Waar wil je een onderbouwing voor? Dat rust belangrijk is voor spierherstel/groei? Dat lijkt mij evident.quote:
Ik ben geen beginner. Ik train al jaren, maar wegens tijdgebrek/slechte motivatie zakte de meeste spiermassa telkens weer in. Ditmaal wil ik meer trainen en het langer volhoudenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:22 schreef Ludd het volgende:
Of onderbouwing dat meer dan 4 x niet goed is? Theoretisch kan je met een complex goed samengesteld split-schema wel aan meer dagen komen, maar waarom zou een beginner als TS dat willen?
Omdat je benen niet trainde dacht ik dat je een beginner was.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:43 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ik ben geen beginner. Ik train al jaren, maar wegens tijdgebrek/slechte motivatie zakte de meeste spiermassa telkens weer in. Ditmaal wil ik meer trainen en het langer volhouden
1.86. 88 kiloquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:46 schreef Ludd het volgende:
[..]
Omdat je benen niet trainde dacht ik dat je een beginner was.Wat zijn je stats?
Heb je ook stats van je lifts? Deadlift en squat doe je niet zeker? Hoeveel bankdruk je?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:02 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
1.86. 88 kilo
Vetpercentage in januari was 13%, binnenkort weer opnieuw meten, kan zijn veranderd.
Kun je dit eigenlijk ook doen met alleen isolatie oefeningen? Zo ja, zou 1 oefening per spiergroep dan voldoende zijn? De meeste compound oefeningen zoals squats, pull Up of deadlift gaan me slecht af en sla ik tegenwoordig over.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:21 schreef LasTeR het volgende:
3x per week fullbody. Wat zijn je huidige stats?
quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:15 schreef eight het volgende:
De meeste compound oefeningen zoals squats, pull Up of deadlift gaan me slecht af en sla ik tegenwoordig over.
hahaquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:15 schreef eight het volgende:
[..]
De meeste compound oefeningen zoals squats, pull Up of deadlift gaan me slecht af en sla ik tegenwoordig over.
Dat zijn juist de belangrijkste oefeningen van allemaal. Als ze je slecht afgaan leer dan eerst hoe je ze goed moet doen met geen tot lichte gewichten. Of heb je een goede reden dat je ze niet kunt/wil doen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:15 schreef eight het volgende:
[..]
Kun je dit eigenlijk ook doen met alleen isolatie oefeningen? Zo ja, zou 1 oefening per spiergroep dan voldoende zijn? De meeste compound oefeningen zoals squats, pull Up of deadlift gaan me slecht af en sla ik tegenwoordig over.
Ja en nee. Het is deels medisch aangezien ik wat aan mijn onderste ruggenwervels heb. Ook is mijn motoriek niet top waardoor technische oefeningen een stuk riskanter zijn. Anderzijds zou ik hier wel op kunnen trainen om dit te verbeteren maar hier zal ik toch een instructeur voor moeten benaderen. Overigens zijn er wel andere compound oefeningen die ik doe, echter de belangrijkste (squats en deadlift) sla ik over. Desondanks groei ik wel goed.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat zijn juist de belangrijkste oefeningen van allemaal. Als ze je slecht afgaan leer dan eerst hoe je ze goed moet doen met geen tot lichte gewichten. Of heb je een goede reden dat je ze niet kunt/wil doen?
Ze zijn ook niet heilig... Je kan prima groot worden zonder ze.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:21 schreef eight het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is deels medisch aangezien ik wat aan mijn onderste ruggenwervels heb. Ook is mijn motoriek niet top waardoor technische oefeningen een stuk riskanter zijn. Anderzijds zou ik hier wel op kunnen trainen om dit te verbeteren maar hier zal ik toch een instructeur voor moeten benaderen. Overigens zijn er wel andere compound oefeningen die ik doe, echter de belangrijkste (squats en deadlift) sla ik over. Desondanks groei ik wel goed.
lol 193g eiwitten, zit je aan de juicequote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:41 schreef basm85 het volgende:
Ik post even wat voor mij werkt, trek zelf je conclusies:
Trainen/voeding/rust alledrie even belangrijk
Ik train 4x per week:
Ma: Upperbody A (incl benchpress)
Di: Lowerbody A (incl squat)
Woe: rust
Do: Upperbody B (incl chin-ups)
Vrij: Lowerbody B (incl deadlift)
1.85m / 85,5kg / 16% BF
Doel: vet afvallen tot 12% BF zonder spiermassa te verliezen (min mogelijk)
Basisbehoefte kcal berekenen incl dagelijkse activiteit en training (bij mij rond de 2500kcal)
Wil cutten dus ga expres onder die behoefte zitten met eiwit hoog (2200kcal, macro's: 70g vet / 193g kh / 193g eiwit). Alles wat je eet bijhouden in de MyFitnessPal app, super simpel.
Supplementen: whey om eiwit doel te halen binnen macro's, creatine voor kracht en ZMA voor goede nachtrust.
Straks is mijn doel om te cleanbulken, 200kcal boven mijn dagelijkse behoefte, voor de rest hetzelfde.
Works like a charm
Nope, ik wil tijdens het cutten zo min mogelijk spiermassa verliezen. Daarom staat eiwit zo hoog, kwam bovendien qua macro's het beste uit zo. Anyway, het werkt goed voor me zo dus ik ga het voorlopig niet aanpassen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:48 schreef Drinky het volgende:
[..]
lol 193g eiwitten, zit je aan de juice?
zelfs in de cut of als je aan de juice zit is ~200g eiwitten gewoon belachelijk veel, verspilling van je geld. Ik deed het eerst ook, maar met pakweg 60g minder in een cut bereik je nog steeds hetzelfde en het is goedkoper.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:00 schreef basm85 het volgende:
[..]
Nope, ik wil tijdens het cutten zo min mogelijk spiermassa verliezen. Daarom staat eiwit zo hoog, kwam bovendien qua macro's het beste uit zo. Anyway, het werkt goed voor me zo dus ik ga het voorlopig niet aanpassen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |