schieten we niets mee op, bovendien is de NAVO geen politiek bondgenootschapquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:16 schreef DeJori het volgende:
[..]
En ik zit hier maar te hopen dat de huidige politieke ontwikkelingen in Turkije leiden tot een schorsing van Turks NAVO lidmaatschap, juist om de mogelijkheid van een Artikel 5 beroep.
De Amerikaanse belangen zijn dat Assad weg moet, hij steunt terroristen en is een bondgenoot van Rusland en Iran. Dit was een unieke kans om het regime te verwijderen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah de vinger in het wespennest van Syrie steken? In Libie heeft de bewapening goed uitgepakt zeker? Laat staan Syrie met Iran, Rusland en sjitische milities aan Assad's kant![]()
Ik heb het nu over een Amerikaanse president die Amerikaanse belangen dient. En als Syrie een Libie in duizendkwadraat zou worden moeten wie noodgedwongen de schade beperken? Zoals nu in Irak? Juist ja.... Assad gewoon laten zitten en ver ervandaan blijven is het beste wat Obama kon doen.
denk eerder dat de Amerikanen het een mooi excuus vinden om de boel weer eens af te stoffenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:18 schreef balaverde het volgende:
[..]
Ja we gaan patriots bij de grens neerzetten om vervolgens aanvallen op Istanbul toe te staan.....
Maar het land neemt door zijn twijfelachtige positie in de conflicten van buurlanden wel bewust het risico deel te worden van dat conflict. Tegelijkertijd zijn wij 'verplicht' hen te helpen als ze worden aangevallen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
schieten we niets mee op, bovendien is de NAVO geen politiek bondgenootschap
daarom worden ze niet aangevallenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:21 schreef DeJori het volgende:
[..]
Maar het land neemt door zijn twijfelachtige positie in de conflicten van buurlanden wel bewust het risico deel te worden van dat conflict. Tegelijkertijd zijn wij 'verplicht' hen te helpen als ze worden aangevallen.
Durf je daar je hand voor in het vuur te steken? Turkije is hard op weg om te zorgen dat zowel IS als Assad een hekel aan ze heeft en ik acht die twee geen van beide toerekeningsvatbaarquote:
Als je iemand wil laten zitten die terroristen steunt die aanslagen plegen in het Westen...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En gelijk heeft hij lijkt mij..
F35?? Twee F16's, hooguit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk eerder dat de Amerikanen het een mooi excuus vinden om de boel weer eens af te stoffen
Nederland zal wel 1 F35 en 2 Apache's inzetten
Ik ben bang dat het geen leugens zijn. Turkije heeft toch wel baat bij het steunen van de ISIS. Wat is makkelijker dan je grootste tegenstander (de PKK en YPG) uit te schakelen zonder er mee te vechten?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:24 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Nee maar er worden veel leugens verspreid over dat Turkije IS zou steunen.
Wat bedoel je met twijfelachtige positie?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:21 schreef DeJori het volgende:
[..]
Maar het land neemt door zijn twijfelachtige positie in de conflicten van buurlanden wel bewust het risico deel te worden van dat conflict. Tegelijkertijd zijn wij 'verplicht' hen te helpen als ze worden aangevallen.
En ondertussen bewapend de VS de Koerden weer, leuke wapenwedloop krijg je dan in dat wespennest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het geen leugens zijn. Turkije heeft toch wel baat bij het steunen van de ISIS. Wat is makkelijker dan je grootste tegenstander (de PKK en YPG) uit te schakelen zonder er mee te vechten?
Die backfire weegt niet op tegen het resultaat, de val van de Sovjet-Unie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:49 schreef primakov het volgende:
[..]
Hiernaast zijn de Amerikanen huiverig geworden voor het bewapenen van heterogene groeperingen, het laatste wat de VS en haar inlichtingendiensten willen is een backfire zoals die van de mujahideen die uitgroeide tot Al-Qaeda.
Assad is een stuk slimmer dan dat en met ISIS moeten we sowieso vanaf, die kunnen net zo gemakkelijk hier in Amsterdam iets opblazen als het ze niet zintquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:23 schreef DeJori het volgende:
[..]
Durf je daar je hand voor in het vuur te steken? Turkije is hard op weg om te zorgen dat zowel IS als Assad een hekel aan ze heeft en ik acht die twee geen van beide toerekeningsvatbaar
dat was een grappiequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
F35?? Twee F16's, hooguit.
Maar grondtroepen zijn nodig, met alleen bommen gooien red je het niet.
Dat was mede een oorzaak voor dat resultaatquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:26 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Die backfire weegt niet op tegen het resultaat, de val van de Sovjet-Unie.
Ze posten veel van hun eigen gruwelijkheden, eigenlijk is dat dus juist erg positief.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:44 schreef theunderdog het volgende:
Waarom mag ISIS eigenlijk via twitter, Facebook hun propaganda verspreiden?
Is dat zo moeilijk tegen te houden of?
Ik beloof hem plechtig dat hij binnenkort een Amerikaanse raket kopt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:51 schreef Disorder het volgende:
De jeugd heeft de toekomst:
[ afbeelding ]
"Hey Achmed we need a bigger watermark!"quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:50 schreef BluesRebel het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=09d_1407772758
Islamitisch Front (pro-Saoedi-Arabië).quote:Edit: maar mensen eronder twijfelen wel of het ISIS in Irak isweg vreugde!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |