Hij heeft een eigen bedrijfje en komt naar voren op Tripadvisor met 5 sterren. Blijkbaar een goede gids.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:07 schreef jackie12 het volgende:
Is het bekend op wat voor manier ze de excursies hebben geboekt bij Feliciano? Is dat telefonisch gedaan, heeft hij een kantoortje?
WOWquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:12 schreef Rubella het volgende:
[..]
Hij heeft een eigen bedrijfje en komt naar voren op Tripadvisor met 5 sterren. Blijkbaar een goede gids.
http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html
Ja in zo'n klein plaatsje vind ik dat idd helemaal niet gek (of zelfs verdacht) dat hij wist waar ze verbleven.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Maar hij wist kennelijk wel waar de meiden verbleven, want hij is ze daar gaan zoeken toen ze op 2 april niet op kwamen dagen voor de afspraak.
Maar het is een klein plaatsje, dus men weet al snel alles van iedereen.
Klein? er wonen 19.000 mensen. Das net zo groot als bv Delfzijl. Is echt niet klein hoorquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Maar hij wist kennelijk wel waar de meiden verbleven, want hij is ze daar gaan zoeken toen ze op 2 april niet op kwamen dagen voor de afspraak.
Maar het is een klein plaatsje, dus men weet al snel alles van iedereen.
Misschien wel. Want als je in Boquete zou zijn en op zoek naar tours kan ik mij zo voorstellen dat Feliciano wordt voorgesteld als zijnde een betrouwbare en goede gids. Zo kunnen L&K aan de gids gekomen zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
WOW, dat zijn inderdaad super beoordelingen!
Maar het is geen antwoord op de vraag
Ja, dat snap ik uiteraard.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:15 schreef Rubella het volgende:
[..]
Misschien wel. Want als je in Boquete zou zijn en op zoek naar tours kan ik mij zo voorstellen dat Feliciano wordt voorgesteld als zijnde een betrouwbare en goede gids. Zo kunnen L&K aan de gids gekomen zijn.
Dat is niet bekend, dus kan toch helemaal niemand hier beantwoorden?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik uiteraard.En daar heb je ook helemaal gelijk in.
Maar de vraag was toch in welke vorm het feitelijke contact (het boeken van de trips) had plaatsgevonden? Telefonisch of op een andere wijze?
Misschien heeft hij een klein kantoortje o.i.d. Helaas deed de link het niet op Tripadvisor, maar er komt wel een adres uitrollen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar de vraag was toch in welke vorm het feitelijke contact (het boeken van de trips) had plaatsgevonden? Telefonisch of op een andere wijze?
Vind t een vreemd verhaal dat Kris en Lisanne wel een excursie naar een aardbeienfarm boeken bij hem en dat ie daar dan ook mee naar toe zou gaan op 2 april. ( die is NB in Boquete zelf) Dat ze een tocht naar vulkaan de Baru ook bij hem boeken voor 5 april (das wel logisch want die is 4500 meter hoog) maar voor de dag daarna op 1 april het Pianistentrail, niet. Voor die paar tientjes zou je dan toch ook willen dat ie daar dan mee zou gaan? Om geld te besparen zou ik dan eerder alleen naar de aardbeienfarm gaan ipv het Pianistentrailquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
WOW, dat zijn inderdaad super beoordelingen!
Maar het is geen antwoord op de vraag
Ik denk dat dat via de taalschool geregeld is. Al die wandelingen met gids staan op hun website.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het was helemaal geen aanval op Rubella ofzo hoorquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is niet bekend, dus kan toch helemaal niemand hier beantwoorden?
Ik vind het dan alsnog wel leuk dat er andere informatie over die gids komt
Nee, die aardbeienfarm is in Cerro Punta dacht ik. En het is volgens mij een populaire trip.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Vind t een vreemd verhaal dat Kris en Lisanne wel een excursie naar een aardbeienfarm boeken bij hem en dat ie daar dan ook mee naar toe zou gaan op 2 april. ( die is NB in Boquete zelf) Dat ze een tocht naar vulkaan de Baru ook bij hem boeken voor 5 april (das wel logisch want die is 4500 meter hoog) maar voor de dag daarna op 1 april het Pianistentrail, niet. Voor die paar tientjes zou je dan toch ook willen dat ie daar dan mee zou gaan? Om geld te besparen zou ik dan eerder alleen naar de aardbeienfarm gaan ipv het Pianistentrail
Whiskersquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het die 'aardbeienboerderij' in Boquete was? Er is er ook een achter de Barú-vulkaan waar je met een gids naartoe kan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Vind t een vreemd verhaal dat Kris en Lisanne wel een excursie naar een aardbeienfarm boeken bij hem en dat ie daar dan ook mee naar toe zou gaan op 2 april. ( die is NB in Boquete zelf)
Helemaal niet. Ik vind het juist wel leuk, want dat zet mij ook weer aan het denken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het was helemaal geen aanval op Rubella ofzo hoor, en hopelijk heeft ze dat ook niet zo ervaren (zo wel: laat het me weten Rubella).
En ik weet niet of het niet bekend is. Het is mij iig niet bekend. Ik probeerde gewoon antwoord te geven op de vraag van jackie12 en gaf slechts aan dat het antwoord van Rubella geen antwoord was op de vraag. Daar wilde ik niks verkeerds mee zeggen, en dat heb ik volgens mij ook niet gedaan.![]()
En ik vind het verder ook prima dat er aanvullende info gegeven wordt over (het bedrijf van) Feliciano
Die is het ook volgens mijquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het die 'aardbeienboerderij' in Boquete was? Er is er ook een achter de Barú-vulkaan waar je met een gids naartoe kan.
Ik vond die conclusies te stellig, en een zon die "hoog" staat nogal vaag. Voor een precieze analyse zou je één ding (A) moeten opzoeken en twee dingen (B, C) moeten berekenen aan de hand van de foto. Alle drie moeten worden uitgedrukt in een eenheid van richting, dus normaal gesproken in graden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:21 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die camera kan verkeerd staan maar de zon niet
Kijk naar de lichtval op de foto, bijna recht van boven. Dat is een paar topics terug uitgebreid geanalyseerd. En dat was nog vóórdat dat tijdstip van 13:00 in het nieuws kwam.
Ok ik geloof je maar heb je een bron waaruit dat blijkt?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is het ook volgens mijIn Cerro Punta.
Graag!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:29 schreef Domnivoor het volgende:
Ik las ergens dat er geen gids meer beschikbaar was voor 1 april en dat ze daarom die Pianista zijn gaan lopen zonder gids, "a pleasant days' hike" volgens de Lonely Planet.
Kan iemand dat terugvinden?
Geen directe waar in staat dat Lisanne en Kris die geboekt hebben (al is die er vast wel). Maar Cerro Punta is HET aardbeiengebied in Panama (en ligt idd aan de andere kan van de vulkaan Baru). En er is een "finca de fresas"-tour in dat gebied.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ok ik geloof je maar heb je een bron waaruit dat blijkt?
Ik niet dat het die van Boquete was maar omdat er daar ook een zit ging ik daarvan uit.(beetje dom)
Desalniettemin blijf ik het wel vreemd vinden dat ze Feliciano niet boekten voor de Pianistentrail. Zo'n man weet goed de weg en kan je allemaal leuke informatie voor onderweg geven
Poeh.. Ik herinner me ook zoiets idd.. Maar ik ben geen held met zoeken naar bepaalde artikelen (of posts hier op Fok!)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:29 schreef Domnivoor het volgende:
Ik las ergens dat er geen gids meer beschikbaar was voor 1 april en dat ze daarom die Pianista zijn gaan lopen zonder gids, "a pleasant days' hike" volgens de Lonely Planet.
Kan iemand dat terugvinden?
Misschien heb je gelijk. Ik weet daar te weinig van en vertrouw op de berekeningen van onze huis-geoloogquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:28 schreef Gorraay het volgende:
Ik vond die conclusies te stellig, en een zon die "hoog" staat nogal vaag.
[..]
quote:De jonge, Amersfoortse studentes Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) die in Panama zijn verdwenen zijn waarschijnlijk zonder gids op pad gegaan, omdat het reisbureau op dinsdag geen tours met gids meer beschikbaar had.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtmlquote:Het doet extra pijn, omdat Feliciano als gids in Boquete de man was die ook Kris en Lisanne veilig thuis zou brengen, net zoals talloze andere toeristen. Kris en Lisanne zouden met hem op excursie gaan naar de aardbeienboerderij, vertelt hij. Dat was op een woensdag. En de zaterdag daarna zouden Kris en Lisanne meegaan naar het vulkaangebied, bij Boquete.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:41 schreef Greys het volgende:
Bedoelen jullie dit?
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_gids_op_pad__.html
[..]
Er loopt geen enkele fatsoenlijke weg van Boquete naar Cerro Punta...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is het ook volgens mijIn Cerro Punta.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)rgend-langzaam.dhtmlquote:Feliciano Gonzalez, de Panamese gids die in het plaatsje Boquete optrok met de Amersfoortse Kris Kremers en Lisanne Froon, is verdrietig. En boos. Talloze malen trok hij de jungle in, om te zoeken naar de twee vriendinnen die hij leerde kennen tijdens hun verblijf in Boquete.
En hij was het, die met een particulier zoekteam in opdracht van de ouders een doorbraak bewerkstelligde. Diep in de jungle vond het team, waar ook Indianen uit de omgeving deel van uitmaakten, een schoen. Toen nog een. En uiteindelijk de botten en menselijk weefsel, waarvan nu definitief bekend is dat het van Lisanne Froon is.
'Ik voel me zeer, zeer triest', vertelt Feliciano eenmaal terug in Boquete. Maar hij vertelt ook boos te zijn, omdat het onderzoek naar de vermiste vrouwen uit Amersfoort tergend langzaam ging. 'Er is op veel plekken niet gezocht', vertelt hij.
Betrokken
Feliciano voelt zich betrokken bij de verdwijning. Niet voor niets, want hij is niet alleen de man die de laatste sporen van de meiden vond, hij is ook een van de laatsten die de twee in leven zagen. Op de taalschool waar ze Spaans hadden geleerd, leken ze te genieten. De één in een hangmat, de ander bij de kaart van de omgeving. Ze hadden plannen om met Feliciano de vulkaan bij Boquete te verkennen.
Die trip kwam er nooit, de twee verdwenen op 1 april, werden voor het laatst gezien toen ze de jungle inliepen. Feliciano gelooft in elk geval dat beide meisjes zijn overleden. 'We vonden twee verschillende wandelschoenen.'
Boos
Nu vraagt de gids zich af of er daarna niet sneller en grondiger gehandeld had moeten worden. 'De politie deed alleen iets als de ouders van de Nederlandse meisjes aanwezig waren. Anders niet', zegt hij boos.
Pas laat werd duidelijk dat Kris en Lisanne waren verdwenen. Toen hun gegevens op de lijst van internationale opsporingsinstantie Interpol verschenen, stond erbij dat de vriendinnen waren verdwenen in Den Haag. Panama zocht hulp in Nederland op het gebied van telefonie, om telefoongegevens te achterhalen.
Smartphones
Toch is het tot op de dag van vandaag onduidelijk met wie de twee vriendinnen contact hebben gehad, voor hun verdwijning. En hoewel de smartphones van de vriendinnen al meer dan een week geleden werden gevonden in een rivierbedding, samen met hun fotocamera, is het nog altijd een raadsel óf en zo ja welke informatie erop te vinden is.
Het is ook nog onduidelijk welke spullen precies door de Nederlandse rechercheur die in Panama verbleef worden meegenomen naar Nederland voor onderzoek bij het Nederlands Forensisch Instituut. In elk geval gaat de Nederlandse politie ervan uit dat hulp ter plaatse in Panama niet meer nodig is.
Het zoekteam van onder meer paramilitairen en politiemannen heeft genoeg in huis om nu zelf verder te zoeken. 'We moeten daar wel iets kunnen uitrichten', zegt een woordvoerder van de Nederlandse politie.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:41 schreef Greys het volgende:
Bedoelen jullie dit?
[..]
Wat wil je daarmee precies zeggen? Ze hadden toch ook een gids geboekt?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:45 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Er loopt geen enkele fatsoenlijke weg van Boquete naar Cerro Punta...
Heb je enig idee hoe ver het van Boquete is, en hoe bergachtig het terrein? Het zou een erg intensief en duur tripje worden. En het zou de gidsen in Boquete niet in dank worden afgenomen door de aardbeientelers van Boquete (Fresas Café), denk ik.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee precies zeggen? Ze hadden toch ook een gids geboekt?
Ik heb het gevoel dat we langs elkaar heen pratenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:51 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe ver het van Boquete is, en hoe bergachtig het terrein? Het zou een erg intensief en duur tripje worden. En het zou de gidsen in Boquete niet in dank worden afgenomen door de aardbeientelers van Boquete (Fresas Café), denk ik.
Ik heb toevallig vanmiddag dat filmpje uit de OP gezien van de NOS (Lisanne en Kris hadden hier de weg terug moeten nemen). Als je het pad ziet, dan kan het eigenlijk niet missen. Ze loopt rechtdoor het echt ruige gebied in en je moet omdraaien om weer hetzelfde pas terug te nemen. Wat mij wel opviel is dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om naar beneden te vallen van het pad af. Dit zou makkelijk gebeurd kunnen zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:52 schreef Loohcs het volgende:
Ik post zelf ook af en toe, dus doe er zelf aan mee. Maar eigenlijk zijn er echt te weinig aanwijzingen om iets te zeggen (maar dat is precies de reden dat dit topic zo lang door kan gaan). Maar ik doe ff mee met 3 scenario's die ook weer 'zwakke' punten hebben:
• 'Gewone' verdwaling: misschien 't minst spannende scenario, maar zou kunnen. Men blijft 't oneens over hoe duidelijk het pad al dan niet is. In dit scenario is wel al redelijk snel alarmlijn gebeld. Ik ken de situatie daar niet, maar vind dit scenario nog het meest voor de hand liggend. Als ze na het laatste vrolijke fotomoment nog een half uur doorlopen (onbewust verkeerd, of bewust van pad af) en dan nog een half uur proberen terug te komen op het pad kom je ongeveer op 't tijdstip van de eerste noodoproep uit.
• Ongeluk (al dan niet met latere verdwaling): Als er iets ernstigs is gebeurd is het bellen van de alarmlijn logisch. Maar het kan ook weer niet zo ernstig zijn geweest dat ze helemaal niet meer mobiel waren, want de rugzak is een heel eind verder gevonden. Wat tevens de vraag opwerpt: als je de ene kant op kunt lopen kan je toch ook de andere kant oplopen?
• Misdrijf: Dus betrokkenheid van een derde (in welke vorm dan ook). Die kan ze van alles aan gedaan hebben, maar blijkbaar konden ze wel 't alarmnummer bellen. Dat ze na zo'n aanvaring niet meteen terug zouden durven is misschien wat voor te zeggen, maar na een tijdje is een poging terug te keren toch te preferen boven in de jungle blijven zou ik denken. Of de crimineel moet ze 10 dagen vast hebben gehouden en ze om de zoveel tijd 911 hebben laten bellen - wetende dat er toch geen bereik is - om 'ons' te misleiden. En dan is zijn 'doel' dat de telefoons worden gevonden of zo? Door de rugzak ergens achter te laten? In plaats van mogelijk bewijsmateriaal te vernietigen?
Niks nieuws in deze post, meer voor mezelf en dat ik niet kan zeggen wat nu écht logisch is. Die 'doortrapte' crimineel vind ik niet zo waarschijnlijk, maar de andere mogelijkheden hebben ook (veel) vage kanten.
Ik weet niet wie het zei, maar iemand vond dat ze bij de brug waren niet verdwaald konden zijn, want het goede pad komt bij de brug uit (correct me if i'm wrong). Maar dat ze 'toevallig' op dat pad zaten, wil imho niet zeggen dat ze zich er bewust van waren dat dat 't goede pad was.
Ik bedoel dat een excursie naar de aardbeienkwekerij bij El Salto, met na afloop waarschijnlijk een bezoek aan het met de kwekerij verbonden Fresas Café, me veel meer voor de hand lijkt liggen. Want een aardbeienveld is een aardbeienveld, en de faam van Cerro Punta zal de gemiddelde toerist in Boquete een zorg zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat we langs elkaar heen pratenWat bedoel je nou precies?
Toegevoegd aan de tijdlijn (dat er geen gids vrij was) en toegevoegd aan de links in de OP. Bedanktquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:41 schreef Greys het volgende:
Bedoelen jullie dit?
Ik weet niet of het wáár is he?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:00 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Toegevoegd aan de tijdlijn (dat er geen gids vrij was) en toegevoegd aan de links in de OP. Bedankt
Je moet idd omdraaien daar. Maar ik denk niet dat 1 vd 2 daar van het pad gevallen is gezien de foto van Kris om 14:00 uur.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:57 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ik heb toevallig vanmiddag dat filmpje uit de OP gezien van de NOS (Lisanne en Kris hadden hier de weg terug moeten nemen). Als je het pad ziet, dan kan het eigenlijk niet missen. Ze loopt rechtdoor het echt ruige gebied in en je moet omdraaien om weer hetzelfde pas terug te nemen. Wat mij wel opviel is dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om naar beneden te vallen van het pad af. Dit zou makkelijk gebeurd kunnen zijn.
Ah, ok. Dank voor de info! Dat zou idd ook best kunnen dan!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik bedoel dat een excursie naar de aardbeienkwekerij bij El Salto, met na afloop waarschijnlijk een bezoek aan het met de kwekerij verbonden Fresas Café, me veel meer voor de hand lijkt liggen. Want een aardbeienveld is een aardbeienveld, en de faam van Cerro Punta zal de gemiddelde toerist in Boquete een zorg zijn.
https://www.facebook.com/(...)2118183472949&type=3
Laat ik het maar eerlijk toegeven: ik ook nietquote:
Klopt als een bus. Maar je zag hoe het pad er uit scheen te zien wat ze gelopen moeten hebben, dan moeten er meer van dit soort diepe geulen zijn geweest zijn verderop. Ik vond het er in ieder geval niet zo aanlokkelijk uitzien (als ik dezelfde kleding zou dragen en mee had als L&K).quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je moet idd omdraaien daar. Maar ik denk niet dat 1 vd 2 daar van het pad gevallen is gezien de foto van Kris om 14:00 uur.
Ik snap zelf ook (nog) niet waarom de ouders denken dat verdwalen of ongelukken niet kunnen. Of althans: zo begrijp ik ze; alsof ze absoluut denken aan een misdaad.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:08 schreef Rubella het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Maar je zag hoe het pad er uit scheen te zien wat ze gelopen moeten hebben, dan moeten er meer van dit soort diepe geulen zijn geweest zijn verderop. Ik vond het er in ieder geval niet zo aanlokkelijk uitzien (als ik dezelfde kleding zou dragen en mee had als L&K).
Dat is voor mij ook een raadsel. Maar goed laten wij stellen dat het echt 1 pad is waar je niet makkelijk vanaf kunt, dan nog kun je je nek breken over zo iets knulligs als een boomwortel (ben ervaringsdeskundige).quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap zelf ook (nog) niet waarom de ouders denken dat verdwalen of ongelukken niet kunnen. Of althans: zo begrijp ik ze; alsof ze absoluut denken aan een misdaad.
Ja, preciesquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:15 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook een raadsel. Maar goed laten wij stellen dat het echt 1 pad is waar je niet makkelijk vanaf kunt, dan nog kun je je nek breken over zo iets knulligs als een boomwortel (ben ervaringsdeskundige).
Als je genoeg data (en modellen) hebt moet dat inderdaad kunnen lijkt mequote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:13 schreef MeloD het volgende:
In theorie moet bij benadering achterhaald kunnen worden waar de meisjes te water geraakt zijn (áls ze dat idd zijn) en hoe lang ze in het water gelegen hebben.
http://www.anthro.utah.edu/PDFs/fernandez-jalvo.pdf
jij denk dat ze deze zouden doen en deze zit in Boquete?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik bedoel dat een excursie naar de aardbeienkwekerij bij El Salto, met na afloop waarschijnlijk een bezoek aan het met de kwekerij verbonden Fresas Café, me veel meer voor de hand lijkt liggen. Want een aardbeienveld is een aardbeienveld, en de faam van Cerro Punta zal de gemiddelde toerist in Boquete een zorg zijn.
https://www.facebook.com/(...)2118183472949&type=3
MeloD jij bent er geweest en ik vroeg t je gister al maar waarschijnlijk heb je het niet gelezen: ben je ook na de Mirador geweest?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:13 schreef MeloD het volgende:
In theorie moet bij benadering achterhaald kunnen worden waar de meisjes te water geraakt zijn (áls ze dat idd zijn) en hoe lang ze in het water gelegen hebben.
http://www.anthro.utah.edu/PDFs/fernandez-jalvo.pdf
Tot (na)bij de finca van Lorenzo. Deden de zoekteams en de ouders ook volgens mij.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
MeloD jij bent er geweest en ik vroeg t je gister al maar waarschijnlijk heb je het niet gelezen: ben je ook na de Mirador geweest?
Andere vragen die ik heb zijn weet jij tot hoe ver je met een auto/4x4 de Pianistentrail op kan (iig richting de Mirador). En is het logisch dat je vanuit Boquete het hele stuk loopt naar het begin van de Pianistentrail of doet eigenlijk niemand dat en nemen ze bv een taxi ? Alvast bedankt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |