Ja, gaan we doen!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:41 schreef coccinelle het volgende:
Mooi Ren! Ik denk alleen wel dat je iets meer garnalen in mag doen. Garnalen leven het liefst in een groep. 10 is wel het minimum. En het zijn erg toffe beestjes! (Tip: via marktplaats zijn garnalen bij de kweker vaak veel goedkoper!)
Dankjewelquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:23 schreef Papabear het volgende:
[..]
Leuk bakje inderdaad, daar kun je iets heel moois van maken
[..]
Absoluut mee eens. Ik zou ze zelf in groepen van 20 zetten, het worden er vanzelf wel meer
Hier heb je een overzichtje van alle types:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:34 schreef RenRen- het volgende:
Mijn stiefvader is op zoek naar een specifiek soort red en black crystals, die samen meer kleuren kunnen krijgen, dus dat is een beetje afwachten denk ik
Die cory's lusten wel een lekker vers hapjequote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:34 schreef RenRen- het volgende:
Mevrouw gup heeft gisteren jonkies gekregen. En de meneren met blauwe strepen hebben ze heel lekker opgegeten
Volgens mij had hij het over de Tiger Tooth. Hij weet er heel veel van af, dus ik kijk wel waar hij mee komt (En neem aantekeningen)quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:37 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hier heb je een overzichtje van alle types:
http://www.waterwereld.info/garnaal/crystalred/
Dat hebben we gemerkt jaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:38 schreef Papabear het volgende:
[..]
Die cory's lusten wel een lekker vers hapjeHeel veel plezier met je nieuwe aanwinst
Dan zou ik maar heel snel zijn met vangenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:39 schreef RenRen- het volgende:
Als het lang zo doorgaat, ga ik misschien eens wat babies eruit vissen. Anders is het zo zielig![]()
Hij wíst dat ze aan het bevallen was, dus dan kom ik gewoon gelijk aangefietst met een netjequote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:42 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dan zou ik maar heel snel zijn met vangen
Planten produceren enkel bellen bij een goede co2 toevoeging. Voor planten kan je trouwens bij mij zijn. Er is weer veel binnengekomen voor de aankomende beurs in Vianen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:10 schreef HighVolume het volgende:
Ik wil wat planten online bestellen.Iemand nog goede tips bij welk bedrijf ik moet zijn?
Ik ben met name opzoek naar planten die bellen produceren dmv fotosynthese.Iemand nog tips welke planten ik dan het best kan aanschaffen?
Heb je even een fototje van het hele spul, misschien wel interessequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:35 schreef Gummiebeer het volgende:
Tevens heb ik een goed lopende Eheim 2213 incl orginele kranen in de aanbieding voor ¤35. Niet de jongste meer maar alles doet het, onlangs nog het binnenwerk vervangen.
wat Gummiebeer zegtquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:10 schreef HighVolume het volgende:
Ik wil wat planten online bestellen.Iemand nog goede tips bij welk bedrijf ik moet zijn?
Ik ben met name opzoek naar planten die bellen produceren dmv fotosynthese.Iemand nog tips welke planten ik dan het best kan aanschaffen?
Ik maak effe een foto als ik weer thuis ben vanavondquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:43 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb je even een fototje van het hele spul, misschien wel interesse
top! Wat was jouw website ook al weer ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Planten produceren enkel bellen bij een goede co2 toevoeging. Voor planten kan je trouwens bij mij zijn. Er is weer veel binnengekomen voor de aankomende beurs in Vianen.
Iets met aquariatwente.com. iig niet mn onderschrift want die is verouderd..moet ik nog effe bijwerken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:21 schreef HighVolume het volgende:
[..]
top! Wat was jouw website ook al weer ?
duidelijk !quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:48 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
wat Gummiebeer zegtmaar dit kan dus ook zonder extra toevoeging van Co2 met voldoende belichting, dat planten zuurstofbelletjes produceren. Daarmee kun je ook zien wanneer je dus een goede C02 huishouding hebt.
Goede indicatoren voor voor deze huishouding zijn dan de fijnbladige zuurstofplanten.. Zoals:
Cabomba
Hoornblad (Ceratophyllum)
Limnophila (vroeger ambulia genoemd)
Duizendblad (Myriophyllum,)
Vallisneria
Waterpest (Elodea)
Lidstenghele leuke en een van de gevoeligste, die laat heel snel zien dat ze zich niet op het gemak voelt. En voelt ze zich goed, bubbelt ze als een dolle.
Het zijn overwegend wel hele snelle groeiers, in goede omstandigheden gaan ze als een trein en moet je veel snoeien. Daarom willen veel mensen (de kenners dan) Deze liever niet omdat het meer werk oplevert. In slechte omstandigheden verpieteren ze ook snel.Dus, om te beginnen geen slechte aanschaf, krijg je dit aan het bubbelen en aan het groeien doe je het goed.
Hier een leuk voorbeeldquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:10 schreef HighVolume het volgende:
gaaf zegquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:19 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Hier een leuk voorbeeldDit is dus die Lidsteng en die staat hier niet in het aquarium maar in een ouwe zinken badkuip in de tuin.
[ afbeelding ]
Hier zie je dus duidelijk de zuurstofbelletjes aan de plant hangen. In deze kuip wordt geen extra Co2 toegevoegd. Wat wel belangrijk voor deze cyclus is dat o.a. de PH en KH van het water elkaar binnen bepaalde toleranties complimenteren, alleen dan zal het water vanaf de oppervlakte zelf al in samenwerking met de planten Co2 uit de lucht opnemen. En of ook uit de lucht van eventueel een bruissteentje. En er voldoende en de juiste voeding voorhanden is en voldoende licht ter beschikking. In de vrije natuur of als in zo'n kuip of vijver in de tuin is deze cyclus op zijn top wanneer het plantje midden op de dag in de volle zon staat. En zoals je ziet, bubbelt ze er vrolijk op los.In een aquarium is deze cyclus niet veel anders. Het enige verschil is het gebruik van kunstlicht en dit knalt meestal aan het begin van de dag pardoes vol aan en aan het eind weer helemaal uit. Dus je begint al meteen met volle zon en dit blijft constant totdat alles weer uitschakelt. Dus het begint ten eerste bij een goede verlichting die sterk genoeg in om dit proces vol op gang te krijgen.
Verder zoals ik al eens eerder aanhaalde in dit topic, een goede Aquariaan heeft altijd zijn meet setje in de aanslag en controleert regelmatig de waardes van het water. Lees je verder goed in wat betreft de correcte (ideale) waterwaardes en wanneer, hoe en waarmee het in check te houden. Google naar 'Co2 vijver' of Co2 aquarium en je wordt dood gegooid met goede uitleg die het gehele proces nauwkeurig beschrijven.
Je hoeft niet perse deze plant te nemen, al is zij wel een van de best en gemakkelijkst zuurstof producerende plantjes. (althans volgens mijn eigen ervaringen) Die anderen boven genoemd doen dat ook wel. Vooral die hele fijnbladige op veerpluimpjes gelijkende planten. Die hebben namelijk in verhouding een gigantische massa oppervlakte aan bladgroen. In deze dunne strengetjes van blad verzamelen zich die belletjes en zullen wanneer genoeg verzameld in de plant omhoogkruipen en loslaten. In deze vorm van plantjes kunnen zich behoorlijke knikkers aan zuurstofbellen vormen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:24 schreef HighVolume het volgende:
[..]
gaaf zeg.. Ik ga eens opzoek naar deze plant. Goede uitleg verder.Bedankt!
heb je ff een link naar je advertentie ?quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Aangezien de prutser die mijn bak wou overnemen en op het laatste moment weer annuleert (MP eikels) is de Rio 125 nog steeds in de aanbieding!
http://www.marktplaats.nl(...)viousPage=mympSellerquote:Op zondag 12 oktober 2014 21:20 schreef HighVolume het volgende:
[..]
heb je ff een link naar je advertentie ?
doperwten maar dan zonder de vliesquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:27 schreef Planga het volgende:
Ik heb voor mijn 2 algeneters van die tabletten voor bodembewoners. Ook voer ik ze zo eens in de maand komkommer, wat een mooi schouwspel is.
Wat voor voer, liefst groente of iets dergelijks kan ik ze nog meer voeren? En mijn modderkruipers? Bedankt alvast.
Volgens mij gewoon hetzelfde als voor garnalen:quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:27 schreef Planga het volgende:
Ik heb voor mijn 2 algeneters van die tabletten voor bodembewoners. Ook voer ik ze zo eens in de maand komkommer, wat een mooi schouwspel is.
Wat voor voer, liefst groente of iets dergelijks kan ik ze nog meer voeren? En mijn modderkruipers? Bedankt alvast.
Mijn dank is groot.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:46 schreef Papabear het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon hetzelfde als voor garnalen:
GEKOOKT:
-Broccoli
-bloemkool, niet eerst in zout water zetten
-Wortelen
-Doperwten (je moet ze wel uit het velletje knijpen, zoals HighVolume al aangaf)
-bladspinazie
-spruitjes
-asperges
-sperziebonen
GROENTEN UIT BLIK:
-Maïs
-Doperwten (ook hier openknijpen)
-wortelen
-bonen
-asperges
-witte bonen uit het velletje geknepen
RAUWE GROENTEN:
-komkommer
-Courgette
-sla
-andijvie
-tomaat
-Spaghetti(niet teveel geven)
-amandelboombladeren (speciale bladeren die je in de aquariumwinkel kan vinden)
-Elzenproppen (vind je in de aquariumwinkel)
-goed gedroogde brandnetelbladeren (heel erg gezond), uit het bos, niet langs de weg of waar veel honden lopen
-wilgtakjes (je snijdt een vingerdik wilgtakje af, en gaat het ontschorsen. waarna je het grondig afspoelt. deze stokjes kunnen tot ongeveer 6 maanden in het aquarium blijven)
http://www.aquaria-twente(...)/cryptocoryne-parva/quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:56 schreef coccinelle het volgende:
Wie weet er een plant die niet zo hoog wordt?
In mijn 25 liter aquarium he ik nu een mooi klein plantje niet niet hoog wordt, een holletje met javamos en verder alleen maar planten die mijn aquarium uit wil groeien en onderaan dus vrij kaal worden![]()
Het zou mooi zijn dat de kale plekken een beetje verdwijnen zodat het weer een mooi geheel wordt.
Er zit wel een toef waterpest in, maar dat wil niet echt blijven zitten in het zand.
Bakje is wat aan de krappe kant voor Black Molly's. Ben je ook op de hoogte van de leefomgeving en waterwaardes voor deze mooie vissen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:06 schreef Lordmagic het volgende:
Hallo allemaal,
mijn vriendin en ik hebben sinds vorige week ons eerste aquarium, nu 6 plantjes en onze eerste visjes (3 guppen en 2 black molly's, de een overwegend zwart met witte stippen en de ander overwegend wit met zwarte stippen) ook zitten er 3 garnaaltjes in(crystal reds)
de plantjes zijn:
fittonia (forrest flame)
acorus (gramineus pusillus)
acorus (gramineus variegatus)
ludwigia (repens diamond red)
bacopa (amplexicaulis)
alternanthera (rosaefolia)
het is een bak van 60*30*30 met fijn zwart grind op de bodem waar we wat grover rood grind overheen gestrooid hebben(dus niet helemaal bedekt met rood). ik zal zo dit bericht nog even updaten als ik wat foto's heb
Binnen een week al vissen erin? En ook nog beestjes die eigenlijk te groot zijn/worden voor je bak?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:06 schreef Lordmagic het volgende:
Hallo allemaal,
mijn vriendin en ik hebben sinds vorige week ons eerste aquarium, nu 6 plantjes en onze eerste visjes (3 guppen en 2 black molly's, de een overwegend zwart met witte stippen en de ander overwegend wit met zwarte stippen) ook zitten er 3 garnaaltjes in(crystal reds)
de plantjes zijn:
fittonia (forrest flame)
acorus (gramineus pusillus)
acorus (gramineus variegatus)
ludwigia (repens diamond red)
bacopa (amplexicaulis)
alternanthera (rosaefolia)
het is een bak van 60*30*30 met fijn zwart grind op de bodem waar we wat grover rood grind overheen gestrooid hebben(dus niet helemaal bedekt met rood). ik zal zo dit bericht nog even updaten als ik wat foto's heb
Welke worden te groot voor de bak dan? /noob Zie't alquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:49 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Binnen een week al vissen erin? En ook nog beestjes die eigenlijk te groot zijn/worden voor je bak?
Nope, het schijnt te kunnen. Maand, 6 weken, zoiets. We hebben de tijd ook niet echt aan onze kant, dus ik hoop dat het zo snel mogelijk kanquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 20:40 schreef Samzz het volgende:
Ik weet niet, maar is na een maand visjes niet heel optimistisch voor zoutwater?
Ehm. Nee.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 20:59 schreef Samzz het volgende:
Schijnt te kunnen... Is dat net zoiets als zeggen dat het schijnt te kunnen dat je na een week vissen in je kommetje kunt plempen?
Volgens hem, de vereniging waar hij bij zit en de winkel, moet dat prima te doen zijn. Eerst draaien met levend steen, als de algen weggaan (uh. Ik weet de juiste termen nietquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 20:59 schreef Samzz het volgende:
Schijnt te kunnen... Is dat net zoiets als zeggen dat het schijnt te kunnen dat je na een week vissen in je kommetje kunt plempen?
Ik bedoel het ook niet lullig of zo, hoor... Maar van opstarts die ik mee heb gekregen duurde het allemaal veel langer.
We zien wel. Hoe eerder, hoe beter, maar het laat zich ook niet forceren, dus we gaan wel zienquote:
daaromquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:06 schreef RenRen- het volgende:
[..]
We zien wel. Hoe eerder, hoe beter, maar het laat zich ook niet forceren, dus we gaan wel zien
Ze eten zeker jonge gupjes, zo lang ze in hun bek passen. Verder kunnen ze agressief zijn als ze een nest hebben, je bak moet dus groot genoeg zijn zodat de guppen kunnen vluchten. 100 cm breedte wordt geloof ik aangeraden, hoewel ook de hoogte van belang is (eitjes en jongen ziten op de bodem).quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:46 schreef Planga het volgende:
Kan een koppel Kersenbuiken samen met guppen? Ik heb deze eerder gehad en meen er toen een gezien te hebben die een halfvolwassen gup verslond.
Weet niet uit welke regio je komt maar ik heb dr nog wel 2 die je gratis kan ophalenquote:Op maandag 20 oktober 2014 12:49 schreef Komakie het volgende:
Ik heb gisteren eindelijk mijn aquarium kunnen verkopen
Alleen had ik mijn vrouw beloofd om een klein aquarium te nemen als de grote weg was. Aangezien onze dochter van 9maanden het leuk vindt om naar te kijken.
Nu heeft ze op een 60L aquarium geboden en die mogen we vanavond ophalen.
Ik ben dus wel een dag aquariumloos geweest
Dronten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:00 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Weet niet uit welke regio je komt maar ik heb dr nog wel 2 die je gratis kan ophalen
Wij staan met planten (Aquaria-Twente) samen met Festal (plantenvoeding)quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:11 schreef Dragonberry het volgende:
Wat voor stand heb je? Dit weekend kon ik niet, maar ben wel van plan om naar het vivarium te gaan
Ik heb nog wel vuurtjes te koop voor jequote:Op zondag 26 oktober 2014 22:21 schreef Komakie het volgende:
Ons aquarium staat ook inmiddels er weer mooi bij.
Alles helemaal schoon gemaakt en de bak weer gevuld met het water wat er al was. Inclusief de vissen die er nog in zaten van de vorige eigenaar. Waren er maar 3 dus kan er verder veel moois van maken.
Gisteren er een zooitje guppen bij gekregen. Speciaal voor mijn vrouw. Ik ben zelf niet zo van de guppen. Tevens een aantal plantjes gekregen. Was ook wel nodig. Er zat alleen maar nepspul in die bak
Nu nog een lading mos en wat garnaaltjes en ik ben helemaal gelukkig
Hmmm ik zal er aan denken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:25 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik heb nog wel vuurtjes te koop voor je
mos niet, dat slaat hier helaas niet zo best aan. Van dat op engelenhaar lijkende alg daarentegen...quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm ik zal er aan denken.
Ik zat zelf meer te denken aan Crystal Red garnaaltjes, maar ik hou het in mijn hoofd.
Ook nog wat mos te koop toevallig?(of iemand anders)
"te heb" mag natuurlijk ook
Draadalg?quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:30 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
mos niet, dat slaat hier helaas niet zo best aan. Van dat op engelenhaar lijkende alg daarentegen...
javamos kun je gewoon in een boterhamzakje en dan in een envelop versturenquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:52 schreef Gummiebeer het volgende:
Draadalg = CO2 tekort
En ik heb wel Javamos, ¤2,50 per bakje. Verzendkosten maken het alleen wat duurder helaas of je moet in de buurt wonen.
Ik denk inderdaad dat het draadalg is. Ik vind het op zich niet lelijk, zelfs wel passen bij de bak. En aangezien het gelukkig alleen maar in het kleine garnalenbakje zit en niet in de grote Z-A biotoopbak hoef ik er ook niet per se van af.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Draadalg?
Ondanks dat alg een natuurlijke reactie is en heel normaal in water vind ik het schijtspul
Ik ken het.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:42 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het draadalg is. Ik vind het op zich niet lelijk, zelfs wel passen bij de bak. En aangezien het gelukkig alleen maar in het kleine garnalenbakje zit en niet in de grote Z-A biotoopbak hoef ik er ook niet per se van af.
Het groeit alleen zo vreselijk snel, dus eens per week de grootste plukken weghalen is wel de norm zeg maar.
Met de vrouw overlegt. Zij wil vuurgarnaaltjes.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:25 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik heb nog wel vuurtjes te koop voor je
Dat kan natuurlijk van alles en nog wat zijn.. Gewoon algehele malaise door verzwakking, kan veroorzaakt worden door waterkwaliteit met vitaminegebrek als gevolg en vatbaarheid voor infecties van bacterie en of schimmels. Om uit te vinden hoe en wat heb je wat meer nodig dan de omschreven symptomen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:03 schreef Planga het volgende:
Een man gup ligt bij mij op de bodem van het aquarium al sinds een week.
Komt enkel naar boven om voer te eten en zakt dan langzaam weer af. Door tetra's wordt zijn staart al licht aangepikt.
Wat is wijsheid en wat kan dit voor ziekte zijn?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:38 schreef Syntix het volgende:
Deze al gezien: https://www.kickstarter.c(...)g-tropical-fish-tank ?
Ik wil liever geen standaard "bak-aquarium". Zijn er nog mooie (betaalbare) design fish tanks?
Fluval heeft inderdaad wat mooie bakken, maar dat moet toch nog veel mooier kunnen? Anderen nog websites met mooie design aquariums die betaalbaar zijn?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:42 schreef coccinelle het volgende:
Fluval heeft hele mooie in hun assortiment en zelf heb ik de aquafish home 25.
Lijkt me erg intensief, het is natuurlijk veel kleiner en minder stabiel. Dus veel meer meten / weten / bijstellen. Ik zou het wel willen maar ga het dan doen met gelijk een grote bak.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:55 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met een Nano-reef? Ik zou graag een klein zoutwater aquarium willen opzetten.
Aan welk formaat zit je dan te denken?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:59 schreef rene90 het volgende:
[..]
Lijkt me erg intensief, het is natuurlijk veel kleiner en minder stabiel. Dus veel meer meten / weten / bijstellen. Ik zou het wel willen maar ga het dan doen met gelijk een grote bak.
Minimaal litertje of 300 denk ik, heb me verder niet ingelezen want in mijn huidige appartement is het vast geen optie om een 300 liter bak neer te zetten i.v.m. het gewicht (flat).quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Aan welk formaat zit je dan te denken?
Moet zat kunnen. Ik had een 320 liter bak staan op de 10e verdieping.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:04 schreef rene90 het volgende:
[..]
Minimaal litertje of 300 denk ik, heb me verder niet ingelezen want in mijn huidige appartement is het vast geen optie om een 300 liter bak neer te zetten i.v.m. het gewicht (flat).
Met zoutwater heb ik geen ervaring.. Maar het is een veel voorkomende opvatting dat mensen met weinig ervaring denken dat het beter is klein te beginnen. Maar zelfs met zoet water is dat niet de meest geschikte manier. Juist omdat zoals eerder aangehaald "Hoe kleiner, hoe intensiever". Het is immers een goed functionerend biologisch biotoop dat je moet zien te handhaven. Hoe kleiner het volume hoe eerder de boel ontregeld zal zijn. Meer volume wil niet zeggen dat het dan een peulenschilletje is maar je hebt dan gewoon meer bufferruimte. En dan is zout water veel moeilijker dan zoet water.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:55 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met een Nano-reef? Ik zou graag een klein zoutwater aquarium willen opzetten.
Het gedeelte van mijn appartement waar de bak staat steekt uit als het ware dus ik heb het er maar niet op gegokt. Wat ik op internet terug lees is dat je kan uitgaan van een belastbaarheid van 300kg/m2 in een pand.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Moet zat kunnen. Ik had een 320 liter bak staan op de 10e verdieping.
Ok, maar moet je het op mat kopen en dan wachten tot het uitgroeit?quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:37 schreef ChilllayD het volgende:
Mos groeit altijd, bij voldoende licht (veel!!) blijft het laag.
nice !! Hoeveel liter is dit ?quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:20 schreef rene90 het volgende:
Nieuwe bak gekocht, voor alleen maar garnalen. Het is de fluval edge:
[ afbeelding ]
Ik wil me nu een stuk meer verdiepen in dat hele aqua-scaping gebeuren, dus wil niet gewoon maar grind erin gooien en garnalen erbij maar echt met diepte / contrasten werken. Heeft iemand tips / ervaring? Ik vind dat groene mos op de grond erg mooi, maar kan je dat gewoon planten en groeit dat vanzelf vervolgens goed door (zonder speciale extra poedertjes / aanvullingen / co2 meuk).
Thanks alvast
23 Liter. Ze hebben ook dit type bakken in 72 liter geïntroduceerd dus ik ben benieuwd wanneer die komen. Dinsdag komt mijn bakje binnen en heb er al zwart grind bij, dan hem laten draaien voor drie weken en kijken of de plantjes uit mijn grote bak het ook in die kleine doen. Zal wel wat foto's posten.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:17 schreef HighVolume het volgende:
[..]
nice !! Hoeveel liter is dit ?
Tering, 46 liter is al vrij kut qua onderhoud.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:24 schreef rene90 het volgende:
[..]
23 Liter. Ze hebben ook dit type bakken in 72 liter geïntroduceerd dus ik ben benieuwd wanneer die komen. Dinsdag komt mijn bakje binnen en heb er al zwart grind bij, dan hem laten draaien voor drie weken en kijken of de plantjes uit mijn grote bak het ook in die kleine doen. Zal wel wat foto's posten.
Fototje van die van jou?quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Tering, 46 liter is al vrij kut qua onderhoud.
Ik heb geen idee. Ik heb er echt weinig verstand van.quote:
volgens de aqua winkel hier zijn ze goed ik zou niet kunnen zeggen wat de waarde van wat isquote:Op zaterdag 1 november 2014 18:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik heb er echt weinig verstand van.
Maar om eens te beginnen: Wat zijn je waterwaardes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |