen.

Mijn lijstje vandaag:

En ja, veel thee. :9 Ik heb vanmiddag maar mooi gefrituurde kibbeling afgeslagen.
dat schijnt dus weer behoorlijk mee te vallen.
Kwak
pi_143635736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:32 schreef applemoose het volgende:

[..]

wow :) en van hoever ben je gekomen?
61 kg
Werewolf
pi_143635833
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:42 schreef sararaats het volgende:

[..]

61 kg
Hebben je begeleiders ondertussen ook al geholpen om gezonder te gaan eten?
pi_143635933
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hebben je begeleiders ondertussen ook al geholpen om gezonder te gaan eten?
ik eet veel gezonder en drink minder cola ;)
Werewolf
pi_143635979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:49 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik eet veel gezonder en drink minder cola ;)
De ontbijtrepen de deur uit gedaan? :)
pi_143635996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]

De ontbijtrepen de deur uit gedaan? :)
die eet ik nog wel maar ook brood
Werewolf
pi_143636116
O: -
T: -
L: Stukje quiche
T: Ola Swirl ijsje
D: Gehaktbal in vette jus met geroosterd brood

Ben inmiddels trouwens 10 kilo afgevallen (de laatste keer dat ik hier had gepost was dat ongeveer 7). Het valt me trouwens wel op dat ik echt enorm vet eet :') Ben nog nooit zo vaak bij de McDonald's geweest sinds dat ik ben begonnen. Moet wel zeggen dat ik dan voor de rest weinig eet.

Normaal begin ik de dag met koffie en wat kwark of een schijfje peperkoek. 's Middags een kom soep uit zak van Unox en 's avonds dan een 'normaal portie eten'. Soms tussendoor iets van groenten, fruit, snoepje, chocola, koekje... (of ijs/McDonald's filet-o-fish/ijssmoothie).

Ga maar eens beginnen met sporten. Nog 15 kilo te gaan en ik denk dat het nu wel tijd word.
pi_143636190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:54 schreef Unites het volgende:
Het valt me trouwens wel op dat ik echt enorm vet eet :') Ben nog nooit zo vaak bij de McDonald's geweest sinds dat ik ben begonnen. Moet wel zeggen dat ik dan voor de rest weinig eet.

En wat vind je daar van?
pi_143636218
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En wat vind je daar van?
Waarvan? Van het feit dat ik 'veel vet eet'? Kwaliteit van de Mac? Of hoe het me bevalt nu ik aan het dieten ben?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 17:57:46 ]
pi_143636377
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:57 schreef Unites het volgende:

[..]

Waarvan? Van het feit dat ik 'veel vet eet'? Kwaliteit van de Mac? Of hoe het me bevalt nu ik aan het dieten ben?
Dat je vaker vet bent gaan eten, dat je vaker naar de Mac gaat en over het algemeen minder eet.

Klinkt niet als een stap naar een gezonder leven.
pi_143636410
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat je vaker vet bent gaan eten, dat je vaker naar de Mac gaat en over het algemeen minder eet.

Klinkt niet als een stap naar een gezonder leven.
Mmhm... ik weet niet. Ik weet wel 'maat' te houden en ik offer andere dingen op voor bijvoorbeeld iets bij de Mac.
pi_143636521
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:02 schreef Unites het volgende:

[..]

Mmhm... ik weet niet. Ik weet wel 'maat' te houden en ik offer andere dingen op voor bijvoorbeeld iets bij de Mac.
En je eetlijstje van vandaag, vind je een gezond en gevarieerd lijstje?
pi_143636652
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En je eetlijstje van vandaag, vind je een gezond en gevarieerd lijstje?
Nee, niet bepaald. Maar ik ben gewoon op gegroeid met een bepaalde levensstijl. Ik hou van lekker ('soms wel vet') eten, maar dat wilt niet zeggen dat ik niet mag genieten. Het eten wat ik vandaag op heb, vind ik gewoon echt lekker. Natuurlijk eet ik vaker gezond en gevarieerd dan dit, maar om nou geregeld eens wat anders te eten vind ik geen probleem. Want nogmaals: ik heb geleerd om maat te houden en om keuzes te maken en ben daarmee 10 kilo afgevallen. Zonder gek gedoe en mezelf een hele andere eetstijl aan te willen leren op een onnatuurlijke manier.
pi_143636857
Oke duidelijk :)
pi_143638859
Persoonlijk vind ik weinig eten zodat je afvalt, maar wel veel vette troep eten niet echt een gezonde manier om af te vallen.

Ik zou ook afvallen als ik elke dag alleen een grote zak chips eet. Echt goed is het niet.
  Manager PR/Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 21:29:45 #250
269689 crew  Viv
pi_143644929
quote:
Thee is in feite gewoon 99% water, maar wel even opletten of je thee met caffeine drinkt want dat werkt juist weer vochtonttrekkend (of althans, niet zo hydraterend als water).
Dat vochtonttrekkende schijnt echt maar heel minimaal te zijn, dus zwarte thee is ook prima om aan je 1,5 liter vocht te komen. Het enige waar je echt van uitdroogt is alcoholische drank. :D

edit: Oh, dat zei kwak ook al.
pi_143645171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat vochtonttrekkende schijnt echt maar heel minimaal te zijn, dus zwarte thee is ook prima om aan je 1,5 liter vocht te komen. Het enige waar je echt van uitdroogt is alcoholische drank. :D

edit: Oh, dat zei kwak ook al.
Goed om te weten. ^O^ Ik wist het niet zeker, maar ik drink zelf wel voornamelijk groene thee.
  Manager PR/Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 21:37:58 #252
269689 crew  Viv
pi_143645271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:06 schreef Myraela het volgende:
Ik zou ook afvallen als ik elke dag alleen een grote zak chips eet. Echt goed is het niet.
Niet goed, en niet duurzaam omdat je geen gezonde eetgewoonten aanleert. Een aantal jaar geleden was er een man in de VS bekend geworden omdat hij enorm was afgevallen door elke dag 1 broodje bij de Subway te eten. Inmiddels is hij weer veel aangekomen. :Y)
pi_143648636
T: oikosdinges
L: 3 volkoren boterhammen met kipfilet
T: mango
D: tomatensoep
T: stuk watermeloen

Kleine overwinning: Vandaag een gigantische kutdag gehad, na een kutweek, maar (nog) niets ongezonds naar binnen gewerkt. Ik heb m'n inner kleuter weten te beheersen.
pi_143650597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

Niet goed, en niet duurzaam omdat je geen gezonde eetgewoonten aanleert. Een aantal jaar geleden was er een man in de VS bekend geworden omdat hij enorm was afgevallen door elke dag 1 broodje bij de Subway te eten. Inmiddels is hij weer veel aangekomen. :Y)
Ach, dat willen we natuurlijk graag lezen als iemand op zo'n vreemde manier afvalt hè. Maar feit is dat hij dit dieet in 1998 deed, dat hij in 2008 vierde dat hij al 10 jaar al dat gewicht kwijt was en ondertussen niet weer was aangekomen en in 2010 rende hij de NY marathon. Nergens kan je vinden dat hij weer is aangekomen (op een berichtje in de Huffingtonpost na, maar dat is alsof je de Story of Weekend leest). En dit is het meest recente wat ik even kon vinden uit 2013:
quote:
Subway commercial spokesman Jared Fogle marks 15 years of turkey subs and keeping the weight off

The formerly obese college student who turned his life around by eating the chain's sandwiches has a net worth of $15 million. He still works with Subway, the only job he's ever known.
bron
  Manager PR/Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 06:45:43 #255
269689 crew  Viv
pi_143655558
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Kleine overwinning: Vandaag een gigantische kutdag gehad, na een kutweek, maar (nog) niets ongezonds naar binnen gewerkt. Ik heb m'n inner kleuter weten te beheersen.
Goed gedaan! :*
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:28 schreef Isabeau het volgende:
Nergens kan je vinden dat hij weer is aangekomen (op een berichtje in de Huffingtonpost na, maar dat is alsof je de Story of Weekend leest).
Oh dan heb ik het daar gezien. Huffingtonpost was ooit een blog van redelijk niveau. oO<
pi_143655600
Artikeltje wat ik erover had gezien was dat hij weer iets was aangekomen 10 kilo ofzo, en dat er weer af ging sporten. In het kader van de strijd is nooit gestreden...
Kwak
pi_143657163
Subway :9

O nee goedemorgen :D
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:46:47 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143658342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Subway :9

O nee goedemorgen :D
In subway zou ik 's ochtends vroeg ook echt geen zin hebben. Ik heb een tussendoortje-dilemma. Ik hou niet zo van appels en hier op de fruitschaal liggen alleen nog appels. Nu is het dus of een pakje melbatoastjes met een stuk komkommer, maar dan heb ik vanmiddag geen toastjes, of een appel waar ik echt geen zin in heb, of niks :?

Edit: Of nu een boterham en dan vanmiddag een kopje soep bij m'n andere boterham...
pi_143658624
In de ochtend ik ook niet zo.
Maar verder elk moment van de dag eigenlijk wel...
pi_143659732
Oeh, Subway zou ik altijd wel kunnen eten. :9

Ik heb ook nog een tussendoortjes dilemma. Heb nergens trek in. Denk dat ik de tussendoortjes overdag maar oversla en voor vanavond bananenijs maak van de 3 bananen die ik nog heb liggen.

O: Optimel, muesli, lijnzaad.
L: 2 volkoren boterhammen, filet american, rode ui
A: Vegetarische lasagne zonder pasta, met geitenkaas.
T: 1.5 banaan in de vorm van bananenijs
pi_143659781
Subway.. één keer gehad. Meh. Te duur voor zo'n broodje vind ik. Zoiets kun je thuis veeeel lekkerder en goedkoper maken.
pi_143659871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:47 schreef Patoshik het volgende:
Zoiets kun je thuis veeeel lekkerder en goedkoper maken.
Dat denk ik ook altijd, maar stiekem vind ik dat toch nog best lastig.

Vanaf maandag trouwens weer ritme *O*
Danslessen en vrijwilligerswerk beginnen weer.

Denk dat ik trouwens nog een rondje Shred doe, heb toch het idee dat ik daar meer resultaat mee kreeg dan met Ripped.
Maar nog even over nadenken.

4 oktober NK en dan wil ik er toch wel weer goed uit zien :D
pi_143659996
Ritme, ja! Vanaf september mag ik er ook weer aan geloven, vol aan de bak met school. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143660017
O: Banaan en een glas Jus d'orange
T : Appel en een stukje chocola. Tony's heeft een nieuwe smaak dus die moest ik uitproberen
L : Drie boterhammen met sandwichspread en wat er voorhanden is. Ik hoop smeerkaas.
T : Geroosterde kikkererwten met een beetje maplesiroop en bbq kruiden
D : Broodje Banh Mi met tempeh, tofu, sla, vega paté, wortel en limoen. De T&T is gemarineerd in de left over kruiden-mix van de kikkererwten. Hierbij een kopje left over tom ka kai.

Vandaag gefietst in plaats van gelopen. Ik moest vanmorgen naar het ziekenhuis om bloed te prikken dus mijn planning liep een beetje in de soep.
pi_143660191
quote:
Subway.. één keer gehad. Meh. Te duur voor zo'n broodje vind ik. Zoiets kun je thuis veeeel lekkerder en goedkoper maken.
Als ik 5 verschillende soorten beleg en een lekker broodje moet halen ben ik duurder uit dan gewoon een kant en klaar broodje hoor. :D

Al vind ik de prijs van een broodje in de stad met een broodje thuis vergelijken sowieso een beetje apart altijd. Als ik thuis zou kunnen gaan eten zou ik überhaupt niet naar zo'n tent gaan.
pi_143660306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:56 schreef applemoose het volgende:
O: Banaan en een glas Jus d'orange
T : Appel en een stukje chocola. Tony's heeft een nieuwe smaak dus die moest ik uitproberen
L : Drie boterhammen met sandwichspread en wat er voorhanden is. Ik hoop smeerkaas.
T : Geroosterde kikkererwten met een beetje maplesiroop en bbq kruiden
D : Broodje Banh Mi met tempeh, tofu, sla, vega paté, wortel en limoen. De T&T is gemarineerd in de left over kruiden-mix van de kikkererwten. Hierbij een kopje left over tom ka kai.

Vandaag gefietst in plaats van gelopen. Ik moest vanmorgen naar het ziekenhuis om bloed te prikken dus mijn planning liep een beetje in de soep.
Beetje veel suiker in je O & 1e T maar verder wel netjes.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:07:28 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143660379
quote:
Nog los van de prijs vind ik het eigenlijk gewoon ook echt niet lekker.
Mss ligt het aan het feit dat ik het een paar keer geprobeerd heb op een vliegveld en eten daar is eigenlijk per definitie vies, maar je zou verwachten dat een subway broodje overal hetzelfde smaakt en dus heb ik het eig. verder nooit geprobeerd.
pi_143660506
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nog los van de prijs vind ik het eigenlijk gewoon ook echt niet lekker.
Mss ligt het aan het feit dat ik het een paar keer geprobeerd heb op een vliegveld en eten daar is eigenlijk per definitie vies, maar je zou verwachten dat een subway broodje overal hetzelfde smaakt en dus heb ik het eig. verder nooit geprobeerd.
Ik vind het vooral vervelend dat je heel duidelijk merkt dat ze alles precies uittellen. Zoveel plakjes kaas, zoveel van dit. :') Snap het wel, maar als je dat ziet gebeuren dan vind ik dat toch niet zo fijn.
pi_143660965
Subway is echt kei goedkoop :')
Eergisteren hadden mijn vader en ik twee zeer rijk belegde broodjes en twee keer sinaasappelsap voor nog geen negen euro.
pi_143661445
Dat broodje kip teriyaki ofzo bij de subway vind ik wel erg lekker hoor O+

Mn eerste doel is vandaag behaald, dus ik ben blij! Al was t maar een heel klein doeltje van 3 kg :p
Mn volgende doelen zijn 3x 5 kg er af.. Dan heb ik een bmi van 22,2 en dat vind ik wel mooi.
Maar ik ben ook spier aan het opbouwen, dus moet niet zo naar die kg's kijken eigenlijk ;)
pi_143663295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Beetje veel suiker in je O & 1e T maar verder wel netjes.
thanks, MyFitnessPal had ook al aangegeven dat het teveel suiker was.
Sinds ik ontbijt met fruit merk ik dat ik veel minder snack overdag. Nu probeer ik meestal glucose dipjes te voorkomen door zo min mogelijk suiker te eten. Sap is echt mijn guilty pleasure. Meestal drinken we alleen sinaasappelsap in het weekend zo op zondag. Versgeperst... zo lekker..
pi_143663900
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:48 schreef clumsy_clown het volgende:

Goed zo! :) Wat is oikosdinges trouwens? (Google geeft me een park, een onderzoeksinstituut en een stichting voor duurzame ontwikkeling...)
pi_143664429
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:01 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Goed zo! :) Wat is oikosdinges trouwens? (Google geeft me een park, een onderzoeksinstituut en een stichting voor duurzame ontwikkeling...)
_O-

Stevige Yoghurt. Oikos.

Er lekker! 150 kcal voor een bakje (blauwe bes in iedergeval, weet niet of de rest dat ook heeft). Nu bij de C1000 in de aanbieding. 2 voor 1 euro.
pi_143666447
Oeh, ik weet meteen een goed pre-ontbijt voor de echt vroege ochtenden. :9 (Om 7 uur de deur uitmoeten is niet goed voor mijn eetlust :') )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143666683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:42 schreef applemoose het volgende:

[..]

thanks, MyFitnessPal had ook al aangegeven dat het teveel suiker was.
Sinds ik ontbijt met fruit merk ik dat ik veel minder snack overdag. Nu probeer ik meestal glucose dipjes te voorkomen door zo min mogelijk suiker te eten. Sap is echt mijn guilty pleasure. Meestal drinken we alleen sinaasappelsap in het weekend zo op zondag. Versgeperst... zo lekker..
Dat klinkt helemaal goed toch? :)
pi_143666972
T: Klein stukje chocolade (79% cacao)
L: Aardbeien met honing
T: Muffin met bosbessen
D: Gegrilde tonijn, met gebakken aardappeltjes/paprika/ui/knoflook/broccoli/rozemarijn in een pestosausje
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:30:57 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143666974
Mijn dilemma is overigens als volgt opgelost:

O: 3 volkoren met aardbeien. 200 ml lv yoghurt, kleiner handje cruesli dan ooit *O*
T: 1 volkoren met lv chocoladepasta.
L: 3 volkoren. 2 lv chocoladepasta, 2 gestampte muisjes. Hadden echt boodschappen moeten doen gisteren...
T: Pakje melbatoastjes met 1/2 komkommer.
D: Zelfgemaakte kipragout. Zouden we gisteren eten, maar toen werd het mexicaans met lekker veel groente.
T: Geen idee. Het is weekend vanavond, dus misschien een waterijsje ofzo.

Morgen boodschappen doen en een nieuwe barbecue kopen :D
pi_143671969
Tof :D weet je ook al welke? Ik ben volgende week jarig en ik krijg een Cobb :D

We willen hem redelijk snel kopen zodat hij mee kan op vakantie. Ik had al bedacht dat ik maïs wil grillen want dan kan ik iedereen vervelen met het flauwe grapje fat we corn on the Cobb gaan eten :D
pi_143672635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:30 schreef Unites het volgende:
T: Klein stukje chocolade (79% cacao)
L: Aardbeien met honing
T: Muffin met bosbessen
D: Gegrilde tonijn, met gebakken aardappeltjes/paprika/ui/knoflook/broccoli/rozemarijn in een pestosausje
wat een euhm apart lijstje?

Gisteren een soort tapas feestmaal gehad met vrienden dus ik voelde me nogal schuldig :')
Dus vandaag wilde ik veel groenten maar was inspiratieloos
Toen ben ik maar naar de winkel gegaan om alle groenten die ik lekker vind te kopen met wraps en dingen als hummus voor er in
Er kwam uit: 1 wrap met sla, komkommer, lente ui, een klein beetje oude kaas en een knoflook/ui achtig sausje
en 1 wrap met spinazie, avocado, lente ui, paprika en hummus (alles rauw)
met wortels on the side

De eerste was echt kei lekker!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143672709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

wat een euhm apart lijstje?

Gisteren een soort tapas feestmaal gehad met vrienden dus ik voelde me nogal schuldig :')
Dus vandaag wilde ik veel groenten maar was inspiratieloos
Toen ben ik maar naar de winkel gegaan om alle groenten die ik lekker vind te kopen met wraps en dingen als hummus voor er in
Er kwam uit: 1 wrap met sla, komkommer, lente ui, een klein beetje oude kaas en een knoflook/ui achtig sausje
en 1 wrap met spinazie, avocado, lente ui, paprika en hummus (alles rauw)
met wortels on the side

De eerste was echt kei lekker!
Hoezo? :P
pi_143672792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:24 schreef Unites het volgende:

[..]

Hoezo? :P
Je eet overdag bijna niets? En wel een muffin?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143672860
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Je eet overdag bijna niets? En wel een muffin?
Ik ben sowieso slecht in ontbijten, maar probeer het wel steeds vaker te doen. En ik heb best veel aardbeien op hoor. En die muffin... tja... ik kon het niet laten.
pi_143672866
Zo, vandaag een drukke dag gehad. De eetmomenten heb ik wel weten te pakken gelukkig. Nu ben ik moe, maar ik ga nog wel even sporten vanavond. Eindelijk weer aquafit, half uurtje in de zaal en half uurtje in het zwembad..
pi_143672908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:28 schreef Unites het volgende:

[..]

Ik ben sowieso slecht in ontbijten, maar probeer het wel steeds vaker te doen. En ik heb best veel aardbeien op hoor. En die muffin... tja... ik kon het niet laten.
Maar ben je hier om af te vallen? En weet je eigenlijk wel wat goed voor je is?
(afgaande op jouw 'hoezo?'. De meeste mensen hier weten wel wat er mis is met hun lijstjes als er iets mis is. Als je snapt wat ik bedoel)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143672951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar ben je hier om af te vallen? En weet je eigenlijk wel wat goed voor je is?
(afgaande op jouw 'hoezo?'. De meeste mensen hier weten wel wat er mis is met hun lijstjes als er iets mis is. Als je snapt wat ik bedoel)
Jep. Lees even op pagina 10 :D <3
pi_143673193
Misschien moet je meer leren genieten van gezonde dingen. En meer eten. Dan kan je zo'n muffin wel gewoon laten staan.
pi_143673328
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:31 schreef Unites het volgende:

[..]

Jep. Lees even op pagina 10 :D <3
Ik heb even terug gelezen maar het lijkt mij allemaal erg ongezond
Je lijf kan (volgens mij) nooit genoeg gezonde voedingsstoffen halen uit chocolade, aardbeien, een muffin en een agv

Ik zou eens een tijdje een app of zo gaan gebruiken die je laat zien hoeveel je nu van allerlei voedingsstoffen binnen hebt gekregen
Afvallen is 1 ding, maar ik denk dat het beter voor je lijf is als je dat op een gezonde manier doet. Anders ben je van buiten wel slanker maar van binnen nog steeds ongezond

Niet dat ik het perfect doe hoor. Ik durf mijn lijstje vandaag niet eens te posten :D Maar ik weet wel precies wat er stom aan is en hoe ik het eigenlijk had moeten doen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143674512
Mijn lijstje:

O: kwark met lijnzaad en een mandarijntje
L: halve komkommer in laagjes gesneden met daarop kruidenroomkaas en plakjes gerookte zalm
T: geroosterde kikkererwten
D: spaghetti van courgette met een champignonsaus (bij mn ouders)
B: buikspieren trainen
T: weet nog niet of ik een tussendoortje neem. Misschien een beetje kwark of een mandarijntje

Volgens mij eet ik wel netjes zo.
Ik ga alleen vanaf morgen een paar dagen kamperen met een groep vrienden en ik hoop dat ik dan ook gezond kan blijven eten. Geen stroom, dus geen koeling.. even wat gezonde dingen bedenken die ik daar dan kan eten!
Sowieso havermout in de ochtend met amandelmelk O+
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:53:37 #289
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143676297
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:12 schreef xuryah het volgende:
Mijn lijstje:

L: halve komkommer in laagjes gesneden met daarop kruidenroomkaas en plakjes gerookte zalm
T: weet nog niet of ik een tussendoortje neem. Misschien een beetje kwark of een mandarijntje

Ik ga alleen vanaf morgen een paar dagen kamperen met een groep vrienden en ik hoop dat ik dan ook gezond kan blijven eten. Geen stroom, dus geen koeling.. even wat gezonde dingen bedenken die ik daar dan kan eten!
Of nog wat nootjes?? Beetje vetjes mag/moet wel hoor en het kan erbij :Y

Wat je mee kan nemen is sowieso: pot augurken, zilverui, asperges, gekookte eitjes (die blijven bij 18 graden wel 5 dagen goed) , volkorenbeschuit oid, fruit, paprika.. enzo
pi_143676427
quote:
Mijn lijstje:

Mooi lijstje.
pi_143686532
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Of nog wat nootjes?? Beetje vetjes mag/moet wel hoor en het kan erbij :Y

Wat je mee kan nemen is sowieso: pot augurken, zilverui, asperges, gekookte eitjes (die blijven bij 18 graden wel 5 dagen goed) , volkorenbeschuit oid, fruit, paprika.. enzo
Goed idee van die eieren! Ga zo ff wat eitjes koken :)
Augurken heb ik vast ook nog in de kast staan, altijd lekker.
Morgen nog even wat fruit enzo halen :)
En gewoon geen alcohol drinken :P

Oja en als laatste tussendoortje neem ik zo denk ik nog wat kwark met gemengde nootjes! Heb best wel honger..
pi_143709169
quote:
Mijn lijstje:

Veel plezier! Ik nam deze zomer naar festivals en zo volkoren crackers mee en fruit zoals appels, dat blijft wel prima zonder koeling.
pi_143734649
Vanmorgen met mijn vriend weer dansend door het huis gelopen. Allebei weer een kilo kwijt. O+

Beetje onverwacht aangezien het ijs op mijn verjaardag en de Merci chocolade in het weekend. Maar wel fijn. O+ En na m'n verjaardag wel gewoon weer goed doorgegaan. Soms heb ik na één slecht iets de neiging daarin te blijven hangen.

Als het weer nog een beetje opklaart dan nog even naar een festivalletje in het Rotterdamse park. En vanavond voor mijn moeder koken. Falafel van quinoa en broccoli. In een Griekse pita met salade en yoghurtsaus. :9
pi_143736122
Even weer een update! Ik ben 4,5 week geleden begonnen met het dieet en ben inmiddels al een goede 6 kilo kwijt! Eerste twee weken ben ik zeer streng geweest en de drie weken daarna gewoon gedaan waar mogelijk. Gaat erg prima, veel mensen om me heen valt het op dat ik dunner ben geworden en mijn oude kleding past me weer. *O*

Nog een kilo of 5 te gaan, maar die gaan er als het goed is ook bijna vanzelf af. Nu eerst even goed ontbijten om het te vieren! (2 gebakken eitjes met een berg gebakken courgette/paprika/tomaat met een sjalotje en knoflook, een glas groentesap en een kop koffie).

Wel relaxed van deze tweede fase is dat 's avonds weer wijn kan drinken met wat pinda's oid. Alleen lastig als ik met m'n maatjes in de kroeg zit dat ik dan eigenlijk wijn wil drinken. Thuis heb ik meestal erg aardige flessen, maar in de horeca verkopen ze alleen maar smerige rotzooi. Meestal wordt het dan toch bier.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143736144
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 09:51 schreef Myraela het volgende:
Vanmorgen met mijn vriend weer dansend door het huis gelopen. Allebei weer een kilo kwijt. O+

Beetje onverwacht aangezien het ijs op mijn verjaardag en de Merci chocolade in het weekend. Maar wel fijn. O+ En na m'n verjaardag wel gewoon weer goed doorgegaan. Soms heb ik na één slecht iets de neiging daarin te blijven hangen.

Als het weer nog een beetje opklaart dan nog even naar een festivalletje in het Rotterdamse park. En vanavond voor mijn moeder koken. Falafel van quinoa en broccoli. In een Griekse pita met salade en yoghurtsaus. :9
Klinkt goed! Een dieet is imho ook lastig vol te houden als je jezelf alles ontzegt. Gewoon wat extra genieten van de momentjes waarop je zondigt. Hoewel mijn vriendin mij wel een 'dieetnazi' vindt. ;(

Toch erg grappig hoe je smaak verandert in die 4 weken. Zelfs de bittere 72% chocolade vind ik eigenlijk al mierzoet. En groentesap smaakt ineens heerlijk (terwijl ik dat eerst echt niet te eten vond). Hele suikerbehoefte is weg merk ik. :) Tot slot heb ik bonen ontdekt/herontdekt. Ongelofelijk spul, krijg je echt per hap meer energie van.

[ Bericht 6% gewijzigd door Skv op 23-08-2014 11:31:58 ]
pi_143736227
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:20 schreef xuryah het volgende:

[..]

Goed idee van die eieren! Ga zo ff wat eitjes koken :)
Augurken heb ik vast ook nog in de kast staan, altijd lekker.
Morgen nog even wat fruit enzo halen :)
En gewoon geen alcohol drinken :P

Oja en als laatste tussendoortje neem ik zo denk ik nog wat kwark met gemengde nootjes! Heb best wel honger..
Alcohol is niet heel best nee, maar een glaasje rood kan niet zo heel veel kwaad. Alcohol verbrandt alleen als eerst, en daarna pas de meeste andere stoffen. Dus veel alcohol = lang sporten voor je iets afvalt. Verder zijn nootjes inderdaad prima (mits niet teveel) en ben ik zelf weer helemaal gek op biltong :9~
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:13:16 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143739862
*O*
10 dagen restaurant en congresvoer en maar +1 en dat terwijl ik ongesteld ben. :s)
* Brighteyes is zeer content :Y

SKV, netjes hoor, die 6 kilo! ^O^
pi_143740115
*O* wat to go BE!
Kwak
pi_143740311
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
*O*
10 dagen restaurant en congresvoer en maar +1 en dat terwijl ik ongesteld ben. :s)
* Brighteyes is zeer content :Y

SKV, netjes hoor, die 6 kilo! ^O^
Je bent echt zo goed bezig O+

En *O* voor Myraela & SKV *O*
pi_143740326
Ik zit te twijfelen of ik een maand helemaal stop met alcohol of wel af en toe een glaasje blijf drinken.
Soms is het makkelijker voor me als ik heel strict ben, nog even een dagje over nadenken.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:15:22 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_143741348
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 14:28 schreef Sarabi het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik een maand helemaal stop met alcohol of wel af en toe een glaasje blijf drinken.
Soms is het makkelijker voor me als ik heel strict ben, nog even een dagje over nadenken.
Met een drankje? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')