SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Blijvend afvallen (althans voor ons denk ik) is toch echt je levensstijl aanpassen en niet een tijdelijk dieet volgen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het gewoon normaal eten blijft toch het beste werken. Fijn al die speciale diëten enzo. Maar daar moet je maar net zin in hebben of nog erger vol kunnen houden.
Dit ja, dingen eten waar je niet van houd werkt ook niet als je eenmaal op gewicht bent. Dan kun je er maar beter aan het begin aan wennen wat normale porties en verhoudingen zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:34 schreef Tink89 het volgende:
heb ik niet het gevoel dat ik dingen niet mag of juist naar binnen moet proppen als ik er niet van hou?
Nee, wat jij niet begrijpt is dat er meer wegen naar Rome zijn en dat er hier genoeg mensen zijn die bewust voor een andere weg kiezen dan de jouwe.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:50 schreef Timmos het volgende:
Dat bedoel ik, niemand die zou willen luisteren naar wat ook werkt zonder knock-out te gaan, omdat ze hun boterham niet willen missen terwijl dat niet eens hoeft..
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
Suiker na de lunch ook goed! 5,1!
(Ben wel ontgroend nu, moest 4x prikken voor ik een goede druppel kreeg en m ook nog goed aanbrachtgelukkig alleen vanavond nog, dan kunnen mn vingertoppen even bijkomen tot morgen... Vind t best knap voor iemand met een naaldenfobie!)
Kijk dat is mooi!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
Suiker na de lunch ook goed! 5,1!
(Ben wel ontgroend nu, moest 4x prikken voor ik een goede druppel kreeg en m ook nog goed aanbrachtgelukkig alleen vanavond nog, dan kunnen mn vingertoppen even bijkomen tot morgen... Vind t best knap voor iemand met een naaldenfobie!)
Gewoon eten is 5-7 bth per dag, volgens diëtisten, en daar mag je Brest van afwijken als jou dat betert ligt maar hou op met anderen wijsmaken dat je er dik van wordt... Want nee, daar word je niet dik van. Ligt er maar net aan hoeveel je erop doet en of je meer kcal naar binnen werkt op en dag dan je verbruikt. Van 3000 kcal aan gekookte kipfilet word je echt net zo dik.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:21 schreef xuryah het volgende:
Ik snap niet waarom jullie het hebben over "ik blijf maar lekker gewoon eten". Wat is "gewoon" dan?
Is het gewoon om zoveel brood te eten per dag? Wie zegt dat dat gewoon is?
En ik doe geen dieet. Ik blijf mn leven lang minder koolhydraten eten omdat mijn lichaam geen 120 gram kh per dag nodig heeft. Dus waarom zou ik die dikmakers dan wel zoveel naar binnen werken? Want volgens mij weten jullie allemaal dat koolhydraten de dikmakers zijn. En ja ook de volkoren producten als je er te veel van binnen krijgt. Dus waarom daar dan niet in minderen?
Zeg ik dat jullie allemaal lowcarb moeten eten? Nee ik zeg alleen probeer het eens te minderen. En dat was een goed bedoelde tip.
Dat kun je wel zeggen ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Gewoon eten is 5-7 bth per dag, volgens diëtisten, en daar mag je Brest van afwijken als jou dat betert ligt maar hou op met anderen wijsmaken dat je er dik van wordt... Want nee, daar word je niet dik van. Ligt er maar net aan hoeveel je erop doet en of je meer kcal naar binnen werkt op en dag dan je verbruikt. Van 3000 kcal aan gekookte kipfilet word je echt net zo dik.
Dat het makkelijker is om minder kcal te eten dit minder kh te eten klopt, maar niet iedereen heeft dat nodig om binnen de lijntjes te blijven. Echt niet
Ik vind deze discussie buitengewoon vervelend worden.
Kwakquote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Gewoon eten is 5-7 bth per dag, volgens diëtisten, en daar mag je Brest van afwijken als jou dat betert ligt maar hou op met anderen wijsmaken dat je er dik van wordt... Want nee, daar word je niet dik van. Ligt er maar net aan hoeveel je erop doet en of je meer kcal naar binnen werkt op en dag dan je verbruikt. Van 3000 kcal aan gekookte kipfilet word je echt net zo dik.
Dat het makkelijker is om minder kcal te eten dit minder kh te eten klopt, maar niet iedereen heeft dat nodig om binnen de lijntjes te blijven. Echt niet
Same herequote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zeh horror!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Over belangrijkere dingen gesproken.
Ik heb net mijn tong verbrandt met cup a soup
Je moet ook blazen... Niet op zijn Duits want dat werkt niet,.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Over belangrijkere dingen gesproken.
Ik heb net mijn tong verbrandt met cup a soup
Is dat zo?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Same here
Maar dat komt misschien omdat wij weken/maanden/jaren die hetze tegen koolhydraten in slank hebben meegemaakt
Op zijn Duits? Hoe is dat?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je moet ook blazen... Niet op zijn Duits want dat werkt niet,.
Ik heb die hetze niet meegemaakt maar ik heb ook zoiets vanquote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Same here
Maar dat komt misschien omdat wij weken/maanden/jaren die hetze tegen koolhydraten in slank hebben meegemaakt
quote:
Uh http://www.interglot.nl/woordenboek/nl/de/vertaal/blazenquote:
Kwakquote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Tiptiptip: bloemkool rauw raspen en bakken in een beetje olie. Rijstachtig en zeer vullend.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kwak![]()
![]()
![]()
Zo, en nu ga ik naar huis en chili bouwen. Zonder rijst en zulks, want alleen chili is ook lekker. Hooguit neem ik dat laatste volkoren pitabroodje dat nog in de vriezer ligt en deel ik dat met vriendjelief.
Gaat het nu weer en weet je nu wat het wel was?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:45 schreef Patoshik het volgende:
Gister was ik bij de dokter (voelde me ineens benauwd, kon amper ademen, zere rug/borst) en toen werd m'n bloeddruk gemeten: perfect.![]()
Nu ik meer ritme heb merk ik dat het 'afvallen/opletten/gezonder eten' beter gaat. Alleen nu vergeet ik steeds op de weegschaal te staan. Handig.
En m'n chipsverslaving is weg merk ik. Eerder liep ik er in de winkel langs met kwijl ik m'n mondhoeken en nu heb ik zoiets van.. neh, geen zin in.
http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/diner-omf-eet/healthy-pastaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:31 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga morgen trouwens weer een weekmenu maken
Dus als iemand zich geroepen voelt om lekkere/gezonde/makkelijke maaltijden te delen dan hoor ik het graag
Ja het gaat nu wel weer gelukkig. Alleen nog een erg zere rug.. En er is niks uitgekomen. Ze wist niet wat het was. Het kwam ook zo ineens opzetten gistermorgen, heel vreemd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 18:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gaat het nu weer en weet je nu wat het wel was?
Hm heel naar ja. Hopelijk komt het niet meer terug.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:34 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ja het gaat nu wel weer gelukkig. Alleen nog een erg zere rug.. En er is niks uitgekomen. Ze wist niet wat het was. Het kwam ook zo ineens opzetten gistermorgen, heel vreemd.
Ik ben toevallig ook net mijn weekplanning aan het maken. Nouja, ik plan de dagen nooit in, alleen de gerechten zodat we de juiste boodschappen in huis hebben.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:31 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga morgen trouwens weer een weekmenu maken
Dus als iemand zich geroepen voelt om lekkere/gezonde/makkelijke maaltijden te delen dan hoor ik het graag
Wat jij eet klinkt altijd zo lekker.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben toevallig ook net mijn weekplanning aan het maken. Nouja, ik plan de dagen nooit in, alleen de gerechten zodat we de juiste boodschappen in huis hebben.
Mijn gerechten:
Broodje hamburger van tartaar, met gebakken rode ui en een salade ernaast.
Ceasar salade
Witte asperges met kruidendressing met beenham ( had nog asperges in de vriezer.)
Beenham met spinazie en volkoren penne
Broccoli rijst met gemarineerde kip en champignons
Rosti van zoete aardappel met forel uit de oven
Groenten "lasagne" zonder pasta
Biefstuk met chimichurri en tomatensalade
Het koken doe ik zonder recept meestal, maar om op ideeën te komen zit ik wel uren andere blogs door te zoeken. Of google ik een ingrediënt om te kijken wat ik er allemaal mee zou kunnen maken. Ik vind het altijd fijn om nieuwe dingen te maken, dan blijft koken leuk. Maar mijn inspiratie werkt niet altijd mee, zonder het internet zou ik elke week hetzelfde eten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat jij eet klinkt altijd zo lekker.Haal je recepten ergens vandaan, of zijn dat gerechten die je gewoon zonder problemen kunt maken door ervaring?
Mijn geliefde en ik zijn je dankbaar!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Rund! Helaas mogen kudu en springbok etc niet meer worden geimporteerd in de EU. Heb het besteld bij een Zuid-Afrikaan die het hier in NL maakt. 500 gram naturel en 500 gram chili/koriander. Kocht het zo nu en dan bij een Zuid-Afrikaans winkeltje hier in de stad, maar die had nooit de chilivarianten en was nog duurder.Zie www.boerewors.nl (daar heb ik het nu vandaan).
Dan hou ik dat aan voor de volgende keer, thnx!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:43 schreef Brighteyes het volgende:
30-40 is wel heel lang idd. Dat van mij gaat 15-17 minuten op 175.
Misschien dat het halen van die deadlines je uiteindelijk een beetje oppeppen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:12 schreef Tink89 het volgende:
Ik voel me belabberd en heb me nog steeds niet gewogen... Voel me een beetje onzichtbaar en zielig vandaag. Wel gewoon aan het werk, deadlinedag.
Hoop dat ik vanavond gewoon kan paardrijden. Voor morgen hebben we zomaar een keertje geen plannen. Strakjes dus maar even overleggen wat we gaan doen.
Owjeej, niks ernstigs aan overgehouden hoop ik?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:25 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Misschien dat het halen van die deadlines je uiteindelijk een beetje oppeppen.![]()
Ik ben een tijdje niet zo actief geweest hier, want ik lag in het ziekenhuis na een auto-ongeluk.En nu mag ik in elk geval tot oktober niet sporten.
Ik hoop enorm dat dat geen al te grote gevolgen heeft voor de lijn, want juist door veel sporten (en een stuk minder door het eten) was mijn gewicht de laatste maanden best netjes en heel stabiel.
Niks blijvends in elk geval, als ik me netjes aan de voorgeschreven rust houd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Owjeej, niks ernstigs aan overgehouden hoop ik?
Gelukkig maar!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:09 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Niks blijvends in elk geval, als ik me netjes aan de voorgeschreven rust houd.
Gelukkig, netjes doen danquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:09 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Wel schrikken zeg...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:09 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Gewoon doen, moet af en toe ook kunnen!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:31 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Heb maar tegen manlief gezegd dat we vanavond frietjes halen, dan is mijn behoefte aan zooi eten even verzadigd en dat is dit maar mijn zondigdag van deze week en eten we in het weekend wel normaal.
Jahoor, ik zou een frisse salade van komkommer met tomaat maken. Dat gaat er prima bij.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Alleen nasi met salade smaakt dat?
Zonder tomaat. Maar ik doe dat wel. lekker wat sla, komkommer, feta, paprika.. mjummjumquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jahoor, ik zou een frisse salade van komkommer met tomaat maken. Dat gaat er prima bij.
Altijd leuk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en gisteren zag ik een collega die me drie maanden niet gezien had en die riep: wauw, you look amazing, you have to tell me how you did it!![]()
Je vinger even een beetje los masseren voordat je je handen met warm water wast. Aan de zijkant van je vingertopje prikken, maar zeker niet bij je nagel, want dat is echt pijnlijk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:08 schreef kwakz0r het volgende:
Wat balen Ruby! Sterkte met het herstel.
Ik heb vandaag heel wat afgegriend met die stomme vinger prikjestot twee keer toe moest ik drie keer prikken. Bah. Dat zij dus al zestien prikjes voor 6 waarden in totaal nu
Toen tip gekregen telefonisch van de vpk en hoop dat t nu zo goed blijft gaan als de laatste keer
(Sorry ik zeur er veel over maar ben ook nog allen thuis het hele weekend en heb even de behoefte tot luchten merk ik...)
Het klinkt echt als een verschrikkelijk chocolaatje...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
Zeur maar hoor, het zijn valse venijnige k*tprikjes!
Ik kwam evenvoor mezelf.
Ik kreeg net een doosje met zeer intrigerende blauwe chocolaatjes, met de binnenkant chocola en de buitenkant is door blue curacao blauw gekleurde amandelspijs. Het klinkt afschuwelijk, zo ziet het er ook uit, maar volgens collega's zijn ze wel lekker.
Ik heb ze braaf uitgedeeld en zelf niet genomen, morgen mag ik er eentje.
Vandaag dus een aangepaste vast-dag wegens officieel diner.
Lunch was kwark en een eitje en bij het diner vanavond skip ik de carbs en het dessert en dan vind ik dat ik een mooi compromis gevonden heb.
Oh, en gisteren zag ik een collega die me drie maanden niet gezien had en die riep: wauw, you look amazing, you have to tell me how you did it!![]()
Naalden en prikkenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:08 schreef kwakz0r het volgende:
Wat balen Ruby! Sterkte met het herstel.
Ik heb vandaag heel wat afgegriend met die stomme vinger prikjestot twee keer toe moest ik drie keer prikken. Bah. Dat zij dus al zestien prikjes voor 6 waarden in totaal nu
Toen tip gekregen telefonisch van de vpk en hoop dat t nu zo goed blijft gaan als de laatste keer
(Sorry ik zeur er veel over maar ben ook nog allen thuis het hele weekend en heb even de behoefte tot luchten merk ik...)
Ja bloeden doet het wel, maar ik kreeg het niet goed op t stripje. Met de meter uit t hoesje ging t beterquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je vinger even een beetje los masseren voordat je je handen met warm water wast. Aan de zijkant van je vingertopje prikken, maar zeker niet bij je nagel, want dat is echt pijnlijk.
Anders je prikker wat dieper laten schieten, beter één keer goed dan vaak overnieuw prikken.
Ik wisselde ook elke dag van vinger, maar gebruikte wel alleen mijn wijs, middel en ringvinger.
Jullie zijn lief! Hopelijk blijven de waarden goed, dan hoef ik vanaf dinsdag niet meer vier keer per dag maar alleen twee dagen per week drie keer (wel de rest van de zwangerschap). Als t niet goed gaat moet ik de rest van de zwsch. 7 het per dag meten en drie of vier keer insuline spuiten. Maar ga er even vanuit dat dat niet zal hoeven. Tot nu tot niks boven de 6.3 geprikt en nuchter was steeds al onder de vijfquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:27 schreef Ruby88 het volgende:
Huuu, ja, naalden!Die kwamen in het ziekenhuis ook telkens langs en dat vond ik haast nog vervelender dan niet mogen sporten. Dus zeur het gerust van je af, Kwak! Hoe lang moet je prikken? Tot het einde van je zwangerschap, of daarna ook nog?
Hier staat intussen de soep (met linzen, ui, broccoli, selderij en wortels) te borrelen op het vuur.
Jep, zeker weten. Vooral in combinatie met alleen maar water drinken. Echt zo'n baby huidje.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die verschil merken aan hun huid? Nu ik 3 keer in de week sport heb ik een hele zachte huid gekregen ineens.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die verschil merken aan hun huid? Nu ik 3 keer in de week sport heb ik een hele zachte huid gekregen ineens.
Ik weet niet welke cup je hebt maar ik had dat ook altijd en haal nu bij de livera van 1 merk. Wil niet anders meerquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Myraela het volgende:
Superveel nieuwe kleren, stuk leuker als alles direct past.Behalve dan de BH's, daar raak ik altijd wat gefrustreerd van.
Ik wil ook kleine borsten en de tofste BH's. Al heb ik wel een mooie gevonden.
Nice gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
69.8
Voor het eerst onder de 70.Het gaat echt lekker.
Nice, wat goed zeg!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
69.8
Voor het eerst onder de 70.Het gaat echt lekker.
Hey, kunnen stoppen is ook progress!quote:Op zondag 17 augustus 2014 09:48 schreef Myraela het volgende:
Om een doos merci in huis te hebben was ik toch nog niet klaar.Enorme faal. Enige wat er nog goed aan was is dat we niet het hele ding op hebben en de rest gewoon hebben weggegooid.
Vanochtend wel ruim een kilo kwijt.
Dank jequote:
Ja, het vertraagd je maaglediging.quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:13 schreef Sarabi het volgende:
En de rest van de dag eet je dan minder?
Wat eet je dan de rest van de dag?quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:26 schreef Florentius het volgende:
[..]
Ja, het vertraagd je maaglediging.
Ik kom hier nooit omdat ik niet hoef af te vallen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat eet je dan de rest van de dag?
En hoeveel wil je afvallen?
@sara nee
Nee dat lijkt me niet erg gezond inderdaadquote:Op zondag 17 augustus 2014 16:29 schreef Florentius het volgende:
[..]
Ik kom hier nooit omdat ik niet hoef af te vallen.
Dat weet ik niet.
Ik moet oppassen niet meer dan 200 gram bonen te eten want dan red ik het te vaak niet meer om te eten wat ik denk te moeten eten. Heb geen zin om mezelf te dwangvoeren.
Dat viel erg tegen de laatste keerquote:Op zondag 17 augustus 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
nou allemaal dagelijks aan de bruine bonen dames! als je er niet minder honger van hebt ga je in elk geval lekker aan de schijt!
gelukkig geldt dit alleen voor de damesquote:Op zondag 17 augustus 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
nou allemaal dagelijks aan de bruine bonen dames! als je er niet minder honger van hebt ga je in elk geval lekker aan de schijt!
quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik eet vandaag toevallig kapucijners. Met Duitse biefstuk (tartaar met ui dus) en paprika en komkommer.
OMG nu heb ik vast morgen minder honger
Dan kom ik niet meer van de pot af.quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
ik 'moet' een zip of een flex nu natuurlijk... Maar ik wacht tot oktober, dan komen nieuwe modellenquote:Op zondag 17 augustus 2014 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
Haha, mijn hand hing boven de *bestel nu* knop, zeker gezien mijn fitbit verslaving, maar er was iets aan het wifi gebeuren dat me tegenhield.
Ik hou te veel van het schriftje naast mijn bed geloof ik.
ik wou net zeggen: ik heb nog wel een flex in de aanbieding, nauwelijks gebruiktquote:Op zondag 17 augustus 2014 17:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik 'moet' een zip of een flex nu natuurlijk... Maar ik wacht tot oktober, dan komen nieuwe modellen
Tellen doperwten ook?quote:Op zondag 17 augustus 2014 15:56 schreef Florentius het volgende:
Probeer eens iedere dag bonen te eten dames, bonen zorgen voor de volgende 24 uur een onderdrukt honger gevoel. Ook goed voor suiker balans.
Extra calorien hoef je niet te tellen want het honger onderdrukkend gevoel werkt automatisch en je spaart meer uit dan er in de bonen zit.
Zelf neem ik iedere dag
een 1/2-3/4 blikje bonen
met een theelepel olijf olie
en een blikje tomatenpuree
plus wat peper, curcuma en kruidnagel.
Ik ga even kijken voor je op "die ene site", sorrie gewoon te makkelijk.quote:
Uniekquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Maggi
Kwakje hoe gaat het lieve vrouw?
Echt supermooi BE!!quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:23 schreef Brighteyes het volgende:
't Is trouwens maar goed ook dat ik mijn winterkilo's er weer af heb gekregen want deze prachtige Afrikaanse outfit kreeg ik vandaag van een van onze deelnemers uit Nigeria:
[ afbeelding ]
Bijna scary hoe goed het past.Mss heeft ie naar foto's gekeken, anders kan hij het én goed onthouden, én goed overbrengen aan de tailor.
Maar als die 10kg er niet af waren gegaan had het nooit gepast.
Anyway, ik ben er echt superblij mee!
Lijkt me cool om zoiets te hebben! En ziet er goed uit!quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:23 schreef Brighteyes het volgende:
't Is trouwens maar goed ook dat ik mijn winterkilo's er weer af heb gekregen want deze prachtige Afrikaanse outfit kreeg ik vandaag van een van onze deelnemers uit Nigeria:
[ afbeelding ]
Bijna scary hoe goed het past.Mss heeft ie naar foto's gekeken, anders kan hij het én goed onthouden, én goed overbrengen aan de tailor.
Maar als die 10kg er niet af waren gegaan had het nooit gepast.
Anyway, ik ben er echt superblij mee!
Maar passen bij mij voor geen meter. Veel te dunne stofjes, geen ondersteuning. Ik zweer bij Panache. Die zitten superlekkerquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:34 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik heb bh's van freya. Gaan tot een grote maat en zijn ook nog leuk!!!
prima donnaquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar passen bij mij voor geen meter. Veel te dunne stofjes, geen ondersteuning. Ik zweer bij Panache. Die zitten superlekkerPrimadonna ook, maar die vind ik ook erg 'dit kan m'n oma ook nog aan' en bovendien gruwelijk duur.
Oh dat lijkt me lastig ja.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ook nog eens een enorm borst verschil. Dus ik blijf toch maar gewoon BH's passen en zoeken in winkels. Als ik nog wat meer ben afgevallen maar eens proberen of ik een borstverkleining vergoed kan krijgen. Dan ben ik van alle BH problemen af.
Ja, één maat verschil is normaal. Ik heb het nooit laten meten, maar ik heb wel meer verschil. Het valt me niet altijd op. Maar soms zie ik foto's terug of in bepaalde shirtjes dan schaam ik me wel.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me lastig ja.Het schijnt dat veel vrouwen verschil in borsten hebben.
Misschien als je nog wat afvalt dat het verschil dan kleiner wordt?
Train je borst? Vriendin van mij is zo 2 cupmaten verlorenquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, één maat verschil is normaal. Ik heb het nooit laten meten, maar ik heb wel meer verschil. Het valt me niet altijd op. Maar soms zie ik foto's terug of in bepaalde shirtjes dan schaam ik me wel.
Ik hoop het wel, daarom wil ik dat wel eerst nog afwachten. Al heb ik dit verschil altijd al gehad, ook op mijn laagste gewicht. Maar je weet het nooit.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:13 schreef Timmos het volgende:
[..]
Train je borst? Vriendin van mij is zo 2 cupmaten verloren
Ik ben geen vrouwquote:
1) cannot spot reducequote:Op maandag 18 augustus 2014 13:16 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik ben geen vrouw.. Maar dat is wat ze mij vertelde
Oh, of het gaat alleen om dat verschil.. Dan trek ik mij weer terug
Ik heb de voorgevormde bh's! Dus die zijn niet zo dun. Sportbh heb ik van Panache. Ook die zit goed!quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar passen bij mij voor geen meter. Veel te dunne stofjes, geen ondersteuning. Ik zweer bij Panache. Die zitten superlekkerPrimadonna ook, maar die vind ik ook erg 'dit kan m'n oma ook nog aan' en bovendien gruwelijk duur.
Doe mij nummer 2quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
1) cannot spot reduce
2) borspieren trainen doet ze hooguit groter lijken, niet kleiner
Ik hou het bij Panachequote:Op maandag 18 augustus 2014 13:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ik heb de voorgevormde bh's! Dus die zijn niet zo dun. Sportbh heb ik van Panache. Ook die zit goed!
Groot gelijk! Ieder zijn eigen voorkeur.quote:
zoals ik net zei: zwemmenquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Godver, ik had het baantjes zwemmen echt eerder op moeten pakken. Zó lekker! Ik doe het nu om de dag, en op de andere dagen ben ik met de kettlebell in de weer.
Laistje.
O: havermout met kersen
L: restje pilav met kip
T: oikos yoghurtje (die dingen zijn zó goed voor de trek)
D: broccolisoep met een tosti
Straks nog even een galiameloen slachten.
Oh 8 kilo maar, ik ben onlangs pas begonnenquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:03 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
zoals ik net zei: zwemmen![]()
Hoe zwaar is je kettlebell?
ik moest laatste training ook met 8 geloof ik. Mens wou me dood hebben denk ik. Moest 50 keer dat ding tussen mn benen door en weer omhoog.. bohhhquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:07 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh 8 kilo maar, ik ben onlangs pas begonnen. Ik denk dat ik over een maand ofzo er een 16 kilo bij neem.
klopt.. maar vraag er altijd zelf om.. afgelopen keer omdat ik baalde omdat ik in een maand tijd 0,5 kg was aangekomen.. maar dat kwam door spieropbouwquote:Op maandag 18 augustus 2014 21:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Instructeurs kicken erop om je flink af te matten..
Het spookt :pquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:05 schreef Patoshik het volgende:
Ik had hier laatst al eens gepost dat m'n fitbit zo vreemd deed. 'S morgens nadat ik wakker werd had ik dan al ineens 10.000 stappen gelopen. Alleen, daar stonden dan geen balkjes bij wat je normaal hebt. Alleen nu kijk ik die van gister:
[ afbeelding ]
Creepy. Ik lag al om half 10 op bed en volgens m'n fitbit heb ik om 23:00-23:15 nog 270 stappen gelopen.
Verder heb ik 'm altijd aan m'n bh hangen en die heb ik 'S nachts gewoon uit en alvast bij m'n kleren voor morgen liggen. Dus slaapwandelen ofzo kan het niet zijn.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:17 schreef Myraela het volgende:
Vandaag ben ik jarig.Maar niets speciaals in de planning dus ik ga ook mijn eten maar netjes proberen te houden.
De planning:
O: Optimel vla, rood fruit, muesli, lijnzaad.
L: 2 volkoren boterhammen met filet american en rode ui
T: Kleine gemende salade. Sla, tomaat, ui, yoghurt dressing.
A: Spelt pasta met spinazie en beenham met mosterdsaus
Ik plofte daarnet iets te enthousiast weer op mijn bed. Dus nu ben ik duizelig en misselijk.
Ik denk het niet. De curry is heel calorierijk omdat het is gemaakt met echte kokosmelk en de kip was geen kipfilet maar kip karbonade.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 07:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Heb je nu iets van 3 uur gesport vandaag? Is dat niet wat veel icm wat je eet?
Oke, de curry is calorierijk. Op hoeveel kcals kom je uiteindelijk uit dan?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:47 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De curry is heel calorierijk omdat het is gemaakt met echte kokosmelk en de kip was geen kipfilet maar kip karbonade.
Ben dan ook gelijk gebleven op de weegschaal maar ik laat dat me niet ontmoedigen. Die curry was het totaal waardEet het vandaag weer.
Geen ideequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oke, de curry is calorierijk. Op hoeveel kcals kom je uiteindelijk uit dan?
Je maag word kleiner denk ik. Wel goed dat je alsnog aan je kcal probeert te komen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
Volgens mij mag je als je 3 uur sport wel wat hoger dan 1400 kcal gaan zitten.
Ik kom net thuis, en vind mijn halve ontbijt nog op het aanrecht. En ik had het nog niet echt gemerkt qua hongergevoel..
Dus nu nog maar een boterham gesmeerd en opgegeten.
Als je zo veel sport op een dag is 1400 kcals te weinig. Je lijf krijgt dan niet alle voedingsstoffen binnen die het nodig heeft. Zal ik btw ook maar weer eens een lijstje doen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:35 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Geen idee![]()
Ik denk dat de curry met kip en al die doperwten 500/600 kcal per portie is. Het broodje ei is waarschijnlijk 250/300 waardoor ik wel boven de 1400 kcal ben uitgekomen gisteren. Vandaag eet ik wel wat meer namelijk een volkoren tortilla met kalkoenfilet en een eiwitshake bovenop hetzelfde wat ik gisteren at.
Oke jouw lijst is inderdaad veel voller dan mijn lijst. Hoeveel kcal zou ik dan moeten eten denk je? Ik ben al eerder 50 kilo afgevallen ( toen 25 aangekomen) maar eerlijk gezegd is dat niet helemaal netjes gegaan dat wil ik nu beter doen. Ik volg een voedingslijst van een meid van instagram maar dan moet ik maar op zoek naar een alternatief gezien zij maar 4x per week sportte.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je zo veel sport op een dag is 1400 kcals te weinig. Je lijf krijgt dan niet alle voedingsstoffen binnen die het nodig heeft. Zal ik btw ook maar weer eens een lijstje doen?
O: 3 volkoren. 2 ardenner, 1 aardbeien. 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli.
T: Banaan.
T2: Pakje tomaatbasilicummelbatoastjes met 1/2 komkommer.
Late L: 4 volkoren, 30+kaas, kalkoenfilet.
T: Geen idee, zit nu te bedenken dat ik geen trek heb. Denk dat ik deze dus maar even oversla vandaag.
D: Zelfgemaakte kipragout van gekookte kip, champignons, roux, mosterd, bouillon en kruiden. Nomnomnommet een beetje overgebleven zilvervliesrijst van gisteren.
T: Als ik laat op de avond nog trek heb, mag ik een kleine beker hazelnootmelk met twee el nesquick. Mijn variant van chocolademelk
quote:
Als je een C1000 in de buurt heb: 2 bakjes oikos voor ¤1.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Vandaag debiel lijstje door slechte planning, hoezee!
O: oikos dingetje (verslapen)
L: 2 croissantjes
D: broccolisoep met een tosti
T: halve galiameloen
En vanavond weer een uurtje baantjes zwemmen.
flesje mee nemen en in je hand houden/op je bureau zettenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:52 schreef xuryah het volgende:
Heeft iemand een handige tip om meer te gaan drinken?
Kwam er net achter dat ik tot 18 uur nog niks gedronken had.. ik vergeet het gewoon. Echt heel slecht!
Ik heb vakantie nu. Ik kan wel in elke kamer een flesje water zetten dan ofzoquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
flesje mee nemen en in je hand houden/op je bureau zetten
Je bent jarig dan mag datquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:32 schreef Myraela het volgende:
Ik ga gewoon Ben & Jerry ijs eten. Ik was heel erg van het "ik ga gewoon netjes eten en me gedragen" maar ik vind mijn verjaardag toch een geldig excuus.
Qua kcal zit ik dan op onderhoud, want de rest van de dag wel netjes gehouden. Dus zo'n ramp is het niet eens.
Hihi, maar 4 keer per weekquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:35 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Oke jouw lijst is inderdaad veel voller dan mijn lijst. Hoeveel kcal zou ik dan moeten eten denk je? Ik ben al eerder 50 kilo afgevallen ( toen 25 aangekomen) maar eerlijk gezegd is dat niet helemaal netjes gegaan dat wil ik nu beter doen. Ik volg een voedingslijst van een meid van instagram maar dan moet ik maar op zoek naar een alternatief gezien zij maar 4x per week sportte.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
Volgens mij mag je als je 3 uur sport wel wat hoger dan 1400 kcal gaan zitten.
Yep, de gemiddelde vrouw met een inactieve levensstijl heeft 2000 kcal nodig voor onderhoud, 1500 kcal om op een gezonde manier af te vallen. Ik mik op dat laatste, aangezien ik een inactieveling ben (zittend beroep, mijn enige beweging is lopen/sprinten van/naar bus/trein), en val daar prima mee af.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:
Als je zo veel sport op een dag is 1400 kcals te weinig. Je lijf krijgt dan niet alle voedingsstoffen binnen die het nodig heeft.
Ja, dank je wel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hihi, maar 4 keer per weekIk sport twee keer per week en vind dat prima.
Hoe dan ook: Als je wilt weten hoeveel kcals je nodig hebt, probeer dan deze berekening eens: http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm Hier haal je uit wat je zou moeten eten als je niet wilt afvallen of bijkomen als je de hele dag in bed ligt en welke invloed jouw activiteitenniveau daarop heeft. Als je ongeveer een halve kilo per week wilt afvallen, moet je elke dag zo'n 500 kcals onder dat onderhoud eten.
In mijn geval:
75 kilo
1.73 m
vrouw
25
activiteitenniveau 2
BMR: 1569
Onderhoud: 2157.
Om een halve kilo per week af te vallen zou ik dus rond de 1650 kcals per dag moeten gaan zitten. Nu eet ik wat meer, eerder richting de 1900 en val daardoor langzamer af.
Snap je het een beetje zo?
Gewoon voor jezelf instellen dat je minimaal 0,5 liter MOET drinken in 3 uur tijd. Geen gemekker, gewoon doen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:52 schreef xuryah het volgende:
Heeft iemand een handige tip om meer te gaan drinken?
Kwam er net achter dat ik tot 18 uur nog niks gedronken had.. ik vergeet het gewoon. Echt heel slecht!
Kloptquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
Drie liter extra per dat is echt onzin!
Veek water drinken is echt een gedateerd dieet-idee. Tenzij het heel heet is of je uitputtend sport is anderhalve liter vocht per dag (incl koffie en thee) echt zat. Zoek straks op de computer wel bronnen voor de mensen die me niet willen geloven.
Daarom zeg ik ook, als je dat aanhoud en dan iets vergeet.. heb je vast wel genoeg vocht binnen gekregen. Want als je het wel aanhoud heb je 3 liter.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
Drie liter extra per dat is echt onzin!
Veek water drinken is echt een gedateerd dieet-idee. Tenzij het heel heet is of je uitputtend sport is anderhalve liter vocht per dag (incl koffie en thee) echt zat. Zoek straks op de computer wel bronnen voor de mensen die me niet willen geloven.
Tuurlijk, maar ik reageerde ook met op de drie liter post daarboven zeg maar.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klopt
Maar als je tot 18.00 nog helemaal niets gedronken hebt
Is er wel een kans dat je niet aan de 1,5 liter inclusief komt
Heb je hem goed ingesteld qua lengte van jezelf? Want een klein iemand zet kleinere stappen dan een lang iemand en volgens mij berekend hij dat wel. Ik moet namelijk 10.000 stappen lopen = +/- 8 km en bij sommige (kleinere mensen) is dat maar 7 km.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:06 schreef applemoose het volgende:
Mijn Fitbit lijkt niet helemaal accuraat en meet meer stappen dan dat ik zet. Hebben jullie dat ook?
Had je daar overdag geen last van?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik reageerde ook met op de drie liter post daarboven zeg maar.
Ik dronk overigens ook vaak overdag weinig en haalde dat s avonds in.
Inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:13 schreef Sarabi het volgende:
En Patoshik's FitBit loopt vooral snachts
Dat is wel netjesquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:14 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Inderdaad.Zomaar 10.000 stappen.
Maar ik mag hem terug sturen. Dus hopelijk krijg ik dan een nieuwe/gerepareerde.
nu wel, want baby is dorstig, dus ik drink beter. vroegah dronk ik 's ochtends een glas, ging dan aan t werk en met nauwelijks pauze kwam ik dorstig thuisquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Had je daar overdag geen last van?
Ik weet dat het bij mij ook wel vooral gewenning is maar ik begin elke dag toch wel met een halve liter water (minstens).
Neejoh.. al wil jij 1,5 liter cola drinken. Vocht is vocht.. maar je weet zelf natuurlijk wat wel beter is. Thee is ook gezond.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:25 schreef xuryah het volgende:
Ik dwing mezelf nu idd om in de ochtend een groot glas water te gaan drinken.
Sowieso bij elke maaltijd een.
Wat ik me ook afvroeg, telt thee ook? Want ik denk dat als ik een pot thee zet, ik sneller meer water binnenkrijg.. Maar ik lees altijd dat je écht per se water moet drinken en dat thee anders wordt gezien? :/
Nee ik drink alleen nog thee en waterquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:26 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Neejoh.. al wil jij 1,5 liter cola drinken. Vocht is vocht.. maar je weet zelf natuurlijk wat wel beter is. Thee is ook gezond.
Thee is in feite gewoon 99% water, maar wel even opletten of je thee met caffeine drinkt want dat werkt juist weer vochtonttrekkend (of althans, niet zo hydraterend als water). Rooibos bijvoorbeeld zou een optie zijn, groene of zwarte thee niet, al zal je daar niet van uitdrogen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:25 schreef xuryah het volgende:
Ik dwing mezelf nu idd om in de ochtend een groot glas water te gaan drinken.
Sowieso bij elke maaltijd een.
Wat ik me ook afvroeg, telt thee ook? Want ik denk dat als ik een pot thee zet, ik sneller meer water binnenkrijg.. Maar ik lees altijd dat je écht per se water moet drinken en dat thee anders wordt gezien? :/
Dat is dus ook weer zo verwarrend, er wordt altijd gezegd dat je groene of zwarte thee moet drinkenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Thee is in feite gewoon 99% water, maar wel even opletten of je thee met caffeine drinkt want dat werkt juist weer vochtonttrekkend (of althans, niet zo hydraterend als water). Rooibos bijvoorbeeld zou een optie zijn, groene of zwarte thee niet, al zal je daar niet compleet van uitdrogen.
O: overnight oats met melk, banaan en lijnzaad (beetje te veel, zat enorm vol)
L: 2 spelt hazelnoot-rozijnenpasta, 1 spelt kaas
D: bloemkool met sausje, vegetarisch en aardappels (gister was het bietjes geworden)
Ligt eraan, als je gewoon verse munt in een kop water gooit, is er helemaal niks mis mee. Vraag me wel af wie jou adviseert zwarte thee te drinken. Daar zit inderdaad cafeïne in en dat is dus niet per se een slimme keuze voor 12 koppen per dag ofzo....quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:32 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat is dus ook weer zo verwarrend, er wordt altijd gezegd dat je groene of zwarte thee moet drinken
Hoe zit het met munt thee? Dat vind ik de lekkerste thee namelijk.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ligt eraan, als je gewoon verse munt in een kop water gooit, is er helemaal niks mis mee. Vraag me wel af wie jou adviseert zwarte thee te drinken. Daar zit inderdaad cafeïne in en dat is dus niet per se een slimme keuze voor 12 koppen per dag ofzo....
Hoe dan ook: Als je nu veeeel te weinig drinkt en je gaat bij je huidige inname een pot thee drinken, is dat helemaal prima. Niet te druk maken om het allemaal perfect doen, kleine stapjes per keer
Ja je hebt gelijkquote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ligt eraan, als je gewoon verse munt in een kop water gooit, is er helemaal niks mis mee. Vraag me wel af wie jou adviseert zwarte thee te drinken. Daar zit inderdaad cafeïne in en dat is dus niet per se een slimme keuze voor 12 koppen per dag ofzo....
Hoe dan ook: Als je nu veeeel te weinig drinkt en je gaat bij je huidige inname een pot thee drinken, is dat helemaal prima. Niet te druk maken om het allemaal perfect doen, kleine stapjes per keer
dat schijnt dus weer behoorlijk mee te vallen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Thee is in feite gewoon 99% water, maar wel even opletten of je thee met caffeine drinkt want dat werkt juist weer vochtonttrekkend (of althans, niet zo hydraterend als water). Rooibos bijvoorbeeld zou een optie zijn, groene of zwarte thee niet, al zal je daar niet van uitdrogen.
Mijn lijstje vandaag:
O: overnight oats met melk, banaan en lijnzaad (beetje te veel, zat enorm vol)
L: 2 spelt hazelnoot-rozijnenpasta, 1 spelt kaas
D: bloemkool met sausje, vegetarisch en aardappels (gister was het bietjes geworden)
En ja, veel thee.Ik heb vanmiddag maar mooi gefrituurde kibbeling afgeslagen.
61 kgquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:32 schreef applemoose het volgende:
[..]
wowen van hoever ben je gekomen?
ik eet veel gezonder en drink minder colaquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hebben je begeleiders ondertussen ook al geholpen om gezonder te gaan eten?
De ontbijtrepen de deur uit gedaan?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:49 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik eet veel gezonder en drink minder cola
die eet ik nog wel maar ook broodquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De ontbijtrepen de deur uit gedaan?
En wat vind je daar van?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:54 schreef Unites het volgende:
Het valt me trouwens wel op dat ik echt enorm vet eetBen nog nooit zo vaak bij de McDonald's geweest sinds dat ik ben begonnen. Moet wel zeggen dat ik dan voor de rest weinig eet.
Waarvan? Van het feit dat ik 'veel vet eet'? Kwaliteit van de Mac? Of hoe het me bevalt nu ik aan het dieten ben?quote:
Dat je vaker vet bent gaan eten, dat je vaker naar de Mac gaat en over het algemeen minder eet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Waarvan? Van het feit dat ik 'veel vet eet'? Kwaliteit van de Mac? Of hoe het me bevalt nu ik aan het dieten ben?
Mmhm... ik weet niet. Ik weet wel 'maat' te houden en ik offer andere dingen op voor bijvoorbeeld iets bij de Mac.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat je vaker vet bent gaan eten, dat je vaker naar de Mac gaat en over het algemeen minder eet.
Klinkt niet als een stap naar een gezonder leven.
En je eetlijstje van vandaag, vind je een gezond en gevarieerd lijstje?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:02 schreef Unites het volgende:
[..]
Mmhm... ik weet niet. Ik weet wel 'maat' te houden en ik offer andere dingen op voor bijvoorbeeld iets bij de Mac.
Nee, niet bepaald. Maar ik ben gewoon op gegroeid met een bepaalde levensstijl. Ik hou van lekker ('soms wel vet') eten, maar dat wilt niet zeggen dat ik niet mag genieten. Het eten wat ik vandaag op heb, vind ik gewoon echt lekker. Natuurlijk eet ik vaker gezond en gevarieerd dan dit, maar om nou geregeld eens wat anders te eten vind ik geen probleem. Want nogmaals: ik heb geleerd om maat te houden en om keuzes te maken en ben daarmee 10 kilo afgevallen. Zonder gek gedoe en mezelf een hele andere eetstijl aan te willen leren op een onnatuurlijke manier.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En je eetlijstje van vandaag, vind je een gezond en gevarieerd lijstje?
Dat vochtonttrekkende schijnt echt maar heel minimaal te zijn, dus zwarte thee is ook prima om aan je 1,5 liter vocht te komen. Het enige waar je echt van uitdroogt is alcoholische drank.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Thee is in feite gewoon 99% water, maar wel even opletten of je thee met caffeine drinkt want dat werkt juist weer vochtonttrekkend (of althans, niet zo hydraterend als water).
Goed om te weten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vochtonttrekkende schijnt echt maar heel minimaal te zijn, dus zwarte thee is ook prima om aan je 1,5 liter vocht te komen. Het enige waar je echt van uitdroogt is alcoholische drank.
edit: Oh, dat zei kwak ook al.
Niet goed, en niet duurzaam omdat je geen gezonde eetgewoonten aanleert. Een aantal jaar geleden was er een man in de VS bekend geworden omdat hij enorm was afgevallen door elke dag 1 broodje bij de Subway te eten. Inmiddels is hij weer veel aangekomen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:06 schreef Myraela het volgende:
Ik zou ook afvallen als ik elke dag alleen een grote zak chips eet. Echt goed is het niet.
Ach, dat willen we natuurlijk graag lezen als iemand op zo'n vreemde manier afvalt hè. Maar feit is dat hij dit dieet in 1998 deed, dat hij in 2008 vierde dat hij al 10 jaar al dat gewicht kwijt was en ondertussen niet weer was aangekomen en in 2010 rende hij de NY marathon. Nergens kan je vinden dat hij weer is aangekomen (op een berichtje in de Huffingtonpost na, maar dat is alsof je de Story of Weekend leest). En dit is het meest recente wat ik even kon vinden uit 2013:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Niet goed, en niet duurzaam omdat je geen gezonde eetgewoonten aanleert. Een aantal jaar geleden was er een man in de VS bekend geworden omdat hij enorm was afgevallen door elke dag 1 broodje bij de Subway te eten. Inmiddels is hij weer veel aangekomen.
bronquote:Subway commercial spokesman Jared Fogle marks 15 years of turkey subs and keeping the weight off
The formerly obese college student who turned his life around by eating the chain's sandwiches has a net worth of $15 million. He still works with Subway, the only job he's ever known.
Goed gedaan!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Kleine overwinning: Vandaag een gigantische kutdag gehad, na een kutweek, maar (nog) niets ongezonds naar binnen gewerkt. Ik heb m'n inner kleuter weten te beheersen.
Oh dan heb ik het daar gezien. Huffingtonpost was ooit een blog van redelijk niveau.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:28 schreef Isabeau het volgende:
Nergens kan je vinden dat hij weer is aangekomen (op een berichtje in de Huffingtonpost na, maar dat is alsof je de Story of Weekend leest).
In subway zou ik 's ochtends vroeg ook echt geen zin hebben. Ik heb een tussendoortje-dilemma. Ik hou niet zo van appels en hier op de fruitschaal liggen alleen nog appels. Nu is het dus of een pakje melbatoastjes met een stuk komkommer, maar dan heb ik vanmiddag geen toastjes, of een appel waar ik echt geen zin in heb, of niksquote:
Dat denk ik ook altijd, maar stiekem vind ik dat toch nog best lastig.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:47 schreef Patoshik het volgende:
Zoiets kun je thuis veeeel lekkerder en goedkoper maken.
Als ik 5 verschillende soorten beleg en een lekker broodje moet halen ben ik duurder uit dan gewoon een kant en klaar broodje hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:47 schreef Patoshik het volgende:
Subway.. één keer gehad. Meh. Te duur voor zo'n broodje vind ik. Zoiets kun je thuis veeeel lekkerder en goedkoper maken.
Beetje veel suiker in je O & 1e T maar verder wel netjes.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:56 schreef applemoose het volgende:
O: Banaan en een glas Jus d'orange
T : Appel en een stukje chocola. Tony's heeft een nieuwe smaak dus die moest ik uitproberen
L : Drie boterhammen met sandwichspread en wat er voorhanden is. Ik hoop smeerkaas.
T : Geroosterde kikkererwten met een beetje maplesiroop en bbq kruiden
D : Broodje Banh Mi met tempeh, tofu, sla, vega paté, wortel en limoen. De T&T is gemarineerd in de left over kruiden-mix van de kikkererwten. Hierbij een kopje left over tom ka kai.
Vandaag gefietst in plaats van gelopen. Ik moest vanmorgen naar het ziekenhuis om bloed te prikken dus mijn planning liep een beetje in de soep.
Nog los van de prijs vind ik het eigenlijk gewoon ook echt niet lekker.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:47 schreef Patoshik het volgende:
Subway.. één keer gehad. Meh. Te duur voor zo'n broodje vind ik. Zoiets kun je thuis veeeel lekkerder en goedkoper maken.
Ik vind het vooral vervelend dat je heel duidelijk merkt dat ze alles precies uittellen. Zoveel plakjes kaas, zoveel van dit.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nog los van de prijs vind ik het eigenlijk gewoon ook echt niet lekker.
Mss ligt het aan het feit dat ik het een paar keer geprobeerd heb op een vliegveld en eten daar is eigenlijk per definitie vies, maar je zou verwachten dat een subway broodje overal hetzelfde smaakt en dus heb ik het eig. verder nooit geprobeerd.
thanks, MyFitnessPal had ook al aangegeven dat het teveel suiker was.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Beetje veel suiker in je O & 1e T maar verder wel netjes.
Goed zo!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Kleine overwinning: Vandaag een gigantische kutdag gehad, na een kutweek, maar (nog) niets ongezonds naar binnen gewerkt. Ik heb m'n inner kleuter weten te beheersen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:01 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Goed zo!Wat is oikosdinges trouwens? (Google geeft me een park, een onderzoeksinstituut en een stichting voor duurzame ontwikkeling...)
Dat klinkt helemaal goed toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:42 schreef applemoose het volgende:
[..]
thanks, MyFitnessPal had ook al aangegeven dat het teveel suiker was.
Sinds ik ontbijt met fruit merk ik dat ik veel minder snack overdag. Nu probeer ik meestal glucose dipjes te voorkomen door zo min mogelijk suiker te eten. Sap is echt mijn guilty pleasure. Meestal drinken we alleen sinaasappelsap in het weekend zo op zondag. Versgeperst... zo lekker..
wat een euhm apart lijstje?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:30 schreef Unites het volgende:
O: -
T: Klein stukje chocolade (79% cacao)
L: Aardbeien met honing
T: Muffin met bosbessen
D: Gegrilde tonijn, met gebakken aardappeltjes/paprika/ui/knoflook/broccoli/rozemarijn in een pestosausje
Hoezo?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat een euhm apart lijstje?
Gisteren een soort tapas feestmaal gehad met vrienden dus ik voelde me nogal schuldig
Dus vandaag wilde ik veel groenten maar was inspiratieloos
Toen ben ik maar naar de winkel gegaan om alle groenten die ik lekker vind te kopen met wraps en dingen als hummus voor er in
Er kwam uit: 1 wrap met sla, komkommer, lente ui, een klein beetje oude kaas en een knoflook/ui achtig sausje
en 1 wrap met spinazie, avocado, lente ui, paprika en hummus (alles rauw)
met wortels on the side
De eerste was echt kei lekker!
Je eet overdag bijna niets? En wel een muffin?quote:
Ik ben sowieso slecht in ontbijten, maar probeer het wel steeds vaker te doen. En ik heb best veel aardbeien op hoor. En die muffin... tja... ik kon het niet laten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je eet overdag bijna niets? En wel een muffin?
Maar ben je hier om af te vallen? En weet je eigenlijk wel wat goed voor je is?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:28 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik ben sowieso slecht in ontbijten, maar probeer het wel steeds vaker te doen. En ik heb best veel aardbeien op hoor. En die muffin... tja... ik kon het niet laten.
Jep. Lees even op pagina 10quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar ben je hier om af te vallen? En weet je eigenlijk wel wat goed voor je is?
(afgaande op jouw 'hoezo?'. De meeste mensen hier weten wel wat er mis is met hun lijstjes als er iets mis is. Als je snapt wat ik bedoel)
Ik heb even terug gelezen maar het lijkt mij allemaal erg ongezondquote:
Of nog wat nootjes?? Beetje vetjes mag/moet wel hoor en het kan erbijquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:12 schreef xuryah het volgende:
Mijn lijstje:
O: kwark met lijnzaad en een mandarijntje
L: halve komkommer in laagjes gesneden met daarop kruidenroomkaas en plakjes gerookte zalm
T: geroosterde kikkererwten
D: spaghetti van courgette met een champignonsaus (bij mn ouders)
B: buikspieren trainen
T: weet nog niet of ik een tussendoortje neem. Misschien een beetje kwark of een mandarijntje
Volgens mij eet ik wel netjes zo.
Ik ga alleen vanaf morgen een paar dagen kamperen met een groep vrienden en ik hoop dat ik dan ook gezond kan blijven eten. Geen stroom, dus geen koeling.. even wat gezonde dingen bedenken die ik daar dan kan eten!
Sowieso havermout in de ochtend met amandelmelk
Mooi lijstje.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:12 schreef xuryah het volgende:
Mijn lijstje:
L: halve komkommer in laagjes gesneden met daarop kruidenroomkaas en plakjes gerookte zalm
T: weet nog niet of ik een tussendoortje neem. Misschien een beetje kwark of een mandarijntje
Ik ga alleen vanaf morgen een paar dagen kamperen met een groep vrienden en ik hoop dat ik dan ook gezond kan blijven eten. Geen stroom, dus geen koeling.. even wat gezonde dingen bedenken die ik daar dan kan eten!
Goed idee van die eieren! Ga zo ff wat eitjes kokenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Of nog wat nootjes?? Beetje vetjes mag/moet wel hoor en het kan erbij
Wat je mee kan nemen is sowieso: pot augurken, zilverui, asperges, gekookte eitjes (die blijven bij 18 graden wel 5 dagen goed) , volkorenbeschuit oid, fruit, paprika.. enzo
Veel plezier! Ik nam deze zomer naar festivals en zo volkoren crackers mee en fruit zoals appels, dat blijft wel prima zonder koeling.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:12 schreef xuryah het volgende:
Mijn lijstje:
Klinkt goed! Een dieet is imho ook lastig vol te houden als je jezelf alles ontzegt. Gewoon wat extra genieten van de momentjes waarop je zondigt. Hoewel mijn vriendin mij wel een 'dieetnazi' vindt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 09:51 schreef Myraela het volgende:
Vanmorgen met mijn vriend weer dansend door het huis gelopen. Allebei weer een kilo kwijt.
Beetje onverwacht aangezien het ijs op mijn verjaardag en de Merci chocolade in het weekend. Maar wel fijn.En na m'n verjaardag wel gewoon weer goed doorgegaan. Soms heb ik na één slecht iets de neiging daarin te blijven hangen.
Als het weer nog een beetje opklaart dan nog even naar een festivalletje in het Rotterdamse park. En vanavond voor mijn moeder koken. Falafel van quinoa en broccoli. In een Griekse pita met salade en yoghurtsaus.
Alcohol is niet heel best nee, maar een glaasje rood kan niet zo heel veel kwaad. Alcohol verbrandt alleen als eerst, en daarna pas de meeste andere stoffen. Dus veel alcohol = lang sporten voor je iets afvalt. Verder zijn nootjes inderdaad prima (mits niet teveel) en ben ik zelf weer helemaal gek op biltongquote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:20 schreef xuryah het volgende:
[..]
Goed idee van die eieren! Ga zo ff wat eitjes koken
Augurken heb ik vast ook nog in de kast staan, altijd lekker.
Morgen nog even wat fruit enzo halen
En gewoon geen alcohol drinken
Oja en als laatste tussendoortje neem ik zo denk ik nog wat kwark met gemengde nootjes! Heb best wel honger..
Je bent echt zo goed bezigquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
10 dagen restaurant en congresvoer en maar +1 en dat terwijl ik ongesteld ben.
* Brighteyes is zeer content
SKV, netjes hoor, die 6 kilo!
Met een drankje?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:28 schreef Sarabi het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik een maand helemaal stop met alcohol of wel af en toe een glaasje blijf drinken.
Soms is het makkelijker voor me als ik heel strict ben, nog even een dagje over nadenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |