Wat gebeurt er nou dan als er grote kosten aan je auto komen? Een starlet is al een oudere auto toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan moet ik zowat iedere dag een auto lenen, vooral met huwelijken gaan er ook nog zeker twee gesprekken aan vooraf om alles wensen goed door te nemen.
Dan wordt dat ook lastig inderdaad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan moet ik zowat iedere dag een auto lenen, vooral met huwelijken gaan er ook nog zeker twee gesprekken aan vooraf om alles wensen goed door te nemen.
Ah, meneer komt uit de steentijdquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach jongen, toen ik studeerde, hadden we de Commodore 64 als huiscomputer. Een harde schijf op de computer, dat had alleen de Prof van de faculteit.
Ziekenfonds? Nooit ingezeten.
Enige wat ik toen had, was een renteloos voorschot als studiebeurs en m'n ouwe kreeg 3x kinderbijslag voor uitwonenende studenten. Dat waren barre tijden, toen won Evert van Benthem de 11-stedentocht ..
Die heb ik dus net gehad toen hij gekeurd moest worden. beide achterbanden, een handremkabeltje en nog iets voor bij de banden aan beide kanten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat gebeurt er nou dan als er grote kosten aan je auto komen? Een starlet is al een oudere auto toch?
Ik heb ook geprofiteerd! Van studeren zonder studiepunten, van onbeperkte studiefinanciering, van kamerprijzen van 250 NLG, van huizenprijzen rond de 1,5 ton (in guldens), van veel vrije tijd, van afkoopsommen gevolgd door uitkeringen, van weet ik veel wat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, meneer komt uit de steentijd
Een renteloze studiebeurs en kinderbijslag zomaar is ook niet verkeerd. Daar heb je vast ook wel e.e.a. van teruggezien. Niet doen alsof je nergens van hebt geprofiteerd hoor.
Ja, maar bij oudere auto's kan er naast de keuring ook nog wel eens kosten ontstaan. Gelukkig staan starlets wel te boek al zeer betrouwbaar!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die heb ik dus net gehad toen hij gekeurd moest worden. beide achterbanden, een handremkabeltje en nog iets voor bij de banden aan beide kanten.
Dus daar is mijn laatste geld naartoe gegaan.
Daarom wilde ik ook heel graag een Starlet, en ik moet zeggen, ik heb hem nu iets meer dan twee jaar en maak er best wat km mee en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, dit is ook de eerste keer dat ik er kosten aan heb.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, maar bij oudere auto's kan er naast de keuring ook nog wel eens kosten ontstaan. Gelukkig staan starlets wel te boek al zeer betrouwbaar!
Niet overgeneraliseren hčquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb ook geprofiteerd! Van studeren zonder studiepunten, van onbeperkte studiefinanciering, van kamerprijzen van 250 NLG, van huizenprijzen rond de 1,5 ton (in guldens), van veel vrije tijd, van afkoopsommen gevolgd door uitkeringen, van weet ik veel wat.
Maar ik heb er veel voor moeten doen en veel voor moeten laten. En niet op m'n 19-de al kunnen zeggen: .................bluhhh
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ga nu heel eerlijk zijn, zou ik de bijstand in gaan zou ik het makkelijker hebben.
Maar dat wil ik voorkomen.
Dat dus. Ik heb me de tering gewerkt tussen m'n 24 en 44-ste. Nu ook ok al weer 10 jaar...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Al zitten er lamme takken genoeg tussen ja. Vooral veel jongeren lijken grootgebracht te worden met de filosofie dat je heel sneu bent als je iets niet kan, en je dan maar meteen recht hebt op een uitkering. Terwijl als ze die uitkeringen zouden halveren, veel meer mensen wat zouden doen voor hun geld.
Ken je geen handige mensen in je omgeving? Dat kan ook een hoop geld schelen, qua onderhoud.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom wilde ik ook heel graag een Starlet, en ik moet zeggen, ik heb hem nu iets meer dan twee jaar en maak er best wat km mee en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, dit is ook de eerste keer dat ik er kosten aan heb.
TS is nooit meer terug geweestquote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:50 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dit voor een topic? (de op dan)
En gaat ts nog iets zeggen op de post?
Rijd je meer dan 10.000 km per jaar? Want daar ergens ligt de grens waarbij bijv. Greenwheels goedkoper is dan een eigen auto. Wij gebruiken gw al jaren, en ik ben er erg tevreden over.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom wilde ik ook heel graag een Starlet, en ik moet zeggen, ik heb hem nu iets meer dan twee jaar en maak er best wat km mee en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, dit is ook de eerste keer dat ik er kosten aan heb.
Moet je wel bij een GW punt in de buurt wonen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:29 schreef Bleie het volgende:
[..]
Rijd je meer dan 10.000 km per jaar? Want daar ergens ligt de grens waarbij bijv. Greenwheels goedkoper is dan een eigen auto. Wij gebruiken gw al jaren, en ik ben er erg tevreden over.
TS zit vast in de bakquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:42 schreef innie.com het volgende:
Lenen met of zonder BKR toetsing , je krijgt het gewoonweg niet!
Ik ben in de schulden gekomen door een particuliere schuldhulpverlener... in plaats van mijn rekeningen te betalen en mijn belasting in te vullen.........is hij er jaren lang met mijn geld vandoor gegaan......Ik zoek nu hulp om elke maand maar 1 bedrag te betalen.....vandaar dat ik een lening zoek.......maar met deze zware BKR notering...krijg ik steeds niets en wordt steeds afgewezen...........laat je niet gek maken, met een zware BKR notering kan je NERGENS geld lenen!
Dit. TS vindt dat natuurlijk niet leuk; maar dit is idd precies waar BKR voor dient.quote:
In sommige gevallen is dat wel een goed idee. Zo heb ik het zelf via de gemeente gedaan. Van alle schulden 1 schuld gemaakt, op die manier krijg je veel beter overzicht.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Geld lenen om je leningen te betalen... Lijkt me een heel goed idee
50 tot 100 euro alleen voor boodschappen? Vind dat behoorlijk veel. Voor 50euro kan je makkelijk voor 2 personen een hele week eten en drinken kopen, zelfs nog met wat lekkers erbij voor in het weekend. Ligt er maar net aan waar je je boodschappen doet en welke merken je koopt. Slimste is ook om 1x per week boodschappen te doen, alles op een lijstje te schrijven en dan tussendoor niet meer naar de supermarkt gaan. Dan kom je ook niet zo snel in de verleiding om meer te kopen dan nodig is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:23 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ben je alleenstaand met twee dochters? Dan is het inderdaad erg lastig. Ik vind je budget voor boodschappen dan erg knap. Ben als student al 50-100 euro per week kwijt aan eten, drinken, tandpasta enz.
Hoeft niet altijd goedkoper te zijn. Ik rij nu in een Nissan Micra uit 1996 en ben voordeliger uit dan wat er bij Greenwheels betaald moet worden. Af en toe wel een kleine reparatie nodig maar dan nog kan het voor mij per jaar wel uit. Ik rij sowieso minimaal 40.000km per jaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:29 schreef Bleie het volgende:
[..]
Rijd je meer dan 10.000 km per jaar? Want daar ergens ligt de grens waarbij bijv. Greenwheels goedkoper is dan een eigen auto. Wij gebruiken gw al jaren, en ik ben er erg tevreden over.
Dan heb je het over 100 euro per maand, per persoon. Dat kan nooit. Ik ben echt een veelvoud van dat kwijt. Nu kan het best wel wat zuiniger, maar als je gezond en gevarieerd wil eten kom je echt niet onder 150-200 euro lijkt mij.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:06 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
50 tot 100 euro alleen voor boodschappen? Vind dat behoorlijk veel. Voor 50euro kan je makkelijk voor 2 personen een hele week eten en drinken kopen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |