Ik heb onlangs ook de bio co2 afgekoppeld en de planten doen het veel beter. Het is de combinatie voeding en licht intensiteit en de daarbij behorende vraag naar co2. Met de co2 toevoeging moest ik ook veel voeding erin gooien met daarbij risico van alg. Nou is het wel zo dat ik weinig veeleisende planten heb: een veldje javavarens, een thaise lotus, veldje Crypto's en Braziliaans klimop. Bevalt goed zo!quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:20 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
En als je extra Co2 toevoegt wil dat nog niet zeggen dat het baat heeft.. Vooral die druppeltjes halen niet zoveel uit..Het is eigenlijk beetje weggegooid geld, wanneer je hier ook niet meet of het wel noodzakelijk is. Das toch zonde, kun je beter leuk plantje voor kopen. Planten gedijen eigenlijk pas echt goed wanneer ze dan ook in een omgeving staan die constant de juiste C02 waarde heeft en er voldoende licht ter beschikking is. Even zo'n korte boost van Co2 heeft niet zoveel invloed, juist omdat deze niet constant genoeg is. Heb je het geld niet om een behoorlijke C02 installatie te kopen, beperk je dan tot planten die niet zo'n hoge licht intensiteit verlangen, bv plantjes uit Blackwater biotopen (uit veen en turfrijke gebieden) (bv Java varens e.d.). Dat water is van nature behoorlijk donker en laat niet veel licht door en is redelijk arm aan voeding. Die planten zijn zeer gemakkelijk te houden en verlangen niet zoveel extra. Doen het al goed genoeg met alleen de poep van de visjes.
Schaf je anders eens zo'n tester aan waar je aan kunt aflezen of de Co2 waarde in het water goed is. https://www.aquasabi.de/co2/co2-dauertests/aquasabi-co2-dauertest
Daarmee zul je al kunnen zien, dat wanneer het nodig zou zijn die druppeltjes niet lang hun werk doen al dan helemaal niet.
ik hoor iedereen in mijn omgeving over het zelf maken van co2 dmv gist en suiker.quote:Op zondag 28 september 2014 16:25 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb onlangs ook de bio co2 afgekoppeld en de planten doen het veel beter. Het is de combinatie voeding en licht intensiteit en de daarbij behorende vraag naar co2. Met de co2 toevoeging moest ik ook veel voeding erin gooien met daarbij risico van alg. Nou is het wel zo dat ik weinig veeleisende planten heb: een veldje javavarens, een thaise lotus, veldje Crypto's en Braziliaans klimop. Bevalt goed zo!
Die gaan knallen jaquote:Op zondag 28 september 2014 17:25 schreef HighVolume het volgende:
[..]
ik hoor iedereen in mijn omgeving over het zelf maken van co2 dmv gist en suiker.
Iedereen is dol enthousiast en raden het aan om te gebruiken.
Nu is het zo dat planten snachts geen co2 nodig hebben en het zelfs slecht voor de vissen is om het dan toe te voegen.
nu vraag ik me af wanneer ik zon do it yourself co2 set maak en ik wil het savonds uitzetten.Dan knallen die flessen op een gegeven moment toch uit elkaar door de druk? Of overdrijf ik nu
ja iddquote:Op zondag 28 september 2014 17:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Die gaan knallen jaEn maakt best een zooi.
En daarom doe ik geen d.i.y. kit meer. Af en toe mik ik er wel een beetje easycarbo in maar dat zal wel niet veel uithalen, alleen tijdelijk even. Trouwens wel fantastisch spul om hout/stenen algvrij mee te maken![]()
en eigenlijk wil ik toch weer terug naar Tanganyika
gefeliciteerd! Mijn vrouw is 38 weken zwanger van de 2equote:Op zondag 28 september 2014 18:57 schreef Gummiebeer het volgende:
Eerst even hier vragen voordat het op MP staat: een complete witte (geschilderd) Rio 125 inclusief Eheim 2213 met kranen en thermostaat met de ouderwetsche T8 lampen (830/840).
Ook nog een hele voorraad aan thermostaten, kweekbakken, zakken grind, zakje garnalenbodem, voer enz enz enz...![]()
Moet weg ivm ruimtegebrek ([me=Gummiebeer][/me] wordt papa)
Waarom pas volgend jaar? Als hij nu nog leeg is zou ik toch kijken of er al iets mogelijk is om hem naar jou te verslepen. Anders kan dat best lastig zijn met het water / de vissen etc.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:22 schreef RenRen- het volgende:
Oh, ik heb sinds vorige week ook een tropisch aquariumIk zal foto's posten als ik ze heb. Staat nu nog bij mijn moeder en stiefvader, ik krijg hem zelf ergens volgend jaar.
Vind het nu al zo leuk!
Dat ligt behoorlijk ingewikkeld. Nu kan mijn stiefvader er nog van genieten, volgend jaar niet meer, en als het niet meer kan krijg ik 'm. Ik woon niet ver dus het zal wel gaanquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:06 schreef rene90 het volgende:
[..]
Waarom pas volgend jaar? Als hij nu nog leeg is zou ik toch kijken of er al iets mogelijk is om hem naar jou te verslepen. Anders kan dat best lastig zijn met het water / de vissen etc.
gaaf! Hoe groeien de planten met deze verlichting?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:02 schreef Papabear het volgende:
Mijn bakje (Juwel Vision 260) op dit moment:
Bewoners:
15 x Paracheirodon axelrodi
10 x Corydoras panda
4 x pterophyllum scalare red back
Ochtendverlichting (LED):
[ afbeelding ]
Middag (hoofd-)verlichting:
[ afbeelding ]
Avondverlichting (LED):
[ afbeelding ]
Nachtverlichting (LED):
[ afbeelding ]
De verlichting wordt geregeld door dit apparaatje:
[ afbeelding ]
http://www.fish-street.co(...)for_light_wave_maker
erg mooi, wat kost zo een geintje alles bij elkaar?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:02 schreef Papabear het volgende:
Bewoners:
10 x Corydoras panda
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Avondverlichting (LED):
[ afbeelding ]
Nachtverlichting (LED):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wanneer gaat de verlichting aan en uit? Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik me afvraag wanneer het allemaal goed te zien is in het aquarium.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:02 schreef Papabear het volgende:
Bewoners:
10 x Corydoras panda
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Avondverlichting (LED):
[ afbeelding ]
Nachtverlichting (LED):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thnx! Groeien doen ze gewoon met de T5 verlichting die overdag brandtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 06:53 schreef HighVolume het volgende:
[..]
gaaf! Hoe groeien de planten met deze verlichting?
Ehm, 2 LED buizen á ¤ 15,00, 2 Juwel T5 á ¤ 22,50 en de controller was een paar tientjes. Bij elkaar een kleine 100 euro dusquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
erg mooi, wat kost zo een geintje alles bij elkaar?
Ochtend LED: van 6:30 tot 14:02quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wanneer gaat de verlichting aan en uit? Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik me afvraag wanneer het allemaal goed te zien is in het aquarium.
Wel erg gaaf dat je het zo realistisch hebt opgezet.
De prijzen van LED's zijn flink gedaald idd, maar ik moest het ook hebben van een aanbieding hoor. Je moet er maar net tegenaan lopenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:44 schreef Kreator het volgende:
Ziet er wel tof uit. De laatste keer dat ik dat had uitgezocht kwam ik nog op honderden euro's uit.
Hier geen nieuws overigens. Alle vissen doen het nog steeds, maar doe helemaal niets meer aan het aquarium, behalve schoonmaken.
Dat scheelt inderdaad wel veel, maar het zat hem vooral in het schakelkastje. Had er 1 gevonden die de natuur nabootst, maar die was 400 euro. Dan begin je er niet aan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:10 schreef Papabear het volgende:
[..]
De prijzen van LED's zijn flink gedaald idd, maar ik moest het ook hebben van een aanbieding hoor. Je moet er maar net tegenaan lopen![]()
Leuk bakje inderdaad, daar kun je iets heel moois van makenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:17 schreef RenRen- het volgende:
Dit is dus het aquarium.Soms wat crappy foto's, maar vissen zwemmen snel. (No shit
)
[ afbeelding ]
5 Pseudomugil paskai
4 Poecilia wingei
6 Corydoras habrosus
2 Crystal Red garnalen en 2 Crystal Black garnalen
Volgend jaar komt hij hier te staan, dus nu leer ik er nog voor zorgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Absoluut mee eens. Ik zou ze zelf in groepen van 20 zetten, het worden er vanzelf wel meerquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:41 schreef coccinelle het volgende:
Mooi Ren! Ik denk alleen wel dat je iets meer garnalen in mag doen. Garnalen leven het liefst in een groep. 10 is wel het minimum. En het zijn erg toffe beestjes! (Tip: via marktplaats zijn garnalen bij de kweker vaak veel goedkoper!)
Ja, gaan we doen!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:41 schreef coccinelle het volgende:
Mooi Ren! Ik denk alleen wel dat je iets meer garnalen in mag doen. Garnalen leven het liefst in een groep. 10 is wel het minimum. En het zijn erg toffe beestjes! (Tip: via marktplaats zijn garnalen bij de kweker vaak veel goedkoper!)
Dankjewelquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:23 schreef Papabear het volgende:
[..]
Leuk bakje inderdaad, daar kun je iets heel moois van maken
[..]
Absoluut mee eens. Ik zou ze zelf in groepen van 20 zetten, het worden er vanzelf wel meer
Hier heb je een overzichtje van alle types:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:34 schreef RenRen- het volgende:
Mijn stiefvader is op zoek naar een specifiek soort red en black crystals, die samen meer kleuren kunnen krijgen, dus dat is een beetje afwachten denk ik
Die cory's lusten wel een lekker vers hapjequote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:34 schreef RenRen- het volgende:
Mevrouw gup heeft gisteren jonkies gekregen. En de meneren met blauwe strepen hebben ze heel lekker opgegeten
Volgens mij had hij het over de Tiger Tooth. Hij weet er heel veel van af, dus ik kijk wel waar hij mee komt (En neem aantekeningen)quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:37 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hier heb je een overzichtje van alle types:
http://www.waterwereld.info/garnaal/crystalred/
Dat hebben we gemerkt jaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:38 schreef Papabear het volgende:
[..]
Die cory's lusten wel een lekker vers hapjeHeel veel plezier met je nieuwe aanwinst
Dan zou ik maar heel snel zijn met vangenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:39 schreef RenRen- het volgende:
Als het lang zo doorgaat, ga ik misschien eens wat babies eruit vissen. Anders is het zo zielig![]()
Hij wíst dat ze aan het bevallen was, dus dan kom ik gewoon gelijk aangefietst met een netjequote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:42 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dan zou ik maar heel snel zijn met vangen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |