abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143404678
Ach, ik kijk nog helemaal niet op tegen de bevalling. Ik bedoel, heb er geen zin in, maar het is niet alsof ik er echt heel erg tegen op kijk. maar kan ook komen dat ik nog steeds denk dat het een keizersnede wordt :+

Gister legde vriend z'n hoofd op m'n buik, krijgt zo een schop in z'n oor :') Ons kind O+ En als anderen voelen vaak geen kick. Hele week met m'n familie op vakantie geweest, en m'n ouders hebben beide 1 vaag plopje gevoeld. We zaten in de auto naar huis en ze ging echt tekeer! :P
pi_143404769
Jazzhands én -feet zijn hier heel bekend! Ik voel de baby regelmatig tegelijkertijd linksboven, rechtsonder en rechtsboven. En inderdaad stopt het vaak als m'n vriend gaat voelen, maar als hij zijn oor op mijn buik legt krijgt 'ie daar vaak een trap tegenaan.

Heb er laatst een filmpje van gemaakt, echt bizar. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143406128
Alles is goed *O*
Nieuwe datum is 2 maart. Dus dat mag even aangepast worden.
Hij/zij spartelde lekker in het rond. En ik ben weer helemaal gerust gesteld.
Wel even gehad over de zorgen die ik steeds heb, en nou mag ik iets vaker op controle voor de zenuwen. Dus dat is heel fijn.
Pech is dat de placenta aan de voorkant zit, dus helaas zal het even duren voor ik mijn kindje voel.

plaatje bij het praatje (geen idee hoe het zit met nubjes enzo)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143406189
Risu, wat fijn! Last van je schouders nu?
pi_143406236
Fijn risu!!

Als ik het nubje goed zie en de baby er goed voor ligt, zie ik een *****nub :)
pi_143406259
Even weggehaald risu, want misschien wil je het wel helemaal niet weten (ook al kan ik er net zo goed helemaal naast zitten)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:06:10 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_143406314
Mooi plaatje Risu! O+
Ik zie helemaal geen nub trouwens :D

Oh en over die placenta, dat hoèft niet uit te maken, ik voelde het met 19+1 echt duidelijk voor het eerst en dat is niet heel laat voor een eerste zwangerschap. Het duurt vaak wel wat langer voor je aan de buitenkant iets voelt :)
disclaimer
pi_143406315
Last van mijn schouders inderdaad. Ik voel me meteen 100 keer beter. De misselijkheid is nu ook weer weg. Ik merk dat ik me teveel druk maak om dat soort dingen. (daar ben ik sowieso wel makkelijk in, druk maken) en dat heeft meteen effect op mijn maag enzo.

Dit duurt hopelijk wat langer voor ik me weer druk maak, maar vooralsnog toch maar een extra controle op de 28e, zodat ik lekker rustig kan blijven. (hoop ik)

Meisje denk ik al vanaf dag 1. Dus ik zou het heel gaaf vinden als het ook zo zou blijken.
Iedereen denkt trouwens meisje. Ik weet niet waarom. Ik heb mezelf altijd als jongensmama gezien, maar zo zie je maar weer. Ik vind het vooral fijn dat hij/zij zo lekker actief was in mijn buik. Echt even laten zien dat hij/zij wel degelijk leeft. O+ mijn kind
pi_143406342
Oh we willen het wel weten hoor. Daarom zei ik het er ook bij. Iedereen mag gaan raden nou. Doen we zelf ook.
pi_143406365
Wat fijn Risu!
en ik was samen met vrijwel iedereen om ons heen ook 100% overtuigd van een meisje, maarja... ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_143406783
Fijn Risu! *O*

Net bij de fysio geweest met mijn aidsheup, wat blijkt, gescheurde diepe bilspier :o . Nu allang geheeld natuurlijk gezien het al een jaar geleden gebeurd is, maar littekenweefsel is dan waar ik nu nog last van heb. Oefeningen gekregen en ze heeft me goed pijn gedaan :') in de hoop dat mijn lijf weer wat nieuw weefsel maakt enzo. yay.

verder alle bevallingsdingen wel gelezen, maar nog weinig toe te voegen nu :')
pi_143407044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:07 schreef Risu het volgende:
Oh we willen het wel weten hoor. Daarom zei ik het er ook bij. Iedereen mag gaan raden nou. Doen we zelf ook.
Ik heb alleen een crappy bewerkprogrammaatje op mijn telefoon waar ik alleen een dikke cirkel kan zetten maar ik meende een meisjesnub te zien:

Als dit de nub is, lijkt hij mij evenwijdig aan de ruggengraat. Maar misschien is het wel een of andere schaduw of lag het kindje niet helemaal recht. Dus dikke disclaimer :7

Hoeveel weken ben je eigenlijk nu? Das ook nog van belang.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:47:16 #113
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143407538
Risu gefeliciteerd met de mooie echo! Mooie foto! O+
Als spees het zo heeft ingezoomd lijkt het inderdaad een evenwijdig nubje te zijn ^O^

Crump balen van je heup, hopelijk werken de oefeningen goed!

Away fijn dat de cola hielp! Dus dat is je nieuwe drankje voor 't slapen gaan? ;)

En veel plezier voor de andere dames die vandaag echo's hebben *O*

Ook fijn om de beschrijvingen van de bevallingen te lezen ^O^

Kwak succes in het zh!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:13:53 #114
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143408384
Meld :)

*O* voor de goede echo en last van de schouders van risu

*O* verlof en dikke boterhamen met hagelslag voor Soesa :9~

Balen van je aidsheup crump -O-

En wat betreft de bevalling ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik er tegenover sta deze keer, niet dat ik er tegenop zie maar kijk er nou ook weer niet naar uit, wel naar m'n dametje natuurlijk O+

Vanmiddag weer naar de vk, benieuwd hoe ze nu weer ligt.

[ Bericht 82% gewijzigd door rebel-angel op 14-08-2014 12:19:36 ]
W
Z
E
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:14:20 #115
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143408399
Kwak succes bij de diabetesverloskundige.

Zoë, lijkt me goed om dat met de gyn te bespreken. Snap dat je zeker met het verhaal van je moeder in je achterhoofd er wat meer info over wilt.

Risu een mooie echo!! *O* Wat fijn! Nub ga ik me niet aan wagen ;).

Crumpette, ai klinkt pijnlijk. Hoop dat de oefeningen helpen.

SQ waarom moest jij eigenlijk nu voor een echo?

Krijgertje haha, schop tegen het oor :D.

Nou, ben zelf weer terug van de echo.
De placenta ligt dus inderdaad voor de uitgang. Met een ks in het vooruitzicht is het niet zo'n groot probleem gelukkig. Al is de placenta hoogst waarschijnlijk ook in het litteken ingegroeid en dat vind ik niet zo'n fijn idee :{ .

De echoscopiste was ook zeer verbaasd dat ik nog geen bloedverlies heb gehad, gezien de ligging van de placenta.
Misschien dat het er deels mee te maken heeft dat ik nooit ontsluiting heb gehad (niet meer dan 2 cm) en dat mijn baarmoederhals extreem lang blijkt.
Ik heb geen idee wat een normale lengte is, maar ze heeft hem opgemeten en die van mij is 5,5 cm.

Groei van de baby gaat goed. Zoals het er nu uit ziet wordt het geen groot kindje. P36 kwam ze op uit, dus iets ondergemiddeld. Zal dan een heel verschil zijn met mijn tweede, die was ruim 9 pond. Kon volgens haar ook weer te maken hebben met het feit dat de placenta nu niet optimaal ligt. Dat het kindje dan wat minder voedingsstoffen krijgt. Maar niet zorgelijk, want groei is wel prima.

In ieder geval mogen we met 36 weken nog een keer. Dan kan ze ook wat meer over de groei zeggen, aangezien de vetjes pas na de 34 weken er aan komen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:17:46 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_143408501
5,5 cm! Zo diep is mijn hele vagijn! _O_ ;) En hopelijk geeft het verder geen complicaties... dan scheelt het wel dat je sowieso al een keizersnede moet misschien :*

Crumpette, een gescheurde bilspier? :o HOE?

Fee, ik moet voor tweede groeiecho omdat ze willen meten of de lijn zich doorzet. Met een mogelijk P97-kint is het in elk geval handig als de groeicurve niet nog steiler omhoog gaat :D
disclaimer
pi_143408526
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nuchter 4,9 na twee uur 9. Maar ze zei dat hij onder de acht moest zijn. Misschien lokaal verschil, of afh. van hoeveel ml glucose in hoeveel ml water ofzo?

Mijn nicht heeft de tweede wel in stuit moeten doen, ging vrij vlot want er zat maar 9 minuten tussen!
Ik had 75ml glucose. Je hebt geloof ik ook een tes met eerst 50 ml en later 100ml ofzo? Nouja ik zat iig net op die grens en daar wilden ze wel iets mee. Opzich geen ramp. Liever dat ze alles goed in de gaten houden.

Jeetje 9minuten! Met welk termijn is haar tweeling geboren?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tering dat is wel echt OP de grens he? Ik had namelijk 4.9 / 7.7 en hoef niet naar de diabaids expert :o Balen!
Ja echt precies op de grens. Wel balen van alle ziekenhuisafspraken in onze vakantie Maargoed. Ben ook wel nieuwsgierig naar het advies van de diëtist enzo. Gezondere alternatieven zijn altijd welkom. Ook een fijne stok achter de deur.
pi_143408528
Ik vond concentreren op de ademhaling ook heel erg helpen tijdens ontsluitingsfase. Maar dat was inderdaad niet dat snelle puffen.

Goede echo voor risu. *O* Geen verstand van nub verder.

Crumpette auw!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:21:07 #119
250838 Fee-nix
pi_143408613
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
5,5 cm! Zo diep is mijn hele vagijn! _O_ ;) En hopelijk geeft het verder geen complicaties... dan scheelt het wel dat je sowieso al een keizersnede moet misschien :*

Fee, ik moet voor tweede groeiecho omdat ze willen meten of de lijn zich doorzet. Met een mogelijk P97-kint is het in elk geval handig als de groeicurve niet nog steiler omhoog gaat :D
:D haha.
Ja, scheelt inderdaad. Zelfs als ik nu niet al twee keizersnedes had gehad, zou het erom spannen of ik wel natuurlijk kon bevallen. Dus wat dat betreft ben ik blij dat die keus al gemaakt is.

Ah zo. Ben benieuwd naar de groei!
pi_143408643
Crumpette
:o wow. Hoop dat de fysio je van je klachten af kan helpen.

Risu *O* voor de goede echo! Superfijn

Fee-nix
Kan me voorstellen dat je dat geen fijn idee vind :{ Gelukkig houden ze alles goed in de gaten.
:D S was een lekkere Bollie. En vetjes gaat je buikbaby vast en zeker nog wel kweken.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:23:51 #121
250838 Fee-nix
pi_143408698
O, ik lees net dat de gemiddelde baarmoederhals bij 20 wk zwangerschap 35 mm is :D.

Zoë, ja om de groei maak ik me ook geen zorgen :). Ik vond zo'n bollie wel schattig hoor, maar met afdrogen waren al die ribbels wel irritant :P. En 6 of 7 pond is ook gewoon heel netjes :Y .
Ze heeft wel heel lange benen trouwens. Die lagen een week voor op groei. De rest ongeveer een week op achter.
Model in de maak :7 .
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:26:00 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_143408778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:23 schreef Fee-nix het volgende:
O, ik lees net dat de gemiddelde baarmoederhals bij 20 wk zwangerschap 35 mm is :D.

Zoë, ja om de groei maak ik me ook geen zorgen :). Ik vond zo'n bollie wel schattig hoor, maar met afdrogen waren al die ribbels wel irritant :P. En 6 of 7 pond is ook gewoon heel netjes :Y .
Ze heeft wel heel lange benen trouwens. Die lagen een week voor op groei. De rest ongeveer een week op achter.
Model in de maak :7 .
lol, de mijne is precies andersom :D dikke kop en korte pootjes just like her mother :')
Lange benen O+
disclaimer
pi_143408825
Ohja, lengte bm hals ben ik ook vergeten te vragen aan de vervangende gyn. Hij was echt zo wazig, lastig om een gesprek mee aan te gaan.

Fee
Haha ja al die plooien die je goed moet afdrogen en moet checken :9
Oeh slanke meid met lange benen!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:28:42 #124
250838 Fee-nix
pi_143408876
Lol SQ :D. Maar korte pootjes zijn ook cute. Vooral als ze net gaan lopen. En dan zo lekker waggelen O+ .
De lange benen heeft ze hier van papa en van mama. Dubbel erfelijk belast :P. En papa is 1.93 m. (ik ben 1.76 m.) dus geen wonder dat ik wel lange kinders maak.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef Zoë23 het volgende:
Ohja, lengte bm hals ben ik ook vergeten te vragen aan de vervangende gyn. Hij was echt zo wazig, lastig om een gesprek mee aan te gaan.

Fee
Haha ja al die plooien die je goed moet afdrogen en moet checken :9
Oeh slanke meid met lange benen!
Ja echt, de kraamverzorgster was niet snel tevreden met ons afdroogresultaat. 'Neehoor, in deze plooi is het nog vochtig'... }:| :O . Hihi.
En vervelend van die gyn. Gelukkig was het maar een vervanger.
pi_143409099
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:14 schreef Fee-nix het volgende:

Nou, ben zelf weer terug van de echo.
De placenta ligt dus inderdaad voor de uitgang. Met een ks in het vooruitzicht is het niet zo'n groot probleem gelukkig. Al is de placenta hoogst waarschijnlijk ook in het litteken ingegroeid en dat vind ik niet zo'n fijn idee :{ .

De echoscopiste was ook zeer verbaasd dat ik nog geen bloedverlies heb gehad, gezien de ligging van de placenta.
Misschien dat het er deels mee te maken heeft dat ik nooit ontsluiting heb gehad (niet meer dan 2 cm) en dat mijn baarmoederhals extreem lang blijkt.
Ik heb geen idee wat een normale lengte is, maar ze heeft hem opgemeten en die van mij is 5,5 cm.

Groei van de baby gaat goed. Zoals het er nu uit ziet wordt het geen groot kindje. P36 kwam ze op uit, dus iets ondergemiddeld. Zal dan een heel verschil zijn met mijn tweede, die was ruim 9 pond. Kon volgens haar ook weer te maken hebben met het feit dat de placenta nu niet optimaal ligt. Dat het kindje dan wat minder voedingsstoffen krijgt. Maar niet zorgelijk, want groei is wel prima.

In ieder geval mogen we met 36 weken nog een keer. Dan kan ze ook wat meer over de groei zeggen, aangezien de vetjes pas na de 34 weken er aan komen.
Zat ie ín het litteken of er ook doorheen? Heb je ook gelijk een controle bij de gynaecoloog gehad?
pi_143409172
Fee
Haha daar heb je dan wel een dagtaak aan :+

Ja ben echt blij met mijn eigen gyn. Hoop echt dat hij bij de bevalling kan zijn.
Vind het wel spannend dat ze blijven zeggen dat de tweeling niet tot 38+ wk blijft zitten. De UD voelt niet als mijn UD zegmaar..
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:37:53 #127
250838 Fee-nix
pi_143409178
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:35 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zat ie ín het litteken of er ook doorheen? Heb je ook gelijk een controle bij de gynaecoloog gehad?
Dat weet ik niet... Ze heeft eigenlijk alleen gekeken of de placenta voor de uitgang lag.
Toen vroeg ik zelf naar hoe het dan zat met het litteken. En toen zei ze dat door hoe de placenta in zijn geheel ligt, het heel waarschijnlijk was dat hij daar ook in/op zit gegroeid. Maar zeker wist ze het niet en ze heeft ook niet meer gekeken daarnaar.
Met 36 wk word ik overgedragen aan de gyn en ze zei dat ze het dan wel in het ziekenhuis gaan beoordelen.
Hoezo? Vind je dat te laat?
pi_143409182
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:17 schreef Stormqueen het volgende:

Crumpette, een gescheurde bilspier? :o HOE?

geen wonder dan dat Bleiblei denkt dat hij het henka pijn doet bij de bats :P :D

Ja, toch iets te diep en enthousiast in een houding gedoken bij yoga, ik weet het nog precies :'( was ook mijn minst favoriete docent omdat hij dingen minder goed uitlegt dan anderen en hij stond niet op het rooster dus toen hij die les kwam geven dacht ik: :( en toen besloot ik maar het beste ervan te maken. :') tadah. plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143409214
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:58 schreef Risu het volgende:
Alles is goed *O*
Nieuwe datum is 2 maart. Dus dat mag even aangepast worden.
Hij/zij spartelde lekker in het rond. En ik ben weer helemaal gerust gesteld.
Wel even gehad over de zorgen die ik steeds heb, en nou mag ik iets vaker op controle voor de zenuwen. Dus dat is heel fijn.
Pech is dat de placenta aan de voorkant zit, dus helaas zal het even duren voor ik mijn kindje voel.

plaatje bij het praatje (geen idee hoe het zit met nubjes enzo)

SPOILER
Wat goed! Mooie echo ook! En fijn dat je wat vaker op controle mag om je zenuwen wat gerust te kunnen stellen. :*
pi_143409297
Mochten er overig nog dames zijn die binnenkort willen bevallen, de 18e vind ik al bijna 23 jaar een hele mooie datum voor een verjaardag! :D

En heb slechts 1 of 2 keer regen gehad ;) Dusssss!
pi_143409346
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:18 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik had 75ml glucose. Je hebt geloof ik ook een tes met eerst 50 ml en later 100ml ofzo? Nouja ik zat iig net op die grens en daar wilden ze wel iets mee. Opzich geen ramp. Liever dat ze alles goed in de gaten houden.

Jeetje 9minuten! Met welk termijn is haar tweeling geboren?

[..]

39 WK volgens mij. Meisje dat in stuit lag was wel een kilo lichter dan haar broertje bijna.

Zhuis viel me alles mee! Mezelf geprikt in m'n vinger, voelde ik nauwelijks. Suiker was goed (1 u en 15 min na ontbijt 5,7 *O* ). Iedereen was heel aardig, de diëtiste had goede hoop obv voedingsanamnese en suiker vanmorgen dat ik het met dieet wel zal redden. Krijg ook geen echt dieet, wel folder met adviezen. Maar nu eerst doen wat ik denk dat OK is en dagcurves (4x p dag) prikken.

En alle meuk in een mooie Winnie de pooh ( :7 kom er maar in SQ) bewaardoos. Met gratis extra knuffelbeertje

Meteen ook bloed moeten laten prikken en daar word ik ook steeds beter in.

Nu naar huis, over twee weken weer controle en ook echo.

[ Bericht 4% gewijzigd door kwakz0r op 14-08-2014 15:38:35 ]
Kwak
pi_143409359
Oooh en ik miste de echo van risu, wat een mooi plaatje O+ fijn dat je voor extra controles mag komen, vind/vond die vaak fijn om even gerustgesteld te worden :) en hier ook een placenta aan de voorkant, m'n eerste plopjes voelde ik net als SQ rond de 19/20 weken, en een paar weekjes later voelde m'n vriend het ook al :)

Nu is er geen ontsnappen meer aan :') wordt er soms zelfs wakker van!
pi_143409406
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:37 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Dat weet ik niet... Ze heeft eigenlijk alleen gekeken of de placenta voor de uitgang lag.
Toen vroeg ik zelf naar hoe het dan zat met het litteken. En toen zei ze dat door hoe de placenta in zijn geheel ligt, het heel waarschijnlijk was dat hij daar ook in/op zit gegroeid. Maar zeker wist ze het niet en ze heeft ook niet meer gekeken daarnaar.
Met 36 wk word ik overgedragen aan de gyn en ze zei dat ze het dan wel in het ziekenhuis gaan beoordelen.
Hoezo? Vind je dat te laat?
Hoe ver ben je nu? 32? Op zich zal het wel loslopen met een overdracht bij 36 weken, maar persoonlijk vind ik dat je bij zo'n bevinding direct goed onderzoek moet (laten) verrichten. Een placenta die in of door het littekenweefsel is gegroeid, is lastiger te verwijderen tijdens de keizersnede en heeft daarom goede zorg nodig. En jij moet goed voorgelicht worden. Vind ik.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:48:07 #134
250838 Fee-nix
pi_143409447
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:46 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoe ver ben je nu? 32? Op zich zal het wel loslopen met een overdracht bij 36 weken, maar persoonlijk vind ik dat je bij zo'n bevinding direct goed onderzoek moet (laten) verrichten. Een placenta die in of door het littekenweefsel is gegroeid, is lastiger te verwijderen tijdens de keizersnede en heeft daarom goede zorg nodig. En jij moet goed voorgelicht worden. Vind ik.
Ik ben nu 30+5. Ik wil ook eigenlijk wel dat er wat uitgebreider naar gekeken wordt. Volgende week heb ik weer controle bij de vk, dan zal ik het wel aankaarten.

En ik moet niet meer googlen :{ . Enge verhalen allemaal over placenta's en ks littekens... brrr...
pi_143409719
Wat vervelend Fee, laat je goed voorlichten door je artsen ipv dokter google zou ik zeggen...

En mooie echo voor Risu!!

Verder vast veel overgeslagen, sorry...
Kwak
pi_143409857
Wat een naar idee Fee, maar laat je goed voorlichten door de artsen. :).

Zwanger zijn heeft echt onvermoede voordelen, zeg! Sinds mijn buik het meest uitstekende deel van mijn lijf is knoei ik aanzienlijk minder tandpasta op de vloer. ^O^ .
pi_143410256
Balen Phaidra! Idd even snel aankaarten, geeft jou vast ook wat gemoedsrust.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:22:10 #138
250838 Fee-nix
pi_143410362
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Balen Phaidra! Idd even snel aankaarten, geeft jou vast ook wat gemoedsrust.
Ik denk dat je mij bedoelt ;).

Ja, ik ga het idd ook nog maar eens goed bespreken...
pi_143410418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:48 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ik ben nu 30+5. Ik wil ook eigenlijk wel dat er wat uitgebreider naar gekeken wordt. Volgende week heb ik weer controle bij de vk, dan zal ik het wel aankaarten.

En ik moet niet meer googlen :{ . Enge verhalen allemaal over placenta's en ks littekens... brrr...
Ik ben sowieso voor een algeheel Google-verbod voor zwangeren :+
pi_143411218
Meld! Met 'nieuwe' wimpers *O*
Ga ik even mooi liggen wezen in mijn kraambed ;)
Als het kind nog langer blijft zitten, zit ik volgende week vast aan de botox van de verveling :+

Enige wat bleef hangen tijdens mijn snelle z&g scan; de goede echo van Risu *O*

Ga nu weer even een dutje doen, hoogzwanger zijn is vermoeiend! :O
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_143411535
Update jazzhands-baby: tijdens het werken houdt-ie zich redelijk rustig :) Nu even zitten met een broodje en hij schuift wat, verder wel chill. (Yup, bruiloft op donderdag!)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:00:04 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_143411736
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

39 WK volgens mij. Meisje dat in stuit lag was wel een kilo lichter dan haar broertje bijna.

Zhuis viel me alles mee! Mezelf geprikt in m'n vinger, voelde ik nauwelijks. Suiker was goed (1 u en 15 min na ontbijt 5,7 *O* ). Iedereen was heel aardig, de diëtiste had goede hoop obv voeding is anamnese en suiker vanmorgen dat ik het met dieet wel zal redden. Krijg ook geen echt dieet, wel folder met adviezen. Maar nu eerst doen wat ik denk dat OK is en dagcurves (4x p dag) prikken.

En alle meuk in een mooie Winnie de pooh (:7 kom er maar in SQ) bewaardoos.

Meteen ook bloed moeten laten pruiken en daar word ik ook steeds beter in.

Nu naar huis, over twee weken weer controle en ook echo.
Vooruit dan: Winnie the Pooh :r :r :r

Fijn dat 't prikken meeviel!

Crumpette, dat ziet er interessant uit :') Ik zou het niet eens bijna kunnen. _O_

Feetje, ik hoop echt dat het geen nare complicaties voor je oplevert :*

Ik had dus geen lunch bij me, ik zou wel even iets gaan halen 's middags. Nu moest ik iets doen voor de baas tot 12:00, regent het al sindsdien pijpestelen, en moet ik zo naar een vergadering tot 17:00. Ik ben echt vreselijk aan het afzien :')
(normaliter kan ik goed tegen lang niet eten, maar zwanger lukt het me niet zo. Ik zit nu in survivalmodus met een appel en een cup-a-soup :'))
disclaimer
pi_143411978
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:22 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ik denk dat je mij bedoelt ;).

Ja, ik ga het idd ook nog maar eens goed bespreken...
:D wat een rare verspreking, sorry _O-
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:07:52 #144
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143411985
SQ }:| . Helemaal niet goed voor je nu! Kun je echt niet eens iets vandaan toveren?!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:08:19 #145
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143411997
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had dus geen lunch bij me, ik zou wel even iets gaan halen 's middags. Nu moest ik iets doen voor de baas tot 12:00, regent het al sindsdien pijpestelen, en moet ik zo naar een vergadering tot 17:00. Ik ben echt vreselijk aan het afzien
(normaliter kan ik goed tegen lang niet eten, maar zwanger lukt het me niet zo. Ik zit nu in survivalmodus met een appel en een cup-a-soup )
Smelt je in de regen? :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143412046
SQ ga je me zeggen dat die Lampen daar geen kantine hebben? :o
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:09:57 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_143412047
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
SQ }:| . Helemaal niet goed voor je nu! Kun je echt niet eens iets vandaan toveren?!
Ja, ik heb die vergadering op het hoofdkantoor, en ik rij met een collega mee, en daar hebben ze wel een inpandige kantine godzijdank :')
En de zojuist van mijn collega gestolen mueslireep doet ook wel goed :@ (ze heeft een hele doos staan en is niet op kantoor vandaag, dus het mocht van mezelf O-))
disclaimer
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:10:21 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_143412060
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:08 schreef Moppert het volgende:

[..]

Smelt je in de regen? :D
Kst, ga jij es terug in je lurkhoek!
disclaimer
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:11:29 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_143412106
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:09 schreef Spees_Eend het volgende:
SQ ga je me zeggen dat die Lampen daar geen kantine hebben? :o
Jawel, maar de campus is een hip concept he. Veel kantoorpanden op een square mile en een aantal restaurants in het midden. Maar mijn kantoorpand zit helemaal op de hoek dus is al snel 10 minuten lopen naar de eetgelegenheden :') fail.
disclaimer
pi_143412414
Even een update voor ik in slaap val... Er viel niks te strippen, bmm nog een "tuut", dus weer afwachten met mijn hoogliggende kind ;)

Tot straks :Z
pi_143413034
*O* voor de goede echo van Risu!

Wow Crumpette, die houding doe ik je niet na.. Balen van die gescheurde spier!

Fee, even spannend met de placenta!

Jammer dat het strippen niet lukte Marel!

Gelukkig van de mueslireep SQ! Ik kom de halve dagen op m'n werk al amper door als ik vergeet een koekje ofzo mee te nemen.. Maar dat is omdat ik wat last krijg van m'n maag en misselijkheid als ik honger heb.
pi_143413155
Fee das schrikken :o
Hopelijk heb je snel duidelijkheid wat betreft het litteken. En niet googlen nee ...

SQ }:| ... Goed voor jezelf en beebje zorgen jij!
pi_143413198
Hello! :) Kloon hier, over een aantal weken zal ik hopelijk mijn coming out doen, maar voor nu lezen er mogelijk nog teveel bekenden mee die nog even niet mogen weten wat hieronder staat ;)

Gisteren na een lange tijd proberen positief getest :D
Omdat ik een nogal onregelmatige cyclus had, weet ik niet precies wanneer ik zwanger ben geworden, maar als ik mijn eisprong goed heb aangevoeld ben ik nu ongeveer 4,5 week en ergens half april uitgerekend :)
pi_143413545
Gefeliciteerd Niconha!
Kwak
pi_143413759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:43 schreef Niconha het volgende:
Hello! :) Kloon hier, over een aantal weken zal ik hopelijk mijn coming out doen, maar voor nu lezen er mogelijk nog teveel bekenden mee die nog even niet mogen weten wat hieronder staat ;)

Gisteren na een lange tijd proberen positief getest :D
Omdat ik een nogal onregelmatige cyclus had, weet ik niet precies wanneer ik zwanger ben geworden, maar als ik mijn eisprong goed heb aangevoeld ben ik nu ongeveer 4,5 week en ergens half april uitgerekend :)
gefeliciteerd *O*
pi_143413763
Welkom niconha!

Laat overigens duidelijk zijn dat ik zelf die houding dus ook niet kan he :') met blessure als bewijs.

Fee, spannend met je placenta. Hoop dat je binnenkort wat meer info krijgt enzo ..
pi_143413904
Gefeliciteerd Niconha!! *O*
Ben ik ook eindelijk niet meer de laatste!
pi_143414378
Bedankt allemaal! :)
pi_143414448
Gefeliciteerd, Niconha!

Uitgerekend in april klinkt echt raar. :D.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:19:40 #160
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143414498
Gefeliciteerd Niconha! Ben benieuwd of ik je 'ken'!
pi_143414664
Gefeliciteerd Niconha!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:24:09 #162
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143414669
Gefeliciteerd nico!

*O* voor risu haar goede echo en de goede waardes + prikgewenning van kwak.

Wat voor gevaren/last kan placenta in het litteken veroorzaken eigenlijk Fee? Lastig te verwijderen?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_143415300
Woah, april in het lijstje? Wat snel. Gefeliciteerd.

Ik las fee met lastige litteken placenta. Das mooi kut, zeg maar. Maar ik denk dat als zij zich niet druk maken, het wel mee valt. Anders zeggen ze dat toch wel lijkt me...?

SQ zonder lunch, volgende keer een banaantje in je tas stouwen ofzo. Of een muslierependoos op je bureau zoals collega. :P

En eeh, crumpette met een bilspierprobleem, ouch. Lijkt me flink pijnlijk zijn geweest.

Zelf net de eerste kleertjes gekocht. Gewoon iets geinigs van nijntje (want nijntje O+ ) en dat helpt ook wel met de zenuwen. Verder ben ik 90% zeker welk kamertje er komt. En heb ik wat staaltjes bij de gamma vandaan gepakt voor de muren. Gewoon een geniet-je-krijgt-een-kind dagje.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:49:02 #164
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143415506
Klinkt als een hele fijne dag Risu :)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_143416093
Fijn Risu! O+

Ik ben net ontgroend door mijn glucosemeter. T lukte pas bij de vierde keer prikken :') . Maar goed nu vind ik mezelf extra stoer.
Kwak
pi_143416480
Leuk Risu, lekker van genieten :)

*O* niconha!

Goed van je kwakzOr!
pi_143416507
Ik wil gaan schrijven in mijn 9 maanden dagboek. Ik ben nu 11 weken en 3 dagen. Moet ik de echo van vandaag in week 11 of week 12 zetten?
pi_143416813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:18 schreef Risu het volgende:
Ik wil gaan schrijven in mijn 9 maanden dagboek. Ik ben nu 11 weken en 3 dagen. Moet ik de echo van vandaag in week 11 of week 12 zetten?
Wat jij wil *O*
pi_143416815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:18 schreef Risu het volgende:
Wat jij wilt denk ik.
Je kan ook even kijken welke week ze als je UD nemen? 40 of 41?

Ik heb de kalender week waarin ik op woensdag een bepaald aantal weken bereikte in zijn geheel als week x genomen.

Maar goed, ik maak m wrsch niet af :') dus ja...
Kwak
pi_143416882
Iemand een goede tip voor een weeën-timer trouwens?
pi_143416919
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:30 schreef marel88 het volgende:
Iemand een goede tip voor een weeën-timer trouwens?
Man? De mijne functioneerde prima!
pi_143416976
Haha, die is ff weg met peuter ;)
pi_143417143
Spannend marel
pi_143417233
Heb je nu weeën Marel? *O*
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:42:20 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_143417298
Hup Marel!

Welkom niconha!
disclaimer
pi_143417321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
Hup Marel!

Welkom niconha!
+1
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_143418010
Gekozen voor meest logische. In week 12 was de baby te groot voor nu, dus week 11 gedaan.

Begrijp ik nou dat er een baby komt? Yay zet hem op!
pi_143418103
Oeh Marel! Zet m op! Spannend!
Kwak
pi_143418109
Gefeliciteerd en welkom Niconha!

Risu met een goede echo, wat fijn! *O*

Fee, wat balen van je placenta. Hopelijk heb je snel duidelijkheid over het litteken en placenta.

Google verbod niet alleen voor zwangeren, het liefst gewoon iedereen die klachten opspoort. Je maakt wat mee dankzij dr. Google. Zo heb ik een keer iemand 20 minuten lang moeten overtuigen dat het waterwratje toch echt geen kanker is.

Spannend Marel!!
pi_143418338
Wel een soort van ja, om de 1,5 min maar duren maar een halve minuut (ja, timer gevonden). Maar omdat het 6 u geleden nog potdicht zat met hoogliggend kind denk ik nog ff dat het voorwerk is... Maar ik moet al wel zuchten/puffen/focussen op ademhaling ;)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:18:11 #181
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143418403
Zou wel een stunt zijn Marel! Heeft je kind wel een heeeeeele sterke eigen wil ^O^
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:19:15 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_143418433
Ik zou het wel een strakke actie vinden Marel :D
"Sorry, je bent nog niet stripbaar"
"Dan doe ik het wel zelf :{w"
disclaimer
pi_143418512
Marel! *O* ben benieuwd of het doorzet!
pi_143418713
Marel :o
Puf maar goed de boel open :D
pi_143418745
Marel, dat zou even tof zijn! Ik duim dat het doorzet!

Stoere kwak met prikset! ^O^

Een mooie echo voor Risu *O* *O*

Welkom Niconha!

Crump, klinkt pijnlijk :X.

Fee, balen dat de placenta misschien in je litteken zit. Klinkt niet prettig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143418767
Wooow Marel, wat een actie ineens *O* Weeentimer is wel handig inderdaad. Dan heb je ook een overzicht om door te geven.

Niconha, gefeliciteerd!!!

Hahhaha Crump, die houding ziet er echt onmogelijk uit _O- Wel vervelend van je spier!

Ik heb net 1,5 uur als een coma geslapen. Overdag kan ik me toch heerlijk slapen! :D Straks naar het zwembad dus ik moet wel even extra energie hebben om dat stuk in de auto weer te rijden.
Morgen verloskundige. Ik ben een beetje zenuwachtig over hoe de baby ligt want ik snap er zelf niets van, kan het niet goed herleiden wat wat is. Ook wil ik een afspraak voor mijn bevalplan te bespreken en wil ik mijn eigen verloskundige binnenkort gaan zien, want die is weer terug van zwangerschapsverlof! :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:42:20 #187
250838 Fee-nix
pi_143419130
Spannend Marel! Hoop voor je dat het gaat doorzetten! Go! ;)

Welkom en gefeliciteerd Niconha *O* .

Nou, nadat ik dus allemaal enge scenario's had gelezen op internet, toch maar even de vk gebeld. Ik wilde niet al piekerend het weekend in.
Wat ik had gelezen was namelijk dat soms bij een ingegroeide placenta de hele baarmoeder verwijderd moet worden, omdat de placenta niet los te krijgen is. Of dat je in een ander, gespecialiseerder, zkh geopereerd moet worden. Of dat de baby meteen een bloedtransfusie nodig heeft, vanwege bloedverlies uit de placenta tijdens de operatie.
Heel niet fijn dus.

Maargoed, vk gebeld. En wel wat gerustgesteld. Ze zei dat een placenta die echt in het litteken groeit, heel zeldzaam is. Had ze in 12 jaar nog niet meegemaakt. Meestal groeit de placenta op het litteken ipv er in.
Ze zei ook dat t gunstig is dat t toch al een ks wordt en dat waarschijnlijk het ergste wat er kan gebeuren, is dat ze een deel uit mijn baarmoeder moeten snijden om de placenta geheel te verwijderen.
Verder is met een echo niet te zien of de placenta er in of er op groeit, dat zullen ze pas bij de operatie zien. En voor de operatie worden wel extra voorzorgsmaatregelen genomen (wat dan precies zal ik nog met de gyn bespreken).
Ook wordt ik nu eerder overgedragen. Volgende week laatste afspraak bij de vk. En vanaf dan bij de gyn.
Ze gaan het in ieder geval goed in de gaten houden.
Nu kan ik weer wat relaxter het weekend in.
pi_143419190
Fijn dat je wat relaxter het weekend in kan zo. Wat een gedoe zeg. :*

Marel *O* zet em op!!
:)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:49:10 #189
250838 Fee-nix
pi_143419318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:44 schreef mignonne het volgende:
Fijn dat je wat relaxter het weekend in kan zo. Wat een gedoe zeg. :*

Ja, ineens niet meer zo onbezorgd allemaal, dat is wel jammer.
Moet ook alles nog eens goed met de gyn doorspreken. Weet bijv. nog niet wat de consequenties zijn mbt mijn zo gewenste 'natuurlijke keizersnee'.
Maar nu ik toch eerder wordt overgedragen, heb ik alle tijd om alles na te vragen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 18:07:07 #190
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_143419847
Fee, fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden!!

Marel!! Zet hem op!! :% :%
  donderdag 14 augustus 2014 @ 18:24:12 #191
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143420284
Welkom Niconha! En gefeliciteerd! *O*

Spanned Marel! ^O^

Fee, fijn dat je wat meer gerust gesteld bent :)

Risu lekker geshopt! Leuk!

Sq, ben je de dag nog doorgekomen met je beperkte proviant? ;)

Nog even oefenen met de vingerprikken Kwak.. gaat straks vast als vanzelf :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_143420413
Ik sluit me even lui bij Radyhyn aan!

En fijn dat jullie snellerds het ook snel vinden gaan :D
pi_143420574
Het gaat zo rap... Dertig weken, dakantochniejoh!

Poes is op mn kleurplaat gaan zitten, nu kan ik niet meer verder :')
Kwak
  donderdag 14 augustus 2014 @ 18:41:05 #194
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143420641
SPOILER
Babyluisteren O+

[ Bericht 15% gewijzigd door AwayTL op 14-08-2014 22:06:55 ]
  donderdag 14 augustus 2014 @ 18:43:58 #195
250838 Fee-nix
pi_143420711
Ahwww.... lief Away!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 18:46:50 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_143420767
Feenix, fijn dat je al wat geruster bent :*

Away, wat ontzettend cute! O+
disclaimer
pi_143421053
Go Marel!
pi_143421240
Aww AwayTL O+

Goed dat je gebeld hebt fee-nix :*
pi_143422370
Toitoitoi Marel!!
En welkom Niconha :-)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:42:20 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_143422452
mijn kind is weer zo aan het trollen, heel de tijd bewegen, tot papa z'n hand op mijn buik legt. Doodstil. Papa haalt hand weg: trappel alles! Waarom doen ze dat? :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')