quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:25 schreef TheMechanic het volgende:
goed mits je de juiste oefeningen doet
goed mits je de juiste oefeningen doet
Voldoende vocht binnen krijgt én genoeg (en het juiste) eetquote:
Benen rug en buik ook trainenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:25 schreef TheMechanic het volgende:
Is zes dagen per week intensief trainen slecht voor de spieren, of goed mits je de juiste oefeningen doet?
Ik train al jaren 1 a 2 keer per week, en ik merk nu dat er geen spiermassa meer bijkomt. Ik heb momenteel de tijd en de energie, dus ik wil graag zes maal per week trainen.
De spiergroepen die ik momenteel train zijn mijn biceps, triceps, borsten en schouders.
Iemand tips of advies? Verschillende websites geven allemaal tegenstrijdige informatie.
Je vergeet je benen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:25 schreef TheMechanic het volgende:
De spiergroepen die ik momenteel train zijn mijn biceps, triceps, borsten en schouders.
every day is upper body day!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:25 schreef TheMechanic het volgende:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:13 schreef Johnny-V het volgende:
In ieder geval je benen en rug gaan trainen
Mijn benen zijn het meest gespierd van mijn lichaam. Ik fiets enorm veel.quote:
Daarvoor fiets ik.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:49 schreef Mubassie het volgende:
Als je je benen en rug niet traint zul je ook niet groeien. Dat is de basis
Okequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:14 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
[..]
Mijn benen zijn het meest gespierd van mijn lichaam. Ik fiets enorm veel.
Hoef ik voorlopig niets aan te doen.
Benen omdat die al erg gespierd zijn, gespierder dan de rest. Dit door fietsen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:45 schreef botermetham het volgende:
Waarom train je "momenteel"geen rug,benen en buik als ik vragen mag?
Ja klopt, had het moeten vermeldenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:16 schreef vera166 het volgende:
Okedat stond niet in je OP en ik ging ervan uit dat je niet fietste naast je fitness.
Of nouja, simpelweg niet aan gedacht.
Dat geloof ik zeker welquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:17 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ja klopt, had het moeten vermelden
Er zijn overigens ook mensen die beweren dat benen niet gespierd worden van regelmatig fietsen, maar het is toch echt zo.
Best grappigquote:
kan ook genetisch bepaald zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:21 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Best grappigVrienden van mij moeten uren trainen in de sportschool om hun benen gespierd te krijgen, terwijl ik het automatisch meepik met het fietsen
Dat is waar. Ik had van mezelf al lichtelijk gespierde benen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:25 schreef erikkll het volgende:
kan ook genetisch bepaald zijn natuurlijk
De gemiddelde professionele wielrenner heeft geen ongelofelijk gespierde benen. Ik denk niet dat fietsen supergoed is voor de ontwikkeling van je beenspieren maar het helpt natuurlijk wel. Als je dan al genetische aanleg heb voor wat gespierdere benen dan kan dat natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:25 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik had van mezelf al lichtelijk gespierde benen.
Proof dis tenzij je baanwielrenner bent.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:21 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Best grappigVrienden van mij moeten uren trainen in de sportschool om hun benen gespierd te krijgen, terwijl ik het automatisch meepik met het fietsen
Ik hoef niks te bewijzen. Ik weet gewoon dat mijn benen gespierd zijn, vanwege aanleg + 80/90 km per week fietsen. Tegen de tijd dat de rest van mijn lichaam qua spieren mijn benen overtreffen, zal ik deze gaan trainen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:35 schreef McNulty het volgende:
Proof dis tenzij je baanwielrenner bent.
Nee inderdaad, baan-wielrenners/sprinters uitgezonderd. Rechts de benen van een olympisch medaille winnaar baanwielrennen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:27 schreef erikkll het volgende:
[..]
De gemiddelde professionele wielrenner heeft geen ongelofelijk gespierde benen. Ik denk niet dat fietsen supergoed is voor de ontwikkeling van je beenspieren maar het helpt natuurlijk wel. Als je dan al genetische aanleg heb voor wat gespierdere benen dan kan dat natuurlijk.
Not sure if serious... Dit klinkt als de mensen die zeggen dat ze hun benen niet hoeven te trainen omdat ze al veel voetballen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:43 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ik hoef niks te bewijzen. Ik weet gewoon dat mijn benen gespierd zijn, vanwege aanleg + 80/90 km per week fietsen. Tegen de tijd dat de rest van mijn lichaam qua spieren mijn benen overtreffen, zal ik deze gaan trainen.
Ik hoop niet dat je zulke benen bedoelt wanneer je het over "gespierd" hebt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:43 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ik hoef niks te bewijzen. Ik weet gewoon dat mijn benen gespierd zijn, vanwege aanleg + 80/90 km per week fietsen. Tegen de tijd dat de rest van mijn lichaam qua spieren mijn benen overtreffen, zal ik deze gaan trainen.
1. Train alle spiergroepenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:25 schreef TheMechanic het volgende:
Is zes dagen per week intensief trainen slecht voor de spieren, of goed mits je de juiste oefeningen doet?
Ik train al jaren 1 a 2 keer per week, en ik merk nu dat er geen spiermassa meer bijkomt. Ik heb momenteel de tijd en de energie, dus ik wil graag zes maal per week trainen.
Iemand tips of advies? Verschillende websites geven allemaal tegenstrijdige informatie.
Vrienden noemen mij luilak omdat ik niet werk. Maar ik doe veel sport en ook wat vrijwilligerswerk, maar dat vinden ze niet meetellen. Ben elke dag druk bezigquote:
En toch zal die niet de eerste zijn ..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:49 schreef Mubassie het volgende:
Als je je benen en rug niet traint zul je ook niet groeien. Dat is de basis
Word je nooit echt droogquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:25 schreef quinoahipster het volgende:
Waarom zou je geen vet en KH eten?
Goeie broscience.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:12 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Word je nooit echt droogAlhoewel dat misschien niet eens zo erg is.
Spieren ja. Meer vetmassa dan nu hoef ik niet. Gewoon behouden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:25 schreef quinoahipster het volgende:
Ik dacht dat je dit topic had geopend omdat je groter wilde worden
Als je serieus spiermassa wil bouwen zul je boven je onderhoud moeten gaan eten. Je zult dan ook vet erbij krijgen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:26 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Spieren ja. Meer vetmassa dan nu hoef ik niet. Gewoon behouden.
Maar als ik meer vet erbij krijg, worden spieren ook minder zichtbaar toch? Tenzij ik het direct omzet naar spiermassa.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:29 schreef Deuce92 het volgende:
Als je serieus spiermassa wil bouwen zul je boven je onderhoud moeten gaan eten. Je zult dan ook vet erbij krijgen.
Eerste: jaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:30 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Maar als ik meer vet erbij krijg, worden spieren ook minder zichtbaar toch? Tenzij ik het direct omzet naar spiermassa.
Ik ben overigens geen ectomorph, maar een mix tussen endomorph en mesomorphquote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:31 schreef Deuce92 het volgende:
Eerste: jaTweede: als je wat omzet naar spiermassa?
Mooie lange spiertjesquote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je zulke benen bedoelt wanneer je het over "gespierd" hebt.
[ afbeelding ]
Je zult niet plotseling te dik worden. Als jij iets van 300 kcal boven je onderhoud gaat zitten zul je langzaam en geleidelijk aankomen, en niet te veel vet erbij krijgen. Ervan uitgaand dat je fatsoenlijk traint, en je macro's (eiwitten, koolhydraten, én vetten) op orde hebt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:32 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ik ben overigens geen ectomorph, maar een mix tussen endomorph en mesomorph
Wat ik begrepen heb is dat vet/koolhydraten binnenkrijgen voor mij minder belangrijk is dan bij een ectomorph. Ik heb al wat van mezelf. Moet dus wel uitkijken met eten. Wil niet plotseling te dik worden.
Oke thanks!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:37 schreef Deuce92 het volgende:
Je zult niet plotseling te dik worden. Als jij iets van 300 kcal boven je onderhoud gaat zitten zul je langzaam en geleidelijk aankomen, en niet te veel vet erbij krijgen. Ervan uitgaand dat je fatsoenlijk traint, en je macro's (eiwitten, koolhydraten, én vetten) op orde hebt.
Ja, vergeet niet dat hij aanleg heeft.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:32 schreef quinoahipster het volgende:
Ja vet omzetten naar spieren, dat gebeurt automatisch als je fietst
Ja.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:43 schreef TheMechanic het volgende:
Maakt het overigens uit welk eten je dat 'vet' en die 'koolhydraten' haalt?
Voor je gezondheid wel, puur qua macro's maakt het volgens mij niet zo gek veel uit of je verzadigde of onverzadigde vetten eet.quote:
Dit.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:52 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voor je gezondheid wel, puur qua macro's maakt het volgens mij niet zo gek veel uit of je verzadigde of onverzadigde vetten eet.
Ik vind niet dat je dat los kunt zien.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:52 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voor je gezondheid wel, puur qua macro's maakt het volgens mij niet zo gek veel uit of je verzadigde of onverzadigde vetten eet.
Het betekent in ieder geval dat je je niet 100% van de tijd druk hoeft te maken over wat je eet. Als je grotendeels geen troep eet, kun je zo nu en dan ook wat lekker vette zooi eten, zonder dat je je druk hoeft te maken over je gains.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:08 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dat los kunt zien.
Daar is niks mis mee, en dat begrijp ik. Het gaat mij erom dat je, zélfs als je je gezondheid belangrijk vindt, best af en toe een zak chips of croissantje kunt eten, zonder dat je je druk hoeft te maken of het wel optimaal is om spiermassa te bouwen, omdat het daarvoor niet uitmaakt. En omdat het maar af en toe is, zal het ook vrijwel geen invloed hebben op je gezondheid.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:13 schreef quinoahipster het volgende:
Ik zeg ook niet dat vet slecht is, maar ik eet liever het vet uit volle biologische yoghurt, een avocado of makreel dan het vet uit een zak chips of croissantje.
Dus je wilt spieren kweken en droog zijn, zonder een gram vet aan te komen? Als je dat lukt moet je er een boek over schrijven, wordt geheid een bestseller... Je gaat geheid iets in vet aankomen, maar daar is helemaal niks mis mee natuurlijk..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:26 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Spieren ja. Meer vetmassa dan nu hoef ik niet. Gewoon behouden.
Nee dat is waarquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:51 schreef JAY-T het volgende:
Dus je wilt spieren kweken en droog zijn, zonder een gram vet aan te komen? Als je dat lukt moet je er een boek over schrijven, wordt geheid een bestseller... Je gaat geheid iets in vet aankomen, maar daar is helemaal niks mis mee natuurlijk..
Als je spiermassa wil vergoten moet je juist wel op je eten letten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:37 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Nee dat is waarBij nader inzien hoef ik ook helemaal niet 'slank' te zijn. Ik ga niet voor een sixpack ofzo dus een buikje hebben en houden is prima. Hoef dus niet zo erg op mijn eten te letten als ik dacht!
Het enige waar ik op let momenteel zijn eiwitten. Meer dan dat heb ik nooit echt begrepenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:54 schreef Ludd het volgende:
Als je spiermassa wil vergoten moet je juist wel op je eten letten.
Onderbouwing?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 18:56 schreef IsaacCuenca het volgende:
Nee slecht, zou max 4x per week doen. Je lichaam heeft rust nodig.
Waar wil je een onderbouwing voor? Dat rust belangrijk is voor spierherstel/groei? Dat lijkt mij evident.quote:
Ik ben geen beginner. Ik train al jaren, maar wegens tijdgebrek/slechte motivatie zakte de meeste spiermassa telkens weer in. Ditmaal wil ik meer trainen en het langer volhoudenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:22 schreef Ludd het volgende:
Of onderbouwing dat meer dan 4 x niet goed is? Theoretisch kan je met een complex goed samengesteld split-schema wel aan meer dagen komen, maar waarom zou een beginner als TS dat willen?
Omdat je benen niet trainde dacht ik dat je een beginner was.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:43 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ik ben geen beginner. Ik train al jaren, maar wegens tijdgebrek/slechte motivatie zakte de meeste spiermassa telkens weer in. Ditmaal wil ik meer trainen en het langer volhouden
1.86. 88 kiloquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:46 schreef Ludd het volgende:
[..]
Omdat je benen niet trainde dacht ik dat je een beginner was.Wat zijn je stats?
Heb je ook stats van je lifts? Deadlift en squat doe je niet zeker? Hoeveel bankdruk je?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:02 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
1.86. 88 kilo
Vetpercentage in januari was 13%, binnenkort weer opnieuw meten, kan zijn veranderd.
Kun je dit eigenlijk ook doen met alleen isolatie oefeningen? Zo ja, zou 1 oefening per spiergroep dan voldoende zijn? De meeste compound oefeningen zoals squats, pull Up of deadlift gaan me slecht af en sla ik tegenwoordig over.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:21 schreef LasTeR het volgende:
3x per week fullbody. Wat zijn je huidige stats?
quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:15 schreef eight het volgende:
De meeste compound oefeningen zoals squats, pull Up of deadlift gaan me slecht af en sla ik tegenwoordig over.
hahaquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:15 schreef eight het volgende:
[..]
De meeste compound oefeningen zoals squats, pull Up of deadlift gaan me slecht af en sla ik tegenwoordig over.
Dat zijn juist de belangrijkste oefeningen van allemaal. Als ze je slecht afgaan leer dan eerst hoe je ze goed moet doen met geen tot lichte gewichten. Of heb je een goede reden dat je ze niet kunt/wil doen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:15 schreef eight het volgende:
[..]
Kun je dit eigenlijk ook doen met alleen isolatie oefeningen? Zo ja, zou 1 oefening per spiergroep dan voldoende zijn? De meeste compound oefeningen zoals squats, pull Up of deadlift gaan me slecht af en sla ik tegenwoordig over.
Ja en nee. Het is deels medisch aangezien ik wat aan mijn onderste ruggenwervels heb. Ook is mijn motoriek niet top waardoor technische oefeningen een stuk riskanter zijn. Anderzijds zou ik hier wel op kunnen trainen om dit te verbeteren maar hier zal ik toch een instructeur voor moeten benaderen. Overigens zijn er wel andere compound oefeningen die ik doe, echter de belangrijkste (squats en deadlift) sla ik over. Desondanks groei ik wel goed.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat zijn juist de belangrijkste oefeningen van allemaal. Als ze je slecht afgaan leer dan eerst hoe je ze goed moet doen met geen tot lichte gewichten. Of heb je een goede reden dat je ze niet kunt/wil doen?
Ze zijn ook niet heilig... Je kan prima groot worden zonder ze.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:21 schreef eight het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is deels medisch aangezien ik wat aan mijn onderste ruggenwervels heb. Ook is mijn motoriek niet top waardoor technische oefeningen een stuk riskanter zijn. Anderzijds zou ik hier wel op kunnen trainen om dit te verbeteren maar hier zal ik toch een instructeur voor moeten benaderen. Overigens zijn er wel andere compound oefeningen die ik doe, echter de belangrijkste (squats en deadlift) sla ik over. Desondanks groei ik wel goed.
lol 193g eiwitten, zit je aan de juicequote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:41 schreef basm85 het volgende:
Ik post even wat voor mij werkt, trek zelf je conclusies:
Trainen/voeding/rust alledrie even belangrijk
Ik train 4x per week:
Ma: Upperbody A (incl benchpress)
Di: Lowerbody A (incl squat)
Woe: rust
Do: Upperbody B (incl chin-ups)
Vrij: Lowerbody B (incl deadlift)
1.85m / 85,5kg / 16% BF
Doel: vet afvallen tot 12% BF zonder spiermassa te verliezen (min mogelijk)
Basisbehoefte kcal berekenen incl dagelijkse activiteit en training (bij mij rond de 2500kcal)
Wil cutten dus ga expres onder die behoefte zitten met eiwit hoog (2200kcal, macro's: 70g vet / 193g kh / 193g eiwit). Alles wat je eet bijhouden in de MyFitnessPal app, super simpel.
Supplementen: whey om eiwit doel te halen binnen macro's, creatine voor kracht en ZMA voor goede nachtrust.
Straks is mijn doel om te cleanbulken, 200kcal boven mijn dagelijkse behoefte, voor de rest hetzelfde.
Works like a charm
Nope, ik wil tijdens het cutten zo min mogelijk spiermassa verliezen. Daarom staat eiwit zo hoog, kwam bovendien qua macro's het beste uit zo. Anyway, het werkt goed voor me zo dus ik ga het voorlopig niet aanpassen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:48 schreef Drinky het volgende:
[..]
lol 193g eiwitten, zit je aan de juice?
zelfs in de cut of als je aan de juice zit is ~200g eiwitten gewoon belachelijk veel, verspilling van je geld. Ik deed het eerst ook, maar met pakweg 60g minder in een cut bereik je nog steeds hetzelfde en het is goedkoper.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:00 schreef basm85 het volgende:
[..]
Nope, ik wil tijdens het cutten zo min mogelijk spiermassa verliezen. Daarom staat eiwit zo hoog, kwam bovendien qua macro's het beste uit zo. Anyway, het werkt goed voor me zo dus ik ga het voorlopig niet aanpassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |