Nu betrek je nazi-duitsland (op welk punt in de geschiedenis overigens?) er ineens weer in terwijl het in je oorspronkelijke post puur ging om antisemitisme "vanuit de staat".quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De schaal is natuurlijk van een compleet andere orde dan die in Nazi-Duitsland. Een dergelijke constatering is op geen enkele wijze ongefundeerd, maar gewoon een keihard feit.
Ik vind dat je terughoudend moet zijn met vergelijkingen met de nazi's. Daarmee doe je de slachtoffers van de Holocaust namelijk tekort.
Dat betekent overigens niet dat je niet waakzaam moet zijn.
Verder zie ik nog steeds niet in waarom je blanken er dan zo nodig bij moest slepen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het begint altijd met het wapperen met vlaggetjes.
Wanneer gaat het jou wel boeien dan? Als er winkelruiten van Joden worden ingegooid? Als er Joden op straat worden doodgeschoten?
In Amersfoort zijn de ruiten van opperrabbijn Jacobs recentelijk al ingegooid en in dat joodse museum in Brussel zijn er al joden doodgeschoten door een teruggekeerde jihadist die het voorval met een GoPro camera getracht heeft te filmen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en jodenhaat die afkomstig is van een wat kut-Marokaantjes.
Wacht even, ben jij niet degene die bij herhaling parallellen tussen de PVV en de nazi's aanstipte? Of verwar ik je met iemand anders?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat je terughoudend moet zijn met vergelijkingen met de nazi's. Daarmee doe je de slachtoffers van de Holocaust namelijk tekort.
Wel eens gedaan in het verleden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wacht even, ben jij niet degene die bij herhaling parallellen tussen de PVV en de nazi's aanstipte? Of verwar ik je met iemand anders?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel eens gedaan in het verleden.
Maar voortschrijdend inzicht enzo. Je krijgt mensen wel mooi op de kast met die vergelijkingen.
Waar praat ik het precies goed? Ik stelde alleen dat de vergelijking met Nazi-Duitsland ietwat overdreven is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nu betrek je nazi-duitsland (op welk punt in de geschiedenis overigens?) er ineens weer in terwijl het in je oorspronkelijke post puur ging om antisemitisme "vanuit de staat".
[..]
[..]
In Amersfoort zijn de ruiten van opperrabbijn Jacobs recentelijk al ingegooid en in dat joodse museum in Brussel zijn er al joden doodgeschoten, door een teruggekeerde jihadist die het voorval met een GoPro camera getracht heeft te filmen.
Maar volgens KoosVogels is "overdrijven" "ook een vak".Heb je zelf nou echt niet door hoe dom en verwerpelijk je aan het lullen bent? Er zijn al Nederlandse joden die echt bang zijn, daar alle reden toe hebben en jij praat het goed.
Erg hypocriet ben je dus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel eens gedaan in het verleden.
Maar voortschrijdend inzicht enzo. Je krijgt mensen wel mooi op de kast met die vergelijkingen.
Ga alsjeblieft ergens anders "mooi" mensen op de kast jagen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar praat ik het precies goed? Ik stelde alleen dat de vergelijking met Nazi-Duitsland ietwat overdreven is.
Volkomen mee eens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:04 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ben je echt zo naïef? Nee toch?
Dit volk is zowel geestelijk gestoord als agressief als parasitair als hypocriet:
- Geestelijk gestoord: spreekt voor zich
- Aggressief: spreekt voor zich
- Parasitair: lekker uitkeringen vangen hier in Nederland waar ze aan alle kanten beschermd en vertroeteld worden
- Hypocriet: de Westerse samenleving is vuilnis en bestaat uit varkens, honden en kakkerlakken maar ze komen er wel wonen, vanwege infiltratie en bovengenoemd parasitisme.
Leuk dat Links Nederland zo lekker politiek correct wil zijn, maar deze idioten zijn dit niet en snijden je rustig de strot af zonder te knipperen. Jarenlang wordt dit al geroepen, dus er zit niet veel anders op dan daadwerkelijk wachten totdat er een paar honderd de keel doorgesneden zijn, aangezien de tientallen incidenten op jaarbasis hier kennelijk geen indruk maken.
Zo is de Schilderswijk ook een prachtig voorbeeld van hoe het in rap tempo slechter en slechter gaat met het islamitische probleem in Nederland. Lees anders dit stukje even, voor het geval je denkt dat ik overdrijf:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia_patrols_(London)
Ik doe nu juist het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft ergens anders "mooi" mensen op de kast jagen.
Niet bepaald, aangezien ik dergelijke vergelijkingen tegenwoordig vermijd.quote:
Mee eens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet waakzaam zijn, absoluut. Maar de huidige situatie is natuurlijk allerminst vergelijkbaar met die in de aanloop naar Nazi-Duitsland.
Het zijn de kafir die de meerderheid vormen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:29 schreef vigen98 het volgende:
Wat is dit toch een kutlandChristenen vormen de meerderheid maar moeten allemaal shit pikken van die kut flikkers
Jammer die naïviteit. Je kan het misschien wel onder een mening scharen maar je steunt / verheerlijkt een terroristische groep. Lijkt me genoeg reden om je als risico te zien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Eng he, mensen met een andere mening.
Dat mag.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet bepaald, aangezien ik dergelijke vergelijkingen tegenwoordig vermijd.
Voortschrijdend inzicht enzo.
Of mag je nooit van mening veranderen?
Een religieus gestoorde malloot als je de isis steunt. De wereld is een stuk beter zonder hun.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Laat ze lekker, boeit mij geen reet als er een of andere malloot met een vlaggetje gaat staan te wapperen.
Het begint nooit vanuit de staat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en jodenhaat die afkomstig is van een wat kut-Marokaantjes.
draai, draai.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doe nu juist het tegenovergestelde.
Je moet waakzaam zijn, absoluut. Maar de huidige situatie is natuurlijk allerminst vergelijkbaar met die in de aanloop naar Nazi-Duitsland.
Dat klopt, maar er is geen politieke beweging die het antisemitisme uitdraagt en het draagvlak voor jodenhaat lijkt mij zeer beperkt in Nederland.quote:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)erkkleding-1569457W/quote:Stuiterballen
Een paar bekenden van Mohammed komen binnen. Het zijn net stuiterballen. 'Veel van de Top600-gedetineerden zijn druk, manipulatief en moeilijk te sturen,' zegt Dennis (40), afdelingshoofd van de Bijlmernajes. 'Ze kunnen om niets agressief reageren. Het zijn strijkers, ze hebben niet eens een lontje.'
Mohammed en zijn vrienden blowen elke dag en zijn verslaafd aan energiedrankjes. Enkelen van hen zitten op kickboksen: Badr Hari is hun held. Ook spelen ze graag een potje voetbal.
Smijten met geld verleent in deze kringen status. 'Plussen' bijvoorbeeld: als de een in een populaire horecatent een fles champagne bestelt, laat een ander er twee komen. Dat kan de eerste niet op zich laten zitten en binnen de kortste keren staan de tafeltjes vol dure flessen. Tot er weer eens een knokpartij uitbreekt en de flessen in het rond vliegen.
Moorden voor merkkleren
Ze plegen een moord voor merkkleren, zegt Mohammed grijnzend. Een Moncler-jas met bontkraag, een Armani-overhemd, Prada-gympen of Dolce & Gabbana-sneakers, een grote Audemars Piguet om de pols: zo ziet iedereen dat je het hebt gemaakt. Hetzelfde geldt voor een fraaie scooter en een snelle wagen – die overigens zelden op eigen naam staan. De slimmere jongens rijden in leasewagens of maken gebruik van strolieden. Ideaal is elke keer een andere blondine aan de arm. Bij Marokkaanse meisjes maken ze geen kans: die doen het wél goed op school, bewaken hun eer en trekken liever met elkaar op.
Hun vaardigheden leren ze op straat of in de gevangenis, zegt Mohammed. Het begint met het wegbrengen van een pakketje drugs of het beheren van een stash (geheime bergplaats). De volgende stap is op de uitkijk staan bij een overval en een scooter of een vluchtwagen 'regelen'. Na verloop van tijd zijn ze klaar voor het echte werk: ramkraken en georganiseerde roofovervallen.
Liquidaties
Sommige jongens worden ingezet voor het plegen van liquidaties. Geld is niet eens het belangrijkste motief. Ze zien het als een vriendendienst en hopen er zo bij te horen. Maar zodra ze te veel weten, worden ze zelf uit de weg geruimd.
De meeste misdrijven worden gepleegd met meer daders. Bij veel overvallen is sprake van hit-and-run: op zoek naar 'snel geld' lopen ze een zaak binnen en zwaaien met hun vuurwapen.
Grote misdrijven worden wel goed voorbereid. Juweliers of banken worden wekenlang geobserveerd om te kijken wat het beste moment is om toe te slaan, vluchtroutes zijn in kaart gebracht. Om te voorkomen dat ze worden afgeluisterd, wisselen ze geregeld van mobieltje en praten ze in codetaal. Voor peilzenders en afluisterapparatuur zijn ze vaste klant bij spyshops. Recent werd in Amsterdam-West een zaak opgerold die volgens de politie ook volautomatische vuurwapens leverde.
Hulpverlening
De opmars van Marokkanen in de zware misdaad begon zo'n twintig jaar geleden. Veel buurtbewoners weten precies wie het zijn, maar zwijgen uit angst voor wraakacties. Anderen verlenen hand- en spandiensten en profiteren mee. Of buurtbewoners en ouders zijn afwezig, omdat ze vooral in Marokko zitten.
Wijkagenten en hulpverleners bijten al jaren hun tanden stuk op probleemgezinnen. Alleen een arrestatieteam komt achter de voordeur, heet het. De hulpverlening was versnipperd. Ondanks miljoenensubsidies om ze op het rechte pad te houden, groeiden veel jongens uit tot geharde criminelen.
Niets om je druk om te maken.quote:
Wat heeft dat verhaal met jodenhaat te maken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:57 schreef NotYou het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/Ne(...)erkkleding-1569457W/
Ah joh, het zijn maar
[..]
Niets om je druk om te maken.
Juweliers en caissieres zullen zich door de realisatie vast gesterkt voelen wanneer ze in de loop van een vuurwapen kijken, een mes onder hun neus geduwd krijgen of rake klappen vangen voor een paar tientjes.
Het ging meer om het afdoen van iets als onschuldig en klein terwijl het dat geenszins is maar hoe het met elkaar verband houdt? Er bestaat een overlap tussen de groep criminele marokkanen en de groep die op jihad wil gaan/met IS(IS) sympathiseert.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heeft dat verhaal met jodenhaat te maken?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)e-over-syriegangers/quote:Groep werd uit plaatselijke moskee gezet
De Delftse vriendengroep werd enige tijd voor hun jihadreis uit de plaatselijke moskee gezet wegens radicaal gedachtegoed. De moskee meldde dit bij de politie, die het signaal doorspeelde aan de veiligheidsdienst en de gemeente Delft.
In de melding werd aangegeven dat zich in de moskee een kleine groep rond een viertal twintigers afscheidde van de overige moskeegangers om – buiten de imam om – radicaal gedachtegoed te verspreiden. De Syriëgangers kwamen uit deze groep.
[..]
De jihadisten uit Delft radicaliseerden na een mislukte overval, blijkt uit gesprekken met diverse bronnen rondom de strijders. In december 2010 pleegden drie twintigers uit de Delftse vriendengroep een overval op een supermarkt in Moerkapelle.
Een van de supermarktmedewerkers gooide een gereedschapskist op een van de overvallers, die van de trap viel en zijn nek brak. Hij overleed diezelfde avond. De Delftse groep was ontdaan over de dood van de vriend en zocht de moskee op. Veel jongeren werden hierna zeer religieus en raakten overtuigd van het nut van de jihad.
Ook dat vind ik goed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:35 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Een religieus gestoorde malloot als je de isis steunt. De wereld is een stuk beter zonder hun.
Als het aan mij lag dan dropte ik die hele zooi in de noordzee,maar dat is dan ook weer radicaal
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
Wegwuiven? In een van mijn eerste bijdragen in dit topic onderschrijf ik de post van een user die vindt dat ISIS-sympathisanten het land uitgezet mogen worden.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sturmabteilungquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar praat ik het precies goed? Ik stelde alleen dat de vergelijking met Nazi-Duitsland ietwat overdreven is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |