Ik zat op het vmbo en daar was Hermans geen optie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:05 schreef vinnieboy het volgende:
Verplicht moeten lezen
Kut boekenlijsten
Ik mag hopen de Seventeen en de Chickquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:06 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik zat op het vmbo en daar was Hermans geen optie.Mijn interesse in boeken is pas gekomen nadat ik van school af was.
W.F. Hermans had een perfecte beheersing van de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb alleen de Donkere Kamer van Damokles gelezen van hem.
Ik ben meer van de Jan Cremer en Jan Wolkers. Maar Hermans schijnt een fenomenaal schrijver te zijn.
LOLquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:12 schreef TwentyFourr het volgende:
Ik vind jouw topics overkomen als een poging om intellectueel over te komen, dat compensatiegedrag hou ik niet zo van. Dus dat je even weet dat ik ook dit topic een minnetje geef.
een taalvirtuoos.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:14 schreef Gewas het volgende:
[..]
W.F. Hermans had een perfecte beheersing van de Nederlandse taal.
Tsja, intelligentie en algemene ontwikkeling zijn twee verschillende zaken; hoewel er wel een verband tussen beiden is: slimme mensen zullen eerder het nieuws volgen en een hogere opleiding hebben gedaan. Daarnaast is "algemene ontwikkeling" een vaag, niet duidelijk gedefinieerd begrip; er is ook geen instantie die bepaalt wat er wel of niet onder valt. Het ligt er soms ook maar aan wat op je pad komt. Ik luister/kijk nauwelijks radio, dus ik wist niet wie John Legend was, waarna mij werd verweten een slechte algemene ontwikkeling te hebben, terwijl ik wel bv Schopenhauer heb gelezen. Ik bedoel maar, het is relatief.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef CPS2000 het volgende:
W.F. Hermans niet kennen is gewoon een teken van een schrijnend gebrek aan algemene kennis. Ik ken ook mensen (lees: vrouwen) met een masterdiploma op zak die niet weten waar Flevoland ligt (geen grap) of denken dat Helsinki de hoofdstad van Zweden is.
Naar mijn mening zijn ultieme meesterwerk: Nooit Meer Slapen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:33 schreef Ludd het volgende:
Wel eens van gehoord, maar nooit iets van gelezen. Wat voor interessant werk heeft hij geschreven dan?
Noted, als ik tijd en beschikking heb zal ik me er eens aan wagen, al ben ik eigenlijk niet zo van de romans.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:34 schreef Gewas het volgende:
[..]
Naar mijn mening zijn ultieme meesterwerk: Nooit Meer Slapen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |