En als het wel zo is? Geeft toch een andere smaak aan het verhaal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:54 schreef snakelady het volgende:
Nu heeft er een dame op fb een verhaal verzonnen dat er sprake was van een pup en dat de jongens die pup hebben mishandeld (gebroken ribben en gebroken poot)
Dit verhaal is nergens op gebaseerd, compleet uit de lucht gegrepen.
Meer dan 700 mensen reageren nu dat het terecht is en vele hopen zelfs dat het jongetje dood gaat.
Zelfs vriendjes van de slachtoffers reageren dat het niet waar is maar aar reageert haast geen mens op.
Wat bezielt mensen toch?
Maar het is niet zo, compleet uit de lucht gegrepen, zelfs haar man gaf aan dat het niks meer was dan kwajongensstreken en dat ze helemaal geen pup hebben.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:59 schreef agter het volgende:
[..]
En als het wel zo is? Geeft toch een andere smaak aan het verhaal.
quote:''Volgens de man van de vrouw moet er bij zijn echtgenote iets zijn geknapt, nadat een groepjes jongens uit het dorp voor de zoveelste keer hun honden op stang kwamen jagen, zo zegt hij in de Leeuwarder Courant. Op hun landgoed heeft het echtpaar Turkse herders rondlopen om ongewenste bezoekers af te schrikken. Nadat de honden zondagavond weer tekeer bleven gaan, is zijn vrouw in een impuls in de auto gestapt om de aanstichters te achtervolgen. Op het fietspad achter de plaatselijke sporthal is ze de wegfietsende jongens achterop gereden.''
http://www.ouderenjournaa(...)rdacht-van-doodslag/quote:De echtgenoot begrijpt niet wat zijn vrouw tot haar onbezonnen daad heeft gedreven. Hij heeft haar nog niet gesproken. Toen hij op het geluid van de sirenes op de plaats van het ongeval aankwam, had de politie haar al meegenomen. De actie van zijn vrouw valt niet goed te praten, zegt de man. Ik ben zelf ook jong geweest. Jongens doen nu eenmaal zulke dingen.
En is het hele probleem van Facebook. Men kan maar van alles neerzetten en er wordt volop vanuit emotie op gereageert zonder te checken wat er van waar is. Zo heb ik al een aantal dingen ontkracht, want ik bemoei me er dus wel mee, maar ik zoek altijd eerst uit hoe het echt zit voordat ik reageer op dergelijke dingen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:54 schreef snakelady het volgende:
Nu heeft er een dame op fb een verhaal verzonnen ...
Dat heb ik dus ook, klinkt het maar enigszins ongeloofwaardig dan ga ik zoeken, en vaak is de waarheid heel snel gevonden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:23 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En is het hele probleem van Facebook. Men kan maar van alles neerzetten en er wordt volop vanuit emotie op gereageert zonder te checken wat er van waar is. Zo heb ik al een aantal dingen ontkracht, want ik bemoei me er dus wel mee, maar ik zoek altijd eerst uit hoe het echt zit voordat ik reageer op dergelijke dingen.
Maar inderdaad kon je de meest waanzinnige dingen tegen.
Ik doe het ook als iets duidelijk uit boosheid (wraak) in geschreven, want dat is eenzijdig en meestal ook niet echt helemaal of helemaal niet zoals het gegaan is of zuiver neergezet om iemand een hak te zetten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook, klinkt het maar enigszins ongeloofwaardig dan ga ik zoeken, en vaak is de waarheid heel snel gevonden.
Gelukkig heeft mevrouw het bericht nu verwijderd aangezien uiteindelijk wel veel mensen begonnen te klagen.
Intussen weet je niet hoe vaak dat rotverhaal al verder is verteld in de supermarkt, op de sportclub, op verjaardagen...quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:50 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Maar gelukkig dat het verwijderd is.
Het was meer dan 50 keer geshared.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:11 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Intussen weet je niet hoe vaak dat rotverhaal al verder is verteld in de supermarkt, op de sportclub, op verjaardagen...
Ja, dat is helaas ook internet.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:54 schreef snakelady het volgende:
Zelfs vriendjes van de slachtoffers reageren dat het niet waar is maar aar reageert haast geen mens op.
Aangezien de man van de vrouw het zelf ook af doet als ''kwajongensstreken'' geloof ik niet dat er enige waarheid in het verhaal zit.quote:
Wie zoiets op FB zet zou aangepakt moeten worden wegens smaad. Als het op FOK! gebeurt trouwens ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Aangezien de man van de vrouw het zelf ook af doet als ''kwajongensstreken'' geloof ik niet dat er enige waarheid in het verhaal zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |