abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:35:35 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_143415052
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_143415149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het gewoon normaal eten blijft toch het beste werken. Fijn al die speciale diëten enzo. Maar daar moet je maar net zin in hebben of nog erger vol kunnen houden.
Blijvend afvallen (althans voor ons denk ik) is toch echt je levensstijl aanpassen en niet een tijdelijk dieet volgen. :Y
pi_143415343
De diabetes verpleegkundige waar ik vandaag was vond mijn intake van 6 boterhammen per dag dikke prima. Ii moet zelf gaan ontdekken hoe mijn suiker reageert op wat ik eet en maatregelen nemen zoals meer spreiden als t te hoog uitkomt.

Mijn suiker na t onbtijt vandaag (eerste prik van vandaag van de dagcurves die ik tot dinsdag moet prikken) was ook goed, 5,7 waar het 7,0 als max mag zijn bij zwangeren.

Er zijn veel redenen waarom je snel en makkelijk kunt afvallen met low carb, geen daarvan betekent dat jr met koolhydraten niet af kunt vallen. Dat is geen oorzakelijk verband.
Kwak
pi_143415379
Fijn dat je suiker goed was Kwak!
pi_143415461
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:34 schreef Tink89 het volgende:
heb ik niet het gevoel dat ik dingen niet mag of juist naar binnen moet proppen als ik er niet van hou?
Dit ja, dingen eten waar je niet van houd werkt ook niet als je eenmaal op gewicht bent. Dan kun je er maar beter aan het begin aan wennen wat normale porties en verhoudingen zijn.

Overigens heb ik vanaf het begin van mijn "dieet" nog niet één dag buiten mijn dieet gegeten en ik ben toch al enkele maanden bezig. Juist door zoveel nog te mogen heb ik er ook helemaal geen behoefte aan.

Ik heb ook een koolhydraat arm dieet gedaan. En dan snakte ik uiteindelijk zo naar koolhydraten dat ik vanzelf wel weer iets slechts ging eten.
pi_143415557
Dat bedoel ik, niemand die zou willen luisteren naar wat ook werkt zonder knock-out te gaan, omdat ze hun boterham niet willen missen terwijl dat niet eens hoeft..

Misschien dat ik er thuis nog op in wil gaan :').. Quoten kan ik niet mobiel uit oude topic..
pi_143415842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:50 schreef Timmos het volgende:
Dat bedoel ik, niemand die zou willen luisteren naar wat ook werkt zonder knock-out te gaan, omdat ze hun boterham niet willen missen terwijl dat niet eens hoeft..
Nee, wat jij niet begrijpt is dat er meer wegen naar Rome zijn en dat er hier genoeg mensen zijn die bewust voor een andere weg kiezen dan de jouwe.
pi_143415885
Niemand zegt dat jouw manier niet werkt Timmos
Maar er zijn gewoon meerdere mogelijkheden om af te vallen
pi_143416013
Suiker na de lunch ook goed! 5,1!

(Ben wel ontgroend nu, moest 4x prikken voor ik een goede druppel kreeg en m ook nog goed aanbracht :') gelukkig alleen vanavond nog, dan kunnen mn vingertoppen even bijkomen tot morgen... Vind t best knap voor iemand met een naaldenfobie!)
Kwak
pi_143416048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:05 schreef kwakz0r het volgende:

(Ben wel ontgroend nu, moest 4x prikken voor ik een goede druppel kreeg en m ook nog goed aanbracht :') gelukkig alleen vanavond nog, dan kunnen mn vingertoppen even bijkomen tot morgen... Vind t best knap voor iemand met een naaldenfobie!)
^O^
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_143416155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:05 schreef kwakz0r het volgende:

Kijk dat is mooi!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143416573
Ik snap niet waarom jullie het hebben over "ik blijf maar lekker gewoon eten". Wat is "gewoon" dan?
Is het gewoon om zoveel brood te eten per dag? Wie zegt dat dat gewoon is?
En ik doe geen dieet. Ik blijf mn leven lang minder koolhydraten eten omdat mijn lichaam geen 120 gram kh per dag nodig heeft, ookal sport ik elke dag. Dus waarom zou ik die dikmakers dan wel zoveel naar binnen werken? Want volgens mij weten jullie allemaal dat koolhydraten de dikmakers zijn. En ja ook de volkoren producten als je er te veel van binnen krijgt. Dus waarom daar dan niet in minderen?
Zeg ik dat jullie allemaal lowcarb moeten eten? Nee ik zeg alleen probeer het eens te minderen. En dat was een goed bedoelde tip.
pi_143416702
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:21 schreef xuryah het volgende:
Ik snap niet waarom jullie het hebben over "ik blijf maar lekker gewoon eten". Wat is "gewoon" dan?
Is het gewoon om zoveel brood te eten per dag? Wie zegt dat dat gewoon is?
En ik doe geen dieet. Ik blijf mn leven lang minder koolhydraten eten omdat mijn lichaam geen 120 gram kh per dag nodig heeft. Dus waarom zou ik die dikmakers dan wel zoveel naar binnen werken? Want volgens mij weten jullie allemaal dat koolhydraten de dikmakers zijn. En ja ook de volkoren producten als je er te veel van binnen krijgt. Dus waarom daar dan niet in minderen?
Zeg ik dat jullie allemaal lowcarb moeten eten? Nee ik zeg alleen probeer het eens te minderen. En dat was een goed bedoelde tip.
Gewoon eten is 5-7 bth per dag, volgens diëtisten, en daar mag je Brest van afwijken als jou dat betert ligt maar hou op met anderen wijsmaken dat je er dik van wordt... Want nee, daar word je niet dik van. Ligt er maar net aan hoeveel je erop doet en of je meer kcal naar binnen werkt op en dag dan je verbruikt. Van 3000 kcal aan gekookte kipfilet word je echt net zo dik.

Dat het makkelijker is om minder kcal te eten dit minder kh te eten klopt, maar niet iedereen heeft dat nodig om binnen de lijntjes te blijven. Echt niet

Ik vind deze discussie buitengewoon vervelend worden.
Kwak
pi_143416710
Mijn grootste valkuil is dat ik naast mijn normale maaltijden ga vreten. Dus voor mij is "normaal" dat ik na een dropje (of iets dergelijks) de zak wegleg in plaats van leegvreet. En, samen met sporten, blijkt dat te werken voor mij.

En ik ben broodfan, dus waarom zou ik dat dan gaan skippen?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143416787
Maar zijn koolhydraten dan dikmakers?
Ja. je moet geen heel brood eten per dag maar gewoon met mate (net zoals met alles)
pi_143416794
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gewoon eten is 5-7 bth per dag, volgens diëtisten, en daar mag je Brest van afwijken als jou dat betert ligt maar hou op met anderen wijsmaken dat je er dik van wordt... Want nee, daar word je niet dik van. Ligt er maar net aan hoeveel je erop doet en of je meer kcal naar binnen werkt op en dag dan je verbruikt. Van 3000 kcal aan gekookte kipfilet word je echt net zo dik.

Dat het makkelijker is om minder kcal te eten dit minder kh te eten klopt, maar niet iedereen heeft dat nodig om binnen de lijntjes te blijven. Echt niet

Dat kun je wel zeggen ja.

En verder heb je gewoon gelijk.
pi_143416820
quote:

[..]

Kwak O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143416821
quote:

[..]

Same here
Maar dat komt misschien omdat wij weken/maanden/jaren die hetze tegen koolhydraten in slank hebben meegemaakt ;)
pi_143416859
Over belangrijkere dingen gesproken.
Ik heb net mijn tong verbrandt met cup a soup -O-
pi_143416895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Zeh horror!

Straks lasagne bouwen. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_143416897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Je moet ook blazen... Niet op zijn Duits want dat werkt niet,.
pi_143416904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Same here
Maar dat komt misschien omdat wij weken/maanden/jaren die hetze tegen koolhydraten in slank hebben meegemaakt ;)
Is dat zo?

Koolhydraten :9~
-28 kilo
Gezond gewicht
Ik vind het wel best allemaal ^O^
pi_143416917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je moet ook blazen... Niet op zijn Duits want dat werkt niet,.
Op zijn Duits? Hoe is dat? :D
pi_143416920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Same here
Ik heb die hetze niet meegemaakt maar ik heb ook zoiets van :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')