abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:15:40 #51
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143387350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:14 schreef Tem het volgende:

[..]

Je bent onderdeel van deze maatschappij dus zo'n opt-out systeem lijkt mij niet verkeerd. Of je moet gaan regelen dat mensen die geen donor zijn ook geen aanspraak kunnen maken op organen van anderen of minstens in het geval van schaarste, de persoon met donorschap als eerste in aanmerking komt.
Waarom is dat verplicht? Er zijn tal van voorbeelden waarbij bepaalde doelgroepen betalen of zorg dragen voor diensten die zijzelf niet gebruiken en, vice versa, doelgroepen die gebruik maken van diensten waar zij voor hebben betaald noch voor hebben gezorgd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_143387448
quote:
Je bent onderdeel van deze maatschappij dus
dus niks
pi_143387476
quote:

[..]

Je bent onderdeel van deze maatschappij dus zo'n opt-out systeem lijkt mij niet verkeerd. Of je moet gaan regelen dat mensen die geen donor zijn ook geen aanspraak kunnen maken op organen van anderen of minstens in het geval van schaarste, de persoon met donorschap als eerste in aanmerking komt.
waarom? Jij vindt dat het zo zou moeten, ik niet. En ik ben ook donor.
compact en kleverig.
pi_143387494
quote:
15s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom is dat verplicht? Er zijn tal van voorbeelden waarbij bepaalde doelgroepen betalen of zorg dragen voor diensten die zijzelf niet gebruiken en, vice versa, doelgroepen die gebruik maken van diensten waar zij voor hebben betaald noch voor hebben gezorgd.
Neuh, maar die personen betalen daarvoor omdat ze er misschien ooit gebruik van kunnen maken, dat is heel wat anders. Wat betreft mensen die het niet kunnen betalen is nu eenmaal een sociaal kenmerk van onze maatschappij. In dit geval gaat het eens een keer niet om harde valuta, iets wat ongeveer de leidraad van onze libertarische vrienden is.
pi_143387514
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waarom? Jij vindt dat het zo zou moeten, ik niet. En ik ben ook donor.
Gefeliciteerd.
pi_143387576
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:18 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

dus niks
Dat je niet veel geeft om je medemens was mij reeds duidelijk.
pi_143387603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:20 schreef Tem het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
goede reactie wel ^O^
compact en kleverig.
pi_143387640
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:22 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

goede reactie wel ^O^
Net zo'n goed als het argument. Jij vindt van wel en ik niet en toch ben ik X. Daar kan je gewoon niets mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 19:23:00 ]
pi_143387651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:21 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat je niet veel geeft om je medemens was mij reeds duidelijk.
Je bent onderdeel van de maatschappij, dus je bent een slaaf zonder rechten. Als je het hier niet mee eens bent, ben je een egoïst.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:23:59 #60
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143387688
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Neuh, maar die personen betalen daarvoor omdat ze er misschien ooit gebruik van kunnen maken, dat is heel wat anders. Wat betreft mensen die het niet kunnen betalen is nu eenmaal een sociaal kenmerk van onze maatschappij. In dit geval gaat het eens een keer niet om harde valuta, iets wat ongeveer de leidraad van onze libertarische vrienden is.
Mannen betalen voor zwangerschapsverlof om er ooit gebruik van te kunnen maken? Ondernemers betalen voor de WW om er gebruik van te kunnen maken?
pi_143387700
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:23 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je bent onderdeel van de maatschappij, dus je bent een slaaf zonder rechten. Als je het hier niet mee eens bent, ben je een egoïst.
Tuurlijk, misschien kan je het nog iets dramatischer maken. Heb je al kettingen om je enkels en word je met een zweep geslagen door die boze overheid?
pi_143387765
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:24 schreef Tem het volgende:

[..]

Tuurlijk, misschien kan je het nog iets dramatischer maken. Heb je al kettingen om je enkels en word je met een zweep geslagen door die boze overheid?
Probeer hun wetten maar eens te negeren, dan zal het niet lang duren. Dat is geen dramatiek, maar de realiteit.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:27:27 #63
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_143387816
Ze moeten dan ook bij het registratieformulier vragen of je donororganen wil ontvangen, antwoord je ja, dan word je ook zelf donor.
pi_143387844
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Net zo'n goed als het argument. Jij vindt van wel en ik niet en toch ben ik X. Daar kan je gewoon niets mee.
dat bedoelde ik. Waarom zou jouw mening dat t anders moet zwaarder wegen dan mijn mening dat dat niet hoeft?
compact en kleverig.
pi_143387852
quote:
15s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mannen betalen voor zwangerschapsverlof om er ooit gebruik van te kunnen maken? Ondernemers betalen voor de WW om er gebruik van te kunnen maken?
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
pi_143387873
Slecht plan, medische ingrepen zijn een recht dat niet van andere zaken afhankelijk is.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:29:57 #67
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143387902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Maar prima als er mensen zijn die uitsluitend donor worden als de ontvanger dat ook is.
Op mijn donorformulier zal blijven staan dat iedereen mijn organen mag krijgen, of hij of zij nu donor is of niet.
pi_143387917
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat bedoelde ik. Waarom zou jouw mening dat t anders moet zwaarder wegen dan mijn mening dat dat niet hoeft?
Niet, maar misschien was het nog niet opgevallen dat dit een discussieforum is? Kom met argumenten waarom het voor jou niet zo moet ipv van zo'n gare oneliner.
pi_143388012
quote:
15s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar prima als er mensen zijn die uitsluitend donor worden als de ontvanger dat ook is.
Op mijn donorformulier zal blijven staan dat iedereen mijn organen mag krijgen, of hij of zij nu donor is of niet.
Dat is ook mijn insteek maar alleen lijkt mij het redelijker dat je een opt-out systeem hebt aangezien men van nature te lui is zo'n formuliertje in te vullen terwijl ze er niet onwelwillend tegenover staan.

Dat heeft voor de rest geen klap te maken met eigendom zijn van de overheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 19:33:07 ]
pi_143388045
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:30 schreef Tem het volgende:

[..]

Niet, maar misschien was het nog niet opgevallen dat dit een discussieforum is? Kom met argumenten waarom het voor jou niet zo moet ipv van zo'n gare oneliner.
ik ben van mening dat mensen over het algemeen gewoon recht hebben en moeten hebben op noodzakelijke en goede medische zorg, ook als zij geen donor zijn.
Ik zie niet zo goed in wat voor argumenten er nog meer nodig zouden zijn.

Verder mag je wel n wat normalere toon aanslaan. :{
compact en kleverig.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:34:35 #71
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143388111
Het lijkt mij toch interessant om te weten wat mensen die geen donor willen zijn (of er te lui voor zijn) denken op het moment dat zij zelf nog maar 2 maanden te leven hebben door orgaanfalen en er een wachtlijst is van 2 jaar. Zou die persoon op dat moment dezelfde redenen die hij al die jaren zelf opnoemde dan nog steeds goede redenen vinden?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143388119
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik ben van mening dat mensen over het algemeen gewoon recht hebben en moeten hebben op noodzakelijke en goede medische zorg, ook als zij geen donor zijn.
Ik zie niet zo goed in wat voor argumenten er nog meer nodig zouden zijn.

Verder mag je wel n wat normalere toon aanslaan. :{
Misschien schaarste? waar haal je uiteindelijk die donoren vandaan als niemand zo'n formulier invult?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:34:57 #73
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143388121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is ook mijn insteek maar alleen lijkt mij het redelijker dat je een opt-out systeem hebt aangezien men van nature te lui is zo'n formuliertje in te vullen terwijl ze er niet onwelwillend tegenover staan.
Mij lijkt het beter om het systeem niet aan te passen aan de menselijke luiheid.
Als je dan toch, om een prachtig Nederlands woord te gebruiken; awareness wil creeren voor het donorschap is het opt-out systeem de doodsteek voor begrip en bewuste keuze. Daarnaast krijg je weer veel meer gejank met de familie, omdat niet duidelijk is of de overledene gekozen heeft voor het donorschap of simpelweg "te lui" was.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:35:47 #74
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143388146
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:34 schreef Tem het volgende:

[..]

Misschien schaarste? waar haal je uiteindelijk die donoren vandaan als niemand zo'n formulier invult?
Meer mensen zo'n formulier laten invullen. Het lukt blijkbaar ook om 7 miljoen huishoudens belastingaangifte te laten doen, elk jaar weer, dus met de wortel of met de stok moet het lukken.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:36:50 #75
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143388185
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik ben van mening dat mensen over het algemeen gewoon recht hebben en moeten hebben op noodzakelijke en goede medische zorg
Hoe zie jij dat voor je, "recht hebben" op een orgaan dat er niet is? En als je dat recht niet krijgt, wie heeft dat recht dan geschonden? De arts? De overheid? De enige partij die kan zorgen dat jij jouw recht krijgt op dat moment zijn... nu komt 'ie.. donoren!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')