oh jij was er weer bij natuurlijkquote:Op maandag 11 augustus 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie honden pesten niet als stoppen die doorslaan maar als pesten, treiteren, jennen..
quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:38 schreef roos94 het volgende:
Als iemand mijn hond iets aandoet zal ik diegene ook wel wat stompen willen verkopen, maar om ze nou proberen dood te rijden gaat boven mijn pet
quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oh jij was er weer bij natuurlijk
quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:49 schreef twiFight het volgende:
Vooropgesteld, die vrouw had ze niet mogen aanrijden. Dat had een dodelijk ongeluk kunnen worden en dat is natuurlijk niet goed te praten.
Dat gezegd hebbende. Ik heb geen medelijden dat die jongens in de kreukels liggen.
Ik ga gelijk solliciteren.quote:
Hoe lok je iemand uit om zo hard op twee tieners in te rijden dat daarbij een lantaarnpaal omver gaat?quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:11 schreef Metro2005 het volgende:
Dat uitlokken hebben ze op het RTL nieuws even vergeten erbij te vermelden. Wel het hele verhaal vertellen natuurlijk.
Maargoed, wel een beetje overdreven reactie, dat wel.
Over dat treiteren van die hond(en), wat als de hond een van de jongens aanviel en ze hem wegjoegen door schoppen/slaan of wat dan ook, en alleen dat laatste gezien is?quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:35 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Hoe lok je iemand uit om zo hard op twee tieners in te rijden dat daarbij een lantaarnpaal omver gaat?
http://www.112fryslan.nl/Home?&action=show&newsid=10184 ( tweede en vijfde foto)
Ik zie ook niet dat RTL dat uitlokken erbij moet zetten. Als dat gezegd is, maar niet bevestigd, is het zelfs slechte journalistiek. Iiedereen kan bedenken dat zo'n daad een aanleiding heeft. En dat gebeurt ook, op grote schaal zelfs. Het regent op diverse media opmerkingen als "dat zal die vrouw vast niet zomaar gedaan hebben". Haar hond wordt vervolgens binnen een kwartier "mishandeld" genoemd ipv getreiterd. Zo gaat dat op de maandagochtend..![]()
En natuurlijk niemand gezien die zegt dat die jongens vast wel een reden hadden om die hond te treiteren. Want een vrouw van 57 is per definitie een goed mens.
Edit: dit gaat niet over FOK!, maar over NuJij enz. Ik zie dat het hier wat evenwichtiger aan toe gaat.![]()
Hm.. treiteren wordt al vergrijpen aan. En vergrijpen aan onschuldige(?) dieren wordt een reden om geen medelijden te hebben als je in kritieke toestand het ziekenhuis in gereden wordt. Als het jouw zoon overkomt, sta jij dan naast z'n bed als 'ie bijkomt, om te zeggen dat je geen medelijden hebt?quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:12 schreef incoherent het volgende:
[..]
Als die vrouw de kinderen opzettelijk heeft aangereden klopt dat niet maar ik kan het helaas niet opbrengen om medelijden met die kinderen te hebben als ze zich aan onschuldige dieren hebben vergrepen.
Klopt. We weten bijvoorbeeld niet of de vrouw een kort lontje had door oorzaken die losstaan van dit gebeuren. Psychisch, sociaal, relationeel of medisch. Wel dat getuigen tegen de politie hebben gezegd dat het eruit zag als opzettelijk aanrijden. En dat is reden genoeg om het uit te zoeken. Wat op dit moment aan de gang is. Ik wist niet eens dat er iets gefilmd is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:41 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Over dat treiteren van die hond(en), wat als de hond een van de jongens aanviel en ze hem wegjoegen door schoppen/slaan of wat dan ook, en alleen dat laatste gefilmd is?
We weten imho veel te weinig om een goed oordeel te kunnen vellen.
Joah, dat moet ook wel. Je komt daar nl normaal niet met een auto.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:49 schreef Pinpoint het volgende:
Wel dat getuigen tegen de politie hebben gezegd dat het eruit zag als opzettelijk aanrijden.
D'r was een tijdje terug toch ook iets met een moord en St. Nicolaasga? Een slachtoffer of dader die daar aangetroffen was. Maar dat was ook al geen opsteker. Misschien wordt het tijd om het voorbeeld van Hongerige Wolf te volgen, en een festival te organiseren.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:47 schreef nietzman het volgende:
Jezus..
M'n geboortedorp komt ook alleen maar in het nieuws als er een potloodventer bij de basisschool staat, de lokale jeugd met een luchtbuks de homo's op de cruiseplaats aan het tjeukemeer loopt te beschieten, als er boeren overlijden dankzij gas uit de gierkelder, of als men op kids in loopt te rijden. Toppertjes.
oh sorry, ik bedoelde gezien ipv gefilmdquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:49 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Klopt. We weten bijvoorbeeld niet of de vrouw een kort lontje had door oorzaken die losstaan van dit gebeuren. Psychisch, sociaal, relationeel of medisch. Wel dat getuigen tegen de politie hebben gezegd dat het eruit zag als opzettelijk aanrijden. En dat is reden genoeg om het uit te zoeken. Wat op dit moment aan de gang is. Ik wist niet eens dat er iets gefilmd is.
Macht over het stuur verloren? Niet dat het daarnaar uitziet, maar toch.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:51 schreef nietzman het volgende:
[..]
Joah, dat moet ook wel. Je komt daar nl normaal niet met een auto.
Als wetenschapper onderschrijf ik deze percentages.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:24 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Even mijn ongezouten en tevens ongefundeerde mening;
99,99 % van de hondeeigenaren zijn tokkies.
99,99 % van de pubers zijn etters.
100 % van de ouders van pubers zeggen dat doet mijn kind niet!![]()
100 % van de hondenbezitters zeggen dat doet mijn hond niet!![]()
99,99 % van de wijkagenten zegt tja probeer maar te praten met de ouders wij kunnen niets voor u doen.
Game on!
Hoho, ook die leraar (ben zijn naam ff kwijt) die er bij liep/ loopt alsof hij uit de eerste de beste headbangers moshpit is getrokken is in het verleden ook nog wel eens in het nieuws geweest.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:47 schreef nietzman het volgende:
Jezus..
M'n geboortedorp komt ook alleen maar in het nieuws als er een potloodventer bij de basisschool staat, de lokale jeugd met een luchtbuks de homo's op de cruiseplaats aan het tjeukemeer loopt te beschieten, als er boeren overlijden dankzij gas uit de gierkelder, of als men op kids in loopt te rijden. Toppertjes.
Oh, en dokter Schat natuurlijk. Een van de eerste grote euthanasie-zaken. Place to be.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:59 schreef AchJa het volgende:
Hoho, ook die leraar (ben zijn naam ff kwijt) die er bij liep/ loopt alsof hij uit de eerste de beste headbangers moshpit is getrokken is in het verleden ook nog wel eens in het nieuws geweest.
Shit, die was ik zelfs al vergeten!quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh, en dokter Schat natuurlijk. Een van de eerste grote euthanasie-zaken. Place to be.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vrouw nam het dus op voor haar hond? En aanrijden (met mogelijk de dood tot gevolg) valt daaronder, omdat iemand het nou eenmaal moet doen?. Het is dus maar goed dat zulke vrouwen er zijn..quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:16 schreef incoherent het volgende:
[..]
Iemand moet het voor de dieren opnemen. Wat voor minderwaardige mensen moeten dat soort kinderen wel niet worden? Ruzie hebben met een mens en dan de huisdieren maar aanpakken. Lafaards.
Niet als ze dat nog niet weten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het AD meldt geen leeftijden, zegt alleen 'kinderen'. Sterker nog, ze hadden 'tieners' moeten zeggen als ik me niet vergis.
Ah, opvoeden met de auto. Tja, veel anders zit er niet op, want waar koop je tegenwoordig nog een karwats? Heb jij deze week je burgerplicht al gedaan? Er zijn vast wel tieners in jouw buurt die wel eens een hond sarren. Of heb je geen auto?quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:02 schreef superniger het volgende:
Hadden die kinderen maar normaal moeten doen.
Als ouders hun kinderen niet fatsoenlijk opvoeden dan doen andere het wel voor ze. Die jongens zullen het geen 2de keer doen.
Misschien staat er daarom ook wel "Lijkt me een poging tot moord"quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:43 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Maar er staat toch 'mogelijk' expres? Dus nog helemaal niet zeker.
Kinderen doen niet altijd wat ouders ze leren. Zelfs in Sint Nicolaasga komt dat voor.quote:En hebben die ouders hun kinderen niet geleerd dan dat je geen gestoorde mensen gaat pesten, dat doe je alleen bij zachtaardige homo's, toch.
Hm.. doodslag, tenzij er voorbedachten rade is. Dat ze in de auto stapte lijkt daar op te wijzen, maar dat weet je niet zeker. Misschien was ze iets anders van plan, en sloegen op het allerlaatst pas de stoppen door. Het kàn in theorie zelfs een ongeluk zijn, dat ze met piepende banden die kids angst aan wilde jagen, en per ongeluk op het gas trapte.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:24 schreef Re het volgende:
dus ze kent de slachtoffers
ze gebruikt een auto als wapen
delict vindt plaats op voor auto verboden gebied
lijkt me gewoon een poging tot moord
die ene is lichtgewond dus dat is iig de pogingquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:32 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Hm.. doodslag, tenzij er voorbedachten rade is. Dat ze in de auto stapte lijkt daar op te wijzen, maar dat weet je niet zeker. Misschien was ze iets anders van plan, en sloegen op het allerlaatst pas de stoppen door. Het kàn in theorie zelfs een ongeluk zijn, dat ze met piepende banden die kids angst aan wilde jagen, en per ongeluk op het gas trapte.![]()
Overigens is het woord poging helaas nog hangende, we weten niet of die jongen in het UMCG het zal overleven.
Hebben we in Nederland geen apart artikel voor aanvallen met een dodelijk wapen? Dat je daar sowieso een stevige douw voor krijgt, ook als je bedoeling niet is om te doden? Dat zou een boel gedoe schelen met bewijzen, want hoe bewijs je iemands intentie? En aanvallen met iets dat met gemak dodelijk kan zijn, vind ik op zich al een zwaardere straf waard, dan bijv. iemand een klap geven met een tennisracket. Van bepaalde dingen weet je dat iemand een goeie kans loopt om eraan te overlijden, ook al loopt het vaak minder erg af. Van de trap gooien bijvoorbeeld, en ook aanrijden met een auto.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:34 schreef Re het volgende:
[..]
die ene is lichtgewond dus dat is iig de poging
Werkstraf en rijontzegging:quote:hoe liep het ook alweer af met die vrouw die die scootermaroc doodreed
http://vorige.nrc.nl/article1884853.ecequote:Rotterdam, 6 maart. Germaine C., de vrouw die in 2005 een tasjesdief doodreed, is veroordeeld tot 180 uur werkstraf. De 46-jarige vrouw is veroordeeld wegens gevaarlijk rijden met de dood tot gevolg. Ze is vrijgesproken van doodslag.
Ook krijgt ze een voorwaardelijke ontzegging van haar rijbevoegheid van zes maanden met een proeftijd van twee jaar.
Over dit geval hoor je er ook bijna niks. Voorlopig althans. Alleen dat volgens 1 getuige die jongens een hond zouden hebben getreiterd. Niks over stelselmatig. Verder heb je gelijk, want ik hoor inderdaad nooit dat een dorpsbewoner zich ophangt omdat z'n hond getreiterd wordt. Eigenlijk best logisch, want wie moet mij dat vertellen, als het hele dorp in de bak zit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Normaliter hoor je niks over dit soort conflicten omdat de weggepeste persoon oprot uit het dorp of zichzelf ophangt. En vaak gaat de rest van het dorp dan naar de gevangenis voor stelselmatig treiteren met de dood tot gevolg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |