dit dusquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:04 schreef MrSalazar het volgende:
Waarschijnlijk ga je met tokkies om.
Echt? Ik mocht daar lezen wat ik wilde, nooit een probleem mee gehad of zo..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:06 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik zat op het vmbo en daar was Hermans geen optie.Mijn interesse in boeken is pas gekomen nadat ik van school af was.
Je slaat de plank echt compleet mis.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat jij W.F. Hermans een toffe peer vindt en dat jij van Bach houdt. Het probleem is dat jij op mensen neerkijkt die niet dezelfde literaire en muziek gerelateerde interesses en/of kennis hebben als jij.
Wat wil je dan zeggen met onderstaande?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 03:29 schreef Gewas het volgende:
[..]
Je slaat de plank echt compleet mis.
En met een topictitel als:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:03 schreef Gewas het volgende:
maar Hermans is een van de grootste schrijvers die dit land gekend heeft en als je nog nooit van die naam gehoord heb... tja?
Je zoekt er veel te veel achter man.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat wil je dan zeggen met onderstaande?
[..]
En met een topictitel als:
KLB / Mensen die klassieke muziek niet snappen
Waarbij je ipv 'leuk vinden' of 'houden van' dus ook nog eens een woord gebruikt als 'snappen', oftewel begrijpen, iets wat doorgaans gekoppeld wordt aan intelligentie.
Dat is toch die man van "de duif is dood" en "mevrouw Loofhutjes" ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:03 schreef Gewas het volgende:
Ja hoi, weer een klacht van mij.
Meeste mensen in mijn omgeving kennen Willem Frederik Hermans niet. Als je niet van iemands boeken houdt kan ik me dat nog voorstellen, maar Hermans is een van de grootste schrijvers die dit land gekend heeft en als je nog nooit van die naam gehoord heb... tja?
[ afbeelding ]
Ik ben in dat boek tot de helft gekomen en om een of andere reden heb ik hem nooit meer uitgelezen. Mooiste stuk vond ik dat er plotseling een neger in zijn onderbroek op haar bed lag en dat stuk met die Arabische muziek was ook geniaal.quote:
Geen idee, die titels komen me niet bekend voor.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is toch die man van "de duif is dood" en "mevrouw Loofhutjes" ?
Marten Toonder ftw!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 06:41 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een van de weinige Nederlandse schrijvers die ik nog wel te lezen vind. Ben verder absoluut niet zo van de Nederlandse literatuur, vind veel schrijvers echte kneuterige zeikschrijvers. W.F. Hermans vind ik dan nog wel aardig.
Nee, niet altijd. Lees Paranoia maar eens, dat is een bundel met zes korte novellen (waaronder Het Behouden Huis en uiteraard ook Paranoia zelf).quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:46 schreef sig000 het volgende:
Dat is toch die kerel van die dikke boeken?
De titel klinkt al goed., heb na mijn verplichte kost nooit meer echt verdiept in die schrijver.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:53 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee, niet altijd. Lees Paranoia maar eens, dat is een bundel met zes korte novellen (waaronder Het Behouden Huis en uiteraard ook Paranoia zelf).
Dat verhaal Paranoia is trouwens toch wel mijn favoriet verhaal van Hermans, ik ken niet zo veel van zijn leven maar volgens mij heeft hij daar toch geput uit een wat meer donkere kant van zijn eigen persoonlijkheid.![]()
Nooit Meer Slapen vond ik dan weer slaapverwekkend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |