Klopt, maar ik heb het over áls je in debat gaat. (wat jij inderdaad niet doet, jij bent alleen aan het ruziën met Ser Ciapaletto die inderdaad nogal agressieve toon aanslaat dus vat dit aub niet op dat ik de schuld bij jou neer leg)quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is geen debat. Alleen afkraken op algemeenheden en een eigen beeld.
Je moet helemaal niks. Het is een forum, geen politieverhoor.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah. Dus ik moet uitleggen waarom ik Christen ben? Daar moet ik verantwoording voor afleggen en anderen op laten schieten?
Geen idee. Probeer het anders eens, in plaats van steeds langs de zaak af te praten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Weer die algemeenheid en gelijk een veroordeling. Hoe valt daarmee te discussiëren?
Ciappelletto, dank u zeer. En mijn toon is irrelevant voor de juistheid van wat ik zeg.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:41 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb het over áls je in debat gaat. (wat jij inderdaad niet doet, jij bent alleen aan het ruziën met Ser Ciapaletto die inderdaad nogal agressieve toon aanslaat dus vat dit aub niet op dat ik de schuld bij jouw neer leg)
Jong en Vrij.quote:
Huh? Jullie geloofden toch niet in zonde? En bevrijd van de religieuze wet? Dus het hele OT overboord? Of mag ik dat niet vragen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jong en Vrij.
Belangrijkste pilaar is voor ons, in een notendop, dat Jezus is gestorven om ons te verlossen van de zonde en de religieuze wet.
Als je elk deel apart neemt wel ja. Als je het geheel neemt van ontstaan van de religieuze wet (en de reden daartoe) tot het sterven van Jezus en zijn belofte daarbij, niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een christen die niet tegen homoseksualiteit is, negeert flinke delen van zijn heilige boekje.
maar heeft wel invloed op het gedrag van je gesprekspartner. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ciappelletto, dank u zeer. En mijn toon is irrelevant voor de juistheid van wat ik zeg.
Nee, ik lees het in zijn geheel, van ontstaan, ontwikkeling tot de laatste woorden en voorspellingen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nu ben je best wel een slechte christen, want je negeert hele stukken tekst uit je heilige boekje.
Dat heeft Jezus ook expliciet gezegd:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jong en Vrij.
Belangrijkste pilaar is voor ons, in een notendop, dat Jezus is gestorven om ons te verlossen van de zonde en de religieuze wet.
Oh wacht...quote:Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. Matt. 5:18
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks. Het is een forum, geen politieverhoor.
Opnieuw: Mattheüs 5:18: "Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. "quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je elk deel apart neemt wel ja. Als je het geheel neemt van ontstaan van de religieuze wet (en de reden daartoe) tot het sterven van Jezus en zijn belofte daarbij, niet.
Die zonde bestaat nu dus niet meer, een groot verschil tussen ons en veel andere kerken idd. Niet het OT en een deel van het NT overboord want daar is ook veel uit te halen. Wel de zonde en de religieuze wet overboord en dus ook de 'straf' zoals de hel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Huh? Jullie geloofden toch niet in zonde? En bevrijd van de religieuze wet? Dus het hele OT overboord? Of mag ik dat niet vragen?
Heel veel ja. Ik zou zeggen.. ga eens kijken of lees de website.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:49 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat de Jong en Vrij variant daar op te zeggen heeft. Hebben jullie daar wel eens een preek of verkondiging over gehad Ouder1?
Oké, thanks.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die zonde bestaat nu dus niet meer, een groot verschil tussen ons en veel andere kerken idd. Niet het OT en een deel van het NT overboord want daar is ook veel uit te halen. Wel de zonde en de religieuze wet overboord en dus ook de 'straf' zoals de hel.
God heeft al zijn kinderen lief (en dat kan ik ook niet bevatten dus accepteer ik het maar) ongeacht of zij Christen zijn of niet, heteroseksueel of niet, elke zondag naar de kerk gaan of niet.
Dat 'niet kunnen bevatten' is denk ik de reden dat veel stromingen toch vast blijven houden aan zonde en religieuze wet. Ik vraag me dan alleen af wat de zin van de dood van Jezus dan is geweest.
Ik moet er wel bij zeggen, om het nóg ingewikkelder te maken, dat die zonde dus eigenlijk nooit bestaan heeft en de straf ook niet. Niet na de dood. Maar dat is een erg lang verhaal om te typen.
Ik heb het over discussies op, vooral, dit forum niet over alle christenen, ik snap zelfs niet hoe je dat uit mijn posts haalt, maar goed.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ageer vooral op jouw "Christenen" en "Gelovigen". Daarmee haal je iedere Christen over één kam en beschuldig je heel veel mensen van dingen die helemaal niet kloppen.
En ik ben geen uitzondering alleen hoor je uit mijn stroming niet veel. Mijn gemeente alleen bestaat al uit meer dan 6000 leden en groeit hard door. En zoals gezegd ken ik vele Christenen uit andere stromingen die ook gewoon hun eigen ding doen.
In de onderstaande post is een goed voorbeeld hoe jij mijn uitspraken verdraaid of in ieder geval behoorlijke aannames doet mbt mijn uitspraken en daarbij duik je in de slachtoffer-rol door te claimen dat ik het enkel over christenen zou hebben. Ik suggereer nergens dat ik specifiek kritiek heb op christenen, sterker nog ik gebruik zeer duidelijk constant de term "gelovigen".quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:27 schreef Ouder1 het volgende:
Welke specifieke uitspraak doe ik dan? Ik lees alleen specifieke uitspraken van jou en als ik daar dan kritiek op geef ga jij je tegen mij af lopen zetten.
Maar geef maar eens een specifieke uitspraak van mij.. dan ga ik daar op in.
Wil jij jouw uitspraak dan ook eens onderbouwen en dan vooral die algemeenheid daar in?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom lijk jij te vinden dat een Christen zich moet verantwoorden voor zijn/haar geloof?
Pfff.. vaak zulke discussies gevoerd maar dat is doorgaans zo goed als onmogelijk omdat deze Christofoben een heel bekrompen beeld hebben van een Christen en het Christelijk geloof en dan gewoon niet aan willen nemen dat er heel veel verschillen en nuances zitten in de verschillende stromingen/kerken. Ik zie die selectieve vooroordelen hier ook al weer voorbij komen. Ik heb gewoon geen zin om me een paar keer per week te moeten gaan verantwoorden aan de één of andere rellert die zin heeft in een fittie.
Waarom voer je die hetze eigenlijk tegen Christenen en niet tegen Moslims? Zou dat te maken kunnen hebben met de reactie die je kunt verwachten?
NÍET DE WET .audio bestand op jullie site, gaat die er toevallig over?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heel veel ja. Ik zou zeggen.. ga eens kijken of lees de website.
Het zegt vooral iets over jezelf als je dacht dat ik specifiek het op "de christenen" had gemunt. Ik heb het namelijk over gelovigen in het algemeen en specifiek over gedrag op dit forum van gelovige users en dan dus inderdaad over individuele geloven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach, hij bedoelt dus een enkeling en heeft het dan over De Christenen?
Fijn dat het met je broer goed gaat. Ik denk dat medeleven en begrip het belangrijkste zijn om iemand een duwtje in de goede richting te geven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn broer is heel erg christelijk geworden. Hij was dakloos, verslaafd en psychisch ernstig ziek. Een kerk heeft hem van de straat gehaald en laten afkicken en een dak boven zijn hoofd bezorgd.
Eerst deed mijn broer of hij gelovig was en op den duur is hij echt gaan geloven.
Mattheüs 5:18: "Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. "quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mattheüs 5:18: "Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. "
Mooi dat het weer goed gaat met je broer. Jammer dat hij alleen hulp kon vinden bij zo'n enge uitbuitende groep. 'Wij helpen je, maar alleen als we je mogen hersenspoelen'.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn broer is heel erg christelijk geworden. Hij was dakloos, verslaafd en psychisch ernstig ziek. Een kerk heeft hem van de straat gehaald en laten afkicken en een dak boven zijn hoofd bezorgd.
Eerst deed mijn broer of hij gelovig was en op den duur is hij echt gaan geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |