abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:42:08 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143318283
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:08 schreef snakelady het volgende:
Maar niet dus, mijn inkomsten zijn te laag om een lening af te sluiten, terwijl ik kan aantonen dat ik het maandelijks kan aflossen. :')
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar het is eigenlijk bizar, ik zit gelukkig niet in de schulden maar als het zo doorgaat duurt dat niet lang meer.
Ik kom maandelijks gewoonweg geld tekort, mijn vaste lasten, eten enz kan ik betalen, maar zodra er onverwachte uitgaves zijn of een extra rekening zoals bv ziektekosten dan zit ik in de problemen en duurt het weer maanden eer ik weer wat ademruimte heb, helaas komt er altijd wel weer iets anders waardoor het weer van voor naar achter begint.

Ik snap die twee posts niet als ik ze aan elkaar koppel.

Als je nu al een probleem hebt als er onverwachtste uitgaves komen, hoe ga je dan aantonen dat je kunt aflossen, want als je nu een lening neemt voor de huidige grote onverwachtse uitgaves, en er komt nog een grote onverwachtse uitgave, dan moet je en die nieuwe grote onverwachtse uitgave zien te betalen, en je bent je lening voor de oude nog aan het aflossen.

En begrijp me goed, dit is geen aanval, ik weet heel goed hoe het is om van net te weinig een gezin te moeten onderhouden, maar zo'n lening die alle grote onverwachtse uitgaven dan even dekt werkt op de lange duur ook niet, want als je de aflossing daarvan makkelijk kon missen, dan had je het bedrag voor de aflossing (en rente) ook wel kunnen sparen.

@ TS; ga naar de gemeente en ga in overleg met hun schuldhulpverlening, en ik mag aannemen dat je aangifte gedaan hebt tegen degene die je ingehuurd had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:43:48 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143318371
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Begin daarom eens consequent een lijst van alle uitgaven te maken. Grangschikt in categorieën als:

Wonen
Eten & Drinken
Vervoer
Belastingen.

En idem voor de inkomsten.

Hebben wij eens gedaan en wat bleek:
wij hebben alleen maar inkomen(s) door te werken........(gek hé??)

Nog nooit: zkv toeslag, kinderfokpremie, kinderopvangtegemoekoming, huurtoeslag...nog nooit één cent gevangen buiten ons loon om.....
Nee? Geen HRA op je aflossingsvrije hypotheek?
Ah gossie...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143318488
Natuurlijk kan dat niet, flapdrol. Volgende keer ook controleren of je `particuliere schuldhulpverlener' wel daadwerkelijk iets betaalt als je hem je geld geeft.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_143320477
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:08 schreef snakelady het volgende:
Zelfs niet zonder BKR notering hoor.

Ik heb de laatste tijd flink wat grote rekeningen gekregen, auto was kapot, eigen bijdrage ziektekosten, gemeentebelasting enz.
Die kan ik niet ineens betalen dus betaal ze nu maandelijks af.

Mijn idee was een lening afsluiten, alles ineens afbetalen en dan alleen die lening maandelijks aflossen om zo wat meer overzicht te creëren.
Maar niet dus, mijn inkomsten zijn te laag om een lening af te sluiten, terwijl ik kan aantonen dat ik het maandelijks kan aflossen. :')
als je zo weinig verdient kan je dan geen kwijtschelding van je gemeentelijke belastingen krijgen? En met een ziektekostenverzekeraar en garage zijn soms ook betalingsregelingen af te spreken? :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_143324983
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:08 schreef snakelady het volgende:
Zelfs niet zonder BKR notering hoor.

Ik heb de laatste tijd flink wat grote rekeningen gekregen, auto was kapot, eigen bijdrage ziektekosten, gemeentebelasting enz.
Die kan ik niet ineens betalen dus betaal ze nu maandelijks af.

Mijn idee was een lening afsluiten, alles ineens afbetalen en dan alleen die lening maandelijks aflossen om zo wat meer overzicht te creëren.
Maar niet dus, mijn inkomsten zijn te laag om een lening af te sluiten, terwijl ik kan aantonen dat ik het maandelijks kan aflossen. :')
Daarom buffer.

ziektekosten had je kunnen zien aankomen, en belasting kan in aantal maanden toch?
Irene is bae <3
pi_143326520
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:23 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ben je alleenstaand met twee dochters? Dan is het inderdaad erg lastig. Ik vind je budget voor boodschappen dan erg knap. Ben als student al 50-100 euro per week kwijt aan eten, drinken, tandpasta enz.
Wat zal jouw gebit shinen _O_
blablablabla
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:31:26 #82
286575 Roces18
Chef de party
pi_143329762
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat zal jouw gebit shinen _O_
ckr *)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143349315
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:43 schreef Leandra het volgende:
Nee? Geen HRA op je aflossingsvrije hypotheek?
Ah gossie...
Nou ja, goed. Maar dat is dan ook het enige. En sinds we de nieuwe hypotheek hebben, is het - mede door de EWF bijtelling - ook niet veul meer. Misschien levert fokken me meer op :N ??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_143350403
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Nou ja, goed. Maar dat is dan ook het enige. En sinds we de nieuwe hypotheek hebben, is het - mede door de EWF bijtelling - ook niet veul meer. Misschien levert fokken me meer op :N ??
Ik denk dat het toch gauw meer is dan veel mensen aan zorgtoeslag ontvangen, om maar eens wat te noemen. En heb je die zelf nooit gekregen? Ook niet toen je studeerde? Of was je van voor die tijd? Tsja, toen betaalde overheid een deel van het ziekenfonds. Zelfde potje, alleen nu een andere naam en er zitten wat ambtenaren tussen die het verdelen.

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar het is eigenlijk bizar, ik zit gelukkig niet in de schulden maar als het zo doorgaat duurt dat niet lang meer.
Ik kom maandelijks gewoonweg geld tekort, mijn vaste lasten, eten enz kan ik betalen, maar zodra er onverwachte uitgaves zijn of een extra rekening zoals bv ziektekosten dan zit ik in de problemen en duurt het weer maanden eer ik weer wat ademruimte heb, helaas komt er altijd wel weer iets anders waardoor het weer van voor naar achter begint.

Ik koop niks overbodigs, ik ben nu juist erg op de centen, ik hou exact bij wat binnenkomt en wat er uit gaat, ik heb 70 euro in de week voor boodschappen, tanken, uitgaves als verjaardagen enz. voor mijzelf en mijn twee dochters.

Maar ik red het niet zo en het stomme is, er is geen instantie die kan helpen, overal krijg ik hetzelfde antwoord, ik moet eerst in diep in de problemen zitten eer ik hulp krijg.

Terwijl de oplossing zo simpel kan zijn, wat ik eerder al aangaf.
Maar wat verwacht je dan van de instantie? Die kunnen niet meer in jouw budgetten snijden dan jij. Of zoek je iemand die zegt: elke week 20 euro inleveren en je redt het maar? Dat kan ook een rigoureus familielid zijn.

Waarschijnlijk ga ik nu kort door de bocht hoor, maar als je het maandelijks niet red, zou ik gaan besparen op luxe. Zo vind ik een auto behoorlijk luxe, vooral als je krap zit in je budget. Heb je al eens onderaan de streep opgeteld wat dat ding je kost? En heb je 'm wel écht écht écht nodig?
Of presentjes voor een verjaardag? Voor je dochters snap ik het nog, maar andere cadeautjes... het hoéft niet. Sterker nog: ik zou liever hebben dat iemand er is en dan niks geeft. Een presentje van een tientje ofzo is leuk, maar ik red het prima zonder. En die ander kan dat tientje vast beter gebruiken. Ik hoop dat ie zich ook nog helemaal volvreet en zuipt op m'n feestje :P

Die onverwachte uitgaven zullen er altijd blijven komen. Zijn ze er twee maanden niet, dan komt er in maand drie wel weer iets. Dus ook daar moet een potje voor komen. Aan jou de keuze of je het uit het huidige budget haalt, of probeert iets bij te verdienen (ga desnoods ergens een paar uur schoonmaken).

Nogmaals: ik ben misschien wat kort, maar ik denk dat op het moment dat het telkens om onverwachte en kleine dingen gaat, er prima mogelijkheden zijn om zelf de boel op te lossen. Het is echter wel een kwestie van de tering naar de nering zetten.
Schip ahoy!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:28:40 #85
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143350933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:17 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik denk dat het toch gauw meer is dan veel mensen aan zorgtoeslag ontvangen, om maar eens wat te noemen. En heb je die zelf nooit gekregen? Ook niet toen je studeerde? Of was je van voor die tijd? Tsja, toen betaalde overheid een deel van het ziekenfonds. Zelfde potje, alleen nu een andere naam en er zitten wat ambtenaren tussen die het verdelen.

[..]

Maar wat verwacht je dan van de instantie? Die kunnen niet meer in jouw budgetten snijden dan jij. Of zoek je iemand die zegt: elke week 20 euro inleveren en je redt het maar? Dat kan ook een rigoureus familielid zijn.

Waarschijnlijk ga ik nu kort door de bocht hoor, maar als je het maandelijks niet red, zou ik gaan besparen op luxe. Zo vind ik een auto behoorlijk luxe, vooral als je krap zit in je budget. Heb je al eens onderaan de streep opgeteld wat dat ding je kost? En heb je 'm wel écht écht écht nodig?
Of presentjes voor een verjaardag? Voor je dochters snap ik het nog, maar andere cadeautjes... het hoéft niet. Sterker nog: ik zou liever hebben dat iemand er is en dan niks geeft. Een presentje van een tientje ofzo is leuk, maar ik red het prima zonder. En die ander kan dat tientje vast beter gebruiken. Ik hoop dat ie zich ook nog helemaal volvreet en zuipt op m'n feestje :P

Die onverwachte uitgaven zullen er altijd blijven komen. Zijn ze er twee maanden niet, dan komt er in maand drie wel weer iets. Dus ook daar moet een potje voor komen. Aan jou de keuze of je het uit het huidige budget haalt, of probeert iets bij te verdienen (ga desnoods ergens een paar uur schoonmaken).

Nogmaals: ik ben misschien wat kort, maar ik denk dat op het moment dat het telkens om onverwachte en kleine dingen gaat, er prima mogelijkheden zijn om zelf de boel op te lossen. Het is echter wel een kwestie van de tering naar de nering zetten.
Zonder auto heb ik helemaal geen inkomen, die heb ik nodig voor mijn werk.
Die presentjes ging over kinderfeestjes waarvoor mijn kinderen uitgenodigd worden, je kan tegen een kind niet zeggen dat het geen cadeau krijgt. ;)

En denk je echt dat ik niet nog meer wil werken? Ik weet niet waar jij woont maar hier liggen de banen niet voor het oprapen.

Maar als het goed is ziet te toekomst er beter uit, moet alleen even afwachten of het gaat lukken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143351099
Hier liggen ze ook niet voor het oprapen hoor ;). Maar zwart zijn er vaak wel klusjes te doen, als je het maar aan mensen laat weten.

En is je auto het vervoermiddel naar je werk, of moet je met je auto voor je werk op pad? Want in het eerste geval kan een fiets mogelijk ook (weet de afstand niet, maar alles tot 20km moet te doen zijn), da's alweer een stuk goedkoper.
Schip ahoy!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:42:11 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143351565
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:31 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Kun je echt nergens op bezuinigen? Goedkoper abonnement bij telefoon/internet e.d. , dat werk?
Zijn allemaal al de goedkoopste.
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan staan je vaste lasten in een verkeerde verhouding tot je inkomen.
Of je lasten verlagen, of je inkomsten verhogen.
Heb je abonementen?
Het zijn vaak kleine bleeders die ellende veroorzaken, tientje hier, 5 euro daar, je hebt zo honderden zo niet duizenden euros per jaar te pakken.
Nee, ik heb geen abonnementen. Zelfs mijn mobiel is prepaid en die heb ik nodig voor werk.
Electra en gas bekijk ik iedere week om te kijken of het omhoog is gegaan zodat ik geen onverwachte kosten daaraan heb.
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Ik snap die twee posts niet als ik ze aan elkaar koppel.

Als je nu al een probleem hebt als er onverwachtste uitgaves komen, hoe ga je dan aantonen dat je kunt aflossen, want als je nu een lening neemt voor de huidige grote onverwachtse uitgaves, en er komt nog een grote onverwachtse uitgave, dan moet je en die nieuwe grote onverwachtse uitgave zien te betalen, en je bent je lening voor de oude nog aan het aflossen.

En begrijp me goed, dit is geen aanval, ik weet heel goed hoe het is om van net te weinig een gezin te moeten onderhouden, maar zo'n lening die alle grote onverwachtse uitgaven dan even dekt werkt op de lange duur ook niet, want als je de aflossing daarvan makkelijk kon missen, dan had je het bedrag voor de aflossing (en rente) ook wel kunnen sparen.

Omdat je vaak niet zelf kan kiezen hoeveel je maandelijks mag/kan aflossen of uberhaupt in gedeeltes mag betalen, zou ik alles ineens afbetalen en dan de lening afbetalen dan kan dat wel en dan zijn de maandelijkse kosten dus lager en dan is het overzichtelijker.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:47:33 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143351856
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:46 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Daarom buffer.

ziektekosten had je kunnen zien aankomen, en belasting kan in aantal maanden toch?
Nah sorry, wist van de voren niet dat ik ziek ging worden en de volledige eigen bijdrage moest gaan betalen.

quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

als je zo weinig verdient kan je dan geen kwijtschelding van je gemeentelijke belastingen krijgen? En met een ziektekostenverzekeraar en garage zijn soms ook betalingsregelingen af te spreken? :Y
Menzis moet ik zeggen is super daarmee, en dat geeft echt iedere keer iets meer rust, met garages lukt ook wel en de BSR is ook gelukt om maandelijks af te betalen.
Maar tandarts weer niet.

Maar zo bij elkaar is het maandelijks nog steeds best een flink bedrag.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:51:59 #89
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143352121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:31 schreef Piet__Piraat het volgende:

En is je auto het vervoermiddel naar je werk, of moet je met je auto voor je werk op pad? Want in het eerste geval kan een fiets mogelijk ook (weet de afstand niet, maar alles tot 20km moet te doen zijn), da's alweer een stuk goedkoper.
Alles tot 20 km op de fiets? :') Ja, in theorie kan het, maar in de praktijk is het niet altijd haalbaar. Als ik alles op de fiets moest doen, dan zou ik om 5.45u van huis moeten en om 19.00u weer thuis zijn.

Bezuinigen kan inderdaad, op alle mogelijke vlakken.

Benzine tanken bij goedkope tankstations (moet je geluk mee hebben, vlakbij mijn werk kost euro 95 nu zo'n 1,649)
Abonnementen versoberen of opzeggen, wisselen van energieleverancier en ziektekostenverzekeraar, dat werk.

Alleen houdt het wel een keer op, hoe je het ook went of keert.

Ik weet dat je, als je in de schuldhulpverlening terecht komt, je auto mag houden als je meer dan 10 km moet reizen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:52:41 #90
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143352157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hier liggen ze ook niet voor het oprapen hoor ;). Maar zwart zijn er vaak wel klusjes te doen, als je het maar aan mensen laat weten.

En is je auto het vervoermiddel naar je werk, of moet je met je auto voor je werk op pad? Want in het eerste geval kan een fiets mogelijk ook (weet de afstand niet, maar alles tot 20km moet te doen zijn), da's alweer een stuk goedkoper.
Ik ben freelance fotografe, ik heb liever een vaste baan maar zoals ik al schreef zijn die lastig te vinden, zelfs in de champignons nemen ze niemand ( geen Nederlanders) aan.
Ik had eerst een studio maar die ben ik verloren met de scheiding.

Zonder auto kan ik nergens naartoe om te fotograferen, zeker geen huwelijken en dat is nu net het grootste inkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 12-08-2014 19:57:43 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143352173
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:
Maar het is eigenlijk bizar, ik zit gelukkig niet in de schulden maar als het zo doorgaat duurt dat niet lang meer

Maar ik red het niet zo en het stomme is, er is geen instantie die kan helpen, overal krijg ik hetzelfde antwoord, ik moet eerst in diep in de problemen zitten eer ik hulp krijg.
Maar dit is eigenlijk ook wel vreemd. In Nederland zijn we toch zo ingericht dat iedereen inkomen krijgt + toeslagen indien van toepassing. Dat gaat er toch vanuit dat je er altijd mee rond moet kunnen komen?

Dus als je echt zo kostenbewust bent, klopt het systeem dus niet?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:55:44 #92
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143352335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:52 schreef Ludd het volgende:

[..]

Maar dit is eigenlijk ook wel vreemd. In Nederland zijn we toch zo ingericht dat iedereen inkomen krijgt + toeslagen indien van toepassing. Dat gaat er toch vanuit dat je er altijd mee rond moet kunnen komen?

Dus als je echt zo kostenbewust bent, klopt het systeem dus niet?
Ik ga nu heel eerlijk zijn, zou ik de bijstand in gaan zou ik het makkelijker hebben.
Maar dat wil ik voorkomen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143352464
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ga nu heel eerlijk zijn, zou ik de bijstand in gaan zou ik het makkelijker hebben.
Maar dat wil ik voorkomen.
Ja dat is wel triest dan. Maar ik dacht eigenlijk dat het zo was dat als je minder verdiende dan bijstand, dat het automatisch tot bijstandsniveau aangevuld zou worden. Toeslagen zijn dan ook hoog.

Enige verschil wat ik kan bedenken is de auto. Als je in de bijstand zit heb je geen auto meer nodig, dat scheelt wel het nodige natuurlijk.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:59:48 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143352551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja dat is wel triest dan. Maar ik dacht eigenlijk dat het zo was dat als je minder verdiende dan bijstand, dat het automatisch tot bijstandsniveau aangevuld zou worden. Toeslagen zijn dan ook hoog.

Enige verschil wat ik kan bedenken is de auto. Als je in de bijstand zit heb je geen auto meer nodig, dat scheelt wel het nodige natuurlijk.
Ik zit op bijstandsniveau met inkomen inderdaad, alleen heb ik dus de auto ( een oude toyota starlet) nodig om die inkomsten te krijgen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143352635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zit op bijstandsniveau met inkomen inderdaad, alleen heb ik dus de auto ( een oude toyota starlet) nodig om die inkomsten te krijgen.
Helder. Toch denk ik dat lenen tegen rente nooit een oplossing is.
pi_143355428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben freelance fotografe, ik heb liever een vaste baan maar zoals ik al schreef zijn die lastig te vinden, zelfs in de champignons nemen ze niemand ( geen Nederlanders) aan.
Ik had eerst een studio maar die ben ik verloren met de scheiding.

Zonder auto kan ik nergens naartoe om te fotograferen, zeker geen huwelijken en dat is nu net het grootste inkomen.
Dat maakt het wel lastig ja, vooral ook nog eens met die wisselende inkomsten.
En ik noem maar wat hoor: auto delen? Dat je 'm van iemand kan huren? Scheelt je zelf in elk geval de vaste lasten als je geen klussen hebt.
Of 'm verhuren aan een bekende?
Andere klusjes voor bekenden?

Dan maak je van iets duur misschien iets wat net een tikje minder duur is.
Schip ahoy!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:58:34 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143355506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:57 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat maakt het wel lastig ja, vooral ook nog eens met die wisselende inkomsten.
En ik noem maar wat hoor: auto delen? Dat je 'm van iemand kan huren? Scheelt je zelf in elk geval de vaste lasten als je geen klussen hebt.
Of 'm verhuren aan een bekende?
Andere klusjes voor bekenden?

Dan maak je van iets duur misschien iets wat net een tikje minder duur is.
Dan moet ik zowat iedere dag een auto lenen, vooral met huwelijken gaan er ook nog zeker twee gesprekken aan vooraf om alles wensen goed door te nemen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143355558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nah sorry, wist van de voren niet dat ik ziek ging worden en de volledige eigen bijdrage moest gaan betalen.

[..]

Menzis moet ik zeggen is super daarmee, en dat geeft echt iedere keer iets meer rust, met garages lukt ook wel en de BSR is ook gelukt om maandelijks af te betalen.
Maar tandarts weer niet.

Maar zo bij elkaar is het maandelijks nog steeds best een flink bedrag.
Je wist toch wel dat je iets zou moeten betalen :?

Elke keer als ik langs het ziekenhuis moet dan leg ik al geld weg voor dit
Irene is bae <3
pi_143355706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:17 schreef Piet__Piraat het volgende:

Ik denk dat het toch gauw meer is dan veel mensen aan zorgtoeslag ontvangen, om maar eens wat te noemen. En heb je die zelf nooit gekregen? Ook niet toen je studeerde? Of was je van voor die tijd? Tsja, toen betaalde overheid een deel van het ziekenfonds. Zelfde potje, alleen nu een andere naam en er zitten wat ambtenaren tussen die het verdelen.
Ach jongen, toen ik studeerde, hadden we de Commodore 64 als huiscomputer. Een harde schijf op de computer, dat had alleen de Prof van de faculteit.

Ziekenfonds? Nooit ingezeten.

Enige wat ik toen had, was een renteloos voorschot als studiebeurs en m'n ouwe kreeg 3x kinderbijslag voor uitwonenende studenten. Dat waren barre tijden, toen won Evert van Benthem de 11-stedentocht ..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:02:25 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143355716
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:59 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Je wist toch wel dat je iets zou moeten betalen :?

Elke keer als ik langs het ziekenhuis moet dan leg ik al geld weg voor dit
Nee, ik wist van te voren niet dat ik een baarmoederhalskanker zou krijgen. :') Gelukkig wel in een vroeg stadium.
Vrij snel daarna kreeg ik de rekening, en ik had dus geen tijd om daarvoor te sparen.

De laatste keer dat ik daarvoor naar het ziekenhuis moest ( in Nederland, ben iets daarvoor met een longontsteking in Denemarken in het ziekenhuis geweest) is zo'n 6 jaar geleden met de geboorte van mijn jongste dochter.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')