abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144984854
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:20 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

En als je extra Co2 toevoegt wil dat nog niet zeggen dat het baat heeft.. Vooral die druppeltjes halen niet zoveel uit.. ;) Het is eigenlijk beetje weggegooid geld, wanneer je hier ook niet meet of het wel noodzakelijk is. Das toch zonde, kun je beter leuk plantje voor kopen. Planten gedijen eigenlijk pas echt goed wanneer ze dan ook in een omgeving staan die constant de juiste C02 waarde heeft en er voldoende licht ter beschikking is. Even zo'n korte boost van Co2 heeft niet zoveel invloed, juist omdat deze niet constant genoeg is. Heb je het geld niet om een behoorlijke C02 installatie te kopen, beperk je dan tot planten die niet zo'n hoge licht intensiteit verlangen, bv plantjes uit Blackwater biotopen (uit veen en turfrijke gebieden) (bv Java varens e.d.). Dat water is van nature behoorlijk donker en laat niet veel licht door en is redelijk arm aan voeding. Die planten zijn zeer gemakkelijk te houden en verlangen niet zoveel extra. Doen het al goed genoeg met alleen de poep van de visjes. :)

Schaf je anders eens zo'n tester aan waar je aan kunt aflezen of de Co2 waarde in het water goed is. https://www.aquasabi.de/co2/co2-dauertests/aquasabi-co2-dauertest
Daarmee zul je al kunnen zien, dat wanneer het nodig zou zijn die druppeltjes niet lang hun werk doen al dan helemaal niet. ;)
Ik heb onlangs ook de bio co2 afgekoppeld en de planten doen het veel beter. Het is de combinatie voeding en licht intensiteit en de daarbij behorende vraag naar co2. Met de co2 toevoeging moest ik ook veel voeding erin gooien met daarbij risico van alg. Nou is het wel zo dat ik weinig veeleisende planten heb: een veldje javavarens, een thaise lotus, veldje Crypto's en Braziliaans klimop. Bevalt goed zo!
pi_144987229
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 16:25 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik heb onlangs ook de bio co2 afgekoppeld en de planten doen het veel beter. Het is de combinatie voeding en licht intensiteit en de daarbij behorende vraag naar co2. Met de co2 toevoeging moest ik ook veel voeding erin gooien met daarbij risico van alg. Nou is het wel zo dat ik weinig veeleisende planten heb: een veldje javavarens, een thaise lotus, veldje Crypto's en Braziliaans klimop. Bevalt goed zo!
ik hoor iedereen in mijn omgeving over het zelf maken van co2 dmv gist en suiker.
Iedereen is dol enthousiast en raden het aan om te gebruiken.

Nu is het zo dat planten snachts geen co2 nodig hebben en het zelfs slecht voor de vissen is om het dan toe te voegen.

nu vraag ik me af wanneer ik zon do it yourself co2 set maak en ik wil het savonds uitzetten.Dan knallen die flessen op een gegeven moment toch uit elkaar door de druk? Of overdrijf ik nu :?
nee echt niet !
pi_144987769
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 17:25 schreef HighVolume het volgende:

[..]

ik hoor iedereen in mijn omgeving over het zelf maken van co2 dmv gist en suiker.
Iedereen is dol enthousiast en raden het aan om te gebruiken.

Nu is het zo dat planten snachts geen co2 nodig hebben en het zelfs slecht voor de vissen is om het dan toe te voegen.

nu vraag ik me af wanneer ik zon do it yourself co2 set maak en ik wil het savonds uitzetten.Dan knallen die flessen op een gegeven moment toch uit elkaar door de druk? Of overdrijf ik nu :?
Die gaan knallen ja :P En maakt best een zooi.
En daarom doe ik geen d.i.y. kit meer. Af en toe mik ik er wel een beetje easycarbo in maar dat zal wel niet veel uithalen, alleen tijdelijk even. Trouwens wel fantastisch spul om hout/stenen algvrij mee te maken ;)
en eigenlijk wil ik toch weer terug naar Tanganyika
pi_144987891
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 17:37 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Die gaan knallen ja :P En maakt best een zooi.
En daarom doe ik geen d.i.y. kit meer. Af en toe mik ik er wel een beetje easycarbo in maar dat zal wel niet veel uithalen, alleen tijdelijk even. Trouwens wel fantastisch spul om hout/stenen algvrij mee te maken ;)
en eigenlijk wil ik toch weer terug naar Tanganyika
ja idd :D
nee echt niet !
pi_144990684
Als je dat bio co2 setje zelf maakt gebruik dan van die dikke 5 liter jerry can's met rubber dichting in de dop. In die dop kun je ook heel stevige doorvoering maken voor een slang of leiding aansluiting.

http://www.jerrycanshop.n(...)CqhMECFWXlwgodOkgACA

1 of 2 met het gist de ander om te bufferen er naast zetten.. Die kunnen wel de nodige druk aan en knallen niet zo snel.. :) Anders gebruik zo'n afblaaspijpje met waterslot wat ook gebruikt wordt in de wijnmakerij om gassen van het gistproces te laten ontsnappen.
http://www.dewijkgaard.nl(...)l-rode-kap_1475.html

Het nadeel van die bio co2 constructie is natuurlijk dat de druk nooit constant zal zijn en het daarom moeilijk af te regelen is hoeveel bellen per minuut je precies nodig hebt.

Met Co2 werken is leuk maar inderdaad heb je de planten er niet voor is het niet noodzakelijk. Ook die tabletten en druppels zijn allemaal onzin en beloven meer dan ze waar maken.
Hier is een leuke blog, waar regelmatig nieuwe artikels verschijnen en een en ander goed wordt uitgelegd hoe je het best met Co2 kunt werken.
http://www.aquascaping-blog.com/

En hier bij Tropica staat een hele mooie lijst van planten die aangegeven staan van Easy tot Advanced. Bij planten aangemerkt als easy kun je er van uitgaan dat ze het zeer goed doen zonder extra Co2. En vanaf medium wordt het al wat moeilijker, kun je dan maar beter geen geld aan spenderen wanneer je niet met Co2 werkt of als beginner nog niet precies weet waar je mee bezig bent.
http://tropica.com/en/plants/

Anyway, :) Co2 gebruiken is je goed inlezen over de ins and outs en meten en meten en meten. En voedingsschema's en logboeken er op na houden. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Watuntrik op 28-09-2014 18:55:08 ]
pi_144990975
Eerst even hier vragen voordat het op MP staat: een complete witte (geschilderd) Rio 125 inclusief Eheim 2213 met kranen en thermostaat met de ouderwetsche T8 lampen (830/840).

Ook nog een hele voorraad aan thermostaten, kweekbakken, zakken grind, zakje garnalenbodem, voer enz enz enz... :Z

Moet weg ivm ruimtegebrek ([me=Gummiebeer][/me] wordt papa O+ )
pi_144991427
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 18:57 schreef Gummiebeer het volgende:
Eerst even hier vragen voordat het op MP staat: een complete witte (geschilderd) Rio 125 inclusief Eheim 2213 met kranen en thermostaat met de ouderwetsche T8 lampen (830/840).

Ook nog een hele voorraad aan thermostaten, kweekbakken, zakken grind, zakje garnalenbodem, voer enz enz enz... :Z

Moet weg ivm ruimtegebrek ([me=Gummiebeer][/me] wordt papa O+ )
gefeliciteerd! Mijn vrouw is 38 weken zwanger van de 2e :D ... geen interresse veder :P
nee echt niet !
pi_145160189
Een paar plantjes binnen gekregen en die maar geplaatst. Morgen komt ook een stromingspomp binnen en 2 reflectoren voor op de TL balken. Hopelijk gaat dat helpen om de plantjes een beetje te laten groeien met ook nog de bio co2.

Ik had ook een mooi keramieke grot gekocht waarop een plantje is vast gemaakt die er dan overheen gaat groeien. Ben benieuwd of dat gaat werken maar de algeneter zat er al gelijk in :).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_145181754
Oh, ik heb sinds vorige week ook een tropisch aquarium O+ Ik zal foto's posten als ik ze heb. Staat nu nog bij mijn moeder en stiefvader, ik krijg hem zelf ergens volgend jaar.

Vind het nu al zo leuk!
pi_145182670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:22 schreef RenRen- het volgende:
Oh, ik heb sinds vorige week ook een tropisch aquarium O+ Ik zal foto's posten als ik ze heb. Staat nu nog bij mijn moeder en stiefvader, ik krijg hem zelf ergens volgend jaar.

Vind het nu al zo leuk!
Waarom pas volgend jaar? Als hij nu nog leeg is zou ik toch kijken of er al iets mogelijk is om hem naar jou te verslepen. Anders kan dat best lastig zijn met het water / de vissen etc.
Top 5 China producten
pi_145210515
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:06 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waarom pas volgend jaar? Als hij nu nog leeg is zou ik toch kijken of er al iets mogelijk is om hem naar jou te verslepen. Anders kan dat best lastig zijn met het water / de vissen etc.
Dat ligt behoorlijk ingewikkeld. Nu kan mijn stiefvader er nog van genieten, volgend jaar niet meer, en als het niet meer kan krijg ik 'm. Ik woon niet ver dus het zal wel gaan O+
pi_145277276
Mijn bakje (Juwel Vision 260) op dit moment:

Bewoners:

15 x Paracheirodon axelrodi
10 x Corydoras panda
4 x pterophyllum scalare red back

Ochtendverlichting (LED):

Middag (hoofd-)verlichting:

Avondverlichting (LED):

Nachtverlichting (LED):

De verlichting wordt geregeld door dit apparaatje:

http://www.fish-street.co(...)for_light_wave_maker
pi_145283498
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 23:02 schreef Papabear het volgende:

Bewoners:

10 x Corydoras panda

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Avondverlichting (LED):
[ afbeelding ]

Nachtverlichting (LED):
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

gaaf! Hoe groeien de planten met deze verlichting?
nee echt niet !
pi_145283630
quote:

Bewoners:

10 x Corydoras panda

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Avondverlichting (LED):
[ afbeelding ]

Nachtverlichting (LED):
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

erg mooi, wat kost zo een geintje alles bij elkaar?
Top 5 China producten
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:19:27 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_145287960
quote:

Bewoners:

10 x Corydoras panda

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Avondverlichting (LED):
[ afbeelding ]

Nachtverlichting (LED):
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wanneer gaat de verlichting aan en uit? Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik me afvraag wanneer het allemaal goed te zien is in het aquarium.

Wel erg gaaf dat je het zo realistisch hebt opgezet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_145293800
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 06:53 schreef HighVolume het volgende:

[..]

gaaf! Hoe groeien de planten met deze verlichting?
Thnx! Groeien doen ze gewoon met de T5 verlichting die overdag brandt :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

erg mooi, wat kost zo een geintje alles bij elkaar?
Ehm, 2 LED buizen á ¤ 15,00, 2 Juwel T5 á ¤ 22,50 en de controller was een paar tientjes. Bij elkaar een kleine 100 euro dus :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wanneer gaat de verlichting aan en uit? Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik me afvraag wanneer het allemaal goed te zien is in het aquarium.

Wel erg gaaf dat je het zo realistisch hebt opgezet.
Ochtend LED: van 6:30 tot 14:02
Middag T5 : van 14:00 tot 22:00
Avond LED : van 21:58 tot 00:00
Nacht LED : van 00:00 tot 1:30

Daarna is het tot 6:30 uur donker. De avond LED's zijn gewoon de ochtend- en nacht buizen die samen branden en geven heel zacht licht. Al zouden die overdag branden, dan zie je daar niets van.
Maar 's avonds is het wel een mooi gezicht inderdaad :)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:44:52 #197
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145298692
Ziet er wel tof uit. De laatste keer dat ik dat had uitgezocht kwam ik nog op honderden euro's uit.

Hier geen nieuws overigens. Alle vissen doen het nog steeds, maar doe helemaal niets meer aan het aquarium, behalve schoonmaken.
pi_145301990
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:44 schreef Kreator het volgende:
Ziet er wel tof uit. De laatste keer dat ik dat had uitgezocht kwam ik nog op honderden euro's uit.

Hier geen nieuws overigens. Alle vissen doen het nog steeds, maar doe helemaal niets meer aan het aquarium, behalve schoonmaken.
De prijzen van LED's zijn flink gedaald idd, maar ik moest het ook hebben van een aanbieding hoor. Je moet er maar net tegenaan lopen :)

En als alles eenmaal lekker draait hoef je er ook niet meer zo gek veel aan te doen, behalve af en toe schoonmaken en genieten van je bakkie :)
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 oktober 2014 @ 08:34:27 #199
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145320937
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:10 schreef Papabear het volgende:

[..]

De prijzen van LED's zijn flink gedaald idd, maar ik moest het ook hebben van een aanbieding hoor. Je moet er maar net tegenaan lopen :)
Dat scheelt inderdaad wel veel, maar het zat hem vooral in het schakelkastje. Had er 1 gevonden die de natuur nabootst, maar die was 400 euro. Dan begin je er niet aan.

Zit er wel aan te denken om toch eens ledlampen te gaan gebruiken. Scheelt toch weer 80w, 11 uur lang per dag.
pi_145339241
Dit is dus het aquarium. :) Soms wat crappy foto's, maar vissen zwemmen snel. (No shit :') )

5 Pseudomugil paskai
4 Poecilia wingei
6 Corydoras habrosus
2 Crystal Red garnalen en 2 Crystal Black garnalen

Volgend jaar komt hij hier te staan, dus nu leer ik er nog voor zorgen.

pi_145342927
Mooi Ren! Ik denk alleen wel dat je iets meer garnalen in mag doen. Garnalen leven het liefst in een groep. 10 is wel het minimum ^O^ . En het zijn erg toffe beestjes! (Tip: via marktplaats zijn garnalen bij de kweker vaak veel goedkoper!)
pi_145345101
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:17 schreef RenRen- het volgende:
Dit is dus het aquarium. :) Soms wat crappy foto's, maar vissen zwemmen snel. (No shit :') )

[ afbeelding ]

5 Pseudomugil paskai
4 Poecilia wingei
6 Corydoras habrosus
2 Crystal Red garnalen en 2 Crystal Black garnalen

Volgend jaar komt hij hier te staan, dus nu leer ik er nog voor zorgen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk bakje inderdaad, daar kun je iets heel moois van maken ^O^
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:41 schreef coccinelle het volgende:
Mooi Ren! Ik denk alleen wel dat je iets meer garnalen in mag doen. Garnalen leven het liefst in een groep. 10 is wel het minimum ^O^ . En het zijn erg toffe beestjes! (Tip: via marktplaats zijn garnalen bij de kweker vaak veel goedkoper!)
Absoluut mee eens. Ik zou ze zelf in groepen van 20 zetten, het worden er vanzelf wel meer *;
pi_145345148
Voedertijd:

Let niet op de poes :') >:)
pi_145345727
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:41 schreef coccinelle het volgende:
Ja, gaan we doen! :D Bij de dierenwinkel waren ze alleen niet mooi (Ik zag het verschil niet, maar geloofde het gelijk), dus volgende week, als hij kan rijden, ga ik met mijn stiefvader meer garnaaltjes kopen :D Ik vind het zulke leuke beestjes!

Mijn stiefvader is op zoek naar een specifiek soort red en black crystals, die samen meer kleuren kunnen krijgen, dus dat is een beetje afwachten denk ik :')
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:23 schreef Papabear het volgende:

[..]

Leuk bakje inderdaad, daar kun je iets heel moois van maken ^O^

[..]

Absoluut mee eens. Ik zou ze zelf in groepen van 20 zetten, het worden er vanzelf wel meer *;
Dankjewel :D We doen ons best. Mevrouw gup heeft gisteren jonkies gekregen. En de meneren met blauwe strepen hebben ze heel lekker opgegeten :')
pi_145345859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:34 schreef RenRen- het volgende:
Mijn stiefvader is op zoek naar een specifiek soort red en black crystals, die samen meer kleuren kunnen krijgen, dus dat is een beetje afwachten denk ik
Hier heb je een overzichtje van alle types:
http://www.waterwereld.info/garnaal/crystalred/
Top 5 China producten
pi_145345904
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:34 schreef RenRen- het volgende:

Mevrouw gup heeft gisteren jonkies gekregen. En de meneren met blauwe strepen hebben ze heel lekker opgegeten :')
Die cory's lusten wel een lekker vers hapje :Y) Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst ^O^
pi_145345967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:37 schreef rene90 het volgende:

[..]

Hier heb je een overzichtje van alle types:
http://www.waterwereld.info/garnaal/crystalred/
Volgens mij had hij het over de Tiger Tooth. Hij weet er heel veel van af, dus ik kijk wel waar hij mee komt (En neem aantekeningen)
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:38 schreef Papabear het volgende:

[..]

Die cory's lusten wel een lekker vers hapje :Y) Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst ^O^
Dat hebben we gemerkt ja :') Als het lang zo doorgaat, ga ik misschien eens wat babies eruit vissen. Anders is het zo zielig :@

Dankje :D
pi_145346205
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:39 schreef RenRen- het volgende:

Als het lang zo doorgaat, ga ik misschien eens wat babies eruit vissen. Anders is het zo zielig :@
Dan zou ik maar heel snel zijn met vangen _O-
pi_145346301
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:42 schreef Papabear het volgende:

[..]

Dan zou ik maar heel snel zijn met vangen _O-
Hij wíst dat ze aan het bevallen was, dus dan kom ik gewoon gelijk aangefietst met een netje 8-)
pi_145399015
Ik wil wat planten online bestellen.Iemand nog goede tips bij welk bedrijf ik moet zijn?

Ik ben met name opzoek naar planten die bellen produceren dmv fotosynthese.Iemand nog tips welke planten ik dan het best kan aanschaffen?
nee echt niet !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')